quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:39 schreef Stormqueen het volgende:is dat dieet op doktersadvies?
Want 4,5 kilo is voor een Brit aan de lichte kant
Volgens de dierenarts moest ik wel wat opletten, ze woog de laatste keer (bij hem gewogen) 4,7 kg. Is inmiddels alweer een jaar geleden trouwens. Ik heb haar net nog even hier thuis gewogen en ze woog net 4,9 kg. Weinig veranderd dus.
Wel denk ik dat ze wat klein gebleven is op de 1 of andere manier (het is ook een poes, scheelt ook).
Behalve water krijgt ze brokjes van Specific, omdat er sprake zou kunnen zijn van nierproblemen.
Dat is nooit bewezen, maar op deze brokjes blijft ze het goed doen dus die houden we aan.
Volgens de zak zou ze 70 gr per dag mogen hebben (advies voor een kat op normaal gewicht) en als ik haar die zou geven, zou ze gegarandeerd aankomen. Het is eigenlijk wel voer voor katten onder de 8 jaar en Nikita is net 9 geworden in het najaar.
Ik heb toen ook gevraagd of we het voer moesten wijzigen, maar dat was volgens de DA niet nodig.
Ze heeft trouwens wel vel onder haar buik hangen, denk nog van de sterilisatie of zo.
Ik blijf opletten of ze zich op haar rug wast....