abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:13:37 #1
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68781945
vervolg van:
Herenkleding voor ware fijnproevers #7
Herenkleding voor ware fijnproevers #6
Herenkleding voor ware fijnproevers #5
Herenkleding voor ware fijnproevers #4
Herenkleding voor ware fijnproevers #3
Herenkleding voor ware fijnproevers #2
Herenkleding voor ware fijnproevers #1

archief:
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
martindingman.com
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
shirtmakers.nl
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
hatshopping.com
leathershop.co.uk
luxuryhaven.com
mandarinaduck.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
capecomfort.com
ctshirts.co.uk
dunhill.com
forzieri.com
francos.com
grapevinehill.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
marianorubinacci.it
newandlingwood.com
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
vittoriomarchesi.com
woodsofshropshire.co.uk
yoox.com

sieraden
juwelier.net
oldwristwatches.com
sabbadinijewelry.com
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
m-sxl.co.uk
made4man.com
mankind.co.uk
menessentials.com
mensbeautyshop.ch
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
amesbury.co.uk
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
distilo.com
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
piet-zoomers.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
sartoria.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
verso.be

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
excellenza.nl
men.style.com
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
thesartorialist.blogspot.com
yvra.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 22-10-2010 21:35:30 ]
I am a black hole shitting into the void
pi_68782797
TVP voor de kwaliteitsposts en niet voor de zinloze discussies.

Waar kan je eigenlijk zo'n mooie hoed kopen als uit het vorige topic?
Je ziet tegenwoordig toch nog maar weinig echte hoedenwinkels...
pi_68783372
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:34 schreef Queque het volgende:
TVP voor de kwaliteitsposts en niet voor de zinloze discussies.

Waar kan je eigenlijk zo'n mooie hoed kopen als uit het vorige topic?
Je ziet tegenwoordig toch nog maar weinig echte hoedenwinkels...
Matelot in Breda is waar ik mijn Stetson vandaan heb.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_68785517
TVPauper.
pi_68785860
tvp, en nu maar hopen dat er eindelijk eens fatsoenlijke posts komen en dus geen bloemetjes.
pi_68790807
Nieuwe trench:

pi_68790838
waar komt de verandering in de TT vandaan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68790961
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:43 schreef Mirjam het volgende:
waar komt de verandering in de TT vandaan?
Nu mag ik eindelijk ook mee discusseren
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:33:33 #9
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68793053
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:43 schreef Mirjam het volgende:
waar komt de verandering in de TT vandaan?
Van mij, om discussie zoals aan het einde van deel 7 te voorkomen. 'Ware fijnproevers' is nogal nauw geformuleerd. Zelfs op www.stijlforum.nl (de ambitieuzer grotere broer van dit topic) slaan ze elkaar de kop in wat nu daadwerkelijk waarlijk fijnproever materiaal is. Er lijkt mij geen ruimte op fok voor dit nauwe segment. Voor het segment 'betere' herenkleding lijkt mij wel ruimte, waarin altijd ruimte is voor stapjes omhoog. Suit Supply en Magnanni zijn 'betere' herenkleding (vergeleken met H&M en Manfield), maar zeker geen waar fijnproever materiaal.
I am a black hole shitting into the void
pi_68794931
Misschien moet je dan uit het topic wegblijven ipv de geest van de serie om zeep te helpen?

TVP
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68795540
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:42 schreef wesley_k het volgende:
Nieuwe trench:

[ afbeelding ]
Ik sta best open voor variatie, maar das gewoon een wijvenjas
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 8 mei 2009 @ 01:38:54 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68796211
ik verander de topictitel terug naar de oorspronkelijke titel, maar verwacht wel dat iedereen hier altijd welkom is.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:24 schreef W1ZZ het volgende:
Misschien moet je dan uit het topic wegblijven ipv de geest van de serie om zeep te helpen?

TVP
en dit verwacht ik dus níét.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68797961
Met alle respect Mirjam, een aantal posters waaronder ik post al sinds deel #1 in dit topic en zagen het in het laatste deel nogal afglijden. Ik beschouw posts over merken als Esprit, Mexx, Zara en H&M als offtopic en zie er daarnaast geen probleem in dat er daarvoor nog een topic wordt geopend. Dan ga je dus niet eigenhandig de hele geest van een topicserie veranderen omdat het je niet bevalt dat een aantal mensen in een topic niet over jouw spullekes wil praten. Net of je na 27 Feyenoord fantopics ineens 'Het grote Feyenoord (en Ajax!) fantopic #28' opent.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68798304
@ W1ZZ daar sluit ik mij geheel bij aan.
Maar zullen we ophouden met verder discusieren en ontopic blijven?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:00:27 #15
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68798489
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef W1ZZ het volgende:
Met alle respect Mirjam, een aantal posters waaronder ik post al sinds deel #1 in dit topic en zagen het in het laatste deel nogal afglijden. Ik beschouw posts over merken als Esprit, Mexx, Zara en H&M als offtopic en zie er daarnaast geen probleem in dat er daarvoor nog een topic wordt geopend. Dan ga je dus niet eigenhandig de hele geest van een topicserie veranderen omdat het je niet bevalt dat een aantal mensen in een topic niet over jouw spullekes wil praten. Net of je na 27 Feyenoord fantopics ineens 'Het grote Feyenoord (en Ajax!) fantopic #28' opent.
Je hebt mij nog nooit over genoemde merken in dit topic gehoord. Ik zit om budgettaire redenen vast aan Suit Supply en Magnanni. Daar ben ik voor nu blij mee en ik vind het fijne spullen, maar ik heb niet de illusie (noch de ambitie) dat het waar fijnproevers materiaal is. Zeker Suit Supply is gewoon een liefdeloze dozenschuiver. Over die merken praten is dus eigenlijk uit den boze als je je aan het topic houdt. Een breed herenkleding topic lijkt mij levensvatbaarder dan een 'waar fijnproevers'-topic. Dit topic zal evengoed 'gekaapt' blijven worden door pleps met hun Suit Supply pakjes, rtw shirtjes met plastic knopen en kekke schoentjes.
I am a black hole shitting into the void
pi_68799206
Wat mij betreft kunnen er twee topics naast elkaar bestaan Gimmick. Maargoed...

Ontopic: ik zag gisteren in de UB een vent in een perfect zittende SB frock coat (basically gewoon een pak waarvan het jasje tot net boven de knieën komt) met peaked lapels rondlopen. Héél gaaf en had ik nog nooit in 't echt gezien. Lekker dandy Als 'ie nog een keer in dat ding rondloopt vraag ik 'm of 'ie op de foto wil.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:09:05 #17
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68802560
laten we gewoon dit topic zoals het bedoeld was in ere houden, het is nergens voor nodig om dat soort discussies aan te zwengelen en de rest een beetje te narren daarmee.
de titel is duidelijk, de insteek is duidelijk.
wil je wat anders, open dan een eigen topic, maar ga níét eigenhandig de complete geest van een reeks vergallen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:43:31 #18
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68803944
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:09 schreef Mirjam het volgende:
laten we gewoon dit topic zoals het bedoeld was in ere houden, het is nergens voor nodig om dat soort discussies aan te zwengelen en de rest een beetje te narren daarmee.
de titel is duidelijk, de insteek is duidelijk.
wil je wat anders, open dan een eigen topic, maar ga níét eigenhandig de complete geest van een reeks vergallen.
Duidelijk. Het was juist mijn doel om opmerkingen in de trant van 'Is niet voor fijnproevers!', 'Hoort hier niet!', 'Pauper!' te voorkomen (zie o.a. laatste twee pagina's vaan deel 7). Maar goed, die opzet is niet geslaagd.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:12:21 #19
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68804992
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:43 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Duidelijk. Het was juist mijn doel om opmerkingen in de trant van 'Is niet voor fijnproevers!', 'Hoort hier niet!', 'Pauper!' te voorkomen (zie o.a. laatste twee pagina's vaan deel 7). Maar goed, die opzet is niet geslaagd.
na 7 delen heeft het geen zin de opzet van een topic te veranderen
de regulars hier moeten ook niet meteen zo happen, maar een apart topic naast dit topic lijkt me dan beter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68806656
Een serieuze vraag over schoenen voor fijnproevers.

Ter inleiding maak ik een analogie over denim voor fijnproevers.
Denim liefhebbers zijn verzot op jeans die 'gedragen' zijn, d.w.z. door gebruik lichte plekken en slijtages e.d. vertonen.

Hoe zit dit met schoenen?
Moet voor de fijnproever de schoen het liefst als nieuw ogen?
Niet gedragen de schoen opbergen met schoenspanners, regelmatig poetsen en bij een eerste echte slijtage de schoen weggooien en een nieuw paar kopen?
Of moet het leer van de schoen het liefst 'agen', verweren en karakter krijgen?

Ik persoonlijk vind een nieuw paar schoenen nooit echt mooi, pas als het leer rimpels en slijtges gaat vertonen worden ze mooi.
En past zo'n oude schoen dan bij een net pak of moeten deze verweerde schoenen dan het liefst casual onder een jeans of zo gedragen worden?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:26:42 #21
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68807407
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:03 schreef nout72 het volgende:
Een serieuze vraag over schoenen voor fijnproevers.

Ter inleiding maak ik een analogie over denim voor fijnproevers.
Denim liefhebbers zijn verzot op jeans die 'gedragen' zijn, d.w.z. door gebruik lichte plekken en slijtages e.d. vertonen.

Hoe zit dit met schoenen?
Moet voor de fijnproever de schoen het liefst als nieuw ogen?
Niet gedragen de schoen opbergen met schoenspanners, regelmatig poetsen en bij een eerste echte slijtage de schoen weggooien en een nieuw paar kopen?
Of moet het leer van de schoen het liefst 'agen', verweren en karakter krijgen?

Ik persoonlijk vind een nieuw paar schoenen nooit echt mooi, pas als het leer rimpels en slijtges gaat vertonen worden ze mooi.
En past zo'n oude schoen dan bij een net pak of moeten deze verweerde schoenen dan het liefst casual onder een jeans of zo gedragen worden?
In principe kan het bovenleer van kwaliteitsschoenen heel erg lang meegaan. Ik denk dat er een verschil zit tussen zwartlerenschoenen en bruinleer. Zwart 'leeft' niet dus moet er altijd zo net mogelijk uit zien. Dus goed gepoetst zwart. Loopplooien zijn zelfs met spanner gebruik onoverkomelijk en zolang de neus niet omhoog wijst is daar niets mis mee.

Bruinleer kan mooier verweren, het krijgt een natuurlijk tintverloop. Bruin is sowieso informeler en hoe heftiger de verschillende tinten zijn, hoe informeler de schoen wordt.
I am a black hole shitting into the void
pi_68815387
Sluit ik me bij aan.
pi_68819075
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik sta best open voor variatie, maar das gewoon een wijvenjas
Juist Trenchcoat is van oorsprong een mannelijk kledingstuk.
pi_68823937
@Gimmick

Ja ik kan het hier wel in vinden denk ik.
Maar is bruin leer per definitie informeler dan zwart?
Zegt de etiquette dit?
Zelf vind ik bruin leer vaak chiquer of de schoen oogt al snel duurder en exclusiever.
pi_68824799
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:21 schreef nout72 het volgende:
@Gimmick

Ja ik kan het hier wel in vinden denk ik.
Maar is bruin leer per definitie informeler dan zwart?
Zegt de etiquette dit?
Zelf vind ik bruin leer vaak chiquer of de schoen oogt al snel duurder en exclusiever.
Zwart is altijd de meest formele kleur.
pi_68827298
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:44 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Zwart is altijd de meest formele kleur.
behalve bij black-white tie
pi_68827474
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:06 schreef wesley_k het volgende:

[..]

Juist Trenchcoat is van oorsprong een mannelijk kledingstuk.
Ja, maar dan wel op functionele lengte, oftewel tot onder de knie. Bij deze lengte is 't gewoon een wijvenjas
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68827577
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:21 schreef nout72 het volgende:
@Gimmick

Ja ik kan het hier wel in vinden denk ik.
Maar is bruin leer per definitie informeler dan zwart?
Zegt de etiquette dit?
Zelf vind ik bruin leer vaak chiquer of de schoen oogt al snel duurder en exclusiever.
Zwarte schoenen zijn altijd formeler dan bruine schoenen. Ik ben met je eens dat bruine schoenen chiquer overkomen, maar alleen als we het hebben over toch al het hoge segment schoenen (zeg traditionele Britse schoenen bijv.).
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68831951
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:06 schreef wesley_k het volgende:

[..]

Juist Trenchcoat is van oorsprong een mannelijk kledingstuk.
Originele mannenjassen zijn juist lang, dat is veruit het stijlvolst. Zal iedereen het mee eens zijn.
Daarnaast is die jas die de nieuwe mode zou zijn, smaller bij de taille. En juist, dat is voor vrouwen.
Mannen hoeven namelijk geen geaccentueerde taille.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:44:05 #30
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_68832613
tvp
pi_68832887
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Originele mannenjassen zijn juist lang, dat is veruit het stijlvolst. Zal iedereen het mee eens zijn.
Daarnaast is die jas die de nieuwe mode zou zijn, smaller bij de taille. En juist, dat is voor vrouwen.
Mannen hoeven namelijk geen geaccentueerde taille.
Ben ik het niet mee eens.
Het is afhankelijk van je figuur.
Ben je niet bepaald breedgeschouderd dan valt een trenchcoat zonder taille als een vormeloze zak, een lichte taillering corrigeert dit en doet lijken dat het figuur zo slecht nog niet is
Natuurlijk valt dan weer te beargumenteren dat een man zonder brede schouders geen echte man is...
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:04:46 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68835343
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Originele mannenjassen zijn juist lang, dat is veruit het stijlvolst. Zal iedereen het mee eens zijn.
Daarnaast is die jas die de nieuwe mode zou zijn, smaller bij de taille. En juist, dat is voor vrouwen.
Mannen hoeven namelijk geen geaccentueerde taille.
Dat is onzin, bij mannen wordt de taille ook geaccentueerd, al is het niet zo extreem als bij vrouwen. Bij een mooi gesneden jasje zit ruimte tussen de armen en de taille. Dit geldt voor een jasje, maar ook (in iets mindere mate) voor een overjas.
I am a black hole shitting into the void
pi_68841275
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:04 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dat is onzin, bij mannen wordt de taille ook geaccentueerd, al is het niet zo extreem als bij vrouwen. Bij een mooi gesneden jasje zit ruimte tussen de armen en de taille. Dit geldt voor een jasje, maar ook (in iets mindere mate) voor een overjas.
ik kom nooit mannenkleding tegen die duidelijk geaccentueerd is.
In mijn zoektoch naar de perfecte jas kom ik het nooit tegen. Zeker niet met die band rond de taille.
Gewoon t-shirts, overhemden ed zijn ook niet gaccentueerd. Heel soms een beetje, maar veel subtieler dan die trenchcoat. En dat subtiele is dan inderdaad om minder breed zijn op te vangen.

Als dit hier wordt besproken, vraag ik mij af(en ik denk 95% van nedeland) waarom dit topic niet "herenkleding voor de ware metrosexueel" heet

[ Bericht 1% gewijzigd door Ascendancy op 09-05-2009 18:00:02 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_68845477
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:44 schreef QCC het volgende:
tvp
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_68848696
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

ik kom nooit mannenkleding tegen die duidelijk geaccentueerd is.
In mijn zoektoch naar de perfecte jas kom ik het nooit tegen. Zeker niet met die band rond de taille.
Gewoon t-shirts, overhemden ed zijn ook niet gaccentueerd. Heel soms een beetje, maar veel subtieler dan die trenchcoat. En dat subtiele is dan inderdaad om minder breed zijn op te vangen.

Als dit hier wordt besproken, vraag ik mij af(en ik denk 95% van nedeland) waarom dit topic niet "herenkleding voor de ware metrosexueel" heet
Grapjurk. Tegenwoordig loopt de modebewuste man JUIST in getailleerde kleding (bijv. overhemden) ipv die vormloze aardappelzakken. Niets metroseksueels aan bovendien.
pi_68850816
Sorry ik houd me er voor de rest wel buiten. Nlijkbaar tel je alleen mee als je als een hersenloze achter de dure merken aan loopt.

Damn, waarom mogen er in de KLB geen topics over metroexuele LIF'ers gemaakt worden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_68851802
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
Sorry ik houd me er voor de rest wel buiten. Nlijkbaar tel je alleen mee als je als een hersenloze achter de dure merken aan loopt.

Damn, waarom mogen er in de KLB geen topics over metroexuele LIF'ers gemaakt worden
Het getailleerd zijn is iets algemeens in de mode, niet voorbehouden aan dure merken.
Het zgn. "slim fit" is ook al lang geen modegril meer, maar een (naar ik voorspel) blijvende pasvorm naast de "regular fit" waar je dus voor kunt kiezen.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:52:07 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68869489
Om even terug te komen op mijn vraag in het vorige topic, uiteindelijk heb ik gekozen voor bruine schoenen, spijkerbroek, bruine riem, wit overhemd en een zwart colbert met een hele lichte krijtstreep
pi_68901599
tvp
pi_68902042
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:52 schreef Erasmo het volgende:
Om even terug te komen op mijn vraag in het vorige topic, uiteindelijk heb ik gekozen voor bruine schoenen, spijkerbroek, bruine riem, wit overhemd en een zwart colbert met een hele lichte krijtstreep
Ik zou in jouw geval voor een lichtgrijs of donkerblauw jasje (effen of met een werkje) hebben gekozen. Zwart en bruin combineren niet en een krijtstreep, waar ik sowieso al tegen ben, is imo ook niet zo mooi als los jasje.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68918728
Ik heb vandaag geshopt als een malle!

- Nieuwe blazer
- Nieuwe spijkerbroek (handwerk en gelimiteerde oplage )
- Kekke riem
- Schoenen met matchende sokken


pi_68923549
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb vandaag geshopt als een malle!

- Schoenen met matchende sokken

[ afbeelding ]
pi_68939577
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef W1ZZ het volgende:
Met alle respect Mirjam, een aantal posters waaronder ik post al sinds deel #1 in dit topic en zagen het in het laatste deel nogal afglijden. Ik beschouw posts over merken als Esprit, Mexx, Zara en H&M als offtopic en zie er daarnaast geen probleem in dat er daarvoor nog een topic wordt geopend. Dan ga je dus niet eigenhandig de hele geest van een topicserie veranderen omdat het je niet bevalt dat een aantal mensen in een topic niet over jouw spullekes wil praten. Net of je na 27 Feyenoord fantopics ineens 'Het grote Feyenoord (en Ajax!) fantopic #28' opent.
Inderdaad. Als TS van #1 sta ik erop dat #8 dezelfde titel draagt!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:52:34 #44
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_68947263
-edit: offtopic, Guess is niet TT

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 13-05-2009 17:35:34 ]
Het komt goed. Zo niet, dan toch
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:40:02 #45
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_68970750
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:28 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Inderdaad. Als TS van #1 sta ik erop dat #8 dezelfde titel draagt!
Soli, 't is flink afgezakt. Net als SF zelf. Wat maakt 't nog uit?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_68974391
Afgezakt, net als 'stijl' zelf door de jaren heen.
Het lijkt een niche te worden in een commerciële wereld.

via Esquire.com kwam ik een serie afbeeldingen tegen die de ontwikkeling van stijl vanaf 1933 - 2008 vertegenwoordingen. (Link: http://www.esquire.com/style/style-evolution-0908)

Zelf vind ik de mode vanaf 1965 maar schril afsteken bij de verfijnde en stijlvolle voorkomens van mannen tussen die periode en 1933. Ik had even tijd over en heb de meest opvallende afbeeldingen bij elkaar gezet:



[ Bericht 0% gewijzigd door kortsluiting87 op 13-05-2009 12:30:37 ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:30:23 #47
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_68985038
Waar te halen ''Magnanni Canela Oxford''. Nergens te koop.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 17 mei 2009 @ 23:10:44 #48
67670 Skv
Cynist.
pi_69135776
Gave overjas van Oger gezien, kost alleen 800 euro. Toch nog maar even over nadenken..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69136870
Als hij van hoge kwaliteit is (goede stof en pasvorm en handgemaakte of anderszins lastige details) is 800E een prima prijs.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:41:37 #50
67670 Skv
Cynist.
pi_69193598
Zal van de week even een foto posten!
Iemand ervaring met (over)jassen van Oger? Blijft het allemaal er een beetje mooi uitzien en is het stevig genoeg?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69197593
Weet niet of dit helemaal hier past aangezien iedereen hier het normaal vind om met schoenen van 300+ euro te lopen. Ik ben echter maar een arme student die er fatsoenlijk bij probeert te lopen, af en toe.

Dit paar gekocht vanmiddag bij de Monfrance outlet(die vrijwel naast de Monfrance-winkel op het Onze Lieve Vrouweplein ligt in Maastricht).
Het merk, Praeses, kende ik eerlijk gezegd nog niet. Wel fijn en rustig geholpen daar. Kostte ¤110,-





Lawa mena hau lala!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:59:59 #52
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69200743
Ik vind dat ze er netjes uitzien, zeker voor dat geld. Schoenen bij Sascha/Invito/Manfield kosten ook zoiets, maar die zijn allemaal heel lelijk en ogen direct al goedkoop. Alleen zool lijkt wel vrij dik. Is dat leer of rubber?
I am a black hole shitting into the void
pi_69222561
Rubberen zool.
Niet echt daarop uitgezocht ofzo maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat lekkerder vind lopen.
Misschien moet ik eens duurdere schoenen met een leren zool kopen maar tot nu toe kreeg ik vrij snel last van m'n voeten bij de schoenen met leren zool die ik heb gehad.
Lawa mena hau lala!
pi_69222989
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:36 schreef Rubstah het volgende:
Rubberen zool.
Niet echt daarop uitgezocht ofzo maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat lekkerder vind lopen.
Misschien moet ik eens duurdere schoenen met een leren zool kopen maar tot nu toe kreeg ik vrij snel last van m'n voeten bij de schoenen met leren zool die ik heb gehad.
Door een schoenmaker een rubberen zool over het leer laten zetten.
pi_69224885
@Rubstah: leer is natuurlijk in eerste instantie stugger dan rubber... Dat gaat er echter mettertijd wel af maar ik geef toe dat de voorkeur voor leren zolen puur esthetisch bepaald is.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_69231492
Rubstah, voor 110euro kun je zeker niet klagen. Ziet er voor die prijs goed uit.
  woensdag 20 mei 2009 @ 23:23:32 #57
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_69245550
Praeses zijn voor het geld wel prima schoenen.
pi_69251952
Vooral de kleur is goed, ben alleen bang dat ze bij frequent gebruik ontzettend zullen ribbelen (bij gebrek aan een beter woord).
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:54:06 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69457264
Bij Assem geweest, daar houden ze nu een uitverkoop. Wie Santoni of Magnanni schoenen wilt kopen. Sommige paren 30% korting. Ik zat alleen te twijfelen tussen twee modellen vandaag. Toch maar nog niet gekocht.

Het gaat om deze schoenen:



Lichte voorkeur voor de bovenste.

Of wellicht deze:

Alleen het probleem dat het bijna twee honderd euro duurder is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_69457737
Ik zou sowieso voor de bovenste gaan, maar ik heb dan ook een sterke afkeer van Derbies en dubbele monkstraps.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_69459374
Zelf ben ik geen fan van de dubbele monk. De keus tussen de eerste en tweede is wel lastig.
Het zijn beide prachtige schoenen.

Bovenste is misschien wel de mooiste schoen, maar mij net iets te classy.
Daarom zou ik zelf sneller voor de 2e gaan maar dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak.
pi_69475381
Ik zou persoonlijk voor die onderste(dubbele monk) gaan, geen twijfel mogelijk.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_69475446
Ik zou ook geen monks doen. Maar moest ik eruit kiezen, de 2e.

Edit: Zie dat die dubbele monk 535 euro kost. Ik zou die schrappen en kiezen uit de eerste 2.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:30:30 #64
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_69515383
Die dubbele monk zou ik absoluut kunnen aanraden.
No bad soldiers under a good leader
  zondag 31 mei 2009 @ 13:27:16 #65
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_69573060
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ik zou sowieso voor de bovenste gaan, maar ik heb dan ook een sterke afkeer van Derbies en dubbele monkstraps.
Uh, de bovenste schoen is een derby?

Vind zelf optie 2 het mooiste, vind een dubbele gesp wat teveel van het goede.
pi_69573120
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:00 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je hebt mij nog nooit over genoemde merken in dit topic gehoord. Ik zit om budgettaire redenen vast aan Suit Supply en Magnanni. Daar ben ik voor nu blij mee en ik vind het fijne spullen, maar ik heb niet de illusie (noch de ambitie) dat het waar fijnproevers materiaal is. Zeker Suit Supply is gewoon een liefdeloze dozenschuiver. Over die merken praten is dus eigenlijk uit den boze als je je aan het topic houdt. Een breed herenkleding topic lijkt mij levensvatbaarder dan een 'waar fijnproevers'-topic. Dit topic zal evengoed 'gekaapt' blijven worden door pleps met hun Suit Supply pakjes, rtw shirtjes met plastic knopen en kekke schoentjes.
Pleps
pi_69576301
Suitsupply maatwerk verdient hier zeker wel een plaats. Als je het vergelijkt met maatwerk tot 1000 euro is het zeker wel de moeite waard. idem voor de maatshirts.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  zondag 31 mei 2009 @ 15:48:27 #68
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69576326
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:46 schreef postman het volgende:
Suitsupply maatwerk verdient hier zeker wel een plaats. Als je het vergelijkt met maatwerk tot 1000 euro is het zeker wel de moeite waard. idem voor de maatshirts.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:09 schreef Mirjam het volgende:
laten we gewoon dit topic zoals het bedoeld was in ere houden, het is nergens voor nodig om dat soort discussies aan te zwengelen en de rest een beetje te narren daarmee.
de titel is duidelijk, de insteek is duidelijk.
wil je wat anders, open dan een eigen topic, maar ga níét eigenhandig de complete geest van een reeks vergallen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69584431
Gisteren een prachtig jasje gezien bij Loro Piana. Dat wordt sparen.
pi_69587851
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:27 schreef Eland het volgende:

[..]

Uh, de bovenste schoen is een derby?

Vind zelf optie 2 het mooiste, vind een dubbele gesp wat teveel van het goede.
De bovenste schoen is een variant op de blucher waarbij de flap niet overloopt in de zool maar in een oxford stiknaad, zeker geen derby dus.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 1 juni 2009 @ 14:24:32 #71
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69602151
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

De bovenste schoen is een variant op de blucher waarbij de flap niet overloopt in de zool maar in een oxford stiknaad, zeker geen derby dus.
Naar mijn mening is het ook een derby. Bij een oxford is de veterrij gesloten en bij een derby open. Hier is de veterrij open. Zo dus:



Engie verschil is dat de schoen op de foto minder vetergaatjes heeft.
I am a black hole shitting into the void
pi_69602603
Dat is echter geen blucher, wat het plaatje ook moge zeggen. Dit is een blucher:



Lees er anders Handgemaakte herenschoenen van Laszlo Vass nog eens op na.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 1 juni 2009 @ 15:15:18 #73
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69603547
Wat zijn dan echt constructie verschillen (dus buiten een paar visuele dingetjes) tussen de schoen van de afbeelding en jouw afbeelding?

Maar goed, over de term blucher doe ik geen uitspraken (hoor ik voor het eerst). Ik vind alleen de schoen zoals gepost door een derby (door de veters en hoe de tong vast zit). Satoni vindt dat overigens ook:

I am a black hole shitting into the void
pi_69603967
Ik ben geen expert op het gebied van de constructie van schoenen (kan net norvegese, goodyear en (rapid) blake uit elkaar houden), maar wat het uiterlijk betreft loopt de lap leer van de vetering dus door tot in de zool, terwijl deze bij de derby al halverwege ophoudt of afloopt in een boog. Verschil is dus voor zover ik weet puur visueel, maar ik zou never ever derbies dragen. Ook omdat de meeste Nederlanders helaas denken dat derbies prima onder pakken kunnen terwijl het toch echt vrijetijdsschoenen zijn. Oxfords, die gaan onder een pak.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_69709385

Nieuwe jas van Oger.



Schoenen van Silvano Sassetti (kreeg er nog 280 euro korting op!)

Mijn vraag: hoe moet ik deze schoenen onderhouden? Het leer is niet glad, maar ruw. Wil het graag een beetje zo houden. Ben erg tevreden met mijn aanschaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 04-06-2009 20:16:31 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69709426
Ze zien er anders al aardig afgepoeierd uit?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_69709525
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:06 schreef Teteteterek het volgende:
Ze zien er anders al aardig afgepoeierd uit?
Heb er vandaag even mee rondgesjouwt. Zie er een stuk ernstiger uit dan het is door de flits en de 'auction'-functie van mijn camera.

[ Bericht 10% gewijzigd door Skv op 04-06-2009 18:36:41 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:29:12 #78
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69710025
Hoe onderhoud je schoenen met suéde.

[ Bericht 21% gewijzigd door MisterJ.Lo op 04-06-2009 18:35:29 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_69710456
In ieder geval niet boven het stoom van een fluitketel (sommigen zweren er bij). Water is altijd funést voor leer.

Met een soort gum kun je de meeste vlekken wegpoetsen en met een soort ruwe spons verder schoonborstelen. Heb zo'n setje hier, maar ken de namen van de onderdelen apart niet..
pi_69712657
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:03 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe jas van Oger.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schoenen van Silvano Sassetti (met 280 euro(!) kassakorting).

Mijn vraag: hoe moet ik deze schoenen onderhouden? Het leer is niet glad, maar ruw. Wil het graag een beetje zo houden. Ben erg tevreden met mijn aanschaffen.
Wat is overigens een schappelijke prijs van een 35 cm brede en 1,60 meter lang shawl van kasjmierwol?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69714798
Ligt maar helemaal aan de kwaliteit van het kasjmier. Voor een goeie kwaliteit betaal je wel 200E in de winkel.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_69716035
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:42 schreef W1ZZ het volgende:
Ligt maar helemaal aan de kwaliteit van het kasjmier. Voor een goeie kwaliteit betaal je wel 200E in de winkel.
Ik heb een mooie gezien, was 250 euro. Wel flinke korting de komende dagen. Morgen toch nog eens kijken..

Even andere foto gemaakt nog

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 05-06-2009 18:41:50 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69718829
Mooie schoen zeg!

Daar bezit ik een paar Campers van maar dan wat lomper, ik geloof dat ze Camper Paupers genaamd zijn

pi_69721053
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:29 schreef W1ZZ het volgende:
Ik ben geen expert op het gebied van de constructie van schoenen (kan net norvegese, goodyear en (rapid) blake uit elkaar houden), maar wat het uiterlijk betreft loopt de lap leer van de vetering dus door tot in de zool, terwijl deze bij de derby al halverwege ophoudt of afloopt in een boog. Verschil is dus voor zover ik weet puur visueel, maar ik zou never ever derbies dragen. Ook omdat de meeste Nederlanders helaas denken dat derbies prima onder pakken kunnen terwijl het toch echt vrijetijdsschoenen zijn. Oxfords, die gaan onder een pak.
Onzin. 'Blucher' is gewoon de Amerikaanse benaming voor wat Engelsen een derby noemen, namelijk een schoen met zogeheten 'open lacing', waarbij het voorblad doorloopt in de tong en de veters door bovenop het voorblad gestikte stukken leer worden geregen. De Amerikanen hebben sowieso een eigen schoenterminologie; zo heet een oxford bij hen een 'balmoral' of 'bal' (in Engeland een specifiek type oxford) en een full brogue een 'wingtip'.

Sla Flusser, Roetzel en Antongiavanni er maar op na.
pi_69721188
terug vind pak
pi_69721806
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:42 schreef wesley_k het volgende:
Nieuwe trench:

[ afbeelding ]
Dat meen je niet. Dat is zo 1989 dit.
75 topics = FIN
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:44:22 #87
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69727535
Niks mis met een trenchcoat.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:57:14 #88
67670 Skv
Cynist.
pi_69727626
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef nout72 het volgende:
Mooie schoen zeg!

Daar bezit ik een paar Campers van maar dan wat lomper, ik geloof dat ze Camper Paupers genaamd zijn

[ afbeelding ]
Kamper paupers?
Bij Nederveen in Enschede hebben ze nu een prima uitverkoop; schoenen van mij waren eigenlijk 350,-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69729794
"Paupers" heb ik er zelf van gemaakt, verbasterd van "Pelotas" (omdat een dikke rubberen zool in dit topic natuurlijk 'not done' is)

Pelotas is een bekende sneaker/schoen van het merk Camper, een van de eerste retro-sneakers die fashionable werden.
Mooie schoenen, praktisch onverwoestbaar.
Daarnaast heeft Camper meerdere modellen waaronder de boot die ik gepost heb, maar veelal lelijke trendy schoenen.
Het leer is over het algemeen van zeer goede kwaliteit.
pi_69735416
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef nout72 het volgende:
Mooie schoen zeg!

Daar bezit ik een paar Campers van maar dan wat lomper, ik geloof dat ze Camper Paupers genaamd zijn

[ afbeelding ]
Vind dit wel een gave schoen. Wanneer draag je ze?
pi_69736143
Draag ze voornamelijk in de herfst/winter onder een jeans.
Ik hoef er sowieso voor mijn werk niet 'formeel' uit te zien, dus ik kan ze dragen wanneer ik wil.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:17:30 #92
67670 Skv
Cynist.
pi_69740915

3 boxershorts van Borrelli en een kasjmier shawl meegenomen. Is wel weer genoeg kleding voor deze maand.

[ Bericht 17% gewijzigd door Skv op 05-06-2009 17:33:13 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69804575
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:45 schreef kortsluiting87 het volgende:
In ieder geval niet boven het stoom van een fluitketel (sommigen zweren er bij). Water is altijd funést voor leer.

Met een soort gum kun je de meeste vlekken wegpoetsen en met een soort ruwe spons verder schoonborstelen. Heb zo'n setje hier, maar ken de namen van de onderdelen apart niet..
Collonil Nubuk Box
pi_69873063
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:17 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
3 boxershorts van Borrelli en een kasjmier shawl meegenomen. Is wel weer genoeg kleding voor deze maand.
Ik snap nog steeds niet waarom mensen die losse boxershorts dragen, ik zweer bij strakke (officieel dus langere onderbroeken). In die losse dingen zwiebert mijn zwaard alle kanten op en dat is niet fijn.
pi_69875322
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:31 schreef Imperatore het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom mensen die losse boxershorts dragen, ik zweer bij strakke (officieel dus langere onderbroeken). In die losse dingen zwiebert mijn zwaard alle kanten op en dat is niet fijn.
Dat dus.
pi_69943218
Ik vind het zelf altijd wel relaxed zitten eigenlijk.. Heb ook wel wat strakke boxershorts maar vind dat niet significant fijner zitten.
Vandaag nog een korte broek gekocht voor van 't zomer, van Etro en een overhemd en strikje voor bij mijn rokkostuum van Van Laak. Zal later wel even een foto maken.
Heeft er iemand overigens enig idee hoe ik mijn schoenen het beste kan onderhouden? (zie een paar posts hierboven).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69981978
Ik heb via via gehoord dat Borchert te Enschede ook weer leuke kortingen(Santoni's voor 200, magnanni 150 etc.) heeft.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:04:08 #98
67670 Skv
Cynist.
pi_69983816
Zal er van de week eens gaan kijken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69984069
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:15 schreef Teteteterek het volgende:
Ik heb via via gehoord dat Borchert te Enschede ook weer leuke kortingen(Santoni's voor 200, magnanni 150 etc.) heeft.
Oh das goed nieuws, ben toe aan een nieuw paar.
Ensgéde is niet zo ver
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:09:51 #100
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69985750
Heeft iemand een overzicht met alle winkels die Santoni verkopen in Nederland.

[ Bericht 63% gewijzigd door MisterJ.Lo op 12-06-2009 21:15:19 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_69986455
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_70005009
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:15 schreef Teteteterek het volgende:
Ik heb via via gehoord dat Borchert te Enschede ook weer leuke kortingen(Santoni's voor 200, magnanni 150 etc.) heeft.
Ik heb zelf het aanbod mogen aanschouwen en het viel in vergelijking tot de vorige uitverkoop behoorlijk tegen.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:08:05 #104
67670 Skv
Cynist.
pi_70009669
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:33 schreef Skv het volgende:
Ik vind het zelf altijd wel relaxed zitten eigenlijk.. Heb ook wel wat strakke boxershorts maar vind dat niet significant fijner zitten.
Vandaag nog een korte broek gekocht voor van 't zomer, van Etro en een overhemd en strikje voor bij mijn rokkostuum van Van Laak. Zal later wel even een foto maken.
Heeft er iemand overigens enig idee hoe ik mijn schoenen het beste kan onderhouden? (zie een paar posts hierboven).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_70069149
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Foto doet het niet?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:32:36 #106
67670 Skv
Cynist.
pi_70072306
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:03 schreef Queque het volgende:

[..]

Foto doet het niet?

Deze wel?

Heb overigens nog twee overhemden van Etro en een shirt van Boss gekocht. Geld is nu wel weer op voor de komende tijd. Foto komt later wel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_70073485
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:32 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze wel?

Heb overigens nog twee overhemden van Etro en een shirt van Boss gekocht. Geld is nu wel weer op voor de komende tijd. Foto komt later wel.

Ben benieuwd naar het totaalplaatje.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:51:27 #108
67670 Skv
Cynist.
pi_70075563
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:02 schreef Queque het volgende:

[..]


Ben benieuwd naar het totaalplaatje.
Het totaalplaatje van..? Alles wat ik heb gekocht de afgelopen weken?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_70077044
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Het totaalplaatje van..? Alles wat ik heb gekocht de afgelopen weken?
Shirt met rokkostuum etc.
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:39:59 #110
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70081968
Morgen de laatste paar Santoni (zomer collectie 2009) ophalen in mijn maat bij Assem. Het wordt de eerste van de drie.

[ Bericht 10% gewijzigd door MisterJ.Lo op 17-06-2009 00:45:55 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:38:21 #111
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_70104868
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:15 schreef Teteteterek het volgende:
Ik heb via via gehoord dat Borchert te Enschede ook weer leuke kortingen(Santoni's voor 200, magnanni 150 etc.) heeft.
Dank. Nog steeds erg tevreden met m'n laatste paar van een paar maand terug maar dit kun je niet laten liggen natuurlijk.. Heb maat 44 dus meestal nog genoeg keus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ad_rem op 17-06-2009 18:47:45 ]
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:46:43 #112
67670 Skv
Cynist.
pi_70105105


Overhemd is van een soort shirt-stof, stretchachtig. Vond het wel geinig.
Boss shirtje is redelijk standaard donkerblauwe longsleeve.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:15:20 #113
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70110852
Inmiddels bij Assem langs geweest, de schoenen van Santoni op de eerste afbeelding van de vorige pagina is het toch niet geworden. De schoen zag er in mij ogen net wat te ''druk'' uit qua kleuren betreft. Heb een Magnanni schoen gekozen die eerst 270 was en voor 200 gehaald. Een zeer puntig model in de kleur ''cuero''. Waarschijnlijk toch morgen deze schoenen terugbrengen. Ik kom er nu pas achter dat bij één schoen de voorkant een beetje beschadigd is, aangezien het nieuwe schoenen zijn en deze niet de eigenschappen bezitten die ik als koper eraan mag verwachten en ik ze ook niet gedragen heb ga ik eisen om nieuwe schoenen of anders geld terug (in hun voorwaarden is dit niet mogelijk bij afgeprijsde artikelen). Maar wetten in formele zin gaan boven voorwaarden.


[ Bericht 2% gewijzigd door MisterJ.Lo op 17-06-2009 21:26:37 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70111406
@ MisterJ.Lo: erg mooie schoen! Wil zelf ook nog zoiets halen in die kleur, heb de donkerbruine kleur van Magnanni (denk wel ander model). Bevallen mij erg goed !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:38:02 #115
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70134047
Bedankt, echt een toffe kleur bruin is dat ''cuero''. Ben nu wel benieuwd naar de wintercollectie van Santoni, Magnanni.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:24:08 #116
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70276586
Binnenkort eens kijken of deze me passen, als dat 't geval is neem ik ze direct mee
:
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_70276678
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:24 schreef Mastroianni het volgende:
Binnenkort eens kijken of deze me passen, als dat 't geval is neem ik ze direct mee
:
[ afbeelding ]
Lovely
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:31:10 #118
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70276751
Morgen een uitje waarbij ik oa. een wit overhemd en een donker colbertje aan doe. Donkere of lichte spijkerbroek?
pi_70276820
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef Erasmo het volgende:
Morgen een uitje waarbij ik oa. een wit overhemd en een donker colbertje aan doe. Donkere of lichte spijkerbroek?
Ik zou persoonlijk donker doen.
En dan bovenstaande schoenen
pi_70276848
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:31 schreef Erasmo het volgende:
Morgen een uitje waarbij ik oa. een wit overhemd en een donker colbertje aan doe. Donkere of lichte spijkerbroek?
Met colbertje neem ik aan dat je jasje bedoelt? Verder is natuurlijk niet te bepalen wat jij onder donker of licht verstaat. Donker in de zin van zwart, licht in de zin van wit?
pi_70276903
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bedankt, echt een toffe kleur bruin is dat ''cuero''. Ben nu wel benieuwd naar de wintercollectie van Santoni, Magnanni.
Mooie schoen, maar een pochet in hetzelfde motief als je das is echt een faux pas.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:12:23 #122
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70427846
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:38 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Mooie schoen, maar een pochet in hetzelfde motief als je das is echt een faux pas.
Ik vind het persoonlijk afgrijselijk als men een pochet draagt in een totaal andere kleur dan de stropdas. Dat vloekt ontzettend. Tenzij het wit is, dat staat bij veel combinaties.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70427975
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk afgrijselijk als men een pochet draagt in een totaal andere kleur dan de stropdas. Dat vloekt ontzettend. Tenzij het wit is, dat staat bij veel combinaties.
Juist hetgeen jij doet is echt een no-go. Zelfde pochet motief als je das...

You still learn have much!
pi_70429074
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk afgrijselijk als men een pochet draagt in een totaal andere kleur dan de stropdas. Dat vloekt ontzettend. Tenzij het wit is, dat staat bij veel combinaties.
Als je er zelf maar blij mee bent, zou het persoonlijk nooit doen maargoed.
pi_70429492
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk afgrijselijk als men een pochet draagt in een totaal andere kleur dan de stropdas. Dat vloekt ontzettend. Tenzij het wit is, dat staat bij veel combinaties.
Het hoeft ook niet een totaal andere kleur te zijn, zolang het maar niet precies dezelfde kleuren zijn, omdat het anders op 'trying too hard' begint te lijken..

Voorbeelden van pochets:









Use your imagination..
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:05:42 #126
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70429495
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:16 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Juist hetgeen jij doet is echt een no-go. Zelfde pochet motief als je das...

You still learn have much!
Dit komt van een meneer die een blauwe broek draagt met blauwe suéde schoenen waarbij zijn polo ook nog eens in zijn broek zit en oja vergeet ik nog bijna te melden ''die knal rode pullover'' als toetje (men kan het opzoeken). Ik heb een eigen stijl, daarnaast verandert de mode continue. Ook voor heren. Waarom zou je denken dat merken zoals Borelli, armani, en de hippere designers daar in meegaan. Ik ben al menigmaal aangesproken door verkopers van Oger, tip de bruin, Burberry (als voorbeeld) en zelfs schoenmakers of ik niet lid ben van stijlforum.nl. omdat ik er best vaak netjes uitzie. Draag alleen getailleerde kleding en alles op maat tegenwoordig.
En ter illustratie:


[/img]http://instinctivebehavior.com/Clothing/Lux%20for%20men/For%20Work/Spring%202009/RL%20SPring%202009/RL%20Spring%202009%20White%20suit.jpg[/img]
Of wil je zeggen dat ontwerpers zoals Tom Ford en Ralph lauren er niets van afweten.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-06-2009 18:14:55 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70429561
Het geeft eigenlijk één ding aan in mijn ogen. Bij het een wordt gedicteerd en bij het ander gefantaseerd.
pi_70429821
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dit komt van een meneer die een blauwe broek draagt met blauwe suéde schoenen waarbij zijn polo ook nog eens in zijn broek zit en oja vergeet ik nog bijna te melden ''die knal rode pullover'' als toetje (men kan het opzoeken). Ik heb een eigen stijl, daarnaast verandert de mode continue. Ook voor heren. Waarom zou je denken dat merken zoals Borelli, armani, en de hippere designers daar in meegaan. Ik ben al menigmaal aangesproken door verkopers van Oger, tip de bruin, Burberry (als voorbeeld) en zelfs schoenmakers of ik niet lid ben van stijlforum.nl. omdat ik er best vaak netjes uitzie. Draag alleen getailleerde kleding en alles op maat tegenwoordig.
Dan zou ik me toch afvragen of je wel in het juiste topic zit.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_70430281
Ik heb mezelf maar eens getrakteerd op een Brioni-das. Mooi moment.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:39:41 #130
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70430401
Ik heb op dit moment geen geld voor de kleding die in dit topic voorbij komt.. ga eerst op reis.

Ben wel erg blij met mijn cederhouten schoenspanners.. heb nog een paar over, en die gaan de ene dag in mijn racefietsschoenen, de andere dag in mijn tennisschoenen..
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:55:49 #131
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70430889
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:18 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Dan zou ik me toch afvragen of je wel in het juiste topic zit.
Je hebt je nu behoorlijk gediskwalificeerd. Je ontkent dat ook herenkleding met zijn tijd mee gaat? 10 jaar geleden bijvoorbeeld zou iedereen je voor gek verklaren met getailleerde kleding voor mannen.

Zo zijn er tig foto's te vinden.

Daarnaast voeg je weinig toe in dit topic (vind ik). Dus graag wat constructiefs.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70431115
Haha, heerlijk dat je altijd zo op de man gaat spelen Mister J.Lo - wat een uiting van zwakte...:)

Je moet nog veel leren, komt nog wel (hopelijk)...
pi_70432582
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

En ter illustratie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Of wil je zeggen dat ontwerpers zoals Tom Ford en Ralph lauren er niets van afweten.
Ze maken inderdaad gebruik van de kleuren van de das, daar is ook niets mis mee.
Maar wanneer je een pochet draagt met hetzelfde MOTIEF ga je de fout in.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:20:21 #134
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70433077
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:57 schreef Queque het volgende:

[..]

Ze maken inderdaad gebruik van de kleuren van de das, daar is ook niets mis mee.
Maar wanneer je een pochet draagt met hetzelfde MOTIEF ga je de fout in.
Tweede is het zelfde motief, maar goed motief, kleur ik vind het kunnen. Wie het niet wilt dragen doet dat niet. Net zoals het dragen van bruine schoenen in formele sfeer. Ook daar heb je voor en tegenstanders van.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-06-2009 20:32:44 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:24:58 #135
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70433197
De pakken van Tom Ford zijn echt tof. De collectie van 2009 staat op zijn website. Maar dit zul je nooit op straat tegenkomen.

[ Bericht 22% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-06-2009 20:32:11 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70433365
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je hebt je nu behoorlijk gediskwalificeerd. Je ontkent dat ook herenkleding met zijn tijd mee gaat? 10 jaar geleden bijvoorbeeld zou iedereen je voor gek verklaren met getailleerde kleding voor mannen.

[ afbeelding ] Zo zijn er tig foto's te vinden.

Daarnaast voeg je weinig toe in dit topic (vind ik). Dus graag wat constructiefs.
* Diepe zucht* Moet ik hier nou echt serieus op in gaan?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_70444591
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Tweede is het zelfde motief, maar goed motief, kleur ik vind het kunnen. Wie het niet wilt dragen doet dat niet. Net zoals het dragen van bruine schoenen in formele sfeer. Ook daar heb je voor en tegenstanders van.
Tweede is ook niet hetzelfde motief.
Das is stip, pochet is streep.
Dat kan in mijn ogen.

Vaak vindt ik het dragen van een pochet identiek aan de das overkomen of dat iemand heel graag wil maar niet goed weet hoe het hoort.

Verder is deze discussie niet aan mij besteedt want ik draag eigenlijk nooit een pochet.
Lawa mena hau lala!
pi_70476465
Wat voor een pochet zouden jullie dragen bij een effen gouden/koperen das? Want als ik het zo hoor, is het dus 'minder' om daar dan dezelfde kleur effen pochet bij te dragen.

* Overigens voor de liefhebber, ik zag leuke Santoni's maat 44 liggen bij Arendonk in Breda. Van 400 naar 280 eurootjes. Still to much voor deze jongen die zijn geld in Parijs over de balk gaat smijten.
pi_70476955
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:33 schreef Imperatore het volgende:
Wat voor een pochet zouden jullie dragen bij een effen gouden/koperen das? Want als ik het zo hoor, is het dus 'minder' om daar dan dezelfde kleur effen pochet bij te dragen.

* Overigens voor de liefhebber, ik zag leuke Santoni's maat 44 liggen bij Arendonk in Breda. Van 400 naar 280 eurootjes. Still to much voor deze jongen die zijn geld in Parijs over de balk gaat smijten.
Dat ligt natuurlijk ook aan de kleur van je pak en shirt
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_70478757
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:47 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk ook aan de kleur van je pak en shirt
Pochet in de kleur van je overhemd oogt vaak goed!
pi_70478921
Beetje moeilijk zonder extra info ja, maar:



pi_70482271
Prachtig , alleen ben ik niet zo'n fan van button down.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:59:57 #143
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70500118
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De pakken van Tom Ford zijn echt tof. De collectie van 2009 staat op zijn website. Maar dit zul je nooit op straat tegenkomen.
De pakken van Tom Ford zien er niet uit, 't is leuk als een soort van 'look book' op een internet site voor inspiratie. Maar in 't dagelijks leven zijn die pakken te strak gesneden om comfortabel te dragen. Bovendien zie je er nogal clownesk in uit als 'normaal' persoon (dus niet een of ander superdun model).
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_70501112
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

De pakken van Tom Ford zien er niet uit, 't is leuk als een soort van 'look book' op een internet site voor inspiratie. Maar in 't dagelijks leven zijn die pakken te strak gesneden om comfortabel te dragen. Bovendien zie je er nogal clownesk in uit als 'normaal' persoon (dus niet een of ander superdun model).
Als je zijn postgeschiedenis bestudeert zou je zien dat hij diezelfde stijl ook hanteert.


kon het niet laten
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 04:27:21 #145
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70503579
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:34 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Als je zijn postgeschiedenis bestudeert zou je zien dat hij diezelfde stijl ook hanteert.


kon het niet laten
Ik heb het al eens eerder gezegd, je voegt weinig tot niets toe aan dit geheel. Zodra er een kritische vragen worden gesteld geeft meneer niet thuis. Juist bij het dragen van kleding kan men veel van elkaar leren. Het hebben en het uiten van kritiek (zowel positief als negatief) is niet mis mee, zolang het maar onderbouwt is. Dit is nu ook meteen de reden waarom het hier niet zo vaart loopt. Een gering groepje mensen waarbij er maar enkelingen zijn die inhoudelijk ook echt wat bijdragen (bevestiging hierboven). Zou het dan toch mogelijk zijn dat er excellente ''fijnproevers'' bestaan. Immers zou verbeteringen dan niet mogelijk kunnen zijn. Of spreek ik nu van utopie. Enfin.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 05:01:54 #146
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70503606
Ik ben zelfs van mening dat de naamkeuze van dit topic indecent is. Ieder heeft zo zijn eigen beleving wat betreft het ''fijnproeven'' van herenkleding. Juist dingen zoals smaak en beleving heeft geen objectieve waarde. Volgens mij heeft niemand hier dezelfde definitie die de naam van dit topic dekt. Althans de verwoording ervan. Maar goed dat is een andere discussiepunt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 05:22:12 #147
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70503613
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:33 schreef Imperatore het volgende:
Wat voor een pochet zouden jullie dragen bij een effen gouden/koperen das? Want als ik het zo hoor, is het dus 'minder' om daar dan dezelfde kleur effen pochet bij te dragen.
De pochet is op uitsterven. Daarnaast spreekt men hier van een ongeschreven regel (?) die klakkeloos wordt overgenomen. Ook ik hoor dit pas voor het eerst, maar (zoals altijd) motivering ontbreekt. Zelfde kleur zou niets uitmaken, alleen exact dezelfde motief wel. In mijn ogen onzin. Aangezien kleur dominant is en details niet. Dit zou dus niet veel uit moeten uitmaken wat betreft het effect. Als dat tenminste de gedachte erachter is. Zeg nu zelf een roze stropdas met effen strepen met daarbij een egaal roze pochet zou dan net zo ''fout'' moeten zijn (los van de kleur). Maar volgens deze ''regels'' dus niet. Of weet men het zelf ook niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-06-2009 05:35:40 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70503886
Mister J.Lo, je doet jezelf voor als een persoon die zeer kritisch is, die zowel negatief als positief nieuws kan 'handelen' en zeer inhoudelijk is. Echter, je speelt zelf vaak op de man (wat een uiting van zwakte is). Als je je dan voor wil doen als de persoon die je 'probeert' te zijn, kan ik je niet meer serieus nemen - kon ik je sowieso al niet meer.

Als ik dan ook naar je 'stijl' kijk, lijk je wel een neger-clown (let op: dit is geen discriminatie, maar puur een verduidelijking van een beeld van rappers en wannabe's die uit die clips willen wandelen) die net uit een rap clip is komen wandelen.

Uiteraard verwacht ik niets anders dan een mooie post van je die gaat over mijn geweldige keuze van kleurtjes.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:18:12 #149
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_70506606
Kan iemand het topic opschonen?
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_70509534
Om het gekissebis hier te doorbreken:

Ik had voor de bruiloft van mijn zus een antraciet pak aan met daaronder een wit hemd en een koperkleurige das. Nou kon ik tijdens de bruiloft geen pochet gaan dragen aangezien ze ook corsages hadden. Maar het lijkt me best leuk om dit een keer met een pochet te combineren. En als ik eerlijk ben, lijkt het me mooier om daar een koperen pochet bij te dragen dan een witte (kleur van mijn hemd).
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:54:42 #151
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70509759
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:28 schreef Dolichologofobie het volgende:
Mister J.Lo, je doet jezelf voor als een persoon die zeer kritisch is, die zowel negatief als positief nieuws kan 'handelen' en zeer inhoudelijk is. Echter, je speelt zelf vaak op de man (wat een uiting van zwakte is). Als je je dan voor wil doen als de persoon die je 'probeert' te zijn, kan ik je niet meer serieus nemen - kon ik je sowieso al niet meer.

Als ik dan ook naar je 'stijl' kijk, lijk je wel een neger-clown (let op: dit is geen discriminatie, maar puur een verduidelijking van een beeld van rappers en wannabe's die uit die clips willen wandelen) die net uit een rap clip is komen wandelen.

Uiteraard verwacht ik niets anders dan een mooie post van je die gaat over mijn geweldige keuze van kleurtjes.
Een discussie aangaan staat niet gelijk aan het op de man spelen tegen een persoon. Men zou juist wat meer verbaal elkaar te woord moeten staan. Alleen heb ik het idee dat jij nog te onontwikkeld bent om deze verschillen los van elkaar te zien. Geeft niet, immers zijn er genoeg sites waar men het verschil voor je uitlegt. Daarnaast hoef je mij niet serieus te nemen dat wordt ook niet van jou gevraagd. Aangezien ik insgelijks ook die mening ben toebedeeld, maar dan tegenovergesteld. Iemand die niet verder komt dan de woorden ''clown-neger'' (vooral op de woorden let op op geen discriminatie letten) en te gelijkertijd een groep mensen over dezelfde kamt scheert kun je per definitie niet eens serieus nemen. Je zelf niet (goed)kunnen uitdrukken en vertellen waarom je tot die mening komt is al een fail opzich. Hoe moet ik die verbeelding zien van ''rappers'' en die groep ''wannabe's'' in videoclips waar je het zo stellig over hebt. Maar goed, soms zeggen foto's meer dan woorden.

De ''fijnproever'' anno 2009. Wie neemt wie nou niet serieus. De riem die niet matcht (met schoenen). de witte polo in de broek, het rode vest en de blauwe broek met blauwe schoenen. Get the fuck out of here.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-06-2009 13:57:42 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70511638
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Get the fuck out of here.

Pardon?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_70511710
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:48 schreef Imperatore het volgende:
Om het gekissebis hier te doorbreken:

Ik had voor de bruiloft van mijn zus een antraciet pak aan met daaronder een wit hemd en een koperkleurige das. Nou kon ik tijdens de bruiloft geen pochet gaan dragen aangezien ze ook corsages hadden. Maar het lijkt me best leuk om dit een keer met een pochet te combineren. En als ik eerlijk ben, lijkt het me mooier om daar een koperen pochet bij te dragen dan een witte (kleur van mijn hemd).
Ik zou toch voor wit gaan denk ik. Ik denk ook dat dat mooier combineert met het antraciet.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:14:43 #154
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70512151
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:58 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pardon?
Foto was dan ook niet gericht tot dit topic, en dan toch je mening daarop bouwen. Behoorlijk stompzinnig noemt men dat. Vandaar die reactie, eigenlijk de moeite niet waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-06-2009 13:29:57 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70512356
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Foto is was dan ook niet gericht tot dit topic, en dan toch je mening daarop bouwen. Behoorlijk stompzinnig noemt men dat.
Het feit dat jij daarmee over straat durft zegt al genoeg.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:25:21 #156
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70512501
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:20 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Het feit dat jij daarmee over straat durft zegt al genoeg.
Want? Jij vind het niks dus is dat de norm. Goh en andere dan weer wel (ook in dat topic). Wat wordt nu de nieuwe norm? Jij bent ook laag ontwikkeld zeg. Mijn argumenten benadrukken het keer op keer. Post eens een foto zou ik zeggen ''held op sokken''. Kunnen we jou ware ''fijnproevers'' materiaal aanschouwen. Al zie ik het nu al somber voor je in.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70513009
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Want? Jij vind het niks dus is dat de norm. Goh en andere dan weer wel (ook in dat topic). Wat wordt nu de nieuwe norm? Jij bent ook laag ontwikkeld zeg. Mijn argumenten benadrukken het keer op keer. Post eens een foto zou ik zeggen ''held op sokken''. Kunnen we jou ware ''fijnproevers'' materiaal aanschouwen. Al zie ik het nu al somber voor je in.
Je loopt er gewoon bij als een clown. Als jij en je modevriendjes dat mooi vinden, prima. Maar dat heeft niks met stijlvolle herenkleding te maken.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:43:27 #158
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70513087
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:40 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Je loopt er gewoon bij als een clown. Als jij en je modevriendjes dat mooi vinden, prima. Maar dat heeft niks met stijlvolle herenkleding te maken.
Nu benadruk je het weer, laag ontwikkeld. Lees mijn citaat hier voorafgaand nog eens (goed!) door. Daarnaast is er een vraag gesteld. Of probeer je die nu gepast (weer) te verdoezelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-06-2009 13:56:04 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70514608
Behoorlijk stijlloos dit. En dan heb ik het niet over de kleding.
pi_70515022
Gebruik PM voor dat wijvengezeik zeg en laat het hier liever bij mooi stijlvolle kleding
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:11:56 #161
16715 Mylene
*schatje*
pi_70515534
Wat Rekkie dus zegt .

Ontopic:
quote:
Oger opent winkel in Enschede

ENSCHEDE – De Amsterdamse pakkenkoning Oger Lusink opent zijn eerste winkel in de provincie. In september moet de flagshipstore de deuren openen aan van het Van Heekplein in Enschede.

Oger Lusink gaat daarbij samenwerken met de lokale ondernemer Peter van Merkesteijn, wiens dochter Stef in de nieuwe zaak gaat werken. De naam van de winkel wordt Oger, met ‘by Stef’ in de ondertitel. De nieuwe vestiging van Oger moet halverwege september geopend zijn.

De winkel komt in het pand van modewinkel Witteveen, een ambitieuze ondernemer die zijn straat in Enschede wilde omtoveren in een lokale variant op de PC Hooftstraat. Dit eindigde enige tijd geleden in een faillissement.
bron
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:59:35 #162
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_70517126
Verder vinden jullie elkaar wel lief?

Een pochet in dezelfde stof als shirt of das ziet er zoals al eerder werd gezegd gewoon 'trying too hard' uit. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dit nog moet verduidelijken. Iemand die geen verstand van zaken heeft, koopt een mooi setje bij de Bijenkorf, je kent ze wel, in die goedkoop ogende cadeauverpakkingen, dasje, pochetje, met een beetje geluk nog een paar matchende manchetknopen en je bent helemaal het baasje. Kortom, het perfecte geschenk voor iemand die er weinig kaas van heeft gegeten.

Loop eens een van de betere zaken binnen, zoals Pauw, Sartoria, Boone of Oger en vraag dan om zo'n mooi setje.

Het mooie van verschillende stoffen en motiefjes te gebruiken is dat het juist een nonchalante uitstraling geeft. je wekt de indruk kennelijk weinig moeite gedaan te hebben de zaken te combineren en komt zodoende met schijnbaar weinig input tot het mooiste resultaat.
pi_70519204
quote:
Het mooie van verschillende stoffen en motiefjes te gebruiken is dat het juist een nonchalante uitstraling geeft. je wekt de indruk kennelijk weinig moeite gedaan te hebben de zaken te combineren en komt zodoende met schijnbaar weinig input tot het mooiste resultaat.
En wat dus in principe meer 'trying too hard' is dan gewoon een bijpassend pochetje in dezelfde kleur en motief, omdat je je met jouw omschrijving van 'hoe het wel hoort' op het spoor van 'indruk wekken' en 'imagebuilding' begeeft, wat a priori meer met 'trying' van doen heeft dan gewoon je gevoel voor smaak(vol) te volgen.

Maar goed, je zult wel gelijk hebben, er zijn nu eenmaal ongeschreven kledingregels (al zal dit ook wel per land en regio verschillen), maar deze regels zijn sowieso nooit blijvend.
pi_70520784
Dat is dan ook het ultieme. Met de grootst mogelijke zorg je kleding uitzoeken, maar vervolgens vergeten dat je ze aan hebt. Het hoort allemaal bij die nonchalance. Door eigenlijk meer moeite te steken in het bij elkaar zoeken van bijvoorbeeld shirt, das en pochet, kan er gespeeld worden met motief, kleur en textuur. Naar de buitenwereld lijkt het echter alsof je een echte stijl ontwikkeld hebt, zónder dat je daar veel moeite voor hebt hoeven doen. Alsof alles al in je bezit was en je 's ochtends besloten hebt wat bij elkaar past.

Met dezelfde kleuren en motief bereik je dat mijn inziens niet.
pi_70522994
Allemaal goed en wel, maar er doet zich iets ironisch en tegenstrijdigs voor:

Dezelfde kleur/motief pochet als das = fout, omdat het lijkt dat 'you're trying too hard'
Andere kleur/motief pochet als das = goed, omdat het lijkt dat je nonchalant bent en eigen stijl hebt, terwijl je in werkelijkheid echt 'trying too hard'

Keeping up appearances?
pi_70524012
Iets te zwart/wit uitgedrukt in mijn ogen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:16:40 #167
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70526250
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:27 schreef nout72 het volgende:
Allemaal goed en wel, maar er doet zich iets ironisch en tegenstrijdigs voor:

Dezelfde kleur/motief pochet als das = fout, omdat het lijkt dat 'you're trying too hard'
Andere kleur/motief pochet als das = goed, omdat het lijkt dat je nonchalant bent en eigen stijl hebt, terwijl je in werkelijkheid echt 'trying too hard'

Keeping up appearances?
Je hebt gelijk. 't uiteindelijke doel is gewoon dat je moeiteloos kunt combineren. Alleen stijl is iets wat je moet ontwikkelen, en voor je zover bent dat je feilloos mooie outfits kunt samenstellen e.d. ben je wel even verder.

Verder blijkt in dit topic wel dat er maar weinig mensen zijn die verstand hebben van een goede fit, materiaalgebruik en maakwijzen. In Nederland wordt 'Cut to the bone' vaak gezien als 't nec plus ultra van stijl. Maar dat is iets anders dan te strakke shirts e.d. dragen zoals veel mensen schijnen te denken.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:54:14 #168
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70527715
kappen met die offtopic discussies
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:57:31 #169
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70527834
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:16 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Alleen stijl is iets wat je moet ontwikkelen, en voor je zover bent dat je feilloos mooie outfits kunt samenstellen e.d. ben je wel even verder.
Totaal mee eens.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:59:21 #170
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70542077
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Totaal mee eens.
In jouw geval zou ik nog willen zeggen, véél oefenen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:11:53 #171
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_70542452
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:59 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

In jouw geval zou ik nog willen zeggen, véél oefenen.
Zucht, stijlvol.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:03:01 #172
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70550368
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:59 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

In jouw geval zou ik nog willen zeggen, véél oefenen.
Oefenen heb je niks aan met kleding, de juiste smaak moet je namelijk ontwikkelen. Dit doe je door je erin te verdiepen. Kennis op te doen, dingen op te zoeken, artikelen te lezen en achtergrond informatie te ''researchen''. Wil je oefenen dan is daar een sportschool een geschiktere locatie voor. Wellicht (ook) voor jou een uitkomst.

[ Bericht 6% gewijzigd door MisterJ.Lo op 01-07-2009 16:08:48 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70553439
Researchen, verdiepen...en dat gaat dan over kleding.

Ik heb na de beginnerscursus "Das en pochet, een inleiding" mijn allereerste das gekocht.
Na de cursus "Das en pochet voor gevorderden" is de tijd rijp voor mijn allereerste pochet.
Voordat ik mijn eerste pak ga dragen moeten eerst de cursussen: "Pak jij, pak ik?, de basisprincipes", 'Riem en bretels, de misverstanden in kaart gebracht" en de gedragscursus "Are you trying too hard?" gevolgd worden.
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:43:57 #174
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70559215
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:34 schreef nout72 het volgende:
Researchen, verdiepen...en dat gaat dan over kleding.

Tuurlijk gaat dat over kleding. Wat dacht je van tijdschriften, forums, internet, televisie en boeken over mode en herenkleding. Kennis en gezonde inspiratie opdoen. Van zowel ontwerpers, makers, adviseurs en dragers. Daarnaast heeft alles zo zijn geschiedenis.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70561772
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat dat over kleding. Wat dacht je van tijdschriften, forums, internet, televisie en boeken over mode en herenkleding. Kennis en gezonde inspiratie opdoen. Van zowel ontwerpers, makers, adviseurs en dragers. Daarnaast heeft alles zo zijn geschiedenis.
En vervolgens ga je oefenen om de kennis in de praktijk te brengen
pi_70579749
Ik zie graag mooie herenkleding maar...
Ben ik de enige die vindt dat een aantal heren hier het dragen van de juiste kleding tot de Heilige Graal gepromoveerd hebben?

"Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding."

M.a.w. ook al doe je zo je best dan sla je alsnog een flater als je je opstelt zoals enkelen zich in dit topic opstellen. Vooral de zogenaamde betweterigheid en het overtuigd zijn van het eigen gelijk terwijl veel zaken een mix zijn van etiquette danwel ongeschreven regels én persoonijke smaak.
Lawa mena hau lala!
pi_70594999
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:24 schreef Rubstah het volgende:
ook al doe je zo je best dan sla je alsnog een flater als je je opstelt zoals enkelen zich in dit topic opstellen. Vooral de zogenaamde betweterigheid en het overtuigd zijn van het eigen gelijk terwijl veel zaken een mix zijn van etiquette danwel ongeschreven regels én persoonijke smaak.
eindelijk iemand met een normale mening. Zonde dat een topic dat zo leuk was om te volgen compleet verziekt is.
pi_70597168
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:40 schreef Japin het volgende:

[..]

eindelijk iemand met een normale mening. Zonde dat een topic dat zo leuk was om te volgen compleet verziekt is.
Die zitten er wel meer hoor. Zeker in de tijd dat Solitarias hier nog (vaker) was. Het geklep over John Lobb en Pierre Corthay is sindsdien vervlogen en nu is het topic veel laagdrempeliger geworden. Fijnproeven is het niet echt meer, al heeft men snel de neiging om ogenschijnlijk "net" te verwarren met fijnproeven. Vergeleken met de lui uit het "Wat draag je vandaag" topic is het dat ook, maar het heeft weinig te maken met de insteek van het topic. Dan kun je de zaak sluiten, of op deze manier verder gaan.
pi_70597728
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:41 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Die zitten er wel meer hoor. Zeker in de tijd dat Solitarias hier nog (vaker) was. Het geklep over John Lobb en Pierre Corthay is sindsdien vervlogen en nu is het topic veel laagdrempeliger geworden. Fijnproeven is het niet echt meer, al heeft men snel de neiging om ogenschijnlijk "net" te verwarren met fijnproeven. Vergeleken met de lui uit het "Wat draag je vandaag" topic is het dat ook, maar het heeft weinig te maken met de insteek van het topic. Dan kun je de zaak sluiten, of op deze manier verder gaan.
Ik heb het gevoel dat het vroeger een topic was voor mensen met een gedeelde passie, nu is het meer opscheppen over de eigen fijnproefkunsten. Zonde, want het was zo leuk om te volgen. De stichters van de reeks hebben elkaar inmiddels gevonden op het stijlforum en laten dit nu wat links liggen toch?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 00:04:26 #180
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70597913
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:58 schreef Japin het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het vroeger een topic was voor mensen met een gedeelde passie, nu is het meer opscheppen over de eigen fijnproefkunsten. Zonde, want het was zo leuk om te volgen. De stichters van de reeks hebben elkaar inmiddels gevonden op het stijlforum en laten dit nu wat links liggen toch?
We lurken nog
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_70597961
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:24 schreef Rubstah het volgende:
Ik zie graag mooie herenkleding maar...
Ben ik de enige die vindt dat een aantal heren hier het dragen van de juiste kleding tot de Heilige Graal gepromoveerd hebben?

"Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding."

M.a.w. ook al doe je zo je best dan sla je alsnog een flater als je je opstelt zoals enkelen zich in dit topic opstellen. Vooral de zogenaamde betweterigheid en het overtuigd zijn van het eigen gelijk terwijl veel zaken een mix zijn van etiquette danwel ongeschreven regels én persoonijke smaak.
'vo
pi_70598171
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:58 schreef Japin het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het vroeger een topic was voor mensen met een gedeelde passie, nu is het meer opscheppen over de eigen fijnproefkunsten. Zonde, want het was zo leuk om te volgen. De stichters van de reeks hebben elkaar inmiddels gevonden op het stijlforum en laten dit nu wat links liggen toch?
Dat was het zeker ja. Maar ook op SF valt genoeg te lezen. Desalniettemin is het erg jammer dat het zo een langzame dood sterft.
pi_70605014
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:04 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

We lurken nog
pi_70605200
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:49 schreef Solitarias het volgende:

[..]


Jammer dat je niet wat meer post, er zijn hier veel mensen waaronder ook ik die nog veel van je zouden kunnen leren.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:51:33 #185
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_70625337
De ware fijnproevers melden zich (én nu nog posten)
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:44:49 #186
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70632336
Er bestaat niet zoiets als ''de ware''.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 5 juli 2009 @ 07:55:21 #187
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_70660124
Blijkbaar niet in deze topic.
No bad soldiers under a good leader
pi_70700357
Wat is een goeie riem voor bij suede schoenen, en dan geen suede riem

Voor casual met spijkerbroek uiteraard.
pi_70701562
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:27 schreef Repeat het volgende:
Wat is een goeie riem voor bij suede schoenen, en dan geen suede riem

Voor casual met spijkerbroek uiteraard.
Het enige goede antwoord is dat wat je zelf al hebt gegeven.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:37:35 #190
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_70703002
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_70712994
Heeft hier iemand ervaring met pea-, trench- of polo-coats voor over een kostuum? We zitten midden in de zomer, maar ik wil graag voorbereid de herfst en winter in gaan. Ben al aan het kijken naar Crombie en Burberry, maar dat is vrij moeilijk tot niet te vinden in NL.

[ Bericht 36% gewijzigd door Faeroer op 06-07-2009 19:57:06 ]
pi_70713290
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:00 schreef Queque het volgende:

[..]

Het enige goede antwoord is dat wat je zelf al hebt gegeven.
ik vind dat dus echt niet mooi, maarja iets anders is dus weer not-done
pi_70715951
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik vind dat dus echt niet mooi, maarja iets anders is dus weer not-done
Ik vind het van het soort suede schoen afhangen. Bij suede loafers zijn sommige canvas riemen wel leuk, vind ik.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:12:42 #194
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_70838382
Heeft iemand hier toevallig ervaring met T be dressed in Tilburg?
Zit er aan te denken om daar een hemd/blouse op maat te laten maken
(hoe heet uberhaupt een vrouwen-overhemd?)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_70848803
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:12 schreef oompaloompa het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met T be dressed in Tilburg?
Zit er aan te denken om daar een hemd/blouse op maat te laten maken
(hoe heet uberhaupt een vrouwen-overhemd?)
Een blouse inderdaad.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_71443125
Ik zou nog een foto van m'n Stetson posten, bij deze:

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_71444934
Niet echt heel fijnproverig , maar ik ben op zoek naar een wat goed zittende hemden in Amsterdam.

Ik heb de laatste tijd wat hemden gehaald bij Shirts & Capuccino in Amsterdam en die zitten wel prima. Verder vind ik het überhaupt lastig om maatje 37 slimfit te vinden in Amsterdam. Dus als iemand nog wat weet?
pi_71446864
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:32 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik zou nog een foto van m'n Stetson posten, bij deze:

[ afbeelding ]
Mooie hoed. Is-ie zwart?

Zelf vind ik me nog te jong (22).
pi_71485887
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:37 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Mooie hoed. Is-ie zwart?

Zelf vind ik me nog te jong (22).
Dankje, in het echt is 'ie donkerbruin. En ik ben 25 en vind de jaren 20 kledingstijl gewoon heel erg gaaf.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_71487775
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:23 schreef Godspeed. het volgende:
Niet echt heel fijnproverig , maar ik ben op zoek naar een wat goed zittende hemden in Amsterdam.

Ik heb de laatste tijd wat hemden gehaald bij Shirts & Capuccino in Amsterdam en die zitten wel prima. Verder vind ik het überhaupt lastig om maatje 37 slimfit te vinden in Amsterdam. Dus als iemand nog wat weet?
"Nara Camice" is een betaalbaar italiaans merk met een hele mooie pasvorm en goede kwaliteit. Ze worden helaas niet in Nederland verkocht maar zeker weten doe ik dat niet. Ik draag ze alleen op werk en koop ze in Italie.

http://www.naracamicie.com/home.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Fusebox op 31-07-2009 13:17:08 (tekstueel) ]
pi_71579960
Iemand een idee welke merken (en modellen) schoenen in ongeveer deze kleur hebben?
Liefst nog iets geler trouwens. Zegmaar okergeel, maar daar kon ik niet zo snel een pic van vinden...

  maandag 3 augustus 2009 @ 23:22:07 #202
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_71579997
Timberland?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_71580131
pi_71581034
Santoni of C&J heeft ze vast.

Ik heb zelf de C&J 'Tetbury' die hier behoorlijk op lijkt maar dan in een iets donkerdere kleur.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_71978345
Vanavond A. Testoni sale @ Gilt Groupe (members only), maar aanmelden is gratis.
pi_71981965
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:43 schreef kortsluiting87 het volgende:
Vanavond A. Testoni sale @ Gilt Groupe (members only), maar aanmelden is gratis.
Gedaan, maar als je geen uitnodiging hebt kom je op een wachtiljst te staan, voordat je in kan loggen.
Dus maar de vraag of je nog gebruik kan maken van deze sale?
pi_71982121
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef Repeat het volgende:
Iemand een idee welke merken (en modellen) schoenen in ongeveer deze kleur hebben?
Liefst nog iets geler trouwens. Zegmaar okergeel, maar daar kon ik niet zo snel een pic van vinden...

[ afbeelding ]
Magnanni? bij Zwartjes:

http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&collectie=Heren&merk=Magnanni&id=471&lang=NL
pi_71984944
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:49 schreef Queque het volgende:

[..]

Gedaan, maar als je geen uitnodiging hebt kom je op een wachtiljst te staan, voordat je in kan loggen.
Dus maar de vraag of je nog gebruik kan maken van deze sale?
Meestal duurt zo'n sale 36 uur, alleen de echt mooie stukken gaan er meestal al snel uit..
Zelf stond ik één dag op de wachtlijst en kon ik daarna gewoon inloggen. Ik kan je denk ik wel een invite geven, maar dan heb ik wel een e-mailadres nodig
pi_71986539
quote:
Ja die is best aardig ja.
pi_71986919
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ja die is best aardig ja.
Ja dat vond ik zelf eigenlijk ook, dat ik nu overweeg om deze zelf ook aan te schaffen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:12:54 #211
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_71987146
TVP werk in een herenmodezaak
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_72083410
Ik ben aan het twijfelen of ik deze Hugo Boss pantalon aan ga schaffen. Het voordeel van zo'n Hugo is het wol aan de buitenkant (ziet er mooi uit) en een voering van viscose (zit als een trainingsbroek ).

Die 159 euro staat me alleen een beetje tegen... ik vraag me af of je voor dat bedrag niet eenzelfde kwaliteit pantalon met wol en voering op maat kan laten maken. Kan iemand die daar meer verstand van heeft daar iets over zeggen?
pi_72086933
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 22:10 schreef jrrnkstr het volgende:

Die 159 euro staat me alleen een beetje tegen... ik vraag me af of je voor dat bedrag niet eenzelfde kwaliteit pantalon met wol en voering op maat kan laten maken. Kan iemand die daar meer verstand van heeft daar iets over zeggen?
Dat is erg moeilijk, zo niet onmogelijk.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_72089649
Deze week bruine suede schoenen gekocht van Greve (www.greve.eu). Zal binnenkort ff fototje maken! Iemand ervaring met dit merk?
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_72092078
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 22:10 schreef jrrnkstr het volgende:
Ik ben aan het twijfelen of ik deze Hugo Boss pantalon aan ga schaffen. Het voordeel van zo'n Hugo is het wol aan de buitenkant (ziet er mooi uit) en een voering van viscose (zit als een trainingsbroek ).

Die 159 euro staat me alleen een beetje tegen... ik vraag me af of je voor dat bedrag niet eenzelfde kwaliteit pantalon met wol en voering op maat kan laten maken. Kan iemand die daar meer verstand van heeft daar iets over zeggen?
Overigens zou ik sowieso nooit kleding via internet kopen tenzij je (erg) bekend bent met de maatvoering van het betreffende merk.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_72158275
Redelijk bekend maar het blijft een gok natuurlijk. Mischien maar even wachten tot deze in een winkel te vinden is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:55:59 #217
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_72184341
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:52 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Overigens zou ik sowieso nooit kleding via internet kopen tenzij je (erg) bekend bent met de maatvoering van het betreffende merk.
Idd, broeken vallen altijd net iets anders. Gewoon even naar een winkel gaan waar ze Boss verkopen en aantrekken dat ding. Daar betaal je trouwens evenveel, bij ons wel iig
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_72769785
quote:
Ben even gaan kijken. Hele rubberzool eronder. Dat wordt em niet dus
pi_72770613
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ben even gaan kijken. Hele rubberzool eronder. Dat wordt em niet dus
Magnanni met rubberen zool

Tegenvaller
pi_72772218
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Magnanni met rubberen zool

Tegenvaller
Blijkbaar, dit model staat niet op hun site, maar dat wil ik iig niet.
pi_72774123
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:34 schreef Roycoooooo het volgende:
Deze week bruine suede schoenen gekocht van Greve (www.greve.eu). Zal binnenkort ff fototje maken! Iemand ervaring met dit merk?
Greve schoenen zijn zo'n beetje de beste schoenen van Nederlandse bodem.
pi_72797279
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:28 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Greve schoenen zijn zo'n beetje de beste schoenen van Nederlandse bodem.
Foto's van de schoenen:



vd zijkant:
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_72841609
En natuurlijk niet te vergeten www.thesocietyshop.com!
pi_72842596
quote:
Oger komt met goedkope pakken

AMSTERDAM – De exclusieve herenmodeketen Oger introduceert een voordelig pakkenmerk, waarmee het zich door de recessie wil slaan.

Dat meldt Fashion United. Het nieuwe label The Red moet vooral jonge mannen aanspreken die aan het begin van hun carrière staan. Het instapmerk wordt ingezet, omdat veel consumenten dankzij de economische crisis minder snel bereid zijn tot het doen van grote uitgaven. ‘De tijden zijn veranderd. Vroeger, toen we begonnen met onze lijn Dress 4 Succes, konden we het op de markt brengen voor 750 gulden. Inmiddels is de prijs 648 euro, omdat we geen concessies hebben willen doen aan de kwaliteit. Voor de jonge instappers blijkt dat in deze tijd te duur te zijn’, zegt Sander Lusink van Oger.

Sympathieker imago
De prijs van de instappakken ligt met 298 euro aanmerkelijk lager dan de reguliere pakken van Oger. Andere pakken beginnen bij een prijs van 498 euro. Oger hoopt met het voordelige segment een sympathieker imago te kweken. Lusink: ‘Vaak werd over ons gesproken als ‘van die dure pakken’, maar we hebben een heel uitgebreide range. Met The Red heeft niemand meer een excuus om geen pak bij ons te kopen.’
bron
pi_72843357
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:45 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Foto's van de schoenen:

[ afbeelding ]

vd zijkant:
[ afbeelding ]
Ik vind ze erg mooi! Waar heb je ze gekocht en wat kost zoiets?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_72858063
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef Repeat het volgende:
Iemand een idee welke merken (en modellen) schoenen in ongeveer deze kleur hebben?
Liefst nog iets geler trouwens. Zegmaar okergeel, maar daar kon ik niet zo snel een pic van vinden...

[ afbeelding ]
koop dan een paar clark desert boots
pi_72858464
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik vind ze erg mooi! Waar heb je ze gekocht en wat kost zoiets?
Dank je, ben er ook erg blij mee ! K heb ze bij Dungelmann @ Den Haag gehaald, prijs was ¤210 als ik t goed heb, weet t niet meer precies...
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_72860360
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef Repeat het volgende:
Iemand een idee welke merken (en modellen) schoenen in ongeveer deze kleur hebben?
Liefst nog iets geler trouwens. Zegmaar okergeel, maar daar kon ik niet zo snel een pic van vinden...

[ afbeelding ]
?
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_72903016
Lekker dandy.
pi_72906405
Gisteren mijn Magnanni's laten reparen. De zool was af.

Zeer netjes gerepareerd. Ik zal eens een foto maken.
pi_72941126
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:24 schreef Mastroianni het volgende:
Binnenkort eens kijken of deze me passen, als dat 't geval is neem ik ze direct mee
:
[ afbeelding ]
Zeer mooi! Heb je hem uiteindelijk ook nog gekocht?
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:26:07 #232
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_73022349
Heren, ik heb een interessante vraag waar jullie mij als fijnproevers antwoord op kunnen geven. Een vriend van me gaat binnenkort trouwen, dus ik moet een pak. Dan nu de vraag, er zijn colberts met 1 of 2 splitten achter en ook helemaal zonder split. Hoeveel splitten zal ik eens nemen, is daar een mode in, wat zijn de voor- en nadelen van de varianten, antwoorden heb ik nodig. ben benieuwd!
pi_73022560
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:26 schreef Rovo het volgende:

[..]

Zeer mooi! Heb je hem uiteindelijk ook nog gekocht?
Daar ben ik ook benieuwd naar.... prachtige schoen.

Waar zijn deze te koop, want mijn Magnanni's hebben ook hun rust nodig
pi_73051961
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:26 schreef Sigg het volgende:
Heren, ik heb een interessante vraag waar jullie mij als fijnproevers antwoord op kunnen geven. Een vriend van me gaat binnenkort trouwen, dus ik moet een pak. Dan nu de vraag, er zijn colberts met 1 of 2 splitten achter en ook helemaal zonder split. Hoeveel splitten zal ik eens nemen, is daar een mode in, wat zijn de voor- en nadelen van de varianten, antwoorden heb ik nodig. ben benieuwd!
Eigenlijk altijd twee splitten, tenzij je een smoking koopt (geen splitten) of een Amerikaan bent (een split).
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:30 schreef Rekkie het volgende:
Waar zijn deze te koop, want mijn Magnanni's hebben ook hun rust nodig
In Nederland alleen bij Shoes & Shirts in Maastricht, anders zul je naar Frankrijk of Brussel moeten. Reken echter wel op een flink pittige prijs van rond de 800 à 900 euro, al zijn ze iedere cent waard.
pi_73054987
Oef moet deze student, voorlopig, nog even afhaken.
Hoop wat santoni's in de uitverkoop op de kop te tikken.

Deze Magnanni's vind ik ook wel mooi
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_73060529
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:41 schreef Rovo het volgende:


In Nederland alleen bij Shoes & Shirts in Maastricht, anders zul je naar Frankrijk of Brussel moeten. Reken echter wel op een flink pittige prijs van rond de 800 à 900 euro, al zijn ze iedere cent waard.
Nou dat vind ik ze bij voorbaat al niet waard... deze sla ik even over.
  donderdag 24 september 2009 @ 11:35:07 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_73064382
Stomme vraag misschien:

Is er nog een andere naam voor een overhemd waar manchetknopen in moeten?
pi_73064457
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:35 schreef Blik het volgende:
Stomme vraag misschien:

Is er nog een andere naam voor een overhemd waar manchetknopen in moeten?
Een hemd met dubbele manchetten (French cuffs)
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_73172275
Wat zijn wat jullie betreft aanraders qua merken als je op zoek bent naar schoenen in de 'Van Lier' prijsklasse. Ben op zoek naar een mooie ranke cognac kleurige schoen met redelijk scherpe punt en broques op de neus. Mag een Monkstrap, Oxford of Derby zijn.
pi_73173158
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:42 schreef uithangbord het volgende:
Wat zijn wat jullie betreft aanraders qua merken als je op zoek bent naar schoenen in de 'Van Lier' prijsklasse. Ben op zoek naar een mooie ranke cognac kleurige schoen met redelijk scherpe punt en broques op de neus. Mag een Monkstrap, Oxford of Derby zijn.
Magnanni
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_73174378
Mooie schoenen inderdaad, maar toch weer iets van 75 euro boven de prijs van 'Van Lier'. En dat gaat als arm studentje niet lukken.
  maandag 28 september 2009 @ 11:35:53 #242
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73175505
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:41 schreef uithangbord het volgende:
Mooie schoenen inderdaad, maar toch weer iets van 75 euro boven de prijs van 'Van Lier'. En dat gaat als arm studentje niet lukken.
Jonge zeg gewoon de prijs van Lier heeft schoenen van 100 tot 250 euro. Magnanni zit ook deels in die range ook.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_73188737
Magnanni begint toch wel ongeveer waar van Lier stopt.
Is van Bommel niet wat voor je?
pi_73193137
Ik wou eigenlijk 175 als maximum aanhouden. Van Bommel vind ik meestal een beetje lompe klompen (net als Van Lier trouwens, heb nu toevallig 1 gaaf paar). Ik zag hier laatst een echte prachtschoen langskomen, zal hem even opzoeken.

/edit
Gevonden, dit is een beetje de richting die ik zoek. Hoewel deze qua prijs natuurlijk volledig uit de richting zit XD.

pi_73193941
Fucking lelijk zo'n monk. Ben toch gvd willem alexander niet.
pi_73194203
Deze Oxford van Magnanni vind ik ook erg mooi, zodra ik die met korting vind...

pi_73203302
Hoewel anders van het veelgeposte schoeisel hier, de Santoni Shabby Chic lijn spreekt mij, behalve de naam, erg aan. Binnenkort maar eens gaan bekijken.
pi_73203566
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:14 schreef uithangbord het volgende:
Ik wou eigenlijk 175 als maximum aanhouden. Van Bommel vind ik meestal een beetje lompe klompen (net als Van Lier trouwens, heb nu toevallig 1 gaaf paar). Ik zag hier laatst een echte prachtschoen langskomen, zal hem even opzoeken.

/edit
Gevonden, dit is een beetje de richting die ik zoek. Hoewel deze qua prijs natuurlijk volledig uit de richting zit XD.

[ afbeelding ]
Duur schoentje, maar ik wel een mooi duur schoentje
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:32 schreef Repeat het volgende:
Fucking lelijk zo'n monk. Ben toch gvd willem alexander niet.
Gelukkig niet.....
pi_73203574
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:38 schreef uithangbord het volgende:
Deze Oxford van Magnanni vind ik ook erg mooi, zodra ik die met korting vind...

[ afbeelding ]
DIe heb ik
pi_73206568
Dan ben ik het qua schoenen aardig met je eens .
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:15:16 #251
3185 Adelante
To let it go now
pi_73206691
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:38 schreef uithangbord het volgende:
Deze Oxford van Magnanni vind ik ook erg mooi, zodra ik die met korting vind...

[ afbeelding ]
Dan moet je gewoon de volgende sale afwachten, kun je magnanni's kopen vanaf 150 euro ongeveer.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73230107
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:26 schreef Rovo het volgende:

[..]

Zeer mooi! Heb je hem uiteindelijk ook nog gekocht?
Niet gekocht, laat nu schoenen maken.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_73230151
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:14 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Niet gekocht, laat nu schoenen maken.
Waar, als ik zo vrij mag zijn?
pi_73365628
Ik ben op zoek naar een goede schoen, die ik onder een pak kan dragen, maar de meeste tijd heb ik toch wel een nette spijkerbroek met een overhemd en een blazer aan.
Kan ik dan zoiets dragen :




Ik draag nu voornamelijk Dolcis, maar ik wil mooiere schoenen en betere kwaliteit.
Iemand suggesties ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:10:47 #255
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_73378289
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:16 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waar, als ik zo vrij mag zijn?
Bij een Italiaanse schoenmaker, zodra ik ze heb zal ik wat fotootjes online plaatsen
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_73379607
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:15 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon de volgende sale afwachten, kun je magnanni's kopen vanaf 150 euro ongeveer.
Wanneer begint de volgende sale periode eigenlijk weer ongeveer?
pi_73394769
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:44 schreef JaapTrekhaak het volgende:

[..]

Wanneer begint de volgende sale periode eigenlijk weer ongeveer?
Als alle mooie schoenen weg zijn
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:26:21 #258
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73400694
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:32 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Als alle mooie schoenen weg zijn


Ah valt mee, maar vaak alle gangbare maten die weg zijn. Dat is dan weer een voordeel van het hebben van maat 44
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_73409373
Want die is niet gangbaar?
pi_73409662
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:34 schreef kortsluiting87 het volgende:
Want die is niet gangbaar?
Wellicht minder dan 42-43

Tijdens de vorige sale wel wat rondgekeken maar zoals hiervoor al gezegd,
de mooiste zijn dan inderdaad weg.
pi_73546101
Godsamme! stap ik gisteren de trein in valt er zo'n klote kut opvouwfiets op mijn van lier.. dikke beschadiging.. Zal morgen wel even een foto maken.. hebben jullie advies?
x
pi_73550921
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:12 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]?
Welk merk is dit en waar te krijgen?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:38:14 #263
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73552149
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:48 schreef Ikbenhierniet het volgende:

[..]

Welk merk is dit en waar te krijgen?
http://www.openingceremony.us/products.asp?menuid=1&key=desert%20boot&cn=menu1&page=1
Ik zie ze daar echter niet in deze kleur.

originele bericht: http://freshkids.wordpres(...)sert-boots/#more-789
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:39:55 #264
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73552189
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:55 schreef richbitch het volgende:
Godsamme! stap ik gisteren de trein in valt er zo'n klote kut opvouwfiets op mijn van lier.. dikke beschadiging.. Zal morgen wel even een foto maken.. hebben jullie advies?
Eerst een foto anders valt er vrij weinig over te zeggen
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:03:27 #265
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_73552703
Nieuwe schoenen kopen van een beter merk.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_73555287
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nieuwe schoenen kopen van een beter merk.
Gast..
x
pi_73555333
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nieuwe schoenen kopen van een beter merk.
+1
pi_73556718
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:30 schreef richbitch het volgende:

[..]

Gast..
Erg subtiel was het niet, toch heeft die een punt dat jouw schoenen niet echt in dit topic thuis horen.
Hoewel ze natuurlijk toch mooi kunnen zijn.

Je kan zelf wat proberen met poetsen om te kijken of je het weg kan krijgen.
Anders naar de schoenmaker, kijken of die er iets aan kan doen.
pi_73557546
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:11 schreef Queque het volgende:

[..]

Erg subtiel was het niet, toch heeft die een punt dat jouw schoenen niet echt in dit topic thuis horen.
Hoewel ze natuurlijk toch mooi kunnen zijn.

Je kan zelf wat proberen met poetsen om te kijken of je het weg kan krijgen.
Anders naar de schoenmaker, kijken of die er iets aan kan doen.
Ik dacht dat ik hier regelmatig van Lier heb voorbij zien komen, zal wel niet dan. Overigens denk ik dat bijvoorbeeld een Magnanni schoen het (helaas) ook niet had overleefd dus wat dat betreft had ik er niet beter aangedaan om een duurdere schoen te kopen. Schoenmaker is in ieder geval een goede en bruikbare tip, bedankt.
x
pi_73558019
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:34 schreef richbitch het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik hier regelmatig van Lier heb voorbij zien komen, zal wel niet dan. Overigens denk ik dat bijvoorbeeld een Magnanni schoen het (helaas) ook niet had overleefd dus wat dat betreft had ik er niet beter aangedaan om een duurdere schoen te kopen. Schoenmaker is in ieder geval een goede en bruikbare tip, bedankt.
Geen enkele nette schoen komt daar waarschijnlijk vanaf, daarvoor heb je schoenen met stalen neuzen.
Volgende keer gewoon iets beter opletten

Van Lier komt hier inderdaad ook af en toe voorbij maar wordt niet echt gewaardeerd.
Magnanni wordt wel gewaardeerd als prima schoen maar is meer de sub-top.
De meeste mensen hier apprecieren het topsegment met merken als:
Santoni, C&J, Edward Green, Corthay, Kiton etc.
pi_73558168
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:50 schreef Queque het volgende:

[..]

Geen enkele nette schoen komt daar waarschijnlijk vanaf, daarvoor heb je schoenen met stalen neuzen.
Volgende keer gewoon iets beter opletten

Van Lier komt hier inderdaad ook af en toe voorbij maar wordt niet echt gewaardeerd.
Magnanni wordt wel gewaardeerd als prima schoen maar is meer de sub-top.
De meeste mensen hier apprecieren het topsegment met merken als:
Santoni, C&J, Edward Green, Corthay, Kiton etc.
En daarmee wil je zeggen dat Van Lier niet in dit topic thuis hoort?
Het is hier geen Stijlforum toch?
pi_73558508
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En daarmee wil je zeggen dat Van Lier niet in dit topic thuis hoort?
Het is hier geen Stijlforum toch?
Als jij wil motiveren dat Van Lier bij de "ware fijnproevers" hoort prima.
Ik ga daar geen discussie over aan dat is al vaak genoeg gebeurd in dit topic.
Enkel heb ik mijn mening gegeven, daar moet je het mee doen.
pi_73558705
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:50 schreef Queque het volgende:

[..]

Geen enkele nette schoen komt daar waarschijnlijk vanaf, daarvoor heb je schoenen met stalen neuzen.
Volgende keer gewoon iets beter opletten

Van Lier komt hier inderdaad ook af en toe voorbij maar wordt niet echt gewaardeerd.
Magnanni wordt wel gewaardeerd als prima schoen maar is meer de sub-top.
De meeste mensen hier apprecieren het topsegment met merken als:
Santoni, C&J, Edward Green, Corthay, Kiton etc.
Maar zijn die merken kwalitatief gezien beter dan b.v. Van Bommel of Van Lier, of gaat het meer om de naam en/of het design ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_73559120
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar zijn die merken kwalitatief gezien beter dan b.v. Van Bommel of Van Lier, of gaat het meer om de naam en/of het design ?
Voornamelijk dat laatste.

Over de kwaliteit van bv Santoni hoor ik ook niet zulke goede dingen. Die andere merken daarentegen wel.
pi_73559847
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:09 schreef Queque het volgende:

[..]

Als jij wil motiveren dat Van Lier bij de "ware fijnproevers" hoort prima.
Ik ga daar geen discussie over aan dat is al vaak genoeg gebeurd in dit topic.
Enkel heb ik mijn mening gegeven, daar moet je het mee doen.
Wat nou motiveren? Waar heb je het over.... ik stel je gewoon een vraag...

gast
pi_73575277
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

Voornamelijk dat laatste.

Over de kwaliteit van bv Santoni hoor ik ook niet zulke goede dingen. Die andere merken daarentegen wel.
Heb je überhaupt een paar Santoni's?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_73575984
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:57 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Heb je überhaupt een paar Santoni's?
Als je goed leest heb je het antwoord al.
pi_73577417
Dan slaat die opmerking dus nergens op
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_73578068
Lezen en denken zijn niet je sterkste punten he
pi_73585902


Deze Magnanni's gekocht paar weken terug. Lopen heerlijk.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73588076
Maar eens rond gaan kijken voor een knap zwart paar.
Heeft een van jullie een idee waar een jasje zoals dit hieronder te krijgen is?
pi_73588216
ongeveer elke betere herenmodezaak
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:20:26 #283
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73623039
Heeft iemand hier nog een goed adres (online/fysiek) voor mooie regimental ties? Heb er een paar van Burberry, en hoewel ik de overige kleding hiervan links laat liggen, ben ik hier behoorlijk over te spreken.
BE YOUR DOG
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:52:36 #284
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_73633834
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nieuwe schoenen kopen van een beter merk.
Ach kijk, mister dandy dedain.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:00:23 #285
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_73634108
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En daarmee wil je zeggen dat Van Lier niet in dit topic thuis hoort?
Het is hier geen Stijlforum toch?
Maar dit is wel een topic specifiek voor ware fijnproeverij en dan is Van Lier (geldt ook voor een merk als Van Bommel) misschien wel iets te gewoontjes. Maar dat laat onverlet dat er ook een hoop pretentieuze heisa wordt gemaakt rondom Italiaanse merken. Als het maar Italiaans is, lijkt soms al voldoende.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:04:12 #286
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73634214
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:00 schreef servus_universitas het volgende:

[..]
Maar dat laat onverlet dat er ook een hoop pretentieuze heisa wordt gemaakt rondom Italiaanse merken. Als het maar Italiaans is, lijkt soms al voldoende.
Magnanni is Spaans en Santoni werd (onterecht)afgekraakt .
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:06:50 #287
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_73634297
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:04 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Magnanni is Spaans en Santoni werd (onterecht)afgekraakt .
Mijn excuses, ik had mij duidelijker moeten uitdrukken. Ik doelde niet zozeer op deze topic in het bijzonder, maar meer in het algemeen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:07:31 #288
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73634325
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:00 schreef servus_universitas het volgende:

[..]
Als het maar Italiaans is, lijkt soms al voldoende.
Of Engels.
BE YOUR DOG
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:42:26 #289
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_73635210
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:04 schreef Ad_rem het volgende:

[..]
Santoni werd (onterecht)afgekraakt .
Mwaah. Die discussie wil ik nog wel eens aangaan.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_73635511
Misschien weten jullie dit:

Ik heb donkerbruine suede schoenen van Van Bommel (Derby's) maar ik vind ze inderdaad toch te grof.
Ik had ze eigenlijk ook alleen maar voor het stappen gekocht, want ja, bruin he.

Maar ik zat te denken aan Crockett and Jones. Zijn die qua kwalititeit beter dan die van b's?
En dan geen suede maar licht cognac Oxford, met leren zool.


* Wat de schoenen van B betreft... sinds ene F.van Bommel er aan de slag is gegaan..... vind ik ze niet zo mooi meer eigenlijk....
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:07:04 #291
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73635773
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:53 schreef Endymion9 het volgende:
Maar ik zat te denken aan Crockett and Jones. Zijn die qua kwalititeit beter dan die van b's?
En dan geen suede maar licht cognac Oxford, met leren zool.
Ja betere kwaliteit maar ook twee keer zo duur. De fijnproever kiest voor waliteit over kwantiteit.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_73643156
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 01:07 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Ja betere kwaliteit maar ook twee keer zo duur. De fijnproever kiest voor waliteit over kwantiteit.
Ze zijn wel relaxed, goed voor werk enzo. Ik ben zo'n eikel die rustig afwacht tot de winkel hier op de hoek ze weer in de uitverkoop heeft. Koop toch enkel simpele zwarte modellen voor werk en heb geen haast, dus krijg ze altijd voor 50% ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73656397
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:04 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Magnanni is Spaans en Santoni werd (onterecht)afgekraakt .
Made in Bologna staat er op de doos
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73656712
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:20 schreef AAAAAA het volgende:
Heeft iemand hier nog een goed adres (online/fysiek) voor mooie regimental ties? Heb er een paar van Burberry, en hoewel ik de overige kleding hiervan links laat liggen, ben ik hier behoorlijk over te spreken.
Regimentals heb je van honderdduizend merken. Ik ben wel tevreden met Profuomo, mooie dikke stof en knoopt goed.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_73657037
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef Teteteterek het volgende:
ongeveer elke betere herenmodezaak
Zo'n kleur lichtblauw kom ik anders niet zo vaak tegen, maar er is nog veel te zien ja.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:50:46 #296
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73657713
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:12 schreef Lennox het volgende:

[..]

Made in Bologna staat er op de doos
Zeker weten?

Veel Magnanni is wel gemaakt met de Bologna constructie. http://the-last-shall-be-(...)ruction-bologna.html
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_73657720
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Zo'n kleur lichtblauw kom ik anders niet zo vaak tegen, maar er is nog veel te zien ja.
Ik denk dat zo'n jasje meer een toevalstreffer is als je het tegenkomt, het is inderdaad vrij fel blauw.

Je kan er natuurlijk ook altijd voor kiezen om een jasje te laten maken van bepaalde stof etc.
Helaas hangt daar dan wel weer een fors prijsje aan....
pi_73659104
-edit: ONZ is een paar deuren verderop

[ Bericht 89% gewijzigd door Mylene op 13-10-2009 23:03:46 ]
pi_73673939
Schade aan m'n schoen:


Ik heb 'm gewoon gepoetst, ik ben er al overheen
x
pi_73968544
Mogen accessoires hier ook ?
Net deze artikelen aangeschaft bij http://www.tuscanyleather.it, allen voorzien van eigen initialen.





Nu nog een bijpassend paar schoenen .

[ Bericht 32% gewijzigd door junkiexp op 22-10-2009 23:32:22 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:44:33 #301
62913 Blik
The one and Only!
pi_73973114
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:26 schreef junkiexp het volgende:
Mogen accessoires hier ook ?
Net deze artikelen aangeschaft bij http://www.tuscanyleather.it, allen voorzien van eigen initialen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu nog een bijpassend paar schoenen .
Wat betaal je nou voor zo'n tas?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')