abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2009 @ 10:25:57 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69110905
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom even binnenvallen als nieuwe user!

Afgelopen donderdag heb ik een test gedaan en deze was positief!! Ik had al een week last van ochtendmisselijkheid, gespannen borsten en 's avonds ging mijn broek iets minder makkelijk dicht.

Het vreemd is dat ik eigenlijk pas as donderdag weer een menstruatie zou krijgen. Ik herinner mij dat mijn laatste 'menstruatie' (ruim 3 weken terug) maar heel licht is geweest, en maar 2 dagen ongeveer. Omdat ik mijn klachten de laatste dagen zo vreemd vond, heb ik donderdag een test gedaan. Nadat deze positief was heb ik nog een nieuwe test van Clearblue met indicator gedaan, deze gaf aan ' Zwanger 3+'! Daarom denk ik eigenlijk dat ik dus al wat langer zwanger ben.

Vrijdag heb ik gebeld met een vk en deze gaf aan dat heel veel vrouwen denken dat ze al verder zijn, maar dat dat eigenlijk nooit zo is. Daarom heb ik pas over zo'n 5 weken een afspraak.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik al een week voor mijn menstruatie een positieve test krijgen? En ook al die klachten hebben?
Ik zou dan toch even wel van de CB test uit gaan en er vanuit gaan dat je idd verder bent.
Een week voordat je ongesteld moet worden al misselijk zijn en je broek niet meer dichtkrijgen én een 3+ test, dan moet het haast wel.
Een week voordat je ongesteld moet worden kan je vrijwel niet zoveel hcg in je lichaam hebben dat dat een valse uitslag zou geven.
pi_69110925
Innepin die krachttraining is hier al een week of 3 gaande, echt zo hard dat mn buik in zn geheel een heel eind omhoog komt... Ik krijg ook bij elke echo en bij elk vk bezoek weer te horen dat het zo'n ongelooflijke drukteschopper is Maar ik kan me goed voorstellen dat het gevoelsmatig weer wat sneller gaat als je bijna 30 weken bent, dus ik moet gewoon even geduld hebben nu
  zondag 17 mei 2009 @ 10:30:46 #278
57497 happyme28
I'm so happy
pi_69110978
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom even binnenvallen als nieuwe user!

Afgelopen donderdag heb ik een test gedaan en deze was positief!! Ik had al een week last van ochtendmisselijkheid, gespannen borsten en 's avonds ging mijn broek iets minder makkelijk dicht.

Het vreemd is dat ik eigenlijk pas as donderdag weer een menstruatie zou krijgen. Ik herinner mij dat mijn laatste 'menstruatie' (ruim 3 weken terug) maar heel licht is geweest, en maar 2 dagen ongeveer. Omdat ik mijn klachten de laatste dagen zo vreemd vond, heb ik donderdag een test gedaan. Nadat deze positief was heb ik nog een nieuwe test van Clearblue met indicator gedaan, deze gaf aan ' Zwanger 3+'! Daarom denk ik eigenlijk dat ik dus al wat langer zwanger ben.

Vrijdag heb ik gebeld met een vk en deze gaf aan dat heel veel vrouwen denken dat ze al verder zijn, maar dat dat eigenlijk nooit zo is. Daarom heb ik pas over zo'n 5 weken een afspraak.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik al een week voor mijn menstruatie een positieve test krijgen? En ook al die klachten hebben?
Ik heb nog nooit gehoord dat de CB test indicator erg afweek. Als je 3+ test, dan zou je minimaal 5 weken zwanger zijn (conceptie meer dan 3 weken geleden), wat dus duidelijk voor je laatste menstruatie was. Lijkt mij dus dat je echt een cyclus eerder zwanger bent geworden want anders zou je indicatie 1-2 weken moeten zijn (of max. 2-3 weken). Misschien toch nog eens duidelijk uitleggen wat de situatie is aan de VK, misschien ben je verkeerd begrepen? Zeker als je nog bijv. een combi test wil doen lijkt me een eerste afspraak met 12-13 weken wel wat laat (als je dus al verder bent).
  zondag 17 mei 2009 @ 10:30:55 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69110982
@nieuwe user, als die laatste ongesteldheid echt zo licht was en zo kort heeft geduurd was het misschien een innestelingsbloeding?? heb je een regelmatige cyclus?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_69110990
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou dan toch even wel van de CB test uit gaan en er vanuit gaan dat je idd verder bent.
Een week voordat je ongesteld moet worden al misselijk zijn en je broek niet meer dichtkrijgen én een 3+ test, dan moet het haast wel.
Een week voordat je ongesteld moet worden kan je vrijwel niet zoveel hcg in je lichaam hebben dat dat een valse uitslag zou geven.
Dat is mijn gevoel ook al vanaf het begin idd! Nu belde mijn huisarts vrijdag nog dat het schijnt dat mijn VK zelf geen termijnecho's maakt, en ik hiervoor naar de gyn zou moeten. Komt dat vaker voor? Wellicht heb ik dan wel eerder een afspraak.
pi_69111031
als je vk geen echo-apparaat heeft is het idd gebruikelijk dat je die dus ergens anders laat maken! Meestal stuurt je vk je dan echter door...(geloof ik tenminste )
Lotte!
Noah!
  zondag 17 mei 2009 @ 10:36:45 #282
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69111070
NieuweUser gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zou inderdaad nog even terugbellen en je verhaal heel duidelijk uitleggen, met het verhaal van de test er nogmaals bij. Ook vermelden dat je tzt wel van de mogelijkheid voor een combinatietest gebruik wilt maken. Idd wat hierboven al gezegd wordt. Als je nu al een week of 8 bent, en je eerste afspraak is met 12 a 13 weken zit je erg krap.
Ik snap je vk wel ergens, die zal vaker vrouwen krijgen die graag een snelle echo willen en daarom roepen dat ze niet weten hoe of wat. Maar dit lijkt me wel een duidelijk verhaal hoor.

Anders idd even het ziekenhuis/de gyn bellen, vragen om een termijnecho?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69111072
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:30 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat de CB test indicator erg afweek. Als je 3+ test, dan zou je minimaal 5 weken zwanger zijn (conceptie meer dan 3 weken geleden), wat dus duidelijk voor je laatste menstruatie was. Lijkt mij dus dat je echt een cyclus eerder zwanger bent geworden want anders zou je indicatie 1-2 weken moeten zijn (of max. 2-3 weken). Misschien toch nog eens duidelijk uitleggen wat de situatie is aan de VK, misschien ben je verkeerd begrepen? Zeker als je nog bijv. een combi test wil doen lijkt me een eerste afspraak met 12-13 weken wel wat laat (als je dus al verder bent).
Ik had de assistente aan de lijn en het leek wel alsof ze het niet wilde begrijpen. Maar ik denk dat ik dan toch nogeens bel!
  zondag 17 mei 2009 @ 10:40:37 #284
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_69111138
* meldt

@ NieuweUser: je bent denk ik inderdaad wel al iets langer zwanger dan. Die "menstruatie" die je 3 weken terug gehad hebt lijkt misschien een nestelingsbloeding geweest. Dus dan zou je inderdaad al een week of 5 zwanger zijn. Aan de andere kant weet ik niet hoe betrouwbaar die testen met conceptie-indicator zijn, want misschien valt er gewoon veel hcg-hormoon bij jou te meten. Dus helaas denk ik dat je de vk af moet wachten. Sterker nog, ik denk dat je pas wijzer zult worden van de eerste echo. Maar in elk geval gefeliciteerd met je zwangerschap
No more games, no more drama...
  zondag 17 mei 2009 @ 10:42:24 #285
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_69111169
ow inmiddels al genoeg reacties zie ik, moet ook eerst mijn post plaatsen, dan pas koffie maken
No more games, no more drama...
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 10:57:40 #286
5428 crew  miss_sly
pi_69111502

Welkom NieuweUser!

Mijlpaal Chan, gefeliciteerd

Vandaag lekker rommelen, wat opruimen, kleertjes opruimen en wassen, en lekker rustig aan doen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69111792
Welkom Nieuwe User!

Miss sly, klinkt als een relaxt dagje! Mijn dag staat in het teken van "als een dolle de slaapkamer opruimen omdat die er nu uitziet als ground zero terwijl de kraamintake morgen al is"
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 17 mei 2009 @ 11:19:13 #288
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69112000
@innepin, ze komen toch niet je slaapkamer inspecteren?
  zondag 17 mei 2009 @ 11:21:02 #289
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69112032
willen ze niet het babykamertje bekijken dan?

bij mij staat de slaapkamerdeur altijd open eigk dus als ze boven komen om te kijken zien ze dat ook.
Ik zie mezelf ook wel heel hard poetsen enzo tegen die tijd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 11:22:38 #290
5428 crew  miss_sly
pi_69112057
Komen ze nu al voor de intake, innepin? Dat is best op tijd!
Tegen de tijd dat ze hier komen, gaat er ongetwijfeld ook een schoonmaak- en opruimactie aan vooraf. Ze zouden toch eens moeten denken dat ons huis niet perfect is
pi_69112103
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:21 schreef huuphuup het volgende:
willen ze niet het babykamertje bekijken dan?
Ik heb het beide keren geweigerd. Het was nog niet klaar dus er was weinig te inspecteren en bovendien is het niet nodig want je kan ook mondeling overleggen wat nodig is en wat "niet mag"
pi_69112138
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:19 schreef Tan het volgende:
@innepin, ze komen toch niet je slaapkamer inspecteren?
Volgens de mevrouw aan de telefoon wel Ik weet ook niet waarom
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 17 mei 2009 @ 11:27:16 #293
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69112162
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Komen ze nu al voor de intake, innepin? Dat is best op tijd!
Tegen de tijd dat ze hier komen, gaat er ongetwijfeld ook een schoonmaak- en opruimactie aan vooraf. Ze zouden toch eens moeten denken dat ons huis niet perfect is
Dat heb ik ook altijd voor er bezoek komt. Onverwacht bezoek stuit dan ook steevast op een playmobil- of lego-opstelling in de woonkamer en wasmanden vol wasgoed (ik heb geen problemen met wassen, wel met wasgoed in de kasten opruimen, ik haat het )
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 11:31:59 #294
5428 crew  miss_sly
pi_69112266
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:27 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd voor er bezoek komt. Onverwacht bezoek stuit dan ook steevast op een playmobil- of lego-opstelling in de woonkamer en wasmanden vol wasgoed (ik heb geen problemen met wassen, wel met wasgoed in de kasten opruimen, ik haat het )
Hoe herkenbaar! Ik heb nu ook 3 wassen liggen die lekker schoon zijn, maar opgevouwen en in de kast gedaan moeten worden. Het plan is wel dat vandaag te doen
Speelgoed struikelt men hier nog niet over, maar heb me voorgenomen daar geen toestand van te maken, want er woont dadelijk nu eenmaal een kind en die speelt met speelgoed.

Gisteren kwam de onderbuurvrouw even een trap lenen. Moest schaap van het balkon halen dat aan onze slaapkamer grenst. Wij dekken het bed altijd netjes op enzo, ziet er altijd opgeruimd uit, maar gisteren natuurlijk net niet. Had buurvrouw meteen een mooi zicht opp de puinhoop
  zondag 17 mei 2009 @ 11:33:56 #295
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69112312
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:24 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik heb het beide keren geweigerd. Het was nog niet klaar dus er was weinig te inspecteren en bovendien is het niet nodig want je kan ook mondeling overleggen wat nodig is en wat "niet mag"
hmmm ja die van ons is tegen die tijd wel klaar enzo. Maar er zijn wat dingetjes waarvan ik denk dat erover gestruikeld zal worden Zo is het bedje nu nog lang opgemaakt, gewoon omdat dat er leuker uitziet dan kort en er staan twee knuffels in het bedje, dat soort dingskes.
Nouja het zal wel, ik laat het maar over me heenkomen en hoop dat k iemand tref die niet al te belerend is enzo. Daar heb k mn moeder en schoonmoeder al voor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69112624
Toen hier die kraamzorgconsulente kwam voor de intake (ze kwam al heel vroeg), hoefde ze helemaal niet in het kamertje te kijken gelukkig. Was toen ook nog niet eens af. En wij hebben het ledikantje ook idd gewoon hoog opgemaakt omdat dat nu leuk staat Maar mag je ook geen knuffels in het bedje aan het hoofdeinde hebben dan? Dat wist ik niet eens...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 17 mei 2009 @ 11:57:15 #297
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69112813
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:48 schreef tessie het volgende:
Toen hier die kraamzorgconsulente kwam voor de intake (ze kwam al heel vroeg), hoefde ze helemaal niet in het kamertje te kijken gelukkig. Was toen ook nog niet eens af. En wij hebben het ledikantje ook idd gewoon hoog opgemaakt omdat dat nu leuk staat Maar mag je ook geen knuffels in het bedje aan het hoofdeinde hebben dan? Dat wist ik niet eens...
ik weet niet of het ook bij het hoofdeinde niet mag maar ik lees overal dat er niets in het bedje mag staan ivm wiegedood enzo. Nou weet ik verder dus niet hoe strict ze daarmee zijn enzo. Maar er staat dus idd bij ons ook wat bij het hoofdeinde.
En mobiels boven het bed mogen ook niet ivm de rust voor je kindje ofzo en een hemeltje was ook maar dubieus (maar die komt er mooi wel! )

Even iets anders, zijn er ook aanstaande mama's die geen zwangerschapscursus of pufclub hebben gedaan? Het idee staat mij persoonlijk namelijk erg tegen. (niet het concept pufclub ofzo, maar gewoon ik heb zoveel aan mn hoofd op het moment, nog iets erbij zie ik echt ff niet zitten.) Maar als ik mn moeder, schoonmoeder en de rest van mn omgeving mag geloven ben ik een ernstig ontaarde moeder als ik het niet doe en ga ik die bevalling never nooit redden zonder pufclub...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 12:03:40 #298
5428 crew  miss_sly
pi_69112961
Natuurlijk red je het ook zonder en ben je geen ontaarde moeder als je het niet doet.
Toch hoor ik wel vaak dat het fijn was dat ze een cursus hebben gedaan. Mijn zusje had bijvoorbeeld bij de eerste geen pufcursus gedaan, maar haptonomie. Ze was namelijk al kraamverzorgster, wist al behoorlijk wat, dus ze deed liever hapotnomie. Die zei wel achteraf dat ze een pufcursus misschien toch ook wel fijn gevonden had.

Maar als je het echt niet wil, dan doe je het gewoon niet!
  zondag 17 mei 2009 @ 12:09:22 #299
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69113083
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk red je het ook zonder en ben je geen ontaarde moeder als je het niet doet.
Toch hoor ik wel vaak dat het fijn was dat ze een cursus hebben gedaan. Mijn zusje had bijvoorbeeld bij de eerste geen pufcursus gedaan, maar haptonomie. Ze was namelijk al kraamverzorgster, wist al behoorlijk wat, dus ze deed liever hapotnomie. Die zei wel achteraf dat ze een pufcursus misschien toch ook wel fijn gevonden had.

Maar als je het echt niet wil, dan doe je het gewoon niet!
dat is ook wel zo, en het lijkt me ook wel nuttig enzo maar mn hoofd staat er gewoon echt niet naar waarom hebben ze niet ook gewoon van die cursussen in 1 avond, moet t allemaal gelijk 10 weken duren enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 17 mei 2009 @ 12:10:52 #300
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69113118
had gister een goede dag (tot 21 uur ofzo, toen kreeg ik migraine), maar vandaag weer enorm beroerd....
en morgen, na een week vakantie, weer aan het werk en heb vroege dienst, ben wel bang dat ik dan ook zo beroerd ben...best zin in werken, maar als ik me zo voel als vandaag, dan wordt dat werken een hel....

(en ik wil eigenlijk mijn werk pas inlichten NA mijn familie, dus moet nog 2 weken enorm hard voor mezelf gaan zijn denk ik....)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')