Wat een debiel idd, een beetje eisen stellen. Simpelmans dat ze is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:17 schreef Jojoortje het volgende:
"We gaan natuurlijk over het boek hebben!" HOER
Haha, ik ook.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:17 schreef Jojoortje het volgende:
Ik wilde precies hetzelfde topic openen
quote:
Had nog niks gezien, maar ze zei drie woorden en ik wist meteen: Ik mag haar niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik zag het al aankomen toen de P&W promo kwam
Dat kapsel ookquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:20 schreef hetismijrobbert het volgende:
da wief speurt heel nie joh !!!
en die ernaast is ook zeer labiel.
Het is geen klacht over die kat, maar over HAAR. ZIJ leeft nog heurquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:20 schreef oxylus11 het volgende:
Huilies, die kat is dood. Dan maakt het niets meer uit wat je er mee doet. Dit hele topic kan zo in dat boek van haar.
Die kat is dood omdat ze het beestje vermoord heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:20 schreef oxylus11 het volgende:
Huilies, die kat is dood. Dan maakt het niets meer uit wat je er mee doet. Dit hele topic kan zo in dat boek van haar.
Ja, nou enquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:21 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Die kat is dood omdat ze het beestje vermoord heeft.
Ja en die dingen die ze allemaal zeiquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:22 schreef McDucky het volgende:
Schakel net pas in bij P&W, maar dat vrouwtje krijgt dus hatemails omdat ze haar kat heeft vermoord en er vervolgens een tas van heeft gemaakt? Eerste wat me opviel was die roze make-up :S
Owja, en dat ze er dan financieel kapot aan gaatquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:26 schreef Repeat het volgende:
Ben benieuwd of die rechtzaak er komt, lijkt me ook dat je niet zomaar met naam en toenaam en foto in een boek gepubliceerd kunt worden.
Moszko vind het ook maar een labiel wijf, zou toch mooi zijn als hij dit even ging regelen
quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:24 schreef Stevennn het volgende:
"Bij je kut beginnen en dan zo naar boven"
Eerst de nek gebroken en dan heeft ze de buik opgesneden etc...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef Stevennn het volgende:
Hoe heeft ze die kat vermoord dan
Ehm, volgens mij zuigt ze dat gewoon uit haar duim. "Hij was gewoon depressief." Ja hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef wolvendagen het volgende:
Ben ik de enige die het niet erg vind, aangezien dat beest toch zwaar depressief was.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:31 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Eerst de nek gebroken en dan heeft ze de buik opgesneden etc...
Als dat beest van de trap werd gegooid door zijn vorige baasjes, kan ik me dat goed voorstellen hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:31 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ehm, volgens mij zuigt ze dat gewoon uit haar duim. "Hij was gewoon depressief." Ja hoor.
Ow, dan heeft dat beestje niks gemerkt. Valt dus wel meequote:Op donderdag 14 mei 2009 23:31 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Een paar jaar terug hield ze nog vol dat de kat al dood was. (natuurlijke dood)quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:31 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Precies, dat staat me ook bij.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:32 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Een paar jaar terug hield ze nog vol dat de kat al dood was. (natuurlijke dood)
Omdat dat beest voordat ze bij dat retarded mens kwam ook al zwaar mishandeld was. En dat dat niet verbeterde toen die kat bij die volkomen gestoorde aandachtzoekster in huis kwam is natuurlijk helemaal niet gek, maar wel heel triest... Heel erg triest dat die kat zo'n leven heeft gehad. En zo'n einde. En dan als klap op de vuurpijl tot een gruwelijke handtas is gemaakt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:30 schreef wolvendagen het volgende:
Ben ik de enige die het niet erg vind, aangezien dat beest toch zwaar depressief was.
Zou jij die posts nog kunnen vinden?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:32 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Een paar jaar terug hield ze nog vol dat de kat al dood was. (natuurlijke dood)
Op de een of andere manier care ik er niet eens om en ik vind katten echt supah <3quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:35 schreef Xenia het volgende:
[..]
Omdat dat beest voordat ze bij dat retarded mens kwam ook al zwaar mishandeld was. En dat dat niet verbeterde toen die kat bij die volkomen gestoorde aandachtzoekster in huis kwam is natuurlijk helemaal niet gek, maar wel heel triest... Heel erg triest dat die kat zo'n leven heeft gehad. En zo'n einde. En dan als klap op de vuurpijl tot een gruwelijke handtas is gemaakt.
Ik ook namelijk, het staat me zó bij, de kat was al dood, dat was haar verhaal jaren geleden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:39 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Was al aan het zoeken...maar ik weet het zeker
maar de manier waarop zij nu daar zit en de arrogantie waar mee zij over die zogenaamde hatemails praat...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:38 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
Op de een of andere manier care ik er niet eens om en ik vind katten echt supah <3
Maar dit doet me niks. Zij kan niks doen aan het leven wat dat beestje heeft gehad voordat zij hem kreeg, en als hij dan niet verbeterd zou ik die kat waarschijnlijk ook dood maken/laten maken om het uit zijn lijden te halen.
Als je ervan uitgaat dat dat beestje reddeloos verloren was en zij gedurende langere periode zonder succes haar best heeft gedaan het geleden trauma te verhelpen, dan heb je enigszins gelijk (hoewel een normaal mens zijn kat dan humaan in laat slapen en niet zelfstandig de nek omdraait). Maar als ik haar zo zie, geloof ik daar niet in.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:38 schreef wolvendagen het volgende:
Op de een of andere manier care ik er niet eens om en ik vind katten echt supah <3
Maar dit doet me niks. Zij kan niks doen aan het leven wat dat beestje heeft gehad voordat zij hem kreeg, en als hij dan niet verbeterd zou ik die kat waarschijnlijk ook dood maken/laten maken om het uit zijn lijden te halen.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:40 schreef yvonne het volgende:
Ik ook namelijk, het staat me zó bij, de kat was al dood, dat was haar verhaal jaren geleden.
Ik geloof niet in dat statement:quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]dar herinner ik me ook.
Maar op zich vind ik haar statement wel mooi en terechtTassen maken van krokodillen en koeien vinden we heel normaal, zijn ook beesten. En van een kat kan het plots niet
Waarom niet?
Helemaal mee eens dusquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:40 schreef servus_universitas het volgende:
En dagelijks worden er koeien en varkens geslacht, zodat wij iedere avond een heerlijk stuk vlees kunnen eten. Ze maakt een punt op een verwerpelijke wijze, maar ze maakt wel degelijk een punt.
Volgens mij mist ze wat menselijke emoties.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:44 schreef yvonne het volgende:
Ik geloof niet in dat statement:
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200801/nw62025.htm
en morgen zit de directeur van het slachthuis daar aan tafel om te vertellen van wie hij allemaal haat mails heeft gekregen en dat hij van deze mensen allemaal foto's in en boekje heeft geplaatst?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dus
En varkens schijnen zelfs waanzinnig intelligente dieren te zijn, slimmer dan ons huisdier de hond. En die slachten we dagelijks massaal en worden onder erbarmelijke omstandigheden gefokt.
Als ik American Psycho scènes in mijn mailbox vind, zou ik net zo reageren. Mensen die haatmail sturen, like that's gonna make sense.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:41 schreef hetismijrobbert het volgende:
[..]
maar de manier waarop zij nu daar zit en de arrogantie waar mee zij over die zogenaamde hatemails praat...
Het is blijkbaar niet verboden in Nederland om je eigen huisdier te vermoorden, dus waarschijnlijk had ze het geld er niet voor over om het in te laten slapen en heeft ze het dus maar zelf gedaan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:42 schreef Xenia het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat dat beestje reddeloos verloren was en zij gedurende langere periode zonder succes haar best heeft gedaan het geleden trauma te verhelpen, dan heb je enigszins gelijk (hoewel een normaal mens zijn kat dan humaan in laat slapen en niet zelfstandig de nek omdraait). Maar als ik haar zo zie, geloof ik daar niet in.
De OP is weg...quote:
Dat is geen kunstenaarquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:46 schreef hetismijrobbert het volgende:
en morgen zit de directeur van het slachthuis daar aan tafel om te vertellen van wie hij allemaal haat mails heeft gekregen en dat hij van deze mensen allemaal foto's in en boekje heeft geplaatst?
Mensen zijn ook dieren, maar daar maken we ook geen tassen van.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]dar herinner ik me ook.
Maar op zich vind ik haar statement wel mooi en terechtTassen maken van krokodillen en koeien vinden we heel normaal, zijn ook beesten. En van een kat kan het plots niet
Waarom niet?
Dat was toch ook het hele punt. Iets wat dichtbij de mens staat, daar een tas van maken, in plaats van een koe oid. Dat vertelde ze net.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:48 schreef Pyjama het volgende:
Wat ik er zo ziek aan vind is dat ze dat beestje kennelijk eerst gewoon als huisdier heeft gehouden en zich eraan gehecht heeft, en het daarna tóch gewoon de nek om heeft gedraaid. En dát is ziek in mijn ogen.
Een koe kan ook dichtbij je staan. Ligt er maar net aan hoe je ermee om gaat. Als je op bent gegroeid met een koe als huisdier breng je die ook niet zomaar om het leven. Dat ze iets wat zo dicht bij haar staat toch gewoon koelbloedig om het leven brengt en vilt toont mijns inziens aan dat ze een gebrek aan basale humane emoties heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:49 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
Dat was toch ook het hele punt. Iets wat dichtbij de mens staat, daar een tas van maken, in plaats van een koe oid. Dat vertelde ze net.
In het algemeen staat een kat veel dichter bij de mens dan een koe. En trouwens als je als boer koeien houdt dan gaat vaak de helft naar het slachthuis, denk je dat die boer moet huilen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:53 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Een koe kan ook dichtbij je staan. Ligt er maar net aan hoe je ermee om gaat. Als je op bent gegroeid met een koe als huisdier breng je die ook niet zomaar om het leven. Dat ze iets wat zo dicht bij haar staat toch gewoon koelbloedig om het leven brengt en vilt toont mijns inziens aan dat ze een gebrek aan basale humane emoties heeft.
Maar toch nog niet slim genoeg om dat te voorkomen dusquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:44 schreef Isabeau het volgende:
En varkens schijnen zelfs waanzinnig intelligente dieren te zijn, slimmer dan ons huisdier de hond. En die slachten we dagelijks massaal en worden onder erbarmelijke omstandigheden gefokt.
Ik val erg in herhalingquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:55 schreef yvonne het volgende:
What to do with your cat? Je bent wel heel consequent in je mening gebleven
Daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:55 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
In het algemeen staat een kat veel dichter bij de mens dan een koe. En trouwens als je als boer koeien houdt dan gaat vaak de helft naar het slachthuis, denk je dat die boer moet huilen?
"Een koe kan ook dichtbij iemand staan."quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:58 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch helemaal niet over?
Vertel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik me ook afvraag over de algemene verontwaardiging. Is dit walgelijk omdat ze een dier tot tas verwerkt? Dat ze een huisdier tot tas verwerkt? Dat ze een dier dat haar na staat tot tas verwerkt? Wat maakt het ene dier 'erger' dan het andere dier? Is een dier dat door mensen normaliter wordt geknuffeld meer waard dan een dier dat zijn leven in een klein hokje heeft doorgebracht?
Ik vind de verontwaardiging op zich best fascinerend
mijn broer heeft overigens in een slachterij gewerkt in zijn jeugd en hoe daar soms met je toekomstige biefstukje werd omgegaan is vrees ik vele malen walgelijker dan de wijze waarop zij de kat heeft doen inslapen
Op FOK! doet nooit iemand wat, alleen maar er over praten, dat is les 1 hier.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:29 schreef antipias het volgende:
Zijn er mensen die willen helpen dit zieke mens juridisch aan te klagen??
Hatemails leveren haar alleen maar geld op. Het moet toch mogelijk zijn haar "carriere" te beeindigen?????
Wees jij dan de eerste.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:43 schreef Mitchell-K het volgende:
Niemand heeft nog het 6-pack filmpje van haar hier neergezet?
Als je had gekeken dan weet je dat dat niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:29 schreef antipias het volgende:
Zijn er mensen die willen helpen dit zieke mens juridisch aan te klagen??
Hatemails leveren haar alleen maar geld op. Het moet toch mogelijk zijn haar "carriere" te beeindigen?????
Het is gewoon een :quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je had gekeken dan weet je dat dat niet mogelijk is.
Ik snap haar statement en snap welke spiegel ze de mensen voor wil houden. Al zou ik hetzelf nooit kunnen.
Ik had het er net met mijn vrouw over. Stel je hebt een koe als huisdier (zal niet snel gebeuren, maar toch, STEL) en je slacht het beest (voor b.v. het vlees) en maakt van de huid een tas, dan is het wel maatschappelijk aanvaard. Dood je een huisdier (in dit geval een kat) en maak je er een tas van dan is half Nederland zwaar verontwaardigd.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik me ook afvraag over de algemene verontwaardiging. Is dit walgelijk omdat ze een dier tot tas verwerkt? Dat ze een huisdier tot tas verwerkt? Dat ze een dier dat haar na staat tot tas verwerkt? Wat maakt het ene dier 'erger' dan het andere dier? Is een dier dat door mensen normaliter wordt geknuffeld meer waard dan een dier dat zijn leven in een klein hokje heeft doorgebracht?
Ik vind de verontwaardiging op zich best fascinerend
mijn broer heeft overigens in een slachterij gewerkt in zijn jeugd en hoe daar soms met je toekomstige biefstukje werd omgegaan is vrees ik vele malen walgelijker dan de wijze waarop zij de kat heeft doen inslapen
Ze doet het niet voor die tas, ze doet het voor de aandacht. Anders had ze het niet zo groots naar buiten gebracht!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik had het er net met mijn vrouw over. Stel je hebt een koe als huisdier (zal niet snel gebeuren, maar toch, STEL) en je slacht het beest voor het vlees en maakt van de huid een tas, dan is het wel maatschappelijk aanvaard. Dood je een huisdier (in dit geval een kat) en maak je er een tas van dan is half Nederland zwaar verontwaardigd.
Inderdaad fascinerend.
Ze gebruikt die beesten om aandacht te krijgen idd, en dat doet ze dan goed want aandacht krijgt ze.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:04 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ze doet het niet voor die tas, ze doet het voor de aandacht. Anders had ze het niet zo groots naar buiten gebracht!
Ze is kunstenares. Natuurlijk wil ze aandacht voor haar werk.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:04 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ze doet het niet voor die tas, ze doet het voor de aandacht. Anders had ze het niet zo groots naar buiten gebracht!
Haar werk is gebaseerd op de aandacht die ze er voor zal krijgen, als ze die niet zou krijgen had ze het niet gedaan. Dat stuit mij tegen de borst. Een kunstenaar moet gewoon de kunst maken die die zelf wil maken, en dan daarna zou het leuk zijn als er aandacht voor is ja. Maar dat moet niet bepalend zijn voor het werk dat gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:10 schreef erkel het volgende:
[..]
Ze is kunstenares. Natuurlijk wil ze aandacht voor haar werk.
En volgens mij is het destijds gewoon opgepikt door de media, vanwege de provocatie.
'kunst'quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:10 schreef erkel het volgende:
[..]
Ze is kunstenares. Natuurlijk wil ze aandacht voor haar werk.
En volgens mij is het destijds gewoon opgepikt door de media, vanwege de provocatie.
Daar is niets fascinerend aan, het is volkomen logisch dat mensen zo reageren, het is hooguit merkwaardig - maar niet verbazingwekkend - dat sommigen zo heftig reageren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik had het er net met mijn vrouw over. Stel je hebt een koe als huisdier (zal niet snel gebeuren, maar toch, STEL) en je slacht het beest (voor b.v. het vlees) en maakt van de huid een tas, dan is het wel maatschappelijk aanvaard. Dood je een huisdier (in dit geval een kat) en maak je er een tas van dan is half Nederland zwaar verontwaardigd.
Inderdaad fascinerend.
quote:
nah is wel een beetje waar, maar je zit toch niet zo snel met ''je koe'' op schootquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:36 schreef SuperMocio het volgende:
Waarom kun je van een koe wel een paar schoenen maken maar van een kat niet?
Ze dacht zeker bij DWDD te zittenquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja en die dingen die ze allemaal zei
Jeroen vroeg ook wat ofzo en ze zei meteen "we gaan het ook over het boek hebben he??"
Dat is nu juist de bedoeling. En die ontstaansgeschiedenis van de tas verzint ze er bij om het vuurtje nog eens op te stoken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:40 schreef FANN het volgende:
[..]
hier krijg je toch een beetje ''het flappie'' gevoel bij.
Ik ken zeker boeren die dat doen en er zeer rouwig om zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:55 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
In het algemeen staat een kat veel dichter bij de mens dan een koe. En trouwens als je als boer koeien houdt dan gaat vaak de helft naar het slachthuis, denk je dat die boer moet huilen?
ja ja snap ik...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:50 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Dat is nu juist de bedoeling. En die ontstaansgeschiedenis van de tas verzint ze er bij om het vuurtje nog eens op te stoken.
Vervallenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:01 schreef Ringo het volgende:
Mensen zijn nu eenmaal massaal aangetast door het zieligedierensyndroom, kenmerk van een verweekte en vervallen samenleving.
Ik ken die kunstenares niet, heb haar niet gezien, maar ze heeft goed werk gedaan.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:53 schreef zovty het volgende:
Een kat is zoveel waardevoller leven dan een koe. Koeien zijn onderdieren en katten staan bijna gelijk aan mensen.
Wat een hypocrisie weer.
Dus alleen omdat een diersoort zacht en knuffelig is hebben ze meer recht om te leven ofzo?.
Tevensch ken ik boeren die het vlees van hun eigen dieren niet wil eten, maar van dieren van andere boeren wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik ken zeker boeren die dat doen en er zeer rouwig om zijn.
Geen idee eigenlijk. Krijg er jeuk van en begin te niezen dus.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:40 schreef Fogel het volgende:
Ben je ook allergisch voor die beesten als ze dood zijn?
Maak je er zelf één van konijnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn er al foto's van die tas ?
Lijkt me best vet eigenlijk.
Helaas ben ik allergisch voor die beesten
Ja ik ook, maar ik vraag dus echt af of dat alleen bij levende beesten zo is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Krijg er jeuk van en begin te niezen dus.
Haha geweldig. De ritsaansluiting gaan zeker vanaf de anus naar de buik van de katquote:
niet slechtquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:17 schreef Walter81 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze houdt volgens mij van roze...
Is dat niet zo'n knuffel die ze had gemaakt dat de ene kant hond was, en als je 'm binnenstebuiten deed dat het een kat was?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:22 schreef Walter81 het volgende:
En ze maakt ook dingetjes van honden. Niet alleen van katten.
[ afbeelding ]
WTFquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:22 schreef Walter81 het volgende:
En ze maakt ook dingetjes van honden. Niet alleen van katten.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:25 schreef Walter81 het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry voor de onsmakelijke foto's. Het is alleen ter illustratie wat deze 'kunstenares' maakt.
Klopt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n knuffel die ze had gemaakt dat de ene kant hond was, en als je 'm binnenstebuiten deed dat het een kat was?![]()
D'r echte naam is trouwens Katinka Simonse.quote:
Dat is waar. Een koe wordt gegeten, en de huid kan dan voor iets anders gebruikt worden. Zij draait haar depressieve kat de nek om, alleen maar omdat het 'kunst' is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mensen trouwens die vergelijkingen maken met boeren..
Boeren houden hun dieren om te leven en geven ze ook daarom aan de slachterij. Dat wijf houdt en vermoordt haar dieren voor de lol omdat het zogenaamd kunst is.
Waar denk je dat verf van gemaakt wordt, vaak van vrolijke gezellige beestjes.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is waar. Een koe wordt gegeten, en de huid kan dan voor iets anders gebruikt worden. Zij draait haar depressieve kat de nek om, alleen maar omdat het 'kunst' is.
Dus jij vindt rode M&M's ook zielig? (rode kleurstof = dode schildluis)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef zovty het volgende:
[..]
Waar denk je dat verf van gemaakt wordt, vaak van vrolijke gezellige beestjes.
Inderdaad. Maar zorg dan wel dat je jezelf niet doodrijdt, want dan kun je tenminste 5 jaar later nog bij P&W gaan zitten met een boekje met hatemails die je gekregen hebt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:06 schreef McKillem het volgende:
Ik plank binnenkort es met 160 door een woonwijk in de hoop dat ik wat kinderen raak, want ja er moet wel even een statement gemaakt worden dat het niet goed is dat mensen snel rijden.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Zorg dan wel dat je jezelf niet doodrijdt, want dan kun je tenminste 5 jaar later nog bij P&W gaan zitten met een boekje met hatemails die je gekregen hebt.
Nee, maar ik vind het lot van de kat ook niet zielig en zie het inderdaad als kunst.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:07 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dus jij vindt rode M&M's ook zielig? (rode kleurstof = dode schildluis)
Wat de neuk. Enkeltje psychiater zou geen gek idee zijn..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:25 schreef Walter81 het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry voor de onsmakelijke foto's. Het is alleen ter illustratie wat deze 'kunstenares' maakt.
Ze is niet verbaasd en ook niet naief. Ze ziet dit gewoon als mogelijkheid om er nog een keer een slaatje uit te slaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:33 schreef Joooo-pi het volgende:
Dat is dat wijf die eerst en publique haar kat doodt en vilt en vervolgens zo verbaast is over de hate-mails dat ze er een boek over laat schrijven...
Wtf hoe naïef ben je dan?
Dat zal het zijn, want werkelijk, wat ik gisteren van haar zag: het raakte kant noch wal...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze is niet verbaast en ook niet naief. Ze ziet dit gewoon als mogelijkheid om er nog een keer een slaatje uit te slaan.
Vooral die arrogante houding stond me tegenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:39 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, want werkelijk, wat ik gisteren van haar zag: het raakte kant noch wal...
Ja precies, net alsof ze echt wat te vertellen had. Maar er kwam niks, behalve wat psychotische uitspattingen, waar ze graag reactie op wilde.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:45 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Vooral die arrogante houding stond me tegen
Zij ís het proefdierquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:32 schreef McKillem het volgende:
Die make up op der smoel word trouwens toch ook getest op beesten?
Wil ze nou ook nog eens haar eigen hypocrisie aantonen? Of is dat ook allemaal onderdeel van dat zogenaamde statement?
gadverdammequote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:26 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Klopt.
Deze afbeelding komt van haar eigen website:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:28 schreef Metal_Mart het volgende:
Moeten alle Chinezen nu ook dood?!!!!!!!!
Ter verduidelijking, en iets wat schijnbaar 99% van de mensen die hier rageren niet door hebben: dat beestje was ziek. Liep de hele dag met z'n kop tegen de muur en dergelijke. ALs ze het katje naar de dierenarts had gebracht voor een spuitje was er niks aan de hand geweest. Had iedereen gezegd: oh wat goed dat je dat gedaan hebt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:33 schreef Toky het volgende:
ik heb zojuist even dat filmpje gekeken van dwdd waar ze te gast was. Ik moest me toch wel kapotlachen, zegt ze zo heel droog: ja ik heb mijn kat van 2 jaar de nek omgedraaid, zo van krsssch..., maar het is toch een mooie tas.......en vervolgens is ze verontwaardigd dat marc-marie haar maar een raar wijf vindt. Ja hallo zou je niet....haha..ze wilde trouwens ook kuikentjes door de papierversnipperaar halen. Maar ik blijf het toch ongeloofwaardig vinden, volgens mij verzint ze het gewoon omdat ze aandacht tekort komt...ik kan me niet voorstellen dat ze haar handen om de keel van een kat zet en die zomaar kan omdraaien, ten eerste verzet die kat zich dan en ten tweede help je effe een dier omzeep waar je net twee jaar lang zelf voor gezorgd hebt....en nu dat boek weer..misschien moet ze n therapie en dan vooral voor het liegen...
Door dit topic weet ik in ieder geval dat mensen heel emotioneel en kortzichtig reageren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:44 schreef Noin het volgende:
[..]
Ter verduidelijking, en iets wat schijnbaar 99% van de mensen die hier rageren niet door hebben: dat beestje was ziek. Liep de hele dag met z'n kop tegen de muur en dergelijke. ALs ze het katje naar de dierenarts had gebracht voor een spuitje was er niks aan de hand geweest. Had iedereen gezegd: oh wat goed dat je dat gedaan hebt.
Nu heeft ze zelf het spuitje gegeven, en zeggen de mensen: oohhh je hebt je kat vermoord !
Het is juist dat wat ze wil aanstippelen. Poessies en hondjes zijn lief, en de koe die over 2 uur op je bord ligt is maar een koe. Die koe die je nu in de vorm van een schoen aan je voeten hebt, of als jas aan de kapstok hebt hangen.
Werpt dat ander licht op de zaak of blijf je haar een 'ziek mens' vinden?
Zeker weten!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:24 schreef James.Bond het volgende:
Dat wijf is echt GEIL, niet normaal man !!
Dat heb ik inderdaad gehoord (en gelukkig niet gezien), maar dat soort ongein valt echt niet onder kunst.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:45 schreef jpg97 het volgende:
En dat trouwens onder de noemer "kunst" dit soort dingen worden gedoogd vind ik helemaal achterlijk.
Heb eens gezien dat een "kunstenaar" een hond had vastgebonden en deze liet verhongeren.
Dit vond hij "kunst" en had van het hele proces ook foto's gemaakt.
Nou laat ik 'm niet tegenkomen want dan heeft ie onder het mom van "kunst" een schroevendraaier tussen zijn ogen.
Maar dat is wat anders.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:45 schreef jpg97 het volgende:
En dat trouwens onder de noemer "kunst" dit soort dingen worden gedoogd vind ik helemaal achterlijk.
Heb eens gezien dat een "kunstenaar" een hond had vastgebonden en deze liet verhongeren.
Dit vond hij "kunst" en had van het hele proces ook foto's gemaakt.
Nou laat ik 'm niet tegenkomen want dan heeft ie onder het mom van "kunst" een schroevendraaier tussen zijn ogen.
Ken ik en dat keur ik ook zeker af.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:56 schreef Noin het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders.
Een dier kwaad doen om er zo een slaatje uit te slaan, om er geld mee te verdienen, om er faam mee te verwerven vind ik moreel fout. Doden omwille van de kunst vind ik geen kunst omdat kunst een vrom zonder functie moet zijn, en geen statement.
Maar, Tinkebell heeft deze kat dus gedood (ze noemt het 'vermoord' voor het shock-effect, wat schijnbaar goed werkt) omdat het beestje pijn leed, psychisch niet goed was en het beter was als het dood was. Die beslissing wordt door veel mensen genomen: awww, mijn huisdiertje heeft pijn want hij is te oud/ziek/w.e. dus we brengen het naar de dierenarts voor een spuitje.
Echter, toen het diertje dood was heeft ze er een handtas van gemaakt.
Ik zie daar geen problemen in want het beestje was toch al dood. Of je het nou begraaft, cremeert, bij de dierenarts op de grote storthoop gooit of opzet interesseert me niet.
Ik zal wel eens een filmpje laten zien.
Het gaat over de bonthandel. Wasberen die gefokt worden een te kleine kooitjes. Als de vachtjes goed zijn worden de dieren professioneel 'verdooft' met een stuk hout, en terwijl het beestje nog sparteld snijden ze zijn vachtje eraf. Eerst de pootjes los snijden, dan via het buikje en dan vanaf de kont flink rukken aan de huid zodat die los komt van het nog levende beest.
Let ook vooral op het eind van het filmpje: het 'restant' wordt in een bak geflikkerd waar al 10 van die gevilde beestjes in liggen, en ze leven nog allemaal.
Kun je ongeveer voorstellen hoe dat moet voelen? Kijk, DAT noem ik ziek maar daar wordt niks aan gedaan.
Niet voor mensen met een zwakke maag
http://www.peta.org/swf/fur_farm.swf
edit: linkje aangepast
Natuurlijk wordt daar niks tegen gegaan, want dat is voor Fokkers ver weg en een hele industrie verdient daar centjes mee. Zo'n individuele kunstenaar is daarmee veel makkelijker te pakken, want het zou wel eens je buurvrouw kunnen zijn die voor haar lol onschuldige katjes vermoord.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:56 schreef Noin het volgende:
Kun je ongeveer voorstellen hoe dat moet voelen? Kijk, DAT noem ik ziek maar daar wordt niks aan gedaan.
Niet voor mensen met een zwakke maag
http://www.peta.org/feat/chineseFurFarms/index.asp
<embed src="http://www.peta.org/swf/fur_farm.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="335" height="255" allowScriptAccess="always"></embed><br /><a href="http://www.furisdead.com/pledge-furfree.asp?c=cfsv">Pledge to go fur-free at PETA.org.</a>
Het is in mijn ogen net zo belachelijk als het dragen van leer of bont.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:59 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ken ik en dat keur ik ook zeker af.
Heel de mensheid is ziek wat dat betreft en we doen er ( onbewust ) allemaal in mee.
Maar "stoer" vertellen hoe je je kat de nek omdraait en gaan wandelen met een dood hondje en kuikens in een papierversnipperaar doen omwille van zogenaamde kunst vind ik bewust achterlijk.
Ik heb alleen PW gezien. Daar zat Bram Moskovicz ook bij en dat was de enige persoon die niet meteen oordeelde, maar eerst wat vragen stelde.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:51 schreef Toky het volgende:
ze had niet gezegd dat zij dat spuitje had gezet in het filmpje, heb haar overigens bij P&W niet gezien hoor. Bij dwdd zei ze gewoon zo heel droog: ik draaide dat beest zo de nek om en ze deed het voor. Vind haar nog steeds ontzettend dom want ze heeft ook in haar hoofd gehad om kuikens door de versnipperaar te douwen (volgens haar zelf dan weer, he) en ze komt over alsof ze desperate aandacht nodig heeft en die niet op een positieve manier kan vinden.Een beetje een dametje dat zichzelf geweldig vindt. Er worden trouwens zo lang als de mens al bestaat koeien gefokt voor vlees en de vacht wordt gebruikt voor klediij, met katten gebeurt dit echter niet.
Tsja.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:59 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ken ik en dat keur ik ook zeker af.
Heel de mensheid is ziek wat dat betreft en we doen er ( onbewust ) allemaal in mee.
Maar "stoer" vertellen hoe je je kat de nek omdraait en gaan wandelen met een dood hondje en kuikens in een papierversnipperaar doen omwille van zogenaamde kunst vind ik bewust achterlijk.
Ehhh.... informeer jezelf eerst eens voordat je aannames doet over andere mensen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:44 schreef Noin het volgende:
[..]
Ter verduidelijking, en iets wat schijnbaar 99% van de mensen die hier rageren niet door hebben: dat beestje was ziek. Liep de hele dag met z'n kop tegen de muur en dergelijke. ALs ze het katje naar de dierenarts had gebracht voor een spuitje was er niks aan de hand geweest. Had iedereen gezegd: oh wat goed dat je dat gedaan hebt.
What to do with your cat?quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:21 schreef tinkaaa het volgende:
Het was Pinkeltje en ik was vaak van huis en kon haar weinig bij me hebben,..dit leek mij een goede oplossing
Ze was 5
Dat ben ik dan weer helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef Noin het volgende:
Kunst omwille van een shock-effect vind ik persoonlijk geen kunst.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:08 schreef Noin het volgende:
Ik vond het echt geweldig.
Het is al lang geleden dat iets op tv me nog verbaasd heeft.
Eerst dacht ik: ja ok dat beestje zal wel al dood zijn. Maar het 1-2tje met Moszkowicz was helemaal mooi.
Moszkowicz vroeg precies de dingen die ik ook wilde vragen. En zij zo: ik heb em echt vermoord.
Ik echt zo van: wth.. (Moszkowicz dacht dat ook dat kon je mooi zien an zijn gezicht)
Ook prachtig dat hij volgens mij als enige aan tafel niet meteen oordeelde en een paar vragen stelde.
Bijvoorbeeld: was het beestje ziek? Nou dat bleek dus zo te zijn. Kijk, dan is het al heel wat anders dan een gezond katje killen puur om er geld/faam uit te slaan.
Ik vond het echt prachtig om te zien, prachtig ook om de reacties van de mensen te horen. Wat zijn mensen emotioneel zeg, het lijkt wel alsof sommige mensen flarden van iets horen/lezen of via-via iets te horen krijgen en dan meteen alle rede verliezen. Als een grote massa lopen ze achter de eerste de beste persoon aan die 'er wel eens wat aan zal doen'. Zo ook de eerste 20 posts hier op het forum zo te zien.
Ow: en mag ik dan ook meteen zeggen dat dit HET grote argument is om ervoor te zorgen dat wij in Nederland nooit, maar dan ook NOOIT een juryrechtspraak zullen krijgen (zoals bijvoorbeeld Wilders dat graag wil).
Mensen zijn te slecht geinformeerd, mensen houden te snel op met denken, mensen oordelen te snel op basis van emoties.
Prima tv gisteren avond.
Tsja ik zie haar gisteren bij P&W vertellen dat het katje wel ziek was.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ehhh.... informeer jezelf eerst eens voordat je aannames doet over andere mensen.
FYI: Wij (althans de mensen die toen al geregistreerd waren) hebben de eer gehad om zowat als eersten van dit project op de hoogte gesteld te worden door de kunstenares.Da's mooi, want zodoende kunnen we precies teruglezen wat ze toen (2004) zei over de reden van het doden van het katje. En om het maar alvast te verklappen: toen was 'ie nog helemaal niet ziek. Dat heeft ze er later pas bij verzonnen.
[..]
What to do with your cat?
Nee, het ging eigenlijk over een boek dat ze heeft uitgebracht over de reacties op dit 'project'.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:52 schreef devl1nsect het volgende:
Is ze weer op de buis met hetzelfde item? Dit was toch in 2005 al nieuws?
Als iemand inderdaad kuikens door de shredder duwt vind ik dat geen kunst maar een vorm van actievoeren, en dan had je beter in de politiek kunnen gaan. De PvdD heeft volgens mij al meer bereikt dan menig 'actieclubje'.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:10 schreef Toky het volgende:
http://www.janvantienen.nl/archives/45
www.tinkebell.com
lees die eerste site nou eens, hier zegt ze in een artikel, dat ze de kuikens op een beurs heeft proberen te verkopen en anders gingen ze daar live door de schredder, vervolgens zegt ze letterlijk dat ze bewaking heeft meegenomen voor zichzelf want anders wordt ze misschien aangevallen door geitenwollensokkentypes,die er tegen zijn... mmm even denken...zijn dat nou juist niet in het algemeen dan de mensen die tegen de bioindustrie zijn, dus wie probeert ze dan te bereiken, gaat het dan wel om actievoeren tegen de bioindustrie? of om pure aandachttrekkerij. Als je een bepaalde groep mensen probeert te bereiken, doe je niet uit de hoogte en zeg je dat het van die geitensokkentypes zijn, beetje dom. Vervolgens zegt ze: iemand stal mijn schredder, dus heb ik gedreigd ze maar tegen de muur dood te gooien... want ja dat doen ze op de boerderij ook hoor.....Gelooft iemand dat nou zelf, kuikens tegen de muur gooien! Ok dat ze een statement wil maken, maar ga dan niet als je moordwapen wordt afgenomen, ze maar effe op de eerste manier die je invalt afmaken, dat komt dan namelijk wel heel moordlustig over, alsof je het doet om die beesten op het laatste te vermoorden. En dan staat als laatste NB op haar eigen site, neem ik dan aan,(zie boven) wel een hele lekkere foto van een kat binnenste buiten gedaaid met iets erin, gatver, en aan der poezelige vingertjes te zien is het mevrouw herself die met der knuffelbeest zit te spelen...Op een foto op de eerste site zie je ook nog eens achter haar een kattenvel of iets dergelijks hangen, misschien moet dit sensatiebeluste meisje maar preperateur worden(niets tegen die mensen hoor) Want het gaat haar duidelijk om sensatiebeluste kunst en dus niet tegen bioindustrie, want er zijn andere soorten 'kunst' om dit onder mensenogen te brengen...
Het schijnt dat mensen die zeer aandachtig luisteren, en waarvoor de woordkeuze heel erg belangrijk is, vaak dat soort trekjes hebben. Het is een teken van concentratie.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Moszkowicz zat wel met kleine zenuwtrekjes te luisteren alsof hij wat moeite had het geheel in zich op te nemen. Of heeft die man altijd dit soort trekjes bij ogen en mond?
Ok, op die manierquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:05 schreef Noin het volgende:
Het schijnt dat mensen die zeer aandachtig luisteren, en waarvoor de woordkeuze heel erg belangrijk is, vaak dat soort trekjes hebben. Het is een teken van concentratie.
Moszkowicz is natuurlijk wel iemand die voordeel kan halen uit elk verkeerd woord wat de advocaat van de tegenpartij uit. Tevens kan de tegenpartij een verkeerd woord wat door Moszkowicz wordt geuit gebruiken.
Daarom denk ik dat hij, meer dan andere mensen, heeeel goed naar de woordkeuzes van zichzelf en andere mensen luisterd.
Luisterdquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:05 schreef Noin het volgende:
[..]
Het schijnt dat mensen die zeer aandachtig luisteren, en waarvoor de woordkeuze heel erg belangrijk is, vaak dat soort trekjes hebben. Het is een teken van concentratie.
Moszkowicz is natuurlijk wel iemand die voordeel kan halen uit elk verkeerd woord wat de advocaat van de tegenpartij uit. Tevens kan de tegenpartij een verkeerd woord wat door Moszkowicz wordt geuit gebruiken.
Daarom denk ik dat hij, meer dan andere mensen, heeeel goed naar de woordkeuzes van zichzelf en andere mensen luisterd.
Ik denk dat dat niet echt een aantrekkelijke switch is qua inkomenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ok, op die manierIk vond hem in ieder geval precies de juiste vragen stellen die ik ook had willen stellen. Hij zou best een goed interviewer kunnen zijn
Even afgezien van deze kunstenares als persoon (waar ik nu ook niet bepaald warme gevoelens bij heb), waarom is er iets mis met een persoon die zo'n statement op deze manier in de praktijk brengt? Begrijp mij goed: ik vind het ook verwerpelijk. Maar wat is er in essentie mis mee in vergelijking tot het dagelijks op grote schaal afmaken van dieren louter om tegemoet te komen aan de materialistische behoeften van mensen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:08 schreef Ixnay het volgende:
Ik snap haar statement wel, maar als je echt zoiets in de praktijk brengt is er toch wat mis met je.
Ik heb de aflevering niet gezien, was die kat overleden of maakte ze hem dood?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:20 schreef oxylus11 het volgende:
Haar vriendin doodde de katquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:18 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik heb de aflevering niet gezien, was die kat overleden of maakte ze hem dood?
Dat denk ik op zich niet. Ik zou zelf ook niet rationeel zijn als ik het zag gebeuren.quote:
Tuurlijk, maak dat de (dode) kat maar wijs jaloers krengquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:37 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat denk ik op zich niet. Ik zou zelf ook niet rationeel zijn als ik het zag gebeuren.
Me 2 !!quote:
Ja man wat ben ik jaloers dat ik dat ik die kat niet ombracht.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:41 schreef James.Bond het volgende:
[..]
Tuurlijk, maak dat de (dode) kat maar wijs jaloers kreng
[..]
Me 2 !!
Het is dat je het zelf zegtquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:49 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ja man wat ben ik jaloers dat ik dat ik die kat niet ombracht.
Uhuh.quote:
Of spinnen?quote:
De acties van een ziek persoon vallen niet te begrijpen tenzij je zelf ziek bent. Het zegt veel over je als je het alleen al probeert.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:57 schreef rikkiemoonen het volgende:
ik vind dat mensen eens moeten nadenken hoe ze reageren. of dit nu kunst is of niet deze vrouw wil een statement maken en dit is haar goed gelukt. als je hier je mond over opentrekt dan moet je eerst eens verdiepen in de beweegredenen van deze vrouw.
en voor de vegetariers onder ons die walgen van deze vrouw het zou best kunnen dat zij een van jullie is ze schud iedereen wel mooi wakker als je na gaat denken wat nu de bedoeling van deze actie is.
mooi dat mensen altijd al meteen weten hoe je in mekaar zit. denk niet dat je meteen iedereen kunt begrijpen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:00 schreef griekjeee het volgende:
[..]
De acties van een ziek persoon vallen niet te begrijpen tenzij je zelf ziek bent. Het zegt veel over je als je het alleen al probeert.
Nee, heel simpel. De mensen daar verdienen er hun brood mee. Zij kunnen niet anders doen dan maar gehoorzamen aan zulke bedrijven en eten hebben, of sterven van de honger.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt daar niks tegen gegaan, want dat is voor Fokkers ver weg en een hele industrie verdient daar centjes mee. Zo'n individuele kunstenaar is daarmee veel makkelijker te pakken, want het zou wel eens je buurvrouw kunnen zijn die voor haar lol onschuldige katjes vermoord.
Ik ben het verder wel met je eens.
Dan is het nog niet ethisch verantwoord. Dat mensen graag dieren als objecten willen gebruiken is al vrij typisch, maar doe het dan wel op een diervriendelijke manier.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, heel simpel. De mensen daar verdienen er hun brood mee. Zij kunnen niet anders doen dan maar gehoorzamen aan zulke bedrijven en eten hebben, of sterven van de honger.
Die Tinkerbell had best ergens anders als palletsorteerder aan de slag gekund ipv als kunstenaar. Kunstenaar zijn is gewoon een 'luxe'beroep met al die subsidies die je krijgt voor je rotzooi. Tinkerbell had een keuze om dit te doen, die mensen die in die industrie werken meestal niet.
Heet jij metuzalem?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 03:04 schreef DrDentz het volgende:
In de middeleeuwen gooiden we haar soort gewoon op de brandstapel. Heks.
lolquote:Op zaterdag 16 mei 2009 03:07 schreef DrDentz het volgende:
Nee laat maar. Ik moet oppassen anders staat mijn quote in haar volgende boek met mijn foto + levensverhaal erbij.
Nee, misschien niet ethisch verantwoord. Maar als JIJ de keuze had tussen dat doen of sterven, zou je ook dat gaan doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan is het nog niet ethisch verantwoord. Dat mensen graag dieren als objecten willen gebruiken is al vrij typisch, maar doe het dan wel op een diervriendelijke manier.![]()
En kunstenaars krijgen echt niet zomaar een subsidie. Zeker in deze periode is het eerder een uitzondering dan gebruikelijk.
Dat dus.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:16 schreef ohshi.. het volgende:
Is er nou echt niemand die 'm snapt hier? Dit kan niet waar zijn.![]()
Waarschijnlijk is haar kat gewoon op een dag dood neer geflikkerd en besloot ze er eens leuk wat mensen mee uit de tent te lokken.
INTERNETHELD!!!!11111111quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:45 schreef jpg97 het volgende:
kuntstenaar is maar een titel. Ik studeer ook aan de kunstacademie maar zal mezelf nooit kunstenaar noemen ik volg mijn passie en probeer hier ook wel mensen enthousiast te vragen de rest is aan de ander.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, heel simpel. De mensen daar verdienen er hun brood mee. Zij kunnen niet anders doen dan maar gehoorzamen aan zulke bedrijven en eten hebben, of sterven van de honger.
Die Tinkerbell had best ergens anders als palletsorteerder aan de slag gekund ipv als kunstenaar. Kunstenaar zijn is gewoon een 'luxe'beroep met al die subsidies die je krijgt voor je rotzooi. Tinkerbell had een keuze om dit te doen, die mensen die in die industrie werken meestal niet.
denk je nu echt dat ze dit voor de fun doet, sorry hor.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 03:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, misschien niet ethisch verantwoord. Maar als JIJ de keuze had tussen dat doen of sterven, zou je ook dat gaan doen.
Wat Tinkerbell deed was niet een keuze om leven of dood. Simpel.
Wat dat betreft vind ik dit mens gewoon idioot en mag ze per direct achter de tralies. Het verschil tussen doden van een dier voor de fun(Tinkerbell) of het doden van een dier om te overleven (die chinezen e.d.) vind ik toch erg groot, en dan zeer in het voordeel van Chinezen.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:48 schreef Stranger het volgende:
Ik vind deze blokkendoos wel cool
[ afbeelding ]
Goede kickquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:59 schreef HyperViper het volgende:
Goed initiatief, recycle op zijn best.
quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Bedankt, zonder Wise was ik nooit zo ver gekomen.
Een van de normalere users.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |