abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:13:37 #1
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68781945
vervolg van:
Herenkleding voor ware fijnproevers #7
Herenkleding voor ware fijnproevers #6
Herenkleding voor ware fijnproevers #5
Herenkleding voor ware fijnproevers #4
Herenkleding voor ware fijnproevers #3
Herenkleding voor ware fijnproevers #2
Herenkleding voor ware fijnproevers #1

archief:
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
martindingman.com
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
shirtmakers.nl
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
hatshopping.com
leathershop.co.uk
luxuryhaven.com
mandarinaduck.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
capecomfort.com
ctshirts.co.uk
dunhill.com
forzieri.com
francos.com
grapevinehill.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
marianorubinacci.it
newandlingwood.com
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
vittoriomarchesi.com
woodsofshropshire.co.uk
yoox.com

sieraden
juwelier.net
oldwristwatches.com
sabbadinijewelry.com
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
m-sxl.co.uk
made4man.com
mankind.co.uk
menessentials.com
mensbeautyshop.ch
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
amesbury.co.uk
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
distilo.com
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
piet-zoomers.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
sartoria.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
verso.be

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
excellenza.nl
men.style.com
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
thesartorialist.blogspot.com
yvra.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 22-10-2010 21:35:30 ]
I am a black hole shitting into the void
pi_68782797
TVP voor de kwaliteitsposts en niet voor de zinloze discussies.

Waar kan je eigenlijk zo'n mooie hoed kopen als uit het vorige topic?
Je ziet tegenwoordig toch nog maar weinig echte hoedenwinkels...
pi_68783372
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:34 schreef Queque het volgende:
TVP voor de kwaliteitsposts en niet voor de zinloze discussies.

Waar kan je eigenlijk zo'n mooie hoed kopen als uit het vorige topic?
Je ziet tegenwoordig toch nog maar weinig echte hoedenwinkels...
Matelot in Breda is waar ik mijn Stetson vandaan heb.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_68785517
TVPauper.
pi_68785860
tvp, en nu maar hopen dat er eindelijk eens fatsoenlijke posts komen en dus geen bloemetjes.
pi_68790807
Nieuwe trench:

pi_68790838
waar komt de verandering in de TT vandaan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68790961
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:43 schreef Mirjam het volgende:
Nu mag ik eindelijk ook mee discusseren
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:33:33 #9
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68793053
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:43 schreef Mirjam het volgende:
Van mij, om discussie zoals aan het einde van deel 7 te voorkomen. 'Ware fijnproevers' is nogal nauw geformuleerd. Zelfs op www.stijlforum.nl (de ambitieuzer grotere broer van dit topic) slaan ze elkaar de kop in wat nu daadwerkelijk waarlijk fijnproever materiaal is. Er lijkt mij geen ruimte op fok voor dit nauwe segment. Voor het segment 'betere' herenkleding lijkt mij wel ruimte, waarin altijd ruimte is voor stapjes omhoog. Suit Supply en Magnanni zijn 'betere' herenkleding (vergeleken met H&M en Manfield), maar zeker geen waar fijnproever materiaal.
pi_68794931
Misschien moet je dan uit het topic wegblijven ipv de geest van de serie om zeep te helpen?

TVP
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68795540
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:42 schreef wesley_k het volgende:
Nieuwe trench:

[ afbeelding ]
Ik sta best open voor variatie, maar das gewoon een wijvenjas
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 8 mei 2009 @ 01:38:54 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68796211
ik verander de topictitel terug naar de oorspronkelijke titel, maar verwacht wel dat iedereen hier altijd welkom is.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:24 schreef W1ZZ het volgende:
Misschien moet je dan uit het topic wegblijven ipv de geest van de serie om zeep te helpen?

TVP
en dit verwacht ik dus níét.
pi_68797961
Met alle respect Mirjam, een aantal posters waaronder ik post al sinds deel #1 in dit topic en zagen het in het laatste deel nogal afglijden. Ik beschouw posts over merken als Esprit, Mexx, Zara en H&M als offtopic en zie er daarnaast geen probleem in dat er daarvoor nog een topic wordt geopend. Dan ga je dus niet eigenhandig de hele geest van een topicserie veranderen omdat het je niet bevalt dat een aantal mensen in een topic niet over jouw spullekes wil praten. Net of je na 27 Feyenoord fantopics ineens 'Het grote Feyenoord (en Ajax!) fantopic #28' opent.
pi_68798304
@ W1ZZ daar sluit ik mij geheel bij aan.
Maar zullen we ophouden met verder discusieren en ontopic blijven?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:00:27 #15
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68798489
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef W1ZZ het volgende:
Met alle respect Mirjam, een aantal posters waaronder ik post al sinds deel #1 in dit topic en zagen het in het laatste deel nogal afglijden. Ik beschouw posts over merken als Esprit, Mexx, Zara en H&M als offtopic en zie er daarnaast geen probleem in dat er daarvoor nog een topic wordt geopend. Dan ga je dus niet eigenhandig de hele geest van een topicserie veranderen omdat het je niet bevalt dat een aantal mensen in een topic niet over jouw spullekes wil praten. Net of je na 27 Feyenoord fantopics ineens 'Het grote Feyenoord (en Ajax!) fantopic #28' opent.
Je hebt mij nog nooit over genoemde merken in dit topic gehoord. Ik zit om budgettaire redenen vast aan Suit Supply en Magnanni. Daar ben ik voor nu blij mee en ik vind het fijne spullen, maar ik heb niet de illusie (noch de ambitie) dat het waar fijnproevers materiaal is. Zeker Suit Supply is gewoon een liefdeloze dozenschuiver. Over die merken praten is dus eigenlijk uit den boze als je je aan het topic houdt. Een breed herenkleding topic lijkt mij levensvatbaarder dan een 'waar fijnproevers'-topic. Dit topic zal evengoed 'gekaapt' blijven worden door pleps met hun Suit Supply pakjes, rtw shirtjes met plastic knopen en kekke schoentjes.
pi_68799206
Wat mij betreft kunnen er twee topics naast elkaar bestaan Gimmick. Maargoed...

Ontopic: ik zag gisteren in de UB een vent in een perfect zittende SB frock coat (basically gewoon een pak waarvan het jasje tot net boven de knieën komt) met peaked lapels rondlopen. Héél gaaf en had ik nog nooit in 't echt gezien. Lekker dandy Als 'ie nog een keer in dat ding rondloopt vraag ik 'm of 'ie op de foto wil.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:09:05 #17
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68802560
laten we gewoon dit topic zoals het bedoeld was in ere houden, het is nergens voor nodig om dat soort discussies aan te zwengelen en de rest een beetje te narren daarmee.
de titel is duidelijk, de insteek is duidelijk.
wil je wat anders, open dan een eigen topic, maar ga níét eigenhandig de complete geest van een reeks vergallen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:43:31 #18
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68803944
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:09 schreef Mirjam het volgende:
laten we gewoon dit topic zoals het bedoeld was in ere houden, het is nergens voor nodig om dat soort discussies aan te zwengelen en de rest een beetje te narren daarmee.
wil je wat anders, open dan een eigen topic, maar ga níét eigenhandig de complete geest van een reeks vergallen.
Duidelijk. Het was juist mijn doel om opmerkingen in de trant van 'Is niet voor fijnproevers!', 'Hoort hier niet!', 'Pauper!' te voorkomen (zie o.a. laatste twee pagina's vaan deel 7). Maar goed, die opzet is niet geslaagd.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:12:21 #19
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68804992
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:43 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Duidelijk. Het was juist mijn doel om opmerkingen in de trant van 'Is niet voor fijnproevers!', 'Hoort hier niet!', 'Pauper!' te voorkomen (zie o.a. laatste twee pagina's vaan deel 7). Maar goed, die opzet is niet geslaagd.
na 7 delen heeft het geen zin de opzet van een topic te veranderen
de regulars hier moeten ook niet meteen zo happen, maar een apart topic naast dit topic lijkt me dan beter
pi_68806656
Een serieuze vraag over schoenen voor fijnproevers.

Ter inleiding maak ik een analogie over denim voor fijnproevers.
Denim liefhebbers zijn verzot op jeans die 'gedragen' zijn, d.w.z. door gebruik lichte plekken en slijtages e.d. vertonen.

Hoe zit dit met schoenen?
Moet voor de fijnproever de schoen het liefst als nieuw ogen?
Niet gedragen de schoen opbergen met schoenspanners, regelmatig poetsen en bij een eerste echte slijtage de schoen weggooien en een nieuw paar kopen?
Of moet het leer van de schoen het liefst 'agen', verweren en karakter krijgen?

Ik persoonlijk vind een nieuw paar schoenen nooit echt mooi, pas als het leer rimpels en slijtges gaat vertonen worden ze mooi.
En past zo'n oude schoen dan bij een net pak of moeten deze verweerde schoenen dan het liefst casual onder een jeans of zo gedragen worden?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:26:42 #21
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68807407
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:03 schreef nout72 het volgende:
Een serieuze vraag over schoenen voor fijnproevers.

Ter inleiding maak ik een analogie over denim voor fijnproevers.
Denim liefhebbers zijn verzot op jeans die 'gedragen' zijn, d.w.z. door gebruik lichte plekken en slijtages e.d. vertonen.

Hoe zit dit met schoenen?
Moet voor de fijnproever de schoen het liefst als nieuw ogen?
Niet gedragen de schoen opbergen met schoenspanners, regelmatig poetsen en bij een eerste echte slijtage de schoen weggooien en een nieuw paar kopen?
Of moet het leer van de schoen het liefst 'agen', verweren en karakter krijgen?

Ik persoonlijk vind een nieuw paar schoenen nooit echt mooi, pas als het leer rimpels en slijtges gaat vertonen worden ze mooi.
En past zo'n oude schoen dan bij een net pak of moeten deze verweerde schoenen dan het liefst casual onder een jeans of zo gedragen worden?
In principe kan het bovenleer van kwaliteitsschoenen heel erg lang meegaan. Ik denk dat er een verschil zit tussen zwartlerenschoenen en bruinleer. Zwart 'leeft' niet dus moet er altijd zo net mogelijk uit zien. Dus goed gepoetst zwart. Loopplooien zijn zelfs met spanner gebruik onoverkomelijk en zolang de neus niet omhoog wijst is daar niets mis mee.

Bruinleer kan mooier verweren, het krijgt een natuurlijk tintverloop. Bruin is sowieso informeler en hoe heftiger de verschillende tinten zijn, hoe informeler de schoen wordt.
pi_68815387
Sluit ik me bij aan.
pi_68819075
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik sta best open voor variatie, maar das gewoon een wijvenjas
Juist Trenchcoat is van oorsprong een mannelijk kledingstuk.
pi_68823937
@Gimmick

Ja ik kan het hier wel in vinden denk ik.
Maar is bruin leer per definitie informeler dan zwart?
Zegt de etiquette dit?
Zelf vind ik bruin leer vaak chiquer of de schoen oogt al snel duurder en exclusiever.
pi_68824799
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:21 schreef nout72 het volgende:
@Gimmick

Zegt de etiquette dit?
Zelf vind ik bruin leer vaak chiquer of de schoen oogt al snel duurder en exclusiever.
Zwart is altijd de meest formele kleur.
pi_68827298
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:44 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Zwart is altijd de meest formele kleur.
behalve bij black-white tie
pi_68827474
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:06 schreef wesley_k het volgende:

[..]

Ja, maar dan wel op functionele lengte, oftewel tot onder de knie. Bij deze lengte is 't gewoon een wijvenjas
pi_68827577
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:21 schreef nout72 het volgende:
@Gimmick

Zegt de etiquette dit?
Zwarte schoenen zijn altijd formeler dan bruine schoenen. Ik ben met je eens dat bruine schoenen chiquer overkomen, maar alleen als we het hebben over toch al het hoge segment schoenen (zeg traditionele Britse schoenen bijv.).
pi_68831951
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:06 schreef wesley_k het volgende:

[..]

Originele mannenjassen zijn juist lang, dat is veruit het stijlvolst. Zal iedereen het mee eens zijn.
Daarnaast is die jas die de nieuwe mode zou zijn, smaller bij de taille. En juist, dat is voor vrouwen.
Mannen hoeven namelijk geen geaccentueerde taille.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:44:05 #30
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_68832613
tvp
pi_68832887
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Originele mannenjassen zijn juist lang, dat is veruit het stijlvolst. Zal iedereen het mee eens zijn.
Daarnaast is die jas die de nieuwe mode zou zijn, smaller bij de taille. En juist, dat is voor vrouwen.
Ben ik het niet mee eens.
Het is afhankelijk van je figuur.
Ben je niet bepaald breedgeschouderd dan valt een trenchcoat zonder taille als een vormeloze zak, een lichte taillering corrigeert dit en doet lijken dat het figuur zo slecht nog niet is
Natuurlijk valt dan weer te beargumenteren dat een man zonder brede schouders geen echte man is...
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:04:46 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_68835343
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat is onzin, bij mannen wordt de taille ook geaccentueerd, al is het niet zo extreem als bij vrouwen. Bij een mooi gesneden jasje zit ruimte tussen de armen en de taille. Dit geldt voor een jasje, maar ook (in iets mindere mate) voor een overjas.
pi_68841275
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:04 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dat is onzin, bij mannen wordt de taille ook geaccentueerd, al is het niet zo extreem als bij vrouwen. Bij een mooi gesneden jasje zit ruimte tussen de armen en de taille. Dit geldt voor een jasje, maar ook (in iets mindere mate) voor een overjas.
ik kom nooit mannenkleding tegen die duidelijk geaccentueerd is.
In mijn zoektoch naar de perfecte jas kom ik het nooit tegen. Zeker niet met die band rond de taille.
Gewoon t-shirts, overhemden ed zijn ook niet gaccentueerd. Heel soms een beetje, maar veel subtieler dan die trenchcoat. En dat subtiele is dan inderdaad om minder breed zijn op te vangen.

Als dit hier wordt besproken, vraag ik mij af(en ik denk 95% van nedeland) waarom dit topic niet "herenkleding voor de ware metrosexueel" heet

[ Bericht 1% gewijzigd door Ascendancy op 09-05-2009 18:00:02 ]
pi_68845477
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:44 schreef QCC het volgende:
tvp
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_68848696
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

ik kom nooit mannenkleding tegen die duidelijk geaccentueerd is.
In mijn zoektoch naar de perfecte jas kom ik het nooit tegen. Zeker niet met die band rond de taille.
Gewoon t-shirts, overhemden ed zijn ook niet gaccentueerd. Heel soms een beetje, maar veel subtieler dan die trenchcoat. En dat subtiele is dan inderdaad om minder breed zijn op te vangen.

Als dit hier wordt besproken, vraag ik mij af(en ik denk 95% van nedeland) waarom dit topic niet "herenkleding voor de ware metrosexueel" heet
Grapjurk. Tegenwoordig loopt de modebewuste man JUIST in getailleerde kleding (bijv. overhemden) ipv die vormloze aardappelzakken. Niets metroseksueels aan bovendien.
pi_68850816
Sorry ik houd me er voor de rest wel buiten. Nlijkbaar tel je alleen mee als je als een hersenloze achter de dure merken aan loopt.

Damn, waarom mogen er in de KLB geen topics over metroexuele LIF'ers gemaakt worden
pi_68851802
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
Sorry ik houd me er voor de rest wel buiten. Nlijkbaar tel je alleen mee als je als een hersenloze achter de dure merken aan loopt.

Damn, waarom mogen er in de KLB geen topics over metroexuele LIF'ers gemaakt worden
Het getailleerd zijn is iets algemeens in de mode, niet voorbehouden aan dure merken.
Het zgn. "slim fit" is ook al lang geen modegril meer, maar een (naar ik voorspel) blijvende pasvorm naast de "regular fit" waar je dus voor kunt kiezen.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:52:07 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68869489
Om even terug te komen op mijn vraag in het vorige topic, uiteindelijk heb ik gekozen voor bruine schoenen, spijkerbroek, bruine riem, wit overhemd en een zwart colbert met een hele lichte krijtstreep
pi_68901599
tvp
pi_68902042
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:52 schreef Erasmo het volgende:
Om even terug te komen op mijn vraag in het vorige topic, uiteindelijk heb ik gekozen voor bruine schoenen, spijkerbroek, bruine riem, wit overhemd en een zwart colbert met een hele lichte krijtstreep
Ik zou in jouw geval voor een lichtgrijs of donkerblauw jasje (effen of met een werkje) hebben gekozen. Zwart en bruin combineren niet en een krijtstreep, waar ik sowieso al tegen ben, is imo ook niet zo mooi als los jasje.
pi_68918728
Ik heb vandaag geshopt als een malle!

- Nieuwe blazer
- Nieuwe spijkerbroek (handwerk en gelimiteerde oplage )
- Kekke riem
- Schoenen met matchende sokken

pi_68923549
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb vandaag geshopt als een malle!

- Schoenen met matchende sokken

[ afbeelding ]
pi_68939577
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 08:31 schreef W1ZZ het volgende:
Inderdaad. Als TS van #1 sta ik erop dat #8 dezelfde titel draagt!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:52:34 #44
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_68947263
-edit: offtopic, Guess is niet TT

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 13-05-2009 17:35:34 ]
Het komt goed. Zo niet, dan toch
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:40:02 #45
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_68970750
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:28 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Inderdaad. Als TS van #1 sta ik erop dat #8 dezelfde titel draagt!
Soli, 't is flink afgezakt. Net als SF zelf. Wat maakt 't nog uit?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_68974391
Afgezakt, net als 'stijl' zelf door de jaren heen.
Het lijkt een niche te worden in een commerciële wereld.

via Esquire.com kwam ik een serie afbeeldingen tegen die de ontwikkeling van stijl vanaf 1933 - 2008 vertegenwoordingen. (Link: http://www.esquire.com/style/style-evolution-0908)

Zelf vind ik de mode vanaf 1965 maar schril afsteken bij de verfijnde en stijlvolle voorkomens van mannen tussen die periode en 1933. Ik had even tijd over en heb de meest opvallende afbeeldingen bij elkaar gezet:

[ Bericht 0% gewijzigd door kortsluiting87 op 13-05-2009 12:30:37 ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:30:23 #47
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_68985038
Waar te halen ''Magnanni Canela Oxford''. Nergens te koop.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 17 mei 2009 @ 23:10:44 #48
67670 Skv
Cynist.
pi_69135776
Gave overjas van Oger gezien, kost alleen 800 euro. Toch nog maar even over nadenken..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_69136870
Als hij van hoge kwaliteit is (goede stof en pasvorm en handgemaakte of anderszins lastige details) is 800E een prima prijs.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:41:37 #50
67670 Skv
Cynist.
pi_69193598
Zal van de week even een foto posten!
Iemand ervaring met (over)jassen van Oger? Blijft het allemaal er een beetje mooi uitzien en is het stevig genoeg?
pi_69197593
Weet niet of dit helemaal hier past aangezien iedereen hier het normaal vind om met schoenen van 300+ euro te lopen. Ik ben echter maar een arme student die er fatsoenlijk bij probeert te lopen, af en toe.

Dit paar gekocht vanmiddag bij de Monfrance outlet(die vrijwel naast de Monfrance-winkel op het Onze Lieve Vrouweplein ligt in Maastricht).
Het merk, Praeses, kende ik eerlijk gezegd nog niet. Wel fijn en rustig geholpen daar. Kostte ¤110,-

Lawa mena hau lala!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:59:59 #52
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69200743
Ik vind dat ze er netjes uitzien, zeker voor dat geld. Schoenen bij Sascha/Invito/Manfield kosten ook zoiets, maar die zijn allemaal heel lelijk en ogen direct al goedkoop. Alleen zool lijkt wel vrij dik. Is dat leer of rubber?
pi_69222561
Rubberen zool.
Niet echt daarop uitgezocht ofzo maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat lekkerder vind lopen.
Misschien moet ik eens duurdere schoenen met een leren zool kopen maar tot nu toe kreeg ik vrij snel last van m'n voeten bij de schoenen met leren zool die ik heb gehad.
Lawa mena hau lala!
pi_69222989
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:36 schreef Rubstah het volgende:
Rubberen zool.
Niet echt daarop uitgezocht ofzo maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat lekkerder vind lopen.
Misschien moet ik eens duurdere schoenen met een leren zool kopen maar tot nu toe kreeg ik vrij snel last van m'n voeten bij de schoenen met leren zool die ik heb gehad.
Door een schoenmaker een rubberen zool over het leer laten zetten.
pi_69224885
@Rubstah: leer is natuurlijk in eerste instantie stugger dan rubber... Dat gaat er echter mettertijd wel af maar ik geef toe dat de voorkeur voor leren zolen puur esthetisch bepaald is.
pi_69231492
Rubstah, voor 110euro kun je zeker niet klagen. Ziet er voor die prijs goed uit.
  woensdag 20 mei 2009 @ 23:23:32 #57
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_69245550
Praeses zijn voor het geld wel prima schoenen.
pi_69251952
Vooral de kleur is goed, ben alleen bang dat ze bij frequent gebruik ontzettend zullen ribbelen (bij gebrek aan een beter woord).
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:54:06 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69457264
Bij Assem geweest, daar houden ze nu een uitverkoop. Wie Santoni of Magnanni schoenen wilt kopen. Sommige paren 30% korting. Ik zat alleen te twijfelen tussen twee modellen vandaag. Toch maar nog niet gekocht.

Het gaat om deze schoenen:

Lichte voorkeur voor de bovenste.

Of wellicht deze:

Alleen het probleem dat het bijna twee honderd euro duurder is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_69457737
Ik zou sowieso voor de bovenste gaan, maar ik heb dan ook een sterke afkeer van Derbies en dubbele monkstraps.
pi_69459374
Zelf ben ik geen fan van de dubbele monk. De keus tussen de eerste en tweede is wel lastig.
Het zijn beide prachtige schoenen.

Bovenste is misschien wel de mooiste schoen, maar mij net iets te classy.
Daarom zou ik zelf sneller voor de 2e gaan maar dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak.
pi_69475381
Ik zou persoonlijk voor die onderste(dubbele monk) gaan, geen twijfel mogelijk.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_69475446
Ik zou ook geen monks doen. Maar moest ik eruit kiezen, de 2e.

Edit: Zie dat die dubbele monk 535 euro kost. Ik zou die schrappen en kiezen uit de eerste 2.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:30:30 #64
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_69515383
Die dubbele monk zou ik absoluut kunnen aanraden.
No bad soldiers under a good leader
  zondag 31 mei 2009 @ 13:27:16 #65
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_69573060
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ik zou sowieso voor de bovenste gaan, maar ik heb dan ook een sterke afkeer van Derbies en dubbele monkstraps.
Uh, de bovenste schoen is een derby?

Vind zelf optie 2 het mooiste, vind een dubbele gesp wat teveel van het goede.
pi_69573120
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:00 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je hebt mij nog nooit over genoemde merken in dit topic gehoord. Ik zit om budgettaire redenen vast aan Suit Supply en Magnanni. Daar ben ik voor nu blij mee en ik vind het fijne spullen, maar ik heb niet de illusie (noch de ambitie) dat het waar fijnproevers materiaal is. Zeker Suit Supply is gewoon een liefdeloze dozenschuiver. Over die merken praten is dus eigenlijk uit den boze als je je aan het topic houdt. Een breed herenkleding topic lijkt mij levensvatbaarder dan een 'waar fijnproevers'-topic. Dit topic zal evengoed 'gekaapt' blijven worden door pleps met hun Suit Supply pakjes, rtw shirtjes met plastic knopen en kekke schoentjes.
Pleps
pi_69576301
Suitsupply maatwerk verdient hier zeker wel een plaats. Als je het vergelijkt met maatwerk tot 1000 euro is het zeker wel de moeite waard. idem voor de maatshirts.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  zondag 31 mei 2009 @ 15:48:27 #68
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69576326
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:46 schreef postman het volgende:
Suitsupply maatwerk verdient hier zeker wel een plaats. Als je het vergelijkt met maatwerk tot 1000 euro is het zeker wel de moeite waard. idem voor de maatshirts.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:09 schreef Mirjam het volgende:
pi_69584431
Gisteren een prachtig jasje gezien bij Loro Piana. Dat wordt sparen.
pi_69587851
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:27 schreef Eland het volgende:

[..]

Uh, de bovenste schoen is een derby?

Vind zelf optie 2 het mooiste, vind een dubbele gesp wat teveel van het goede.
De bovenste schoen is een variant op de blucher waarbij de flap niet overloopt in de zool maar in een oxford stiknaad, zeker geen derby dus.
  maandag 1 juni 2009 @ 14:24:32 #71
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69602151
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

De bovenste schoen is een variant op de blucher waarbij de flap niet overloopt in de zool maar in een oxford stiknaad, zeker geen derby dus.
Naar mijn mening is het ook een derby. Bij een oxford is de veterrij gesloten en bij een derby open. Hier is de veterrij open. Zo dus:

Engie verschil is dat de schoen op de foto minder vetergaatjes heeft.
pi_69602603
Dat is echter geen blucher, wat het plaatje ook moge zeggen. Dit is een blucher:

Lees er anders Handgemaakte herenschoenen van Laszlo Vass nog eens op na.
  maandag 1 juni 2009 @ 15:15:18 #73
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_69603547
Wat zijn dan echt constructie verschillen (dus buiten een paar visuele dingetjes) tussen de schoen van de afbeelding en jouw afbeelding?

Maar goed, over de term blucher doe ik geen uitspraken (hoor ik voor het eerst). Ik vind alleen de schoen zoals gepost door een derby (door de veters en hoe de tong vast zit). Satoni vindt dat overigens ook:

pi_69603967
Ik ben geen expert op het gebied van de constructie van schoenen (kan net norvegese, goodyear en (rapid) blake uit elkaar houden), maar wat het uiterlijk betreft loopt de lap leer van de vetering dus door tot in de zool, terwijl deze bij de derby al halverwege ophoudt of afloopt in een boog. Verschil is dus voor zover ik weet puur visueel, maar ik zou never ever derbies dragen. Ook omdat de meeste Nederlanders helaas denken dat derbies prima onder pakken kunnen terwijl het toch echt vrijetijdsschoenen zijn. Oxfords, die gaan onder een pak.
pi_69709385

Nieuwe jas van Oger.

Schoenen van Silvano Sassetti (kreeg er nog 280 euro korting op!)

Mijn vraag: hoe moet ik deze schoenen onderhouden? Het leer is niet glad, maar ruw. Wil het graag een beetje zo houden. Ben erg tevreden met mijn aanschaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 04-06-2009 20:16:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')