quote:Op zondag 10 mei 2009 22:15 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij het strippen ga je met 1 of 2 vingers ín de baarmoedermond om te proberen de vliezen los te woelen. Dat geeft het stofje prostaglandine af, wat weer de baring in gang kán zetten (als je al op het randje van bevallen staat). Er is dus wel ontsluiting nodig. Als er geen ontsluiting is, kun je hoogstens de baarmoedermond wat masseren in de hoop dat dat wat teweeg brengt...
2e optie is natuurlijk gewoon prostaglandingesen he![]()
Ik ook niet, het verbaast me alleen nietquote:Op zondag 10 mei 2009 22:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik weet niet precies wat je bedoelt Rocka
hmm nou het zal op zich wel mogen denk ikquote:Op zondag 10 mei 2009 22:53 schreef mefke79 het volgende:
Faja...komt goed! En is niet linksom dan rechtsom...
Karin, bij ons echobureau werd duidelijk aan de telefoon gezegd dat je geen andere kinderen mee mocht brengen, ik zou dat dus even navragen.
quote:Op zondag 10 mei 2009 23:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
trouwens wel bedankt voor de felicitaties. Het is welkom. Dat is het belangrijkste.
Spannend maar gaat je lukken!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:59 schreef marlieske het volgende:
Poeh wat vreemd ik zou morgen een keizersnede krijgen en ben gewoon al ruim een week de mama van Isa en Ties.... morgen de vuurdoop met 2 kinderen alleen, wish me luck
quote:Op zondag 10 mei 2009 23:05 schreef freecell het volgende:
Oja en wat huupje zegt
De placenta wordt pas later 'in gebruik genomen' niet te druk maken over die eerste tijd
quote:Op maandag 11 mei 2009 08:17 schreef Kersjes het volgende:
Jongens, ik ben bevallen! In mijn iets te realistische droom in ieder geval![]()
Wat zij zegt!quote:Op maandag 11 mei 2009 08:23 schreef Noli. het volgende:
[..]
Wil jij me NIET zo laten schrikken op de vroege *ahum* ochtend?!?!
quote:Op maandag 11 mei 2009 08:23 schreef Noli. het volgende:
[..]
Wil jij me NIET zo laten schrikken op de vroege *ahum* ochtend?!?!
Nog even een quote uit het vorige deeltje, dat van die eetlepel per keer wist ik niet, maar ik moet zeggen dat ik dan uit mijzelf ook maar kleine slokjes per keer neem en inderdaad niet een heel glas inééns.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:22 schreef _Bar_ het volgende:
wat bij cola dan juist heel goed is, niet om complete glazen tegelijk te drinken, maar een eetlepel per keer als je misselijk bent.
het helpt op die mannier ook goed tegen het spugen.
Ja, je hebt ook helemaal gelijk.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:53 schreef Kersjes het volgende:
Tan, kop op joh! Het wordt echtechtecht beter, hoe slecht het eerst ook mag gaan: de misselijkheid neemt op den duur echt af en verreweg de meeste vrouwen hebben na de eerste maanden nergens meer last van!
En zelfs degenen die wel tot aan het eind misselijk en aan het kotsen blijven (zoals ik) hebben dat ook niet meer 24 uur per dag, kunnen er (al dan niet m.b.v. medicatie) prima mee leven en kunnen zelfs genieten van de zwangerschap!
Sterkte voor alle misselijken onder ons
Dan ben je meestal binnen 48 uur aan de beurt. Meestal dusquote:Op maandag 11 mei 2009 08:52 schreef Noli. het volgende:
Ik moet trouwens constant naar de wc.
En oja, wat het iig wél doet.. Ik ben de slijmprop kwijt..
Vlindur, maak je geen zorgen! Ik ben onderhand 18,5wk en ik heb tot nu toe nergens last van gehad. Mijn borsten zijn een beetje gevoelig geweest, maar dat was pas rond een week of tien... D'r zit heus wel een kindje!quote:Op maandag 11 mei 2009 09:33 schreef Vlindur het volgende:
Faja, gefeliciteerd! Wat een verassing zeg!
Noli, succes nog even, hoop toch wel dat je gauw je kleintje vast mag houden hoor!
Hier gaat het wel. Ik heb echt helemaal nergens last van. Morgen de echo, dan kan ik eindelijk zien of er echt wel een kindje groeit, want ik geloof er nog niks van. Ik heb immers nergens last van.. Mn borsten zijn nog steeds niet mega gevoelig en ik ben ook niet misselijk ik voel maar niks.. Vandaag 6.5 week.
Daarom zei ik al... meestalquote:Op maandag 11 mei 2009 09:17 schreef Noli. het volgende:
Leegloop van de darmen enzo heb ik al een week..![]()
![]()
En bij Hanne verloor ik twee en een half week voor de bevalling de lijmprop.(maar toen heb ik niks van voorwerk gehad he?)
Beetje onsmakelijk:quote:Op maandag 11 mei 2009 09:52 schreef Linda2205 het volgende:
En nav Noli's verhaal. Hoe ziet zo'n slijmprop er dan uit? Weet je dat meteen bij de eerste ook, van "ow, dat was 'm?"
Veel succes!quote:Op maandag 11 mei 2009 09:49 schreef Noli. het volgende:
Heerlijk, hormonen, ik kan echt alleen maar janken..![]()
![]()
Maar ik werd net terug gebeld door de gyn (Wilbers) Hij wou me sowieso ook niet zo lang laten lopen.
Ik mag me zo melden in het ziekenhuis, eerst aan het CTG en (inwendige) onderzoeken.
Daarna gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn. Als er bijvoorbeeld al wat verweking is dan zou inleiden een mogelijkheid kunnen zijn. Nou ja, we zullen zien..
Tot later!
Dank! En hoe groot is zoiets dan? Ik voel me echt een noob soms...das het enige waarvoor ik bang ben, niet voor de bevalling ansich, maar dat ik het gewoon allemaal niet weet als het begint..quote:Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef Tan het volgende:
Noli spannend!! Het einde is in zicht!!!
[..]
Beetje onsmakelijk:
Ik zag een duidelijk glazig prutje met glazige sliertjes rondom en daardoorheen leken wel adertjes te lopen of zo, maar dat waren dus hele dunne bloedsliertjes.
Bij de laatste verloor ik het in delen en was het meer gelig en snotterig, maar wel compact, maar volgens de VK kan de slijmprop ook in delen komen en dan is het wat natter.
De hele slijmprop was bij mij zoiets als een stuiver, misschien ietsje kleiner.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dank! En hoe groot is zoiets dan? Ik voel me echt een noob soms...das het enige waarvoor ik bang ben, niet voor de bevalling ansich, maar dat ik het gewoon allemaal niet weet als het begint..![]()
Wat een mooie uitgerekende datum!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:13 schreef Faja-Lobi het volgende:
Volgens de verloskundige ben ik 10.01.10 uitgerekend en dat zou nu een week of 5 zwanger zijn dan als ik me niet vergis. Ik ga maar eens inventariseren wat ik weer allemaal terug moet gaan kopen voor die tijd.
wat een onzinquote:Op maandag 11 mei 2009 10:48 schreef Xenia het volgende:
Faja gefeliciteerd! Hele mooie uitgerekende datum![]()
Noli sterkte vandaag!
McLaura, ik moest zo lachen om je kleine indruk van die meneer van jou
DuchessX ik hoop dat je je snel beter voelt nu je extra ijzer inneemt.
En even een bemoedigende opsteker voor alle misselijke dames (van nu.nl):
Ochtendmisselijkheid is teken van intelligente baby
Eet smakelijk Juup©quote:Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef Tan het volgende:
Noli spannend!! Het einde is in zicht!!!
[..]
Beetje onsmakelijk:
Ik zag een duidelijk glazig prutje met glazige sliertjes rondom en daardoorheen leken wel adertjes te lopen of zo, maar dat waren dus hele dunne bloedsliertjes.
Bij de laatste verloor ik het in delen en was het meer gelig en snotterig, maar wel compact, maar volgens de VK kan de slijmprop ook in delen komen en dan is het wat natter.
Ik wou ook al gaan steigeren.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:52 schreef Dakota het volgende:
[..]
wat een onzin
*nooit misselijk is geweest en wil baby niet dom noemen*
Wat een mooie uitgerekende datum! Is dat niet dezelfde datum als Tan?quote:Op maandag 11 mei 2009 10:13 schreef Faja-Lobi het volgende:
Volgens de verloskundige ben ik 10.01.10 uitgerekend en dat zou nu een week of 5 zwanger zijn dan als ik me niet vergis. Ik ga maar eens inventariseren wat ik weer allemaal terug moet gaan kopen voor die tijd.
herken het niet onder mijn ribben, ik heb het tussen mijn schouderbladen. Volgens de fysio is er dan een zenuwtje niet goed geschoten...quote:Op maandag 11 mei 2009 11:01 schreef innepin het volgende:
McLaura, hier nog zo eentje
Noli, sterkte vandaag! En succes!
FajaAl een beetje bekomen van de schrik? Wat een mooie uitgerekende datum zeg
Ik probeer zo weinig mogelijk te klagen, maar ehhh... au? Gisteren werd ik wakker met een soort van hele nare spierpijn onder mijn rechterribben, die zo erg werd als ik stond of liep dat ik naar adem moest happen. Werd er ook misselijk van. Héél veel rust genomen, ging wel uiteindelijk, word ik er @&*#@ weer mee wakkerHerkent iemand dit? Zit 't kind gewoon raar klem ofzo? Ik word nooit in m'n ribben geschopt, dus dat zal het wel niet zijn..
hier ook een uitzondering op de (blijkbaar) regelquote:Op maandag 11 mei 2009 10:52 schreef Dakota het volgende:
[..]
wat een onzin
quote:Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef McLaura het volgende:
Even een kleine indruk van die meneer van mij :
[ afbeelding ]
Ik twijfelde ook al of ik het zou posten. Wil niemand voor het hoofd stoten. Maar ik ben zelf ook maar drie keer misselijk geweest en vond het dus ook geen leuk bericht en deed het voor mezelf ook al snel af als onzinquote:Op maandag 11 mei 2009 10:52 schreef Dakota het volgende:
wat een onzin
Mijn eerste reactie was inderdaad ook "ik zal Purk maar vast aanmelden voor de Mensa danquote:Op maandag 11 mei 2009 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Fajagefeliciteerd! Wat een verrassing, en een verrassing die je volgens mij graag wou, leuk!
![]()
Misselijkheid/intelligentie haha ik geloof er niks van!
Dan zouden de kinderen van Kersjes hoogbegaafd zijn![]()
en die van mij vast vwo hahaha
Oh ik zei ''die van mij''... ik ben ECHT zwangerik vind het nog steeds gek en zo bijzonder, en voel me ook een beetje bijzonder
Dat kan toch best?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Dan zouden de kinderen van Kersjes hoogbegaafd zijn![]()
kom je er wel eens dan?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie was inderdaad ook "ik zal Purk maar vast aanmelden voor de Mensa dan"
(En even voor de duidelijkheid: als ik ergens het nut niet van inzie is het wel die Mensa)
Jah, gezelligheid met andere idioten!quote:Op maandag 11 mei 2009 11:56 schreef Dakota het volgende:
[..]
kom je er wel eens dan?
T is net zo nuttig als Fok.
Nou, zo voelde het echt!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:48 schreef Xenia het volgende:
McLaura, ik moest zo lachen om je kleine indruk van die meneer van jou
Herkenbaar hoorquote:
Drukke mennekesquote:Op maandag 11 mei 2009 13:01 schreef innepin het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor![]()
Die van mij doet meestal zo: [ afbeelding ]
Do the wave!
En anders zo:
[ afbeelding ]![]()
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Vind het heerlijk om te bakken en het op te eten, maar heb er de fut niet voor. Ik wil mijn eigen Reinhilde hier in huis!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:39 schreef Kersjes het volgende:
Ooooh, lieve kleine Joep![]()
Troel, laat je gaan meid: toetjes, taartjes, koek... Op gewicht komen jij!
Bijzonder om al jullie belevenissen hier steeds te lezen. Zo herkenbaar en soms juist helemaaaal niet, maar altijd leuk. Helaas laat mijn geheugen me dan steeds weer in de steek zodra ik wil reageren
Heuj! Doe je even voorzichtig! *streng kijkt*quote:Op maandag 11 mei 2009 14:04 schreef Memmel het volgende:
Ben net gigantisch op mijn bek gegaan. Ik liep de tuin in, struikel en val. Ik weerde me wel af met mijn handen en benen volgens mij, maar toch...![]()
Ik stond ook weer direct, heb nergens pijn en voel de beeb ook gewoon goed. Moet ik me zorgen maken?
Hoezo.. Lek je?quote:Even een domme vraag: kunnen mijn vliezen eigenlijk knappen door zo'n actie?
Gelukkig zijn er mensen die je kunnen sms-enquote:Op maandag 11 mei 2009 16:12 schreef Kersjes het volgende:
Ah Noli, da's goed nieuws!
Ik hoop dat er gauw wat schot in de zaak komt, je moet immers wel liefst bevallen zijn voordat ik morgen wegga. Anders moet ik de hele week in spanning zitten omdat ik wil weten wat en wie je nou gebaard hebt!
Memmel, doe je voorzichtig?![]()
Ik kriijg in de couche af en toe flashbacks naar een vreselijke afllevering van Grey's Anatomy waarbij een hoogzwangere dame in de douche was uitgegeleden. Ze dacht dat ze slechts haar pols had gebroken, maar toen kreeg ze te horen dat d'r kindje de klap niet overleefd had![]()
Troel, gelukkig kun je ook heel veel kant-en-klare lekkers (laten) halen bij de winkels!
Wilbers is een schat..... Heel veel succes vandaag, vannacht en morgen!quote:
Ik vind vervelend (vooral voor Faja) dat je zo'n opmerking plaatst en het vervolgens niet eens wilt nuanceren.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:45 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik ook niet, het verbaast me alleen niet
quote:Op maandag 11 mei 2009 18:21 schreef Lishe het volgende:
Noli, ik voorspel: een heerlijk half nacgtje slaap en dan vanwege het ontspannen en de rust dat de kinderen niet thuis zijn vannacht om half 5 een spetterend begin van een vlugge relaxete bevalling.
Aldus het orakel.nog even moeders, dan ist zover!!
Dank je wel Icicle, voor de felicitaties.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:22 schreef lcicle het volgende:
Wat een wondertje Faja! Het moet gewoon zo zijn..
[..]
Ik vind vervelend (vooral voor Faja) dat je zo'n opmerking plaatst en het vervolgens niet eens wilt nuanceren.
zou kunnen, maar dit is wel vanaf 12 weken ongeveer al dus het speelt al bijna 14 weken inmiddels. Toen was het nog wel wat te vroeg voor hooikoorts en pollen enzo. Ik heb op zich normaal geen last van hooikoorts maar wel van huismijt enzo dus het zou me niet verbazen uiteindelijkquote:Op maandag 11 mei 2009 19:05 schreef mefke79 het volgende:
huup, weet je zeker dat het geen hooikoorts is? Ik heb er ook even last van gehad en met een paar dagen wat pilletjes was het weg, lijkt me toch het proberen waard, niet dan? Oja, ik heb normaal dus nooit hooikoorts, ben alleen wel gevoelig voor iets wat in een bepaalde periode bloeit, want ik had het vorig jaar ook opeens. En volgens de arts kon het door de hormonen extra opspelen.
Wij gaan morgen naar de Macquote:Op maandag 11 mei 2009 17:32 schreef Noli. het volgende:
Ze eten trouwens gewoon macaroni vanavond maar Maxi is wel beloofd dat ie een keer naar de Mac mag met hun.
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:18 schreef Sorbootje het volgende:
Pff wat krijg ik een puistenkop zeg, van zwanger zijn... nog meer dan toen ik puber was.
quote:
nee echt hoorquote:
Tuurlijk! Zodra we terug zijn doe ik een verslagje. Als het kan met foto's!quote:Op maandag 11 mei 2009 19:16 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, morgen eerste keer VK. Dan ben je echt zwanger!Laat je even weten hoe het was?
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:31 schreef huuphuup het volgende:
ik overweeg zelfs om chocola en snoep maar weer te laten staan![]()
Ik ook!!quote:
Mja, zoiets dacht ik ook op zich, want gewassen en wel in de kast kan er niets gebeuren natuurlijk. En ik wil ze niet ongewassen in de kast leggen/hangen, maar ik wil ze zo graag in de kast en commodequote:Op maandag 11 mei 2009 20:26 schreef Vicky het volgende:
Miss, ik heb de kleertjes gewassen toen ik ze gekocht had en ze zijn de kast in verdwenen. Ik ga ze niet nog een keer wassen
Kast is dicht en kamer is stofvrij
inderdaadquote:Op maandag 11 mei 2009 20:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, zoiets dacht ik ook op zich, want gewassen en wel in de kast kan er niets gebeuren natuurlijk. En ik wil ze niet ongewassen in de kast leggen/hangen, maar ik wil ze zo graag in de kast en commode
En mocht ik ernstige last van nesteldrang krijgen, kunnen ze alsnog een keer in de was
Dat heb ik ook, en dan bij tijd en wijle een dag ertussen dat je echt de hele dag misselijk bent. Zoals vandaag bijvoorbeeld.. Maar Poppejans, als het goed is gaat dat binnenkort veranderen voor ons! Jeej!quote:Op maandag 11 mei 2009 20:22 schreef Poppejans het volgende:
Ook nog ochtend/middag misselijk en eigenlijk sowieso totaal geen eetlust, ik eet wel wat hoor, maar lijkt wel alsof mn smaakzin weg is ofzo + al die etensgeuren
It wasn't me!quote:Op maandag 11 mei 2009 20:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag dat iemand (sorbootje? ) het al eens had gevraagd, maar ik had nog geen antwoord gezien.
Het wassen van de kleertjes, wanneer doe je dat? Als ik dat nu doe, moet ik ze dan over een week of 8 nog een keer wassen? Even daargelaten dat ik dat misschien wel gaan doen omdat ik dat dan weer wil doen (nesteldrang enzo).
quote:Op maandag 11 mei 2009 20:36 schreef huuphuup het volgende:
Och miss als je nesteldrang over hebt kun je altijd nog alle kleertjes tevoorschijn halen en er setjes mee combineren enzoen alles heul vaak strijken
en op maat gesorteerd leggen. En dan besluiten dat op kleur gesorteerd leggen toch leuker staat. En dan dat op soort gesorteerd leggen ook handig is...
![]()
Uiteindelijk liggen de kleertjes hier een soort van op maat. Alles maat 50/56 ligt nu in het commodekastje, alles wat groter is ligt nog in de bergkast. Op die manier hoef ik mijn kleding-gehandicapte-lief niet steeds zuchtend aan te kijken
en dan noem je mij erg?!quote:Op maandag 11 mei 2009 20:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
whaha jij bent erg
Ik heb de maat 50/56 in de kast liggen. Bovenste plank liggen alle rompers. De plank eronder liggen de truitjes, verdeeld over 3 groepen.. mt 50, mt 50/56 en mt 56. Plank daaronder liggen de broekjes, ook verdeeld op maat
Ik heb een IKEA kist vol met maat 62 op een plank staan en een kist met alles vanaf mt 68.
100cm Wauw, ik ga zo ook maar eens meten. Heb net weer een buikfoto gemaakt en ik vind het zo gek, ik zie mezelf in de spiegel, maar als ik dan de foto zie lijkt mijn buik veel groter!quote:Op maandag 11 mei 2009 19:50 schreef martine1984 het volgende:
Sorbootje, ik heb ook een kop als een grindtegel hoor. Mijn buik lijkt wel ontploft, moest gister weer meten voor mn 9 maanden dagboek 100 cm omtrek over mn navel
Ik voel me nu al een zeekoe
en dat pas met 18 weken
Het was mij...quote:Op maandag 11 mei 2009 20:42 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
It wasn't me!![]()
Neemt niet weg dat ik het best wilde weten
Keek net nog naar benee maar nu bijna 5 jaar later zit het vachtje er nog steedsquote:Op maandag 11 mei 2009 20:26 schreef huuphuup het volgende:
Hopelijk trekt het vanzelf weer weg Poppejans![]()
en niet aan dat vachtje plukken hoor!Volgens mn vk verdwijnt het weer na de bevalling hoewel ik niet moest hopen op ineens zonder vachtje wakker worden
maar zodra je begint met scheren enzo dan blijf je dus wel met stugge haartjes zitten. Ik ben dus braaf de dagen aan het aftellen...
Lekker harsen!quote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Keek net nog naar benee maar nu bijna 5 jaar later zit het vachtje er nog steeds
als je hydrofiele luiers strijkt nemen ze minder vocht op.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
. Zij vertelde ook dat 'men' het niet meer nodig vindt om de hydrofiele luiers van tevoren te strijken om ze steriel te maken.
quote:Op maandag 11 mei 2009 21:21 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Keek net nog naar benee maar nu bijna 5 jaar later zit het vachtje er nog steeds
Nog een reden dus om ze niet te strijken.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
als je hydrofiele luiers strijkt nemen ze minder vocht op.
ff langs de huisarts of een creme op vaselinebasis halen zoals Lanette.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:57 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje: heeft iemand hier ervaring met zwangerschapsjeuk? Mn buik lijkt inmiddels net een aardbei, allemaal kleine rode bultjes op de plaatsen waar het jeukt. Ik lees overal dat mentholgel/poeder goed tegen de jeuk werkt, maar toen ik dat er net op smeerde had ik het gevoel dat mn huid eraf schroeide, dus snel eraf gespoeld met warm water. Nu zit er een dikke laag calendula op, maar heeft iemand misschien nog andere tips of ervaringen?
hihii, ik moest ook ff gaan meten hoor.. over mijn buik 113 cmquote:Op maandag 11 mei 2009 22:18 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben net naar boven gerend om te meten![]()
over mn navel 99 cm. Ik had verwacht dat het meer zou zijn, dan is mn buik gemeten over de navel zo'n 13 cm gegroeid. Gek idee, het klinkt niet heel veel maar voor mn gevoel is mn buik best groot.
Wij schelen bijna 10 weken en je buik is een cm minderquote:Op maandag 11 mei 2009 22:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
hihii, ik moest ook ff gaan meten hoor.. over mijn buik 113 cm
oh boy, ik ga het niet eens proberen te metenquote:Op maandag 11 mei 2009 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij schelen bijna 10 weken en je buik is een cm minder
Ach Rocka, omtrek is ook maar een getalletjequote:Op maandag 11 mei 2009 22:29 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
oh boy, ik ga het niet eens proberen te meten
volgens mij was ik bij Amber wel groter.. bij Amber was ik ook 14 kg aangekomen, nu pas 7.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij schelen bijna 10 weken en je buik is een cm minder
omtrek zegt volgens mij idd alleen wat over hoeveel je buik gegroeid is, maar niets over de grootte van je kind ofzo.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:31 schreef huuphuup het volgende:
Maar die omtrek zegt op zich nog niet heel veel toch?
Het verschil tussen wat je eerst had en nu lijkt me meer zeggen over de groei?
neej ja dat sowieso niet natuurlijkquote:Op maandag 11 mei 2009 22:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
omtrek zegt volgens mij idd alleen wat over hoeveel je buik gegroeid is, maar niets over de grootte van je kind ofzo.
oh nee idd.. iedereen is anders gebouwd, als je tenger ben zal je buikomtrek bij 30 weken anders zijn als dat je stevig gebouwd bent.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
neej ja dat sowieso niet natuurlijk
maar ik bedoelde meer dat je omtrek niet echt kunt vergelijken met iemand anders.
Mijn omtrek over de navel gemeten was 86 cm voordat ik zwanger werd (dat weet ik dan weer) maar iemand die 74 cm had ofzo die kan nog steeds wel meer gegroeid zijn in cm's dan ik nu ben, maar toch ruim onder het aantal cm's van mijn buik nu zitten. Als je me nog volgt?
Morgen weer naar de vk, ik ga es vragen hoe het met mijn vruchtwater zithaha. Ik ben wel benieuwd of ik nou normaal of veel of weinig vruchtwater heb, ik gok op normaal anders had ik wel al wat gehoord maar toch, nieuwsgierigheid.
lekker slapen danquote:Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh nee idd.. iedereen is anders gebouwd, als je tenger ben zal je buikomtrek bij 30 weken anders zijn als dat je stevig gebouwd bent.
Vruchtwater heb ik het bij de vk niet eens overgehad vandaag, alleen over hoe zwaar ze de dame schat.. volgens de vk zit ze nu op ongeveer 6 pond
en nu ga ik echt naar bed.. had er een uur geleden al in willen liggen
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag nog 100 dagen!
Morgen dus nog maar 99.
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag nog 100 dagen!
Morgen dus nog maar 99.
Hee Tes! Motiveer?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:05 schreef tessie het volgende:BE!
En Huup, als je een mijlpaal hebt gemist, kan je heus achteraf daar nog wel wat voor kopen hoor
Wij zijn vanavond naar de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis geweest, en nu toch besloten om in het ziekenhuis te gaan bevallen
't Schept toch een band hè?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 06:52 schreef martine1984 het volgende:
Eindelijk een Noli baby!!!! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar het geslacht en de naam
Grappig dat de meesten van jullie ook al een meter of meer in omtrek zijn, ik voel me in ieder geval een stuk minder abnormaal![]()
Ben je in het VU geweest?quote:Op maandag 11 mei 2009 23:05 schreef tessie het volgende:
BE!
En Huup, als je een mijlpaal hebt gemist, kan je heus achteraf daar nog wel wat voor kopen hoor
Wij zijn vanavond naar de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis geweest, en nu toch besloten om in het ziekenhuis te gaan bevallen
Ik probeer het uit te stellen (in elk geval tot mijn verlof dat op 12 juni begint), maar of dat lukt.......quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:30 schreef Brighteyes het volgende:
miss_sly, over dat wassen enzo. Er zijn wel mensen die dan, als de kleertjes in de kast liggen er hydrofiele luiers overheen leggen tegen evt. stof etc.
Er zijn ook hele theorieën over wel of niet strijken en dat zou dan nog weer, door de hitte, extra de evt. bacteriën die erop zouden kunnen zitten doden. Maar dat effect is dus weg zodra je het in de kast legt.
Ik ga ook niet strijken hoor, dat bacteriëngedoe geloof ik allemaal wel. Er komen hoe dan ook bacteriën bij je kleintje, en de 'ergste' komen van andere mensen, niet van kleertjes.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:35 schreef miss_sly het volgende:
Strijken? ik hoopte eigenlijk helemaal niet te hoeven strijken
Toch nog best een gedoe dus, eigenlijk. Gewoonweg wassen en opbergen is dus te simpel gedacht?
Nee hoor, dat kan prima!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:35 schreef miss_sly het volgende:
Strijken? ik hoopte eigenlijk helemaal niet te hoeven strijken
Toch nog best een gedoe dus, eigenlijk. Gewoonweg wassen en opbergen is dus te simpel gedacht?
de verloskundige had gister wel een tip: een dun sjaaltje om je bekken heen knopen en dan strak aantrekken en daar mee gaan slapen. lijkt me alleen alles behalve prettig liggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:00 schreef McLaura het volgende:
Vicky, dat schaambeen..... Ik heb inmiddels ook een hekel aan dat ding. Alleen met een kussen tussen mijn benen houdt ie zich rustig, maar dan kan ik niet slapen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |