Hadden ze dit maar 2 jaar geleden, dan had ik geen licentie voor VMware gekocht. Ach ja: gewoon die versie van Oracle Sun proberen. Als die bevalt dan heb je mooi ¤80 bespaard.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:18 schreef nelisb het volgende:
[..]
Die doet precies hetzelfde als Fusion?
Ja, maar het is niet zo gelikt als VMWare Fusion. En ik denk dat zaken als DirectX-ondersteuning ook niet zo goed werken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:18 schreef nelisb het volgende:
[..]
Die doet precies hetzelfde als Fusion?
Ik denk dat je de resolutie van Windows goed in moet stellen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:57 schreef nelisb het volgende:
Alleen hoe krijg ik hem echt fullscreen? Als ik nu fullscreen kies is het een vierkant midden in mijn scherm, heb dus maar een half scherm in gebruik
Wel eens eerder met MPDeluxe een bestand met meerdere delen uitgepakt? Want zou het aan het bestand kunnen liggen, anders zou je The Unarchiver even moeten proberen, de prettigste uitpaksoftware die er volgens mij is, en je kan de bestanden 97% zeker uitpakken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:44 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb dus een aantal bestanden via Rapidshare gedownload namen eindigen .001 t/m .014. Nu wil ik ze met macPar Deluxe uitpakken maar ik krijg het bericht dat archief leeg is.
Maar zodra ik de coments op het forum lees waar ik het weg heb moet het gewoon werken. Moet ik een ander programma proberen?
Normaal gaat het uitpakken met MacPar Deluxe perfect.
Je houdt nooit de ruimte over die aangegeven staat, niet bij HD's, USB-sticks, SD-kaartjes of dvd's. Dat heeft te maken met de manier waarop fabrikanten MB's berekenen meen ikquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb vandaag een iPod nano 16GB gekocht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat de beschikbare ruimte slechts 15GB was. Ik zo: wtf![]()
Hoe komt dat? Hebben ze 1GB gebruikt voor de benodigde software? Wel (een beetje) misleidend dan.
Geen enkel opslag apparaat biedt daadwerkelijk de ruimte die ze beloven. Dat komt omdat een echte kilobyte bestaat uit 1024 bytes, maar de mensen die geheugen en harddisks leveren rekenen met 1000 bytes. Voor kleine hoeveelheden data maakt dit verschil niet zoveel uit, maar zodra het om meerdere gigabytes gaat, kan het inderdaad aardig uit elkaar gaan lopen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb vandaag een iPod nano 16GB gekocht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat de beschikbare ruimte slechts 15GB was. Ik zo: wtf![]()
Hoe komt dat? Hebben ze 1GB gebruikt voor de benodigde software? Wel (een beetje) misleidend dan.
Precies, een KB is eigenlijk 1024 Bytes, daar rekent het OS mee. Maar voor schijfruimte hanteert de schijffabrikant 1000 bytes.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:25 schreef n8n het volgende:
[..]
Wel eens eerder met MPDeluxe een bestand met meerdere delen uitgepakt? Want dan ligt het aan het bestand, anders zou je The Unarchiver even moeten proberen, de prettigste uitpaksoftware die er volgens mij is, en je kan de bestanden 97% zeker uitpakken.
[..]
Je houdt nooit de ruimte over die aangegeven staat, niet bij HD's, USB-sticks, SD-kaartjes of dvd's. Dat heeft te maken met de manier waarop fabrikanten MB's berekenen meen ik
Dat is te ingewikkeld hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Op GB niveau scheelt het een dikke 6,5%. Dus deel 16 maar door 100 en vermenigvuldig met 93,5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is te ingewikkeld hoor.Hint: het antwoord is 15 GB ipv 16 GBSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Staan ze wel in itunes?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Op mijn 16GB-iPod krijg ik de albumcovers niet te zien, alleen zo'n muzieknootafbeelding. Hoe kan ik dat aanpassen?
Weet ik niet, maar op mijn 4GB stonden ze wel.quote:
Sluit je iPod aan, en ga naar het tabblad 'Muziek' en vink het daar aan. En sync daarna.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Op mijn 16GB-iPod krijg ik de albumcovers niet te zien, alleen zo'n muzieknootafbeelding. Hoe kan ik dat aanpassen?
Ik realiseer me nu dat ik die covers allen maar had bij muziek die ik had gekocht. Maar hoe kun je die covers toevoegen als je muziek importeert? en moet ik alles opnieuw importeren als ik die covers op mijn iPod wil?quote:Op maandag 25 mei 2009 10:36 schreef Junkie het volgende:
[..]
Sluit je iPod aan, en ga naar het tabblad 'Muziek' en vink het daar aan. En sync daarna.
Als hij al aangevinkt staat. Vink hem dan uit, sync. En daarna vink je hem aan en sync je nog een keer.
Als het goed is hersteld hij dan alles.
Tenminsta als je Album Art aan de nummers hebt toegevoegd.
Safari-cache legen helpt daar ook niet bij. De teller staat hier ook al op bijna 1.8 Gbquote:Safari’s poor housekeeping is quite alarming.
Let’s start with the easy stuff. In ~/Library/Caches/Metadata/Safari reside two folders: Bookmarks and History. Inside the history folder is a file for every webpage you’ve visited, regardless of when you’ve set Safari to delete history items in your preferences. I suspect Safari does some cleanup here as the files become slightly more sparse as one travels farther back in time (the past week - the time I’ve set Safari to delete history items after - usually comprise about half of the items, and I’m pretty sure my browsing habits aren’t increasing logarithmically), but I cannot figure out what gets kept and what doesn’t. Each item can be anywhere from 4-200k, but those add up when you get thousands of them. Deleting everything past a week old saved me over 100 MB.
This particular dump has been around at least since a version of Safari 3, but Safari 4 is even more egregiously unhygenic. You know the fancy new Top Sites feature, and how it tells you with a little blue star peeled away from the page preview if it’s been updated since you last checked? Safari makes a little file for every site, every time it checks on them, which if RefreshInterval is in seconds as I suspect it is, means it creates a nice XML file for every one of your top sites every 30 minutes (1800 seconds). These are located in ~/Library/PubSub/Feeds/ and given arcane hexadecimal names, and contain whatever turned out to be new on the webpage. As the Wikipedia homepage is one of mine and changes just about constantly, the vast majority of my XMLs were filled with Wikipedia content. I had over 24000, and deleting everything more than a week old (again, about half of the items) saved me about 93 MB.
But even this isn’t the worst of it. The most outrageous thing I found, and it took drinking from Spotlight’s firehose of filesystem changes with FSEventer to find it, was that Safari does not delete the webpage previews it generates for Quicklook. Ever. 2.03 GB of webpage previews (2 per website - a full resolution and a thumbnail), all generated since downloading the Safari 4 beta, residing - not in the user library, not even in the root library - in /private/var/folders/et/etuAKaR1GTeV9DVeRGfst++++TI/-Caches-/com.apple.Safari/Webpage Previews/, a hidden folder far away from the mouseclicks of all but the most relentless tinkerers.
In itunes op de cd zonder cover staan. Dan bovin de optie toon info.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik realiseer me nu dat ik die covers allen maar had bij muziek die ik had gekocht. Maar hoe kun je die covers toevoegen als je muziek importeert? en moet ik alles opnieuw importeren als ik die covers op mijn iPod wil?![]()
Rechtermuisklik op een nummer/album en "Get Album Artwork". Dit kan je alleen gebruiken als je een Apple ID/ITunes account hebt en bent ingelogd. En de info in de tags van het bestand moeten natuurlijk goed staan.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik realiseer me nu dat ik die covers allen maar had bij muziek die ik had gekocht. Maar hoe kun je die covers toevoegen als je muziek importeert? en moet ik alles opnieuw importeren als ik die covers op mijn iPod wil?![]()
Nee.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:04 schreef koffiekoekje het volgende:
Is de kans groot dat Snow Leopard over twee weken uit komt, met WWDC09
Een account kost je niks en van de store kan je de zichtbaarheid uitschakelen, dan heb je ook toegang tot Genius* wat best cool werkt.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Rechtermuisklik op een nummer/album en "Get Album Artwork". Dit kan je alleen gebruiken als je een Apple ID/ITunes account hebt en bent ingelogd. En de info in de tags van het bestand moeten natuurlijk goed staan.
Apple zelf suggereert "volgend jaar", maar ik lees ook eind 2e kwartaal / begin 3e kwartaal 2009. WWDC zou dan een goeie gelegenheid zijnquote:
Ik had het van 't weekend net weggesmeten, 8GB.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Beetje slecht wat Apple met Safari 4 schijnt te doen, zelfs voor een beta product
We zullen zienquote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Juni 2009 was toch altijd de datum?
Is het wel de moeite waar om op de eventuele release te wachten?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:58 schreef Zpottr het volgende:
[..]
We zullen zienIk geloof het niet, gezien de toestand van de beta's. Grote dosis tweedehands info, dat dan weer wel. Maar als iemand mij vraagt "Grote kans?" dan zeg ik "Nee.".
Hmm, als er geen release is op WWDC komt er wellicht wel een specifiekere aankondiging. Ik zou in ieder geval niet NU een Mac kopen als je twee weekjes kunt wachtenquote:Op maandag 25 mei 2009 22:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Is het wel de moeite waar om op de eventuele release te wachten?
De blogpost is geupdate met een melding dat het een bug is.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Beetje slecht wat Apple met Safari 4 schijnt te doen, zelfs voor een beta product
[..]
Safari-cache legen helpt daar ook niet bij. De teller staat hier ook al op bijna 1.8 Gb![]()
[ afbeelding ]
quote:Safari 4’s Messy Trail
Update: It seems this is indeed a bug and not a feature, possibly confined only to Leopard systems as Tiger users’ histories seem to clear when they’re set to. Hopefully this will be fixed in the final Safari 4. Also fixed miscellaneous typographical errors.
Idd, misschien niet zo gelikt als VMware Fusion (ben over virtualisatieprogramma's hier het meest tevreden over), maar goed voor krenterige NL'se bedrijfjes (GRATIS) is het functioneel genoeg en ideaal. Af en toe doet Sun nog best wat nuttigs voor de Open Source Community.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet zo gelikt als VMWare Fusion. En ik denk dat zaken als DirectX-ondersteuning ook niet zo goed werken.
Maar het werkt wel hoor. Op m'n werk gebruik VirtualBox om de gratis Windows XP images van Microsoft te draaien. 100% legaal en 100% gratis Windows op een Mac, ze zijn echt mesjogge bij MS
Welke iFactors?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:00 schreef para909 het volgende:
Oké...na mijn ipods en iphone is het nu tijd om mijn laptop ook te 'verapple-en'.
Vandaag ben ik naar iFactors geweest voor wat hulp, maar de zeer gedemotiveerde verkoper kon mij niet echt verder helpen. Ik heb de volgende wish-list:
- Laptop
- Films bewerken (niveautje vakantiefilm)
- Photoshoppen
- Tekstverwerken
- Muziek maken (wil mijn elektrische gitaar en een microfoon erop aan kunnen sluiten en een klein 'home-studio'-achtig iets doen)
Wat raden jullie mij voor Mac aan?
(als ik niet in het goeie topic zit: my bad!)
Neem de simpelste alu MacBook, behalve als die vakantiefilmpjes van een FireWire / iLink tape DV-camera komen, neem dan de witte MacBook.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:00 schreef para909 het volgende:
Oké...na mijn ipods en iphone is het nu tijd om mijn laptop ook te 'verapple-en'.
Vandaag ben ik naar iFactors geweest voor wat hulp, maar de zeer gedemotiveerde verkoper kon mij niet echt verder helpen. Ik heb de volgende wish-list:
- Laptop
- Films bewerken (niveautje vakantiefilm)
- Photoshoppen
- Tekstverwerken
- Muziek maken (wil mijn elektrische gitaar en een microfoon erop aan kunnen sluiten en een klein 'home-studio'-achtig iets doen)
Wat raden jullie mij voor Mac aan?
(als ik niet in het goeie topic zit: my bad!)
Garageband, en je zou op een wat minder legale manier logic pro downloadenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:57 schreef para909 het volgende:
Goeie tips! tnx!
Zit er op die macbook(s) (Pro) ook software om mijn instrumenten aan te sluiten? Of heb ik daar extra hardware voor nodig?
Garageband is wat dat betreft prima software om mee te beginnen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Garageband, en je zou op een wat minder legale manier logic pro downloaden
Wat ik doe om mijn gitaar aan te sluiten; Ik heb een klein adaptertje van gitaar-female naar line in. De line in gaat achterin m'n iMac en m'n gitaarkabel gaat in die adapter. Werkt perfect, kan gewoon in Garageband effecten over m'n gitaar heen gooien en via m'n line out er weer uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:57 schreef para909 het volgende:
Goeie tips! tnx!
Zit er op die macbook(s) (Pro) ook software om mijn instrumenten aan te sluiten? Of heb ik daar extra hardware voor nodig?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef P.F het volgende:
OMG! Ik kom er net achter dat apple ein-de-lijk F5 heeft!! OMG
De witte MacBook heeft nu 2,13 GHz, en een 160GB harddisk. That's it. Meh.quote:
quote:
De Zune HD komt met een variant van Internet Explorer.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apple quietly updates $999 MacBook, again -- goes back to school with free iPod touch
Speedbumpje...![]()
[ afbeelding ]
Zune HD is official, heading your way this Fall
Die ZuneHD is wel tof met 720P video. Maar wel weer jammer dat het enkel via een dock kan.
En de video service (en de Zune?) komt wel naar de UK, Duitsland en Frankrijk, maar niet naar Belgie/Nederland? Wat is dat nou voor dom gedoe?
Ben benieuwd of een nieuwe iPod dit gaat overtreffen deze zomer.
Leuk hoor, dat 720p, maar 90% van de markt heeft er nu toch geen behoefte aan. Typisch gevalletje onnodige feature (voor nu). Apple heeft veel beter oog voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apple quietly updates $999 MacBook, again -- goes back to school with free iPod touch
Speedbumpje...![]()
[ afbeelding ]
Zune HD is official, heading your way this Fall
Die ZuneHD is wel tof met 720P video. Maar wel weer jammer dat het enkel via een dock kan.
En de video service (en de Zune?) komt wel naar de UK, Duitsland en Frankrijk, maar niet naar Belgie/Nederland? Wat is dat nou voor dom gedoe?
Ben benieuwd of een nieuwe iPod dit gaat overtreffen deze zomer.
En ik ben nu al benieuwd naar de eerste reviews daarover.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:47 schreef Geqxon het volgende:
De Zune HD komt met een variant van Internet Explorer.
My god.
Hoezo is 720p nu weer onnodig. Ik wed dat als apple op dit moment met een iPod Touch kwam die 720p aan kon iedereen het ding zat te bejubelen. Niet alle features van een Zune zijn per definitie overbodig of slecht.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:46 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Leuk hoor, dat 720p, maar 90% van de markt heeft er nu toch geen behoefte aan. Typisch gevalletje onnodige feature (voor nu). Apple heeft veel beter oog voor dit soort zaken.
Voor nú zeg ik hè. Tuurlijk komt Apple ook met HD capaciteiten op z'n tijd. Het gaat mij er meer om dat Microsoft constant probeert op specs te sellen, terwijl ze zich bezig moeten houden met andere dingen om de strijd aan te gaan met Apple op dit gebied. Een échte iTunes/app-store rivaal lijkt me voor hun van groot belang op dit moment.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo is 720p nu weer onnodig. Ik wed dat als apple op dit moment met een iPod Touch kwam die 720p aan kon iedereen het ding zat te bejubelen. Niet alle features van een Zune zijn per definitie overbodig of slecht.
Waarom moet iedereen in een keer een appstore hebben? En Microsoft heeft al iets vergelijkbaars aan iTunes (15 euro per maand gezeur, maar het gaat vast floppen)... Het is toch gewoon mooi dat die Zune 720p aan kan. En hoezo is het te vroeg, ik zou best zo'n Zune met HD functie willen hebben hoor, lijkt me heel handigquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:57 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Voor nú zeg ik hè. Tuurlijk komt Apple ook met HD capaciteiten op z'n tijd. Het gaat mij er meer om dat Microsoft constant probeert op specs te sellen, terwijl ze zich bezig moeten houden met andere dingen om de strijd aan te gaan met Apple op dit gebied. Een échte iTunes/app-store rivaal lijkt me voor hun van groot belang op dit moment.
Het gaat niet om slecht maar het is een feature die 95% van de mensen nooit zou gebruiken. Zelfde verhaal als met dat kansloze WiFi-sharing.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo is 720p nu weer onnodig. Ik wed dat als apple op dit moment met een iPod Touch kwam die 720p aan kon iedereen het ding zat te bejubelen. Niet alle features van een Zune zijn per definitie overbodig of slecht.
Het ding kan HD films afspelen... Zune HDquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Het gaat niet om slecht maar het is een feature die 95% van de mensen nooit zou gebruiken. Zelfde verhaal als met dat kansloze WiFi-sharing.
En om het hele geval nou "Zune HD" te noemen... ze zijn er overigens wel in geslaagd het journaille bij de neus te nemen, het ANP had het over "radio luisteren in HD". Geeft maar weer aan hoe een idioot gekozen naam als "HD Radio" op de "HD Zune" mensen op het verkeerde been kan zetten.
Hij kan toch HD afspelen? Ik zie het probleem nietquote:Over die zogenaamde Apple-bias: als Apple's Video iPod geen foto's had kunnen afspelen, of iMovie HD geen HD video had kunnen bewerken, etc. had ik ze er echt niet om bejubeld. Een mediaspeler die alleen HD af kan spelen als je dat op een extern scherm doet "HD" noemen is ronduit misleidend.
Ik vraag me af wat mensen zouden vinden van een laptop met een grote sticker WUXGA(*), een redelijke videokaart + VGA uit en een 600x800 ingebouwd scherm. Misleidend? Dat is precies wat MS hier doet.
Veel geschreeuw, weinig wol en uiteindelijk gedesillusioneerde niet-tech savvy klanten als het gaat om zowat de enige feature die het ding echt onderscheidt van de 1.5 jaar oude competitie. Broeva Haro.
(*) Voor WUXGA weergave is een externe monitor (niet meegeleverd) vereist.
Cool! Dus als ik een Macbook zou kopen kan ik meteen aan de slag? Kan je in dat Garageband ook een drumline maken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:09 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat ik doe om mijn gitaar aan te sluiten; Ik heb een klein adaptertje van gitaar-female naar line in. De line in gaat achterin m'n iMac en m'n gitaarkabel gaat in die adapter. Werkt perfect, kan gewoon in Garageband effecten over m'n gitaar heen gooien en via m'n line out er weer uit.
Vrijdag een witte macbook gehaald bij de mediamarkt ( yes i know, maar was een 16% kortingsactie), maar ben er super tevreden mee dus vind het niet eens kut dat er een 'nieuwe' macbook is.quote:
Met een keyboard vast welquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:47 schreef para909 het volgende:
[..]
Cool! Dus als ik een Macbook zou kopen kan ik meteen aan de slag? Kan je in dat Garageband ook een drumline maken?
Volgens mij kun je je gitaar niet rechtstreeks in je line in prikken, je hebt altijd nog iets van versterking nodig. Of via een mic-ingang op een mengpaneel, of zoiets:quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:47 schreef para909 het volgende:
[..]
Cool! Dus als ik een Macbook zou kopen kan ik meteen aan de slag? Kan je in dat Garageband ook een drumline maken?
En ik wel. De basisopstelling waarin een PMP voor video wordt gebruikt is gewoon, iets terugkijken op het ingebouwde scherm zelf. In die zin is dit imho perfect vergelijkbaar met een laptop adverteren met de resolutie waarop een extern beeldscherm kan werken ipv de reso van het ingebouwde LCD. Volksverlakkerij, het kan maar is niet wat een consument verwacht. Dat scherm is verre van HD, dus zet er geen HD op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Hij kan toch HD afspelen? Ik zie het probleem niet![]()
Wat denkt de gemiddelde consument wat dat betekent? En wat de ruk is radio in HD-kwaliteit? Blech.quote:De meest opvallende vernieuwing is de mogelijkheid om er video's en radio in HD-kwaliteit op af te spelen
QFT.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Dus omdat de VFD van mijn Blu-Ray speler slechts 20 bij 2 karakters kan tonen mag het apparaat geen HD sticker dragen?
Je hebt niet gelezen óf niet begrepen wat ik schreef over het standaard gebruiksscenario van dit ding.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Dus omdat de VFD van mijn Blu-Ray speler slechts 20 bij 2 karakters kan tonen mag het apparaat geen HD sticker dragen?
QFTFI (Total Fucking Irrelevance), als je het mij vraagtquote:
Stimmtquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Oke...cool!quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je gitaar niet rechtstreeks in je line in prikken, je hebt altijd nog iets van versterking nodig. Of via een mic-ingang op een mengpaneel, of zoiets:
http://www.ikmultimedia.com/stealthplug/features/
Met Garageband kun je wel vrij eenvoudig drumloops bouwen ja,.
Als je een beetje aan het spelen bent met flimpjes en muziek is een Macbook prima voldoende. Pro heeft een groter scherm, maar ik neem aan dat je sowieso met een extern scherm gaat werken als je video gaat knippen. Voor audio is meer werkruimte ook wel lekker.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:03 schreef para909 het volgende:
[..]
Oke...cool!
Misschien een nitwit vraag, maar zou ik 'genoeg' hebben aan een macbook? Of moet ik voor de Pro gaan? (ik vind het zo'n groot prijsverschil)
Ik wil niet de spelbreker zijn maar met dit kabeltje van Monster sluit ik direct m'n gitaar aan op de line in, en Garageband pakt 'm perfect, kan zelfs stemmen in Garageband.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je gitaar niet rechtstreeks in je line in prikken, je hebt altijd nog iets van versterking nodig. Of via een mic-ingang op een mengpaneel, of zoiets:
http://www.ikmultimedia.com/stealthplug/features/
Met Garageband kun je wel vrij eenvoudig drumloops bouwen ja,.
Monster kabelsquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik wil niet de spelbreker zijn maar met dit kabeltje van Monster sluit ik direct m'n gitaar aan op de line in, en Garageband pakt 'm perfect, kan zelfs stemmen in Garageband.
Maar Para, in welke iFactors ben je nou geweest?
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3831quote:
Er zijn echt meer van dat soort verloopjes te vinden hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:51 schreef no1uknow het volgende:
Enige fabrikant van die specifieke kabel.
quote:
Tara Labs en Van den Hul zijn nog erger.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:50 schreef EvilMarc het volgende:
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3831
Die prijzen voor hdmi kabels blijven geweldig
Behalve dat Tara Labs en Van den Hul niet iedereen aanklagen die het woord gebruiken wat voor komt in hun merknaam zoals 'Monster' ...quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er zijn echt meer van dat soort verloopjes te vinden hoor.
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Tara Labs en Van den Hul zijn nog erger.![]()
6 meter Taralabs Prism HDMI = 299 euro
Daar heb je inderdaad nog een punt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |