In het algemeen staat een kat veel dichter bij de mens dan een koe. En trouwens als je als boer koeien houdt dan gaat vaak de helft naar het slachthuis, denk je dat die boer moet huilen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:53 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Een koe kan ook dichtbij je staan. Ligt er maar net aan hoe je ermee om gaat. Als je op bent gegroeid met een koe als huisdier breng je die ook niet zomaar om het leven. Dat ze iets wat zo dicht bij haar staat toch gewoon koelbloedig om het leven brengt en vilt toont mijns inziens aan dat ze een gebrek aan basale humane emoties heeft.
Maar toch nog niet slim genoeg om dat te voorkomen dusquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:44 schreef Isabeau het volgende:
En varkens schijnen zelfs waanzinnig intelligente dieren te zijn, slimmer dan ons huisdier de hond. En die slachten we dagelijks massaal en worden onder erbarmelijke omstandigheden gefokt.
Ik val erg in herhalingquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:55 schreef yvonne het volgende:
What to do with your cat? Je bent wel heel consequent in je mening gebleven
Daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:55 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
In het algemeen staat een kat veel dichter bij de mens dan een koe. En trouwens als je als boer koeien houdt dan gaat vaak de helft naar het slachthuis, denk je dat die boer moet huilen?
"Een koe kan ook dichtbij iemand staan."quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:58 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch helemaal niet over?
Vertel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik me ook afvraag over de algemene verontwaardiging. Is dit walgelijk omdat ze een dier tot tas verwerkt? Dat ze een huisdier tot tas verwerkt? Dat ze een dier dat haar na staat tot tas verwerkt? Wat maakt het ene dier 'erger' dan het andere dier? Is een dier dat door mensen normaliter wordt geknuffeld meer waard dan een dier dat zijn leven in een klein hokje heeft doorgebracht?
Ik vind de verontwaardiging op zich best fascinerend
mijn broer heeft overigens in een slachterij gewerkt in zijn jeugd en hoe daar soms met je toekomstige biefstukje werd omgegaan is vrees ik vele malen walgelijker dan de wijze waarop zij de kat heeft doen inslapen
Op FOK! doet nooit iemand wat, alleen maar er over praten, dat is les 1 hier.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:29 schreef antipias het volgende:
Zijn er mensen die willen helpen dit zieke mens juridisch aan te klagen??
Hatemails leveren haar alleen maar geld op. Het moet toch mogelijk zijn haar "carriere" te beeindigen?????
Wees jij dan de eerste.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:43 schreef Mitchell-K het volgende:
Niemand heeft nog het 6-pack filmpje van haar hier neergezet?
Als je had gekeken dan weet je dat dat niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:29 schreef antipias het volgende:
Zijn er mensen die willen helpen dit zieke mens juridisch aan te klagen??
Hatemails leveren haar alleen maar geld op. Het moet toch mogelijk zijn haar "carriere" te beeindigen?????
Het is gewoon een :quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je had gekeken dan weet je dat dat niet mogelijk is.
Ik snap haar statement en snap welke spiegel ze de mensen voor wil houden. Al zou ik hetzelf nooit kunnen.
Ik had het er net met mijn vrouw over. Stel je hebt een koe als huisdier (zal niet snel gebeuren, maar toch, STEL) en je slacht het beest (voor b.v. het vlees) en maakt van de huid een tas, dan is het wel maatschappelijk aanvaard. Dood je een huisdier (in dit geval een kat) en maak je er een tas van dan is half Nederland zwaar verontwaardigd.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik me ook afvraag over de algemene verontwaardiging. Is dit walgelijk omdat ze een dier tot tas verwerkt? Dat ze een huisdier tot tas verwerkt? Dat ze een dier dat haar na staat tot tas verwerkt? Wat maakt het ene dier 'erger' dan het andere dier? Is een dier dat door mensen normaliter wordt geknuffeld meer waard dan een dier dat zijn leven in een klein hokje heeft doorgebracht?
Ik vind de verontwaardiging op zich best fascinerend
mijn broer heeft overigens in een slachterij gewerkt in zijn jeugd en hoe daar soms met je toekomstige biefstukje werd omgegaan is vrees ik vele malen walgelijker dan de wijze waarop zij de kat heeft doen inslapen
Ze doet het niet voor die tas, ze doet het voor de aandacht. Anders had ze het niet zo groots naar buiten gebracht!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik had het er net met mijn vrouw over. Stel je hebt een koe als huisdier (zal niet snel gebeuren, maar toch, STEL) en je slacht het beest voor het vlees en maakt van de huid een tas, dan is het wel maatschappelijk aanvaard. Dood je een huisdier (in dit geval een kat) en maak je er een tas van dan is half Nederland zwaar verontwaardigd.
Inderdaad fascinerend.
Ze gebruikt die beesten om aandacht te krijgen idd, en dat doet ze dan goed want aandacht krijgt ze.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:04 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ze doet het niet voor die tas, ze doet het voor de aandacht. Anders had ze het niet zo groots naar buiten gebracht!
Ze is kunstenares. Natuurlijk wil ze aandacht voor haar werk.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:04 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ze doet het niet voor die tas, ze doet het voor de aandacht. Anders had ze het niet zo groots naar buiten gebracht!
Haar werk is gebaseerd op de aandacht die ze er voor zal krijgen, als ze die niet zou krijgen had ze het niet gedaan. Dat stuit mij tegen de borst. Een kunstenaar moet gewoon de kunst maken die die zelf wil maken, en dan daarna zou het leuk zijn als er aandacht voor is ja. Maar dat moet niet bepalend zijn voor het werk dat gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:10 schreef erkel het volgende:
[..]
Ze is kunstenares. Natuurlijk wil ze aandacht voor haar werk.
En volgens mij is het destijds gewoon opgepikt door de media, vanwege de provocatie.
'kunst'quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:10 schreef erkel het volgende:
[..]
Ze is kunstenares. Natuurlijk wil ze aandacht voor haar werk.
En volgens mij is het destijds gewoon opgepikt door de media, vanwege de provocatie.
Daar is niets fascinerend aan, het is volkomen logisch dat mensen zo reageren, het is hooguit merkwaardig - maar niet verbazingwekkend - dat sommigen zo heftig reageren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik had het er net met mijn vrouw over. Stel je hebt een koe als huisdier (zal niet snel gebeuren, maar toch, STEL) en je slacht het beest (voor b.v. het vlees) en maakt van de huid een tas, dan is het wel maatschappelijk aanvaard. Dood je een huisdier (in dit geval een kat) en maak je er een tas van dan is half Nederland zwaar verontwaardigd.
Inderdaad fascinerend.
quote:
nah is wel een beetje waar, maar je zit toch niet zo snel met ''je koe'' op schootquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:36 schreef SuperMocio het volgende:
Waarom kun je van een koe wel een paar schoenen maken maar van een kat niet?
Ze dacht zeker bij DWDD te zittenquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja en die dingen die ze allemaal zei
Jeroen vroeg ook wat ofzo en ze zei meteen "we gaan het ook over het boek hebben he??"
Dat is nu juist de bedoeling. En die ontstaansgeschiedenis van de tas verzint ze er bij om het vuurtje nog eens op te stoken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:40 schreef FANN het volgende:
[..]
hier krijg je toch een beetje ''het flappie'' gevoel bij.
Ik ken zeker boeren die dat doen en er zeer rouwig om zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:55 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
In het algemeen staat een kat veel dichter bij de mens dan een koe. En trouwens als je als boer koeien houdt dan gaat vaak de helft naar het slachthuis, denk je dat die boer moet huilen?
ja ja snap ik...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:50 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Dat is nu juist de bedoeling. En die ontstaansgeschiedenis van de tas verzint ze er bij om het vuurtje nog eens op te stoken.
Vervallenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:01 schreef Ringo het volgende:
Mensen zijn nu eenmaal massaal aangetast door het zieligedierensyndroom, kenmerk van een verweekte en vervallen samenleving.
Ik ken die kunstenares niet, heb haar niet gezien, maar ze heeft goed werk gedaan.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:53 schreef zovty het volgende:
Een kat is zoveel waardevoller leven dan een koe. Koeien zijn onderdieren en katten staan bijna gelijk aan mensen.
Wat een hypocrisie weer.
Dus alleen omdat een diersoort zacht en knuffelig is hebben ze meer recht om te leven ofzo?.
Tevensch ken ik boeren die het vlees van hun eigen dieren niet wil eten, maar van dieren van andere boeren wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik ken zeker boeren die dat doen en er zeer rouwig om zijn.
Geen idee eigenlijk. Krijg er jeuk van en begin te niezen dus.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:40 schreef Fogel het volgende:
Ben je ook allergisch voor die beesten als ze dood zijn?
Maak je er zelf één van konijnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn er al foto's van die tas ?
Lijkt me best vet eigenlijk.
Helaas ben ik allergisch voor die beesten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |