Daarom zit het er waarschijnlijk niet in. Met een forse bak DRM zou dit misschien wel een toekomstige feature worden.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is echt no way in hell dat filmstudio's dit gaan toestaan.
Het rippen van CD's of DVD's is heel wat anders omdat CD's van huis uit niet beschermd zijn, maar DVD's wel.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goed, CD's mogen we ook rippen, in de toekomst allicht DVD's ook.
Dat is waar, maar dat is natuurlijk vooral een technische beperking. Helaas loopt de wetgeving in veel landen steeds meer achter de entertainment-industrie aan, maar logisch gezien is er geen verschil tussen content van een cd en content van een dvd.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het rippen van CD's of DVD's is heel wat anders omdat CD's van huis uit niet beschermd zijn, maar DVD's wel.
Om een DVD te rippen moet je dus actief de beveiliging omzeilen. En dat is natuurlijk niet iets wat filmstudio's gaan toestaan.
Dat komt omdat het er later in is gehacked en dat werkte niet. Bij een DVD is de beveiliging echter onderdeel van de specificatie.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aan de andere kant, CDs zijn ook een tijdje beveiligd geweest, maar dat sloeg niet zo aan.
SABnzbdquote:Op maandag 18 mei 2009 21:53 schreef Cid het volgende:
Wat gebruiken jullie voor NZB'tjes? Unison is wel te pruimen maar geen $20+ waard, zijn er nog gratis alternatieven?
Real heeft dit geprobeerd met RealDVDquote:Op maandag 18 mei 2009 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het rippen van CD's of DVD's is heel wat anders omdat CD's van huis uit niet beschermd zijn, maar DVD's wel.
Om een DVD te rippen moet je dus actief de beveiliging omzeilen. En dat is natuurlijk niet iets wat filmstudio's gaan toestaan.
Ik verwacht dat het nog heel lang duurt voordat de DVD rip functie in iTunes zal verschijnen. En daarnaast Apple verdient een deel van zn brood aan download van films en series.quote:RealDVD is currently unavailable
Due to recent legal action taken by the Hollywood movie studios against us, RealDVD is temporarily unavailable. Rest assured, we will continue to work diligently to provide you with software that allows you to make a legal copy of your DVDs for your own use.
Ja, plus dat het ervoor zorgde dat schijven ook in gewone spelers niet wilde afspelen, daardoor was het snel genoeg weg. Maar kopiëren met intact houden van de beveiliging mag dus gewoon. Apple kan dus best een programma uitbrengen om DVDs naar een AppleTV te rippen zonder dat ze daar weer vanaf gehaald kunnen worden.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat komt omdat het er later in is gehacked en dat werkte niet. Bij een DVD is de beveiliging echter onderdeel van de specificatie.
Kijk idd naar Real, en onthoud dat Apple liever ziet dat je films koopt / huurt via iTunes. Gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is echt no way in hell dat filmstudio's dit gaan toestaan.
Nou ja, hij moet het natuurlijk ook doen in iTunes op je computer dan. Dat is het hele idee van de AppleTV, dat je je iTunes met dat apparaat synct.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, plus dat het ervoor zorgde dat schijven ook in gewone spelers niet wilde afspelen, daardoor was het snel genoeg weg. Maar kopiëren met intact houden van de beveiliging mag dus gewoon. Apple kan dus best een programma uitbrengen om DVDs naar een AppleTV te rippen zonder dat ze daar weer vanaf gehaald kunnen worden.
Ja ok, als hij het dus met DRM en al op je Mac zet en van daar af synct zou dat theoretisch mogen.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, hij moet het natuurlijk ook doen in iTunes op je computer dan. Dat is het hele idee van de AppleTV, dat je je iTunes met dat apparaat synct.
Ongetwijfeld kom je met DRM een heel eind, maar het blijft toch riskant natuurlijk.
quote:
Maar die systemen van Kaleidescape kosten je minimaal een paar ruggen.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:17 schreef De_Hertog het volgende:
En een bedrijf dat apparaten maakt om DVDs één op één (dus mét beveiliging) naar een server te kopiëren heeft een rechtszaak gewonnen tegen de MPAA. Dus wie weet..
OMG.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:17 schreef super-muffin het volgende:
Je kan nu nog niet eens een screenshot maken als de DVD speler van Apple open staat.
Omg, Microsoft is nu overgegaan op domweg liegen.quote:
I'm about to be a law student.quote:
Vergeet bij de XPS de optie niet aan te klikken voor het LED-backlight display (130 euro extra). Dat heeft een MacBook standaard.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:29 schreef Geqxon het volgende:
Leuk detail: De XPS 13 is net zo duur als een unibody Macbook 13".
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:18 schreef Tijn het volgende:
Wel leuk voor de Acer-kneus dat 'ie straks iemand heeft om mee te praten.
[ afbeelding ]
Acer-figuur: Hoi Lauren, tofte laptop!
Lauren: Zullen we Hartenjagen via het netwerk, lol?
A: Ja leuk! Wacht, dan haal ik even m'n adapter want m'n accu is natuurlijk over 10 minuten leeg.
L: Is goed, ik moet toch nog ff rebooten omdat ik net een USB-stick inplugde.
Ja, die gaan de blitz maken daar
En Vista Ultimate, om een eerlijke vergelijking te maken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergeet bij de XPS de optie niet aan te klikken voor het LED-backlight display (130 euro extra). Dat heeft een MacBook standaard.
Wat wil je bereiken dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:54 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb trouwens dit topic geopend: Uitdaging: Zoek een alternatief voor de Macbook en iMac!
Jullie zijn allen uitgenodigd om mee te discussiëren. A.u.b. geen flamewar, ik wil graag een nette discussie.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:54 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb trouwens dit topic geopend: Uitdaging: Zoek een alternatief voor de Macbook en iMac!
Jullie zijn allen uitgenodigd om mee te discussiëren. A.u.b. geen flamewar, ik wil graag een nette discussie.
Voor die conclusie heb je andere mensen nodig?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil wel eens weten of de Macbook en iMac daadwerkelijk overpriced zijn.
En daarom is dit topic er.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Tis natuurlijk wel een leuk topic om te kicken elke keer als iemand roept dat Mac duur is.
En was daar al over gezegd dat er iets mis is met de wolken en de auto's op de achtergrond?quote:
O, die kan ik dan ook goed gebruiken. Ben je al nadelen tegengekomen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:21 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb laatst ff Mac Dust geprobeerd, en ineens had ik 5 GB extra ruimte op mijn hd. Ben benieuwd welke kritische meuk hij allemaal heeft weggegooidmaar het lijkt allemaal wel ok.
Nee, nog niet, maar ik blijf bang dat ik ineens een essentieel bestand mis ofzo.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:52 schreef broer het volgende:
[..]
O, die kan ik dan ook goed gebruiken. Ben je al nadelen tegengekomen?
Haha, hoe moeilijk kan het zijn zo'n filmpje fatsoenlijk te neppen. Deze is nog veel erger trouwens.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:52 schreef broer het volgende:
[..]
En was daar al over gezegd dat er iets mis is met de wolken en de auto's op de achtergrond?
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:52 schreef broer het volgende:
En was daar al over gezegd dat er iets mis is met de wolken en de auto's op de achtergrond?
Microsoft’s ‘Laptop Hunter’ Ads Made on Macs?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:20 schreef Zpottr het volgende:
Haha, hoe moeilijk kan het zijn zo'n filmpje fatsoenlijk te neppen. Deze is nog veel erger trouwens.
Nieuw is hij 249 euro duurderquote:Op woensdag 20 mei 2009 08:53 schreef c0nd0r het volgende:
OMG wat een slechte reclames
Even een vraagje; ik weet dat Mac's redelijk waardevast zijn.. maar is onderstaande niet veel te duur?
[TK]Macbook W
Specs?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb binnenkort wellicht nog een Nasje te koop.
Met of zonder schijf? Prijs?quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:01 schreef EvilMarc het volgende:
Krijgt Snow Leoaprd echt die lelijke marble interface die nu in de screens te zien is?
Het lijkt wel Vista
Series of YouTube videos show off Apple's Snow Leopardquote:
Denk het niet eigenlijk, en als ze wel werken gaan ze niet harder dan 667 Mhzquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:41 schreef w00h00 het volgende:
Weet iemand hier zo of in een Macbook black 2.16 ghz ook 800 mhz sodimm passen en werken ipv de standaard 667 mhz ? En of ik hier veel profijt van heb ?
Ik heb er hier 800Mhz in zitten. Maar verder merk je daar niks van.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:41 schreef w00h00 het volgende:
Weet iemand hier zo of in een Macbook black 2.16 ghz ook 800 mhz sodimm passen en werken ipv de standaard 667 mhz ? En of ik hier veel profijt van heb ?
Ik bedoel hiermee: het lijkt me wel dat het kan. Uiteraard heb je er geen profijt van, want je moederbord loopt niet zo hard.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:47 schreef Tijn het volgende:
Lijkt me wel.
oke duidelijk. bedankt!quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel hiermee: het lijkt me wel dat het kan. Uiteraard heb je er geen profijt van, want je moederbord loopt niet zo hard.
Sorry, dan geen interesse. Schijven heb ik al genoegquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Met schijf alsie weggaat. Goedkoopste waarvoor ik 'm nu kan vinden is 119,- zonder schijf en refurbished. Dus reken met schijf (volgens mij 160GB) op rond de 125,-
Ook SATA? En hij is natuurlijk maar 6 euro duurder dan een refurbished zonder schijfquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sorry, dan geen interesse. Schijven heb ik al genoeg
Ja, ik zit allerlei functies uit te checken, het is me een paar keer gelukt om een slideshow te starten met foto's, maar dat menuutje raak ik telkens weer kwijt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk vooral ook even de video's in het help-menu, zo kwam ik er pas na een paar maanden achter dat er een contextual menu is (Menu wat langer ingedrukt houden/rechtermuisknop)
Kort antwoord: dat kan prima. Genoeg over te vinden dus ik ga het niet weer uitleggen maar sleutelwoorden zijn bootcamp, parallels desktop, vmware fusion en evt. virtualbox.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:56 schreef nelisb het volgende:
Even een noob-vraag.
Ik wil een macbook pro of imac aanschaffen, want word thuis helemaal gek van die tering tyfus windows pc.
Nu is het zo dat het thuiswerk systeem van mijn vriendin alleen werkt op windows. Zonder windows kan ze haar desktop/bestanden/email/agenda van kantoor niet thuis openen.
Is het makkelijk om windows te draaien op je mac? Welke software heb je nodig en kost dit geld?
Kunnen we gewoon draaien op os leopard en als ze thuis werkt dat ze dan naar windows switcht?
Ik heb ervaring met beide. Wil je verder nog wat weten?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:41 schreef Cid het volgende:
Hier mensen ervaringen met een Airport Extreme / Time Capsule? Ben van plan om een van de twee aan te schaffen voor mijn Macbook, met name voor wireless backup via Time Machine en opslag over het netwerk.
Zijn er geruchten dat Apple ook iets met deze apparaten gaat doen? Wellicht dat het dan beter is om even af te wachten...
Bootcamp is inderdaad het handigst. Als je het netjes wil doen heb je alleen een officiële XP-licentie nodig, Bootcamp zelf zit gewoon ingebakken in OSX (net als iPhoto, iWeb, Garageband, iMovie, iTunes etc. etc.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:56 schreef nelisb het volgende:
Even een noob-vraag.
Ik wil een macbook pro of imac aanschaffen, want word thuis helemaal gek van die tering tyfus windows pc.
Nu is het zo dat het thuiswerk systeem van mijn vriendin alleen werkt op windows. Zonder windows kan ze haar desktop/bestanden/email/agenda van kantoor niet thuis openen.
Is het makkelijk om windows te draaien op je mac? Welke software heb je nodig en kost dit geld?
Kunnen we gewoon draaien op os leopard en als ze thuis werkt dat ze dan naar windows switcht?
Thanks. Ja heb een officiële XP licentie nog liggen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bootcamp is inderdaad het handigst. Als je het netjes wil doen heb je alleen een officiële XP-licentie nodig, Bootcamp zelf zit gewoon ingebakken in OSX (net als iPhoto, iWeb, Garageband, iMovie, iTunes etc. etc.)
Is dat zo?? Dat van mij is al op haha.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:46 schreef Svyatagor het volgende:
Oja, vakantiegeld-gerelateerde hebberigheid zuigt.
Ja, lastige beslissing. Ik vind het fijn om op stap te gaan met mijn computer en heb daarom een MBP. Maar als ik lekker wil editen of muziek wil maken is het wel een beetje gekloot om alle zooi (externe monitor, tobo, muis, backup-HD, audio interface) er weer in te prikken. Beter heb je zowel een desktop als een laptop, maar ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:47 schreef nelisb het volgende:
[..]
Thanks. Ja heb een officiële XP licentie nog liggen.
Dan gaan we voor bootcamp.
Nu nog even na mijn bruiloft kijken of het een macbook pro wordt of een Imac.
Ik vind Fusion handiger, alleen voor games reboot ik naar Windows. Ik heb dus beide, en het is dan handig dat Fusion de Bootcamp partitie direct als virtuele machine kan starten. Voorheen had ik alleen een VM, geen Bootcamp, maar met games is dat natuurlijk knudde.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bootcamp is inderdaad het handigst. Als je het netjes wil doen heb je alleen een officiële XP-licentie nodig, Bootcamp zelf zit gewoon ingebakken in OSX (net als iPhoto, iWeb, Garageband, iMovie, iTunes etc. etc.)
Werkt het goed? Kan ik bijvoorbeeld m'n iTunes library op dat ding gooien en m'n video's streamen etc?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met beide. Wil je verder nog wat weten?
Over geruchten weet ik niks.
*kijkt op rekening* Wow, ik heb vakantiegeld!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:46 schreef Svyatagor het volgende:
Oja, vakantiegeld-gerelateerde hebberigheid zuigt.
heb al een MacBook. Dus zal wel een iMac worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, lastige beslissing. Ik vind het fijn om op stap te gaan met mijn computer en heb daarom een MBP. Maar als ik lekker wil editen of muziek wil maken is het wel een beetje gekloot om alle zooi (externe monitor, tobo, muis, backup-HD, audio interface) er weer in te prikken. Beter heb je zowel een desktop als een laptop, maar ja.
thanks. Windows zal alleen voor de werkomgeving(inloggen op een website en citrix en dan kan ze haar eigen pc van kantoor thuis gebruiken incl. Alle bestanden.) van mijn vriendin gebruikt worden. Geen games of iets. Dan volstaat volgens mij bootcamp wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind Fusion handiger, alleen voor games reboot ik naar Windows. Ik heb dus beide, en het is dan handig dat Fusion de Bootcamp partitie direct als virtuele machine kan starten. Voorheen had ik alleen een VM, geen Bootcamp, maar met games is dat natuurlijk knudde.
Bootcamp volstaat sowieso, dan heb je een volledige Windows.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef nelisb het volgende:
[..]
thanks. Windows zal alleen voor de werkomgeving(inloggen op een website en citrix en dan kan ze haar eigen pc van kantoor thuis gebruiken incl. Alle bestanden.) van mijn vriendin gebruikt worden. Geen games of iets. Dan volstaat volgens mij bootcamp wel.
Inderdaad, ik gebruik ook een VPN-verbinding voor mijn werk met een Citrix-client die gewoon onder OSX werkt. Ik krijg dan alsnog de virtuele windowsomgeving (een hele oude ook nog eens) maar hoef niet op mijn Mac onder Windows te werken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bootcamp volstaat sowieso, dan heb je een volledige Windows.
In jouw geval volstaat Fusion ook, omdat je die dingen waarschijnljk heel goed in een virtuele Windowsomgeving kunt doen (weinig resources nodig). Fusion is niet gratis, ik vind het wel een stuk fijner dat ik niet hoef te rebooten. Dus ik zou dan voor Fusion kiezen.
Ik kan trouwens gewoon in OS X inloggen en een citrix client gebruiken om software en bestanden van de Hogeschool te gebruiken. Wellicht gebruikt jouw vriendin nog extra software, die niet in OS X werkt, maar zoniet dan zou je geen Windows nodig hebben.
Precies. En ik zal even kijken, ik kreeg laatst een aanbieding in mijn mail die ik niet ga gebruiken, dus wellicht kun je daar iets mee. Weet alleen niet precies hoe dat zat. Binnenkort even zoeken. Ik vind het in ieder geval een fijn product.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef nelisb het volgende:
We krijgen haar werk niet aan de praat op onze MacBook. Ook ondersteunt haar helpdesk geen os x.
Fusion kost 80usd dat valt ook nog mee en hoef dan niet te rebooten inderdaad.
Nee, Bootcamp is het makkelijkst. Het handigst is een virtuele oplossing als Fusion, Parallels of Virtualbox. Tenzij je rebooten handig vindt.quote:
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, Bootcamp is het makkelijkst. Het handigst is een virtuele oplossing als Fusion, Parallels of Virtualbox. Tenzij je rebooten handig vindt.
Laat maar even weten hoe de trial bevalt. Als je het dan wilt kopen, zal ik even kijken of je die aanbieding kan gebruiken (was volgens mij toch al gauw 2 of 3 tientjes korting).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.
Gelijk maar testen dit weekend op mijn MacBook.
Ik heb nog een paar schijven liggen (ja, ook SATA) en zoek juist iets om daarmee te doen. Nog een schijf erbij is dus minder efficientquote:Op donderdag 21 mei 2009 08:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook SATA? En hij is natuurlijk maar 6 euro duurder dan een refurbished zonder schijf
Virtual Box, is gratis...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.
Gelijk maar testen dit weekend op mijn MacBook.
Hadden ze dit maar 2 jaar geleden, dan had ik geen licentie voor VMware gekocht. Ach ja: gewoon die versie van Oracle Sun proberen. Als die bevalt dan heb je mooi ¤80 bespaard.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:18 schreef nelisb het volgende:
[..]
Die doet precies hetzelfde als Fusion?
Ja, maar het is niet zo gelikt als VMWare Fusion. En ik denk dat zaken als DirectX-ondersteuning ook niet zo goed werken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:18 schreef nelisb het volgende:
[..]
Die doet precies hetzelfde als Fusion?
Ik denk dat je de resolutie van Windows goed in moet stellen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:57 schreef nelisb het volgende:
Alleen hoe krijg ik hem echt fullscreen? Als ik nu fullscreen kies is het een vierkant midden in mijn scherm, heb dus maar een half scherm in gebruik
Wel eens eerder met MPDeluxe een bestand met meerdere delen uitgepakt? Want zou het aan het bestand kunnen liggen, anders zou je The Unarchiver even moeten proberen, de prettigste uitpaksoftware die er volgens mij is, en je kan de bestanden 97% zeker uitpakken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:44 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb dus een aantal bestanden via Rapidshare gedownload namen eindigen .001 t/m .014. Nu wil ik ze met macPar Deluxe uitpakken maar ik krijg het bericht dat archief leeg is.
Maar zodra ik de coments op het forum lees waar ik het weg heb moet het gewoon werken. Moet ik een ander programma proberen?
Normaal gaat het uitpakken met MacPar Deluxe perfect.
Je houdt nooit de ruimte over die aangegeven staat, niet bij HD's, USB-sticks, SD-kaartjes of dvd's. Dat heeft te maken met de manier waarop fabrikanten MB's berekenen meen ikquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb vandaag een iPod nano 16GB gekocht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat de beschikbare ruimte slechts 15GB was. Ik zo: wtf![]()
Hoe komt dat? Hebben ze 1GB gebruikt voor de benodigde software? Wel (een beetje) misleidend dan.
Geen enkel opslag apparaat biedt daadwerkelijk de ruimte die ze beloven. Dat komt omdat een echte kilobyte bestaat uit 1024 bytes, maar de mensen die geheugen en harddisks leveren rekenen met 1000 bytes. Voor kleine hoeveelheden data maakt dit verschil niet zoveel uit, maar zodra het om meerdere gigabytes gaat, kan het inderdaad aardig uit elkaar gaan lopen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb vandaag een iPod nano 16GB gekocht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat de beschikbare ruimte slechts 15GB was. Ik zo: wtf![]()
Hoe komt dat? Hebben ze 1GB gebruikt voor de benodigde software? Wel (een beetje) misleidend dan.
Precies, een KB is eigenlijk 1024 Bytes, daar rekent het OS mee. Maar voor schijfruimte hanteert de schijffabrikant 1000 bytes.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:25 schreef n8n het volgende:
[..]
Wel eens eerder met MPDeluxe een bestand met meerdere delen uitgepakt? Want dan ligt het aan het bestand, anders zou je The Unarchiver even moeten proberen, de prettigste uitpaksoftware die er volgens mij is, en je kan de bestanden 97% zeker uitpakken.
[..]
Je houdt nooit de ruimte over die aangegeven staat, niet bij HD's, USB-sticks, SD-kaartjes of dvd's. Dat heeft te maken met de manier waarop fabrikanten MB's berekenen meen ik
Dat is te ingewikkeld hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Op GB niveau scheelt het een dikke 6,5%. Dus deel 16 maar door 100 en vermenigvuldig met 93,5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is te ingewikkeld hoor.Hint: het antwoord is 15 GB ipv 16 GBSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Staan ze wel in itunes?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Op mijn 16GB-iPod krijg ik de albumcovers niet te zien, alleen zo'n muzieknootafbeelding. Hoe kan ik dat aanpassen?
Weet ik niet, maar op mijn 4GB stonden ze wel.quote:
Sluit je iPod aan, en ga naar het tabblad 'Muziek' en vink het daar aan. En sync daarna.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Op mijn 16GB-iPod krijg ik de albumcovers niet te zien, alleen zo'n muzieknootafbeelding. Hoe kan ik dat aanpassen?
Ik realiseer me nu dat ik die covers allen maar had bij muziek die ik had gekocht. Maar hoe kun je die covers toevoegen als je muziek importeert? en moet ik alles opnieuw importeren als ik die covers op mijn iPod wil?quote:Op maandag 25 mei 2009 10:36 schreef Junkie het volgende:
[..]
Sluit je iPod aan, en ga naar het tabblad 'Muziek' en vink het daar aan. En sync daarna.
Als hij al aangevinkt staat. Vink hem dan uit, sync. En daarna vink je hem aan en sync je nog een keer.
Als het goed is hersteld hij dan alles.
Tenminsta als je Album Art aan de nummers hebt toegevoegd.
Safari-cache legen helpt daar ook niet bij. De teller staat hier ook al op bijna 1.8 Gbquote:Safari’s poor housekeeping is quite alarming.
Let’s start with the easy stuff. In ~/Library/Caches/Metadata/Safari reside two folders: Bookmarks and History. Inside the history folder is a file for every webpage you’ve visited, regardless of when you’ve set Safari to delete history items in your preferences. I suspect Safari does some cleanup here as the files become slightly more sparse as one travels farther back in time (the past week - the time I’ve set Safari to delete history items after - usually comprise about half of the items, and I’m pretty sure my browsing habits aren’t increasing logarithmically), but I cannot figure out what gets kept and what doesn’t. Each item can be anywhere from 4-200k, but those add up when you get thousands of them. Deleting everything past a week old saved me over 100 MB.
This particular dump has been around at least since a version of Safari 3, but Safari 4 is even more egregiously unhygenic. You know the fancy new Top Sites feature, and how it tells you with a little blue star peeled away from the page preview if it’s been updated since you last checked? Safari makes a little file for every site, every time it checks on them, which if RefreshInterval is in seconds as I suspect it is, means it creates a nice XML file for every one of your top sites every 30 minutes (1800 seconds). These are located in ~/Library/PubSub/Feeds/ and given arcane hexadecimal names, and contain whatever turned out to be new on the webpage. As the Wikipedia homepage is one of mine and changes just about constantly, the vast majority of my XMLs were filled with Wikipedia content. I had over 24000, and deleting everything more than a week old (again, about half of the items) saved me about 93 MB.
But even this isn’t the worst of it. The most outrageous thing I found, and it took drinking from Spotlight’s firehose of filesystem changes with FSEventer to find it, was that Safari does not delete the webpage previews it generates for Quicklook. Ever. 2.03 GB of webpage previews (2 per website - a full resolution and a thumbnail), all generated since downloading the Safari 4 beta, residing - not in the user library, not even in the root library - in /private/var/folders/et/etuAKaR1GTeV9DVeRGfst++++TI/-Caches-/com.apple.Safari/Webpage Previews/, a hidden folder far away from the mouseclicks of all but the most relentless tinkerers.
In itunes op de cd zonder cover staan. Dan bovin de optie toon info.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik realiseer me nu dat ik die covers allen maar had bij muziek die ik had gekocht. Maar hoe kun je die covers toevoegen als je muziek importeert? en moet ik alles opnieuw importeren als ik die covers op mijn iPod wil?![]()
Rechtermuisklik op een nummer/album en "Get Album Artwork". Dit kan je alleen gebruiken als je een Apple ID/ITunes account hebt en bent ingelogd. En de info in de tags van het bestand moeten natuurlijk goed staan.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik realiseer me nu dat ik die covers allen maar had bij muziek die ik had gekocht. Maar hoe kun je die covers toevoegen als je muziek importeert? en moet ik alles opnieuw importeren als ik die covers op mijn iPod wil?![]()
Nee.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:04 schreef koffiekoekje het volgende:
Is de kans groot dat Snow Leopard over twee weken uit komt, met WWDC09
Een account kost je niks en van de store kan je de zichtbaarheid uitschakelen, dan heb je ook toegang tot Genius* wat best cool werkt.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Rechtermuisklik op een nummer/album en "Get Album Artwork". Dit kan je alleen gebruiken als je een Apple ID/ITunes account hebt en bent ingelogd. En de info in de tags van het bestand moeten natuurlijk goed staan.
Apple zelf suggereert "volgend jaar", maar ik lees ook eind 2e kwartaal / begin 3e kwartaal 2009. WWDC zou dan een goeie gelegenheid zijnquote:
Ik had het van 't weekend net weggesmeten, 8GB.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Beetje slecht wat Apple met Safari 4 schijnt te doen, zelfs voor een beta product
We zullen zienquote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Juni 2009 was toch altijd de datum?
Is het wel de moeite waar om op de eventuele release te wachten?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:58 schreef Zpottr het volgende:
[..]
We zullen zienIk geloof het niet, gezien de toestand van de beta's. Grote dosis tweedehands info, dat dan weer wel. Maar als iemand mij vraagt "Grote kans?" dan zeg ik "Nee.".
Hmm, als er geen release is op WWDC komt er wellicht wel een specifiekere aankondiging. Ik zou in ieder geval niet NU een Mac kopen als je twee weekjes kunt wachtenquote:Op maandag 25 mei 2009 22:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Is het wel de moeite waar om op de eventuele release te wachten?
De blogpost is geupdate met een melding dat het een bug is.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Beetje slecht wat Apple met Safari 4 schijnt te doen, zelfs voor een beta product
[..]
Safari-cache legen helpt daar ook niet bij. De teller staat hier ook al op bijna 1.8 Gb![]()
[ afbeelding ]
quote:Safari 4’s Messy Trail
Update: It seems this is indeed a bug and not a feature, possibly confined only to Leopard systems as Tiger users’ histories seem to clear when they’re set to. Hopefully this will be fixed in the final Safari 4. Also fixed miscellaneous typographical errors.
Idd, misschien niet zo gelikt als VMware Fusion (ben over virtualisatieprogramma's hier het meest tevreden over), maar goed voor krenterige NL'se bedrijfjes (GRATIS) is het functioneel genoeg en ideaal. Af en toe doet Sun nog best wat nuttigs voor de Open Source Community.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet zo gelikt als VMWare Fusion. En ik denk dat zaken als DirectX-ondersteuning ook niet zo goed werken.
Maar het werkt wel hoor. Op m'n werk gebruik VirtualBox om de gratis Windows XP images van Microsoft te draaien. 100% legaal en 100% gratis Windows op een Mac, ze zijn echt mesjogge bij MS
Welke iFactors?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:00 schreef para909 het volgende:
Oké...na mijn ipods en iphone is het nu tijd om mijn laptop ook te 'verapple-en'.
Vandaag ben ik naar iFactors geweest voor wat hulp, maar de zeer gedemotiveerde verkoper kon mij niet echt verder helpen. Ik heb de volgende wish-list:
- Laptop
- Films bewerken (niveautje vakantiefilm)
- Photoshoppen
- Tekstverwerken
- Muziek maken (wil mijn elektrische gitaar en een microfoon erop aan kunnen sluiten en een klein 'home-studio'-achtig iets doen)
Wat raden jullie mij voor Mac aan?
(als ik niet in het goeie topic zit: my bad!)
Neem de simpelste alu MacBook, behalve als die vakantiefilmpjes van een FireWire / iLink tape DV-camera komen, neem dan de witte MacBook.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:00 schreef para909 het volgende:
Oké...na mijn ipods en iphone is het nu tijd om mijn laptop ook te 'verapple-en'.
Vandaag ben ik naar iFactors geweest voor wat hulp, maar de zeer gedemotiveerde verkoper kon mij niet echt verder helpen. Ik heb de volgende wish-list:
- Laptop
- Films bewerken (niveautje vakantiefilm)
- Photoshoppen
- Tekstverwerken
- Muziek maken (wil mijn elektrische gitaar en een microfoon erop aan kunnen sluiten en een klein 'home-studio'-achtig iets doen)
Wat raden jullie mij voor Mac aan?
(als ik niet in het goeie topic zit: my bad!)
Garageband, en je zou op een wat minder legale manier logic pro downloadenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:57 schreef para909 het volgende:
Goeie tips! tnx!
Zit er op die macbook(s) (Pro) ook software om mijn instrumenten aan te sluiten? Of heb ik daar extra hardware voor nodig?
Garageband is wat dat betreft prima software om mee te beginnen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Garageband, en je zou op een wat minder legale manier logic pro downloaden
Wat ik doe om mijn gitaar aan te sluiten; Ik heb een klein adaptertje van gitaar-female naar line in. De line in gaat achterin m'n iMac en m'n gitaarkabel gaat in die adapter. Werkt perfect, kan gewoon in Garageband effecten over m'n gitaar heen gooien en via m'n line out er weer uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:57 schreef para909 het volgende:
Goeie tips! tnx!
Zit er op die macbook(s) (Pro) ook software om mijn instrumenten aan te sluiten? Of heb ik daar extra hardware voor nodig?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef P.F het volgende:
OMG! Ik kom er net achter dat apple ein-de-lijk F5 heeft!! OMG
De witte MacBook heeft nu 2,13 GHz, en een 160GB harddisk. That's it. Meh.quote:
quote:
De Zune HD komt met een variant van Internet Explorer.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apple quietly updates $999 MacBook, again -- goes back to school with free iPod touch
Speedbumpje...![]()
[ afbeelding ]
Zune HD is official, heading your way this Fall
Die ZuneHD is wel tof met 720P video. Maar wel weer jammer dat het enkel via een dock kan.
En de video service (en de Zune?) komt wel naar de UK, Duitsland en Frankrijk, maar niet naar Belgie/Nederland? Wat is dat nou voor dom gedoe?
Ben benieuwd of een nieuwe iPod dit gaat overtreffen deze zomer.
Leuk hoor, dat 720p, maar 90% van de markt heeft er nu toch geen behoefte aan. Typisch gevalletje onnodige feature (voor nu). Apple heeft veel beter oog voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apple quietly updates $999 MacBook, again -- goes back to school with free iPod touch
Speedbumpje...![]()
[ afbeelding ]
Zune HD is official, heading your way this Fall
Die ZuneHD is wel tof met 720P video. Maar wel weer jammer dat het enkel via een dock kan.
En de video service (en de Zune?) komt wel naar de UK, Duitsland en Frankrijk, maar niet naar Belgie/Nederland? Wat is dat nou voor dom gedoe?
Ben benieuwd of een nieuwe iPod dit gaat overtreffen deze zomer.
En ik ben nu al benieuwd naar de eerste reviews daarover.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:47 schreef Geqxon het volgende:
De Zune HD komt met een variant van Internet Explorer.
My god.
Hoezo is 720p nu weer onnodig. Ik wed dat als apple op dit moment met een iPod Touch kwam die 720p aan kon iedereen het ding zat te bejubelen. Niet alle features van een Zune zijn per definitie overbodig of slecht.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:46 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Leuk hoor, dat 720p, maar 90% van de markt heeft er nu toch geen behoefte aan. Typisch gevalletje onnodige feature (voor nu). Apple heeft veel beter oog voor dit soort zaken.
Voor nú zeg ik hè. Tuurlijk komt Apple ook met HD capaciteiten op z'n tijd. Het gaat mij er meer om dat Microsoft constant probeert op specs te sellen, terwijl ze zich bezig moeten houden met andere dingen om de strijd aan te gaan met Apple op dit gebied. Een échte iTunes/app-store rivaal lijkt me voor hun van groot belang op dit moment.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo is 720p nu weer onnodig. Ik wed dat als apple op dit moment met een iPod Touch kwam die 720p aan kon iedereen het ding zat te bejubelen. Niet alle features van een Zune zijn per definitie overbodig of slecht.
Waarom moet iedereen in een keer een appstore hebben? En Microsoft heeft al iets vergelijkbaars aan iTunes (15 euro per maand gezeur, maar het gaat vast floppen)... Het is toch gewoon mooi dat die Zune 720p aan kan. En hoezo is het te vroeg, ik zou best zo'n Zune met HD functie willen hebben hoor, lijkt me heel handigquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:57 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Voor nú zeg ik hè. Tuurlijk komt Apple ook met HD capaciteiten op z'n tijd. Het gaat mij er meer om dat Microsoft constant probeert op specs te sellen, terwijl ze zich bezig moeten houden met andere dingen om de strijd aan te gaan met Apple op dit gebied. Een échte iTunes/app-store rivaal lijkt me voor hun van groot belang op dit moment.
Het gaat niet om slecht maar het is een feature die 95% van de mensen nooit zou gebruiken. Zelfde verhaal als met dat kansloze WiFi-sharing.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo is 720p nu weer onnodig. Ik wed dat als apple op dit moment met een iPod Touch kwam die 720p aan kon iedereen het ding zat te bejubelen. Niet alle features van een Zune zijn per definitie overbodig of slecht.
Het ding kan HD films afspelen... Zune HDquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Het gaat niet om slecht maar het is een feature die 95% van de mensen nooit zou gebruiken. Zelfde verhaal als met dat kansloze WiFi-sharing.
En om het hele geval nou "Zune HD" te noemen... ze zijn er overigens wel in geslaagd het journaille bij de neus te nemen, het ANP had het over "radio luisteren in HD". Geeft maar weer aan hoe een idioot gekozen naam als "HD Radio" op de "HD Zune" mensen op het verkeerde been kan zetten.
Hij kan toch HD afspelen? Ik zie het probleem nietquote:Over die zogenaamde Apple-bias: als Apple's Video iPod geen foto's had kunnen afspelen, of iMovie HD geen HD video had kunnen bewerken, etc. had ik ze er echt niet om bejubeld. Een mediaspeler die alleen HD af kan spelen als je dat op een extern scherm doet "HD" noemen is ronduit misleidend.
Ik vraag me af wat mensen zouden vinden van een laptop met een grote sticker WUXGA(*), een redelijke videokaart + VGA uit en een 600x800 ingebouwd scherm. Misleidend? Dat is precies wat MS hier doet.
Veel geschreeuw, weinig wol en uiteindelijk gedesillusioneerde niet-tech savvy klanten als het gaat om zowat de enige feature die het ding echt onderscheidt van de 1.5 jaar oude competitie. Broeva Haro.
(*) Voor WUXGA weergave is een externe monitor (niet meegeleverd) vereist.
Cool! Dus als ik een Macbook zou kopen kan ik meteen aan de slag? Kan je in dat Garageband ook een drumline maken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:09 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat ik doe om mijn gitaar aan te sluiten; Ik heb een klein adaptertje van gitaar-female naar line in. De line in gaat achterin m'n iMac en m'n gitaarkabel gaat in die adapter. Werkt perfect, kan gewoon in Garageband effecten over m'n gitaar heen gooien en via m'n line out er weer uit.
Vrijdag een witte macbook gehaald bij de mediamarkt ( yes i know, maar was een 16% kortingsactie), maar ben er super tevreden mee dus vind het niet eens kut dat er een 'nieuwe' macbook is.quote:
Met een keyboard vast welquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:47 schreef para909 het volgende:
[..]
Cool! Dus als ik een Macbook zou kopen kan ik meteen aan de slag? Kan je in dat Garageband ook een drumline maken?
Volgens mij kun je je gitaar niet rechtstreeks in je line in prikken, je hebt altijd nog iets van versterking nodig. Of via een mic-ingang op een mengpaneel, of zoiets:quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:47 schreef para909 het volgende:
[..]
Cool! Dus als ik een Macbook zou kopen kan ik meteen aan de slag? Kan je in dat Garageband ook een drumline maken?
En ik wel. De basisopstelling waarin een PMP voor video wordt gebruikt is gewoon, iets terugkijken op het ingebouwde scherm zelf. In die zin is dit imho perfect vergelijkbaar met een laptop adverteren met de resolutie waarop een extern beeldscherm kan werken ipv de reso van het ingebouwde LCD. Volksverlakkerij, het kan maar is niet wat een consument verwacht. Dat scherm is verre van HD, dus zet er geen HD op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Hij kan toch HD afspelen? Ik zie het probleem niet![]()
Wat denkt de gemiddelde consument wat dat betekent? En wat de ruk is radio in HD-kwaliteit? Blech.quote:De meest opvallende vernieuwing is de mogelijkheid om er video's en radio in HD-kwaliteit op af te spelen
QFT.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Dus omdat de VFD van mijn Blu-Ray speler slechts 20 bij 2 karakters kan tonen mag het apparaat geen HD sticker dragen?
Je hebt niet gelezen óf niet begrepen wat ik schreef over het standaard gebruiksscenario van dit ding.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Dus omdat de VFD van mijn Blu-Ray speler slechts 20 bij 2 karakters kan tonen mag het apparaat geen HD sticker dragen?
QFTFI (Total Fucking Irrelevance), als je het mij vraagtquote:
Stimmtquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Oke...cool!quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je gitaar niet rechtstreeks in je line in prikken, je hebt altijd nog iets van versterking nodig. Of via een mic-ingang op een mengpaneel, of zoiets:
http://www.ikmultimedia.com/stealthplug/features/
Met Garageband kun je wel vrij eenvoudig drumloops bouwen ja,.
Als je een beetje aan het spelen bent met flimpjes en muziek is een Macbook prima voldoende. Pro heeft een groter scherm, maar ik neem aan dat je sowieso met een extern scherm gaat werken als je video gaat knippen. Voor audio is meer werkruimte ook wel lekker.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:03 schreef para909 het volgende:
[..]
Oke...cool!
Misschien een nitwit vraag, maar zou ik 'genoeg' hebben aan een macbook? Of moet ik voor de Pro gaan? (ik vind het zo'n groot prijsverschil)
Ik wil niet de spelbreker zijn maar met dit kabeltje van Monster sluit ik direct m'n gitaar aan op de line in, en Garageband pakt 'm perfect, kan zelfs stemmen in Garageband.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je gitaar niet rechtstreeks in je line in prikken, je hebt altijd nog iets van versterking nodig. Of via een mic-ingang op een mengpaneel, of zoiets:
http://www.ikmultimedia.com/stealthplug/features/
Met Garageband kun je wel vrij eenvoudig drumloops bouwen ja,.
Monster kabelsquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik wil niet de spelbreker zijn maar met dit kabeltje van Monster sluit ik direct m'n gitaar aan op de line in, en Garageband pakt 'm perfect, kan zelfs stemmen in Garageband.
Maar Para, in welke iFactors ben je nou geweest?
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3831quote:
Er zijn echt meer van dat soort verloopjes te vinden hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:51 schreef no1uknow het volgende:
Enige fabrikant van die specifieke kabel.
quote:
Tara Labs en Van den Hul zijn nog erger.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:50 schreef EvilMarc het volgende:
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3831
Die prijzen voor hdmi kabels blijven geweldig
Behalve dat Tara Labs en Van den Hul niet iedereen aanklagen die het woord gebruiken wat voor komt in hun merknaam zoals 'Monster' ...quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er zijn echt meer van dat soort verloopjes te vinden hoor.
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Tara Labs en Van den Hul zijn nog erger.![]()
6 meter Taralabs Prism HDMI = 299 euro
Daar heb je inderdaad nog een punt.quote:
Mijn rijtje met BD-films begint ook te groeien.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:27 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer BluRay drivers in macs zullen worden ingebouwd. Wordt inmiddels toch wel een beetje tijd....
Die was inderdaad ook leukquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:38 schreef Junkie het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad nog een punt.
Maar mij zie je zowiezow dat spul niet aanprijzen aan mn klanten.![]()
En dat is hierdoor gekomen: Monster "HDMI Difference" scam still kickin' in Fry's Electronics
Als ze dit soort tactieken doordrukken dan is voor mij de geloofwaardigheid acuut helemaal weg.
En deze:quote:Monster Cable and similar "boutique" cables are a substantial source of revenue for retailers of electronics such as DVD players and TVs. While the profit margins of DVD players and TVs may be low, the profit margins of Monster Cables and similar products provide supplemental revenue for these retailers. Employees of such retailers are trained to market and bundle Monster Cable and similar products so as to increase profitability. [3]
Nevertheless, various reviews have reported that listeners and viewers are unable to tell a difference between substantially higher-priced Monster cables and inexpensive cables[4][5][6], In addition, opinions differ, especially for cables which carry digital signals such as HDMI cables.[7] In one experiment, audiophile listeners could not distinguish between short Monster cables and ordinary coat hangers.[8] Another reviewer concluded that "16-gauge lamp cord and Monster [speaker] cable are indistinguishable from each other with music."[9]
quote:On April 17, 2009 Monster Cable the technology blog Endgaget accused Monster Cable of inappropriately using a comment out of context to imply that Engadget endorsed the product "Beats by Dre" headphones. Engadget currently has Monster Cable on its blacklist and has publically stated that it will no longer cover Monster Cable products. The quote has since been removed from the Monster Cable website.[29]
Ik zit nog steeds te wachten op een fatsoenlijke hdmi poortquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:27 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer BluRay drivers in macs zullen worden ingebouwd. Wordt inmiddels toch wel een beetje tijd....
Is de mini hdmi die er tegenwoordig opzit zo onfastoenlijk dan? Ik vind hdmi niet zo interessant eigenlijk. hdmi = dvi + audio en voor audio heb ik eigen speakers buiten mijn tvquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:59 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten op een fatsoenlijke hdmi poort![]()
WTF Apple?
De ondersteuning zal er vast wel inzitten maar ik hoop dat ze daarna ook snel een bluraydrive lancerenquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:41 schreef Junkie het volgende:
[..]
Mijn rijtje met BD-films begint ook te groeien.![]()
Als die ondersteuning niet in SnowLeopard zit dan snap ik ze echt niet meer.
De zwarte was vroegah 1400 euro. Dus dat is een mooie deal.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:24 schreef c0nd0r het volgende:
2 jaar oude MacBook black voor 525 is redelijk netjes toch?
Kopenquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:37 schreef Junkie het volgende:
[..]
De zwarte was vroegah 1400 euro. Dus dat is een mooie deal.
Ga je hem verkopen of kopen?
Dat ie werktquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Kopen
Nog dingen waar ik op moet letten?
Meen je niet!quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:40 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dat ie werkt
Behuizing (met scheurtjes enzo) batterij met coconut battery. Superdrive die goed werkt...
Er zit Mini Displayport op, geen HDMI.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:08 schreef GoeRoe86 het volgende:
Is de mini hdmi die er tegenwoordig opzit zo onfastoenlijk dan? Ik vind hdmi niet zo interessant eigenlijk. hdmi = dvi + audio en voor audio heb ik eigen speakers buiten mijn tv
Coconut battery is om de 'gezondheid' van je batterij te bepalen. Van warmte problemen weet ik niet zoveel. Ik heb een zwarte macbook 2.2 ghz en die is gemiddeld rond de 60 graden denk ik als ik een hd film aan het kjiken ben. Acceptabel, imoquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Meen je niet!
Batterij met coconut battery? Pardon?
Overigens las ik ergens dat ie wel erg warm wordt.. Klopt dat of is dat misschien bij deze al verholpen of..?
MIjn macbook white werd nooit overdreven warm. topcover is wel 2 keer gescheurd maar dat zie je snel zat (waar de magneet sluiting van de top de laptop raakt. Verder is mijn bezel een keer gescheurd.\quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Meen je niet!
Overigens las ik ergens dat ie wel erg warm wordt.. Klopt dat of is dat misschien bij deze al verholpen of..?
Mjah is idd geen mooie oplossing zo. Maargoed, ik heb genoeg aan dvi dus ik heb alleen een mini dvi naar dvi kabeltje nodigquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er zit Mini Displayport op, geen HDMI.
En voor alles moet je maar verloopjes kopen. Dit was ik kwijt toen ik een keertje snel iets wou aansluiten en ik de kabels moest gaan kopen. En bij die nieuwe Alu-MacBooks heb je dus ook soortgelijke verloopjes nodig.
[ afbeelding ]
coconutBattery is een progje, en daarmee kan je kijken of de batterij nog goed is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef c0nd0r het volgende:
Meen je niet!
En sowieso zijn er dvi naar hdmi kabels, dus dat blokje was hoe dan ook niet nodig geweestquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zijn er ook min display port to hdmi kabels
[ afbeelding ]
Zoiets als deze:quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:41 schreef EvilMarc het volgende:
Weet iemand welke kabel ik nodig ben als ik 5.1 surround uit een mac mini wil krijgen?
Je kan je filmpjes het best hebben als .mp4 met h.264 als codec. Het internet staat vol met gratis converters. Visualhub is een goede als je een mac hebt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:26 schreef Stansfield het volgende:
Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik heb het volgende probleem:
Mijn oude ipod mini is nu echt helemaal op en heb dus nu een nieuwe ipod nano gekocht. Daar kun je dus ook filmpjes opzetten.
Hoe werkt dat precies? Als ik fimpjes selecteer bij bestanden aan bibliotheek toevoegen dan werkt het niet. Lukt dat alleen wanneer het quicktime is ofzo? Of moet ik het op een andere manier toevoegen aan Itunes?
aha. En als je geen mac hebt wat is dan een goede converter?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je kan je filmpjes het best hebben als .mp4 met h.264 als codec. Het internet staat vol met gratis converters. Visualhub is een goede als je een mac hebt.
thxquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zoiets als deze:
[ afbeelding ]
http://www.amazon.com/6ft-Toslink-Mini-Cable/dp/B000FMXKC8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1243510037&sr=8-1
[..]
Je kan je filmpjes het best hebben als .mp4 met h.264 als codec. Het internet staat vol met gratis converters. Visualhub is een goede als je een mac hebt.
Ja.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:28 schreef Stansfield het volgende:
Handbrake heb ik gedownload en hij is nu bezig met convertere. Klopt het dat dat wel even duurt?
quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:52 schreef JohnnyStardust het volgende:
Mooie deals trouwens weer op MacUpdate: een bundel met onder meer TechTool Pro 5 en Parallels voor $50!
Toch maar even gekocht.
http://www.mupromo.com/
Hoeveel stukjes issie nu?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:18 schreef DutchErrorist het volgende:
Ben ik blij dat ik voor 275 euro een jaar oude Core 2 Duo er bij had gekocht
(Die ik eergisteren op een natuurstenen vloer had laten vallen)
Ik ga em zo kopen, eindelijk een beetje betaalbaar...quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.panic.com/sale/
Ook een nette sale van Panic!
Ik zit te twijfelen over die Unison. En Coda is nu ook betaalbaar geworden!quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ga em zo kopen, eindelijk een beetje betaalbaar...
quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:57 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hoeveel stukjes issie nu?![]()
Want dan heb je er een casemod project bijgekregen.![]()
Zune HD Hands On: Photos and Video Tour
Dat menu is wel teringsnel zeg!
Jammer dat we dat ding niet gemakkelijk uit kunnen proberen, ik wil hem nu echt ff testenquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:57 schreef Junkie het volgende:
[..]
En dat ding komt ook nog niet naar Nederland. Ik moet zeggen dat het er wel strak uit zietquote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:20 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Jammer dat we dat ding niet gemakkelijk uit kunnen proberen, ik wil hem nu echt ff testen
Oh noes! Schroevenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Die schroeven
Wat een design zeg. Think I'll pass.
Ik vind het design ook wel mooi eigenlijk. Doet weinig onder voor het design van bv de iPhone, imoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh noes! Schroeven
Ik vind het best een mooi design
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:04 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik vind het design ook wel mooi eigenlijk. Doet weinig onder voor het design van bv de iPhone, imo
Daar heb je wel gelijk in, maar we hadden het over product design (ik iig) en niet over software designquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In ieder geval is bij de iPhone wel alle tekst van je homescreen geheel zichtbaar. Dat 'marketplace' er bv. niet geheel op past is gewoon weer een typische MS-misser.
Van wat ik zie, ben ik totaal niet onder de indruk.
Dat is wel dom jaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In ieder geval is bij de iPhone wel alle tekst van je homescreen geheel zichtbaar. Dat 'marketplace' er bv. niet geheel op past is gewoon weer een typische MS-misser.
Van wat ik zie, ben ik totaal niet onder de indruk.
Persoonlijk gezien vond ik dit niet zo'n interessante aanbieding, aangezien de gratis alternatieven voor de programma's ook al erg goed zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Kremers het volgende:
Bij macupdate hebben ze een aanbieding: http://www.mupromo.com/
Ik heb net deze bundel aangeschaft, echt en koopjeOmgerekend ben je ¤35 kwijt.
Volgens mij kon je met XNA games bouwen voor de oude Zune's. Ik weet niet of dat in deze ook beschikbaar is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:10 schreef Tijn het volgende:
Draait de Zune HD ook losse apps of kan 'ie alleen wat MS erin bakt?
Geen multi touchquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:57 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hij heeft Multi-Touch.quote:
Leuk ... kleine lettertjesquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:36 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hij heeft Multi-Touch.
Wat ik wel grappig vindt is als Steve Ballmer hem aan Engadget laat zien hij dan een filmpje van Pixar afspeelt.![]()
[ afbeelding ]
Moet je dat kopen of downloaden?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens mij niet makkelijk, maar je kunt je dvd's wel afspelen met bijvoorbeeld VLC, die geeft niets om regiocodes.
Dank je wel. Ik ga het proberen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
VLC Media player - Open Source Multimedia Framework and Player
Free as in beer
Ik had eigenlijk wel 1920*1080 verwacht. HD, zeg maar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:53 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Leuk ... kleine lettertjes* *Zune HD & AV Dock, and an HDTV (all sold separately) are required to view video at HD resolution. Supported 720p HD video files play on the player, downscaled to fit the screen at 480 x 272 – not HD resolution. HD Radio™ and the HD Radio logo are proprietary trademarks of iBiquity Digital Corp.
En ook daar aflopende tekst
Ik had niet verwacht dat de dock apart gekocht moet wordenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel 1920*1080 verwacht. HD, zeg maar.
quote:Additional dock and HDTV are required.*
Een dock kan ik nog begrijpen, het zou niet mooi zijn als er een grote HDMI plug op de zijkant zou zitten. Maar dat er slechts een schrale 1280*700 op zit, dan had ik er geen HD achter gezet. Daar krijgen ze nog een hoop gezeik mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:04 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat de dock apart gekocht moet wordenHD tv leek me wel vanzelfsprekend.
En schijnbaar zijn beide wel nodig om HD te kunnen kijken.
[..]
Gelijk weer negatief doen. Die Zune is gewoon mooi klein, of kan je daar niet mee overwegquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft wel hele grote handen. Of dat ding is gewoon klein.
Leuk ook, al die 'D' om zijn nek. Zal vast van dat Developer Developer Developer syndroom zijn.
Ik zie grote schroeven op de achterkant, ik zie een menu waarvan een woord niet geheel op het scherm past en ik zie een klein ding in zijn handen. Ik zie niet in hoe ik dat positief kan draaien: I call it as I see it.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gelijk weer negatief doen. Die Zune is gewoon mooi klein, of kan je daar niet mee overweg
Nee nee, iets van Microsoft of welke andere producent dan Apple dan ook is niet mooi.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gelijk weer negatief doen. Die Zune is gewoon mooi klein, of kan je daar niet mee overweg
Dan was 't een hoaxquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee nee, iets van Microsoft of welke andere producent dan Apple dan ook is niet mooi.
Pff, kinderachtige reacties weer. Als er een Apple had opgestaan, waren de grootste zeikers nu allang 15 keer klaargekomen.
Het is slecht dat hij klein is? Wat is dat nu weer voor rare opmerking... Als hij wat groter was geweest dan was hij gelijk weer te groot dat weet ik nu al weerquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zie grote schroeven op de achterkant, ik zie een menu waarvan een woord niet geheel op het scherm past en ik zie een klein ding in zijn handen. Ik zie niet in hoe ik dat positief kan draaien: I call it as I see it.
Wat dat betreft valt er sowieso niet veel fout te doen bij een volledig touchscreenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het is slecht dat hij klein is? Wat is dat nu weer voor rare opmerking... Als hij wat groter was geweest dan was hij gelijk weer te groot dat weet ik nu al weerVerder wat tomasso zegt... Als er een apple opstond was je al 15 keer klaargekomen van genot
Nou nee, ik vind de apple tv ook een bagger apparaat. En ik vind dit ding een fucking lelijke achterkant hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee nee, iets van Microsoft of welke andere producent dan Apple dan ook is niet mooi.
Pff, kinderachtige reacties weer. Als er een Apple had opgestaan, waren de grootste zeikers nu allang 15 keer klaargekomen.
Dat vind ik nogal een verdomd grote meerwaarde op een machine waar je dag in dag uit mee moet werken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:54 schreef F04 het volgende:
Nu is het zo dat een Windows PC net zo veel kan als een Mac, maar wat is dan de meerwaarde ervan behalve dat het stabieler en overzichtelijker is?
Als er Apple op had gestaan, was het ding drie jaar geleden al geintroduceerdquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ie te klein is. Hij lijkt klein in de handen van Balmer; dat kan ook betekenen dat ie kerel wellicht grote kolenschoppen heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het is slecht dat hij klein is? Wat is dat nu weer voor rare opmerking... Als hij wat groter was geweest dan was hij gelijk weer te groot dat weet ik nu al weerVerder wat tomasso zegt... Als er een apple opstond was je al 15 keer klaargekomen van genot
Dit zegt wel weer genoegquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als er Apple op had gestaan, was het ding drie jaar geleden al geintroduceerd![]()
[..]
Ik zeg niet dat ie te klein is. Hij lijkt klein in de handen van Balmer; dat kan ook betekenen dat ie kerel wellicht grote kolenschoppen heeft.
QFTquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als er Apple op had gestaan, was het ding drie jaar geleden al geintroduceerd![]()
Wat heb je nog meer nodig dan stabiliteit en overzicht als de basisbehoeften worden ingevuld door beide systemen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:54 schreef F04 het volgende:
Nu is het zo dat een Windows PC net zo veel kan als een Mac, maar wat is dan de meerwaarde ervan behalve dat het stabieler en overzichtelijker is?
Nou, dat valt wel mee denk ik - er zijn genoeg 720* apparaten op de markt die (terecht) HD genoemd worden. Hoeveel exemplaren van de Flip Mino HD heeft Pure Digital inmiddels verkocht?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een dock kan ik nog begrijpen, het zou niet mooi zijn als er een grote HDMI plug op de zijkant zou zitten. Maar dat er slechts een schrale 1280*700 op zit, dan had ik er geen HD achter gezet. Daar krijgen ze nog een hoop gezeik mee.
Waar is die iPod dan die 720p kan ondersteunen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat ie te klein is. Hij lijkt klein in de handen van Balmer; dat kan ook betekenen dat ie kerel wellicht grote kolenschoppen heeft.
720P: Lekker handig, op een scherm wat kleiner is dan dat van de de iPhone. Dat is net zoiets als een sportstuur en een semi-automatische versnellingsbak in een Lada bouwen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 04:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waar is die iPod dan die 720p kan ondersteunen?
Telt mass storage ookquote:Op zaterdag 30 mei 2009 04:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waar is die iPod dan die 720p kan ondersteunen?
iPod touch?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
720P: Lekker handig, op een scherm wat kleiner is dan dat van de de iPhone.
Het scherm is dan wel iets kleiner, maar het heeft wel een 16:9 verhouding. Netto zal je ongeveer het scherm van de iPhone min de nutteloze zwarte balken overhouden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
720P: Lekker handig, op een scherm wat kleiner is dan dat van de de iPhone. Dat is net zoiets als een sportstuur en een semi-automatische versnellingsbak in een Lada bouwen.
Ik heb copy en paste nog maar 2x gemist in het jaar dat ik een iPhone heb.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:47 schreef super-muffin het volgende:
het is nog vroeg zullen we maar zeggen
trouwens, ik zit sinds begin deze week in het iPhone Developer ProgramDe OS 3.0 beta bevalt goed, dat copy & paste gebruik ik toch vaker dan ik dacht. het werkt echt goed
Ondersteund het flashcontent?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:47 schreef super-muffin het volgende:
het is nog vroeg zullen we maar zeggen
trouwens, ik zit sinds begin deze week in het iPhone Developer ProgramDe OS 3.0 beta bevalt goed, dat copy & paste gebruik ik toch vaker dan ik dacht. het werkt echt goed
Dit bedoel ik dus.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maakt Time Machine bij anderen ook grotere backups sinds 10.5.7? Elke keer als ie een backup maakt, schrijft ie zo 60Mb weg ook al heeft ie in sluimer gestaan. Sterker nog, een nieuwe backup die ik geforceerd maak (nadat TM zelf vijf minuten eerder een backup maakt) is ook snel weer 80Mb.
Ik draai ook 10.5.7 en heb geen last van grote backupbestanden.. Ook niet als hij uit sluimer komt of ik het zelf aanzet.quote:Op zondag 31 mei 2009 13:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
[ afbeelding ]
Het systeem heeft gewoon in sluimer gestaan het laatste uur. Van systeembestanden en mijn bibliotheken worden verder geen backups gemaakt. Eigenaardig, dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |