abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69067954
wat een lieve foto trouwens Tex van die twee van jullie
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:17:02 #252
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69068012
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:11 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar anderen kunnen daar dus wel last van hebben of als nadeel ervaren. Ik heb het dus over het algemeen, niet over jou of mij persoonlijk. Snappez-vous...
je had het anders wel tegen mij

maargoed..ik heb al aangegeven dat dat dus niet voor mij geldt e ik geef nou eenmaal bv dus reageer ik daarop.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_69068071
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:14 schreef MamsX het volgende:
Ja maar Dakota en ik kunnen niet voor iedereen praten maar alleen voor onszelf.
Dus wij ervaren geen nadelen, dus wij zien de nadelen van anderen ook niet.

oeps nu praat ik wel voor Dakota
Koot is gewoon een relnicht Maar dat je zelf geen nadelen ziet kan ik begrijpen maar dat je niet inziet dat andere wel nadelen zien...
pi_69068107
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef Raissa het volgende:

[..]

Daarvoor heb je nutriton
Dat is zo een dikmiddel?
Hm, het zou me verbazen dat het er dan wel allemaal inblijft.
Maar ik ga het niet uitproberen, ik geniet van het gemak.
pi_69068126
nutriton en borstvoeding is geen goede combinatie dat is nauwelijks te doen.
pi_69068141
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:19 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat is zo een dikmiddel?
Hm, het zou me verbazen dat het er dan wel allemaal inblijft.
Maar ik ga het niet uitproberen, ik geniet van het gemak.
Ja, werkt hier prima.
pi_69068167
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:20 schreef Estrys het volgende:
nutriton en borstvoeding is geen goede combinatie dat is nauwelijks te doen.
Oh, ik bedoelde het ook in combinatie met flesvoeding i.v.m de opmerking de opgegeven voeding wegen en opnieuw maken enzo.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:21:51 #258
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69068174
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Koot is gewoon een relnicht Maar dat je zelf geen nadelen ziet kan ik begrijpen maar dat je niet inziet dat andere wel nadelen zien...
o dat zie ik wel..ik geef alleen aan dat die er niet/amper zijn in mijn geval.. en dat anderen dan niet inzien dat dat ook kan. biatch
wanna rub mah puppeh?!
pi_69068180
over bv versus fv laat ik me niet uit hoor. ik ken enkel flesjes en ervaar het niet als zo heel lastig hoor. ja, soms heb je vragen of gaat het niet lekker om een reden maar dat is bij borstvoeding tocvh ook?

maar DJMO, de dames hebben er wel gelijk in dat JJ gewoon nog melk nodig heeft. vooralsnog is zijn basisvoeding melk en de rest is voor erbij, niet ter vervanging van. Als je het vergelijkt met selene (ook een flesje en potje dame):

8.00 200 cc melk + nutrix
9.30 fruit. 1 potje/portie
12.00 1 boterham + 200 cc melk of 200 cc melk + bambix
16.00 flesje 200cc
17.30 avond potje + bigarde toe
20.00 flesje nutrix pap, zoveel ze wil, max 230 cc. soms drinkt ze veel, soms nauwelijks.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69068198
ja oke. Ik heb het gecombineerd met borstvoeding maar daar werd ik echt niet blij van
pi_69068253
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:18 schreef Estrys het volgende:

Dat anderen dat als nadeel zien weet ik.
Maar dat kan ik niet zo ervaren.
Voor mij zijn die nadelen er dus niet. En ik vind het moeilijk om ze wel zo te zien.
Voor mij is borstvoeding onwijs mooi, fijn en prettig.
En de "nadelen" kan ik mee leven en vind ik niet naar
pi_69068313
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:22 schreef Estrys het volgende:
ja oke. Ik heb het gecombineerd met borstvoeding maar daar werd ik echt niet blij van
En doe je het nu bij de poedermelk? Want het bleef er nog steeds niet allemaal in dacht ik te zien op een filmpje...
pi_69068336
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef Dakota het volgende:

[..]

o dat zie ik wel..ik geef alleen aan dat die er niet/amper zijn in mijn geval.. en dat anderen dan niet inzien dat dat ook kan. biatch
Tuurlijk kan dat en ik zie dat ook, lekker toch dat het zo lekker gaat! Als ik niet mezelf kotsend en schijtend met 40 graden koorts van bed naar wc had hoeven slepen dan had ik ook misschien nog wel borstvoeding gegeven maar ja als...
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:27:10 #264
102760 Igraine
Headache
pi_69068364
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef Dakota het volgende:

[..]

Zo kan dat andersom toch ook werken? Zo zie ik geen enkel nadeel aan het geven van flesvoeding. Ok, afgezien van het feit dat bv uiteraard het beste is qua samenstelling. Flesvoeding is voor ons weer het best op de meeste andere vlakken. Alle nadelen die de bv moeders hier noemen van fv, heb ik totaal geen last van, dus het is maar net wat je gewend bent denk ik.

En qua bijvoeden loopt het volgens mij enigszins gelijk op. Mijn dochter wordt volgende week 6 maanden en draait nog steeds volledig op melk. Heel af en toe laat ik haar nu eens iets proeven van een hapje banaan of sperciebonen, maar dat is het. Oh en soms een schepje rijstebloem door de fles, maar er zijn nog steeds dagen bij dat ze alleen maar melk krijgt, zoals vandaag bijvoorbeeld. Het is af en toe puur om haar een beetje aan smaken te laten wennen, het kan zeker niet echt als voeding gezien worden. Dus ook dat heb je wel zelf in de hand, denk ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_69068427
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:25 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

En doe je het nu bij de poedermelk? Want het bleef er nog steeds niet allemaal in dacht ik te zien op een filmpje...
Nee ik geef het niet meer sinds hij tien weken is want hij reageerde er niet goed op vond ik. Hij kon niet poepen , hoewel dat een zeldzaamheid schijnt te zijn volgens de CB arts. En hij spuugde nog steeds alleen dan wat dikker. En heel veel overtrekken. En hard huilen bij het spugen omdat dat moeilijk ging. En zoals iemand hier zei: waarom zou je erin proberen te houden wat hij duidelijk kwijt wil. De osteopaat bracht de uitkomst hier. Hij spuugt nou alleen nog maar als hij op zijn buik ligt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 20:31:06 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69068485
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:21 schreef simmu het volgende:
over bv versus fv laat ik me niet uit hoor. ik ken enkel flesjes en ervaar het niet als zo heel lastig hoor. ja, soms heb je vragen of gaat het niet lekker om een reden maar dat is bij borstvoeding tocvh ook?

maar DJMO, de dames hebben er wel gelijk in dat JJ gewoon nog melk nodig heeft. vooralsnog is zijn basisvoeding melk en de rest is voor erbij, niet ter vervanging van. Als je het vergelijkt met selene (ook een flesje en potje dame):

8.00 200 cc melk + nutrix
9.30 fruit. 1 potje/portie
12.00 1 boterham + 200 cc melk of 200 cc melk + bambix
16.00 flesje 200cc
17.30 avond potje + bigarde toe
20.00 flesje nutrix pap, zoveel ze wil, max 230 cc. soms drinkt ze veel, soms nauwelijks.
hij krijgt ook nog gewoon zijn melk hoor.. dr wordt nu net gedaan alsof ik hem dat niet geef/liever niet wil geven ik geef alleen aan dat hij meer dan 700 cc melk per dag uitspuugt .. met of zonder bijvoeding ... hij moet gewoon niet meer. en ik ga niet dwingen ... mijn punt van overweging was: die 700 verdelen over vier flessen zoals nu? of idd de vier uur fles an sich laten vervallen en die 700 cc verdelen over drie flessen van 235 cc...

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMO op 15-05-2009 20:32:58 (typgriep) ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69068504
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee ik geef het niet meer sinds hij tien weken is want hij reageerde er niet goed op vond ik. Hij kon niet poepen , hoewel dat een zeldzaamheid schijnt te zijn volgens de CB arts.
Hier zei de kinderarts ook dat ik niet moest schrikken als het poepen véél makkelijker ging en de kleur anders zou zijn... Nou, ik merk er echt niks van van dat makkelijke poepen..
pi_69068506
Hmm, misschien is de osteopaat ook iets voor Tyler.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:32:15 #269
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69068525
nee maar plus het feit dat flesvoeding minder goed is..en je zo'n fles ook nog eens klaar moet maken (wat misschien niet vervelend is voor jullie maar in vergelijking met een borst geven wel veel meer gedoe) is voor mij reden genoeg om borstvoeding te geven
wanna rub mah puppeh?!
pi_69068540
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij krijgt ook nog gewoon zijn melk hoor.. dr wordt nu net gedaan alsof ik hem dat niet fee/liever niet wil geven ik geef alleen aan dat hij meer dan 700 cc melk per dag uitspuugt .. met of zonder bijvoeding ... hij moet gewoon niet meer. en ik ga niet dwingen ... mijn punt van overweging was: die 700 verdelen over vier flessen zoals nu? of idd de vier uur fles an sich laten vervallen en die 700 cc verdelen over drie flessen van 235 cc...
huh Spuugt meer dan 700 cc melk per dag uit? snap het niet helemaal wat je nou zegt
pi_69068598
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik geef alleen aan dat hij meer dan 700 cc melk per dag uitspuugt ..
Met andere woorden hij krijgt uberhaupt geen melk binnen?

Spuit 11
pi_69068601
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:32 schreef Dakota het volgende:
nee maar plus het feit dat flesvoeding minder goed is..en je zo'n fles ook nog eens klaar moet maken (wat misschien niet vervelend is voor jullie maar in vergelijking met een borst geven wel veel meer gedoe) is voor mij reden genoeg om borstvoeding te geven
Ook als je drie dagen buitenshuis moet werken?
pi_69068609
Volgens mij bedoelt ze: alles wat JJ meer krijgt dan 700cc spuugt hij uit. Dus bij 750cc voeding, zou 'ie 50cc uitspugen
Lotte!
Noah!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 20:35:05 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69068621
ja krom geschreven estrys ik zie het.. ik bedoel dat hij dus die 700 cc wel binnenhoudt, maar wat hij meer binnenkrijgt, weigert en krijg ik er toch een slokje in, spuugt hij het uit..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69068638
ah ja zo kan je het ook lezen
pi_69068677
seb slaapt al vanaf zes uur. Lijkt wel of hij ineens veel meer slap nodig heeft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 20:37:33 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69068700
ik heb al eens eerder zo'n periode gehad maar toen was hij ziek. hij wilde wel drinken, maar had genoeg, dan had hij genoeg. omdat hij toen wel erg weinig dronk, probeerde ik melk met een lepeltje te voeren, met als gevolg dat hij het er met bogen uitgooide .. ook al is hij nu niet ziek, ik heb geen zin om hem te zien spugen omdat ik wil dat hij meer drinkt dan hij aangeeft te willen drinken..

pi_69068728
Ja natuurlijk ik snap ookd at een ander de nadelen van flesvoeding niet ziet.
Maar voor mij zijn de flesnadelen enorm.

Ik heb wel wat rond gespookt op andere fora/babysites etc.
En daar begon het merendeel echt met een maand of 4 al met potjes.
En als ik dan aangaf dat tot 6 maanden wachten beter is, dan kreeg ik steevast als reactie
Ja maar op de potjes staat toch 4 maanden
pi_69068749
ik dwing hem nooit meer te eten, dat werkt toch niet. Ik word dan uitgelachen overigens
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 20:39:03 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69068755
trouwens andere vraag: ui naast het bed.. hoe lang laat je één ui staan? en wat doe je met die andere helft ?? het is trouwens maar een klein uitje, kan ik hem niet beter gewoon helemaal in de slaapkamer knallen? allebei de helften dus? q

pi_69068762
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:04 schreef Estrys het volgende:
Snap de discussie eigenlijk niet zo. Want het kind krijgt in beide gevallen gewoon te eten en groeit. Waarom de discussie eigenlijk nog. De feiten zijn bekend.
Ik heb ook geen zin in discussie en het maakt mij ook helemaal niks uit wiens kind wat krijgt, maar ik ben persoonlijk blij dat ik borstvoeding kan geven, en wel omdat kunstvoeding geld kost en mijn borst gratis is.
pi_69068778
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:38 schreef MamsX het volgende:
Ja natuurlijk ik snap ookd at een ander de nadelen van flesvoeding niet ziet.
Maar voor mij zijn de flesnadelen enorm.

Ik heb wel wat rond gespookt op andere fora/babysites etc.
En daar begon het merendeel echt met een maand of 4 al met potjes.
En als ik dan aangaf dat tot 6 maanden wachten beter is, dan kreeg ik steevast als reactie
Ja maar op de potjes staat toch 4 maanden
ik wacht ook tot 6 maanden is het advies van cb ook
pi_69068811
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:39 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Ik heb ook geen zin in discussie en het maakt mij ook helemaal niks uit wiens kind wat krijgt, maar ik ben persoonlijk blij dat ik borstvoeding kan geven, en wel omdat kunstvoeding geld kost en mijn borst gratis is.
De eerste 6 maanden is het hier ook gratis!

Nou ja, door verzekering dus..
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:41:02 #284
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69068816
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

nee dan kolf je. aapdoos
wanna rub mah puppeh?!
pi_69068850
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmm, misschien is de osteopaat ook iets voor Tyler.
Ik heb geweldige ervaringen met een osteopaat.
Vanwege overstrekkingen en verschillende blokkades (heup, schouder, nek)
Na weken fysio geen verbeteringen, 3 keer osteopaat en alles was over
pi_69068911
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:39 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Claudia de Breij zegt dus over dit argument: als het vanwege je financiële situatie is hou ik mijn mond. Maar anders gratis? weet je wel wat dat kost al die tijd dat je op je werk zit te kolven achter een veredeld kledingscherm... terwijl je ook lekker had kunnen brainstormen/lunchen wat eerder naar huis gaan om te kroelen met je kind?

Ikzelf heb nog nooit zo'n bs argument gehoord, sorry.
pi_69068919
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken als nadeel. Hoewel ff pauze nemen vast ook niet zo erg is.
Maar goed, ik weet het niet, buiten af en toe een uurtje of drie (waar ik dan telkens veel te veel melk klaarzet voor het geval dat en het dus ook iedere keer door de gootsteen kan gieten... ) neem ik haar altijd mee. En ik besef dat dat een luxe is.
pi_69068935
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:41 schreef Dakota het volgende:

[..]

nee dan kolf je. aapdoos

nee dat is niet zoveel werk wil je zeggen? Aapkont
  Jubileum moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 20:45:48 #289
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69068990
Eh dames? De BV pro en con discussie is echt slopend vaak gevoerd al. Nou vind ik het prima als jullie dit willen bespreken maar kan dat dan in een apart topic? Dit is te specifiek voor een algemeen babietjestopic.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_69068993
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

nee dat is niet zoveel werk wil je zeggen? Aapkont
Vijf minuutjes...
pi_69069148
Koot hoe lang duurde het bij elin voordat ze helemaal door kon rollen?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:52:50 #292
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69069236
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:50 schreef Estrys het volgende:
Koot hoe lang duurde het bij elin voordat ze helemaal door kon rollen?
ehm 4 dagen!
wanna rub mah puppeh?!
pi_69069309
ow hmmm
pi_69069314
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:36 schreef Estrys het volgende:
seb slaapt al vanaf zes uur. Lijkt wel of hij ineens veel meer slap nodig heeft.
Haha hier X ook.
Ik had Teriyaki gemaakt.
Voor haar speciaal zonder saus enzo, en apart de biefstuk gemaakt etc.
Zet ik haar aan tafel gaat ze huilen.
Ik weet ondertussen dat dwingen niet helpt dus ik zet haar neer om te gaan spelen.
Ook niet goed. ze wou de borst (teken dat ze echt wilt slapen)
Ze slaapt dus nog steeds
pi_69069336
He, gaan jullie lekker?

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar wat nou het meest gebruikte schema is qua afbouwen van melk en opbouwem van vaste voeding als je geen BV geeft.
Want hoewel het misschien leek op onderhuidse kritiek op DJMO was dat het niet en ben ik écht benieuwd.
pi_69069393
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:43 schreef Estrys het volgende:

[..]

Claudia de Breij zegt dus over dit argument: als het vanwege je financiële situatie is hou ik mijn mond. Maar anders gratis? weet je wel wat dat kost al die tijd dat je op je werk zit te kolven achter een veredeld kledingscherm... terwijl je ook lekker had kunnen brainstormen/lunchen wat eerder naar huis gaan om te kroelen met je kind?

Ikzelf heb nog nooit zo'n bs argument gehoord, sorry.
Hoho
Dit is NIET dé reden dat ik daarom borstvoeding geef.. Ik vind dat gewoon een bijkomend voordeel.
Borstvoeden vind ik heerlijk, lekker intiem, gezellig, enz. enz.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:56:52 #297
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69069418
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:54 schreef Estrys het volgende:
ow hmmm
hij moet denk ik alleen t armpjes intrekken doorktijgen..dan blijven ze rollen
wanna rub mah puppeh?!
pi_69069456
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:56 schreef Dakota het volgende:

[..]

hij moet denk ik alleen t armpjes intrekken doorktijgen..dan blijven ze rollen
Ja want nou is hij nog in vliegmachine modus
pi_69069499
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:39 schreef DJMO het volgende:
trouwens andere vraag: ui naast het bed.. hoe lang laat je één ui staan? en wat doe je met die andere helft ?? het is trouwens maar een klein uitje, kan ik hem niet beter gewoon helemaal in de slaapkamer knallen? allebei de helften dus? q
Je kunt de andere helft ook bakken, of weggooien, of rauw opeten bij een haring of een broodje filet americain.

En over de verdeling van de flessen: als ik het zo lees zou ik liever meer in minder flessen doen dan minder in meer, maar alleen als alle drie de flessen dan goed leeggedronken worden. Je had het over het vocht, maar dat is het punt niet hè, 't is echt de voedingswaarde in de melk.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:59:30 #300
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69069524
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja want nou is hij nog in vliegmachine modus
dat doet elin er nog bij hoor
gewoon op r buik leggen= vliegtuig..tot ze er geen zin meer in heeft en dan gaat ze rollen..het ziet er echt belachelijk uit.
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')