abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69044654
Ik snap het wel hoor maar niemand zal het je kwalijk nemen als je zelf zulke keuzes maakt in het belang van je zoon.
pi_69044672
Nutrilon wil waarschijnlijk ook wel erg graag dat je altijd nèt iets teveel klaarmaakt waarschijnlijk. Of niet?

Hier chagrijn baby. Wilde na zijn ochtendvoeding niet meer slapen, wilde zonet ook geen ontbijt en zit nu met een sambabal en een kazoo in de box veel lawaai te maken
pi_69044739
Lawaai maken is een hele goede oplossing voor een rothumeur!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 08:10:56 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69044770
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:01 schreef freecell het volgende:
Nutrilon wil waarschijnlijk ook wel erg graag dat je altijd nèt iets teveel klaarmaakt waarschijnlijk. Of niet?

Hier chagrijn baby. Wilde na zijn ochtendvoeding niet meer slapen, wilde zonet ook geen ontbijt en zit nu met een sambabal en een kazoo in de box veel lawaai te maken
ook volgens het schema van het cb hoor, zeiden hun: jij hij mág 5 keer 150 .. wilde hij vijf keer 180, omdat hij er gewoon te weinig aan had .. hij liep dus voor. En nu merk ik het weer, mag hij 4 x 200, heeft hij er nu teveel aan, terwijl zeg 600 cc (2 x 200 pap, 1 x 200 gewone melk) er moeiteloos ingaat, maar die vierde fles ik er met moeite maar voor de helft inkrijg .. als ik mijn eigen intuitie zou volgen, zou ik de fles ná zijn papfles verschuiven naar zeg een uur of twee, de fles van vier uur laten vallen, en dan gewoon om zes uur eten, in bad en naar bed. en dan om 9 uur nog een laatste fles van 235. (voor het vocht etc in de middag dan wel een flesje lauwe thee of diksap)

dat is op zich ook het schema waar hij over een tijdje wél op moet zitten maar waar het afgelopen maandag nog te vroeg voor was volgens de wvk en cb-arts. maar ik krijg er nog steeds nauwelijks meer melk in dan die 600, max 700. dus ik ga maandag toch overleggen (want die fles van vier uur maakte toch al niet zoveel uit als hij die niet leeg zou drinken)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69044790
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:08 schreef Jore het volgende:
Lawaai maken is een hele goede oplossing voor een rothumeur!
Van mij mag hij, nu lief aan het spelen
pi_69044795
Ergens is het ook wel handig DJMO Als ik een vraag heb aan de arts moet ik soms 2 maanden wachten voor ik die man weer zie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 08:22:02 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69044881
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:13 schreef freecell het volgende:
Ergens is het ook wel handig DJMO Als ik een vraag heb aan de arts moet ik soms 2 maanden wachten voor ik die man weer zie
mjah, ik mag de wvk wel, en ze laat me, ondanks jz, best wel veel ruimte voor eigen inbreng etc en vind ook dat ik het prima doe (zij vind dat mkd dan ook overbodig zei ze afgelopen maandag omdat het lekker gaat zoals het nu gaat). ze gaf me ook een complimentje: ze zei dat ik tzt ook wel een stukje fruit of groentje (een worteltje ofzo) zó mocht aanbieden; waarop ik dus zei: oh rapley? waarop zij dus weer zei dat ik gewoon een goeie moeder was omdat zij máár iets hoefde te zeggen en ik meteen begreep wat ze bedoelde etc.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69044888
Koen is wakker, en hij heeft iets nieuws, hij probeert te knarsetanden... maar in dit geval zonder tanden. Klinkt echt heel goor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 08:23:30 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69044902
misschien dat ze nu toch echt gaan komen LL ?

pi_69044942
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:22 schreef LovelyLady het volgende:
Koen is wakker, en hij heeft iets nieuws, hij probeert te knarsetanden... maar in dit geval zonder tanden. Klinkt echt heel goor
Piept het?
pi_69045175
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 08:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Piept het?
Ik weet het niet hij doet het niet continu
pi_69045266
Hehe klinkt raar, knarsetanden zonder tand

Dana heeft het een paar daagjes gedaan toen ze net dr boventandje had...*ril* wat een rotgeluid
pi_69045571
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 04:55 schreef Jore het volgende:
Misschien heeft dat met zijn spijsvertering te maken? Ik merk hier dat dat wel effect heeft op de slaaptijden. Ik zit nu trouwens te voeden, gaap.

Die rijstebloem is ook niet voor extra kcal maar voor een vol gevoel, dat effect heeft het vaak wel. Morgen maar weer proberen Estrys. En je zou toch voor 's ochtends alvast een poedermix klaar kunnen zetten? Of gaat het specifiek om de mogelijkheid dat Seb het niet wil en je dus een nieuwe fles moet maken? Rot dat je er zo'n last van hebt. Doet je man het voeden ook wel eens of draai jij er meestal voor op? Wat een boel vragen op dit tijdstip
De arme schat doet altijd de nachtvoedingen. Waar ik natuurlijk weer een schuldgevoel over krijg
Maar Seb SLIEP dus wel door een aantal weken geleden maar toen werd hij even ziek en daarna was het afgelopen. Nou hebben ze dus op het CB een bepaald schema gegeven. Dan zou hij vanochtend om zeven uur moeten eten. Nou vind ik dat te vroeg want ik ga mezelf aankleden om zeven en ga daarna voeden om half acht dus. Vannacht was het half vier. (eerst half drie maar toen speen nogmaals gegeven en dan trekt hij het nog een uur) En dus vanmorgen om half acht wakker gemaakt, even wakker laten worden fles gegeven maar hij drinkt dus niks als hij niet zelf om eten heeft gevraagd. Hij zal echt niet zuigen. En ik heb dus geen tijd 's ochtends om het een half uur te gaan zitten proberen. Dus hele zooitje mee naar het KDV en dan geven ze hem daar rond negen de fles. Na vandaag heb ik drie dagen vrij dus proberen we het dan weer. dat geeft voor mezelf ook wat meer rust. Gisteravond hebben we een nieuwe fles gemaakt zonder rijstebloem maar ik denk dat de stap met vanillesmaak ook wel even net wat te snel is
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69045652
Na twee nachten zes uurtjes te hebben doorgeslapen, zijn we vannacht meer wakker geweest dan we hebben geslapen. Aan Julian is het niet te merken, die ligt vrolijk om zich heen te kijken in de box. En hij heeft net de hond voor het eerst bekeken.
pi_69045658
Dat denk ik ook ja, het lijkt een mannetje met een behoorlijke eigen wil.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:11:01 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69045672
Ik had gisteren niks moeten zeggen over dat nachtritme. Vannacht kwam ze weer iets van 3 keer ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69045698
Oh en het CB mag hun schema's mooi ergens steken waar de zon niet schijnt
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:15:05 #118
105850 Fuente
mamamuts
pi_69045766
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:11 schreef Estrys het volgende:
Oh en het CB mag hun schema's mooi ergens steken waar de zon niet schijnt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 09:15:06 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69045768
voor alle mama's met nachtvoedingen * DJMO dankt op haar blote knietjes voor het modeljongetje wat ze heeft

pi_69045798
Hehe, als ik hier lees van schema's en zoveel gram van dat en van dat lijkt dat zo een ver van mijn bed gedoe. En toch heb ik ook een baby in huis...
pi_69045905
En wat voor een baby BM
pi_69045967
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:21 schreef Estrys het volgende:
En wat voor een baby BM
Een paar kilo meer baby dan jullie, iig.
Maar als ik zo naar Fons zijn boekje kijk , en ze groeit zoals haar broer, zal het nu ongeveer gedaan zijn met enorm bijkomen en gaat ze langszaam aan naar de middellijn. Ben benieuwd.
pi_69046171
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

hier ook, sinds ik ben gaan bijvoeden, is het vaak zeven uur, terwijl hij daarvoor om acht uur pas kwam.. ik had verwacht dat hij door het extra voedsel etc, langer zou slapen snachts, maar niets is minder waar...
Inderdaad zeg! En het wordt alsmaar vroeger, deze week steeds om half zeven
Dat vind ik op zich nog niet zo erg, maar dat ze overdag bijna niet slaapt breekt me echt op Ik 'kan' helemaal niks doen (ik functioneer gewoon niet als ze jankend in dr bedje ligt, dus laten huilen en gewoon mijn ding doen is geen optie) Mijn huishouden is een grote klerezooi en ik zie eruit als een spook
En toch vind ik haar fantastisch
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 09:35:02 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69046232
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:32 schreef geppie het volgende:

[..]

Inderdaad zeg! En het wordt alsmaar vroeger, deze week steeds om half zeven
Dat vind ik op zich nog niet zo erg, maar dat ze overdag bijna niet slaapt breekt me echt op Ik 'kan' helemaal niks doen (ik functioneer gewoon niet als ze jankend in dr bedje ligt, dus laten huilen en gewoon mijn ding doen is geen optie) Mijn huishouden is een grote klerezooi en ik zie eruit als een spook
En toch vind ik haar fantastisch
ik heb dan het geluk dat jr. overdag gewoon slaapt .. na elke voeding (of voor, het is maar hoe je het bekijkt) pakt hij wel minimaal een uurtje slaap ofzo ...

pi_69046441
Ik zou ervoor tekenen!
Als zij drie keer per dag een half uur slaapt is het al gigantisch veel! Ik vind het ook niet erg dat ze wakker is, maar ze is wel degelijk moe en gaat huilerig en hangerig doen en ja sorry daar kan ik niet zoveel mee. Ik ga ook niet de hele dag met haar door het huis wandelen. Ach volgende week komt manlief weer een weekje naar huis en dan mag hij het doen
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:49:18 #126
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69046584
Ik ga al lang niet meer uit van t CB
mevrouw doet alles anders..ritme? neuh. om de 3/4 uur drinken haha not. alleen als ik haar een dag mee draag in de doek doet ze dat..anders om de 2 uur en tegen de avond om t uur

en doorslapen heeft ze 4 keer gedaan in totaal
meestal komt ze nu 2 a 3 keer
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_69046588
hier ook zo'n "overdagwiliknieslapen". elke dag er eventjes opuitgaan helpt, en ik heb selene vrij vaak in een draagdoek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69046608
Waar is je man dan als ik vragen mag? Wel fijn dat hij dan een weekje thuis is. Kan je even opladen
pi_69046667
Seb wil ook vaak niet slapen maar het is goed hoor, hij gaat gewoon resoluut zijn bed in en dan moet ik hem echt even laten huilen, anders blijft hij aan het jengelen in de box. Het gaat steeds beter en die prikjes werkte ook goed moet ik zeggen. Maar dan slaapt hij en kan ik zelf heel veel doen, doe ik natuurlijk geen ene flikker
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 mei 2009 @ 09:52:32 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69046679
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:49 schreef simmu het volgende:
hier ook zo'n "overdagwiliknieslapen". elke dag er eventjes opuitgaan helpt, en ik heb selene vrij vaak in een draagdoek
jah, dat heb ik idd ook wel, al moet ik vier keer per week er verplicht op uit. de overige dagen ga ik ook wel, zelfs al heb ik echt niets nodig, ga ik toch even naar de albert heijn, al is het maar om een beetje beweging en frisse lucht .. en meestal kom ik dan toch wel weer met boodschappen thuis

pi_69046731
Kinderdagverblijf werkt ook Afschuiven dus
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:01 #132
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69046765
elin slaapt overdag ook niet langer dan een halfuur bij elkaar..
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:36 #133
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69046782
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:53 schreef Estrys het volgende:
NOEEEEEEES
wanna rub mah puppeh?!
pi_69047044
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:53 schreef Estrys het volgende:
Raad eens waar ze nu is Alhoewel ik pas om half twee moet beginnen breng ik haar vrijdags toch 's ochtends al weg, dan kan ik tenminste íets doen of net als vandaag alleen maar koffie drinken en dom achter de computer zitten. Soms voel ik me schuldig maar ik heb het écht nodig!

Mijn vriend zit tot ergens in het najaar in Portugal voor zijn opleiding. Hij doet opleiding tot piloot en daar leren ze zeg maar het praktijkgedeelte, het vliegen zelf dus. Hij is weggegaan toen zij 2.5 maand was dus hij heeft het in dat opzicht ook wel zwaar, kind missen en zulks
pi_69047229
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:05 schreef geppie het volgende:

Mijn vriend zit tot ergens in het najaar in Portugal voor zijn opleiding. Hij doet opleiding tot piloot en daar leren ze zeg maar het praktijkgedeelte, het vliegen zelf dus. Hij is weggegaan toen zij 2.5 maand was dus hij heeft het in dat opzicht ook wel zwaar, kind missen en zulks
Kan ik me voorstellen ja. En voor jou is het vast ook niet altijd even makkelijk.
Moet er niet aan denken dat m'n vriend zo lang weg is. Zou 'm erg missen, en ook dat je de momenten met je kindje niet samen kunt delen.
Maar ja, als ie straks piloot is zal ie ook wel vaak van huis zijn, niet?
pi_69047464
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar ja, als ie straks piloot is zal ie ook wel vaak van huis zijn, niet?
Gelukkig wel (en ik werk ook onregelmatig) Als wij beiden van negen tot vijf zouden werken hadden we elkaar allang al de hersenen in geslagen
Is voor allebei pittig momenteel maar het is voor een goed doel zeg maar
pi_69047468
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:05 schreef geppie het volgende:

[..]

Raad eens waar ze nu is Alhoewel ik pas om half twee moet beginnen breng ik haar vrijdags toch 's ochtends al weg, dan kan ik tenminste íets doen of net als vandaag alleen maar koffie drinken en dom achter de computer zitten. Soms voel ik me schuldig maar ik heb het écht nodig!

Is toch niet erg, ik was 5 mei de hele dag vrij maar heb Seb toch naar het KDV gebracht. Als je helemaal alleen bent kan ik het me nog beter voorstellen. Niet schuldig voelen, even tot jezelf komen, dat heb jij nodig en dat heeft je kind nodig dat jij dat doet.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:42:12 #138
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69048213
Ik heb niet alles teruggelezen ben nu aan het werk , jullie hebben zoveel gekletst
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:32 schreef peterfan het volgende:
Wat een leuke foto's van Lennon Diaan! Mijn zoontje heeft ook die knuffel, ook in het oranje en slaapt er precies zo mee! Zo lief. Als we hem naar bed brengen begint ie breed te lachen als ie hem ziet, grijpt hem en legt hem over zijn gezichtje voordat ie in slaap valt. Heerlijk.
Heb er voor de zekerheid al een extra exemplaar van gehaald...
Wij hebben er 2, 1 voor in zn bed, die blijft ook boven en een 1 beneden en die gaat mee naar kdv/oma&opa/in de kinderwagen enz. Hij vindt hem super... ook de knisperuil en het snoozedoekje is favoriet,d e laatst heeft trouwens een verschrikkelijke kleur.

Ow enne, wij hebben helemaal geen schema gekregen van het cb... zij laten het voedingsschema aan ons over, ze willen alleen maar weten hoeveel hij per dag drinkt en geven evt. advies. Zij zeggen: de ouder weet het het best als het om zijn/haar kind gaat.
Make love, not war ☮
pi_69048411
Hier is het 2x oer dag een uurtje slapen. Meestal
Wakkere baby's hebben we hier zeg

Verder wel echt een ritme hier
pi_69048514
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:42 schreef Diaan73 het volgende:

Ow enne, wij hebben helemaal geen schema gekregen van het cb... zij laten het voedingsschema aan ons over, ze willen alleen maar weten hoeveel hij per dag drinkt en geven evt. advies. Zij zeggen: de ouder weet het het best als het om zijn/haar kind gaat.
Ik ook niet, dus ik doe ook maar wat mij het beste lijkt. Ik had wel wat meer advies verwacht dus ik vraag geregeld wat. Als ik het hier af en toe lees... papflessen, rijstebloem, pyamapapjes. Daar doen wij helemaal niet aan en dan ga ik weer twijfelen of het allemaal goed gaat. Nou ja ze ziet er gezond uit en lijkt niks tekort te komen.
pi_69048521
Bij ons doet dat ook alleen de vervangster van de wijkverpleegkundige. Dat is een aardige vrouw op zich maar wel een van de oude stempel geloof ik. Ik vind ook dat ze het advies niet toespitsen op het kind, want sommige dingen werken gewoon niet omdat hij naar het KDV gaat. Maar ze liet al twee weken na de geboorte een beetje doorschemeren dat ze niet zo van de werkende moeders is. "Vind je dat wel leuk weer gaan werken?" En dan op zo'n toontje van dat kan je NIET fijn vinden. Tenminste dat gevoel heb ik.
pi_69048656
Hoeveel dagen gaat Seb naar het kdv? Ik heb ook weleens commentaar gekregen van mijn naaste omgeving maar ik ben er ook van overtuigd dat ik een (heel veel) leukere moeder ben als ik werk. An besides that...moet ik anders een uitkering nemen als ik niet werk??
pi_69048727
3 dagen
pi_69048849
Ik zou soms ook wel willen werken hoor Heeft best voordelen! Ik heb het nu drukker dan ik had toen ik 40 uur werkte!

Hier op het CB is de arts heel erg pro-borstvoeding! En hij is zo happy dat ik thuisblijfmoeder ben Dat is dat wel weer grappig.
pi_69048923
Ah ok, Mavie gaat vanaf november 2 dagen (en als het kdv in het weekend open was geweest ook 3 dagen )
pi_69049028
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:58 schreef freecell het volgende:
Ik zou soms ook wel willen werken hoor Heeft best voordelen! Ik heb het nu drukker dan ik had toen ik 40 uur werkte!
Dat geloof ik graag!
Vroegah, in het pre-kind tijdperk deed ik nogal denigrerend over huismoeders nu kan ik er alleen maar diep respect voor hebben
Ik kom echt bij op mijn werk
pi_69049046
Onze CB arts heeft veel Lego volgens mijn man dan. Verder laat de arts zich niet ergens over uit, wat ook wel fijn is.

Seb zijn piemeltje wordt in de gaten gehouden (klinkt dat raar zo ) want die staat uit het lood zeg maar, naar links. Geen idee of dat nou kwaad kan, volgens mij is het alleen lastig met mikken in de pot. Maar dan gaat hij maar zitten dat doet papa ook. zei ja later wordt ie uitgelachen door zijn vriendinnetje
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:05:39 #148
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69049146
Ow vervelend is dat Estrys, dat moet je toch gewoon zelf weten en daar heeft zij niets mee te maken. Stomme mensen vind ik dat.

Geppie, rijstebloem enz. komen aan de orde na 4 maanden... en niets aantrekken van dat commentaar hoor. We hebben het er hier ook weleens over gehad, sommige moeders zijn gelukkig thuis, sommige moeders zijn gelukkig om naast huis ook nog te gaan werken, ik ben ook één van de laatste categorie. Ik zou er heel slecht tegen kunnen om altijd thuis te zijn en vond het ook heerlijk om weer te gaan werken na mn verlof. Ik werk 3 dagen per week... Lennon gaat deels naar kdv en deels naar mijn ouders. De ene week 2 dagen kdv en 1 dag ouders en de andere week andersom, werkt prima tot nu toe!!

Ow Lennon slaapt thuis eigenlijk altijd wel goed overdag maar ook 's avonds/'s nachts. Bij mijn ouders slaapt hij ook goed, op kdv iets minder lang maar wel goed op zich. Lennon is ook een best een modelbaby.. is rustig en kan soms ook heerlijk in de box lekker druk doen/spelen.

Estrys, op school moeten ze zelfs zittend plassen, tenminste op Twans school wel.
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:06:45 #149
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69049198
kan je nagaan..ik werk thuis, met kind
wanna rub mah puppeh?!
pi_69049289
heej ik heb ook een model baby, maar dat is zijn uiterlijk
Hij heeft gewoon mijn karakter: gruwelijk eigenwijs