Bootcamp volstaat sowieso, dan heb je een volledige Windows.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef nelisb het volgende:
[..]
thanks. Windows zal alleen voor de werkomgeving(inloggen op een website en citrix en dan kan ze haar eigen pc van kantoor thuis gebruiken incl. Alle bestanden.) van mijn vriendin gebruikt worden. Geen games of iets. Dan volstaat volgens mij bootcamp wel.
Inderdaad, ik gebruik ook een VPN-verbinding voor mijn werk met een Citrix-client die gewoon onder OSX werkt. Ik krijg dan alsnog de virtuele windowsomgeving (een hele oude ook nog eens) maar hoef niet op mijn Mac onder Windows te werken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bootcamp volstaat sowieso, dan heb je een volledige Windows.
In jouw geval volstaat Fusion ook, omdat je die dingen waarschijnljk heel goed in een virtuele Windowsomgeving kunt doen (weinig resources nodig). Fusion is niet gratis, ik vind het wel een stuk fijner dat ik niet hoef te rebooten. Dus ik zou dan voor Fusion kiezen.
Ik kan trouwens gewoon in OS X inloggen en een citrix client gebruiken om software en bestanden van de Hogeschool te gebruiken. Wellicht gebruikt jouw vriendin nog extra software, die niet in OS X werkt, maar zoniet dan zou je geen Windows nodig hebben.
Precies. En ik zal even kijken, ik kreeg laatst een aanbieding in mijn mail die ik niet ga gebruiken, dus wellicht kun je daar iets mee. Weet alleen niet precies hoe dat zat. Binnenkort even zoeken. Ik vind het in ieder geval een fijn product.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef nelisb het volgende:
We krijgen haar werk niet aan de praat op onze MacBook. Ook ondersteunt haar helpdesk geen os x.
Fusion kost 80usd dat valt ook nog mee en hoef dan niet te rebooten inderdaad.
Nee, Bootcamp is het makkelijkst. Het handigst is een virtuele oplossing als Fusion, Parallels of Virtualbox. Tenzij je rebooten handig vindt.quote:
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, Bootcamp is het makkelijkst. Het handigst is een virtuele oplossing als Fusion, Parallels of Virtualbox. Tenzij je rebooten handig vindt.
Laat maar even weten hoe de trial bevalt. Als je het dan wilt kopen, zal ik even kijken of je die aanbieding kan gebruiken (was volgens mij toch al gauw 2 of 3 tientjes korting).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.
Gelijk maar testen dit weekend op mijn MacBook.
Ik heb nog een paar schijven liggen (ja, ook SATA) en zoek juist iets om daarmee te doen. Nog een schijf erbij is dus minder efficientquote:Op donderdag 21 mei 2009 08:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook SATA? En hij is natuurlijk maar 6 euro duurder dan een refurbished zonder schijf
Virtual Box, is gratis...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik koop fusion wel. 80 USD valt ook mee.
Gelijk maar testen dit weekend op mijn MacBook.
Hadden ze dit maar 2 jaar geleden, dan had ik geen licentie voor VMware gekocht. Ach ja: gewoon die versie van Oracle Sun proberen. Als die bevalt dan heb je mooi ¤80 bespaard.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:18 schreef nelisb het volgende:
[..]
Die doet precies hetzelfde als Fusion?
Ja, maar het is niet zo gelikt als VMWare Fusion. En ik denk dat zaken als DirectX-ondersteuning ook niet zo goed werken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:18 schreef nelisb het volgende:
[..]
Die doet precies hetzelfde als Fusion?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |