DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Wat zit je nou te ouwehoerenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:32 schreef Frankz0rz het volgende:
Als je nou gewoon is de op er gelijk inpleurt i.p.v een kutOP zodat je je eigen TT kan verzinnen
Wie nietquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:33 schreef Pritt het volgende:
De kromme lijkt me geobsedeerd door ons aller Ajax.
Bedankt voor het aanpassen van het TT nummer Sjimz.quote:
De_kromme is Ajacied. Geen grapje.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:33 schreef Pritt het volgende:
De kromme lijkt me geobsedeerd door ons aller Ajax.
Komt Seedorf terug? Daar zou ik echt voor zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:38 schreef jna het volgende:
Heeft Seedorf al getekend?
Je valt in herhaling. Verzin eens wat andersquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Komt Seedorf terug? Daar zou ik echt voor zijn.
Dan heb je eindelijk die gewenste leider. Én een vent met verfijnd vlees aan zijn kuitbeen, goede texture.²
Seedorf is gewoon een echte leider. Kan ik niet vaak genoeg zeggen. Zo'n iemand heb je nodig in de kleedkamer. Hij kan zich uitstekend profileren in de Cocu rol.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:41 schreef jna het volgende:
[..]
Je valt in herhaling. Verzin eens wat anders
Ik doelde meer op je vlees aan de kuit/texture opmerkingquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Seedorf is gewoon een echte leider. Kan ik niet vaak genoeg zeggen. Zo'n iemand heb je nodig in de kleedkamer. Hij kan zich uitstekend profileren in de Cocu rol.²
Ja, als je een algehele analyse maakt van een speler ontkom je hier niet aan. Alles klopt bij hem gewoon. Zeker fysiek. Kijk eens naar die (inheemse) dijbenen van hem. Gigantisch.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:45 schreef jna het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je vlees aan de kuit/texture opmerking
Gast, schrijf jij serieus berichten op Fok!sport?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:42 schreef TheClown1 het volgende:
behoorlijk krom maar urby blijft dus. hoorde iets op nos dat ajax de eerste orienteerde gesprek heeft gehad met rijkaard. lijkt dit de interesante optie die zjin zaakwaarnemer bedoelde?
wil je anders overnemen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:52 schreef Nashje het volgende:
[..]
Gast, schrijf jij serieus berichten op Fok!sport?
Nah ja, dat zegt ook niet alles.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:52 schreef Nashje het volgende:
[..]
Gast, schrijf jij serieus berichten op Fok!sport?
ja VI.nl is een maatje te klein om nog serieus te worden genomenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:59 schreef Frankz0rz het volgende:
VI.nl: "Ajax is een maatje te klein voor Rijkaard"Wat kunnen ze toch ook overal iets over te zeiken hebben.
mijn reacties hier zijn gewoon als een user, heeft niks met de redactie van sport fok te maken. indien er iets is waar je aan stoort mag je gerust een pm sturen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:05 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee da's waar. Vind het al knap dat er uberhaupt mensen zijn die daarvoor willen schrijven.
Waar blijft de clou?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:10 schreef Chadi het volgende:
http://www.nusport.nl/wp-content/uploads/FC_Knudde/345/ank1.jpg
quote:Henk ten Cate neemt het op voor Marco van Basten, de man die hem min of meer opvolgde als coach van Ajax. Volgens de huidige trainer van Panathinaikos is de voormalige bondscoach te kritisch op zichzelf.
'Toen ik de beelden van de persconferentie van Van Basten zag, dacht ik: Hij pakt zichzelf wel erg hard aan. En vervolgens dacht ik: Hij zegt nu wat de pers graag wil horen. Want de waarheid ligt natuurlijk wel een stuk genuanceerder. Van Basten is de succesvolste bondscoach van Oranje, wat het aantal behaalde punten betreft. En hij zou er nu ineens niets meer van kunnen? Hou op zeg!'
Ten Cate wees in de Volkskrant naar het recente verleden van Ajax, dat in de laatste twaalf jaar elf verschillende coaches op de bank had zitten. Daartoe behoort ook Ten Cate, die vanaf de zomer van 2006 tot het najaar van 2007 hoofdtrainer was van de Amsterdamse club. 'Wat Ajax nu nodig heeft, is rust, duidelijkheid en stabiliteit. Er is genoeg intelligentie binnen de organisatie om daar de juiste coach bij te vinden.'
Dat is een uitspraak van J Derksen. Maar hij bedoelt er volgens mij meer mee dat Rijkaard graag naar een groter voetballand wilt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:13 schreef Dvm86 het volgende:
Dat gaat ook weer nergens over. Die lui bij de VI zijn compleet gestoord. Wat is er nou mooier en uitdagender voor een echte Ajacied om zijn club weer naar de top te helpen? Voor een coach ligt dat wat anders dan voor een speler die kan kiezen tussen de echte top en Ajax.
Waarom gaat hij wel op gesprek bij Ajax dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:24 schreef Suijk het volgende:
Nu gaat 'ie PM's sturen naar iedereen.
Rijkaard komt trouwens echt niet. Misschien in z'n nadagen als trainer over een jaartje of 20, net als eerst.
Dat heeft hij gezegd voordat Van Basten ontslag nam (enkele dagen ervoor). Dat begrijp ik goed, Rijkaard gaat echt niet bij AZ of PSV aan de slag. Maar als Ajacied bij Ajax... waarom niet? Mooie uitdaging en sterk persoonlijke band met de club.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:23 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Dat is een uitspraak van J Derksen. Maar hij bedoelt er volgens mij meer mee dat Rijkaard graag naar een groter voetballand wilt.
Waarom niet? Ik denk dat hij het best wil doen. Echt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:24 schreef Suijk het volgende:
Nu gaat 'ie PM's sturen naar iedereen.
Rijkaard komt trouwens echt niet. Misschien in z'n nadagen als trainer over een jaartje of 20, net als eerst.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:41 schreef jna het volgende:
[..]
Je valt in herhaling. Verzin eens wat anders
Tja, ik denk het niet. Maar hopelijk zit ik er naast.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik denk dat hij het best wil doen. Echt.
Nee hoor, hij zei dat gisteren in Doordekken, nadat van Basten weg was.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:29 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegd voordat Van Basten ontslag nam (enkele dagen ervoor). Dat begrijp ik goed, Rijkaard gaat echt niet bij AZ of PSV aan de slag. Maar als Ajacied bij Ajax... waarom niet? Mooie uitdaging en sterk persoonlijke band met de club.
De Snor zei dat in Doordekken ja. En Rijkaard zei dat een paar dagen voor het vertrek van Marco.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij zei dat gisteren in Doordekken, nadat van Basten weg was.
Ik heb het over Rijkaard en zijn zaakwaarnemer, niet over die ouwe lul. Die lult in inderdaad wel meer. De zaakwaarnemer van Rijkaard zei enkele dagen voordat Marco ontslagen werd dat Rijkaard in een grote competitie wilt werken. Dat kan nu zomaar wat anders liggen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij zei dat gisteren in Doordekken, nadat van Basten weg was.
Eerste fotoquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:50 schreef Suijk het volgende:
[..]
Tja, ik denk het niet. Maar hopelijk zit ik er naast.
Onderschrift bij de laatste foto op deze site vond ik wel treffend:
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/slideshow/detail/115
Het was meer ijdele hoop. In Rijkaard heb ik meer vertrouwen als trainer.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:42 schreef finsdefis het volgende:
Die reportage![]()
Triest om te zien dat het zo gegaan is met een van onze iconen![]()
Aan het begin van het seizoen zag het er allemaal zo rooskleurig uit, voor mij nog beter dan de seizoenen ervoor, omdat er blijkbaar een hoop veranderd was. Nou, niet dus. Ik hoop inderdaad op Rijkaard, Neeskens (en Seedorf) maar optimisme schiet er bij mij niet meer in.
WTF, waarom moet jij als je spelers omschrijft altijd op een geile manier over hun anatomie praten?!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, als je een algehele analyse maakt van een speler ontkom je hier niet aan. Alles klopt bij hem gewoon. Zeker fysiek. Kijk eens naar die (inheemse) dijbenen van hem. Gigantisch.²
quote:Fanshop Ajax doelwit van inbrekers
In de fanshop van Ajax is donderdag- op vrijdagnacht ingebroken. Tot de buit van de dieven behoorde onder meer een flink aantal uitshirts van de Amsterdamse voetbalclub, weet AT5. Deze hingen pas een week in de winkel.
De daders, die overigens nog niet gearresteerd zijn, forceerden de deur van de fanshop die gevestigd is naast de hoofingang van de Amsterdam Arena en sloegen vervolgens hun slag. Door de inbraak hield de supporterswinkel de deuren vrijdagochtend gesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#FreeHat
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]Wilde net zeggen. Binnenkort marktplaats maar eens in de gaten houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, je keek.
Jij wordt er geil van?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:45 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
WTF, waarom moet jij als je spelers omschrijft altijd op een geile manier over hun anatomie praten?!
Nee maar als ik die woorden gebruik, dan praten ik over tieten bijv.quote:
Inheemse tietenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:06 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nee maar als ik die woorden gebruik, dan praten ik over tieten bijv.![]()
En ja das geil bedoeld..
Niet over bovenbenen en kuiten van een vent!
quote:
quote:Malaga wil Luque definitief overnemen
Als het aan Málaga ligt, dan zal Albert Luque ook de aankomende jaren bij de club aan de Costa del Sol voetballen. De aanvaller is eigendom van Ajax, maar daar was hij niet gewenst onder het bewind van trainer Marco van Basten. Nu hij inmiddels is vertrokken, kan de situatie wellicht omslaan. Toch wil de Spaanse middenmoter Luque houden. Volgens de Spaanse sportkrant AS kan Luque een contract voor drie seizoenen tekenen bij Málaga. Het enige punt dat de club maakt, is dat het geen grootse transfersom voor de aanvaller wil betalen. Alleen in het geval van een transfervrije overgang lijkt de middenmoter een poging te willen wagen. Luque heeft nog een contract tot de zomer van 2010 in Amsterdam.
Afgelopen maandag liet Rafael Luque, vader en tevens zaakwaarnemer van Albert, weten dat zijn zoon liever in Spanje blijft dan terugkeert naar Nederland. De voornaamste reden hiervoor was Marco van Basten. Luque en Málaga willen afwachten wat de toekomstige trainer van Ajax te bieden heeft voor de Spanjaard.
Trainer Antonio Tapia gebruikte de voormalig speler van Real Mallorca, Deportivo la Coruña en Newcastle United veertien keer als basisspeler en bracht hem ook vijftien keer als invaller binnen de lijnen. In totaal scoorde hij zes treffers. De 31-jarige aanvaller staat met zijn ploeg op een knappe achtste plaats in de Primera Division.
Duurste speler op de loonlijst van Amsterdam als ik me niet vergis..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:42 schreef TheClown1 het volgende:
Voor het rendement dat Luque heeft en het salaris wat hij verdient kun je echt wel een spits halen die iets meer doet.
Nou ik ben niet tevreden.quote:“Ik heb na dit seizoen nog een contract voor twee jaar en ik ben tevreden met de manier waarop het nu gaat”, zegt hij.
Dat verdient Stekelenburg ookquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Duurste speler op de loonlijst van Amsterdam als ik me niet vergis..
2,2miljoen meen ik
Urbyquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:44 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nou ik ben niet tevreden.
Bij de eerste beste bod verpatsen in de zomer. Weg ermee.
Ik dacht echt ergens 5.5 miljoen gelezen te hebben hoor, maar iedereen hier zegt 2.2.. Stekelenburg verdient overigens ook 2.2mlnquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Duurste speler op de loonlijst van Amsterdam als ik me niet vergis..
2,2miljoen meen ik
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:47 schreef navigator het volgende:
[..]
UrbyEnig zelfkritiek is die gozert vreemd, ongelooflijk. Draai je zo´n seizoen maar meneer is tevreden hoe het nu gaat
![]()
Weg ermee. En Vermaelen ook plus al dat brandhout wat weinig tot geen minuten maakt.
Mogelijkheid of zal hij terugkeren naar Engeland?quote:Ongelukkige Gudjohnsen wil vertrekken bij Barcelona
Eidur Gudjohnsen voelt zich zeer ongelukkig bij FC Barcelona. De aanvaller komt nauwelijks in actie voor de Catalaanse topclub, en wil wanneer de situatie niet snel veranderd volgend jaar voor een andere club spelen.
Ik acht de kans groter dat hij bij PSV terugkeert dan dat hij naar Ajax komt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Mogelijkheid of zal hij terugkeren naar Engeland?
Zou echt geweldig zijn als hij komt. Zeker nog goed genoeg voor Ajax.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Of naar Ajaxquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Ja zonder dat salaris was die "gold-digger" nooit naar NL gekomen...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:56 schreef Nashje het volgende:
Ik snap echt niet dat je een speler als Luque zo'n hoog salaris kan geven. Je weet dat ie niet veel speelminuten heeft gemaakt, maar hoopt toch dat hij een versterking zal zijn. Dat weet je nog niet, maar je geeft 'm wel het hoogste salaris van de hele spelersgroep.
Onbegrijpelijk.
ALS Rijkaard komt hoop ik dat hij het gedaan krijgt om Bojan een jaar te hurenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:01 schreef TheClown1 het volgende:
als rijkaard tekent zie ik de kans nog best groot dat hij komt. hij spreekt nederlands en kent oluguer en gabri. zou een prachtige aanwinst zijn met zijn ervaring.
Paniekaankoop.. Sneijder weg, niets achter de hand, speler van naam halen die alleen haalbaar is omdat hij recent er niets meer van bakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:56 schreef Nashje het volgende:
Ik snap echt niet dat je een speler als Luque zo'n hoog salaris kan geven. Je weet dat ie niet veel speelminuten heeft gemaakt, maar hoopt toch dat hij een versterking zal zijn. Dat weet je nog niet, maar je geeft 'm wel het hoogste salaris van de hele spelersgroep.
Onbegrijpelijk.
En wat is de link tussen jouw vader en Rijkaard?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef NatteBever het volgende:
Mijn vader heeft net met Rijkaard gesproken, en de eerste gesprekken met Ajax zijn gevoerd vanmorgen
Dus Coen en Sander hebben gelogen. Smerige eikelsquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef NatteBever het volgende:
Mijn vader heeft net met Rijkaard gesproken, en de eerste gesprekken met Ajax zijn gevoerd vanmorgen
Die kennen elkaar al jarenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
En wat is de link tussen jouw vader en Rijkaard?
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:29 schreef Blight het volgende:
Mijn visueel gehandicapte stiefzuster heeft net met de doofstomme halfbroer van Rijkaard weten te communiceren, en kan dit bevestigen.
Nee hoor, of allemaal wel of allemaal niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:29 schreef Kopbal het volgende:
Beetje triest dat het gebarricadeerd wordt, gaat nog een hoop gezeik van komen.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:29 schreef Blight het volgende:
Mijn visueel gehandicapte stiefzuster heeft net met de doofstomme halfbroer van Rijkaard weten te communiceren, en kan dit bevestigen.
Wie van Ajax waren aanwezig? En wie heeft het woord gedaan? V/d Boog en Rijkaard kennen elkaar namelijk nauwelijks.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef NatteBever het volgende:
Mijn pa ook, hij zegt dat het afgeketst isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef NatteBever het volgende:
De 2e ring ook?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:54 schreef denthemen het volgende:
Zondag Zuid de 1e helft leeg , hulde!!
Vak410 iig welquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
De 2e ring ook?
Ik ga sowieso niet hoor maar ben benieuwd hoe ze dat willen doen
Ingangen Zuid H en J zullen worden geblokkeerd, door supporters. Rellen dus.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
De 2e ring ook?
Dat dus. Genoeg mensen die gewoon die wedstrijd willen zien.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:40 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja maar als ze het buiten gaan barricaderen word het nog wel een vervelend verhaal denk ik
Yes, Zuid H en Zuid J worden geblokkeerd. Dit gaat nog mooie tafferelen opleveren inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
De 2e ring ook?
Ik zie het al, dit gaat enorm veel gezeik opleveren aangezien er ook normale mensen op de vakken 428 etc zitten die wel naar de wedstrijd willen.
F-side en 410 aka de leipe mannatjes zullen wel gaan blokkeren? Lijkt me niet dat familie Braaf daar tegenin durft te gaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:40 schreef Tim21 het volgende:
[..]
Ingangen Zuid H en J zullen worden geblokkeerd, door supporters. Rellen dus.
Oh vertelquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:44 schreef denthemen het volgende:
Ach, ik weet welke jongens het met deze actie eens zijn, en welke het opzetten. Dat zijn geen jongens waar je ruzie mee wilt.
Dan nog, je hebt genoeg normale supporters die gewoon komen om de wedstrijd te zien. Gezinnetjes bijvoorbeeld. Die kan je toch niet gaan tegenhouden?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:44 schreef denthemen het volgende:
Ach, ik weet welke jongens het met deze actie eens zijn, en welke het opzetten. Dat zijn geen jongens waar je ruzie mee wilt.
Dan had hij de bal niet geraakt als hij op de plek van Kluivert stond in 95. Wat een mazzel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:41 schreef BigKahuna het volgende:
Mijn tuinman heeft de winkelier gesproken waarbij Frank Rijkaard zijn schoenen koopt en hij heeft maat 42.
Allemaal voor straf een Feyenoord shirt aan laten trekken en een seizoenkaart van Top Oss in de handen drukken. Opzouten met die gasten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:45 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dan nog, je hebt genoeg normale supporters die gewoon komen om de wedstrijd te zien. Gezinnetjes bijvoorbeeld. Die kan je toch niet gaan tegenhouden?
Zou bijzonder triest zijn van die stoere mannetjes in ieder geval.
Dus jij bepaalt voor hun of zij de wedstrijd mogen zien? Beetje krom.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:48 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Allemaal voor straf een Feyenoord shirt aan laten trekken en een seizoenkaart van Top Oss in de handen drukken. Opzouten met die gasten.
Mwah, als ie zich voortaan maar wel eens kan opladen voor een "kleine" wedstrijd dan.. of als ie een keer moet verdedigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:48 schreef Radegast het volgende:
Goed nieuws dat Emanuelson niet de intentie heeft om weg te gaan bij Ajax.
Ik heb het over die tijgertjes die de boel willen blokkerenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:50 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt voor hun of zij de wedstrijd mogen zien? Beetje krom.
Ja, maar als iemand dan graag wel naar binnen wil, dan moet je ze naar binnen laten. De actie moet je niet aan anderen opdringen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:50 schreef denthemen het volgende:
Die "gasten" waar mensen altijd maar zonder respect over spreken, dat zijn wel de mannen die elke uitwedstrijd gaan. Hoe kut het nu ook gaat, ze zijn er de volgende keer gewoon weer, Hamburg uit? 4000 man binnen een paar dagen, 1000 man naar Italie, noem maar op! Je moet juist respect hebben dat zij dit organiseren, voor hun club waar ze dagelijks zien hoe klote het gaat
Ik zal er ook geen traan om laten mocht hij vertrekkenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:48 schreef Radegast het volgende:
Goed nieuws dat Emanuelson niet de intentie heeft om weg te gaan bij Ajax.
Eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:53 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja, maar als iemand dan graag wel naar binnen wil, dan moet je ze naar binnen laten. De actie moet je niet aan anderen opdringen.
Die boer van Groningen is dus nu al op de hoogte dat het geblokkeerd wordt, dat bespaard hem weer een treinreisquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mensen die voor andere mensen de toegang willen blokkeren moet ze meteen een stadionverbod geven.
Stel je voor, je woont in Groningen en je bent Ajaxsupporter. Je zoontje van 10 zeurt al een tijd dat hij een keer bij een wedstrijd van Ajax wilt gaan kijken. Je hebt met veel moeite moeten doen om een kaartje te kunnen bemachtigen maar het is toch gelukt. Je zoontje helemaal blij dat hij een keer naar een wedstrijd van Ajax mag. Om 10.00 uur pak je de trein vanuit Groningen naar Amsterdam Bijlmer. Je komt daar rond 13.30 uur aan en pakt vervolgens een lekker broodje Unox. Je besluit rond 14.00 uur richting de ingang te lopen. Maar wat blijkt bij aankomst... De capusjonnies blokkeren de ingang! Leuk zo'n dagje Ajax. Om vervolgens weer een treinreis van 3 uur richting huis te moeten maken.
Ze hebben het daarom nu ook al openbaar gemaakt, of het echt helpt is een tweede, maargoed.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mensen die voor andere mensen de toegang willen blokkeren moet ze meteen een stadionverbod geven.
Stel je voor, je woont in Groningen en je bent Ajaxsupporter. Je zoontje van 10 zeurt al een tijd dat hij een keer bij een wedstrijd van Ajax wilt gaan kijken. Je hebt met veel moeite moeten doen om een kaartje te kunnen bemachtigen maar het is toch gelukt. Je zoontje helemaal blij dat hij een keer naar een wedstrijd van Ajax mag. Om 10.00 uur pak je de trein vanuit Groningen naar Amsterdam Bijlmer. Je komt daar rond 13.30 uur aan en pakt vervolgens een lekker broodje Unox. Je besluit rond 14.00 uur richting de ingang te lopen. Maar wat blijkt bij aankomst... De capusjonnies blokkeren de ingang! Leuk zo'n dagje Ajax. Om vervolgens weer een treinreis van 3 uur richting huis te moeten maken.
Ja, in de rust als iedereen binnen aan de thee zit.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:53 schreef Kopbal het volgende:
Zo'n actie slaagt toch al zonder zo'n blokkade, als je bijvoorbeeld in de tweede helft met 2000 man naar binnen komt stormen.
De spelers bepalen ook al jaren voor ons dat er geen feestje komt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:50 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt voor hun of zij de wedstrijd mogen zien? Beetje krom.
Kritische noot: Op zuid 2 zitten volgens mij alleen maar SCC's. Zuid 1 ook vooral.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe weet jij dat hij al op de hoogte is? Stond er op het kaartje wat hij kocht dat er een blokkade bij de ingang zou zijn?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Die boer van Groningen is dus nu al op de hoogte dat het geblokkeerd wordt, dat bespaard hem weer een treinreis
Ik ben het wel eens met de actie. Heb bij Feyenoord zelf ook een keer aan een soortgelijke actie meegedaan. Het is alleen vrij nutteloos en debiel om 'goedwillende' supporters te gaan tegenhouden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:58 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, in de rust als iedereen binnen aan de thee zit.
Er valt weinig te knokken, want ik denk niet dat alle vaders even hun kinderen bij de mediamarkt in de ballenbak droppen en zich gaan verenigingen om een tegenoffensief in te zetten. Je begint er niks tegen, als je graag wil.
En het is niet 'zomaar een actie' omdat je effe met 7-1 van FC Twente hebt verloren of omdat Urby een keer een mannetje liet lopen, het is gewoon een fakkin' schande hoe de Ajaxsupporters elk seizoen weer keihard in hun reet genaaid worden. En daar mag bést eens wat van gezegd worden, want van dat geld wat wij elk seizoen in Ajax stoppen om ons uit te laten lachen door de eerste de beste kutheikneuter uit de provincie, daar kun je heel Afrika tien jaar lang van te eten geven.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Die boer van Groningen is dus nu al op de hoogte dat het geblokkeerd wordt, dat bespaard hem weer een treinreis
En kijk een hoe goed het nu gaat bij Feyenoord. Geen kritiek op jou hoor, maar ik snap echt niet wat die gasten hier mee denken te bereiken. Totale nutteloze actie.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met de actie. Heb bij Feyenoord zelf ook een keer aan een soortgelijke actie meegedaan. Het is alleen vrij nutteloos en debiel om 'goedwillende' supporters te gaan tegenhouden.
Je statement maak je toch wel.
Ik snap je punt ook wel, die goedwillende supporters balen natuurlijk ook gewoon. Maar je snapt ook het punt als we het hebben over combi's/uitwedstrijden. Er wordt een combi opgelegd voor De Graafschap-uit, er wordt een boycot afgeroepen, maar vervolgens zitten er toch 600 man in het vak die EINDELIJK eens kunnen gaan en zo'n buscombi dus helemaal niet zo erg vinden. (Problematiek heb je bij Feyenoord ook)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met de actie. Heb bij Feyenoord zelf ook een keer aan een soortgelijke actie meegedaan. Het is alleen vrij nutteloos en debiel om 'goedwillende' supporters te gaan tegenhouden.
Je statement maak je toch wel.
Dat soort mensen zouden ze natuurlijk al niet eens de trein in moeten laten, laat staan het stadion. De capusjonnies begrijpen dat.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stel je voor, je woont in Groningen en je bent Ajaxsupporter.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat soort mensen zouden ze natuurlijk al niet eens de trein in moeten laten, laat staan het stadion. De capusjonnies begrijpen dat.
De mensen die buiten Amsterdam komen bedoel je? Dan kan je beter de wedstrijden bij de plaatselijke AFC afwerken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat soort mensen zouden ze natuurlijk al niet eens de trein in moeten laten, laat staan het stadion. De capusjonnies begrijpen dat.
Mooie post ouwequote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:58 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, in de rust als iedereen binnen aan de thee zit.
Er valt weinig te knokken, want ik denk niet dat alle vaders even hun kinderen bij de mediamarkt in de ballenbak droppen en zich gaan verenigingen om een tegenoffensief in te zetten. Je begint er niks tegen, als je graag wil.
En het is niet 'zomaar een actie' omdat je effe met 7-1 van FC Twente hebt verloren of omdat Urby een keer een mannetje liet lopen, het is gewoon een fakkin' schande hoe de Ajaxsupporters elk seizoen weer keihard in hun reet genaaid worden. En daar mag bést eens wat van gezegd worden, want van dat geld wat wij elk seizoen in Ajax stoppen om ons uit te laten lachen door de eerste de beste kutheikneuter uit de provincie, daar kun je heel Afrika tien jaar lang van te eten geven.
Exact, zoals ik al eerder aangaf ligt daar eerder de problematiek van tegenwoordig. Geen eensgezindheid binnen de supportersgroep. Dat kan je denk ik ook niet meer veranderen. Nu niet, nooit niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:06 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik snap je punt ook wel, die goedwillende supporters balen natuurlijk ook gewoon. Maar je snapt ook het punt als we het hebben over combi's/uitwedstrijden. Er wordt een combi opgelegd voor De Graafschap-uit, er wordt een boycot afgeroepen, maar vervolgens zitten er toch 600 man in het vak die EINDELIJK eens kunnen gaan en zo'n buscombi dus helemaal niet zo erg vinden. (Problematiek heb je bij Feyenoord ook)
Oh, zo zou ik er ook over denken. Ware het niet dat het in de praktijk niet gaat lukken. Het levert je alleen maar onnodige SV's op, mensen die verbaal danwel fysiek aangevallen worden. Die groep die niet de vakken opgaat zal denk ik wel de meerderheid zijn, dan is het toch al geslaagd?quote:Dan moet je dus eigenlijk gewoon, ook al is het wat onconventioneel, met zn allen voor die ingang gaan staan en zeggen 'er komt nu niemand in'. Ik ben ook goedwillend, ik knok ook nooit maar toch word ik bij wedstrijden 80 keer gefouilleerd, moet ik een pasfoto op mn SCC hebben, moet ik altijd eerst naar A'dam reizen in een vervoersmogelijkheid die ik niet kies, maar ik zal het toch moeten accepteren, ook al ben ik het er niet mee eens.
Maar even doorbijten die eerste helft, een volledig lege 1e en 2e ring komt veel beter over dan een halfvolle ring en wat mensen die er in de tweede helft even bijkomen. Maargoed, we kunnen ook allemaal weer fijn juichen, netjes onze duurdere seizoenskaart betalen en volgend jaar met z'n allen balen dat het wéér een kutseizoen is.
Dan zou voortaan de Arena voor de helft gevuld zijn, de Kuip ook trouwens.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:07 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Als je gewoon Luque eruit knikkert moet Ajax zijn contract afkopen, dus dat lijkt me niet slim.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:13 schreef HeatWave het volgende:
De seizoenskaart verhoging is wel de grootste schande vind ik nog van Ajax' kant.
Knikker toch gewoon Luque eruit, zelfde resultaat. Een keer een ECHT gebaar zal er toch niet komen...
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:14 schreef Jasza het volgende:
100% dat de ME langskomt, dat kan iedereen nu al raden maar ik ga ook wel de 2e helft naar binnen want hoor dat het echt gekkenhuis word.
Misschien kan Barça even komen zeiken aan de ingang, dan word het best gezelligquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:15 schreef Nashje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de mening van Barca over deze actie. Die heeft er altijd wel een heldere kijk op.
Waarom niet gewoon thuisblijven?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom niet gewoon met z'n allen naar binnen en dan met de rug naar het veld gaan staan?
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef NatteBever het volgende:
Nou ja, in spanje laat blijven zoals ie zelf wil danquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:15 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Als je gewoon Luque eruit knikkert moet Ajax zijn contract afkopen, dus dat lijkt me niet slim.
Is een mooie column over geschreven door Menno Pot:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:13 schreef HeatWave het volgende:
De seizoenskaart verhoging is wel de grootste schande vind ik nog van Ajax' kant.
quote:Het is al jaren niet meer echt leuk om het voetbal van Ajax te volgen, maar des te meer vermaak bieden de redeneringen en verklaringen die de club in dit soort tijde doet uitgaan. Slappe lach verzekerd. Serieus: voor je wekelijkse portie fantasie, creativiteit en beweeglijkheid moest je tot 1998 bij de voetballers van Ajax zijn, maar nu bij de directeuren en de pr-afdeling.
Eerste voorbeeldje: de interviews die onze algemeen directeur Rik van den Boog gaf na de uitwedstrijd bij Sparta Rotterdam. Op de suggestie dat er geen chemie is tussen Marco van Basten en de spelersgroep reageerde Van den Boog met de woorden: "Die is er wél. De spelersgroep is ook zelf schuldig aan de resultaten."
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij zegt hij dus: "Het feit dat niet alleen de trainer maar ook de selectie er een potje van maakt, geeft aan dat er tussen hen wel degelijk chemie is." Ik zweer het je: zo onnavolgbaar heeft alleen Ajax ze in huis.
Het officiële pr-hoogtepunt van Ajax is elke zomer de brief aan de seizoenkaarthouders, waarin traditioneel moet worden worden uitgelegd waarom na wéér een kutseizoen de seizoenkaarten wéér duurder gaan worden.
Mijn seizoenkaart voor dit seizoen kostte 200 euro. Volgend seizoen wordt dat 220 euro. 10% duurder, denk ik dan. Maar nee, zo drukt Ajax me op het hart, dat zie ik dus helemaal verkeerd. Ik citeer de brief van Ajax: "Met een seizoenkaart kreeg je altijd 17 wedstrijden voor de prijs van 13, komend seizoen is de seizoenkaart nog meer in waarde gestegen omdat de prijzen van de losse wedstrijdkaarten omhoog gaan."
En dit is dus geen geintje van mij, hè. Het staat er echt.
Geen speld tussen te krijgen, deze virtuoze variant op de aloude cirkelredenering: de seizoenkaart is duurder geworden, omdat losse kaarten duurder worden. Tja, overmacht. Sommige dingen heb je nu eenmaal niet de hand, als club. De losse kaarten worden duurder: dan moet je wel meegaan met de ontwikkelingen. Snap ik best.
Ik denk dat de opstellers van deze brief een avondje samen hebben zitten brainstormen. Natje, droogje, de dames scrabbelend aan de achtertafel.... Jongens, hoe verpakken we dit? Ineens mept er iemand met de vlakke hand op tafel: hebbes! Nog even een beetje schuiven met de woorden - en ik vermoed dat ze daarna hikkend van het lachen van de bank gerold zijn.
Helaas wisten ze het hoge niveau niet tot het einde van de brief vast te houden. In de alinea die volgt raffelen ze het een beetje af: "Daarnaast wordt op een aantal vakken op de korte en hoekzijde de prijs aangepast aan de marktprijs." Marktprijs...? Klinkt heel officieel, maar slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Net als dit: "Na vergelijking van prijzen bij voetbalclubs in binnen- en buitenland bleek Ajax [op de eretribune] een laag prijsniveau te hanteren."
Wanneer je Ajax vergelijkt met de gemiddelde topclub uit de toplanden van Europa, zal het vast en zeker waar zijn. Maar is die vergelijking relevant? Vergelijk Ajax eens met de Eredivisie-clubs waar we de laatste jaren ónder zijn geëindigd in de Eredvisie. Of neem de competities van Portugal en Roemenië. Die zijn van een hoger niveau dan de Nederlandse (kijk maar naar de UEFA-ranking). Ik heb eens vluchtig gegoogeld wat het in die landen kost, een seizoenkaartje eretribune bij de gemiddelde club die de laatste vijf seizoenen geen kampioen is geworden.
Mwah, laat ik zeggen dat ik over die relatief goedkope eretribune dan wel een weddenschapje aandurf.
Beetje jammer, zo"n goedkoop leugentje, maar goed: na dat briljante, surrealistische lulverhaal over die duurder geworden losse kaarten, kon het creatieve team achter deze brief bij mij wel een potje breken. Ik kijk nu al uit naar de brief van volgend jaar. Die is op dit moment de belangrijkste reden voor mij om nog een seizoenkaart voor Ajax aan te schaffen, geloof ik.
O ja, nog één ding. Tijdens het googelen stuitte ik bij toeval ook op een bericht op de website van Celtic: als gebaar naar de trouwe aanhang heeft men daar voor het tweede opeenvolgende seizoen besloten de seizoenkaartprijzen te ‘bevriezen". Waarom kan dat bij Celtic wél, vroeg ik me af, en bij Ajax niet? Na even zoeken had ik het antwoord: de prijzen voor losse kaarten blijven bij Celtic óók gelijk.
Ja, zo kan ik het ook, Celtic. Dan heb je als club natuurlijk makkelijk praten.
Ze mogen natuurlijk een collectief besluit nemen voor hun groep. Maar ze moeten geen supporters gaan duperen die het daar niet mee eens zijn. Dat vind ik respectloos.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:50 schreef denthemen het volgende:
Die "gasten" waar mensen altijd maar zonder respect over spreken, dat zijn wel de mannen die elke uitwedstrijd gaan. Hoe kut het nu ook gaat, ze zijn er de volgende keer gewoon weer, Hamburg uit? 4000 man binnen een paar dagen, 1000 man naar Italie, noem maar op! Je moet juist respect hebben dat zij dit organiseren, voor hun club waar ze dagelijks zien hoe klote het gaat
Gaat puur om de spelers, afgelopen zondag ook hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef Cruoninga het volgende:
Je kan je natuurlijk wel afvragen of een protest nu nog zoveel zin heeft. Ik denk dat iedereen bij de club wel weet dat de supporters not amused zijn. Zo'n beetje elke keer dat de bus is geblokkeerd of supporters verhaal kwamen halen bij de training is op TV gekomen. Bovendien is Van Basten al vertrokken.
Van de andere kant, waar is als trouwe supporter je zelfrespect als je zondag doodleuk naar het stadion gaat en roept 'Hup hup Urby, schop die bal in het doel!'. 'Ja goed zo Ajax, zet 'm op tegen Twente!'. 'Kom op jongens, doe je best en ik sta op de banken!'quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:24 schreef toma het volgende:
[..]
Ze mogen natuurlijk een collectief besluit nemen voor hun groep. Maar ze moeten geen supporters gaan duperen die het daar niet mee eens zijn. Dat vind ik respectloos.
Toma heb je soms een kaartje voor zuid?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:24 schreef toma het volgende:
[..]
Ze mogen natuurlijk een collectief besluit nemen voor hun groep. Maar ze moeten geen supporters gaan duperen die het daar niet mee eens zijn. Dat vind ik respectloos.
Mooi stukje iddquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef Silenus het volgende:
[..]
Is een mooie column over geschreven door Menno Pot:
[..]
Nee ik heb geen kaart maar ik vind dat die groep die dit wil bewerkstelligen het niet kan maken om andere supporters de toegang te weigeren. Ik kan me er alles bij voorstellen bij deze actie maar je kunt het niet maken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:27 schreef Jasza het volgende:
[..]
Toma heb je soms een kaartje voor zuid?![]()
Tsja weetje waarom het zo moet, anders gaan er alsnog mensen van 410 op dat vak staan en dan is de actie helemaal niks waard.
Inderdaad. Die supportersgroepen beslissen over de tijdsbesteding van supporters die misschien niets met deze actie te maken willen hebben. Respectloos vind ik het.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:35 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Jammer dat mensen zelf niet mogen kiezen of ze wel of niet het vak op gaan. Ik ben blij dat ik niet op zuid zit, belachelijke actie
Nieuw realisme? Of gewoon lekker een middagje voetbal, dat het bij Ajax is komt mooi uit, want die winnen nog wel eens op regelmatiger basis dan lokale club Volendam, Top Oss of Haarlem.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:27 schreef Silenus het volgende:
[..]
Van de andere kant, waar is als trouwe supporter je zelfrespect als je zondag doodleuk naar het stadion gaat en roept 'Hup hup Urby, schop die bal in het doel!'. 'Ja goed zo Ajax, zet 'm op tegen Twente!'. 'Kom op jongens, doe je best en ik sta op de banken!'
quote:Ja, zo kan ik het ook, Celtic. Dan heb je als club natuurlijk makkelijk praten.
Deze melaatse had echt nooit geweten dat hij zo bekend zou worden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:
Ik zat nog even die foto samenvatting van Ajaxlife te bekijken. (1 jaar van Basten) eigenlijk zegt deze ene foto alles over jullie seizoen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Onzin.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:41 schreef navigator het volgende:
Jullie moeten niet zo janken, als dat vak alsnog halfvol zit heeft het geen nut.
De mensen die wel willen gaan hebben gewoon een keer pech.
Dit zijn de echte supporters, de mensen die dus heel veel voor de club overhebben, niet het klapvee wat toch wel komt opdraven voor een dagje uit en het eigenlijk weinig interesseert of Ajax nou wint of verliest.
Als je er zo over denkt heb je echt weinig respect voor anderen. Wat de harde kern organiseert moeten ze helemaal zelf weten, maar ze hebben niet het recht om andere supporters de toegang te weigeren ongeacht of ze 'echte' supporters zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:41 schreef navigator het volgende:
Jullie moeten niet zo janken, als dat vak alsnog halfvol zit heeft het geen nut.
Dit zijn de echte supporters, de mensen die dus heel veel voor de club overhebben, niet het klapvee wat toch wel komt opdraven voor een dagje uit en het eigenlijk weinig interesseert of Ajax nou wint of verliest.
Wat een onzin zeg. Dat je zelf niet gaat is prima, maar anderen de toegang ontzeggen is ronduit asociaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:41 schreef navigator het volgende:
Of andere hebben geen respect voor de actiequote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:44 schreef toma het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt heb je echt weinig respect voor anderen. Wat de harde kern organiseert moeten ze helemaal zelf weten, maar ze hebben niet het recht om andere supporters de toegang te weigeren ongeacht of ze 'echte' supporters zijn.
quote:Algemeen directeur van Ajax Rik van den Boog sprak vrijdag de selectie van Ajax voor de training toe. Van den Boog wilde nog een woordje kwijt over het vertrek van trainer/coach Marco van Basten.
Van den Boog liet niet veel los over zijn boodschap. "Maar ik heb de spelers wel een spiegel voorgehouden", zei hij. "Aan de andere kant moeten we ook weer verder. We moeten proberem om hier sterker uit te komen."
Dit is toch niet meer dan normaal? Puur sociologisch gezien is dit een logische zet. Ja.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:47 schreef Dvm86 het volgende:
Goed van Van den Boog, maar wat een fucking kleuterklas is het toch.
[..]
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Seedorf heeft alles. En als je een leiderfiguur zoekt die respect afdwingt in de kleedkamer moet je hem hebben.
En niet alleen dat: wat dacht je van zijn kwaliteiten op het veld? Die zijn echt niet gering. Als hij vóór elke wedstrijd zijn prijzenlijstje opleest in de kleedkamer van de tegenpartij sta je al 1-0 voor.
Hij is ook erg sympathiek, die glimlach en zijn charisma zijn aanstekelijk bij de jonge honden van de selectie.²
Ik ben het wel met je eens. En als ik een seizoenkaart zou hebben zou ik ook niet gaan. Maar de supporters moeten zelf beslissen of ze wel of niet gaan. Het lijkt wel een dictatuur onder de supporters op deze manier. Daar komt nog gezeik van dat weet ik zeker.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:53 schreef navigator het volgende:
Ik had al het vermoeden dat ik aardig wat reacties zou krijgen op mijn standpunt.
Wat voor supporters zijn het eigenlijk die zondag lekker naar Ajax willen om een wedstrijdje kijken? Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd?!
Ajax is op sterven na dood en de fanatiekelingen pikken dat niet. En dat moet de gewone suppoerter dan maar even slikken voor een zondagje.
Mijn idee is overigens dat helemaal niemand zou moeten gaan zondag maar dat is helaas niet haalbaar.
Weet je wat jammer is, dat jij supporters in hokjes plaatst.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:53 schreef navigator het volgende:
Ik had al het vermoeden dat ik aardig wat reacties zou krijgen op mijn standpunt.
Wat voor supporters zijn het eigenlijk die zondag lekker naar Ajax willen om een wedstrijdje kijken? Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd?!
Ajax is op sterven na dood en de fanatiekelingen pikken dat niet. En dat moet de gewone suppoerter dan maar even slikken voor een zondagje.
Mijn idee is overigens dat helemaal niemand zou moeten gaan zondag maar dat is helaas niet haalbaar.
Het gaat er niet eens om dat we geen kampioen worden, of dat we wel eens een wedstrijdje kunnen verliezen. Natuurlijk kan dat, geen probleem, als - je - er - maar - voor - gaat.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
Nieuw realisme? Of gewoon lekker een middagje voetbal, dat het bij Ajax is komt mooi uit, want die winnen nog wel eens op regelmatiger basis dan lokale club Volendam, Top Oss of Haarlem.
Ik snap exact wat je bedoeld Silenus, echt, maar voor een supporter van een provincieclubje zoals ik leest het best raar om te zien dat men bij Ajax de boel voor iedereen wil gaan blokkeren omdat ze 3e of 4e worden in de competitie.
15 andere clubs die zo met jullie huidige plaats op de ranglijst zouden willen ruilen hoor.
Natuurlijk begrijp ik dat jij en anderen vinden dat Ajax gewoon elke keer bovenaan moet staan, of in ieder geval 2e met minimale afstand van de kampioen. Liefst PSV als het even kan.
Maar misschien werkt dat niet meer zo, misschien is het materiaal er gewoon niet meer naar. Misschien is het al mooi dat je zo lang mee kan doen. Misschien moet je accepteren dat er niet een constant hoog niveau door deze spelers gehaald kan worden, misschien is het gewoon zo dat Ajax door alle andere clubs verslagen kan worden. Nieuw realisme, ik herhaal het nog maar eens.
En dan denk ik nog steeds dat een groot deel van de supporters dat niet eens boeit, want Ajax, Ajax is normaal de beste en wij willen een potje voetbal zien, tegen die boeren uit Twente. Dus aan de kant.
Een supporter die ook in de "slechte tijden" (3e man, wat nou slecht) naar het stadion blijft komen om zijn cluppie te zien spelen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:53 schreef navigator het volgende:
Hoe lekker was ze? Misschien kan je de woorden van Banshee gebruiken om wat visualisatie toe te voegen?quote:
quote:
En dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:04 schreef M0NTANA het volgende:
Zou het echt leeg blijven? Je hebt altijd figuren die per se naar binnen willen, ben ik bang.
quote:‘Begrip met een kanttekening’
De Supportersvereniging Ajax reageert met begrip op de aangekondigde supportersactie voorafgaand aan de wedstrijd tegen FC Twente. Wél vindt de 85.000 leden tellende fanclub dat iedere supporter voor zichzelf moet kunnen uitmaken of hij of zij aan de actie meedoet.
Afweging
Het is begrijpelijk dat sommige supportersgroeperingen uit frustratie een statement willen maken. De aangekondigde actie om gedurende de eerste helft weg te blijven zal een méér dan duidelijk signaal naar onze club toe zijn.
Het statement zal volgens de supportersvereniging extra krachtig zijn als iedere fan voor zichzelf de afweging kan en mag maken of hij of zij gehoor wil geven aan deze oproep.
Blijf je toch lekker thuis.quote:
Het gaat er niet om dat het maar '1 fucking keer' is. Het gaat erom dat sommige supporters beslissingen nemen voor anderen. Zoals fuckbuddy al zegt, zij zijn niet meer dan die boerelul die voor het eerst een kaartje heeft gekocht. Hij betaald er immers net zoveel voor en heeft net zo veel recht om die wedstrijd te zien.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:00 schreef Nashje het volgende:
Tuurlijk is het respectloos voor de mensen die wel gewoon willen gaan. Maar 1 fucking keer de 2e helft pas naar binnengaan is toch niet zo'n wereldramp? Kom op zeg. Doe gewoon mee aan deze actie, en misschien wordt het nog wel eens wat.
dubbelquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:59 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Weet je wat jammer is, dat jij supporters in hokjes plaatst.
"De die hard"
" De sukkel die toch niets te doen had"
Kansloos naar mijn mening, iedere supporter moet zich aan de zelfde regels houden, moet dezelfde prijs betalen voor een kaart etc. Juist al die verschillende mensen geeft toch een onwijze sfeer.
"Dat lekkere wijf die er altijd is, maar met die lul van een gozer"
"Die kale dikke neger, maar dat schijnt een advocaat te zijn"
"Jack Spijkerman, maar wat lult die nou"
My two cents...
Niet zo van, hij heeft de grootste bek dus hij heeft het voor het zeggen, wat een gelul zeg!
Ach. de Me kan toch niet zien wie bij die groep hoort? Dan blokkeren die toch de ingang? Zelfde effectquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:11 schreef behangplakker het volgende:
Zal de ME niet al vóór 12u komen om de ingang alvast in te nemen? Dan hebben de supporters er nog een zware dobber aan hun stellingen in te nemen
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:48 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Allemaal voor straf een Feyenoord shirt aan laten trekken en een seizoenkaart van Top Oss in de handen drukken. Opzouten met die gasten.
Jij snapt er helemaal niks van dus ik stel voor dat je uit deze discussie wegblijft. Lees het stukje van Silenus eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:59 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Weet je wat jammer is, dat jij supporters in hokjes plaatst.
"De die hard"
" De sukkel die toch niets te doen had"
Kansloos naar mijn mening, iedere supporter moet zich aan de zelfde regels houden, moet dezelfde prijs betalen voor een kaart etc. Juist al die verschillende mensen geeft toch een onwijze sfeer.
"Dat lekkere wijf die er altijd is, maar met die lul van een gozer"
"Die kale dikke neger, maar dat schijnt een advocaat te zijn"
"Jack Spijkerman, maar wat lult die nou"
My two cents...
Niet zo van, hij heeft de grootste bek dus hij heeft het voor het zeggen, wat een gelul zeg!
Ik stel voor dat iedereen voor zich zelf mag uitmaken aan welke discussie hij wel of niet mee doet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Jij snapt er helemaal niks van dus ik stel voor dat je uit deze discussie wegblijft. Lees het stukje van Silenus eens.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:14 schreef Silenus het volgende:
En ik snap het punt dat mensen die een kaartje hebben betaald ook recht hebben op de wedstrijd best. Maar feit blijft dat we nu in de langste succesloze periode OOIT zitten en we moeten nu oppassen dat we niet structureel een B-club worden. Geld zegt niet alles, maar er klopt iets niet als je in Almaar en Twente prima voetballende teams ziet en wij met meer geld dan die twee clubs bij elkaar een hoop goede spelers kopen maar daar niks van weten te maken. En dát is waar ik me dus over opwind.
En soms heeft Ajax dit seizoen ook wél van die goede wedstrijden gespeeld. Uit in Twente bijvoorbeeld, Twente was voetballend absoluut de betere (dat is eigenlijk al schandalig, maar soit) maar wij stonden daar met 1200 man en je voelde duidelijk die eenheid met het elftal. Iedereen knokte, iedereen beukte en samen ging je ervoor en sleepte je zo'n 0-2 uit het vuur. Idem in Hamburg en Florence. Als ze écht willen, kunnen ze nog steeds niet heel goed samen voetballen maar kunnen ze wél een resultaat halen. Dus dan vind ik het raar dat jij met strijd, passie en kracht wél een resultaat haalt in Enschede en in grote stadions in het buitenland maar dat je je compleeeeeet naar de slachtbank laat leiden in Heerenveen, Eindhoven, Rotterdam en Arnhem. Iets klopt er niet.
En wat ik zei, niet alleen dit jaar. Want ook vorig jaar zat je daar in stadion Woudenstein en in De Koel te kijken hoe ze het lieten liggen tegen clubs met een jaarbegroting gelijk aan het salaris van Albert Luque.
Het voelt alsof de vrouw waar jij al je hele leven verliefd op bent elk jaar vreemdgaat. En niet één keer, maar gemiddeld toch wel ééns in de drie weken. En afgelopen zondag liet ze zich in haar reet neuken door je beste vriend, terwijl ze uitriep 'hahaha Silenus, jij geeft al je geld aan me uit, jij laat zoveel voor je schieten,maar het interesseert me geen reet!'. En nu zondag is het dus na al die jaren tijd om die bi-atch eens even te zeggen waar het op staat, maar wel voor één helft. Want nog steeds houden we zielsveel van haar, zo zijn we dan weer wel.
En kom op, Ajax - Twente, waar hebben we het over. Die wedstrijd gaat écht nergens meer over, soms is iets even belangrijker dan 'per se aanwezig zijn'. Maargoed, da's mijn mening, en ik respecteer eenieder die vindt dat je gewoon naar de wedstrijd moet kunnen als je dat wil.
Dan heb je weer zo'n net-niet statement.quote:
Ik was al bang dat niemand die Luque wilde overnemenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:14 schreef Houniet het volgende:
Kan Ten Cate niet gewoon zijn toeter houden.
Ohja, Luque zijn we ook weer vanaf.
Ehm, eigenlijk zijn ze dat dus wel. Puur juridisch / objectief gezien heb je gelijk, als je een kaartje koopt heb je recht op de wedstrijd. Maar wat mij betreft interesseert het me geen ene reet dat iemand die nu even een wedstrijdkaartje koopt (of waarschijnlijk had gekocht voor Sparta - Ajax want toen was het al uitverkocht en er dús wil zijn op het moment dat de prijzen (haha, die zijn er nietquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:10 schreef toma het volgende:
[..]
Zoals fuckbuddy al zegt, zij zijn niet meer dan die boerelul die voor het eerst een kaartje heeft gekocht. Hij betaald er immers net zoveel voor en heeft net zo veel recht om die wedstrijd te zien.
Lijkt me niet zo slim.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:11 schreef behangplakker het volgende:
Zal de ME niet al vóór 12u komen om de ingang alvast in te nemen? Dan hebben de supporters er nog een zware dobber aan hun stellingen in te nemen
De SVA zit zo diep in de kont van Ajax dat je weinig aan die supporters vereniging hebt inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht pijnlijk: maar die supportersverenigingen bestaan toch gemiddeld uit niet echt snuggere mannetjes die op een sociale werkplaats Suske en Wiske albums in een doos doen? Wat hebben zij voor nut? Ik denk dat zij zelfs onderdeel zijn van het probleem. Ze kunnen niet analyseren, weten niet wat argumenten zijn en zeggen alles op gevoel. Met dat soort gastjes valt niet te praten.²
Schitterend.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Seedorf heeft alles. En als je een leiderfiguur zoekt die respect afdwingt in de kleedkamer moet je hem hebben.
En niet alleen dat: wat dacht je van zijn kwaliteiten op het veld? Die zijn echt niet gering. Als hij vóór elke wedstrijd zijn prijzenlijstje opleest in de kleedkamer van de tegenpartij sta je al 1-0 voor.
Hij is ook erg sympathiek, die glimlach en zijn charisma zijn aanstekelijk bij de jonge honden van de selectie.²
Als de me komt loopt het uit de hand. Zonder me zal er niks aan de hand zijn. Alleen chaos misschien als iedereen tegelijk naar binnen wil en zeikende mensen die 1x komen of op 430 staan.quote:
Heerlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef Silenus het volgende:
[..]
Is een mooie column over geschreven door Menno Pot:
[..]
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:14 schreef Silenus het volgende:
En ik snap het punt dat mensen die een kaartje hebben betaald ook recht hebben op de wedstrijd best. Maar feit blijft dat we nu in de langste succesloze periode OOIT zitten en we moeten nu oppassen dat we niet structureel een B-club worden. Geld zegt niet alles, maar er klopt iets niet als je in Almaar en Twente prima voetballende teams ziet en wij met meer geld dan die twee clubs bij elkaar een hoop goede spelers kopen maar daar niks van weten te maken. En dát is waar ik me dus over opwind.
En soms heeft Ajax dit seizoen ook wél van die goede wedstrijden gespeeld. Uit in Twente bijvoorbeeld, Twente was voetballend absoluut de betere (dat is eigenlijk al schandalig, maar soit) maar wij stonden daar met 1200 man en je voelde duidelijk die eenheid met het elftal. Iedereen knokte, iedereen beukte en samen ging je ervoor en sleepte je zo'n 0-2 uit het vuur. Idem in Hamburg en Florence. Als ze écht willen, kunnen ze nog steeds niet heel goed samen voetballen maar kunnen ze wél een resultaat halen. Dus dan vind ik het raar dat jij met strijd, passie en kracht wél een resultaat haalt in Enschede en in grote stadions in het buitenland maar dat je je compleeeeeet naar de slachtbank laat leiden in Heerenveen, Eindhoven, Rotterdam en Arnhem. Iets klopt er niet.
En wat ik zei, niet alleen dit jaar. Want ook vorig jaar zat je daar in stadion Woudenstein en in De Koel te kijken hoe ze het lieten liggen tegen clubs met een jaarbegroting gelijk aan het salaris van Albert Luque.
Het voelt alsof de vrouw waar jij al je hele leven verliefd op bent elk jaar vreemdgaat. En niet één keer, maar gemiddeld toch wel ééns in de drie weken. En afgelopen zondag liet ze zich in haar reet neuken door je beste vriend, terwijl ze uitriep 'hahaha Silenus, jij geeft al je geld aan me uit, jij laat zoveel voor je schieten,maar het interesseert me geen reet!'. En nu zondag is het dus na al die jaren tijd om die bi-atch eens even te zeggen waar het op staat, maar wel voor één helft. Want nog steeds houden we zielsveel van haar, zo zijn we dan weer wel.
100% mee eensquote:En kom op, Ajax - Twente, waar hebben we het over. Die wedstrijd gaat écht nergens meer over, soms is iets even belangrijker dan 'per se aanwezig zijn'. Maargoed, da's mijn mening, en ik respecteer eenieder die vindt dat je gewoon naar de wedstrijd moet kunnen als je dat wil.
Sowieso kan Ajax het niet maken om de kant van de barricaderende supporters te kiezen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als de me komt loopt het uit de hand. Zonder me zal er niks aan de hand zijn.
Haha, dat lijkt me inderdaad een beetje raar ja.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Sowieso kan Ajax het niet maken om de kant van de barricaderende supporters te kiezen.
En kiezen ze de kant van de andere heb je ook gezeik dus.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Sowieso kan Ajax het niet maken om de kant van de barricaderende supporters te kiezen.
En dan? Je staat er toch gewoon?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:18 schreef Kopbal het volgende:
Ik snap het standpunt wel, het werkt alleen niet op die manier. Dat dring toch hopelijk wel door?
En trouwens, voordat je het vak gaat barricaderen heeft oom agent al 10 kiekjes van je genomen.
Rustig aan makker.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:14 schreef navigator het volgende:
[..]
Jij snapt er helemaal niks van dus ik stel voor dat je uit deze discussie wegblijft. Lees het stukje van Silenus eens.
Sowieso az supporters: tijdens de kampioenswedstrijd en de huldiging was driekwart die hard poster uit het az topic gewoon op fok aanwezig, hoe fanatiek ben je dan?
Dat hebben ze bij sparta uit gedaan van het uitvak dus daar word ik niet zo warm of koud vanquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:18 schreef Kopbal het volgende:
Ik snap het standpunt wel, het werkt alleen niet op die manier. Dat dring toch hopelijk wel door?
En trouwens, voordat je het vak gaat barricaderen heeft oom agent al 10 kiekjes van je genomen.
Ikquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:25 schreef fuckbuddy het volgende:
Ten derde; Wtf hebben fockende AZ supporters er nou mee te maken? Heeft 0 maar dan ook 0 met fanatiekheid te maken of je aan het posten bent, hoeveel fokkers van hier met een Ajax icon zitten in de Live eredivisie verslagen topics komende zondag denk je?
quote:
Onzinquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De SVA zit zo diep in de kont van Ajax dat je weinig aan die supporters vereniging hebt inderdaad.
Doen ze ook niet, ze zullen waarschijnlijk neutraal zijn in deze. Zij weten ook dat ze zonder de harde kern nergens zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Het wordt me niet in dank afgenomen, derhalve heb ik al meerdere malen hier op fok een idee de wereld in geholpen om hen eens keer mee te laten kijken in de keuken van het legioen. Niks mis mee toch? Ik zie het echter niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De SVA zit zo diep in de kont van Ajax dat je weinig aan die supporters vereniging hebt inderdaad.
Vertel mij dan maar waaruit blijkt dat ze pro supporter zijn? En dan niet over de mensen die een dagje naar ajax gaan maar de fanatieke he.quote:
Toch wel Ajax-koffie hequote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:33 schreef Silenus het volgende:
Oh, en nog wat. (Het laatste, dat beloof ik)
De ingangen die geblokkeerd worden zijn Zuid-J en Zuid-H. Die vakken zijn op een paar plekken na volledig uitverkocht aan (fanatieke) SCC-houders. Alle vaders met kinderen etc. die voor één keer willen kijken (en dus een kind wat al maanden zich hierop aan het verheugen is, die snapt er natuurlijk geen klote van), die kunnen via de andere ingangen gewoon naar binnen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een fanatieke Ajaxsupporter nog zin heeft in zondag. Zal voor iedereen misschien anders zijn, maar mensen die al jarenlang naar Ajax gaan en deze prut voorgeschoteld krijgen móeten toch een keer met de hand op tafel slaan?
Natuurlijk, als jij door tijd/geldgebrek whatever nooit gaat en je hebt een kaartje voor de wedstrijd, dan heb je er zin in. Maar dan benader je Ajax dús heel anders dan iemand die elke week gaat, zijn geld/vrije tijd eraan uitgeeft en dus ook al die dramatische klotepotten moet doorstaan. Ik ben niet kwaad dat we nu al voor de 5e keer geen kampioen zijn geworden (nouja, eigenlijk wel) maar vooral dat ze voor de 1248393e keer hebben laten zien dat het ze geen reet interesseert.
En nu ga ik even koffie drinken en niet meer aan Ajax denken, word ik rustig van.![]()
Dacht je dat zij bij elke verandering of wat dan ook direct akkoord gaan? Natuurlijk hebben zij meer met Ajax te maken dan bijvoorbeeld de AFCA, maar om nou te zeggen dat ze in hun kont zitten? Dat mag alleen Edje zeggenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Vertel mij dan maar waaruit blijkt dat ze pro supporter zijn? En dan niet over de mensen die een dagje naar ajax gaan maar de fanatieke he.
Dit jaar is wel duidelijk geworden dat het legioen gewoon weer een fabeltje is. DK, ik ga niet de discussie aan dus je hoeft niet te reagerenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het wordt me niet in dank afgenomen, derhalve heb ik al meerdere malen hier op fok een idee de wereld in geholpen om hen eens keer mee te laten kijken in de keuken van het legioen. Niks mis mee toch? Ik zie het echter niet gebeuren.²
Onderbouw je mening dan met argumenten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:38 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dit jaar is wel duidelijk geworden dat het legioen gewoon weer een fabeltje is. DK, ik ga niet de discussie aan dus je hoeft niet te reageren
truequote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dacht je dat zij bij elke verandering of wat dan ook direct akkoord gaan? Natuurlijk hebben zij meer met Ajax te maken dan bijvoorbeeld de AFCA, maar om nou te zeggen dat ze in hun kont zitten? Dat mag alleen Edje zeggen
Lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:38 schreef denthemen het volgende:
DK, ik ga niet de discussie aan dus je hoeft niet te reageren
Zoals iemand al zei ergens. Op zuid zitten de fanatieke groepen. Je kan dus al verwachten dat er altijd iets kan gebeuren met acties.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:40 schreef Hofpleinfontein het volgende:
De actie begrijp ik wel alleen wie zijn die mensen dan dat ze voor andere gaan uitmaken dat ze niet naar binnen mogen? Sommige mensen liggen krom om een scc te kunnen betalen. Maargoed ik denk dat de actie weinig kans van slagen heeft. Iedereen is er al van op de hoogte en ik denk dat ajax het niet zo leuk vind als bepaalde supporters andere supporters niet naar binnen laten.
En dat zijn nou juist de supporters die deze actie op touw zetten, de fanatieke aanhang die altijd aanwezig is.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:40 schreef Hofpleinfontein het volgende:
De actie begrijp ik wel alleen wie zijn die mensen dan dat ze voor andere gaan uitmaken dat ze niet naar binnen mogen? Sommige mensen liggen krom om een scc te kunnen betalen. Maargoed ik denk dat de actie weinig kans van slagen heeft. Iedereen is er al van op de hoogte en ik denk dat ajax het niet zo leuk vind als bepaalde supporters andere supporters niet naar binnen laten.
Tsja, daarom gaan ze er ook vrij vroeg al heen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:40 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Zij hebben vanaf het begin tot het eind achter Mart Verbeek gestaan. Zelfs toen hij werd ontslagen. Dat is bij Ajax wel anders, en dan is Mart nog niet eens een club coryfee zoals (wijlen) Marco wel is. Ik heb geen supporters acties gezien waaruit blijkt dat zij niet blij zijn dat de trainer is opgestapt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:38 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dit jaar is wel duidelijk geworden dat het legioen gewoon weer een fabeltje is. DK, ik ga niet de discussie aan dus je hoeft niet te reageren
Het is dit jaar wel duidelijk dat "het legioen" zich niet liet zien en horen op het moment dat het nodig wasquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Onderbouw je mening dan met argumenten.
Ik herinner me nog een wedstrijd tegen Twente thuis. Die is 100% gewonnen door het Legioen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:38 schreef denthemen het volgende:
[..]
Gelukkig was jij er elke wedstrijd bij. Beetje sneu op zo'n manier reageren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:45 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is dit jaar wel duidelijk dat "het legioen" zich niet liet zien en horen op het moment dat het nodig was
In welke zin is Ajax niks zonder de harde kern?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:34 schreef denthemen het volgende:
[..]
Doen ze ook niet, ze zullen waarschijnlijk neutraal zijn in deze. Zij weten ook dat ze zonder de harde kern nergens zijn
Als er iets gaat gebeuren dan zal dat het doel van de actie overschaduwen. Iedereen spreekt dan weer van voetbal tuig, je kent het wel. Vooral omdat bepaalde supportersgroepen mensen niet naar binnen zullen laten gaat dit echt heel veel gezeik opleveren denk ik.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei ergens. Op zuid zitten de fanatieke groepen. Je kan dus al verwachten dat er altijd iets kan gebeuren met acties.
Waar en wanneer was het legioen er dan niet maar was het wel nodig?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:45 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is dit jaar wel duidelijk dat "het legioen" zich niet liet zien en horen op het moment dat het nodig was
Ja de politie ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Tsja, daarom gaan ze er ook vrij vroeg al heen.
Maar wat denken ze te bereiken?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:43 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind het een goede actie. Sneu voor die mensen die echt de tribune op willen, maar het welzijn van Ajax is nu toch wel een stuk belangrijker dan een totaal betekenisloze pot voetbal tegen Twente.
Nee hoor. Gewoon een opmerking die nergens over gaat tenzij je met cijfers ofzo komt. denthemen begint er zelf mee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:49 schreef Kopbal het volgende:
Krijg je die hele welke club heeft fanatiekere supporters dan de ander-discussie weer.
Nee man.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:50 schreef PBateman1978 het volgende:
Als papa met zijn zoontje naar binnen wil, krijgt ie dan klappen ?
Nee maar erin komtie ook nietquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:50 schreef PBateman1978 het volgende:
Als papa met zijn zoontje naar binnen wil, krijgt ie dan klappen ?
Ja, het was ook meer aan Denthemen gericht.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een opmerking die nergens over gaat tenzij je met cijfers ofzo komt. denthemen begint er zelf mee.
Maar dat is mijn punt, wat nou als diegene maling heeft aan de actie en gewoon naar binnen wil ?quote:
I wish him luckquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dat is mijn punt, wat nou als diegene maling heeft aan de actie en gewoon naar binnen wil ?
Idd, weer een mening die nergens op gebaseerd is. En dan eindigt hij zijn post ook nog eens met dat hij geen zin heeft in een discussiequote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een opmerking die nergens over gaat tenzij je met cijfers ofzo komt. denthemen begint er zelf mee.
Hoe weet jij dat nou?Er zullen genoeg mensen zijn gewoon die wedstrijd willen zien. We leven in een vrij land. Niemand mag voor een ander bepalen of hij wel of niet een voetbalwedstrijd mag bijwonen. Ook al gaat het om een groter belang. Hoeveel beter wordt ajax ervan als die zuid tribune een helft leeg blijft? Gaan de spelers opeens harder lopen? Jullie weten dat die spelers echt niet wakker liggen van de supporters. Ze willen gewoon aan het einde van de maand hun geld en voor de rest lekker dvd'tjes kijken en playstationen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En dat zijn nou juist de supporters die deze actie op touw zetten, de fanatieke aanhang die altijd aanwezig is.
Ik vind het een goede actie. Sneu voor die mensen die echt de tribune op willen, maar het welzijn van Ajax is nu toch wel een stuk belangrijker dan een totaal betekenisloze pot voetbal tegen Twente.
Tsja, ik vind het vrij kansloos als meneer ''ik wil gewoon die wedstrijd zien'' niet naar binnen mag van een stel fanatieke supporters, zij hebben recht om niet naar binnen te gaan om hun onvrede kenbaar te maken, maar die vent zou toch echt gewoon naar binnen mogen, toch ?quote:
Precies, echt een stelletje stommelingen die denken dat ze door weg te blijven hun club helpen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:54 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou?Er zullen genoeg mensen zijn gewoon die wedstrijd willen zien. We leven in een vrij land. Niemand mag voor een ander bepalen of hij wel of niet een voetbalwedstrijd mag bijwonen. Ook al gaat het om een groter belang. Hoeveel beter wordt ajax ervan als die zuid tribune een helft leeg blijft? Gaan de spelers opeens harder lopen? Jullie weten dat die spelers echt niet wakker liggen van de supporters. Ze willen gewoon aan het einde van de maand hun geld en voor de rest lekker dvd'tjes kijken en playstationen.
Nee ik bedoel dat als je op zuid zit je weet dat daar de fanatieke groepen zitten. Dus als het slecht gaat kan je acties verwachten. En tijdens wedstrijden mensen die staan, fakkels, rook, vlaggen. Alles.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:47 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Als er iets gaat gebeuren dan zal dat het doel van de actie overschaduwen. Iedereen spreekt dan weer van voetbal tuig, je kent het wel. Vooral omdat bepaalde supportersgroepen mensen niet naar binnen zullen laten gaat dit echt heel veel gezeik opleveren denk ik.
Hij heeft wel een punt dat mogelijke relletjes de actie gaan overschaduwen. Daar moet je wel voor oppassen, of niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat als je op zuid zit je weet dat daar de fanatieke groepen zitten. Dus als het slecht gaat kan je acties verwachten. En tijdens wedstrijden mensen die staan, fakkels, rook, vlaggen. Alles.
En daarom houden we ze dus tegen. Ander krijg je een actie waarbij er nog gewoon mensen op de vakken zitten. Daar heb je dus niks aan. Nee, iedereen die op zuid zit weet nu dat er iets gat gebeuren dus dan weet je dat je ook niet binnenkomt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het vrij kansloos als meneer ''ik wil gewoon die wedstrijd zien'' niet naar binnen mag van een stel fanatieke supporters, zij hebben recht om niet naar binnen te gaan om hun onvrede kenbaar te maken, maar die vent zou toch echt gewoon naar binnen mogen, toch ?
Ja. Maar wat je ook doet. De media zal het meten als hooliganisme beschouwen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:57 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat mogelijke relletjes de actie gaan overschaduwen. Daar moet je wel voor oppassen, of niet natuurlijk.
Die keuze is voor de meeste mensen op Zuid 2 vorig jaar voor hun gemaakt door 410 te verplaatsen naar Zuid, dus dat gaat niet helemaal op.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat als je op zuid zit je weet dat daar de fanatieke groepen zitten. Dus als het slecht gaat kan je acties verwachten. En tijdens wedstrijden mensen die staan, fakkels, rook, vlaggen. Alles.
Precies. Er lopen ook altijd wel een paar mongolen rond die alleen maar uit zijn op rellen. Word een heet middagje. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:01 schreef BoNi het volgende:
[..]
Die keuze is voor de meeste mensen op Zuid 2 vorig jaar voor hun gemaakt door 410 te verplaatsen naar Zuid, dus dat gaat niet helemaal op.
Daarnaast is rook en fakkels in de buurt iets heel anders dan de toegang weigeren.
Ik begrijp het feit dat je een statement wilt maken, dit doe ik samen met mijn vrienden door niet het stadion in te gaan en ik verwacht velen met mij, maar deze actie kan weleens alleen maar schade gaan opleveren in plaats van de beoogde 'boodschap'.
De me is ook altijd uit op rellen dus als die gewoon op een afstand blijven hoef je echt weinig problemen te verwachten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:03 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Precies. Er lopen ook altijd wel een paar mongolen rond die alleen maar uit zijn op rellen. Word een heet middagje. Ben benieuwd.
Pardon? Wijs de post aan waar ik dat zeg.. Ik heb het woord Ajax publiek niet 1 keer gebruikt, erg jammer dat je ook hier wéér komt met dingen die nooit ter sprake kwamenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Blijkbaar sta je in de ogen van Denthemen alleen achter je club met TIFO's en met z'n allen de Sirtaki dansend op de tribune. Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het de voorbereide acties.
Dat zijn jullie dus nietquote:Gewoon massaal liederen zingen en als de tegenstander aan de bal is met 50.000 man fluiten
meteen adequaat optreden... SV uitdelen, verneuk je meteen zijn nieuwe seizoen met een nieuwe trainer...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:03 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Precies. Er lopen ook altijd wel een paar mongolen rond die alleen maar uit zijn op rellen. Word een heet middagje. Ben benieuwd.
Genoeg wedstrijden waarin ze de ploeg er door heen konden helpen, ik noem een NEC thuis, een De Graafschap thuis. In de Uefa Cup massaal thuis blijven en de 1e ring niet eens uitverkocht krijgen. Zelfs Ajax kreeg 30.000 mensen tijdens wedstrijden die er niet meer om gingen absurde prijzen. En ik denk dat als het legioen echt zo geweldig was, dat ze niet hadden gewacht tot de 12e plek tot ze eens in actie kwamenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:48 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Waar en wanneer was het legioen er dan niet maar was het wel nodig?
Gelukkig zit jij lekker dicht bij het vuur.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Genoeg wedstrijden waarin ze de ploeg er door heen konden helpen, ik noem een NEC thuis, een De Graafschap thuis. In de Uefa Cup massaal thuis blijven en de 1e ring niet eens uitverkocht krijgen. Zelfs Ajax kreeg 30.000 mensen tijdens wedstrijden die er niet meer om gingen absurde prijzen. En ik denk dat als het legioen echt zo geweldig was, dat ze niet hadden gewacht tot de 12e plek tot ze eens in actie kwamen
Jij niet nee. Maar de discussie was gestart omdat Bansheeboy de vergelijking trok met het Legioen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:10 schreef denthemen het volgende:
[..]
Pardon? Wijs de post aan waar ik dat zeg.. Ik heb het woord Ajax publiek niet 1 keer gebruikt, erg jammer dat je ook hier wéér komt met dingen die nooit ter sprake kwamen
Dan moet je even snel je mond spoelen want je praat poep. Ik denk dat elke SSC houder hier van Feyenoord kan bevestigen dat dit bij een aantal wedstrijden zeker is gebeurt dit seizoen.quote:Dat zijn jullie dus niet
Er kan niet eens 50.000 man in het stadionquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dan moet je even snel je mond spoelen want je praat poep. Ik denk dat elke SSC houder hier van Feyenoord kan bevestigen dat dit bij een aantal wedstrijden zeker is gebeurt dit seizoen.
Bron?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:24 schreef Houniet het volgende:
Dinsdag gaat de nieuwe trainer gepresenteerd worden!
Zo, dat is vlug! Dus ze weten nu al wie het is.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:24 schreef Houniet het volgende:
rijkaard dusquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:24 schreef Houniet het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |