Ik vind het ook mooier eigenlijk...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:06 schreef Estrys het volgende:
Game on dames! En jaaaaaa we weten wel dat baby'tjes niet als babietjes geschreven moet worden maar dat vinden wij leuk
Ik vind 'm wel mooi! En op die laatste foto lijkt ie precies op Julian.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
Dit bedoel ik met tong uitsteken en op dit soort momenten vind ik hem zeker niet de mooiste baby![]()
[ afbeelding ]
Enne Freecell, check de schoentjes, Lennon houdt ze wel aan![]()
[ afbeelding ]
En hij is nu al erg close met zn knuffel:
[ afbeelding ]
en dit heeft hij dus zelf gedaan, ik heb hem niet zo neergelegd.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:57 schreef Estrys het volgende:
Dat kan Seb nog niet, die ligt dan met zijn gezicht in het boxkleed te wroeten en als het even mee zit met zijn bakkes in de spuugWel lekker blijven soppen... Ik verwacht wel dat het niet heel lang duurt voordat hij weer terug kan rollen.
Hij heeft gister trouwens weer wat gemaakt op het KDV een vlinder heeft hij uitgeknipt. en zijn voetjes ind e verf gedaan en een voetafdruk gemaakt. Vervolgens heeft hij op de achterkant Seb Lente 2009 geschreven. Is het niet knap?Deze voetafdruk is overigens aanzienlijk kleiner dan die van het moederdag frobelwerkje, Volgens paps hebben ze op het kdv gewoon stempels met voetjes
zo is het al een paar dagen freecell, als ik m , zoals hij op dat filmpje ligt, een heel klein beetje druk geef op zijn heupje, issie omquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:03 schreef freecell het volgende:
Dat is ook wel écht bijna hoor DJMOEven zijn hoofd optillen en hij is er
echt heeeeemaaaa dacht ik alquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:20 schreef Dakota het volgende:
knisperuil en de lanarmenbenige knuffel o en een klein geel balletje met belletje
nee joh..die olifantentrui..en autootjes en egelrompers en en die broekjesquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:41 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb Eddie Egel vd Hema
Niet omdat-ie niet alleen tof is, maar ook omdat ik de naam gewoon leuk vond
En ik hou van Hema dingetjes. (vind alleen de kleertjes voor jongetjes wat minder leuk dan voor meisjes)
ja shirtje bedoel ik.. donkergrijsquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:44 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja even over loopstoeltjes. Wat mij opviel aan het dochtertje van de buuf is dat het meisje net kan lopen, maar dat ze voorover loopt. En dan zo op d'r snuffert valt. Omdat ze altijd rete snel in dat ding aan het "lopen" was heeft dat nu beïnvloed op haar lopen. Koen heeft ook een loopstoel maar gaat er niet langer in als een kwartiertje per dag.
@Koot: Olifantentrui???
Ik had een zegeltje van Yns én één van mijn mama in het boekje.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:51 schreef Dakota het volgende:
ik ga morgen 2 van die knuffels halen.. denk briez en woof
Da cha nie!quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:57 schreef Estrys het volgende:
en ik maar denken dat ik abn spreek..'da gaat nie'
laat ik er nou nog net 1 nodig hebbenquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik had een zegeltje van Yns én één van mijn mama in het boekje.
Nou is die in het boekje wegHeb ik er nog maar één...
DuW!quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:59 schreef Dakota het volgende:
[..]
laat ik er nou nog net 1 nodig hebben
heb je wel een fles met een grotere speen? rijstebloem door melk wordt dikker he, dat gaat slechter door zijn normale speenquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:24 schreef Estrys het volgende:
nou we proberen Seb rijstebloem te geven maar hij wordt er niet blij van geloof ik
Marliens favoriete speelgoed is de diabolo van haar zus. Of eigenlijk alleen de stokjes met het touwtje, prachtig vind ze dat, je kan er lekker mee zwaaien en trommelen. Ze mag er natuurlijk alleen onder toezicht mee spelen. 'k Heb dan ook geen idee wat we haar voor haar verjaardag moeten geven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:18 schreef Jore het volgende:
Ik heb de vraag ook in het speelgoedtopic gesteld maar daar kreeg ik geen antwoord:
Welk speelgoed is bij jullie baby's favoriet?
ik heb echt geen tijd om hem sochtends wat nieuws te gaan geven. Nou ja dat komt dan omdat ik het zwaar heb om op te staan omdat seb snachts komtquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef DJMO het volgende:
dat snap ik, maar als je het hem smorgens laat wennen, accepteert hij het in de avond veel makkelijker .. nou sliep de mijne al door, maar bij hem ging het wennen eraan wel makkelijker in de ochtend .. en ik las trouwens laatst hier dat als je hem drie slokken melk meer geeft, hij nog meer calorieen binnenkrijgt dan van drie of vier schepjes rijstebloem door de melk....
snap ikquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:51 schreef DJMO het volgende:
het was maar een tip estrys, mijn ervaring is dat ze smorgens een dusdanige honger hebben dat het niet uitmaakt of je ze wat rijstebloem geeft
Hij krijgt nog steeds de pepti junior. Gelukkig is de vergoeding weer verlengd!quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:19 schreef LovelyLady het volgende:
Ingrid fijn dat het goed gaat met Tyler, wel jammer dat hij nog zoveel spuugt. Wat voor voeding krijgt hij nu?
Afstoffenquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:54 schreef Dakota het volgende:
ik zou willen dat mn tiet rijstebloem gaf
ipv de fles geven bedoel je?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:53 schreef DJMO het volgende:
dat zou kunnen komen door de nachtvoeding.
heb je al eens geprobeerd om hem gewoon een speen te geven, en desnoods als hij komt voor zijn nachtfles gewoon hem naast je te nemen (met fopspeen) en zo samen verder proberen te slapen?
mjah, en als je nu eens 30cc melk minder geeft dan je normaal doet .. en dat een week lang? en dan weer 30cc minder?? of heb je dat ook al geprobeerd?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:57 schreef Estrys het volgende:
[..]
ipv de fles geven bedoel je?
Dan slaap ik niet meer hoor, en de rest van de buurt ook niet, advies van CB laat je hem een week lang snachts gewoon huilenja goude tip, mag ZIJ dan komen uitvoeren.
Hij heeft een speen trouwens in bed en als hij honger heeft schreeuwt hij als een... speenvarken
hier ook, sinds ik ben gaan bijvoeden, is het vaak zeven uur, terwijl hij daarvoor om acht uur pas kwam.. ik had verwacht dat hij door het extra voedsel etc, langer zou slapen snachts, maar niets is minder waar...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef mrien het volgende:
Lotte komt ook nog regelmatig voor een nachtvoeding. Vaak is dat rond half 1, maar dan zul je altijd zien dat je dan zelf op tijd naar bed gegaan bent, is het dus nog midden in de nacht voor je gevoel.
Sinds de oorontsteking voorbij is ben ik er wel weer op vooruit gegaan gelukkig, van 2/3/4 keer per nacht wakker is het nu meestal 1x. Wel is ze een stuk vroeger wakker dan eerst, rond half 7 is ze nu vaak echt al wakker. Van de week was het kwart voor 6, dat was even vroeg zeg!
bedoel je "gewoon eten" sneller verteerd is ofzo?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 04:55 schreef Jore het volgende:
Misschien heeft dat met zijn spijsvertering te maken? Ik merk hier dat dat wel effect heeft op de slaaptijden. Ik zit nu trouwens te voeden, gaap.
Die rijstebloem is ook niet voor extra kcal maar voor een vol gevoel, dat effect heeft het vaak wel. Morgen maar weer proberen Estrys. En je zou toch voor 's ochtends alvast een poedermix klaar kunnen zetten? Of gaat het specifiek om de mogelijkheid dat Seb het niet wil en je dus een nieuwe fles moet maken? Rot dat je er zo'n last van hebt. Doet je man het voeden ook wel eens of draai jij er meestal voor op? Wat een boel vragen op dit tijdstip
ook volgens het schema van het cb hoor, zeiden hun: jij hij mág 5 keer 150 .. wilde hij vijf keer 180, omdat hij er gewoon te weinig aan had .. hij liep dus voor. En nu merk ik het weer, mag hij 4 x 200, heeft hij er nu teveel aan, terwijl zeg 600 cc (2 x 200 pap, 1 x 200 gewone melk) er moeiteloos ingaat, maar die vierde fles ik er met moeite maar voor de helft inkrijg .. als ik mijn eigen intuitie zou volgen, zou ik de fles ná zijn papfles verschuiven naar zeg een uur of twee, de fles van vier uur laten vallen, en dan gewoon om zes uur eten, in bad en naar bed. en dan om 9 uur nog een laatste fles van 235. (voor het vocht etc in de middag dan wel een flesje lauwe thee of diksap)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:01 schreef freecell het volgende:
Nutrilon wil waarschijnlijk ook wel erg graag dat je altijd nèt iets teveel klaarmaakt waarschijnlijk. Of niet?
Hier chagrijn baby. Wilde na zijn ochtendvoeding niet meer slapen, wilde zonet ook geen ontbijt en zit nu met een sambabal en een kazoo in de box veel lawaai te maken
Van mij mag hij, nu lief aan het spelenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:08 schreef Jore het volgende:
Lawaai maken is een hele goede oplossing voor een rothumeur!
mjah, ik mag de wvk wel, en ze laat me, ondanks jz, best wel veel ruimte voor eigen inbreng etc en vind ook dat ik het prima doe (zij vind dat mkd dan ook overbodig zei ze afgelopen maandag omdat het lekker gaat zoals het nu gaat). ze gaf me ook een complimentje: ze zei dat ik tzt ook wel een stukje fruit of groentje (een worteltje ofzo) zó mocht aanbieden; waarop ik dus zei: oh rapley? waarop zij dus weer zei dat ik gewoon een goeie moeder was omdat zij máár iets hoefde te zeggen en ik meteen begreep wat ze bedoelde etc.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:13 schreef freecell het volgende:
Ergens is het ook wel handig DJMOAls ik een vraag heb aan de arts moet ik soms 2 maanden wachten voor ik die man weer zie
Piept het?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:22 schreef LovelyLady het volgende:
Koen is wakker, en hij heeft iets nieuws, hij probeert te knarsetanden... maar in dit geval zonder tanden. Klinkt echt heel goor
De arme schat doet altijd de nachtvoedingen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 04:55 schreef Jore het volgende:
Misschien heeft dat met zijn spijsvertering te maken? Ik merk hier dat dat wel effect heeft op de slaaptijden. Ik zit nu trouwens te voeden, gaap.
Die rijstebloem is ook niet voor extra kcal maar voor een vol gevoel, dat effect heeft het vaak wel. Morgen maar weer proberen Estrys. En je zou toch voor 's ochtends alvast een poedermix klaar kunnen zetten? Of gaat het specifiek om de mogelijkheid dat Seb het niet wil en je dus een nieuwe fles moet maken? Rot dat je er zo'n last van hebt. Doet je man het voeden ook wel eens of draai jij er meestal voor op? Wat een boel vragen op dit tijdstip
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:11 schreef Estrys het volgende:
Oh en het CB mag hun schema's mooi ergens steken waar de zon niet schijnt
Een paar kilo meer baby dan jullie, iig.quote:
Inderdaad zeg! En het wordt alsmaar vroeger, deze week steeds om half zevenquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
hier ook, sinds ik ben gaan bijvoeden, is het vaak zeven uur, terwijl hij daarvoor om acht uur pas kwam.. ik had verwacht dat hij door het extra voedsel etc, langer zou slapen snachts, maar niets is minder waar...
ik heb dan het geluk dat jr. overdag gewoon slaapt .. na elke voeding (of voor, het is maar hoe je het bekijkt) pakt hij wel minimaal een uurtje slaap ofzo ...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:32 schreef geppie het volgende:
[..]
Inderdaad zeg! En het wordt alsmaar vroeger, deze week steeds om half zeven![]()
Dat vind ik op zich nog niet zo erg, maar dat ze overdag bijna niet slaapt breekt me echt opIk 'kan' helemaal niks doen (ik functioneer gewoon niet als ze jankend in dr bedje ligt, dus laten huilen en gewoon mijn ding doen is geen optie) Mijn huishouden is een grote klerezooi en ik zie eruit als een spook
![]()
En toch vind ik haar fantastisch
jah, dat heb ik idd ook wel, al moet ik vier keer per week er verplicht op uit. de overige dagen ga ik ook wel, zelfs al heb ik echt niets nodig, ga ik toch even naar de albert heijn, al is het maar om een beetje beweging en frisse lucht .. en meestal kom ik dan toch wel weer met boodschappen thuisquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:49 schreef simmu het volgende:
hier ook zo'n "overdagwiliknieslapen". elke dag er eventjes opuitgaan helpt, en ik heb selene vrij vaak in een draagdoek
Raad eens waar ze nu isquote:
Kan ik me voorstellen ja. En voor jou is het vast ook niet altijd even makkelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:05 schreef geppie het volgende:
Mijn vriend zit tot ergens in het najaar in Portugal voor zijn opleiding. Hij doet opleiding tot piloot en daar leren ze zeg maar het praktijkgedeelte, het vliegen zelf dus. Hij is weggegaan toen zij 2.5 maand was dus hij heeft het in dat opzicht ook wel zwaar, kind missen en zulks
Gelukkig welquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar ja, als ie straks piloot is zal ie ook wel vaak van huis zijn, niet?
Is toch niet erg, ik was 5 mei de hele dag vrij maar heb Seb toch naar het KDV gebracht. Als je helemaal alleen bent kan ik het me nog beter voorstellen. Niet schuldig voelen, even tot jezelf komen, dat heb jij nodig en dat heeft je kind nodig dat jij dat doet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:05 schreef geppie het volgende:
[..]
Raad eens waar ze nu isAlhoewel ik pas om half twee moet beginnen breng ik haar vrijdags toch 's ochtends al weg, dan kan ik tenminste íets doen of net als vandaag alleen maar koffie drinken en dom achter de computer zitten. Soms voel ik me schuldig maar ik heb het écht nodig!
![]()
Mijn vriend zit tot ergens in het najaar in Portugal voor zijn opleiding. Hij doet opleiding tot piloot en daar leren ze zeg maar het praktijkgedeelte, het vliegen zelf dus. Hij is weggegaan toen zij 2.5 maand was dus hij heeft het in dat opzicht ook wel zwaar, kind missen en zulks
Wij hebben er 2, 1 voor in zn bed, die blijft ook boven en een 1 beneden en die gaat mee naar kdv/oma&opa/in de kinderwagen enz. Hij vindt hem super... ook de knisperuil en het snoozedoekje is favoriet,d e laatst heeft trouwens een verschrikkelijke kleur.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:32 schreef peterfan het volgende:
Wat een leuke foto's van Lennon Diaan! Mijn zoontje heeft ook die knuffel, ook in het oranje en slaapt er precies zo mee!Zo lief. Als we hem naar bed brengen begint ie breed te lachen als ie hem ziet, grijpt hem en legt hem over zijn gezichtje voordat ie in slaap valt. Heerlijk.
![]()
Heb er voor de zekerheid al een extra exemplaar van gehaald...
Ik ook niet, dus ik doe ook maar wat mij het beste lijkt. Ik had wel wat meer advies verwacht dus ik vraag geregeld wat. Als ik het hier af en toe lees... papflessen, rijstebloem, pyamapapjes. Daar doen wij helemaal niet aan en dan ga ik weer twijfelen of het allemaal goed gaat. Nou ja ze ziet er gezond uit en lijkt niks tekort te komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:42 schreef Diaan73 het volgende:
Ow enne, wij hebben helemaal geen schema gekregen van het cb... zij laten het voedingsschema aan ons over, ze willen alleen maar weten hoeveel hij per dag drinkt en geven evt. advies. Zij zeggen: de ouder weet het het best als het om zijn/haar kind gaat.
Dat geloof ik graag!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:58 schreef freecell het volgende:
Ik zou soms ook wel willen werken hoorHeeft best voordelen! Ik heb het nu drukker dan ik had toen ik 40 uur werkte!
Ja weet ik, maar dit monstertje is al bijna 7 maanden. Ik geef vier flessen, fruit (50 gr ongeveer, meer wil ze niet) en groenten (150 á 200 gram). Ze wilt niks tussendoor en ook geen water, thee of diksap.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:05 schreef Diaan73 het volgende:
Geppie, rijstebloem enz. komen aan de orde na 4 maanden...
Okay, ik wist niet meer precies hoe oud/jong ze was... maar ze hebben het dus nooit over rijstebloem oid gehad, wel vreemd...roosvicee al geprobeerd? Trouwens als ze het daar goed op doet, is het toch ook prima.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:09 schreef geppie het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar dit monstertje is al bijna 7 maanden. Ik geef vier flessen, fruit (50 gr ongeveer, meer wil ze niet) en groenten (150 á 200 gram). Ze wilt niks tussendoor en ook geen water, thee of diksap.
aardappel door de groente?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:09 schreef geppie het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar dit monstertje is al bijna 7 maanden. Ik geef vier flessen, fruit (50 gr ongeveer, meer wil ze niet) en groenten (150 á 200 gram). Ze wilt niks tussendoor en ook geen water, thee of diksap.
Nou nou het zijn maar ribbeltjes hoor, echt tandjes kan je het nog niet noemenquote:
ik ben de huisvrouw hierquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:50 schreef LovelyLady het volgende:
Wie is het meeste thuis Simmu en dus bij Selene? Ik merk dat Koen ook meer naar mij trekt dan naar J. simpelweg omdat J. werkt en ik altijd thuis is.
[..]
Nou nou het zijn maar ribbeltjes hoor, echt tandjes kan je het nog niet noemen![]()
Mag dat gewone melk zijn of moet dat haar melk (dus dat Nutrilon) zijn??quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En anders kun je mischien proberen hele kleine stukjes brood en die in melk dompelen zodat ze makkelijk "doorglijen"
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:29 schreef Estrys het volgende:
Seb is heel erg op mij gericht, als hij mij kan zien kijkt hij naar mij en niet naar papa, opa, oma noem maar op. Nou snap ik dat wel dat hij naar mij wil kijken, ik kijk ook het liefst de hele dag naar mijzelf![]()
Mijn schoonmoeder zei laatst tegen hem: Sebje! (aaargh ik haat het als ze dat zegt ) kijk eens naar mij want je ziet mama al elke dag
(Mens spoort echt niet)
Haha, fijn he. Ik kan Seb de hele tijd omdraaien omdat hij begint te brullen als het nog niet lukt om terug te draaien. Draai ik hem op zijn rug en hup weer op zijn buik en zo 30 keer in een uurquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:40 schreef Dakota het volgende:
heel leuk enzo..maar nu ze aan 1 stuk doorrolt moet ik r steeds uit de hoeken van de kamer vandaan halen
Ik zou ook Nutrilon doen aangezien ze volgens mij pas vanaf 1 jr gewone melk mogen hebbenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:12 schreef geppie het volgende:
[..]
Mag dat gewone melk zijn of moet dat haar melk (dus dat Nutrilon) zijn??
zoals? ik heb sinds het clusteren nergens last vanquote:
Later doorslapen bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:26 schreef Dakota het volgende:
[..]
zoals? ik heb sinds het clusteren nergens last van
mwoah.. t stoort me niet hoor..beter dan flessen klaar moeten makenquote:
Zo heeft ieder zijn voors en tegensquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:31 schreef Dakota het volgende:
[..]
mwoah.. t stoort me niet hoor..beter dan flessen klaar moeten maken
Nou ik heb je al meerdere keren zien 'klagen' over het later doorslapen bijv.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:26 schreef Dakota het volgende:
[..]
zoals? ik heb sinds het clusteren nergens last van
Met "kunstvoeding" kun je ook voeden op verzoek.. Het hoeft niet perse met schema's (natuurlijk wel rekening houden met dat je kindje niet te veel tot zich neemt en daardoor te veel vetjes krijgt)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:35 schreef MamsX het volgende:
Owlet kunstvoeding hoort het dacht ik ook gewoon zo bij te gaan.
De potjes als extra tot de 6 maanden. En daarna pas eventueel vervangen.
Ik heb sowieso moeite met die voedingschema's met flessen.
Dat kan maar niet wennen. ik ben blij dat ik nu al een jaar (over 2 weken dan) BV geef.
Ik vind het zo onwijs veel gedoe en ik vind de schema's met kunstvoeding en boterhammen enzo altijd zo scheef
ik heb niet zitten klagen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou ik heb je al meerdere keren zien 'klagen' over het later doorslapen bijv.
Verder, lekkende tieten, niet weten hoeveel ze drinken, hele dag aan je tiet hangen, niet kunnen uitbesteden aan partner, kolven als je buitenshuis werkt, om maar wat dingen te noemen.
Ik zeg niet dat het het niet waard is, maar ik heb beide nu meegemaakt, en het heeft allebei zo zn voor en nadelen, vind ik.
Ja daar heb je het al rekening houden met.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:37 schreef Raissa het volgende:
Met "kunstvoeding" kun je ook voeden op verzoek.. Het hoeft niet perse met schema's (natuurlijk wel rekening houden met dat je kindje niet te veel tot zich neemt en daardoor te veel vetjes krijgt)
Je hebt het meerdere keren aangegeven met huilsmiley's erbij, klagen is een groot woord, maar daarom stond het ook tussen aanhalingstekensquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:37 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik heb niet zitten klagen?
ik heb het aangegeven..en ook al tig keer dat ik daar geen problemen mee heb en t zelfs knus vind.
de rest stoort me niet op 1 lekkende tiet na..maargoed dat stelt natuurlijk geen ruk voor, pad erin en hoppa. en kolven hoef ik ook niet.
dus voor mij alleen maar veel meer voors dan tegens
dus
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet beter zou zijn, het staat volgens mij zelfs op die blikken. Maar we hadden het over voor- en nadelen. En dan heeft borstvoeding wat mij betreft ook veel nadelen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:46 schreef Dakota het volgende:
ditto.
ik promoot het wel. je kan zoveeeeeel zeggen..en in de aanval gaan als flessenmoeder. borstvoeding is en blijft gewoon beter
(ohneeee niet die discussie weer)
en een borst ontpoppen is minder werk dan een fles klaarmaken
Natuurlijk zou het super zijn als ze door zou slapen.. maar als ik van beide moest kiezen.. 100% bv..en daarbij komt dus dat ik er geen moeite mee heb.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Je hebt het meerdere keren aangegeven met huilsmiley's erbij, klagen is een groot woord, maar daarom stond het ook tussen aanhalingstekens
En ik zeg ook niet dat al die dingen voor iedereen een probleem zijn, degenen die flesvoeding geven vinden dat ms ook helemaal geen gedoe.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:49 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet beter zou zijn, het staat volgens mij zelfs op die blikken. Maar we hadden het over voor- en nadelen. En dan heeft borstvoeding wat mij betreft ook veel nadelen.
Verder heb ik nooit een keuze gehad in deze dus daar ga ik dan ook maar niet over nadenken verder
behalve roel van velzenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:55 schreef Estrys het volgende:
Neeeeeheeee, we gaan niet weeeer die discussie houden hoorIk haat die discussie. Ieder zijn eigen ding mensen. En de baby's worden allemaal groot als het goed is.
Ohja, bedenk met net dat ik niet meer gereageerd heb op je antwoord op mijn vraag (snap je het nog?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:56 schreef MamsX het volgende:
Hihih ik kan dus echt geen enkel nadeel bedenken aan borstvoeding.
Noem me maar een debiel.
8 maanden iedere 2 a 3 uur voeden
Het weigeren van een flesje.
Spuitende tieten.
Niet spuitende tieten.
Stuwing.
Regeldagen (eigenlijk meer weken)
Clusteren uren lang.
Spuitluiers
Geen alcohol
Nee sorry ik kan absoluut geen nadeel bedenken.
In krijg nou tieten van Claudia de Breij staan de toen nadelen van borstvoeding omdat er altijd overal de tien voordelen staan en nergens over nadelen wordt gesproken. Hilarisch dat welquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:57 schreef Dakota het volgende:
[..]
o dat was geen aanval hoor..meer in t algemeen.
Als je borstvoeding geeft en er blij mee bent en dat dan ook wil promoten dan ben je gelijk van de borstvoedingsmaffia en krijg je kritiek van de flessenmoeders omdat ze zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb geen probleem met moeders die hun kind de fles geven.. uit eigen keuze of gedwongen.
ikzelf zie weinig tot geen nadelen in het geven van borstvoeding.. 90% tegenover 10% voor flesvoeding zeg maar.
tadaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:56 schreef MamsX het volgende:
Hihih ik kan dus echt geen enkel nadeel bedenken aan borstvoeding.
Noem me maar een debiel.
8 maanden iedere 2 a 3 uur voeden (geen idee, dat doe ik nog maar 4.5 mnd)
Het weigeren van een flesje
Spuitende tieten.
Niet spuitende tieten.
Stuwing.(dat heb ik in totaal 2 keer gehad.. maar dat is toch niet zo'n probleem ;o )
Regeldagen (eigenlijk meer weken) (weinig last van)
Clusteren uren lang. (niet meer)
Spuitluiers (1 x gehad)
Geen alcohol (alcohol is toch vies)
Nee sorry ik kan absoluut geen nadeel bedenken.
Ik heb regelmatig baby's in huis die kunstvoeding moeten krijgen en man, wat lijkt het me soms handig moest ik ze aan de borst kunnen leggen zoals de minnen vroeger...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:02 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het allebei wel wat hebben, heb het allebei gedaan
Het is je vergevenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:59 schreef Raissa het volgende:
Ohja, bedenk met net dat ik niet meer gereageerd heb op je antwoord op mijn vraag (snap je het nog?) over waar je woont. Ik was even in de war met iemand anders maar ik weet niet meer wie
Gelukkig heb je inderdaad niet de zorgen over of het kind wel genoeg aan de borst heeft gedronken...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:06 schreef Jore het volgende:
Het enorme nadeel aan kunstvoeding vind ik dus dat gedoe met die schema's en de zorgen die als moeder hebt over niet leeggedronken flessen. Soms wordt het niet weten wat erin gaat als nadeel genoemd van bv, maar dat vind ik een groot voordeel. 't Kind geeft wel aan of hij honger heeft en als hij klaar is laat hij los, lekker makkelijk. Als er gespuugd wordt tanken we weer even bij en bij verdriet is er ook altijd de borst. Heerlijk. Ik ben fan. Een nadeel vind ik dat ik me soms een halve nudist voel, as we speak ben ik weer eens half ontkleed, maar ach.
Ik vind dat ook.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:04 schreef Dakota het volgende:
Ik merk wel dat t geven van BV steeds fijner is naarmate ze ouder wordt.
Maar anderen kunnen daar dus wel last van hebben of als nadeel ervaren. Ik heb het dus over het algemeen, niet over jou of mij persoonlijk. Snappez-vous...quote:
Daarvoor heb je nutritonquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, idd, met dat overlopen van ons meisje de hele tijd zou ik ook niet weten wat doen. Telkens opvangen en wegen en die hoeveelheid terug geven?
je had het anders wel tegen mijquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:11 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar anderen kunnen daar dus wel last van hebben of als nadeel ervaren. Ik heb het dus over het algemeen, niet over jou of mij persoonlijk. Snappez-vous...
Koot is gewoon een relnichtquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:14 schreef MamsX het volgende:
Ja maar Dakota en ik kunnen niet voor iedereen praten maar alleen voor onszelf.
Dus wij ervaren geen nadelen, dus wij zien de nadelen van anderen ook niet.
oeps nu praat ik wel voor Dakota
Dat is zo een dikmiddel?quote:
Ja, werkt hier prima.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:19 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat is zo een dikmiddel?
Hm, het zou me verbazen dat het er dan wel allemaal inblijft.
Maar ik ga het niet uitproberen, ik geniet van het gemak.
Oh, ik bedoelde het ook in combinatie met flesvoeding i.v.m de opmerking de opgegeven voeding wegen en opnieuw maken enzo.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:20 schreef Estrys het volgende:
nutriton en borstvoeding is geen goede combinatie dat is nauwelijks te doen.
o dat zie ik wel..ik geef alleen aan dat die er niet/amper zijn in mijn geval.. en dat anderen dan niet inzien dat dat ook kan. biatchquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
Koot is gewoon een relnichtMaar dat je zelf geen nadelen ziet kan ik begrijpen maar dat je niet inziet dat andere wel nadelen zien...
Dat anderen dat als nadeel zien weet ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:18 schreef Estrys het volgende:
Koot is gewoon een relnichtMaar dat je zelf geen nadelen ziet kan ik begrijpen maar dat je niet inziet dat andere wel nadelen zien...
En doe je het nu bij de poedermelk? Want het bleef er nog steeds niet allemaal in dacht ik te zien op een filmpje...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:22 schreef Estrys het volgende:
ja oke.Ik heb het gecombineerd met borstvoeding maar daar werd ik echt niet blij van
Tuurlijk kan dat en ik zie dat ook, lekker toch dat het zo lekker gaat!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef Dakota het volgende:
[..]
o dat zie ik wel..ik geef alleen aan dat die er niet/amper zijn in mijn geval.. en dat anderen dan niet inzien dat dat ook kan. biatch
Zo kan dat andersom toch ook werken? Zo zie ik geen enkel nadeel aan het geven van flesvoeding. Ok, afgezien van het feit dat bv uiteraard het beste is qua samenstelling. Flesvoeding is voor ons weer het best op de meeste andere vlakken. Alle nadelen die de bv moeders hier noemen van fv, heb ik totaal geen last van, dus het is maar net wat je gewend bent denk ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef Dakota het volgende:
[..]
o dat zie ik wel..ik geef alleen aan dat die er niet/amper zijn in mijn geval.. en dat anderen dan niet inzien dat dat ook kan. biatch
Nee ik geef het niet meer sinds hij tien weken is want hij reageerde er niet goed op vond ik. Hij kon niet poepen , hoewel dat een zeldzaamheid schijnt te zijn volgens de CB arts. En hij spuugde nog steeds alleen dan wat dikker. En heel veel overtrekken. En hard huilen bij het spugen omdat dat moeilijk ging. En zoals iemand hier zei: waarom zou je erin proberen te houden wat hij duidelijk kwijt wil. De osteopaat bracht de uitkomst hier. Hij spuugt nou alleen nog maar als hij op zijn buik ligt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:25 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
En doe je het nu bij de poedermelk? Want het bleef er nog steeds niet allemaal in dacht ik te zien op een filmpje...
hij krijgt ook nog gewoon zijn melk hoor.. dr wordt nu net gedaan alsof ik hem dat niet geef/liever niet wil gevenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef simmu het volgende:
over bv versus fv laat ik me niet uit hoor. ik ken enkel flesjes en ervaar het niet als zo heel lastig hoor. ja, soms heb je vragen of gaat het niet lekker om een reden maar dat is bij borstvoeding tocvh ook?
maar DJMO, de dames hebben er wel gelijk in dat JJ gewoon nog melk nodig heeft. vooralsnog is zijn basisvoeding melk en de rest is voor erbij, niet ter vervanging van. Als je het vergelijkt met selene (ook een flesje en potje dame):
8.00 200 cc melk + nutrix
9.30 fruit. 1 potje/portie
12.00 1 boterham + 200 cc melk of 200 cc melk + bambix
16.00 flesje 200cc
17.30 avond potje + bigarde toe
20.00 flesje nutrix pap, zoveel ze wil, max 230 cc. soms drinkt ze veel, soms nauwelijks.
Hier zei de kinderarts ook dat ik niet moest schrikken als het poepen véél makkelijker ging en de kleur anders zou zijn... Nou, ik merk er echt niks van van dat makkelijke poepen..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee ik geef het niet meer sinds hij tien weken is want hij reageerde er niet goed op vond ik. Hij kon niet poepen , hoewel dat een zeldzaamheid schijnt te zijn volgens de CB arts.
huh Spuugt meer dan 700 cc melk per dag uit? snap het niet helemaal wat je nou zegtquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij krijgt ook nog gewoon zijn melk hoor.. dr wordt nu net gedaan alsof ik hem dat niet fee/liever niet wil gevenik geef alleen aan dat hij meer dan 700 cc melk per dag uitspuugt .. met of zonder bijvoeding ... hij moet gewoon niet meer. en ik ga niet dwingen ... mijn punt van overweging was: die 700 verdelen over vier flessen zoals nu? of idd de vier uur fles an sich laten vervallen en die 700 cc verdelen over drie flessen van 235 cc...
Met andere woorden hij krijgt uberhaupt geen melk binnen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik geef alleen aan dat hij meer dan 700 cc melk per dag uitspuugt ..
Ook als je drie dagen buitenshuis moet werken?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:32 schreef Dakota het volgende:
nee maar plus het feit dat flesvoeding minder goed is..en je zo'n fles ook nog eens klaar moet maken (wat misschien niet vervelend is voor jullie maar in vergelijking met een borst geven wel veel meer gedoe) is voor mij reden genoeg om borstvoeding te geven
Ik heb ook geen zin in discussie en het maakt mij ook helemaal niks uit wiens kind wat krijgt, maar ik ben persoonlijk blij dat ik borstvoeding kan geven, en wel omdat kunstvoeding geld kost en mijn borst gratis is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:04 schreef Estrys het volgende:
Snap de discussie eigenlijk niet zo. Want het kind krijgt in beide gevallen gewoon te eten en groeit. Waarom de discussie eigenlijk nog. De feiten zijn bekend.
ik wacht ook tot 6 maanden is het advies van cb ookquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:38 schreef MamsX het volgende:
Ja natuurlijk ik snap ookd at een ander de nadelen van flesvoeding niet ziet.
Maar voor mij zijn de flesnadelen enorm.
Ik heb wel wat rond gespookt op andere fora/babysites etc.
En daar begon het merendeel echt met een maand of 4 al met potjes.
En als ik dan aangaf dat tot 6 maanden wachten beter is, dan kreeg ik steevast als reactie
Ja maar op de potjes staat toch 4 maanden
De eerste 6 maanden is het hier ook gratis!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zin in discussie en het maakt mij ook helemaal niks uit wiens kind wat krijgt, maar ik ben persoonlijk blij dat ik borstvoeding kan geven, en wel omdat kunstvoeding geld kost en mijn borst gratis is.
nee dan kolf je. aapdoosquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ook als je drie dagen buitenshuis moet werken?
Ik heb geweldige ervaringen met een osteopaat.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmm, misschien is de osteopaat ook iets voor Tyler.
Claudia de Breij zegt dus over dit argument: als het vanwege je financiële situatie is hou ik mijn mond. Maar anders gratis? weet je wel wat dat kost al die tijd dat je op je werk zit te kolven achter een veredeld kledingscherm... terwijl je ook lekker had kunnen brainstormen/lunchen wat eerder naar huis gaan om te kroelen met je kind?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zin in discussie en het maakt mij ook helemaal niks uit wiens kind wat krijgt, maar ik ben persoonlijk blij dat ik borstvoeding kan geven, en wel omdat kunstvoeding geld kost en mijn borst gratis is.
Dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken als nadeel. Hoewel ff pauze nemen vast ook niet zo erg is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ook als je drie dagen buitenshuis moet werken?
Vijf minuutjes...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
nee dat is niet zoveel werk wil je zeggen? Aapkont
ehm 4 dagen!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:50 schreef Estrys het volgende:
Koot hoe lang duurde het bij elin voordat ze helemaal door kon rollen?
Haha hier X ook.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:36 schreef Estrys het volgende:
seb slaapt al vanaf zes uur. Lijkt wel of hij ineens veel meer slap nodig heeft.
Hohoquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:43 schreef Estrys het volgende:
[..]
Claudia de Breij zegt dus over dit argument: als het vanwege je financiële situatie is hou ik mijn mond. Maar anders gratis? weet je wel wat dat kost al die tijd dat je op je werk zit te kolven achter een veredeld kledingscherm... terwijl je ook lekker had kunnen brainstormen/lunchen wat eerder naar huis gaan om te kroelen met je kind?
Ikzelf heb nog nooit zo'n bs argument gehoord, sorry.
hij moet denk ik alleen t armpjes intrekken doorktijgen..dan blijven ze rollenquote:
Ja want nou is hij nog in vliegmachine modusquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:56 schreef Dakota het volgende:
[..]
hij moet denk ik alleen t armpjes intrekken doorktijgen..dan blijven ze rollen
Je kunt de andere helft ook bakken, of weggooien, of rauw opeten bij een haring of een broodje filet americain.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:39 schreef DJMO het volgende:
trouwens andere vraag: ui naast het bed.. hoe lang laat je één ui staan? en wat doe je met die andere helft ?? het is trouwens maar een klein uitje, kan ik hem niet beter gewoon helemaal in de slaapkamer knallen? allebei de helften dus? q
dat doet elin er nog bij hoorquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:57 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja want nou is hij nog in vliegmachine modus
bij mijn weten precies hetzelfde als wanneer je borstvoeding geeft. wat zou er anders moeten zijn?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:55 schreef owlet het volgende:
He, gaan jullie lekker?![]()
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar wat nou het meest gebruikte schema is qua afbouwen van melk en opbouwem van vaste voeding als je geen BV geeft.
Want hoewel het misschien leek op onderhuidse kritiek op DJMO was dat het niet en ben ik écht benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |