En gewoon de combo-update downloaden?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar niet de enige met problemen met 10.5.7
http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=235
Wat is dat? Ik heb 'm nu via deze link gedownload en geinstalleerd, vooralsnog lijkt het goed te gaan...quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En gewoon de combo-update downloaden?
Die stond volgens mij op die pagina van die eerdere post van mij.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat is dat? Ik heb 'm nu via deze link gedownload en geinstalleerd, vooralsnog lijkt het goed te gaan...
quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:54 schreef Geqxon het volgende:
Verwachten jullie ook een nieuwe iPhone? Lijkt me wel logisch, veel mensen met een iPhone 2G hebben een abbonement dat zometeen vervalt, en ook met komst van iPhone OS 3.0 is het logisch.
Er zijn genoeg geruchten over een nieuwe iPhone. Dus ik denk dat hij er wel komt. Maar Ik denk niet dat er een iPhone Nano komt. En er zijn ook een aantal geruchten met betrekking op gaming. En ook over de tablet:quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:17 schreef broer het volgende:
Ik blijf tegen beter weten in hopen op een iPhone Nano met een abonnement bij Hi.
Volgens mij lukt dat. Maar weet het niet 100% zeker. Staat dat niet in de documentatie? Ik heb zelf altijd met lege disks gewerkt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben de open hart - operatie van mijn MBP aan het voorbereiden (nieuwe, grotere HD). Het beste is om een kloon te maken van mijn huidige HD en daarvanaf te booten na de operatie. Nu heb ik een externe Firewire schijf van 1TB. Die is verder niet gepartitioneerd ofzo, en er staat ongeveer 200 GB aan andere data op, o.a. mijn TimeMachine backup. Kan ik daar gewoon met bv Superduper een kloon bijzetten en dan van die schijf booten? Of kan dat alleen vanaf een verder 'schone' externe HD?
Thanks voor je uitleg!quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Volgens mij lukt dat. Maar weet het niet 100% zeker. Staat dat niet in de documentatie? Ik heb zelf altijd met lege disks gewerkt.
Maar als je dan terug wilt kloonen dan kan je volgens mij niks uitsluiten. Dus dan moet die 200GB ook worden meegenomen naar de nieuwe disk. Dus dan is de vraag of je daar genoeg ruimte voor hebt. Als je dan klaar bent kan je het natuurlijk wel wissen.
Die nieuwe HDD heb je niet in een case? (of kan je die ergens lenen?) Dan kan je metteen naar de nieuwe HDD clonen. Die usb cases kosten nog maar +/-15 euro en heb je metteen een case voor je oude HDD.
En het loswrikken van je topcase en ondercase heeft wat geduld en een klein beetje kracht nodig. Vooral rechtsonder wil welleens klem zitten. Oppassen met de scherpe randjes, een dunne schroevendraaier/spattel/plastic stokje o.i.d. is dan wel handig om een beetje te wrikken (soms nodig).![]()
Zodra je de topcase los hebt gekregen, ruk hem dan niet metteen los van elkaar. Want hij zit nog vast met een platte kabel van het toetsenbord. (vergeet die niet bij het inelkaarbouwen weer terug te duwen en vast te klikken. (paar keer vergeten door mij.)
Op je HDD zit een platte kabel van een sensor geplakt. Dit is niet de sensor zelf, maar de datakabel ervan. Die moet je ook met wat geduld en beleid gaan lostrekken. Maar ruk hem niet te hard wat het je scheurt het dan door. En deze kan je later gewoon weer vastplakken met een stukje plakband.
Hier draait 'ie nog wel gewoon..quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ben ik de enige die bij 10.5.7 zijn sync-icoontje niet meer ziet draaien als MobileMe gesynchroniseerd wordt? Futiliteitje, maar toch....
CMD +F indrukken?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:20 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ok this is the deal: Ik heb een macbook en een tweede scherm. Ik wil een video fullscreen kunnen draaien en op het secundaire scherm blijven gebruiken. Hoe doe ik dat?
in Quicktime? Dan krijg ik em standaard op mijn macbook scherm en de video heb ik juist liever op het secundaire schermquote:
Uit de help-functie:quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
in Quicktime? Dan krijg ik em standaard op mijn macbook scherm en de video heb ik juist liever op het secundaire scherm
http://www.ifixit.com/Mac(...)SuperDrive/IF186-045quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:51 schreef c0nd0r het volgende:
Iemand enig idee of een superdrive uit een MacBook makkelijk te vervangen is?
Oef.. Die dingen zijn nog best duurquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:07 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
http://www.ifixit.com/Mac(...)SuperDrive/IF186-045
Via daar kun je alles zien wat je moet weten
Jemig, ik heb mijn AppleCare er al een paar keer uit verdiend...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:07 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
http://www.ifixit.com/Mac(...)SuperDrive/IF186-045
Via daar kun je alles zien wat je moet weten
Standaard niet iig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik moet even verplicht een apple TV testen van mijn baas. Kan je films van de gemiddelde torrent site nu ook gewoon bekijken met dat ding?
Ik kan toch gewoon een film downloaden en hem dan in Itunes zetten of niet?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Standaard niet iig.
Volgens mij moet je dan Perian installeren.. (moet je em eerst via de Terminal kunnen benaderen)
Handbrake?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ja, alleen converteren naar MP4 MPEG4 en H264. Welk programma gebruik ik aangezien visualhub dood is?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja handbrake was ik ook achterAlleen jammer dat mijn oude CRT waarschijnlijk geen component aansluiting heeft
Bedankt voor de informatie.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:48 schreef Edwinuss het volgende:
Mijn iMac heeft moeite met het afspelen van 1080P content, heb een mac van de vorige generatie.
[ afbeelding ]
Dit basismodel dus.
VLC gebruik ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat voor content, in welk programma? 1080p Quicktime-trailers zullen het prima doen, als je 1080p-mkv'tjes hebt kan je het best Plex gebruiken.
Ik ga dat programma even bekijken.quote:
Je zegt het zelf eigenlijk al hèquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:37 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik heb een windows toestenbord. Dat is heiligschennis!
Aluminium.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:50 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ja maar, ja maar... 50 euro voor een stuk plastic met een printplaat erin
Vergeet de afschrijving niet. Ligt bij Apple veel lager.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:57 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dan nog. Nu heb ik 30 euro over voor morgenavond
Als ik een tobo van 20 euro ga doorverkopen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vergeet de afschrijving niet. Ligt bij Apple veel lager.
DoubleCommand - of de Keyboard & Mouse instellingen van Leopard, afhankelijk vanwat je precies wiltquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:37 schreef GoeRoe86 het volgende:
Iemand trouwens een programma om toesten te veranderen? Ik heb een windows toestenbord en ik wil niet het windows logo gebruiken als apple toets. Dat is heiligschennis!
The Dark Night is toch een Engelstalige film? Dan heb je toch geen ondertiteling nodig?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:07 schreef Edwinuss het volgende:
Dat Plex speelt wel mijn 1080P files prachtig af, maar in de bediening is het een schijtprogramma.
Nergens een menu om ondertiteling in te stellen bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
The Dark Night is toch een Engelstalige film? Dan heb je toch geen ondertiteling nodig?
Ik zie het al voor me: "Waarom zo serieus?".
Pikt hij ze niet automatisch als de ondertiteling en film dezelfde naam hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:16 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
![]()
Ik heb die dan ook zonder ondertiteling gezien. Maar The Departures wil ik nog een keer zien, en hier heb ik graag ondertiteling bij.
The Departures is een Japanse ( of Chinese ) film.
Bij VLC kon je altijd kiezen welk audiokanaal je wou, want soms stonden films standaard op Frans ofzo.
Dat heb ik zien staan, dan kan je ze in een bepaalde map zetten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Pikt hij ze niet automatisch als de ondertiteling en film dezelfde naam hebben?
Tijdens het afspelen Menu op je remote, en dan het geluids-icoontje.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:20 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat heb ik zien staan, dan kan je ze in een bepaalde map zetten.
Maar in de MKV bestanden die ik heb zit de ondertiteling in het bestand.
Werkt perfect! Dankjequote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tijdens het afspelen Menu op je remote, en dan het geluids-icoontje.
Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
The Dark Night is toch een Engelstalige film? Dan heb je toch geen ondertiteling nodig?
Ik zie het al voor me: "Waarom zo serieus?".
Gelukkig worden ondertitels niet hardop gezegd.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:02 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Als je het een keer hardop zegt dan weet je het
Logitech MX Revolution.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:46 schreef EvilMarc het volgende:
Wanneer komt Apple een keer met een update van de Mighty Mouse? Ik ben een beetje aan het rondkijken maar ik zie weinig goede reviews
Nieuwe versie downloaden bij Apple en opnieuw installeren?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:26 schreef Bob. het volgende:
Hai, ik had een vraagje, safari loopt namelijk al een flinke tijd zo vaak vast op mijn macbook dat ik er echt een beetje gek van word. Net bijvoorbeeld al de 14e keer op een avond.![]()
Het gaat vooral mis als ik een nieuw tabblad open, dan krijg ik die strandbal (of wat het dan ook mag zijn) en die gaat gewoon niet meer weg.
Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? In computer-n00b taal?
Firefox met Safari vergelijken?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nieuwe versie downloaden bij Apple en opnieuw installeren?
Of anders een andere browser gebruiken, Firefox bv.
Ik dacht dat dat de Finder was.quote:Op maandag 18 mei 2009 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Safari is wel het zorgekindje van apple volgens mij.
Draai je Safari 4 Beta of Safari 3?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:26 schreef Bob. het volgende:
Hai, ik had een vraagje, safari loopt namelijk al een flinke tijd zo vaak vast op mijn macbook dat ik er echt een beetje gek van word. Net bijvoorbeeld al de 14e keer op een avond.![]()
Het gaat vooral mis als ik een nieuw tabblad open, dan krijg ik die strandbal (of wat het dan ook mag zijn) en die gaat gewoon niet meer weg.
Als je het vooral (of alleen maar) op FOK! hebt: dat is iets in de nieuwe lay-out. Volgens mij iets met trage scripts. Stel een lager aantal posts per pagina in, dat helpt aardig. (Geldt volgens mij alleen voor Safari 3.)quote:Op zondag 17 mei 2009 23:26 schreef Bob. het volgende:
Valt mee toch?quote:
Die niet syncen met je iPhonequote:Op maandag 18 mei 2009 12:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan heb je in no-time een bibliotheek van 1 TB aan HD-movies![]()
De apple tv die we hier hebben gaf eerst een verneukt beeld en hebben we 2 keer naar facotry defaults moeten resetten om behoorlijke gui te laten zien. Verder is de navigatie schraal, het verbinden en syncen met itunes niet echt handig en het gebrek aan afspeelformaten bedroevend. By far de slechtste mediaplayer die ik getest heb de afgelopen maanden.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Valt mee toch?
1. Filmpje downloaden (liefst .mkv, maar .avi of andere formats kan ook).
2. Omzetten met visualhub naar AppleTV formaat
3. Slepen of linken naar iTunes
4. Syncen met AppleTV
5. Kijken maar
(eventueel tussen 2 en 3 nog stapje: ondertitels invoegen met bijv. Submerge).
Dan heb je in no-time een bibliotheek van 1 TB aan HD-movies![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ja, jij testte die dingen. Kennis van mij heeft een HDX1000 ( http://www.hdx1080.com/ ) en is er erg ontevreden over, het ding is enorm traag en speelt allerlei dingen niet fatsoenlijk af. Heb jij een beter alternatief?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De apple tv die we hier hebben gaf eerst een verneukt beeld en hebben we 2 keer naar facotry defaults moeten resetten om behoorlijke gui te laten zien. Verder is de navigatie schraal, het verbinden en syncen met itunes niet echt handig en het gebrek aan afspeelformaten bedroevend. By far de slechtste mediaplayer die ik getest heb de afgelopen maanden.
De WD TV is momenteel een prima ding. Of een TVIX.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh ja, jij testte die dingen. Kennis van mij heeft een HDX1000 ( http://www.hdx1080.com/ ) en is er erg ontevreden over, het ding is enorm traag en speelt allerlei dingen niet fatsoenlijk af. Heb jij een beter alternatief?
Dank, ik ga het doorgeven.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De WD TV is momenteel een prima ding. Of een TVIX.
Hier nergens last van. Navigatie is net als op een iPod Classic. Met de gratis remote app voor je iPhone kun je navigeren zoals je met een iPhone of iPod Touch doet.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De apple tv die we hier hebben gaf eerst een verneukt beeld en hebben we 2 keer naar facotry defaults moeten resetten om behoorlijke gui te laten zien. Verder is de navigatie schraal, het verbinden en syncen met itunes niet echt handig en het gebrek aan afspeelformaten bedroevend. By far de slechtste mediaplayer die ik getest heb de afgelopen maanden.
Yup, dat is waar. Maar ik heb de AppleTV dan ook niet gekocht om films of andere zaken op te nemen. En die NL content is echt bedroevend, maar goed: zie mijn eerdere opmerking over Usenetquote:Op maandag 18 mei 2009 13:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebrek aan afspeelformaten en het ontbreken van DVR mogelijkheid is voor mij toch wel het grootste minpunt aan een Apple Tv. Overigens is de content in NL ook bedroevend weinig..
Ja en dat is dus schraal. Zeker met die remote met 4 knoppen. Navigatie in andere mediaplayers is veel en veel beter.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hier nergens last van. Navigatie is net als op een iPod Classic. Met de gratis remote app voor je iPhone kun je navigeren zoals je met een iPhone of iPod Touch doet.
Het is alleen relatief traag. Zeker de eerste keer. En waarom niet gewoon UPNP AV. De wereldwijde standaard aanhouden?quote:Verbinden is hier echt kinderspel (AppleTV gedetecteerd-vijf cijfers intoetsen-klaar) en syncen met iTunes is m.i. erg prettig. Als je zorgt dat je goede tags hebt (bijv. speelfilms-documentaires-sport enz) dan kun je ook nog 's goed filteren in het menu. En binnen een 802.11n netwerk werkt streamen hier bijna perfect.
Maar bedroevendquote:Dat gebrek aan afspeelformats is bekend, maar mijn werkwijze is (1) overdag dl-en via usenet en (2) 's nachts encoden met visualhub.
Dat snap ik allemaal wel, maar de out of the box experience vind ik bedroevend voor een product van deze prijs. Er zijn veel betere alternatieven op de markt die stukken goedkoper zijn. Het enige wat VOOR de apple tv spreekt is het onwijs kwalitatief hoogstaande kastje.quote:Als alternatief kun je de AppleTV hacken: deze podcast kan je op weg helpen.
Juist het usenet argument is een argument voor elke andere mediaplayer. Daar doen ze het gewoon direct.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup, dat is waar. Maar ik heb de AppleTV dan ook niet gekocht om films of andere zaken op te nemen. En die NL content is echt bedroevend, maar goed: zie mijn eerdere opmerking over Usenet
Alleen als je illegale content wil kijken toch? Ik neem aan dat het downloaden en spelen van de films en series uit de iTunes Store vlekkeloos gaat.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Juist gebruiksgemak, hetgeen waarmee Apple altijd scoort vind ik erg slecht uitgevoerd in dit product.
WD TV is een topding. Heb hem hier ook.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
De WD TV is momenteel een prima ding. Of een TVIX.
Hij hangt inderdaad aan een DTS-enabled versterker, dus dat is het probleem niet. Maar verder speelt ie wel veel/alles af dus?quote:Op maandag 18 mei 2009 14:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
WD TV is een topding. Heb hem hier ook.
Alleen het ontbreken van een audiocodec (DTS) is een gebrek aan dat ding. Maar die kan hij doorsturen naar versterker mocht die eraan hangen.
TV Series in HD MKV = Werkendquote:Op maandag 18 mei 2009 14:09 schreef De_Hertog het volgende:
Hij hangt inderdaad aan een DTS-enabled versterker, dus dat is het probleem niet. Maar verder speelt ie wel veel/alles af dus?
Als je in de VS woont welquote:Op maandag 18 mei 2009 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen als je illegale content wil kijken toch? Ik neem aan dat het downloaden en spelen van de films en series uit de iTunes Store vlekkeloos gaat.
Ja, voor hier vind ik een Apple TV ook nergens op slaan. Maar ik snap wel dat het concept goed zou kunnen werken als er ook een flink aanbod is.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:04 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Als je in de VS woont welJammer alleen dat het ding hier ook verkocht wordt en de hoeveelheid videocontent in de iTunes store bedroevend is.
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Hij zoekt echt een netwerkding en ik vertrouw het niet iets te gaan hacken, dus dan wacht ik wel even op die nieuwe versie, of ga ik even kijken naar die andere van Swets.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:37 schreef Junkie het volgende:
[..]
En dat netwerk ondersteuning er niet officieel inzit. Dit hebben ze al wel gehackt, maar heb dat zelf nog niet getest. Want je moet een USB naar Ethernet dongle kopen. De volgende versie van de WDTV schijnt wel netwerkondersteuning te krijgen.
Ja het concept is hier gewoon misplaatst.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, voor hier vind ik een Apple TV ook nergens op slaan. Maar ik snap wel dat het concept goed zou kunnen werken als er ook een flink aanbod is.
Het is inderdaad vooral op fok! Of de combinatie fok! en youtube, dat wil al helemaal niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:07 schreef broer het volgende:
[..]
Als je het vooral (of alleen maar) op FOK! hebt: dat is iets in de nieuwe lay-out. Volgens mij iets met trage scripts. Stel een lager aantal posts per pagina in, dat helpt aardig. (Geldt volgens mij alleen voor Safari 3.)
Handbrake is een mooi programma, maar ik vind het gewoon niet Apple achtig om met 3rd party programma's iets te doen wat eigenlijk gewoon in iTunes hoort. Het zou prachtig zijn als DVD's net zo makkelijk te rippen zijn als CD's.quote:Op maandag 18 mei 2009 18:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zolang Handbrake gratis is en meer dan voldoende presets en handmatig instelbare opties heeft, hoeft het van mij niet.
quote:Op maandag 18 mei 2009 18:47 schreef Edwinuss het volgende:
1 ding weet ik wel : ik ga nooit meer een Mighty Mouse kopen, wat een goede om die scroll-functie een beetje goed werkend te houden. Schijt ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |