Ik ben benieuwd naar de X340. Waar het op zal breken is wat deze laptop gaat kosten met Vista Ultimate en anti-virus beveiliging, wat de accuduur is en hoe degelijk de behuizing is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:01 schreef Potjandorie het volgende:
Bij laptop heb je de Adamo van dell (1899 euro minimum) en bij msi heb je de X-slim serie ( ~800 euro, http://tweakers.net/nieuw(...)i-in-nederland.html)
Ik zou eens rondvragen in een computerwinkel voor een x-slim proef, als die al te bewonderen zijn in winkel that is.
Wel een beetje mager antwoord gezien de OP.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:39 schreef Gutz het volgende:
Laptop:
XXODD 13" laptops
Configureren naar je eigen wensen, en voor dat bedrag kan je er iets moois uit laten komen...
Desktop:
Lenove IdeaCentre A serie
De nieuwe Lenovo. Persoonlijk vindt ik hem mooier dan een mac.
Deze XXODD valt op ondermeer de volgende punten af:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:39 schreef Gutz het volgende:
Laptop:
XXODD 13" laptops
Configureren naar je eigen wensen, en voor dat bedrag kan je er iets moois uit laten komen...
En deze valt op ondermeer de volgende punten af:quote:
Mja, kan wel een die site's onder de links gaan kopieren maar dat maakt 't weer zo onoverzichtelijk. dus vandaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel een beetje mager antwoord gezien de OP.
Je kan het toch zelf toelichten?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Gutz het volgende:
[..]
Mja, kan wel een die site's onder de links gaan kopieren maar dat maakt 't weer zo onoverzichtelijk. dus vandaar.
Fysieke winkels van XXODD zijn er genoeg. zie hier: http://www.xxodd.nl/index.php?p=dealersquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Deze XXODD valt op ondermeer de volgende punten af:Het merk moet een A-merk status hebben. Als één totaalproduct in een fysieke winkel in Nederland te koop, software mag eventueel los.
Ook al zijn er goede reviews, XXODD valt niet onder een A-merk. Tevens moet het als totaalproduct in een fysieke winkel te koop zijn.
[..]
En deze valt op ondermeer de volgende punten af:Bluetooth, WiFi en gigabit netwerk. (Enkel het model boven budget heeft bluetooth) Deftige videokaart om moderne spellen redelijk goed te kunnen spelen (naar vrije interpretatie). (Enkel het model boven budget heeft geen intergrated graphics) Ingebouwde voeding. Het operating system moet het meest uitgebreide OS in zijn reeks zijn. (Vista Ultimate is geen optie)
Maak dan wel de configuratie af.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:39 schreef Gutz het volgende:
Laptop:
XXODD 13" laptops
Desktop:
Lenove IdeaCentre A serie
De nieuwe Lenovo. Persoonlijk vindt ik hem mooier dan een mac.
Inclusief BTW, de marge die aan fabrikant vaak toevoegd en een upgrade van Home Premium naar Ultimate kom je al snel boven de 1200 euro.quote:
Fysieke winkels: http://lenovo.links.channelintelligence.com/oemsites/17503896/Maps/cii_lenovo_eu.asp?nRuleGroupID=2226&sCountry=NLquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inclusief BTW, de marge die aan fabrikant vaak toevoegd en een upgrade van Home Premium naar Ultimate kom je al snel boven de 1200 euro.
En dan kunnen we bij Lenovo ook de volgende punten noteren:Als één totaalproduct in een fysieke winkel in Nederland te koop, software mag eventueel los. Problemen kunnen in dezelfde fysieke winkel opgelost worden.
Je leest alleen over de andere punten heen. Daarnaast kan ik Lenovo nou ook niet echt een A-merk noemen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef Gutz het volgende:
[..]
Fysieke winkels: http://lenovo.links.channelintelligence.com/oemsites/17503896/Maps/cii_lenovo_eu.asp?nRuleGroupID=2226&sCountry=NL
Ik reageer op zijn post.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je leest alleen over de andere punten heen. Daarnaast kan ik Lenovo nou ook niet echt een A-merk noemen.
Voor de desktop: De HP Touchsmart IQ520quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:52 schreef Geqxon het volgende:
Consumer desktop
In de categorie consumer desktop ben ik opzoek naar een volwaardig alternatief voor de iMac. Deze desktop moet aan de volgende eisen voldoen:All-in-one behuizing, enkel het toetsenbord en de muis mogen losse apparaten zijn. Ook geen dongles, adapters of andere losse kastjes. Beeldscherm minimaal 20". Bluetooth, WiFi en gigabit netwerk. Deftige videokaart om moderne spellen redelijk goed te kunnen spelen (naar vrije interpretatie). Ingebouwde camera en microfoon. Ingebouwde speakers. Ingebouwde voeding. Laag verbruik, als het kan met bewijs d.m.v. een ENERGY STAR certificaat.
Budget: 1100 euro voor een 20" concurrent, 1400 euro voor een 24" (Full-HD) concurrent (1030 euro en 1315 euro bij studentenkorting)
Ik heb nog geen winkel gezien die de A600 in zijn showroom heeft staan, en dat is voor veel mensen een erg belangrijk punt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef Gutz het volgende:
[..]
Fysieke winkels: http://lenovo.links.channelintelligence.com/oemsites/17503896/Maps/cii_lenovo_eu.asp?nRuleGroupID=2226&sCountry=NL
De doorsneeconsument wil niet de meest uitgebreide versie van een OS, maar een versie waar hij/zij mee kan Hyvessen, wat foto's kan opslaan en kan mailen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb nog geen winkel gezien die de A600 in zijn showroom heeft staan, en dat is voor veel mensen een erg belangrijk punt.
Dat is dan ook de rede voor dit topic, alle eisen die in de openingspost gesteld zijn zijn eisen die door de doorsnee consument kunnen worden gesteld.
Grapje zeker? Misschien willen ze dat wel, maar als ze dan een willekeurige Acer zien die ¤500 goedkoper is dan een Macbook nemen ze toch die Acer hoor.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is dan ook de rede voor dit topic, alle eisen die in de openingspost gesteld zijn zijn eisen die door de doorsnee consument kunnen worden gesteld.
Bedankt voor de reactie. Je hebt de moeite genomen de OP goed door te nemen en een waardig concurrent te selecteren, dat kan ik waarderen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor de desktop: De HP Touchsmart IQ520
Zit alles in volgens het lijstje, behalve misschien de "deftige videokaart", maar die kun je bij Apple ook niet krijgen.
Laagste prijs volgens Tweakers Pricewatch: ¤1180,-. Zit precies tussen "jouw" prijzen in, maar dan heb je wel een 22" touchscreen.
Afschrijving zou ik geen uitspraak over durven te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |