abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69197593
Weet niet of dit helemaal hier past aangezien iedereen hier het normaal vind om met schoenen van 300+ euro te lopen. Ik ben echter maar een arme student die er fatsoenlijk bij probeert te lopen, af en toe.

Dit paar gekocht vanmiddag bij de Monfrance outlet(die vrijwel naast de Monfrance-winkel op het Onze Lieve Vrouweplein ligt in Maastricht).
Het merk, Praeses, kende ik eerlijk gezegd nog niet. Wel fijn en rustig geholpen daar. Kostte ¤110,-

Lawa mena hau lala!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:59:59 #52
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69200743
Ik vind dat ze er netjes uitzien, zeker voor dat geld. Schoenen bij Sascha/Invito/Manfield kosten ook zoiets, maar die zijn allemaal heel lelijk en ogen direct al goedkoop. Alleen zool lijkt wel vrij dik. Is dat leer of rubber?
I am a black hole shitting into the void
pi_69222561
Rubberen zool.
Niet echt daarop uitgezocht ofzo maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat lekkerder vind lopen.
Misschien moet ik eens duurdere schoenen met een leren zool kopen maar tot nu toe kreeg ik vrij snel last van m'n voeten bij de schoenen met leren zool die ik heb gehad.
Lawa mena hau lala!
pi_69222989
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:36 schreef Rubstah het volgende:
Rubberen zool.
Niet echt daarop uitgezocht ofzo maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat lekkerder vind lopen.
Misschien moet ik eens duurdere schoenen met een leren zool kopen maar tot nu toe kreeg ik vrij snel last van m'n voeten bij de schoenen met leren zool die ik heb gehad.
Door een schoenmaker een rubberen zool over het leer laten zetten.
pi_69224885
@Rubstah: leer is natuurlijk in eerste instantie stugger dan rubber... Dat gaat er echter mettertijd wel af maar ik geef toe dat de voorkeur voor leren zolen puur esthetisch bepaald is.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_69231492
Rubstah, voor 110euro kun je zeker niet klagen. Ziet er voor die prijs goed uit.
  woensdag 20 mei 2009 @ 23:23:32 #57
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_69245550
Praeses zijn voor het geld wel prima schoenen.
pi_69251952
Vooral de kleur is goed, ben alleen bang dat ze bij frequent gebruik ontzettend zullen ribbelen (bij gebrek aan een beter woord).
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:54:06 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69457264
Bij Assem geweest, daar houden ze nu een uitverkoop. Wie Santoni of Magnanni schoenen wilt kopen. Sommige paren 30% korting. Ik zat alleen te twijfelen tussen twee modellen vandaag. Toch maar nog niet gekocht.

Het gaat om deze schoenen:

Lichte voorkeur voor de bovenste.

Of wellicht deze:

Alleen het probleem dat het bijna twee honderd euro duurder is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_69457737
Ik zou sowieso voor de bovenste gaan, maar ik heb dan ook een sterke afkeer van Derbies en dubbele monkstraps.
pi_69459374
Zelf ben ik geen fan van de dubbele monk. De keus tussen de eerste en tweede is wel lastig.
Het zijn beide prachtige schoenen.

Bovenste is misschien wel de mooiste schoen, maar mij net iets te classy.
Daarom zou ik zelf sneller voor de 2e gaan maar dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak.
pi_69475381
Ik zou persoonlijk voor die onderste(dubbele monk) gaan, geen twijfel mogelijk.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_69475446
Ik zou ook geen monks doen. Maar moest ik eruit kiezen, de 2e.

Edit: Zie dat die dubbele monk 535 euro kost. Ik zou die schrappen en kiezen uit de eerste 2.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:30:30 #64
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_69515383
Die dubbele monk zou ik absoluut kunnen aanraden.
No bad soldiers under a good leader
  zondag 31 mei 2009 @ 13:27:16 #65
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_69573060
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ik zou sowieso voor de bovenste gaan, maar ik heb dan ook een sterke afkeer van Derbies en dubbele monkstraps.
Uh, de bovenste schoen is een derby?

Vind zelf optie 2 het mooiste, vind een dubbele gesp wat teveel van het goede.
pi_69573120
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:00 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je hebt mij nog nooit over genoemde merken in dit topic gehoord. Ik zit om budgettaire redenen vast aan Suit Supply en Magnanni. Daar ben ik voor nu blij mee en ik vind het fijne spullen, maar ik heb niet de illusie (noch de ambitie) dat het waar fijnproevers materiaal is. Zeker Suit Supply is gewoon een liefdeloze dozenschuiver. Over die merken praten is dus eigenlijk uit den boze als je je aan het topic houdt. Een breed herenkleding topic lijkt mij levensvatbaarder dan een 'waar fijnproevers'-topic. Dit topic zal evengoed 'gekaapt' blijven worden door pleps met hun Suit Supply pakjes, rtw shirtjes met plastic knopen en kekke schoentjes.
Pleps
pi_69576301
Suitsupply maatwerk verdient hier zeker wel een plaats. Als je het vergelijkt met maatwerk tot 1000 euro is het zeker wel de moeite waard. idem voor de maatshirts.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  zondag 31 mei 2009 @ 15:48:27 #68
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69576326
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:46 schreef postman het volgende:
Suitsupply maatwerk verdient hier zeker wel een plaats. Als je het vergelijkt met maatwerk tot 1000 euro is het zeker wel de moeite waard. idem voor de maatshirts.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:09 schreef Mirjam het volgende:
laten we gewoon dit topic zoals het bedoeld was in ere houden, het is nergens voor nodig om dat soort discussies aan te zwengelen en de rest een beetje te narren daarmee.
de titel is duidelijk, de insteek is duidelijk.
wil je wat anders, open dan een eigen topic, maar ga níét eigenhandig de complete geest van een reeks vergallen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69584431
Gisteren een prachtig jasje gezien bij Loro Piana. Dat wordt sparen.
pi_69587851
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:27 schreef Eland het volgende:

[..]

Uh, de bovenste schoen is een derby?

Vind zelf optie 2 het mooiste, vind een dubbele gesp wat teveel van het goede.
De bovenste schoen is een variant op de blucher waarbij de flap niet overloopt in de zool maar in een oxford stiknaad, zeker geen derby dus.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:24:32 #71
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69602151
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

De bovenste schoen is een variant op de blucher waarbij de flap niet overloopt in de zool maar in een oxford stiknaad, zeker geen derby dus.
Naar mijn mening is het ook een derby. Bij een oxford is de veterrij gesloten en bij een derby open. Hier is de veterrij open. Zo dus:

Engie verschil is dat de schoen op de foto minder vetergaatjes heeft.
pi_69602603
Dat is echter geen blucher, wat het plaatje ook moge zeggen. Dit is een blucher:

Lees er anders Handgemaakte herenschoenen van Laszlo Vass nog eens op na.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:15:18 #73
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69603547
Wat zijn dan echt constructie verschillen (dus buiten een paar visuele dingetjes) tussen de schoen van de afbeelding en jouw afbeelding?

Maar goed, over de term blucher doe ik geen uitspraken (hoor ik voor het eerst). Ik vind alleen de schoen zoals gepost door een derby (door de veters en hoe de tong vast zit). Satoni vindt dat overigens ook:

pi_69603967
Ik ben geen expert op het gebied van de constructie van schoenen (kan net norvegese, goodyear en (rapid) blake uit elkaar houden), maar wat het uiterlijk betreft loopt de lap leer van de vetering dus door tot in de zool, terwijl deze bij de derby al halverwege ophoudt of afloopt in een boog. Verschil is dus voor zover ik weet puur visueel, maar ik zou never ever derbies dragen. Ook omdat de meeste Nederlanders helaas denken dat derbies prima onder pakken kunnen terwijl het toch echt vrijetijdsschoenen zijn. Oxfords, die gaan onder een pak.
pi_69709385

Nieuwe jas van Oger.

Schoenen van Silvano Sassetti (kreeg er nog 280 euro korting op!)

Mijn vraag: hoe moet ik deze schoenen onderhouden? Het leer is niet glad, maar ruw. Wil het graag een beetje zo houden. Ben erg tevreden met mijn aanschaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 04-06-2009 20:16:31 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')