Ik zou dan toch even wel van de CB test uit gaan en er vanuit gaan dat je idd verder bent.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom even binnenvallen als nieuwe user!
Afgelopen donderdag heb ik een test gedaan en deze was positief!! Ik had al een week last van ochtendmisselijkheid, gespannen borsten en 's avonds ging mijn broek iets minder makkelijk dicht.
Het vreemd is dat ik eigenlijk pas as donderdag weer een menstruatie zou krijgen. Ik herinner mij dat mijn laatste 'menstruatie' (ruim 3 weken terug) maar heel licht is geweest, en maar 2 dagen ongeveer. Omdat ik mijn klachten de laatste dagen zo vreemd vond, heb ik donderdag een test gedaan. Nadat deze positief was heb ik nog een nieuwe test van Clearblue met indicator gedaan, deze gaf aan ' Zwanger 3+'! Daarom denk ik eigenlijk dat ik dus al wat langer zwanger ben.
Vrijdag heb ik gebeld met een vk en deze gaf aan dat heel veel vrouwen denken dat ze al verder zijn, maar dat dat eigenlijk nooit zo is. Daarom heb ik pas over zo'n 5 weken een afspraak.
Mijn vraag is eigenlijk, kan ik al een week voor mijn menstruatie een positieve test krijgen? En ook al die klachten hebben?
Ik heb nog nooit gehoord dat de CB test indicator erg afweek. Als je 3+ test, dan zou je minimaal 5 weken zwanger zijn (conceptie meer dan 3 weken geleden), wat dus duidelijk voor je laatste menstruatie was. Lijkt mij dus dat je echt een cyclus eerder zwanger bent geworden want anders zou je indicatie 1-2 weken moeten zijn (of max. 2-3 weken). Misschien toch nog eens duidelijk uitleggen wat de situatie is aan de VK, misschien ben je verkeerd begrepen? Zeker als je nog bijv. een combi test wil doen lijkt me een eerste afspraak met 12-13 weken wel wat laat (als je dus al verder bent).quote:Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom even binnenvallen als nieuwe user!
Afgelopen donderdag heb ik een test gedaan en deze was positief!! Ik had al een week last van ochtendmisselijkheid, gespannen borsten en 's avonds ging mijn broek iets minder makkelijk dicht.
Het vreemd is dat ik eigenlijk pas as donderdag weer een menstruatie zou krijgen. Ik herinner mij dat mijn laatste 'menstruatie' (ruim 3 weken terug) maar heel licht is geweest, en maar 2 dagen ongeveer. Omdat ik mijn klachten de laatste dagen zo vreemd vond, heb ik donderdag een test gedaan. Nadat deze positief was heb ik nog een nieuwe test van Clearblue met indicator gedaan, deze gaf aan ' Zwanger 3+'! Daarom denk ik eigenlijk dat ik dus al wat langer zwanger ben.
Vrijdag heb ik gebeld met een vk en deze gaf aan dat heel veel vrouwen denken dat ze al verder zijn, maar dat dat eigenlijk nooit zo is. Daarom heb ik pas over zo'n 5 weken een afspraak.
Mijn vraag is eigenlijk, kan ik al een week voor mijn menstruatie een positieve test krijgen? En ook al die klachten hebben?
Dat is mijn gevoel ook al vanaf het begin idd! Nu belde mijn huisarts vrijdag nog dat het schijnt dat mijn VK zelf geen termijnecho's maakt, en ik hiervoor naar de gyn zou moeten. Komt dat vaker voor? Wellicht heb ik dan wel eerder een afspraak.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou dan toch even wel van de CB test uit gaan en er vanuit gaan dat je idd verder bent.
Een week voordat je ongesteld moet worden al misselijk zijn en je broek niet meer dichtkrijgen én een 3+ test, dan moet het haast wel.
Een week voordat je ongesteld moet worden kan je vrijwel niet zoveel hcg in je lichaam hebben dat dat een valse uitslag zou geven.
Ik had de assistente aan de lijn en het leek wel alsof ze het niet wilde begrijpen. Maar ik denk dat ik dan toch nogeens bel!quote:Op zondag 17 mei 2009 10:30 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat de CB test indicator erg afweek. Als je 3+ test, dan zou je minimaal 5 weken zwanger zijn (conceptie meer dan 3 weken geleden), wat dus duidelijk voor je laatste menstruatie was. Lijkt mij dus dat je echt een cyclus eerder zwanger bent geworden want anders zou je indicatie 1-2 weken moeten zijn (of max. 2-3 weken). Misschien toch nog eens duidelijk uitleggen wat de situatie is aan de VK, misschien ben je verkeerd begrepen? Zeker als je nog bijv. een combi test wil doen lijkt me een eerste afspraak met 12-13 weken wel wat laat (als je dus al verder bent).
Ik heb het beide keren geweigerd. Het was nog niet klaar dus er was weinig te inspecteren en bovendien is het niet nodig want je kan ook mondeling overleggen wat nodig is en wat "niet mag"quote:Op zondag 17 mei 2009 11:21 schreef huuphuup het volgende:
willen ze niet het babykamertje bekijken dan?
Volgens de mevrouw aan de telefoon welquote:Op zondag 17 mei 2009 11:19 schreef Tan het volgende:
@innepin, ze komen toch niet je slaapkamer inspecteren?
Dat heb ik ook altijd voor er bezoek komt. Onverwacht bezoek stuit dan ook steevast op een playmobil- of lego-opstelling in de woonkamer en wasmanden vol wasgoed (ik heb geen problemen met wassen, wel met wasgoed in de kasten opruimen, ik haat hetquote:Op zondag 17 mei 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Komen ze nu al voor de intake, innepin? Dat is best op tijd!
Tegen de tijd dat ze hier komen, gaat er ongetwijfeld ook een schoonmaak- en opruimactie aan vooraf. Ze zouden toch eens moeten denken dat ons huis niet perfect is![]()
Hoe herkenbaar! Ik heb nu ook 3 wassen liggen die lekker schoon zijn, maar opgevouwen en in de kast gedaan moeten worden. Het plan is wel dat vandaag te doenquote:Op zondag 17 mei 2009 11:27 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd voor er bezoek komt. Onverwacht bezoek stuit dan ook steevast op een playmobil- of lego-opstelling in de woonkamer en wasmanden vol wasgoed (ik heb geen problemen met wassen, wel met wasgoed in de kasten opruimen, ik haat het)
hmmm ja die van ons is tegen die tijd wel klaar enzo. Maar er zijn wat dingetjes waarvan ik denk dat erover gestruikeld zal wordenquote:Op zondag 17 mei 2009 11:24 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik heb het beide keren geweigerd. Het was nog niet klaar dus er was weinig te inspecteren en bovendien is het niet nodig want je kan ook mondeling overleggen wat nodig is en wat "niet mag"
ik weet niet of het ook bij het hoofdeinde niet mag maar ik lees overal dat er niets in het bedje mag staan ivm wiegedood enzo. Nou weet ik verder dus niet hoe strict ze daarmee zijn enzo. Maar er staat dus idd bij ons ook wat bij het hoofdeinde.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:48 schreef tessie het volgende:
Toen hier die kraamzorgconsulente kwam voor de intake (ze kwam al heel vroeg), hoefde ze helemaal niet in het kamertje te kijken gelukkig. Was toen ook nog niet eens af. En wij hebben het ledikantje ook idd gewoon hoog opgemaakt omdat dat nu leuk staatMaar mag je ook geen knuffels in het bedje aan het hoofdeinde hebben dan? Dat wist ik niet eens...
dat is ook wel zo, en het lijkt me ook wel nuttig enzo maar mn hoofd staat er gewoon echt niet naarquote:Op zondag 17 mei 2009 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk red je het ook zonder en ben je geen ontaarde moeder als je het niet doet.
Toch hoor ik wel vaak dat het fijn was dat ze een cursus hebben gedaan. Mijn zusje had bijvoorbeeld bij de eerste geen pufcursus gedaan, maar haptonomie. Ze was namelijk al kraamverzorgster, wist al behoorlijk wat, dus ze deed liever hapotnomie. Die zei wel achteraf dat ze een pufcursus misschien toch ook wel fijn gevonden had.
Maar als je het echt niet wil, dan doe je het gewoon niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |