quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:21 schreef Glijdt_licht het volgende:[..]
Nee, heel simpel. De mensen daar verdienen er hun brood mee. Zij kunnen niet anders doen dan maar gehoorzamen aan zulke bedrijven en eten hebben, of sterven van de honger.
Die Tinkerbell had best ergens anders als palletsorteerder aan de slag gekund ipv als kunstenaar. Kunstenaar zijn is gewoon een 'luxe'beroep met al die subsidies die je krijgt voor je rotzooi. Tinkerbell had een keuze om dit te doen, die mensen die in die industrie werken meestal niet.
kuntstenaar is maar een titel. Ik studeer ook aan de kunstacademie maar zal mezelf nooit kunstenaar noemen ik volg mijn passie en probeer hier ook wel mensen enthousiast te vragen de rest is aan de ander.
maar als je kiest voor dit bestaan is het echt niet alleen maar profiteren. het is inderdaad maar zeer de vraag of je een uitkering krijgt. en als je iets presteerd kun je er geld aan verdienen maar als men je werk niet waardeert of vind dat de kwaliteit daalt dan verdien je gewoon eens effe niets. ik ken heel veel kunstenaars die hun hele leven bij moeten lobbyen om elke dag te kunnen eten. toch hebben ze dat er voor over.
daarbij heb je altijd een keuze om iets te doen mensen die in de industrie werken en daar niet achterstaan kunnen ook ergens anders aan werk komen. Maar daar gaat het niet om ze wil dat er dingen veranderen in die industrie dit is haar conflict met deze business niet met haar werknemers.