abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69065944
Wat een gedoe met die flessen zeg!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:23:38 #202
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69066000
idd..gewoon hop aan de tiet \o/
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:25:07 #203
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69066056
Aan de tiet geeft weer ander gedoe.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 19:25:18 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69066069
schema ongeveer nu is:
half acht: papfles van 200 cc
11 uur: fruithapje (soms eerder als ik bv naar de fysio moet of naar de bouman)
half twee: melk 200cc
vier uur/half vijf : melk (deze fles hoeft niet op van het cb, en die gaat dus ook vervallen straks als hij voldoende gaat eten, en dan mag ik wat lauwe thee of diksap in de plaats geven als hij dorst heeft)
half zeven potje groente
half negen, negen uur: laatste fles (200 cc melk met rijstebloem)

en meer melk hoeft hij echt niet, want hij spuugt het er gewoon uit ..

en die vier uur fles komt ongeveer uit op 100cc . vocht zit trouwens ook in fruit en groente he
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69066078
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:25 schreef texelonia het volgende:
Je neemt me de woorden uit de mond
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:26:24 #206
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69066110
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:25 schreef texelonia het volgende:
zoals? ik heb sinds het clusteren nergens last van
wanna rub mah puppeh?!
pi_69066183
Maar ook al een kindje ouder is dan heeft het nog steeds 800 ml vocht nodig.
Waarvan 300 ml zuivel (yoghurt, melk, vla, etc) en 500 ml sap, thee,you name it.
Dus het is altijd even uitvogelen hoe en wat.

En DJMO heeft wel heel duidelijk aangegeven eerder dat ze echt aan de groente wil beginnen.
En daar hoort denk ik dit ook probleem ook bij. Het maakt hoe eerder je met groente begin het schema lastiger denk ik

Ik gaf als schema (ik gaf dan wel borst) en ik ben pas begonnen met 6maanden

Borst. 8.00
Fruithapje 09.30
Borst 12.00
Borst 16.00
Groente hapje 17.30
Borst 20.00

[ Bericht 2% gewijzigd door MamsX op 15-05-2009 19:30:37 (beetje dubbele post haha) ]
pi_69066265
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:26 schreef Dakota het volgende:

[..]

Later doorslapen bijvoorbeeld
pi_69066306
Dat is ook onzin, er zijn genoeg baby's die wel heel snel doorslapen.
Zoals ik, ik kreeg borstvoeding maar ik sliep direct door, en kreeg dan ook nog slapend een voeding.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:31:39 #210
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69066311
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Later doorslapen bijvoorbeeld
mwoah.. t stoort me niet hoor..beter dan flessen klaar moeten maken
wanna rub mah puppeh?!
pi_69066319
Wat is eigenlijk het "normale" tempo waarin kunstvoedingen (en ja, ik vind kunstvoeding ook een rotwoord maar flesvoeding dekt de lading niet ) vervangen worden door vast voedsel?

Ik weet het alleen van borstvoeding en daarbij ga je uit van een eerste levensjaar waarin melk eigenlijk voldoende is en bijvoeding er altijd bíj komt. Je kan wel een voeding laten vallen natuurlijk maar liever niet te veel en zeker niet al met zes maanden.
Ik dacht eigenlijk dat het met kunstvoeding hetzelfde was vandaar dat ik echt een beetje schrik van het tempo waarin JJ richting het vaste voedsel gaat, maar misschien is dat onterecht.
Wie schoolt me bij?
pi_69066336
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:31 schreef Dakota het volgende:

[..]

mwoah.. t stoort me niet hoor..beter dan flessen klaar moeten maken
Zo heeft ieder zijn voors en tegens
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:33:55 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69066397
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:26 schreef Dakota het volgende:

[..]

Nou ik heb je al meerdere keren zien 'klagen' over het later doorslapen bijv.
Verder, lekkende tieten, niet weten hoeveel ze drinken, hele dag aan je tiet hangen, niet kunnen uitbesteden aan partner, kolven als je buitenshuis werkt, om maar wat dingen te noemen.

Ik zeg niet dat het het niet waard is, maar ik heb beide nu meegemaakt, en het heeft allebei zo zn voor en nadelen, vind ik.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69066458
Owlet kunstvoeding hoort het dacht ik ook gewoon zo bij te gaan.
De potjes als extra tot de 6 maanden. En daarna pas eventueel vervangen.

Ik heb sowieso moeite met die voedingschema's met flessen.
Dat kan maar niet wennen. ik ben blij dat ik nu al een jaar (over 2 weken dan) BV geef.
Ik vind het zo onwijs veel gedoe en ik vind de schema's met kunstvoeding en boterhammen enzo altijd zo scheef
pi_69066481
DJMO, misschien minder een schema proberen aan te houden en meer op verzoek doen?
Het komt erg geforceerd over mijn inzieens
pi_69066517
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:35 schreef MamsX het volgende:
Owlet kunstvoeding hoort het dacht ik ook gewoon zo bij te gaan.
De potjes als extra tot de 6 maanden. En daarna pas eventueel vervangen.

Ik heb sowieso moeite met die voedingschema's met flessen.
Dat kan maar niet wennen. ik ben blij dat ik nu al een jaar (over 2 weken dan) BV geef.
Ik vind het zo onwijs veel gedoe en ik vind de schema's met kunstvoeding en boterhammen enzo altijd zo scheef
Met "kunstvoeding" kun je ook voeden op verzoek.. Het hoeft niet perse met schema's (natuurlijk wel rekening houden met dat je kindje niet te veel tot zich neemt en daardoor te veel vetjes krijgt)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:37:27 #217
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69066529
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:33 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nou ik heb je al meerdere keren zien 'klagen' over het later doorslapen bijv.
Verder, lekkende tieten, niet weten hoeveel ze drinken, hele dag aan je tiet hangen, niet kunnen uitbesteden aan partner, kolven als je buitenshuis werkt, om maar wat dingen te noemen.

Ik zeg niet dat het het niet waard is, maar ik heb beide nu meegemaakt, en het heeft allebei zo zn voor en nadelen, vind ik.
ik heb niet zitten klagen?

ik heb het aangegeven..en ook al tig keer dat ik daar geen problemen mee heb en t zelfs knus vind.

de rest stoort me niet op 1 lekkende tiet na..maargoed dat stelt natuurlijk geen ruk voor, pad erin en hoppa. en kolven hoef ik ook niet.
dus voor mij alleen maar veel meer voors dan tegens

dus
wanna rub mah puppeh?!
pi_69066739
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:37 schreef Raissa het volgende:

Met "kunstvoeding" kun je ook voeden op verzoek.. Het hoeft niet perse met schema's (natuurlijk wel rekening houden met dat je kindje niet te veel tot zich neemt en daardoor te veel vetjes krijgt)
Ja daar heb je het al rekening houden met.
Dat hoeft bij borstvoeding weer niet zo extreem
Ik denk dat ik niet geschikt ben voor deze discussie, ik blijf borstvoeding te veel promoten.

Disclaimer: ik vind niet dat kunstvoeding een ramp is. Ik veroordeel je niet.
Maar in mijn leven en in hoe ik mijn kind opvoed is borstvoeding DE keuze
Want ik kom soms wel aardig over alsof ik bij de borstvoedingsmaffia zit
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:46:41 #219
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69066889
ditto.
ik promoot het wel. je kan zoveeeeeel zeggen..en in de aanval gaan als flessenmoeder. borstvoeding is en blijft gewoon beter

(ohneeee niet die discussie weer )

en een borst ontpoppen is minder werk dan een fles klaarmaken
wanna rub mah puppeh?!
pi_69066909
Tyler "moet" nu op 5x180 zitten. Dat krijg ik er echt niet in bij hem. 160 lukt nu eindelijk. Hoeveel er uiteindelijk in blijft, geen idee. Vraag me af hoe dat gaat als hij binnenkort bijvoeding krijgt.
Ben wel heel benieuwd hoeveel hij nu weegt.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:48:59 #221
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69066970
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:37 schreef Dakota het volgende:

[..]

ik heb niet zitten klagen?

ik heb het aangegeven..en ook al tig keer dat ik daar geen problemen mee heb en t zelfs knus vind.

de rest stoort me niet op 1 lekkende tiet na..maargoed dat stelt natuurlijk geen ruk voor, pad erin en hoppa. en kolven hoef ik ook niet.
dus voor mij alleen maar veel meer voors dan tegens

dus
Je hebt het meerdere keren aangegeven met huilsmiley's erbij, klagen is een groot woord, maar daarom stond het ook tussen aanhalingstekens

En ik zeg ook niet dat al die dingen voor iedereen een probleem zijn, degenen die flesvoeding geven vinden dat ms ook helemaal geen gedoe.
©Dumbo
pi_69066971
Tja, als Tyler een zuig/slikreflex had en niet alle problemen er om heen, had ik graag borstvoeding gegeven.
pi_69066985
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:46 schreef Dakota het volgende:
ditto.
ik promoot het wel. je kan zoveeeeeel zeggen..en in de aanval gaan als flessenmoeder. borstvoeding is en blijft gewoon beter

(ohneeee niet die discussie weer )

en een borst ontpoppen is minder werk dan een fles klaarmaken
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet beter zou zijn, het staat volgens mij zelfs op die blikken. Maar we hadden het over voor- en nadelen. En dan heeft borstvoeding wat mij betreft ook veel nadelen.

Verder heb ik nooit een keuze gehad in deze dus daar ga ik dan ook maar niet over nadenken verder
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:54:41 #224
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69067188
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

Je hebt het meerdere keren aangegeven met huilsmiley's erbij, klagen is een groot woord, maar daarom stond het ook tussen aanhalingstekens

En ik zeg ook niet dat al die dingen voor iedereen een probleem zijn, degenen die flesvoeding geven vinden dat ms ook helemaal geen gedoe.
Natuurlijk zou het super zijn als ze door zou slapen.. maar als ik van beide moest kiezen.. 100% bv..en daarbij komt dus dat ik er geen moeite mee heb.
En je snapt toch zelf ook wel dat het veel langer duurt voor je een fles klaarmaakt dan je borst ontpopt.. dat flesmoeders dat geen gedoe vinden zou me aan mn reet roesten..een borst geven is gewoon sneller, klaar.

en blijkbaar heb jij meer nadelen aan borstvoeding ondervonden dan ik. want ik doe het al 4,5 mnd zonder moeite te hebben met de 'nadelen'die jij noemt.
wanna rub mah puppeh?!
pi_69067220
Neeeeeheeee, we gaan niet weeeer die discussie houden hoor Ik haat die discussie. Ieder zijn eigen ding mensen. En de baby's worden allemaal groot als het goed is.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69067282
Hihih ik kan dus echt geen enkel nadeel bedenken aan borstvoeding.
Noem me maar een debiel.

8 maanden iedere 2 a 3 uur voeden
Het weigeren van een flesje.
Spuitende tieten.
Niet spuitende tieten.
Stuwing.
Regeldagen (eigenlijk meer weken)
Clusteren uren lang.
Spuitluiers
Geen alcohol

Nee sorry ik kan absoluut geen nadeel bedenken.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:57:41 #227
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69067303
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:49 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet beter zou zijn, het staat volgens mij zelfs op die blikken. Maar we hadden het over voor- en nadelen. En dan heeft borstvoeding wat mij betreft ook veel nadelen.

Verder heb ik nooit een keuze gehad in deze dus daar ga ik dan ook maar niet over nadenken verder

o dat was geen aanval hoor..meer in t algemeen.
Als je borstvoeding geeft en er blij mee bent en dat dan ook wil promoten dan ben je gelijk van de borstvoedingsmaffia en krijg je kritiek van de flessenmoeders omdat ze zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb geen probleem met moeders die hun kind de fles geven.. uit eigen keuze of gedwongen.

ikzelf zie weinig tot geen nadelen in het geven van borstvoeding.. 90% tegenover 10% voor flesvoeding zeg maar.
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:59:23 #228
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69067349
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:55 schreef Estrys het volgende:
Neeeeeheeee, we gaan niet weeeer die discussie houden hoor Ik haat die discussie. Ieder zijn eigen ding mensen. En de baby's worden allemaal groot als het goed is.
behalve roel van velzen
wanna rub mah puppeh?!
pi_69067359
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:56 schreef MamsX het volgende:
Noem me maar een debiel.

8 maanden iedere 2 a 3 uur voeden
Het weigeren van een flesje.
Spuitende tieten.
Niet spuitende tieten.
Stuwing.
Regeldagen (eigenlijk meer weken)
Clusteren uren lang.
Spuitluiers
Geen alcohol

Ohja, bedenk met net dat ik niet meer gereageerd heb op je antwoord op mijn vraag (snap je het nog? ) over waar je woont. Ik was even in de war met iemand anders maar ik weet niet meer wie
pi_69067365
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:57 schreef Dakota het volgende:

[..]

o dat was geen aanval hoor..meer in t algemeen.
Als je borstvoeding geeft en er blij mee bent en dat dan ook wil promoten dan ben je gelijk van de borstvoedingsmaffia en krijg je kritiek van de flessenmoeders omdat ze zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb geen probleem met moeders die hun kind de fles geven.. uit eigen keuze of gedwongen.

ikzelf zie weinig tot geen nadelen in het geven van borstvoeding.. 90% tegenover 10% voor flesvoeding zeg maar.
In krijg nou tieten van Claudia de Breij staan de toen nadelen van borstvoeding omdat er altijd overal de tien voordelen staan en nergens over nadelen wordt gesproken. Hilarisch dat wel
pi_69067375
Ik kan het me echt ook niet voorstellen, Dakota. Het is mooi meegenomen dat het beter is maar buiten dat zou ik er ook echt niet aan moeten denken om moeilijk te doen met kunstvoeding.
pi_69067437
Nadelen genoeg inderdaad..ben er wel trots op dat ze al 10,5 maand bv krijgt!
Was soms best zwaar

Maar o zo mooi en het helemaal waard
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:02:08 #233
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69067441
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:56 schreef MamsX het volgende:
Noem me maar een debiel.

8 maanden iedere 2 a 3 uur voeden (geen idee, dat doe ik nog maar 4.5 mnd)
Het weigeren van een flesje
Spuitende tieten.
Niet spuitende tieten.
Stuwing.(dat heb ik in totaal 2 keer gehad.. maar dat is toch niet zo'n probleem ;o )
Regeldagen (eigenlijk meer weken) (weinig last van)
Clusteren uren lang. (niet meer)
Spuitluiers (1 x gehad)
Geen alcohol (alcohol is toch vies )

tada
wanna rub mah puppeh?!
pi_69067448
Ik vind het allebei wel wat hebben, heb het allebei gedaan
pi_69067510
Snap de discussie eigenlijk niet zo. Want het kind krijgt in beide gevallen gewoon te eten en groeit. Waarom de discussie eigenlijk nog. De feiten zijn bekend.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:04:50 #236
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69067527
Ik merk wel dat t geven van BV steeds fijner is naarmate ze ouder wordt.
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:05:03 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69067533
Ik geef bv en ik voel me al aangevallen. Komt door de manier waarop denk ik, maar zal wel aan mij liggen.

Ik heb Noah flesvoeding gegeven en nu borstvoeding en beide hebben voor- en nadelen. Dat is alles wat ik zeg. Dat jij het niet als nadelig ervaart kan prima, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Borstontstekingen is er nog zo eentje. Nog nooit gehad, maar is wel een nadeel van bv vind ik.
©Dumbo
pi_69067561
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:02 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het allebei wel wat hebben, heb het allebei gedaan
Ik heb regelmatig baby's in huis die kunstvoeding moeten krijgen en man, wat lijkt het me soms handig moest ik ze aan de borst kunnen leggen zoals de minnen vroeger...
pi_69067589
Open er een topic over zou ik zeggen.
pi_69067590
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:59 schreef Raissa het volgende:

Ohja, bedenk met net dat ik niet meer gereageerd heb op je antwoord op mijn vraag (snap je het nog? ) over waar je woont. Ik was even in de war met iemand anders maar ik weet niet meer wie
Het is je vergeven

[ Bericht 35% gewijzigd door MamsX op 15-05-2009 20:13:25 (warverhaal ) ]
pi_69067591
Het enorme nadeel aan kunstvoeding vind ik dus dat gedoe met die schema's en de zorgen die als moeder hebt over niet leeggedronken flessen. Soms wordt het niet weten wat erin gaat als nadeel genoemd van bv, maar dat vind ik een groot voordeel. 't Kind geeft wel aan of hij honger heeft en als hij klaar is laat hij los, lekker makkelijk. Als er gespuugd wordt tanken we weer even bij en bij verdriet is er ook altijd de borst . Heerlijk. Ik ben fan. Een nadeel vind ik dat ik me soms een halve nudist voel, as we speak ben ik weer eens half ontkleed, maar ach.
pi_69067633
Ik ben ook niet het type om te kolven op mijn werk. Sommige mensen hebben de luxe van thuiswerken Dakoooota.
pi_69067696
Ja, idd, met dat overlopen van ons meisje de hele tijd zou ik ook niet weten wat doen. Telkens opvangen en wegen en die hoeveelheid terug geven?
pi_69067699
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:06 schreef Jore het volgende:
Het enorme nadeel aan kunstvoeding vind ik dus dat gedoe met die schema's en de zorgen die als moeder hebt over niet leeggedronken flessen. Soms wordt het niet weten wat erin gaat als nadeel genoemd van bv, maar dat vind ik een groot voordeel. 't Kind geeft wel aan of hij honger heeft en als hij klaar is laat hij los, lekker makkelijk. Als er gespuugd wordt tanken we weer even bij en bij verdriet is er ook altijd de borst . Heerlijk. Ik ben fan. Een nadeel vind ik dat ik me soms een halve nudist voel, as we speak ben ik weer eens half ontkleed, maar ach.
Gelukkig heb je inderdaad niet de zorgen over of het kind wel genoeg aan de borst heeft gedronken... en dan vooral in het begin he want anders heb ik geen ervaring
pi_69067740
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:04 schreef Dakota het volgende:
Ik merk wel dat t geven van BV steeds fijner is naarmate ze ouder wordt.
Ik vind dat ook.
Ik hoef ook geen zoogcompressen meer te dragen

En stiekem drink ik ook nooit alcohol dus dat "nadeel" merk ik ook niet eens.
Oh en met niet spuitende tieten bedoel ik o.a de 4 maanden borstvoedingdip.
Bij mij was het geen dip maar een krater
pi_69067752
Nee, die zorgen heb ik niet, want ik vertrouw erop dat hij gewoon neemt wat hij nodig heeft *zweef*.
pi_69067773
toch grappig dat die discussie eens in de zoveel tijd naar boven komt terwijl het helemaal geen discussie is want borstvoeding is beter. Maar soms kan het niet (meer). jammer dat je dan toch die discussie moet voeren.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:11:11 #248
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69067779
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:02 schreef Dakota het volgende:

[..]

tada
Maar anderen kunnen daar dus wel last van hebben of als nadeel ervaren. Ik heb het dus over het algemeen, niet over jou of mij persoonlijk. Snappez-vous...
©Dumbo
pi_69067930
Ja maar Dakota en ik kunnen niet voor iedereen praten maar alleen voor onszelf.
Dus wij ervaren geen nadelen, dus wij zien de nadelen van anderen ook niet.

oeps nu praat ik wel voor Dakota
pi_69067949
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, idd, met dat overlopen van ons meisje de hele tijd zou ik ook niet weten wat doen. Telkens opvangen en wegen en die hoeveelheid terug geven?
Daarvoor heb je nutriton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')