quote:Oh en nog even een vraagje: mijn choc witte brit is nogal in de rui!
Haar vacht is zo dik dat het wel gesegmenteerd lijkt (in stukjes opgedeeld) Maar een rubberen massagekammetje werkt niet (wordt het ook ENORM statisch van) en een vlooienkam werkt ook niet, zelfs bij de fijne kam komen er toch niet genoeg haren uit. Als ik haar zachtjes "pluk" komen er echt hele plukken uit namelijk..dus ze kan het wel kwijt. Wat voor kam/geval gebruiken jullie?
nou, ik zet die van mij dan op de tuintafel, en ga er ongeveer 10 minuten stevig met mijn vingers doorheen (vingers bij de nek in de vacht zetten en naar achteren trekken), vinden ze erg lekker en de bossen haar vliegen in het rond. Verder is die vacht gewoon een britteneigenschap... je doet er helaas weinig aan, hier waaien ook chronisch bosjes door de kamerquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:58 schreef nein het volgende:
Oh en nog even een vraagje: mijn choc witte brit is nogal in de rui!
Haar vacht is zo dik dat het wel gesegmenteerd lijkt (in stukjes opgedeeld)Maar een rubberen massagekammetje werkt niet (wordt het ook ENORM statisch van) en een vlooienkam werkt ook niet, zelfs bij de fijne kam komen er toch niet genoeg haren uit. Als ik haar zachtjes "pluk" komen er echt hele plukken uit namelijk..dus ze kan het wel kwijt. Wat voor kam/geval gebruiken jullie?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:10 schreef Sanne het volgende:
Geen foto maar een filmpje.
Het zou er een van mij kunnen zijn. Wat zit die hoog!!! Hoe kwam hij daar??
Oeh, een rooie! Wat een knapperd!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:01 schreef Taiga het volgende:
Hier die van ons...genaamd Kumba; (ze had alleen haar oogje nog niet gewassen...)
[ afbeelding ]
Een britjequote:Op donderdag 14 mei 2009 19:10 schreef Sanne het volgende:
Geen foto maar een filmpje.
Het zou er een van mij kunnen zijn. Wat zit die hoog!!! Hoe kwam hij daar??
Heb je er zo één?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:04 schreef Rewimo het volgende:
Ieks, wat is dat???![]()
[ afbeelding ]
Vrouwtje heeft een Roomba gekocht
Mooie foto's hier weer!!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:43 schreef nein het volgende:
Ahh Moshi..lang niet gezienZij is degene die mijn Brittenliefde aanwakkerde
Ikook: Kan ze wel goed bij haar rug als ze zich wast? Onze oude kater (inmiddels overleden) heeft dat ook een tijd gehad die schilfers op z'n onderrug. Die was te dik en kon er niet bijOverigens heeft hij er de laatste jaren van zn leven geen last meer van gehad (iets afgevallen en hij ging over op ander voer wegens zn nieren..maar weet niet of dat iets met die schilfers te maken had)
is dat dieet op doktersadvies?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:10 schreef Ikook het volgende:
[..]
Mooie foto's hier weer!!
Geen idee of ze goed bij haar rug kan, ik ben er de afgelopen dagen niet achter gekomen.
Ze staat al op 'dieet', ze weegt nu 4,5 kilo. Dieet in zoverre dat ze 50 gram brokjes per dag krijgt (ja, die weeg ik af...). Ze blijft anders maar eten. Ik ga het in de gaten houden in ieder geval!
Volgens de dierenarts moest ik wel wat opletten, ze woog de laatste keer (bij hem gewogen) 4,7 kg. Is inmiddels alweer een jaar geleden trouwens. Ik heb haar net nog even hier thuis gewogen en ze woog net 4,9 kg. Weinig veranderd dus.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
is dat dieet op doktersadvies?
Want 4,5 kilo is voor een Brit aan de lichte kant
Ja, hij snijdt het half af, en neemt ook dikke plukken ondervacht mee. Je moet het ook zeker niet teveel doen anders zijn alle bovenharen ook half afgesneden, je mag het ook niet vaker dan 2x per jaar doen blijkbaar. Maar het was echt perfect om een begin te maken met die ondervacht eruit te halen!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:54 schreef LekkerApart het volgende:
Die snijdt het haar meer weg (schijnt). Schijnt slecht te zijn voor dieren die een dikke ondervacht horen te hebben zoals Noren, Siberen en Coons..
Ik gebruik alleen brede kam, slicker en een zacht borsteltje. Daar lukt het prima mee (soms in combi met een lekker snoepje voor de vervelende plekken)
wat een mooi meisje!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:25 schreef Raiko het volgende:
Een Britjes topic, even mijn kleine langharige Luna spammen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze is nog in de groei, ze is zo'n 7 maanden oud nuquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
wat een mooi meisje!
Is ze al volwassen of nog in de groei?
afspraak bij de dierenarts al gemaakt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:47 schreef Raiko het volgende:
[..]
Ze is nog in de groei, ze is zo'n 7 maanden oud nu![]()
Mevrouw is sinds gisteren krols; ik wist niet dat er zo'n hoop geluid uit zo'n klein katje kan komen!
Nou, ik heb met m'n schoonmoeder (tevens de fokker van Luna en eigenaar van een Silver shaded Britjes cattery) afgesproken dat Luna een nestje gaat krijgen, dus voorlopig laat ik haar open. Britse Langharen zijn nog niet lang erkend als losstaand ras, dus 't is wel leuk om aan de bodem van een rasstamboom te staanquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
afspraak bij de dierenarts al gemaakt?
Krolse poezen zijn een living hell
Nu ik er ook al iemand op internet over hoorde en een enthousiaste collega met een Roomba heb, heb ik hem toch zelf ook maar besteld.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Hij is inderdaad duur (ik heb gelijk maar de Pet-versie genomen) maar niet hoeven stofzuigen en toch een schone vloer hebben is heerlijk. Ik heb hem pas sinds vanmiddag maar hij mag blijven
Ik lag dubbel toen ik die foto zag ja!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:54 schreef Greys het volgende:
Die foto van Baileys samen met Tom en Luna!
Krijg er een brokkie van in mijn keel, wat zijn die twee snel thuis bij jou.
En dat verbaasde hoofd van Tom op de onderste foto
Tnxquote:Op zondag 17 januari 2010 17:33 schreef Rewimo het volgende:
Wat een leuk stel, Luna en TomEn Baileys ook natuurlijk
Waar blijven Zoe en Eny?quote:Op maandag 18 januari 2010 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
ow, daar zijn onze Britse dikhaartjes weer
meestal rond de voerbak of in bed... ik zal eens kijken of ze nog een keer op de foto willenquote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
meestal rond de voerbak of in bed... ik zal eens kijken of ze nog een keer op de foto willen
In de tussentijd een oudje dan maar:
[ afbeelding ]
Lui, wij?
quote:Op maandag 18 januari 2010 17:06 schreef nein het volgende:
Foto van vriendjes mobieltje:
Meneer hield zn staartje vast om die te wassen![]()
[ afbeelding ]
Ach gut...die dikke pootjes erom heenquote:Op maandag 18 januari 2010 17:06 schreef nein het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooooooohquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:04 schreef Locusta het volgende:
Een Britjes topic![]()
Hier een paar fotootjes van mijn Mattie(black golden tabby blotched)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*kroelt*
[ afbeelding ]
"Verstopt" onder het kattenbakmatje![]()
[ afbeelding ]
Samen met ons halfpersje Rinus
[ afbeelding ]
Thanksquote:
I haz a tail. Iz mine.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:06 schreef nein het volgende:
[ afbeelding ]
koning luiheid, typisch Britquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:04 schreef Locusta het volgende:
Een Britjes topic![]()
Hier een paar fotootjes van mijn Mattie(black golden tabby blotched)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*kroelt*
[ afbeelding ]
"Verstopt" onder het kattenbakmatje![]()
[ afbeelding ]
Samen met ons halfpersje Rinus
[ afbeelding ]
Ze stalked hem tot vervelens aan toe idd, ik heb Baileys voor het eerst in z'n hele leven horen blazenquote:
Prachtig koppiequote:Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Sanne het volgende:
DC lag er zo schattig bij.
[ afbeelding ]
Stevigquote:
Jij denkt teveel als een poesquote:
Baileys is stevig, dit noem ik toch echt dikquote:Op maandag 1 februari 2010 20:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Stevig![]()
[..]
Jij denkt teveel als een poes
Dat valt me nog meequote:Op maandag 1 februari 2010 20:39 schreef MissMSX het volgende:
Net gewogen (met gevaar voor eigen leven). Ze weegt 5,2 kg
En ze heet Mia
Die dikke pootjesquote:Op maandag 1 februari 2010 22:49 schreef nein het volgende:
Deze mag ik ook vást hier wel even dubbelposten![]()
Sinds we onze nieuwe tv hebben zijn we zelf eigenlijk nog niet aan tv kijken toegekomen:
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:49 schreef nein het volgende:
Sinds we onze nieuwe tv hebben zijn we zelf eigenlijk nog niet aan tv kijken toegekomen:
hoe cute!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:49 schreef nein het volgende:
Zo lievvvvvquote:Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef MissMSX het volgende:
Wat een heerlijk topic
Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
Uit de waaaaaaaaaar blijft m'n eten?doos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jamie is een Scottish Fold (Beauty ook trouwens)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:06 schreef Kimbell het volgende:
Wat een prachtige beestenZijn die langharige (Lola) en die met flapoortjes (Jamie) nu ok Britjes?
WOW, die is knap!quote:Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef MissMSX het volgende:
Wat een heerlijk topic
Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk je dat hij mijn valentijnskaart zal waarderen?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef MissMSX het volgende:
Wat een heerlijk topic
Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hehehe, we hebben toen we de tv net hadden gekocht meteen ook gekeken hoe stevig de poot was waar hij op stond. De jongste (bruine) had namelijk de neiging om OP de oude tv te springen, en geheid dat ie dat wilde proberen op de nieuwe (platte). Gelukkig is dat nog niet gebeurd, maar we weten nu in elk geval dat de tv het geduw van de pootjes wel aankanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:53 schreef heartwork het volgende:
[..]
hoe cute!
Mijn vriend zou een rolberoerte krijgen als hij een van onze katten zo zou zien staan bij de tv.
Awww koetie koetie koetiequote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
Eny heeft de nieuwe krabpaal die het personeel voor hem aan het bouwen is helemaal goedgekeurd
[ afbeelding ]
Mooi beestjequote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
Eny heeft de nieuwe krabpaal die het personeel voor hem aan het bouwen is helemaal goedgekeurd
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:08 schreef MissMSX het volgende:
De Koningin doet een dutje boven de verwarming (doet ze ook bijna nooit en zeker niet zo schaamteloos):
[ afbeelding ]
Oewww bollie!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:08 schreef MissMSX het volgende:
De Koningin en haar lakei (ze zitten anders echt nooooooooooooit zo dicht bij elkaar):
[ afbeelding ]
De Koningin doet een dutje boven de verwarming (doet ze ook bijna nooit en zeker niet zo schaamteloos):
[ afbeelding ]
Ja, hij is de baas in huis (vindt ie zelf danquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:41 schreef MissMSX het volgende:
En op het hoogste punt gaan liggen. Zoals het hoort
Miaquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:54 schreef MissMSX het volgende:
Vooruit dan maar. Een slechte foto van Mia die geniet van het voorjaar.
[ afbeelding ]
En waarom heet Zoe het moederschip? En wat voor kleur is ze precies?
Dat is liefquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mia
Moederschip, ach, ze is lomp en ze is de moeder van Eny
En het is een Lilac
ow, zo'n sullig kittenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is lief
Mia is meer een oorlogsschip
* MissMSX noteert dat ze een lilac brit voor d'r verjaardag wil
Smelt...
Iedereen vind haar ook altijd dik, maar ze heeft gewoon echt te veel haarquote:
Oh ik noem haar niet dik hoor, als je haar aait zie je dat ze veel vacht heeft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Iedereen vind haar ook altijd dik, maar ze heeft gewoon echt te veel haar
Ik bedoelde ook niet jij, want jij begrijpt dat ze veel haar heeftquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Taiga het volgende:
[..]
Oh ik noem haar niet dik hoor, als je haar aait zie je dat ze veel vacht heeft.
Onze rooie is wel wat dikker aan het worden, maar ze is ook zo gek op haar vlees
Mine!quote:
Sorryquote:
waaat?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 07:09 schreef Rewimo het volgende:
Courgette![]()
En wat heeft ie toch een mooie Brittenkop
Wisten jullie al dat onze Guus er niet meer is?
Wat een stoere fotoquote:
Wat een einde...quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Nieuw seizoen, nieuwe kussens, nieuwe erwten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooooohquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:05 schreef nein het volgende:
We gaan morgen kijken voor een derde katje erbij...Een lilac kittentje
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:05 schreef nein het volgende:
We gaan morgen kijken voor een derde katje erbij...Een lilac kittentje
Oh hai.quote:
Hahah ja he...uitzwaaien naar links en rechts, net Sven Kramerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:48 schreef MissMSX het volgende:
Wat ueberschattig
Ik vind het er overigens meer als schaatsen uitzien dan als zwemmen
Corrigeren? Dat leren ze toch vanzelf wel?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:53 schreef nein het volgende:
[..]
Hahah ja he...uitzwaaien naar links en rechts, net Sven Kramer
Maar hij ging snél joh...schaatste zo over het zeil heen
De fokster zat hem nu ook steeds te corrigeren dat ie de goeie manier van lopen aan ging leren
Heel lief! Wat een schatje!quote:
OMG die bankpicquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:47 schreef MissMSX het volgende:
Mia in de 'boot'
[ afbeelding ]
En Mia op de bank (linkje, want grote foto):
*klik*
Haha, zeg dat ja. Nog ergere foto:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
OMG die bankpic![]()
Ze heeft ook een echte boze brittenfrons, net als Eny
Jabba de hutquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Haha, zeg dat ja. Nog ergere foto:
[ afbeelding ]
Killmode onquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Haha, zeg dat ja. Nog ergere foto:
[ afbeelding ]
OH MY GOD WANTZquote:Op maandag 24 mei 2010 12:08 schreef Rewimo het volgende:
O wat een droppies
Ik ben helemaal verliefd op dit schatje:
[ afbeelding ]
Ik heb ze gemaild
quote:Op maandag 24 mei 2010 12:08 schreef Rewimo het volgende:
O wat een droppies
Ik ben helemaal verliefd op dit schatje:
[ afbeelding ]
Ik heb ze gemaild
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik mag 'm niet van qltelHij wil geen derde...
Whut!quote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik mag 'm niet van qltelHij wil geen derde...
Ik wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Weet ik niet
Girrrrrrl PowerrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
In de tussentijd kun je mooi alles uitzoeken over het ras! Boeken aanschaffen, leuke artikelen uitprinten, etc! En dan natuurlijk wel zo neerleggen dat partnerlief er niet omheen kan!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:38 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb gewoon al beloofd gekregen dat, zodra we een huis hebben, er een scottish fold kitten bij komt. Jammer dat het nog wel een jaar of 2 duurt voor een huis, maar goed..
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
al die babypoezels, wat doen jullie met me?
Wat hierboven staat.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:15 schreef Ingetje79 het volgende:
![]()
Ik heb nog nooit een Scottish Fold-kitten gezien, maar wat een schatje zeg![]()
je bedoelt dat we qltel massaal moeten pm-bomben?quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:54 schreef Rewimo het volgende:
Ja hallo, jullie hoeven míj niet te overtuigen
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Kijk nou toch!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Kijk nou toch!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan iemand nou niet zo'n lief wriemeltje willen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Kijk nou toch!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hoe kan iemand nou niet zo'n lief wriemeltje willen?![]()
Tuurlijk welquote:
Oe oe oe oe!!!! Wat een lievie!!quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Kijk nou toch!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
da's toch een scottish fold ipv een brit, of is het een kruising fold/brit?quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Kijk nou toch!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zelfde idee als met de manx dus; die mag je ook niet op elkaar zetten want blijkbaar gaat het staartloos-gen gepaard met andere afwijkingen waar geen levensvatbare kittens van komen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:27 schreef Rewimo het volgende:
Het is een Scottish Fold ja, en die worden altijd met Britten gekruist; onderling fokken is niet toegestaan, omdat de vouwoortjes eigenlijk een afwijking zijn.
Oh...quote:Op zondag 30 mei 2010 11:13 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe foto van de kleine man (ben druk aan het mailen met de fokster)
[ afbeelding ]
Mama is een lilac Fold, papa is een enorme blauwe BritAllebei prachtige oranje ogen
Hohohohohoquote:
Nou ja, er moeten natuurlijk geen echtelijke ruzies ontstaan hequote:
Prrrrquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:34 schreef M-unit het volgende:
Onze Harry heeft een aparte manier van slapen
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Idd!!quote:
Ja dat deed die haarbal hier ook laatst, ziet er wel zo treurig uit als ze dat doenquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:43 schreef M-unit het volgende:
[..]
Idd!!
en ook zn pootjes
hij wil ook nog wel eens zijn hoofd verbergen tussen zijn voorpoten als hij zo ligt.![]()
"Not herequote:Op woensdag 2 juni 2010 21:43 schreef M-unit het volgende:
[..]
Idd!!
en ook zn pootjes
hij wil ook nog wel eens zijn hoofd verbergen tussen zijn voorpoten als hij zo ligt.![]()
de foto:
[ link | afbeelding ]
Dat is een rassentrekje, toch? Wel een aparte vacht zeg!quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:08 schreef Rewimo het volgende:
"Mam, mag ik de camera, Beauty zit weer zo grappig!"
Onze Buddha
[ afbeelding ]
Mijn Brit gedraagt zich zo niet hoor. Da's beneden haar stand ofzoquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
"Not here"
[..]
Dat is een rassentrekje, toch? Wel een aparte vacht zeg!
Ik bedoelde inderdaad een Scottish Fold rassentrekjequote:Op donderdag 3 juni 2010 09:28 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Mijn Brit gedraagt zich zo niet hoor. Da's beneden haar stand ofzo![]()
Ik moet er ook 1quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:43 schreef Rewimo het volgende:
Nee, dat is typisch een trekje van de Scottish FoldsZe zit inderdaad vaak zo. Gewoon zomaar los op de vloer, maar soms ook in een hoekje tegen de muur
Debsterr, ze is blauw-crème, heel apart ja
Ik ga de volgende keer ook voor een fold. Puur om dit hilarische effectquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:47 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad een Scottish Fold rassentrekje.
[..]
Ik moet er ook 1dan heb ik altijd iets te lachen
.
Beauty is een poes hoorquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:19 schreef MissMSX het volgende:
Ik ga de volgende keer ook voor een fold. Puur om dit hilarische effect![]()
![]()
Just scratchin' me balls.
Nah ja, bij wijze van spreken dan hequote:Op donderdag 3 juni 2010 10:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Beauty is een poes hoor
Maar katers doen het ook
Oh zo schattig! Zo slaapt die van ons ook vaak!quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:34 schreef M-unit het volgende:
Onze Harry heeft een aparte manier van slapen
[ link | afbeelding ]
Klinkt alsquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:33 schreef MissMSX het volgende:
Nah ja, bij wijze van spreken dan he
Just scratchin' me pussy. klinkt toch anders
quote:
Die loenzende ogenquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Waarom kijk ik toch in dit topic hè...Die 3 weken die het nog duurt voordat mijn Britjes komen is echt te lang. Zit al vanaf eind april te wachten...
Maar goed, even voorstellen (voor diegene die ze nog niet kennen, heb ze al een paar keer laten zien in andere topics
Rechts is Sjors, links is Sjimmie
[ afbeelding ]
Sjimmie is nogal nieuwsgierig...
[ afbeelding ]
Terwijl Sjors zich als een echte Brit nog eens uitrekt...
[ afbeelding ]
Ook hun zusje kan er wat van... (die komt overigens niet naar mij)
[ afbeelding ]
En hier is het hele nestje (hoofdje van die witte zo)
[ afbeelding ]
wat tipt de fokker? Wij hebben een borstel met van die dunne metalen pinnetjes en een vlooienkam. Met de borstel maak ik de vacht los en met de kam trek je al het losse haar weg. Maar ik zou gewoon kijken wat de vacht zelf vraagt aan verzorging, dat is per kat weer andersquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:07 schreef Kper_Norci het volgende:
Heeft er iemand toevallig nog een tip voor een goede borstel? Sjors & Sjimmie zullen mijn eerste katjes worden, dus ben me nog goed aan het verdiepen in de verzorging e.d., maar wat zouden jullie mij aanraden voor borstel?
Aangezien ik gelezen heb dat het verstandig kan zijn om zo eens in de week ze een lekkere borstelbeurt te geven, zodat de vacht netjes blijft, en je niet zoveel last van overal haren hebt.
Ik ga binnenkort nog een keer kijken, dus dan zal ik het gelijk ff vragen. Ik heb al wel wat borstels gezien die denk ik wel goed werken, ik denk dat het ook misschien wel een kwestie van gewoon proberen en kijken wat het best bevalt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat tipt de fokker? Wij hebben een borstel met van die dunne metalen pinnetjes en een vlooienkam. Met de borstel maak ik de vacht los en met de kam trek je al het losse haar weg. Maar ik zou gewoon kijken wat de vacht zelf vraagt aan verzorging, dat is per kat weer anders
Eigenlijk maak ik me ook helemaal niet druk om het haar overal, dat krijg je toch, en anders moet je geen kat nemen, simpel. Dan maar een paar keer extra stofzuigen en borstelen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, overal haar is niet te voorkomen bij een lilac brit
Nu nog 3 weken idd. Gelukkig is het WK, heb ik tenminste nog wat afleiding.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:46 schreef nein het volgende:
Ohohoh wat een drolletjes hierboven!! Je moet nog 3 weken wachten?? Die zullen idd voorbijkruipen, wij moeten precies 1 weekje langer wachten![]()
Zondag weer op bezoekbij de kleintjes
He bah...sterktequote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb qltel helaas nog niet zover gekregenHij wil geen derde kat
En ik lig nu (weer) in het ziekenhuis dus momenteel even andere dingen aan mijn hoofd. Maar ik wil hem nog steeds zo graag
Dat muziekje is je vergeven; dat stukje dat ie naar z'n mama (??) waggeltquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:41 schreef nein het volgende:
Met excuses voor het slechte liedje eronder...
Is z'n papa!!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:45 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat muziekje is je vergeven; dat stukje dat ie naar z'n mama (??) waggelt![]()
![]()
Heerlijk he!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:55 schreef nein het volgende:
[..]
Is z'n papa!!Alleen toen was mn geheugenkaartje vol
dus kon niet langer opnemen. Hij begon papa uit te dagen
Kun je qltel daar even van overtuigen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:14 schreef phusician het volgende:
rewimo nou ik gun je dat poesje van harte hoor. Voor al die narigheid zou je dat wel verdienen. Moet je lang in het ziekenhuis blijven?
Inderdaad! En moet zo'n lief koppie in huis kan ze niet anders dan vrolijk zijn, dat is voor jou toch ook gezelligquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:58 schreef Muks het volgende:
Kom op jongens !! Meer hulp is welkom !!
Qltel, ik vind dat Phusician helemaal gelijk heeft !! Dus kom op en laat zien dat je een echte man bent : Gun Rewimo dr kitten !
Sorryquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:40 schreef Ingetje79 het volgende:
Hou es op met al die kittenbritjes, ik zou er zo nog een Brit bij willen.
Maar 5 is echt genoeg![]()
Het kan me niet snel genoeg gaan, heb nu al lang genoeg gewacht. Maarja, nog ff volhouden, en dan kan ik ze kennis laten maken met mijn kattenparadijsje. Enigste nadeel, op het moment dat ik ze ga ophalen moet Nederland als het goed is de kwartfinale spelen...quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Als een echte Joran![]()
![]()
Wat een schatjes![]()
En 9 dagen is best al heul snel
OMG, liefdequote:Op donderdag 24 juni 2010 22:52 schreef Blossom86 het volgende:
Ik wil mijn Britje ook even spammen!!
[ afbeelding ]
Nog zo klein!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu stoer en groot!![]()
[ afbeelding ]
Voor een Brit niet dik hoor. Mooie katquote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:20 schreef Faithfulness het volgende:
Wat een prachtbeest, Blossom86!
En die kittens, awww!
[ afbeelding ]
Onze dikkerd is op dieet. En hij denkt dat hij nu in het hangmatje past. Arm ding.
En uit andere topic:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet is dat dieet echt nodig.![]()
*Kuchkuchkuch* 9,8 kilo *kuchkuchkuch*quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Voor een Brit niet dik hoor. Mooie kat
JAAA HOORquote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:27 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
*Kuchkuchkuch* 9,8 kilo *kuchkuchkuch*
Wij zijn geen echte kenners maar ons is verteld (en we hebben de papieren gezien) dat het volbloedjes zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef nein het volgende:
Wij gaan de week voor we ze ophalen een paar daagjes weg, gaat de tijd lekker snel
Trouwens, Rallydame; zijn het volbloed Britjes of halfbloedjes? Want de kittentjes hebben best spitse neusjes! (Maakt ze niet minder mooi hoor)
Hihiquote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JAAA HOOR![]()
Zie je er niet aan af op deze foto's
Duidelijke levensgenieter!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Zoe houdt van zonnen:
[ afbeelding ]
Maar gezellig bij het vrouwtje op de bank is ook tof!
[ afbeelding ]
En soms ben je gewoon even een leeuw
[ afbeelding ]
Roze voetjesquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:07 schreef nein het volgende:
Viktor is er inmiddels alweer een week![]()
Hij heeft de hele weg zitten mekkeren in z'n mandje, was zooo zielig! Gelukkig was het maar een uurtje rijden naar huis.
Viktor in mandje:
[ afbeelding ]
Ik was bang dat het beestje zou worden geterroriseerd door onze andere 2 katten, maar uhm...het omgekeerde bleek waar: Mauro en Trijntje hadden even snel aan hem gesnuft en hebben vervolgens bijna 2 dagen onder het bed en in het washok gebivakeerd..... Tijd voor bachbloesemdruppels en een Feliwaystekker.
En Viktor? Zodra we hem uit z'n mandje haalden begon ie lekker te spinnen en kopjes te geven..en meneer had honger. Binnen 2 tellen had ie z'n bakje met voer gevonden en hij eet zich al de hele week tonnetje rond. Het is een heel nieuwsgierig beestje met een onuitputtelijke drang om met álles te spelen wat ie tegenkomt.
Wok ligt ook lekker:
[ afbeelding ]
Onze andere 2 katten kalmeerden vrijwel direct toen we de Feliway stekker en bachdruppels gebruikt hebben. Ze bleven nu tenminste in de woonkamer slapen..alleen was de nieuwe indringer nog wel eng, dus die wilden ze niet te dichtbij hebben.
Nu zijn we een week verder, en Mauro speelt al een paar dagen gezellig met Viktor. Ze rennen achter elkaar aan door het huis en zitten elkaar uit te dagen. En het is natuurlijk ook een groot succes om met de pootjes onder de deur met elkaar te gaan spelen, geen enge gezichten, maar wel alle pret
Vanochtend samen met Mauro voor het grote raam:
[ afbeelding ]
Is het een kater of een poes?quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:52 schreef Blossom86 het volgende:
Ik wil mijn Britje ook even spammen!!
[ afbeelding ]
Nog zo klein!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu stoer en groot!![]()
[ afbeelding ]
Ik heb voor onze Brit een Furminator voor de ondervacht. Kost wel wat maar verdient zichzelf terug in haren. En daarnaast een gewone borstel met metaal voor de bovenvacht.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:07 schreef Kper_Norci het volgende:
Heeft er iemand toevallig nog een tip voor een goede borstel? Sjors & Sjimmie zullen mijn eerste katjes worden, dus ben me nog goed aan het verdiepen in de verzorging e.d., maar wat zouden jullie mij aanraden voor borstel?
Aangezien ik gelezen heb dat het verstandig kan zijn om zo eens in de week ze een lekkere borstelbeurt te geven, zodat de vacht netjes blijft, en je niet zoveel last van overal haren hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |