quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Mag een tweelingpapa ook?
Zondag een uitgebreide orgaanscan gehad. Het is die vent gelukt om ons anderhalf uur in die kamer te houden! Driehonderd keer alles bekijken, op een gegeven moment werd hij weggeroepen en konden wij duimendraaien, daarna kwam die weer terug, nog een keer alles bekeken, toen ons naar buiten gestuurd omdat hij niet wilde dat Silly zou flauwvallen (dat had 'ie wel vaker meegemaakt als ze zo lang blijven liggen ...) en toen weer terug voor de laatste 72 keer de voetjes, vingertjes, nieren, galblaas etc bekijken. Ik vind het allemaal prima, ik kan er geen genoeg van krijgen om naar mijn aankomende kroost te kijken
.
Gisteren op bezoek bij de gyn. Die vond alles er prima uitzien, we hoeven ons eigenlijk nergens zorgen over te maken. De laatste keer had hij ons 'bang' gemaakt met het feit dat hij Silly wel eens bedrust zou kunnen voorschrijven, maar gisteren zij hij met een satanisch glimlachje dat hij dat de volgende maand weer eens zou bekijken (het is echt een geweldige vent met een gezond gevoel voor humor; het is altijd leuk 'pingpongen' met gevatte opmerkingen over en weer, bij hem is het echt 'even gezellig naar de dokter'; als alle doktoren zijn 'bedside manners' zouden hebben, zou de medische stand er stukken beter voorstaan). Kortom, alles gaat uitstekend.
We genieten allebei van Knabbel en Babbel die er op los feesten, ze springen en ze zingen en ze zijn zo blij. Ik ga nu hier kappen en kijken of ze weer met mij willen meezingen
.
Ja, zeker weten. Maar aan de andere kant is 1,5 uur toch wel wat veel. Maar onder zijn collegae staat hij bekend als een nogal op medische schadevergoedingszaken beduchte man. Ook in alles wat die zegt laat hij blijken dat je hem nergens op kunt vastpinnen, hij zal niet definitef zeggen of het goed is, want je zou hem wel eens kunnen aanklagen. Indekken, indekken en indekken. Nou ja, hij verstaat zijn vak verder goed, ook dat wordt door collegae bevestigd. Maar ik heb het al in een vorige post uitgebreid over deze man gehad, ga er verder geen woorden meer aan vuil makenquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:39 schreef tessie het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat SilkTieEn beter dat ie zo lang heel goed kijkt, dan dat ie snel kijkt en de helft mist toch?
Takkembaheen meisje! wat leuk!
quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:25 schreef Vicky het volgende:
goedemorgen.
* Vicky meldt zich weer met kind in buik
Wat een nacht, Amber in de stress van onweer en bliksem
Pas een beetje op je zelf... als t niet gaat gewoon naar huis gaan hoorquote:Op donderdag 14 mei 2009 08:27 schreef Sorbootje het volgende:
Voel me ziek vandaag. Heb volgens mij koorts en mijn maag doet raar. Zit nu al naar de klok te kijken op mijn werk. Dit wordt een laaaaange dag.
*schudt hand*quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben kotsberoerd... van8 al, en nu nog steeds...hadden vandaag een drukke planning, maar denk dat we die beter wat kunnen inkrimpen....
quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:57 schreef Tan het volgende:
[..]
*schudt hand*
Wat duren die weken zo lang hè?
orthostatische hypotensie???quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:06 schreef _Bar_ het volgende:
Tan en Beesie-Jenvoor je het zijn die eerste weken voorbij.
Hier mezelf juist vandaag veel beter voelend, en super geslapen vannacht
Martine (martineke) ik ben iemand die ook geregeld last heeft, van tintelingen, enorm warm voelen, flauwvallen.
ik hoef me nog geen zorgen te maken, omdat bloeddruk en ijzer enzo allemaal nog steeds dik in orde is.
de vk denkt dat ik afentoe last heb een kortstondige bloeddruk daling (ze noemde het anders maar kwam daar op neer)
ik heb nu standaard, wat snoepjes, en druivesuikers in m'n tas zitten zodat ik iets in kan nemen zodra ik me weer flauw voel.
Dit heb ik constantquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:06 schreef _Bar_ het volgende:
Tan en Beesie-Jenvoor je het zijn die eerste weken voorbij.
Hier mezelf juist vandaag veel beter voelend, en super geslapen vannacht
Martine (martineke) ik ben iemand die ook geregeld last heeft, van tintelingen, enorm warm voelen, flauwvallen.
ik hoef me nog geen zorgen te maken, omdat bloeddruk en ijzer enzo allemaal nog steeds dik in orde is.
de vk denkt dat ik afentoe last heb een kortstondige bloeddruk daling (ze noemde het anders maar kwam daar op neer)
ik heb nu standaard, wat snoepjes, en druivesuikers in m'n tas zitten zodat ik iets in kan nemen zodra ik me weer flauw voel.
Waar werk je als ik vragen mag?quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou ik heb idd niet zo'n beste week, en dan heb ik nog wel vakantie deze week..
wordt nog leuk, want vanaf volgende week moet ik weer hard aan de bak...
ben wel bang, dat ik dan ook de hele dag beroerd loop te zijn.. (en dat is op mijn werk echt niet handig)...
haha dat lijkt mij ook welquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:26 schreef Tan het volgende:
[..]
Waar werk je als ik vragen mag?
Ik heb in ieder geval nog het geluk thuis te zijn. Ik eet maar steeds beetjes tussendoor. Wanneer ik op een zuurtje sabbel ben ik even misselijkvrij, heel gek, maar de hele dag op zuurtjes sabbelen lijkt me niet bevordelijk voor mijn gebit.
Ik heb ook echt overvloedig veel speeksel, iets wat mij volgens mij pas is opgevallen bij de derde of vierdezwangerschap. En o.a. van dat speeksel word ik zo misselijk. Ik loop het dus de hele tijd uit te spugen in de spoelbak, maar het helpt niet echt.
Ach ja... we overleven het wel
hmmz hier alleen hechtingen op de buik ivm keizersnede, bed hebben we niet op klossen gehad anders kon ik er niet in of uit zonder dat ik mijn nek brakquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:27 schreef tessie het volgende:
Hier bracht die kraammiep het erg subtiel´Geen klossen, geen kraamzorg´.
wel leuk, maar leuker als de kleinkinderen al geboren zijnquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:21 schreef Ireth het volgende:
Ik plemp het even hier neer, denk dat hier de doelgroep zit om zoiets aan te vragen
Een kadodoos voor aanstaande opa's en oma's
http://www.opaenomabox.nl/index.cfm
3D/4D echoquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:12 schreef _Bar_ het volgende:
denk dat ik de kleine maar Stampertje ga noemen....
buikje gaat van links naar rechts gevolgd door een hoop gestamp
heb ook wel weer zin in een echo weer even spieken, maar helaas dat zit er niet meer in.
tenzij natuurlijk de kleine een dwarsligger zou zijn,
Nee, "gewoon" 30-weken echo, vindt onze vk leuk ofzoquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
spannend!geniet ervan
![]()
3d pretecho?
Precies, mijn vk is tofquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Innepin, coole vkKlinkt alsof ze zat credit heeft opgebouwd om zulke dingen rustig tegen je te kunnen zeggen
Schaapies zijn liefquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:50 schreef Takkembah het volgende:
* Takkembah is een schaap en moet beter lezen
Hmm nee, dat lijkt me niet fijn, zeker niet als je last hebt van flauwtes of misschien trillen ook. En die geurtjes... pff ik kan dus ook niet tegen geparfurmeerde dingen. Had ik bij Junah en Ayden ook al zo'n last van. Nu heb ik dus twee tienerdochters die zich volspuiten en smeren met allerlei geurige parfummetjes en lotions. Blerkquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en o ja, waar ik werk; intensive care...
dus dan is misselijkheid niet echt handig... (veel en vaak nare geurtjes enzo)...
haha lastig...quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:21 schreef Tan het volgende:
[..]
Hmm nee, dat lijkt me niet fijn, zeker niet als je last hebt van flauwtes of misschien trillen ook. En die geurtjes... pff ik kan dus ook niet tegen geparfurmeerde dingen. Had ik bij Junah en Ayden ook al zo'n last van. Nu heb ik dus twee tienerdochters die zich volspuiten en smeren met allerlei geurige parfummetjes en lotions. Blerkzo vies ineens. Maar kan het ze ook niet zeggen
![]()
Innepin wat een leuke VK inderdaad
Dat heb ik nu dus met een wasmiddel. Mijn man pakt gewoon een wasmiddel en kijkt niet verder dan "aanbieding" en ik heb nu dus een shirt aan op kantoor dat ik vindt stinken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:21 schreef Tan het volgende:
[..]
Hmm nee, dat lijkt me niet fijn, zeker niet als je last hebt van flauwtes of misschien trillen ook. En die geurtjes... pff ik kan dus ook niet tegen geparfurmeerde dingen. Had ik bij Junah en Ayden ook al zo'n last van. Nu heb ik dus twee tienerdochters die zich volspuiten en smeren met allerlei geurige parfummetjes en lotions. Blerkzo vies ineens. Maar kan het ze ook niet zeggen
![]()
Innepin wat een leuke VK inderdaad
Ja... dat probleem heb ik met mijn moeder... zij is fan van zware parfum in grote hoeveelheden. Ik heb een hekel aan deze smiley, maar hij is wel erg op z'n plaats:quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:56 schreef martine1984 het volgende:
ik heb hier een collegaatje die een vieze stinkparfum heeft.... blijf dus maar beetje uit haar buurt, kan moeilijk zeggen dat dr parfum stinktvoor mn zwangerschap had ik er geen last van.
Ja, ik ook. (met wasmiddel dus). Ik was ook alweer een paar dagen zonder wasverzachter, want dat maakt het helemaal erg, ik overweeg al om Neutral te kopen, maar ik heb dus nog heel veel shirts in de kast liggen die gewoon met wasverachter zijn gewassenquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Dat heb ik nu dus met een wasmiddel. Mijn man pakt gewoon een wasmiddel en kijkt niet verder dan "aanbieding" en ik heb nu dus een shirt aan op kantoor dat ik vindt stinken.
die willen wij niet, en dan moeten we ook echt snel zijn denk ik, aangezien we al naar de 28 weken opgaanquote:
Hoest gegaan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en mijn misselijkheid wordt vandaag helemaal niets beter... ondanks eten en drinken...
beetje een rotdag.. en dan zo ook nog op bezoek bij schoonouders (leuke mensen hoor, maar ze wonen op meer dan een uur rijden, en ik ben dus zooo beroerd.... en ik wil ze het nieuws nog niet vertellen eigenlijk...)
dus net met veel moeite me gedoucht en aangekleed, het liefst was ik de hele dag op de bank of in bed blijven liggen.....
wish me luck
op de betere dagen
Ik dacht dat je die pillen zelf vantevoren al moest regelen via je huisarts?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:22 schreef marlieske het volgende:
DuchessX, het ging bij Dostinex om 2 tabletten die ik tegelijk in moest nemen enkele uren na de bevalling, je moet dus als de gyn er niet is op dat moment door blijven zeuren als je ze echt wilt krijgen (ik iig wel) verpleging zal het namelijk niet snel uit eigen beweging aan je geven omdat ze borstvoeding moeten promoten.
En het lijkt wel of ik altijd verpleging tref die dan denkt, dat je op het laatste moment nog wel ff van gedachten verandert.
Maar tja aangezien ik medicatie neem die niet met bv samen gaat..... heeft pushen bij mij geen zin.
Die studie heeft mijn zusje ook gedaan (en afgemaakt). Zij had een mobiel echo-apparaat gekidnapt van haar werk en keek dus thuis regelmatig even.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:48 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb MBRT gedaan, de studie waarbij je onder meer echografie leert. Ik baal er momenteel even van dat ik die studie niet afgemaakt hebHad ik gewoon op mijn werk kunnen spieken
![]()
Ik heb trouwens echt te doen met al die misselijke dames. Lijkt me wel zo vreselijk vermoeidend!
Haha kijk dat bedoel ik dus!quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Die studie heeft mijn zusje ook gedaan (en afgemaakt). Zij had een mobiel echo-apparaat gekidnapt van haar werk en keek dus thuis regelmatig even.
Hier is het rustig. We wachten af en tellen af. De kleine trapt en draait rustig in de rondte.quote:Op donderdag 30 april 2009 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zou het toch met marlieske zijn? Hoop dat alles goed is.
Memmel, Vicky en AE, het is bijna mei! Jullie maand!!
Van Roonaan niet veel meer gehoord, he?
En hoe zou het met de vriendin van Berto zijn?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 06:58 schreef Vicky het volgende:
*meldt*
ik heb zo raar gedroomd vannacht.. ik ging helemaal zelf bevallen, zonder hulp. Toen ze ruit was was ze echt heel mooi, lekker bol kindje maar na verloop van tijd werd ze steeds lelijker.. totdat er een alien overbleef
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 15 mei 2009 07:54 schreef huuphuup het volgende:
Vickyhahaha
je gaat vast net zo'n mooierd bakken als Amber is
balen dat je zo slecht slaapt! Ik heb best baat gehad bij homeopatische druppeltjes van VSM.quote:Hier echt zo verschrikkelijk moe![]()
slaap al een paar dagen enorm slecht en mn ijzer en eigen energie was al niet echt om over naar huis te schrijven ofzo...ik probeer mn werk nu maar vast af te maken via de remote workplace (als ik het kreng aan de praat krijg) en dan kruip ik vanmiddag nog even terug. Blugh.
Ik vind het zelf ook eng in het begin, dus ik heb makkelijk praten, maar ik denk dat je ook op je instinct moet vertrouwen... in vroegere tijden had je niet eens kraamverzorgsters. Dan moest je het ook hebben van raad van (schoon-)moeders/zussen/buurvrouw/vriendin en je eigen gevoel, denk ik... En dat komt volgens mij allemaal best wel goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:48 schreef tessie het volgende:
FTA, ik herken dat ook wel hoor, ik vind het ook heel eng eigenlijk. Ik weet nog maar zo weinig van hoe je een baby moet verzorgen, en iedereen zegt steeds maar dat de kraamhulp je dat wel leert enzo, maar zij gaat ook na een week weer weg en dan moet je het toch zelf doen. Mijn man moet dan ook weer werken, en dan ben ik dus ook alleen met de baby. Vind ik echt wel eng hoor!
heel herkenbaar. dat hadden wij de eerste dag al. Je bevalt, de kraamzorg is er, die legt dingen uit maar na een paar uurtjes gaat ze ook weg en moet je het ineens helemaal alleen doen...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:48 schreef tessie het volgende:
FTA, ik herken dat ook wel hoor, ik vind het ook heel eng eigenlijk. Ik weet nog maar zo weinig van hoe je een baby moet verzorgen, en iedereen zegt steeds maar dat de kraamhulp je dat wel leert enzo, maar zij gaat ook na een week weer weg en dan moet je het toch zelf doen. Mijn man moet dan ook weer werken, en dan ben ik dus ook alleen met de baby. Vind ik echt wel eng hoor!
maandag ben ik 19 weken, ik voelde tot gister ook alleen maar kriebels zeg maar. Maar als ik hem/haar boos maak dan schopt ie gewoon terug, haha... wel is waar niet hard maar wel duidelijk voelbaar (voor mezelf dan)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Martine, dat zou leuk zijn! Als je eigen schoonzus dat kan doen!
Dat jij al echt schoppen voelt! Wij zijn toch even ver ongeveer? Ik voel alleen maar kleine kriebeltjes
Ik ben vandaag 19 weken en ik wil ook geschopt worden!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:09 schreef martine1984 het volgende:
[..]
maandag ben ik 19 weken, ik voelde tot gister ook alleen maar kriebels zeg maar. Maar als ik hem/haar boos maak dan schopt ie gewoon terug, haha... wel is waar niet hard maar wel duidelijk voelbaar (voor mezelf dan)
bedankt voor het vragen.. we ging iets voor 4en weg en ik ben nog tot een uurtje of 6-7 kotsberoerd geweest, vooral onderweg in de auto... dus dat was niet zo leuk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:23 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Hoest gegaan?
Ik ken het, was ook best veel misselijk, gelukkig geen weken maar op de dagen dat ik vrij was deed ik aan het begin ook niet veel hoor.
Dan was het en beetje bankhangen/slapen etc.
Het word echt beter. (lekker cliche he)
ik denk dat ze wel verrast zijn, maar het zal niemand verbazen...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef Sorbootje het volgende:
Spannend BJ. Denk je dat men erg verbaasd zal reageren?
das het idd zoquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:15 schreef Tan het volgende:
@BJ, wat leuk, dat is al over ongeveer twee weken... En inderdaad, hoe denk je dat ze zullen reageren? (edit, je was me al voor)
Ik denk niet dat ik zo lang kan wachten, vooral op het eind van de dag kan ik mijn buik niet meer verbergen. Ik weet ook bijna zeker dat de oudste twee wat vermoeden... ik lig al vroeg in de avond doodmoe op bed en word misselijk van allerlei geurtjes... Ik denk dat ze wat vermoeden. Daarbij heb ik het al aan steeds meer mensen verklapt in mijn omgevingKan mijn mond weer niet houden. Dus ik denk dat ik het ze 25 mei vertel als ik bij de VK ben geweest. Da's over tien dagen, dat moet vol te houden zijn
Tja de huisarts kwam niet naar het ziekenhuis, dus .... ik heb ze via mijn gyn maar als je thuis bevalt lijkt me de huisarts de juiste persoonquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:58 schreef tessie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die pillen zelf vantevoren al moest regelen via je huisarts?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:54 schreef Ca.ra het volgende:
sjongejongejonge Sorbo... kon ze de bijsluiter niet lezen ofzo?
Soms dan komt mijn innerlijke kattekop naar boven bij zoiets. Een paar weken terug ook, toen moest ik twee kleine flesjes lenzenvloeistof hebben. (makkelijk voor in de handtas die van mezelf was over datum en mijn moeder had gevraagd of ik er voor haar ook een meenam). Die staat bij onze drogist achter de balie, dus ik vraag om twee kleine flesjes lenzenvloeistof.
De doos achter de balie: ja maar mevrouw een grote fles is veel goedkoper.
Innerlijke kattenkop: Als ik om twee kleine flesjes vraag dan wil ik ook twee kleine flesjes en niet een grote, lijkt me. (+ vuile blik)
Doos achter de balie: euhhhhh.....
En sterkte voor Mikoxx en Karin!
Oeh, je brengt me op ideeen... dat lijkt mij inderdaad ook wel erg grappig om es te doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:17 schreef Ca.ra het volgende:
...
ik vind dat altijd zo'n lacher bij de kruidvat, dan vragen ze standaard als je iets van medicijnen koopt: en had u daar nog advies bij nodig? Ik zou wel eens ja willen zeggen als er een rij van hier tot achter aan de winkel staat
Ja ik voel me gelukkig verder prima, heb het zelf echt helemaal niet door. Maar heb die hogere bloeddruk dus al vanaf 30 weken, dus waarschijnlijk hoort het nu gewoon even bij me ofzo. Voor die 30 weken was ie altijd wel netjes. En verder word ik streng gecontroleerd hoor, elke keer dezelfde vragen, kijken hoeveel vocht ik vasthou en checken of er eiwitten zitten in mijn urine.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
A-E da's best hoog zeg die bloeddruk, voel je je wel goed verder?![]()
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:23 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oeh, je brengt me op ideeen... dat lijkt mij inderdaad ook wel erg grappig om es te doen.
heb ik wel es gedaanquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:17 schreef Ca.ra het volgende:
duidelijk een geval van wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt dus....
triest is dus wel dat volgens de huidige regels die mensen opgeleid moeten zijn om ons te adviseren bij vrij verkrijgbare medicijnen.
ik vind dat altijd zo'n lacher bij de kruidvat, dan vragen ze standaard als je iets van medicijnen koopt: en had u daar nog advies bij nodig? Ik zou wel eens ja willen zeggen als er een rij van hier tot achter aan de winkel staat![]()
Zal ik doen mamanik.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:18 schreef MamaNik het volgende:
Balen van mikoxx! Hoop dat der kindjes nog lekker bij der blijven wil iemand der sterkte wensen als iemand der spreekt?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:we hebben een 2
![]()
we hebben een 0
we hebben weeeeeeeeeeken
20 weken lalalalalalala!
Delta Lloyd heb ikquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi Innepin!Gaaf!
Ja, oh, ik klaag ook niet over die kadootjes hoor. Ik vond het alleen grappig dat het net iets is, die draagzak, die ik niet zal gaan gebruiken vanwege de doeken.
Maar verder vind ik het helemaal best.
Huup, heb jij ook Z&Z?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Delta Lloyd heb ik![]()
geen idee hoe mn pakket heet ofzo...
misschien wil iemand die draagzak wel van je overnemen
Ja, maar die kreeg ik al wel heel snel nadat ik me aangemeld had.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:06 schreef Vicky het volgende:
Innepin, het enige dat ik kreeg van de verzekering ws een bevestiging van de kraamzorg en dan wel een kraampakket, meer niet.
kreeg de bevestiging van de kraamzorg inderdaad ook heel snel, volgens mij binnen een week nadat ik me had aangemeld..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die kreeg ik al wel heel snel nadat ik me aangemeld had.
Evt. even erachteraan bellen Innepin?
Oh, en ja van dat hoofdje... kan me voorstellen dat je dat engig vindt, maar je vk had wel een slimme opmerking over die gemiddelden hoor.![]()
A-E, dan zit je vast bij de zeflde verzekeraar als mij, want ik kreeg ook die duffe teckelquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:57 schreef Angel-Eyez het volgende:
Wow mooie foto's innepin![]()
En Rocka, al 20 weken!Jeeejjj
![]()
BE wat een luxe aan kadootjes bij het kraampakket, ik kreeg een duffe lange teckelhond-achtige doek/knuffel
ow ik lees nu huup haar reactie, ik had er ook een boek bij gekregen over veiligheid in en om het huis ofzo![]()
Ben blij dat ik niet de enige ben die het een duf ding vond dusquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:16 schreef flowerbox het volgende:
[..]
A-E, dan zit je vast bij de zeflde verzekeraar als mij, want ik kreeg ook die duffe teckelen dat boek
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Peggy Sue ligt trouwens ook altijd zo op haar rugTeckels eigen
Ja maar je kan hele hoge bekeuringen krijgen als je er geen hebt. Wist je dat niet?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:27 schreef huuphuup het volgende:
Lijkt me stug dat het verplicht is? Ik zie ook genoeg kindjes zonder zo'n voetenzak in zo'n cosi.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:50 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja maar je kan hele hoge bekeuringen krijgen als je er geen hebt. Wist je dat niet?![]()
Wacht maar tot je daadwerkelijk bevallen bent, dán heb je pas een ongemakkelijk gevoel.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Dat is wel weer weggetrokken, maar ik geloof dat er toch wel een beetje een ongemakkelijk gevoel is achtergebleven
Ow ja, nu voel ik me een stuk beterquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wacht maar tot je daadwerkelijk bevallen bent, dán heb je pas een ongemakkelijk gevoel.
sterkte ermee Amarante...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:35 schreef amaranta het volgende:
Hier gaat het vandaag niet goed. Naast dat ik misselijk ben ben ik bang dat ik last heb van ischias. Heb de hele nacht wakker gelegen van de kramp in mn been (en nu is het nog niet over). En mijn man wist me vanmorgen te vertellen dat het dus waarschijnlijk ischias is. Nou, ik kan hier dus niet mee leven, ik ben een watje en het doet pijn. Maarja, ik denk dat amputeren ook geen oplossing is :S
Strakjes maar even de hete douche erop of lekker in bad gaan liggen.
Die heb ik nog ergens liggen van de zwangerschap van Ayden. Hoop toch echt dat ik dit keer een ander krijgquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:26 schreef flowerbox het volgende:
http://www.babyshoppen.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=319 hier staat ie!
het begint zeg maar op 1/4 van mijn bil en trekt helemaal door tot aan mijn kuit.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
sterkte ermee Amarante...
ik heb meerdere keren Ischias gehad en dat is idd geen pretje, vooral die zenuwpijn die doorschiet tot in je tenen kan je nachten wakker houden...
begint de pijn bij jou ook aan 1 kant en vrijwel onderin je rug??
en misselijk ben ik ook wederom..
bij hoeveel weken is die 1e intake van jou?
ik mag over 3 weekjes ook al.. bij 10 weken.
Moooooooie echo zag ik op de vorige paginaecht heeel duidelijk, wat een mooi kindje al!
daar kan ik me wel iets bij voorstellen, kun je dat niet aangeven?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:04 schreef Tan het volgende:
[..]
Die heb ik nog ergens liggen van de zwangerschap van Ayden. Hoop toch echt dat ik dit keer een ander krijg
ja ik krijg straks ook hulp als ik bevallen ben. heb er ook niet direct om hoeven vragen gelukkig.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:05 schreef Tan het volgende:
@Bar, ik kan me zo goed voorstellen dat het vreselijk moeilijk voor je moet zijn. Ik wil nu niets suggereren hoor, maar krijg je straks misschien ook extra hulp als je bevallen bent? Voor zowel jezelf als je kind lijkt het me fijn als je iets onbezorgder kunt zijn?
Ben jij alweer 20 weken?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:we hebben een 2
![]()
we hebben een 0
we hebben weeeeeeeeeeken
20 weken lalalalalalala!
Ik weet echt niet hoe hier op te reageren...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ben jij alweer 20 weken?![]()
beetje jaloers is![]()
Jeetje, kan een fysio niks voor je doen? Klinkt echt niet lekker, en dan heb je ook nog eens een klein kereltje rondrennen thuisquote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:46 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe hier op te reageren...![]()
Maar idd, 20 weken en de aftakeling is begonnen. Ik rol mijn bed uit tegenwoordig en wankel allereerst naar het toilet waarbij het lijkt op mijn bekken op zijn plaats moet vallen en mijn enkels zo stijf zijn alsof er een stokje in zit...
Voor nu nog even 1quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:50 schreef RockabeIIa het volgende:
welkom Brooklynn![]()
Grappig trouwens, ben je nog meer van plan na deze eerste keer? Of heb je er meer op komst?
Hopen dat het nog een tijdje gaat danquote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoort er een beetje bij, pops. Had ik de vorige keer ook alleen veel vroeger in de zwangerschap. Ik denk wel dat ik weer bij mijn oude bekken- en bekkenbodemspecialist terecht kom maar tot nu toe loop ik nog rond en heb daar nog absoluut geen zin in (ben er net 8-9 maand vanaf!)
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:06 schreef amaranta het volgende:
Welkom papa brooklynn! Leuk een jongetje
Aanstaand papa hequote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:16 schreef huuphuup het volgende:
Welkom Brooklynn!!leuk weer n papa erbij in t topic
![]()
Hihiquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jaaaa bedoel ik![]()
papa van buikbaby dan![]()
Ik wou dat ik dit soort dingen (typen op een forum) ook had kunnen doen toen ik zwanger was, wat had ik hier (in OUD) mn ei kwijt gekund zeg!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jaaaa bedoel ik![]()
papa van buikbaby dan![]()
Spannend Mikoxx ik duim voor je dat ze nog even lekker bij je blijven...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:27 schreef mikoxx het volgende:
Hallo dames!
Hartelijk dank voor alle blijken van medeleven, superfijn!![]()
Het gaat hier naar omstandigheden goed. Ik ben sinds vanmiddag van de remmers af (waar ik gister weeer weeen doorheen kreeg...) en we hebben afgesproken dat we vanaf nu de natuur haar gang laten gaan. Erg spannend dus! Het kan alle kanten op volgens de gyneacoloog. Het zou best eens door kunnen zetten, maar het kan ook zomaar nog een paar weken doorrommelen voordat het doorzet. Ben heel benieuwd! Ik ben wel erg blij dat ze nu niet meer gaan remmen, want die onzekerheid van toch weeen ondanks remming enzo is niet fijn....
Ik ga zo eens even bijlezen!
Ok, ik zal wat vaker meekleppenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:49 schreef Ssserpente het volgende:
Fannie, klets maar lekker mee hoor!Voor je het weet ben je oma!
![]()
Nou dat hoop ik inderdaad want maandag lig ik hier al 2 weken! en sommige dagen duren best lang.quote:Ow en Mamanik, jij hebt nu natuurlijk eindelijk een laptop tot je beschikking daar las ik eerder. Dat is al een hele bevrijding lijkt me. Kun je het hier allemaal beter volgen en updates geven van jezelf. Plus de tijd lijkt me ook wat sneller gaan voor je.
www.zester.nlquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:24 schreef miss_sly het volgende:
huup, waar heb je dat gedaan dan? Toen ik ging kijken vanmiddag, kon je niet meer kiezen voor een lodger, maar voor een quiny zap of een bobike stoeltje en dat wil ik geen van beide.
kun je dan niet gewoon alsnog afzien van het abonnement, zeg maar met als reden dat je het alleen wilde in combi met dat cadeau?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:22 schreef miss_sly het volgende:
Wij wilden het eigenlijk ook, maar ze geven geen garantie dat het kado dat je kiest voorradig is. Indien niet voorradig, mag je een ander kado uitzoeken, maar er is geen ander kado dat we dan willen hebben...dus tja, weet het nog niet.
Volgens hun voorwaarden dus niet, heb ik nagekeken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
kun je dan niet gewoon alsnog afzien van het abonnement, zeg maar met als reden dat je het alleen wilde in combi met dat cadeau?
ah ok. Hmm. Nouja ik zie het welquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens hun voorwaarden dus niet, heb ik nagekeken.
Ach ja, het is maar een knuffel. Junah heeft die van Ayden gekregen. Maar nu weer dezelfde krijgen lijkt me voor haar misschoen wat onprettig, het is haar herinnering aan haar broertje. Denk dat ik 'm dan wegmoffel of weggeef aan iemand anders.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
daar kan ik me wel iets bij voorstellen, kun je dat niet aangeven?
Jah, vooral dat flauwvallen staat me een beetje tegen. Hmmm, ik dacht dat ik qua ijzer wel ok zat (slik Gravitamon en daar zit 114 % van de aanbevolgen dagelijkse hoeveelheid in) maar misschien zo toch maar even roosvicee ferro halen, just to be sure. Thnx voor de tipquote:Op zondag 17 mei 2009 08:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Incantrix, wat rot he... Rustig aan doen en misschien wat meer ijzerhoudende producten eten? En vooral door blijven drinken!
De VK zei dat die test vaak wel een goede indicatie is, maar dat ze nog steeds de laatste korte menstruatie als laatste menstruatie wil aanhouden. Ze zei dat dat dan alleen maar meevalt als je uiteindelijk verder blijkt te zijn!quote:Op zondag 17 mei 2009 10:19 schreef Linda2205 het volgende:
Als je eisprong vroeger was dan normaal bijv. is dat geen enkel probleem. Alhoewel me dan de uitslag van de clearblue niet lijkt kloppen en die klopt meestal wel...Gewoon even afwachten. Wat zei de VK over de test-uitslag?
En natuurlijk van harte gefeli met je zwangerschap! (Als je er blij mee bent tenminste..)
Ik zou dan toch even wel van de CB test uit gaan en er vanuit gaan dat je idd verder bent.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom even binnenvallen als nieuwe user!
Afgelopen donderdag heb ik een test gedaan en deze was positief!! Ik had al een week last van ochtendmisselijkheid, gespannen borsten en 's avonds ging mijn broek iets minder makkelijk dicht.
Het vreemd is dat ik eigenlijk pas as donderdag weer een menstruatie zou krijgen. Ik herinner mij dat mijn laatste 'menstruatie' (ruim 3 weken terug) maar heel licht is geweest, en maar 2 dagen ongeveer. Omdat ik mijn klachten de laatste dagen zo vreemd vond, heb ik donderdag een test gedaan. Nadat deze positief was heb ik nog een nieuwe test van Clearblue met indicator gedaan, deze gaf aan ' Zwanger 3+'! Daarom denk ik eigenlijk dat ik dus al wat langer zwanger ben.
Vrijdag heb ik gebeld met een vk en deze gaf aan dat heel veel vrouwen denken dat ze al verder zijn, maar dat dat eigenlijk nooit zo is. Daarom heb ik pas over zo'n 5 weken een afspraak.
Mijn vraag is eigenlijk, kan ik al een week voor mijn menstruatie een positieve test krijgen? En ook al die klachten hebben?
Ik heb nog nooit gehoord dat de CB test indicator erg afweek. Als je 3+ test, dan zou je minimaal 5 weken zwanger zijn (conceptie meer dan 3 weken geleden), wat dus duidelijk voor je laatste menstruatie was. Lijkt mij dus dat je echt een cyclus eerder zwanger bent geworden want anders zou je indicatie 1-2 weken moeten zijn (of max. 2-3 weken). Misschien toch nog eens duidelijk uitleggen wat de situatie is aan de VK, misschien ben je verkeerd begrepen? Zeker als je nog bijv. een combi test wil doen lijkt me een eerste afspraak met 12-13 weken wel wat laat (als je dus al verder bent).quote:Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom even binnenvallen als nieuwe user!
Afgelopen donderdag heb ik een test gedaan en deze was positief!! Ik had al een week last van ochtendmisselijkheid, gespannen borsten en 's avonds ging mijn broek iets minder makkelijk dicht.
Het vreemd is dat ik eigenlijk pas as donderdag weer een menstruatie zou krijgen. Ik herinner mij dat mijn laatste 'menstruatie' (ruim 3 weken terug) maar heel licht is geweest, en maar 2 dagen ongeveer. Omdat ik mijn klachten de laatste dagen zo vreemd vond, heb ik donderdag een test gedaan. Nadat deze positief was heb ik nog een nieuwe test van Clearblue met indicator gedaan, deze gaf aan ' Zwanger 3+'! Daarom denk ik eigenlijk dat ik dus al wat langer zwanger ben.
Vrijdag heb ik gebeld met een vk en deze gaf aan dat heel veel vrouwen denken dat ze al verder zijn, maar dat dat eigenlijk nooit zo is. Daarom heb ik pas over zo'n 5 weken een afspraak.
Mijn vraag is eigenlijk, kan ik al een week voor mijn menstruatie een positieve test krijgen? En ook al die klachten hebben?
Dat is mijn gevoel ook al vanaf het begin idd! Nu belde mijn huisarts vrijdag nog dat het schijnt dat mijn VK zelf geen termijnecho's maakt, en ik hiervoor naar de gyn zou moeten. Komt dat vaker voor? Wellicht heb ik dan wel eerder een afspraak.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou dan toch even wel van de CB test uit gaan en er vanuit gaan dat je idd verder bent.
Een week voordat je ongesteld moet worden al misselijk zijn en je broek niet meer dichtkrijgen én een 3+ test, dan moet het haast wel.
Een week voordat je ongesteld moet worden kan je vrijwel niet zoveel hcg in je lichaam hebben dat dat een valse uitslag zou geven.
Ik had de assistente aan de lijn en het leek wel alsof ze het niet wilde begrijpen. Maar ik denk dat ik dan toch nogeens bel!quote:Op zondag 17 mei 2009 10:30 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat de CB test indicator erg afweek. Als je 3+ test, dan zou je minimaal 5 weken zwanger zijn (conceptie meer dan 3 weken geleden), wat dus duidelijk voor je laatste menstruatie was. Lijkt mij dus dat je echt een cyclus eerder zwanger bent geworden want anders zou je indicatie 1-2 weken moeten zijn (of max. 2-3 weken). Misschien toch nog eens duidelijk uitleggen wat de situatie is aan de VK, misschien ben je verkeerd begrepen? Zeker als je nog bijv. een combi test wil doen lijkt me een eerste afspraak met 12-13 weken wel wat laat (als je dus al verder bent).
Ik heb het beide keren geweigerd. Het was nog niet klaar dus er was weinig te inspecteren en bovendien is het niet nodig want je kan ook mondeling overleggen wat nodig is en wat "niet mag"quote:Op zondag 17 mei 2009 11:21 schreef huuphuup het volgende:
willen ze niet het babykamertje bekijken dan?
Volgens de mevrouw aan de telefoon welquote:Op zondag 17 mei 2009 11:19 schreef Tan het volgende:
@innepin, ze komen toch niet je slaapkamer inspecteren?
Dat heb ik ook altijd voor er bezoek komt. Onverwacht bezoek stuit dan ook steevast op een playmobil- of lego-opstelling in de woonkamer en wasmanden vol wasgoed (ik heb geen problemen met wassen, wel met wasgoed in de kasten opruimen, ik haat hetquote:Op zondag 17 mei 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Komen ze nu al voor de intake, innepin? Dat is best op tijd!
Tegen de tijd dat ze hier komen, gaat er ongetwijfeld ook een schoonmaak- en opruimactie aan vooraf. Ze zouden toch eens moeten denken dat ons huis niet perfect is![]()
Hoe herkenbaar! Ik heb nu ook 3 wassen liggen die lekker schoon zijn, maar opgevouwen en in de kast gedaan moeten worden. Het plan is wel dat vandaag te doenquote:Op zondag 17 mei 2009 11:27 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd voor er bezoek komt. Onverwacht bezoek stuit dan ook steevast op een playmobil- of lego-opstelling in de woonkamer en wasmanden vol wasgoed (ik heb geen problemen met wassen, wel met wasgoed in de kasten opruimen, ik haat het)
hmmm ja die van ons is tegen die tijd wel klaar enzo. Maar er zijn wat dingetjes waarvan ik denk dat erover gestruikeld zal wordenquote:Op zondag 17 mei 2009 11:24 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik heb het beide keren geweigerd. Het was nog niet klaar dus er was weinig te inspecteren en bovendien is het niet nodig want je kan ook mondeling overleggen wat nodig is en wat "niet mag"
ik weet niet of het ook bij het hoofdeinde niet mag maar ik lees overal dat er niets in het bedje mag staan ivm wiegedood enzo. Nou weet ik verder dus niet hoe strict ze daarmee zijn enzo. Maar er staat dus idd bij ons ook wat bij het hoofdeinde.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:48 schreef tessie het volgende:
Toen hier die kraamzorgconsulente kwam voor de intake (ze kwam al heel vroeg), hoefde ze helemaal niet in het kamertje te kijken gelukkig. Was toen ook nog niet eens af. En wij hebben het ledikantje ook idd gewoon hoog opgemaakt omdat dat nu leuk staatMaar mag je ook geen knuffels in het bedje aan het hoofdeinde hebben dan? Dat wist ik niet eens...
dat is ook wel zo, en het lijkt me ook wel nuttig enzo maar mn hoofd staat er gewoon echt niet naarquote:Op zondag 17 mei 2009 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk red je het ook zonder en ben je geen ontaarde moeder als je het niet doet.
Toch hoor ik wel vaak dat het fijn was dat ze een cursus hebben gedaan. Mijn zusje had bijvoorbeeld bij de eerste geen pufcursus gedaan, maar haptonomie. Ze was namelijk al kraamverzorgster, wist al behoorlijk wat, dus ze deed liever hapotnomie. Die zei wel achteraf dat ze een pufcursus misschien toch ook wel fijn gevonden had.
Maar als je het echt niet wil, dan doe je het gewoon niet!
de onze duurt volgens mij maar 6 weken en is op zaterdag van 12-14 uur. Echt heel veel zin heb ik er ook niet in, maar het lijkt me van de andere kant wel prettig om wat info te krijgen en advies over puffen en massage enzo. Ik ben ook wel blij dat schaap meegaat, dat ik niet alleen hoef.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat is ook wel zo, en het lijkt me ook wel nuttig enzo maar mn hoofd staat er gewoon echt niet naarwaarom hebben ze niet ook gewoon van die cursussen in 1 avond, moet t allemaal gelijk 10 weken duren enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |