quote:Oh en nog even een vraagje: mijn choc witte brit is nogal in de rui!
Haar vacht is zo dik dat het wel gesegmenteerd lijkt (in stukjes opgedeeld) Maar een rubberen massagekammetje werkt niet (wordt het ook ENORM statisch van) en een vlooienkam werkt ook niet, zelfs bij de fijne kam komen er toch niet genoeg haren uit. Als ik haar zachtjes "pluk" komen er echt hele plukken uit namelijk..dus ze kan het wel kwijt. Wat voor kam/geval gebruiken jullie?
nou, ik zet die van mij dan op de tuintafel, en ga er ongeveer 10 minuten stevig met mijn vingers doorheen (vingers bij de nek in de vacht zetten en naar achteren trekken), vinden ze erg lekker en de bossen haar vliegen in het rond. Verder is die vacht gewoon een britteneigenschap... je doet er helaas weinig aan, hier waaien ook chronisch bosjes door de kamerquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:58 schreef nein het volgende:
Oh en nog even een vraagje: mijn choc witte brit is nogal in de rui!
Haar vacht is zo dik dat het wel gesegmenteerd lijkt (in stukjes opgedeeld)Maar een rubberen massagekammetje werkt niet (wordt het ook ENORM statisch van) en een vlooienkam werkt ook niet, zelfs bij de fijne kam komen er toch niet genoeg haren uit. Als ik haar zachtjes "pluk" komen er echt hele plukken uit namelijk..dus ze kan het wel kwijt. Wat voor kam/geval gebruiken jullie?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:10 schreef Sanne het volgende:
Geen foto maar een filmpje.
Het zou er een van mij kunnen zijn. Wat zit die hoog!!! Hoe kwam hij daar??
Oeh, een rooie! Wat een knapperd!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:01 schreef Taiga het volgende:
Hier die van ons...genaamd Kumba; (ze had alleen haar oogje nog niet gewassen...)
[ afbeelding ]
Een britjequote:Op donderdag 14 mei 2009 19:10 schreef Sanne het volgende:
Geen foto maar een filmpje.
Het zou er een van mij kunnen zijn. Wat zit die hoog!!! Hoe kwam hij daar??
Heb je er zo één?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:04 schreef Rewimo het volgende:
Ieks, wat is dat???![]()
[ afbeelding ]
Vrouwtje heeft een Roomba gekocht
Mooie foto's hier weer!!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:43 schreef nein het volgende:
Ahh Moshi..lang niet gezienZij is degene die mijn Brittenliefde aanwakkerde
Ikook: Kan ze wel goed bij haar rug als ze zich wast? Onze oude kater (inmiddels overleden) heeft dat ook een tijd gehad die schilfers op z'n onderrug. Die was te dik en kon er niet bijOverigens heeft hij er de laatste jaren van zn leven geen last meer van gehad (iets afgevallen en hij ging over op ander voer wegens zn nieren..maar weet niet of dat iets met die schilfers te maken had)
is dat dieet op doktersadvies?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:10 schreef Ikook het volgende:
[..]
Mooie foto's hier weer!!
Geen idee of ze goed bij haar rug kan, ik ben er de afgelopen dagen niet achter gekomen.
Ze staat al op 'dieet', ze weegt nu 4,5 kilo. Dieet in zoverre dat ze 50 gram brokjes per dag krijgt (ja, die weeg ik af...). Ze blijft anders maar eten. Ik ga het in de gaten houden in ieder geval!
Volgens de dierenarts moest ik wel wat opletten, ze woog de laatste keer (bij hem gewogen) 4,7 kg. Is inmiddels alweer een jaar geleden trouwens. Ik heb haar net nog even hier thuis gewogen en ze woog net 4,9 kg. Weinig veranderd dus.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
is dat dieet op doktersadvies?
Want 4,5 kilo is voor een Brit aan de lichte kant
Ja, hij snijdt het half af, en neemt ook dikke plukken ondervacht mee. Je moet het ook zeker niet teveel doen anders zijn alle bovenharen ook half afgesneden, je mag het ook niet vaker dan 2x per jaar doen blijkbaar. Maar het was echt perfect om een begin te maken met die ondervacht eruit te halen!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:54 schreef LekkerApart het volgende:
Die snijdt het haar meer weg (schijnt). Schijnt slecht te zijn voor dieren die een dikke ondervacht horen te hebben zoals Noren, Siberen en Coons..
Ik gebruik alleen brede kam, slicker en een zacht borsteltje. Daar lukt het prima mee (soms in combi met een lekker snoepje voor de vervelende plekken)
wat een mooi meisje!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:25 schreef Raiko het volgende:
Een Britjes topic, even mijn kleine langharige Luna spammen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze is nog in de groei, ze is zo'n 7 maanden oud nuquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
wat een mooi meisje!
Is ze al volwassen of nog in de groei?
afspraak bij de dierenarts al gemaakt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:47 schreef Raiko het volgende:
[..]
Ze is nog in de groei, ze is zo'n 7 maanden oud nu![]()
Mevrouw is sinds gisteren krols; ik wist niet dat er zo'n hoop geluid uit zo'n klein katje kan komen!
Nou, ik heb met m'n schoonmoeder (tevens de fokker van Luna en eigenaar van een Silver shaded Britjes cattery) afgesproken dat Luna een nestje gaat krijgen, dus voorlopig laat ik haar open. Britse Langharen zijn nog niet lang erkend als losstaand ras, dus 't is wel leuk om aan de bodem van een rasstamboom te staanquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
afspraak bij de dierenarts al gemaakt?
Krolse poezen zijn een living hell
Nu ik er ook al iemand op internet over hoorde en een enthousiaste collega met een Roomba heb, heb ik hem toch zelf ook maar besteld.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Hij is inderdaad duur (ik heb gelijk maar de Pet-versie genomen) maar niet hoeven stofzuigen en toch een schone vloer hebben is heerlijk. Ik heb hem pas sinds vanmiddag maar hij mag blijven
Ik lag dubbel toen ik die foto zag ja!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:54 schreef Greys het volgende:
Die foto van Baileys samen met Tom en Luna!
Krijg er een brokkie van in mijn keel, wat zijn die twee snel thuis bij jou.
En dat verbaasde hoofd van Tom op de onderste foto
Tnxquote:Op zondag 17 januari 2010 17:33 schreef Rewimo het volgende:
Wat een leuk stel, Luna en TomEn Baileys ook natuurlijk
Waar blijven Zoe en Eny?quote:Op maandag 18 januari 2010 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
ow, daar zijn onze Britse dikhaartjes weer
meestal rond de voerbak of in bed... ik zal eens kijken of ze nog een keer op de foto willenquote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
meestal rond de voerbak of in bed... ik zal eens kijken of ze nog een keer op de foto willen
In de tussentijd een oudje dan maar:
[ afbeelding ]
Lui, wij?
quote:Op maandag 18 januari 2010 17:06 schreef nein het volgende:
Foto van vriendjes mobieltje:
Meneer hield zn staartje vast om die te wassen![]()
[ afbeelding ]
Ach gut...die dikke pootjes erom heenquote:Op maandag 18 januari 2010 17:06 schreef nein het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooooooohquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:04 schreef Locusta het volgende:
Een Britjes topic![]()
Hier een paar fotootjes van mijn Mattie(black golden tabby blotched)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*kroelt*
[ afbeelding ]
"Verstopt" onder het kattenbakmatje![]()
[ afbeelding ]
Samen met ons halfpersje Rinus
[ afbeelding ]
Thanksquote:
I haz a tail. Iz mine.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:06 schreef nein het volgende:
[ afbeelding ]
koning luiheid, typisch Britquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:04 schreef Locusta het volgende:
Een Britjes topic![]()
Hier een paar fotootjes van mijn Mattie(black golden tabby blotched)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*kroelt*
[ afbeelding ]
"Verstopt" onder het kattenbakmatje![]()
[ afbeelding ]
Samen met ons halfpersje Rinus
[ afbeelding ]
Ze stalked hem tot vervelens aan toe idd, ik heb Baileys voor het eerst in z'n hele leven horen blazenquote:
Prachtig koppiequote:Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Sanne het volgende:
DC lag er zo schattig bij.
[ afbeelding ]
Stevigquote:
Jij denkt teveel als een poesquote:
Baileys is stevig, dit noem ik toch echt dikquote:Op maandag 1 februari 2010 20:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Stevig![]()
[..]
Jij denkt teveel als een poes
Dat valt me nog meequote:Op maandag 1 februari 2010 20:39 schreef MissMSX het volgende:
Net gewogen (met gevaar voor eigen leven). Ze weegt 5,2 kg
En ze heet Mia
Die dikke pootjesquote:Op maandag 1 februari 2010 22:49 schreef nein het volgende:
Deze mag ik ook vást hier wel even dubbelposten![]()
Sinds we onze nieuwe tv hebben zijn we zelf eigenlijk nog niet aan tv kijken toegekomen:
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:49 schreef nein het volgende:
Sinds we onze nieuwe tv hebben zijn we zelf eigenlijk nog niet aan tv kijken toegekomen:
hoe cute!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:49 schreef nein het volgende:
Zo lievvvvvquote:Op maandag 1 februari 2010 19:54 schreef MissMSX het volgende:
Wat een heerlijk topic
Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
Uit de waaaaaaaaaar blijft m'n eten?doos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |