idd... je kan wel proberen je baby voor bactereien te behoden maar dan moet je d'r in een plastic zak doen ofzo..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga lekker wassen, niet strijken en ik drapeer voor de zekerheid wel zolang een hydrofiele luier over het geheel. Maar sowieso, bacterien komt je kind mee in aanraking, daar ontkom je niet aan. En dat moet je ook neit willen, lijkt me? Het moet geen 'boy-in-the-bubble' worden, toch?
Wel eerst de zak steriliseren danquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
idd... je kan wel proberen je baby voor bactereien te behoden maar dan moet je d'r in een plastic zak doen ofzo..
Als er visite is komt zal Senna toch ook in aanraking komen met bacterien...
en 80 dagen zijn zo om![]()
Ja, het is echt!! Is Senna alweer wat meer aanwezig?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoef nog maar 80 dagendat klinkt veeeel korter dan ruim 11 weken! Ow jee, zou het dan toch echt?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:42 schreef huuphuup het volgende:
Heeeeey daar issie dan!! Het rupsje voor vlindur![]()
![]()
MamaNik fijn dat de tweeling zo goed groeitquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:39 schreef MamaNik het volgende:
Noli, gefeliciteerd met jullie zoon of dochter! Het wachten is eindelijk beloond! Hier alles nog rustig gelukkig. Morgen 34 weken gister nog groei echo gehad en liggen nog steeds op schema van een 1 ling (mijn buik is explosief gegroeid sinds ik in het zhuis lig) dus dat is opzich heel fijn. Ze zijn er gister ook achter gekomen dat ik een urineweg infectie heb dus krijg ik nu antibiotica voor. Eiwit was erg toegenomen van 0.35 naar 0.54. Daar schrok ik wel even van. Maar ondanks dit alles geen klachten! :-) Vandaag nog mijn favoriet NOT inwendig onderzoek om te kijken hoe het met mijn baarmoedermond is. Hoop niet dat ze daarmee iets opwekken. Heb ook aangegeven dat ik dat wel een beetje spannend vind. Oh en mijn buikomtrek met 33 weken en 4 dagen 147 cm Iemand iets gehoord van mikoxx?
Ah ok. Dan hoef ik die niet meer aan te passen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:45 schreef Vlindur het volgende:
Dank jullie!
BE, die ticker klopt wel, ik ben vandaag 6.6. Dat had ik dus stiekem al langer door
Wat het IS! Het IS al een jongen of een meisjequote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:05 schreef martine1984 het volgende:
Vlinder![]()
![]()
![]()
Troel, super dat je de baby hebt gevoeld![]()
Sorbootje, ik vind het ook heel spannend de 20 weken echo... zal blij zijn om mn kleine puk weer te zien en eindelijk te weten wat het wordt. Ik heb zelf heel erg een jongetjes gevoel... maar gister zij de magnetiseur van mn vriend dat het meisje zou worden tot dus ver heeft ze altijd gelijk gehad ze is paronomaal dus ik ben een beetje in de war
bij van die piercing-shops heb je daar ook van die flexibele buisjes/slangetjes voor, die meebewegen met de vorm van een zwangere buik, en die het gat openhouden... (was iig toen ik mijn tong-ding liet zetten...)quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Gisteren heb ik mijn navelpiercing eruit gehaald, was eigenlijk nog niet echt nodig maar hij kwam nu steeds meer op mijn navel te zitten ipv er in, nu maar hopen dat ie de laatste 9 weken niet dicht groeit.
Ik heb met 10 wk 5 dagen echo gehad en toen zei ze dat het nog niet hoorbaar was, dus hebben we het alleen zien knipperen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:54 schreef Vlindur het volgende:
Over 4 weken kunnen we het hartje toch ook wel horen? Nu hebben we het alleen gezien, wel gaaf hoor!
Angelsounds, dat lijkt me ook wel wat ja. Maar eerst de 2e echo nog maar even afwachtenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik heb met 10 wk 5 dagen echo gehad en toen zei ze dat het nog niet hoorbaar was, dus hebben we het alleen zien knipperen.
Volgens mij is het mezelf ook nog niet gelukt met de Angelsounds, maar dat heb ik al een paar dagen niet geprobeerd.
Misschien heb ik er tegen die tijd wel een te koop. Dan ben ik 32-33 weken, en dan zou ik het zonder af moeten kunnen, zou je denkenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Angelsounds, dat lijkt me ook wel wat ja. Maar eerst de 2e echo nog maar even afwachten
Ik heb nog een Angelsounds ter overnamequote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:54 schreef Vlindur het volgende:
Over 4 weken kunnen we het hartje toch ook wel horen? Nu hebben we het alleen gezien, wel gaaf hoor!
Oeh, ik hou me voorlopig aanbevolen, hoeveel vraag je er straks voor?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien heb ik er tegen die tijd wel een te koop. Dan ben ik 32-33 weken, en dan zou ik het zonder af moeten kunnen, zou je denken
Op zich is 10 weken nog wel vroeg om het hartje te horen. De angelsounds zegt dat het vanaf 12 weken kan. Met de doppler van het ziekenhuis lukte het bij mij niet met 14 weken. Dus niet teleurgesteld zijn als het niet lukt
Bij mij lukte het om het hartje te vinden met 11,5 wekenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:14 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb nog een Angelsounds ter overnameDie je overigens met 14/15 weken pas mag overnemen als je wilt, want voor die tijd heb je er niks aan!
Het is zo ontzettend moeilijk om dat uit te leggenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:21 schreef Twinkly het volgende:
Jaaa! Troel de baby gevoeld![]()
wat snel al!! Wat voelde je precies, ik wil ook voelen
Ik zit al dagen op m'n buik te letten of ik iets voel, eergisteren voelde ik wel wat kriebelen maar dat kan ook komen omdat ik toen moest plassen
Jippie een kloppend hartje voor Vlindur!!![]()
Fijn dat je over 4 weken weer mag gluren!!
Noli we zijn zooooooooo nieuwsgierig![]()
Ik voel mijn meisje sinds gisterenmiddag. Plop plop plop in mijn buik. Vanaf gistermiddag heel vaak, tot ik naar bed ging. Zo leukquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:26 schreef Troel het volgende:
Het is zo ontzettend moeilijk om dat uit te leggen
ik zat er net aan te denken, zag het op Hyves dat je morgen jarig bentquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:09 schreef texelonia het volgende:
Noli gefeliciteerd!Wat een plaatje zeg! En mooie naam natuurlijk
Jammer dat ze niet morgen geboren is, dan ben ik jarig namelijk, zou helemaal geestig zijn geweest!
tis een bakerpraatje..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:16 schreef TheFrankey het volgende:
Zou aan de vorm van de buik nou echt af te leiden zijn of er een jongen of meisje verwacht word? Volgens het praatje is een meloen een meisje en een ronde bal een jongen.
Of is het bullcrap?
Leg mij dan eens uit wat het verschil is tussen een meloen en een ronde bal?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:16 schreef TheFrankey het volgende:
Zou aan de vorm van de buik nou echt af te leiden zijn of er een jongen of meisje verwacht word? Volgens het praatje is een meloen een meisje en een ronde bal een jongen.
Of is het bullcrap?
Meloen is denk ik meer een ovale buik van boven naar onder dan, en een bal meer als een soort Voetbal of zulks.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Noli! Dat was even heftig supersnel!
Gefeliciteerd met jullie meisje. Prachtige namen!![]()
[..]
Leg mij dan eens uit wat het verschil is tussen een meloen en een ronde bal?![]()
En als je bedoeld 'watermeloen' dan klopt het volgens mij nog niet, want ik heb altijd gehoord puntbuik is jongen. Dacht ik.
de vorm van mijn buik verandert eigenlijk dagelijks.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:28 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Meloen is denk ik meer een ovale buik van boven naar onder dan, en een bal meer als een soort Voetbal of zulks.
Het zal allemaal wel crap zijn, als iemand gewoon even aangeeft dat ze een meisje kreeg bij een rond buik en iemand een jongen bij een meloenbuik....
Je kindje is er dus nog niet helemaal uit wat het wil zijn.....als dat later maar geen problemen geeftquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
de vorm van mijn buik verandert eigenlijk dagelijks.![]()
als mn baby het weer nodig vindt om overdwars te gaan liggen dan is mn buik ronder dan normaal, anders meer ovalig ofzo denk ik? Maar zoals gezegd het verandert hier dus meerdere keren per dag.
Hier ook met 11 weken hoorquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:25 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Bij mij lukte het om het hartje te vinden met 11,5 wekendaarvoor weet ik het niet want toen had ik de Angelsounds nog niet. Maar het is nog steeds af en toe lastig, dan ligt ie ineens veel dichter bij m'n schaambeen dan eerst bv.
Hoi mikoxx fijn je weer online te zien. Vervelend hé in het ziekenhuis lig er zelf sinds de 4de in dus ook alweer ruim een week en moet blijven tot het eind. Morgen 34 weken dus dat is het positieve ervan maar goed als het redelijk blijft gaan kan het ook nog 3/4 weken duren. De kindjes groeien nog goed en heb zelf nergens last van dat is het vervelende en maakt het ook zo dubbel om hier te liggen. Vanochtend nog inwendig onderzoek gehad en had gelukkig nog geen ontsluiting. (klote onderzoek zou verboden moeten worden) maar jeetje mikoxx wat zal jij geschrokken zijn. Hoop dat ze zich nog even gedeist houden en nog lekker een paar weekjes bij je blijven ik zeg gewoon je mag niet voor piepen hi hi ;-) zet hem op je kunt het. Welk ziekenhuis lig je? Wordt je goed verzorgt? Ze hebben in ieder geval internet dat hebben ze in Delft niet lang leven de mobiel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:51 schreef mikoxx het volgende:
Heb nog niet alles bijgelezen, maar dat komt!
Noli iig gefeliciteerd!!!![]()
Ik lig nog steeds in het zkh. Nog steeds remmers (inmiddels geen infuus meer maar tabletjes) en mn buik houdt zich redelijk rustig gelukkig. Heb nog wel harde buiken, maar geen weeen meer iig. Die hebben ze gelukkig kunnen remmen afgelopen donderdag. Men wat was het spannend allemaal! Pff![]()
Ik moet in het zkh blijven tot 34 weken, en ben nu 32+3, dus dat is zeker nog 1,5 week. Best nog lang... Na 34 weken ga ik helemaal van de remmers af en is het afwachten wat de natuur gaat doen. Dat vind ik ook wel heeeeel spannend. De gyn. was er net nog even en die heeft me wel gerustgesteld dat ik in ieder geval de twee prikken voor longrijping nu heb gehad, dus dat risico is al een stuk minder. Tot morgen krijg ik nog antibiotica en dan is dat ook klaar. Maar goed, hoe langer de![]()
blijven zitten hoe beter natuurlijk. Al wil ik ook graaaag dat dit allemaal achter de rug is.... Beetje dubbel.
Mamanik, hoe gaat t met jou?
Nu ga ik maar eens een poging doen bij te lezen. Tijd zat hier in het zkh..![]()
Dank voor alle lieve reacties van jullie allemaal!!![]()
![]()
Het kan ook wel, soms, maar is wel van verschillende zaken afhankelijk. En om te voorkomen dat mensen in paniek raken omdat ze niets horen (wat heel normaal is bij 11-14 weken) is een Angelsound ook niet verstandig om vroeg te gebruiken. En is het dus ook slim om vast rekening te houden met het nog niet kunnen horen van het hartje met 10w6d bij de vkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:39 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hier ook met 11 weken hoor
Wel even goed zoeken maar toch
mn kindje welquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:36 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je kindje is er dus nog niet helemaal uit wat het wil zijn.....als dat later maar geen problemen geeft
Volgens mij is dat dus echt je reinste kolder..... een punthoofd krijg je ervan
Dat ís ook heel raar. En ik voelde me ook raar, en moe, maar vooral heel trotsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:52 schreef DuchessX het volgende:
Het lijkt me zo raar...je gaat met z'n tweetje naar het zkhs om te bevallen en je loopt er gewoon met z'n drietjes weer uit!Een heel nieuw leventje bij je, dat bij je hoort en dat afhankelijk is van je. Ineens ben je niet meer met z'n tweetjes maar met z'n drietjes. Ben heel benieuwd hoe dat voelt
![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:56 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat ís ook heel raar. En ik voelde me ook raar, en moe, maar vooral heel trots. Net bevallen, achterlijke kleren aan, in een rolstoel met een kindje in de maxicosi op schoot. Naar huis. Ik denk dat ik me nog nooit zo bijzonder heb gevoeld als toen.
Grappig is dat eigenlijk. Iedereen ervaart het als een wonder, heel bijzonder, speciaal etc. En dat is het in persoonlijke zin ook zeker. Terwijl het natuurlijk eigenlijk de normaalste zaak van de wereld is (op wereldbasis gezien). De wereld loopt dus vol met wondertjes...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:56 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat ís ook heel raar. En ik voelde me ook raar, en moe, maar vooral heel trots. Net bevallen, achterlijke kleren aan, in een rolstoel met een kindje in de maxicosi op schoot. Naar huis. Ik denk dat ik me nog nooit zo bijzonder heb gevoeld als toen.
Ja was wel ff schrikken, maar gelukkig had ik gelijk erna een afspraak bij de VK en zij heeft me wel gerust gesteld. Het is op zich niet erg, sommige mensen maken nou eenmaal grote baby´s. En wie weet valt het bij de volgende echo dus wel mee. Maar mocht ie dan nog steeds zo groot zijn, dan gaat de VK met de gyn overleggen en dan zal ie ws. zo rond de 38 weken gehaald worden, dus dat is ook gewoon prima. Maar tis toch wel spannend.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Tjee Tessie! Dat is wel een beetje schrikken ook ineens dan lijkt me?
Je bent zelf toch niet eens zo heel veel aangekomen toch?
Hopelijk valt het over anderhalve week mee en kan hij nog even lekker blijven zitten.
Dat bedacht ik me ook toen we 's ochtends rond kwart voor 7 met de auto naar t ziekenhuis reden om de bevalling te laten inleidne, de volgende keer dat ik in deze auto zit zal er een klein mensje in t stoeltje zitten en ben ik mama... dat vond ik zo onwerkelijk...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:52 schreef DuchessX het volgende:
Het lijkt me zo raar...je gaat met z'n tweetje naar het zkhs om te bevallen en je loopt er gewoon met z'n drietjes weer uit!Een heel nieuw leventje bij je, dat bij je hoort en dat afhankelijk is van je. Ineens ben je niet meer met z'n tweetjes maar met z'n drietjes. Ben heel benieuwd hoe dat voelt
![]()
Ah ok. Ik dacht dat je nog wat lager zat. Maar dan nog... het is wel meer dan dat hele mooie gemiddeld, maar ook weer niet echt enorm buitensporig dacht ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:32 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja was wel ff schrikken, maar gelukkig had ik gelijk erna een afspraak bij de VK en zij heeft me wel gerust gesteld. Het is op zich niet erg, sommige mensen maken nou eenmaal grote baby´s. En wie weet valt het bij de volgende echo dus wel mee. Maar mocht ie dan nog steeds zo groot zijn, dan gaat de VK met de gyn overleggen en dan zal ie ws. zo rond de 38 weken gehaald worden, dus dat is ook gewoon prima. Maar tis toch wel spannend.
Ben zelf wel veel aangekomen hoor vind ik, nu 13 kg al
Zie bevallingsverhalen voor de detailsquote:
Veel plezierquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:48 schreef Takkembah het volgende:
Ik kom tussen het gefeliciteer door even stuiteren!!!!![]()
* Takkembah heeft morgen 20wk echoooooooooooo
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:44 schreef Jore het volgende:
[..]
Zie bevallingsverhalen voor de detailsLaten we zeggen dat ik de volgende keer géén dikke sokken meer aandoe tijdens het baren omdat ik dan niet meer in mijn eigen schoenen pas, maar wel in die van mijn man.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:32 schreef DuchessX het volgende:
[..]
![]()
![]()
* DuchessX maakt mental note: geen dikke sokken aan tijdens bevalling![]()
Takkie veel plezier morgen!!!!Wil je ook het geslacht weten?
Wat een leuke fotoquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:06 schreef McLaura het volgende:
Even voor de leuk : Silly (niet mevrouw SilkTie maar mijn poes) en haar favo kussentje
[ afbeelding ]
Hoe is het trouwens met Silly van Silk en Silk en natuurlijk, de![]()
paracetamol maar dat heeft deze keer niet echt geholpen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Memmel, laat je lekker verwennen![]()
Vicky, lastig hoor, dat migraine... Mag je daar iets voor slikken?
Ja die Maxima kan verrassend uit de hoek komen hè?!quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:06 schreef Sugar het volgende:
Gheghe, die dromen!
Verwondering, besef en vertrouwen.
.
.
* Sugar stil is
.
.
.
Mooi
.
.
Volgens mij is het best gebruikelijk om veel over het verleden te dromen als er iets groots in je leven te gebeuren staat.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh al die dromen!![]()
Ik droom veel over ex-vriendjes en over mensen waar ik ooit bevriend mee was... Het waarom ontgaat me eerlijk gezegd wel...
In navolging van Kersjes ben ik btw ook vannacht bevallen in een droomquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:21 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Volgens mij is het best gebruikelijk om veel over het verleden te dromen als er iets groots in je leven te gebeuren staat.
Oh da's écht heel irritant.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:15 schreef _Bar_ het volgende:
moet lachen om de dromen, leuk hoor.
hier kon ik vannacht niet slapen, en niet omdat ik ergens last van had ofzo, maar omdat ik gewoon klaar wakker was.
volgens mij wel aangezien de kraam natuurlijk ook komt. Andrs ff overleggen als je de intake van de kraam hebt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:36 schreef _Bar_ het volgende:
even een heel andere vraag;
Je bed verhogen, is dat ook nodig als je in het ziekenhuis moet bevallen?
Ik kan me herrinneren dat ik dat met Thijs van de kraam de andere dag wel weer normaal mocht slapen dus bed mocht naar beneden.
Ik durf die van ons niet op klossen te zetten. R. gaat er nu al geregeld door heen met lattenbodem en al. Als bed dan op klossen staat valt ie stukje hogerquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:43 schreef Vicky het volgende:
die van ons staat nu een week op klossen en Amber vindt het maar al te leuk
Ja bij de thuiszorg kan je die hier zo ophalen!!quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Die klossen, moet je dat ergens aanvragen of kun je die tezijnertijd gewoon ergens halen?
hier ook. hoef er ook neits voor te betalen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:47 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja bij de thuiszorg kan je die hier zo ophalen!!
uhh dat gevoel ken ik eigenlij kniet..quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een machine met babykleertjes aanzetten, maar ik durf nietHet voelt zo raar, nog steeds, zo voorbarig, onnodig. Gaat dat gevoel ooit weg voor de bevalling of zal daar echt een minimensje in mijn armen voor nodig zijn om me te laten realiseren dat het echt, heel echt waar is?
Zo herkenbaar! Zelfs toen ik wist dat ik moest gaan bevallen (werd ingeleid) kon ik het nog niet echt bevatten..quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een machine met babykleertjes aanzetten, maar ik durf nietHet voelt zo raar, nog steeds, zo voorbarig, onnodig. Gaat dat gevoel ooit weg voor de bevalling of zal daar echt een minimensje in mijn armen voor nodig zijn om me te laten realiseren dat het echt, heel echt waar is?
Dat probleem heb je met dunne sokken ook ....quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:32 schreef DuchessX het volgende:
[..]
![]()
![]()
* DuchessX maakt mental note: geen dikke sokken aan tijdens bevalling![]()
Takkie veel plezier morgen!!!!Wil je ook het geslacht weten?
FajaHoe voel je je nu?
Vicky lekker geslapen
Wij hebben gister gebeld en ze worden maandag gebracht. Ik begreep bij het intakegesprek dat Amsterdam de enige stad in NL is waar ze ze komen brengen en halen! Ik geloof omdat Amsterdammers anders te eigenwijs zijn en ze niet namen oid.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Die klossen, moet je dat ergens aanvragen of kun je die tezijnertijd gewoon ergens halen?
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:26 schreef oeke het volgende:
[..]
Wij hebben gister gebeld en ze worden maandag gebracht. Ik begreep bij het intakegesprek dat Amsterdam de enige stad in NL is waar ze ze komen brengen en halen! Ik geloof omdat Amsterdammers anders te eigenwijs zijn en ze niet namen oid.Je kunt naar de thuiszorg bellen in de 36ste week.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een roze was in de wasmachine zitten
Bij twijfel bellen! Het is nu toch overdag en tussen 13.00 en 15.00 worden meestal toch geen kraamvisites geredenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:29 schreef mefke79 het volgende:
Even een vraagje, wanneer moet je je zorgen maken over buikpijn? Ik heb zelf het idee dat het iets van spierpijn is (bij de cursus te veel gedaan gisteren) en het zit aan de zijkant. Buik wordt ook niet hard ofzo, maar de pijn is ook niet constant. Niet dat ik me er nou echt druk om maak, maar toch. Ik voel Driekus ook gewoon.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:26 schreef oeke het volgende:
[..]
Wij hebben gister gebeld en ze worden maandag gebracht. Ik begreep bij het intakegesprek dat Amsterdam de enige stad in NL is waar ze ze komen brengen en halen! Ik geloof omdat Amsterdammers anders te eigenwijs zijn en ze niet namen oid.Je kunt naar de thuiszorg bellen in de 36ste week.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Klossen halen en brengen, wat een luxe!
Ik weet nog dat ze bij mij vorige keer vroegen 'bent u al 37 weken, want eerder geven we ze niet meer' (er stonden echt staaaaaaaaaaaaaaaaaapels van die dingen) en toen ik toen antwoordde dat ik 36w6d was ging ze moeilijk kijken!![]()
![]()
Ja, maar een kraambed brengen of halen is wel even iets anders dan vier van die metalen klossen he.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:17 schreef Zweefvliegje het volgende:
Noli gefeliciteerd!! Wat een mooie naam en wat een mooi meisje is Tessel!![]()
[..]
Volgens mij is dat onzin, want hier in Leeuwarden hebben ze mij een heel kraambed gebracht en toen ik hem weer kwijt wilde hebben ze hem ook weer voor me opgehaald!
whaha ja dat is waarquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:31 schreef Angel-Eyez het volgende:
Is toch niets van gelogen Vicky?
Wat zijn 6 dagen nou op 40 weken?
Zo heb ik er 2 teveel... de kraamconsulente adviseerde mij er 2 op elkaar te zetten in het midden, maar dat gaat heul niet, want ze schuiven in elkaarquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
whaha ja dat is waar
ze vroeg nog meteen of ik nog meer nodig had
ik heb 6 poten onder het bed, dus ook 6 klossen. als je neit op bed zit dan zit er wat speling in.. lekker boeiendquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:34 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Zo heb ik er 2 teveel... de kraamconsulente adviseerde mij er 2 op elkaar te zetten in het midden, maar dat gaat heul niet, want ze schuiven in elkaar
ah oke, ja ondersteek moet natuurlijk ook, mij is een douchekruk dan weer niet aangeboden, had ik andes vast ook mee thuisgekomenquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb 6 poten onder het bed, dus ook 6 klossen. als je neit op bed zit dan zit er wat speling in.. lekker boeiend
maar ze vroeg meteen of ik ook een ondersteek en een douchestoel/kruk wilde hebben..
haha ik zie dat al helemaal voor me, zo'n vrouwtje wat net met haar hoofd boven de bedrand uitkomtquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:39 schreef Nijna het volgende:
Ik heb even gebeld vantevoren en toen kon ik ze zo op komen halen, dus ga ik nu maar weer doen denk ik. Kreeg toen ook gelijk een ondersteek mee.
Toen onze (kleine) kraamhulp er was hebben lief en zij het bed de tweede dag alweer ontdaan van de klossen. Ze kon er nauwelijks bij, hahaha. En ik vond het eigenlijk ook wel fijn om niet meer zo enorm hoog te liggen. Dus ik hoop gewoon weer op een kleine kraamhulp (gniffel)
oke dan moet je zelf dus het gewicht van de kleine in de gaten gaan houden?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:42 schreef Vicky het volgende:
Ondersteek heb ik niet meegenomen, bij Amber ook niet gebruikt
Moet straks wel een weegschaal gaan halen ondanks de flesvoeding. Dit omdat Amber heel veel gespuugd heeft en bijna geen voeding binnen hield.
de kraam wilde dat ik er een ging halen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
haha ik zie dat al helemaal voor me, zo'n vrouwtje wat net met haar hoofd boven de bedrand uitkomt![]()
[..]
oke dan moet je zelf dus het gewicht van de kleine in de gaten gaan houden?
ik ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan trouwens, ondanks mijn borstverkleinig, heb ik aangegeven dat ik toch wil proberen borstvoeding te gaan geven.
oke, ja kan het toch beter in de gaten gehouden worden natuurlijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
de kraam wilde dat ik er een ging halen.
is je tepel verplaatst tijdens de bvk?
logisch. bij mijn hebben ze mijn tepel verplaatst maar ik heb wel elke keer vocht uit mijn tepels.. maar ik ga toch aan de flesvoeding..quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:54 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
oke, ja kan het toch beter in de gaten gehouden worden natuurlijk
Ja de vk zei ook al gelijk dat het waarschijnlijk toch niet gaat, dat ik het geen week vol zal houden.
Ik heb dan ook wel al flesvoeding in huis. Maar ik wil het gewoon geprobeerd hebben.
Ja kan ik me ook voorstellen hoor. Gekke is dat ik juist bang ben dat er bij mij niets gaat gebeuren, aangezien er helemaal niets veranderd is aan mijn borsten (ook geen vocht nog dus). Toevallig de laatste dagen dat mijn tepels ineens pijnlijk aanvoelen (dat geeft een mens hoopquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
logisch. bij mijn hebben ze mijn tepel verplaatst maar ik heb wel elke keer vocht uit mijn tepels.. maar ik ga toch aan de flesvoeding..
De dame van de intake was een rasechte Amsterdamse en sinds ik hier woon (3 jaar) heb ik gemerkt dat die Amsterdammers een zeer trots volkje zijn! Dit zal er ook wel weer een uiting van zijn!quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:36 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Hier kwamen ze de klossen ook gewoon brengen en halen, hoor. Dat hoge Noorden is nog niet zo achtergesteld als men soms denkt![]()
Godallemachtig krijg nou tieten ...da's de beste scan die ik in tijden gezien heb.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vlindur geweldig mooi boontje heb je daar trouwens!
En Takkembah, succes vanavond!
quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:52 schreef Takkembah het volgende:
Wauw karin wat mooooooooooooooooooooooooi![]()
![]()
Wij gaan zo vertrekken veur de echo *stuiter stuiter*
DuchessX, ik weet alleen dat die medicatie best behoorlijk troep is en dat ze die helemaal niet zo heel makkelijk geven.Althans, het is mij nooit aangeboden (ok, geen verkleining hier, geen idee of dat verschil maakt) maar ik weet alleen dat je er vlgs mij zelf om moet vragen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:40 schreef DuchessX het volgende:
Karin wat mooi hé, zo'n klein wondertje
Aan de bvk-dames:
Hoe zit het met medicatie tegen stuwing? Mijn tepels zijn ook verplaatst, dus borstvoeding zal wrs niet gaan.
Weten jullie wanneer je met die medicatie moet beginnen en wat voor iets het precies is?
Ow wat goed om te horen! Dit is echt 1 van de weinige succesvolle verhalen die ik hoor. Maar geeft me wel moedquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]AE, mijn vriendinnetje is 2 weken terug bevallen, met een keizersnede en bij haar gaat het borstvoeden super! Zelfs na de ks, dus na verlaat aanleggen, het kan dus ook wel heel goed gaan. Ik hoop dat het jou ook lukt.
Gefeliciteerd dan toch maar?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:02 schreef Potter het volgende:
Mijn vriendin is 16 juli uitgerekend! Word voor de 1e keer papa. Zal mijn hele levensstijl dus aan moeten passen!
Ben je blij of niet blij? Het klinkt nl zoquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:02 schreef Potter het volgende:
Mijn vriendin is 16 juli uitgerekend! Word voor de 1e keer papa. Zal mijn hele levensstijl dus aan moeten passen!
Ja dat zal ook haast wel en ook dat besluit kan ik begrijpen. Maar ik verbaasde mij er vooral over dat mijn verloskundige (wat ze al ruim 20 jaar is) zei dat ze uit ervaring wist dat het een tranendal zou worden. En ze het mij dus eigenlijk afraadde, vooral ook omdat ik er alleen voor sta. Het ziekenhuis waar ik destijds geopereerd bent acht de kansen om goed borstvoeding te geven ook klein. Maar goed niemand zegt onmogelijk, dus het proberen waard vind ikquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:05 schreef RockabeIIa het volgende:
AE, ik denk (ja echt!) dat velen er bij voorbaat al vanaf zien om heel eerlijk te zijn, omdat men denkt dat het moeilijker zal zijn
(in mijn omgeving merk ik dat iig wel)
gelukkig, gefeliciteerd dan met het aankomend vaderschapquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:08 schreef Potter het volgende:
Nee ben super blij! Was alleen nog niet gepland. Maar had al gezegd dat wanneer ik een kind wil dan is het met haar. dat zegt iedereen dat weet ik. maar is echt spannend
jeuh fijn dat alles goed wasquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:25 schreef Takkembah het volgende:
Alles goed met de echo!! Wat ontzettend heerlijk om te zien zeg!
Morgen op het werk zal ik de plaatjes inscannen
Oh ja, en het is eenMEID
quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:37 schreef DuchessX het volgende:
[...hoop geklaag...]
Nou heb ik dan wel een geweldige man die (meestal) zonder klagen alles doet en overneemt,
Mag een tweelingpapa ookquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:11 schreef DuchessX het volgende:
En is er nog nieuws van de tweelingmama's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |