Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 21:29 | |
Hier alweer deel 160 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen. ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend). De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 99% gewijzigd door Ofyles2 op 06-05-2009 21:34:22 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 6 mei 2009 @ 21:29 | |
quote:Nou nee. F = M*a dus hooguit de massa als conversie. Kracht en versnelling zijn recht evenredig aan elkaar ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 21:31 | |
quote:En juist die massa speelt de belangrijkste rol in het geheel. | ||
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 21:31 | |
maar als je geen vermogensbeperking meer hebt van de bovenleiding... dan kan je natuurlijk op veel meer assen een motortje knopen ![]() | ||
dennistd | woensdag 6 mei 2009 @ 21:34 | |
| ||
dennistd | woensdag 6 mei 2009 @ 21:35 | |
quote:maar dan moet je met een zware goederentrein wel heel erg oppassen dat je koppelingen het niet begeven.. | ||
ghizzer | woensdag 6 mei 2009 @ 21:35 | |
tvp | ||
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 21:39 | |
![]() | ||
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 21:41 | |
quote: ![]() ![]() | ||
TommyGun | woensdag 6 mei 2009 @ 21:41 | |
http://frontpage.fok.nl/column/7551 ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 21:44 | |
quote:Dan kunnen de Oostenrijkers jaloers gemaakt worden die het nu nog doen met een RailJet via de bovenleiding. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 mei 2009 @ 21:47 | |
quote:Wat een kut"column" ![]() | ||
TommyGun | woensdag 6 mei 2009 @ 21:48 | |
quote:Enkel om geen "tvp" te hoeven posten. Die hippe Japanse treinen uit 't vorige topic overtref ik toch niet meer ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 mei 2009 @ 21:50 | |
quote:Kom op zeg je hebt toch wel IETS te melden? ![]() | ||
sander89 | woensdag 6 mei 2009 @ 21:52 | |
![]() | ||
TommyGun | woensdag 6 mei 2009 @ 21:58 | |
quote:Sinds ik een eigen auto heb ga ik nooit meer met de trein, maar vind 't nog wel leuk om jullie erover bezig te zien ![]() Spijt me ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 6 mei 2009 @ 22:04 | |
quote: ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-05-2009 22:18:22 ] | ||
James1988 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:06 | |
@TT: Blijven de VIRMs dan nog vrolijk doorpiepen? | ||
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:08 | |
quote:Ik denk het haast wel. ![]() | ||
James1988 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:12 | |
Mooi. Maar nee, doe maar geen H2-treinen. Een bovenleiding + panto is veel toffer imo. | ||
dennistd | woensdag 6 mei 2009 @ 22:13 | |
De bovenleiding zou alleen met luchthaken opgehangen moeten zijn en niet aan palen, want die staan je er vaak voor als je een foto wilt maken ![]() | ||
Guard | woensdag 6 mei 2009 @ 22:14 | |
TerugVindPlaatje:![]() London, St Pancras. In Oktober ben ik er weer ![]() | ||
NikkelCobalt | woensdag 6 mei 2009 @ 22:14 | |
quote:Dat, en het slurpende geluid van de waterstofpomp ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:16 | |
quote:Wat ben ik dan ook opgelucht dat de Eurostar nu sneller door Zuidoost-Engeland raast. Al vond ik een Eurostar gevoed door de derde rails wel zijn charme hebben. | ||
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:17 | |
quote:Wel met elektriciteit die door kerncentrales opgewekt worden. | ||
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 22:18 | |
quote:Een VIRM moet tweemaal per uur bijtanken ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:29 | |
quote:Zeer optimistisch. Volgens mij ben je uren kwijt met het bijtanken van een brandstofcelbus. | ||
Dichterbijer | woensdag 6 mei 2009 @ 22:32 | |
quote:Ik in juli al... en zoals het er nu uitziet zit er ook een stoomtrein in richting Minehead ![]() | ||
James1988 | woensdag 6 mei 2009 @ 22:46 | |
Dan TVP ik ook mee: Ik moet nog eens teruggaan... ik heb Gare du Nord niet eens van buitenaf op de foto staan ![]() | ||
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 22:48 | |
quote: ![]() ![]() | ||
Quyxz_ | woensdag 6 mei 2009 @ 23:03 | |
Iemand nog tips voor het superduper uber vetste ( ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Quyxz_ op 06-05-2009 23:12:48 ] | ||
daanski82 | woensdag 6 mei 2009 @ 23:05 | |
* daanski82 trekt het volgende even uit de oude topic:quote:hoe zou dit voorbij moeten zijn dan ? | ||
Dr_Flash | woensdag 6 mei 2009 @ 23:31 | |
quote: ![]() | ||
NikkelCobalt | woensdag 6 mei 2009 @ 23:31 | |
quote:Gebruiken om lijntjes coke mee uit te zetten? | ||
Guard | woensdag 6 mei 2009 @ 23:35 | |
quote:Wel al +4 ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 mei 2009 @ 23:36 | |
quote:Ja ![]() Probeer eens jezelf alle hoeken van het land te laten zien. Dus: [home] - Nieuweschans - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - [home] Hint: Zelfs vanuit Utrecht Centraal lukt het je niet zonder nachtnettreinen ![]() | ||
Guard | woensdag 6 mei 2009 @ 23:43 | |
quote:Ga internationaal met je ov-tje, naar Maastricht en dan met Veolia 50 naar Aachen.... | ||
Dr_Flash | woensdag 6 mei 2009 @ 23:44 | |
kan je beter vie Heerlen gaan en dan een Euregioticket pakken. Wat je DAAr allemaal mee kan ![]() | ||
Guard | woensdag 6 mei 2009 @ 23:48 | |
quote:Als student heb je natuurlijk niet die paar knaken voor een euregioticket, en moet het gratis ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 23:50 | |
quote:Lukt makkelijk. Mits je de route anders rijdt en je tussen Groningen en Den Helder even afsteekt door via Leeuwarden te gaan en dan de bus over de afsluitdijk neemt. | ||
its_me_ | donderdag 7 mei 2009 @ 00:02 | |
quote:Wat kan je daar dan wel mee? ![]() | ||
Quyxz_ | donderdag 7 mei 2009 @ 00:21 | |
quote:idd, ik heb dan wel een keer 2 euro betaalt voor ICE toeslag, maar daarna was het echt 3 dagen vasten. | ||
#ANONIEM | donderdag 7 mei 2009 @ 00:22 | |
tvp | ||
Duvel | donderdag 7 mei 2009 @ 08:21 | |
quote:Volgens mij eerder de adhesie. | ||
dennistd | donderdag 7 mei 2009 @ 15:37 | |
Het is prutsrail nu echt in de kop geslagen:quote: ![]() | ||
Ou-Tannu | donderdag 7 mei 2009 @ 16:50 | |
een 1800 e-loc hoeven ze toch niet te laten door brullen? als die een tijdje moet wachten kan de e-loc toch wel even de panto droppen? | ||
dennistd | donderdag 7 mei 2009 @ 17:13 | |
quote:nouja, het geluid schijnt niet eens het grote probleem te zijn, maar om een trein daar aan de kant te zetten en te keren schijnt een vergunning nodig te zijn, ongeacht welk materieel... | ||
Sj0rSz | donderdag 7 mei 2009 @ 17:17 | |
Zo, dat was een leuk reisje met mijn MP-kaartje. Straks even wat foto's plaatsen. | ||
Ofyles2 | donderdag 7 mei 2009 @ 17:22 | |
quote:Mogelijke ruilactie: Alle aanwezige DDM-1's op de serie 3300 ruilen met de DD-AR's op de serie 4300 (Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad). | ||
dennistd | donderdag 7 mei 2009 @ 17:30 | |
De 3300 en 4300 lopen in elkaar over, zie http://somda.nl/www/forum/6733/ | ||
Ofyles2 | donderdag 7 mei 2009 @ 17:36 | |
quote:Vind ik wel onhandig, aangezien de 4300 in de spits hele volksstammen moet vervoeren en de 3300 nog steeds ontdekt moet worden. | ||
Sj0rSz | donderdag 7 mei 2009 @ 18:05 | |
Even wat foto's van vandaag ![]() Deze Mat '64 stond te wachten te Den Bosch. Voordat hij vertrok kwam ook de intercity naar Eindhoven nog binnenrijden, die uiteindelijk met vertraging zou vertrekken. Deze twee locs van ACTS stonden ook in Den Bosch. De foto is gemaakt vanuit een rijdende DD-AR, dus het beeld is niet supergoed. Een SLT stond te wachten in Geldermalsen om terug te keren naar Utrecht. En ook nog een oranje VIRM. Deze kwam ik tegen op Amersfoort. De route ging onder meer via Tilburg naar Den Bosch en Tiel richting Zutphen. Vanaf daar via Apeldoorn en Utrecht naar Rotterdam om tot slot in Tilburg te eindigen. Op Rotterdam kwam ik overigens nog een defecte zuurstok tegen en de trein tussen Apeldoorn en Amersfoort was ICL. De buitenkant leek op ICK, maar de binnenkant is vele malen beter. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 mei 2009 @ 18:19 | |
quote:Dieseltractie bij ACTS, Hoe lang nog... [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 07-05-2009 19:00:09 ] | ||
Wadloper | donderdag 7 mei 2009 @ 18:36 | |
quote: ![]() ![]() | ||
dennistd | donderdag 7 mei 2009 @ 19:14 | |
quote:nouja, die dingen staan er al een tijdje te niksen volgens mij... | ||
Sj0rSz | donderdag 7 mei 2009 @ 19:16 | |
quote:Uhhu, klopt. Tussen Zwijdrecht en Barendrecht zag ik overigens ook nog een ACTS-loc staan. Volgens mij rijdt die nog wel af en toe. | ||
Palmboom313 | donderdag 7 mei 2009 @ 19:23 | |
Alweer de 2e keer deze week dat een conducteur in de intercity van Nijmegen naar den Helder zegt dat deze trein stopt op Amsterdam Bijlmer-Arena. ![]() ![]() | ||
Brembo | donderdag 7 mei 2009 @ 19:27 | |
quote:Waarom die lijn niet met sprinter materieel inzetten en DD-AR op andere trajecten, waar het geen overlast geeft. Bijvoorbeeld in Zeeland of zo, en daarbij een 1800 is vrij snel stil als ie gestopt is. | ||
dennistd | donderdag 7 mei 2009 @ 19:28 | |
Het zou gewoon zo dat als op een station een intercity gaat stoppen dat daar dan ook alle intercity's moeten stoppen (m.u.v. een vroege trein natuurlijk, zoals de eerste trein Enschede-Hengelo die stopt op Drienerlo). Net als het feit dat er stoptreinen zijn die niet stoppen op alle stations, en er treinen intercity genoemd worden omdat ze twee stations overslaan ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 mei 2009 @ 19:34 | |
quote:Of dat lijntje Rotterdam Hoorn wat zaandam enzo overslaat... ![]() Ook een keer mis gegaan bij mij ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 19:40 | |
quote:Beetje kortzichtig natuurlijk. Bijvoorbeeld: 1. Het is de schuld van Prorail want ze hebben geen vergunning gevraagd 2. Het is de schuld van de gemeente Hoorn want die heeft geen vergunning afgegeven (of: want die heeft geëist dat daar een vergunning voor moest komen) 3. Het is de schuld van NS want die moeten maar niet willen doorrijden tot Kersenboogerd 4. Het is de schuld van de NIMBY's want die gaan erover janken (of: want die willen dat NS doorrijdt tot Kersenboogerd) 5. Het is de schuld van Alsthom want die bouwt treinen zo dat die compressor moet blijven draaien 6. Het is de schuld van compressorfabriek want die maakt herriemakende teringcompressors en zo hou je het nog wel even vol. We zijn in NL zo ontzettend goed in het vingertje wijzen naar een ander ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 mei 2009 @ 19:41 | |
quote:ACTS gebruikt wat spoortjes daar ja. Onder andere om van loc te wisselen als goederentreinen richting havens willen gaan. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 19:49 | |
quote:Darkwing Duck aan deze kant van de dampkring, Hoe lang nog..... ![]() | ||
patatmetfriet | donderdag 7 mei 2009 @ 19:57 | |
Wie overtuigt Darkwing even van het feit dat er een als Vlaflip vermomd weetikhet-ding rondrijdt met nummer 2111, TWEE bakken en GEEN toilet? It's true! | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 mei 2009 @ 20:13 | |
quote:2 Bakken is geen toilet 3 bakken wel. Dat zijn de oude 2 sprintertjes van de zoetermeerlijn | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:15 | |
quote: quote:Nou, jij zelf dus PMF ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 mei 2009 @ 20:16 | |
quote:Mag ik een gooi doen? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:18 | |
quote:Ga je nou nog mee zaterdag? | ||
patatmetfriet | donderdag 7 mei 2009 @ 20:19 | |
quote:Hahaha. Gare kuttrein man, ik moest plassen ![]() | ||
patatmetfriet | donderdag 7 mei 2009 @ 20:20 | |
quote:Het Jeu de Boules Wereldkampioenschap werd in Parijs gehouden. 5 landen deden een gooi naar de prijzen en werden gediskwalificeerd. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 mei 2009 @ 20:22 | |
quote:Ik hoor net van wel ![]() Stoomtractie... Hoe lang nog? | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:22 | |
quote:Het nieuws voor doven en slechthorenden: GLANERBRUG - HEEFT - KABELTELEVISIE!!!!!!!!!!!!! | ||
dennistd | donderdag 7 mei 2009 @ 20:23 | |
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend! | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 mei 2009 @ 20:24 | |
quote:Als jij vervelend mag doen doe ik het ook! ![]() Zo! Puh! ![]() En nu ga ik een pintje pakken in Rotterdam ![]() Met de trein ![]() | ||
Wadloper | donderdag 7 mei 2009 @ 20:24 | |
Gaan jullie richting Friesland dit weekend? ![]() Daar rijdt een DM'90 stel op de lijn Lw - Stv (of Sk, dat kan ook) en er rijden stoomtreinen. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:24 | |
quote:EENTJE he ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:26 | |
quote:Sk - Stv. En een slagje met de buffel kost 2 keer 6 euro. Een slagje met de waterkoker 2 keer 8 euro. Iedereen die met die buffel gaat verdient een tatoeage "Certified Achterlijke Glasgladiool" op zijn voorhoofd dus ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 mei 2009 @ 20:29 | |
En die tatoos verzamel jij Fles? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:32 | |
![]() Belgische 11.8/11.9 op de Oude Lijn, hoe lang nog.... ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:41 | |
quote:Gescalpeerde dieseljosti's op sterk water ftw ![]() | ||
James1988 | donderdag 7 mei 2009 @ 20:46 | |
"Ik ben helemaal alleen, ik heb niemand om mij heen, niemand om eens tegenaan te knallen..." | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 20:47 | |
Zou die 1183 zo'n beetje de laatste dienstvaardige 11 zijn of zo? ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 mei 2009 @ 20:51 | |
quote:Zal leuk in een museum staan ![]() Binnenkort trouwens maar eens die ontbrekende stukjes op mijn spoorkaart invullen. Zijn op de grensbaanvakken na maar erg weinig stukjes meer ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 mei 2009 @ 21:00 | |
quote:Finkers ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2009 21:00:42 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 21:10 | |
quote:De bomen gaan omhoog, de bomen gaan omlaag in Almelo was toch maar weer een trein, vandaag ![]() | ||
James1988 | donderdag 7 mei 2009 @ 21:12 | |
Ik blijf het trouwens absurd vinden dat de deuren van de Beneluxtrein bij een perron gewoon aan beide kanten openkunnen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 mei 2009 @ 21:18 | |
quote:Juustem ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 21:26 | |
quote:Is het ook ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 7 mei 2009 @ 21:32 | |
Toen ik terugkwam uit Parijs had ik vanaf Brussel-Zuid tot aan Roosendaal de Benelux. Ik deelde de reis met een of andere rare meid die iedere 3 minuten een ander verhaal vertelde, en die ging tijdens de rit ook nog op het balkon roken. Ze vroeg me of de trein lang genoeg in Mechelen stil zou blijven staan zodat ze daar nog ergens sigaretten kon kopen, ik zei ja en ze maakte aanstalten om de trein te verlaten... maar besloot dat toch maar niet te doen. Jammer, want ik wilde dat ze oprotte ![]() Anyway, eenmaal te Roosendaal deed ik de deur aan de verkeerde kant open. Toen ik op het andere perron stond (spoor 3 -> spoor 1) en ik de trein zag wegrijden, was die deur toch dicht. Ziet de machinist of HC van de Benelux dat er een deur aan de verkeerde kant openstaat? | ||
Zug-Chef | donderdag 7 mei 2009 @ 21:44 | |
Met het uitzicht op het komende Stoomweekend tussen Sneek en Stavoren, hierbij een korte terugblik naar het zonovergoten Stoomweekend in 2007.![]() Op het Brekkenpaad tussen Workum en IJlst passeert VSM 52 8053 met tussen de Friese boerderijen nabij het dorp Oudega als trein 2 Stavoren - Sneek. Zaterdag 21 april 2007. ![]() Een kilometer verderop, dichter bij Oudega dezelfde trein een flink stuk dichterbij. Zondag 22 april 2007. ![]() VSM 23 071 is met trein 3 vanuit Sneek op weg naar Stavoren en heeft zoeven IJlst gepasseerd en is hier ter hoogte van Nijesijl vastgelegd. | ||
Lemjur | donderdag 7 mei 2009 @ 21:48 | |
Dat van Hoorn is best raar ( misschien een beetje te laat..), maar ze rijden daar voornamelijk met DD-AR, zowel enkel als dubbel, en ik heb nog nooit een 1800+ddm-1 zien staan op dat bijzetspoortje.. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 mei 2009 @ 21:58 | |
quote:Ophouden kun je trainen he ![]() | ||
De_Hertog | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:07 | |
quote:Vooral belangrijk is dan, hoe vaak kom je daar? | ||
Peterselieman | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:09 | |
quote:Update: De treinen rijden vanaf 8 mei toch niet meer door naar Hoorn Kersenboogerd. | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:17 | |
quote:Ik eerlijk gezegd ook niet, maar nog steeds vraag ik me af wat een DDM daar doet. | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:18 | |
quote:Iemand spiritus ofzo? | ||
James1988 | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:38 | |
Mannetje heeft gek haar @Ofyles2: je bedoelt voor de lens van m'n camera? Die is een beetje vuil ja, maar ik vergeet steeds om 'm schoon te maken ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:39 | |
Ik wilde die loc met spiritus overgieten. | ||
James1988 | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:48 | |
Heb je dan niet meer aan benzine? ![]() | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 00:49 | |
Nee. ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 8 mei 2009 @ 04:53 | |
Bezopen thuiskomen na het stappen, hoevaak nog.. | ||
NikkelCobalt | vrijdag 8 mei 2009 @ 05:00 | |
quote:Met de nachttrein? Of heeft je post niks met het treinentopic te maken ![]() | ||
Ou-Tannu | vrijdag 8 mei 2009 @ 08:28 | |
tot ze de nachttreinen wegbezuinigen :w ![]() | ||
Duvel | vrijdag 8 mei 2009 @ 08:30 | |
quote:Ik heb hier maar één vinger voor... | ||
Guard | vrijdag 8 mei 2009 @ 09:33 | |
quote:zolang er nog dieseltractie bij ACTS is ![]() | ||
ReisT | vrijdag 8 mei 2009 @ 10:20 | |
quote:Groesbeek waant zich in de negentiende eeuw. Ze willen geen trein over hun grondgebied, maar als-ie er dan toch komt willen ze wel een station waar ook nogeens alle treinen stoppen... ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 mei 2009 @ 10:47 | |
Groesbeek? Nooit van gehoord! ![]() | ||
De_Hertog | vrijdag 8 mei 2009 @ 11:06 | |
![]() Nieuw station Mook-Molenhoek haalt in één keer reizigersdoelstelling voor de komende tien jaar http://www.gelderlander.n(...)on-in-Molenhoek-.ece | ||
Socios | vrijdag 8 mei 2009 @ 11:59 | |
Nice. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 mei 2009 @ 12:15 | |
Ik mis iets op die foto... een trein! ![]() | ||
Duvel | vrijdag 8 mei 2009 @ 13:14 | |
quote:Daarom is het er ook zo druk, al die mensen staan al de hele dag te wachten. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 8 mei 2009 @ 15:15 | |
Potver ![]() Ik grijp mis naast de kaartje van de Friese Stoomhuppeldepup nu ik morgen met fles ga ![]() Nouja dan jakker ik wel in een reguliere trein erachteraan ofzo ... | ||
Zug-Chef | vrijdag 8 mei 2009 @ 15:34 | |
Reguliere treinen rijden er niet. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 8 mei 2009 @ 15:40 | |
quote:Dat vind ik dan erg slordig van ov9292 die zeggen dat ze er wel rijden... ![]() Maar ze hebben dus voor dit evenement de gewone boel maar geschrapt dus ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 8 mei 2009 @ 15:42 | |
Dat is elk jaar zo, dat gedurende de stoomritten (van 9:00 tot 17:30 ongeveer), de Arrivatreinen niet rijden. | ||
Zug-Chef | vrijdag 8 mei 2009 @ 15:44 | |
Zie ook hier. | ||
James1988 | vrijdag 8 mei 2009 @ 16:14 | |
Zijn er mensen die ergens tussen 11 en 16 mei naar Frankrijk gaan? SNCF houdt dan een open Voor meer info, zie: - SNCF.fr - J'aime le train - Press release - De agenda [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 08-05-2009 16:22:43 ] | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 8 mei 2009 @ 16:51 | |
quote:Bedankt voor de tip, misschien kan ik e.e.a zo plannen dat ik ook voor mijn baan nog even daarheen moet, verzekeringen afsluiten ofzo ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 mei 2009 @ 17:15 | |
NS meldt:quote:Infrabel meldt: quote:Een afgebroken slagboom... hebben we die al eerder gehoord? ![]() @DD: you're welcome! Als je gaat, foto's maken en delen please ![]() | ||
Mathijz | vrijdag 8 mei 2009 @ 19:27 | |
Staat vast al bij vele hier in de agenda, maar dit is er volgende week te zien in Alkmaar. | ||
Zug-Chef | vrijdag 8 mei 2009 @ 19:29 | |
Nee mij zul daar in ieder geval niet vinden. Veels te druk en mooie plaatjes maken kan je op voorhand al shaken. | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2009 @ 19:59 | |
quote:Ah joh lache man een beetje met de fluitketel op en neer pendelen ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 20:01 | |
quote:Wat een Belgenmop! ![]() | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 20:03 | |
quote:De middelvinger... | ||
Duvel | vrijdag 8 mei 2009 @ 21:08 | |
quote:Scherp. +1 | ||
#ANONIEM | vrijdag 8 mei 2009 @ 21:16 | |
Vanmiddag weer een stukje agressie gezien tegen een machinist. De pimpel kwam aan op Almelo CS en er stond een turkse jongen heel erg dicht bij het spoor. Die machinist sprak hem er normaal op aan. Maar die turkse jongen flippen ![]() | ||
Wadloper | vrijdag 8 mei 2009 @ 21:41 | |
quote:Het gaat toch ook niet om 100% perfecte foto's? Je kan er ook heen gaan voor het plezier, om een rit met een stoomtrein te maken (zelf vind ik dat niet erg boeiend, zo'n stoomtrein), maar je kan toch ook gaan voor de ervaring/herinnering? ![]() (Overigens is dit niet bedoeld als kritiek Zug! ![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 8 mei 2009 @ 22:34 | |
Oh tuurlijk Wadloper. Gelijk heb je ook. Ik geef alleen aan dat ik voor mezelf de lat op een bepaalde hoogte hou waardoor zo'n evenement voor mij niet interessant is. | ||
bork | vrijdag 8 mei 2009 @ 22:41 | |
Ik TVP ook mee ![]() ![]() Vanmorgen een paar kilometer voor eindpunt Soller. | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2009 @ 22:42 | |
Ik had vanochtend wat nieuws trouwens ![]() ![]() ![]() | ||
Palmboom313 | vrijdag 8 mei 2009 @ 23:32 | |
quote:Zo bijzonder is dat niet ![]() | ||
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 23:42 | |
De nostalgie herleeft. Vroeger waren drie IRM's, toen nog DD-IRM's, in de spits gebruikelijk. | ||
James1988 | zaterdag 9 mei 2009 @ 00:42 | |
3x VIRM-IV zie ik best vaak eigenlijk. 2x VIRM-IV en 1 VIRM-VI heb ik ook al eens gezien ![]() | ||
Quyxz_ | zaterdag 9 mei 2009 @ 02:13 | |
quote:Dat had ik vandaag ook vanuit Eindhoven naar Utrecht. In Eindhoven stonden maar 4 bakken klaar en toen ik in die trein zat voelde ik een stoot dat er een trein aangekoppeld werd. In Utrecht zag ik toen dat de trein 3 * 4 was. Er werd iets omgeroepen op Eindhoven wat ik niet goed kon horen, iets met een fout in de planning ofzo. ![]() | ||
Ofyles2 | zaterdag 9 mei 2009 @ 02:19 | |
quote:Ik vind het ook een gek gezicht. Dus dan heb je drie IRM's die uit Alkmaar vertrekken. De achterste wordt in Eindhoven afgekoppeld, in Sittard gaan de twee andere hun eigen weg. | ||
James1988 | zaterdag 9 mei 2009 @ 03:30 | |
Vleugeltreinen, don't you just love 'em? ![]() | ||
Ofyles2 | zaterdag 9 mei 2009 @ 03:32 | |
Lekker effectief. Alleen geldt ook nog het 'Just in time delivery'-proces: als er een treindeel te laat is, dan is de rest te laat. | ||
dennistd | zaterdag 9 mei 2009 @ 08:36 | |
Heb nu pas een mailtje gekregen over mijn GTBV van 1 april, is het normaal dat het zo lang duurt? De vorige was er na twee weken al ofzo | ||
Wadloper | zaterdag 9 mei 2009 @ 11:14 | |
quote:Ok! ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 9 mei 2009 @ 11:52 | |
Kom, ik deel even een foto met jullie. ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 09-05-2009 12:17:56 ] | ||
Brembo | zaterdag 9 mei 2009 @ 12:14 | |
quote:Dus 14 bakken VIRM ![]() ![]() | ||
Mathijz | zaterdag 9 mei 2009 @ 12:20 | |
quote:Graag tussen amsterdam tot minimaal alkmaar ![]() En dan net als vroegah vanaf sloterdijk tot alkmaar zonder te stoppen. ![]() | ||
Tecnix | zaterdag 9 mei 2009 @ 15:50 | |
quote:Of ut - shl ![]() | ||
Socios | zaterdag 9 mei 2009 @ 16:30 | |
Vandaag rijden er stoomtreinen en Buffels (DM ´90) tussen Sneek en Stavoren. ![]() Onderstaande foto´s zijn genomen even ten Noorden van Workum. ![]() ![]() Stoomtrein opweg naar Stavoren. ![]() Idem ![]() Buffel (DM ´90) opweg naar Sneek. | ||
Sj0rSz | zaterdag 9 mei 2009 @ 16:32 | |
Toch wel mooi om die stoomtreinen eens te zien. | ||
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:10 | |
quote:Ik raad je dan ook aan om eens Apeldoorn - Dieren met de stomer te doen. Is echt leuk ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 9 mei 2009 @ 18:57 | |
Lekker bezig Socios. Als ik dan toch de criticus of ouwe mopperpot van het topic ben: Jammer dat bij de 2e foto dat km-bordje net voor de snufferd van de lok zit. En die derde foto, tja anaalplaat (of te wel na-shot, had dan even de lampjes wit gemaakt ![]() | ||
Socios | zaterdag 9 mei 2009 @ 19:10 | |
Haha, thanx. Dat laatste was, zoals je zult begrijpen, om zontechnische redenen. ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 9 mei 2009 @ 19:29 | |
Ja dat snap ik, vandaar ook dat ik zeg, dat je dan toch beter even de lampjes aan had kunnen knipsen, zodat het lijkt alsof ie de andere kant op rijdt. Dat zie je namelijk toch niet op een enkelsporig baanvak ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2009 @ 22:40 | |
quote:Anders de foto even spiegelen/ | ||
James1988 | zaterdag 9 mei 2009 @ 22:55 | |
Ik heb een leuke wbesite gevonden over de nieuwe huisstijl van de SNCF - http://www.sncf-ideesdavance.com/home-noscroll.html Flash vereist, maar wel leuk. Wel in het Frans... | ||
Zug-Chef | zaterdag 9 mei 2009 @ 22:56 | |
quote:En hoe was het in Sneek Arthur? ontopic: ![]() Dit weekend is Spitzke Spoorbouw B.V. bezig met diverse werkzaamheden aan het spoor in het hoge Noorden, om precies te zijn tussen Stedum en Bedum, gelegen aan de lijn naar Delfzijl. Voor deze werkzaamheden is onder andere flinke ladingen nieuwe ballast nodig, welke vervoerd worden in de blauwe Railpro zelflossers, type Fccpps. Spitzke's V100-SP-006 "Marieke" is met een lege set Fccpps'n onder treinnummer 58109 op weg van Sauwerd naar Zwolle Rangeer en heeft zojuist station Groningen Noord achter zich gelaten. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2009 @ 23:05 | |
quote:Sneek viel een beetje tegen, en dat was niet omdat ik geen kaartjes kon krijgen. Ik heb nog wel een filmpje, als dat beschikbaar is voor bedtijd post ik het nog wel even ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2009 @ 23:05 | |
Zojuist is een groot woord hoor, want het is bij de overgang Hoendiep en dat ligt halverwege Station Noord en CS in Groningen ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2009 @ 23:25 | |
quote:Ik van 2 april, vandaag. Wel nieuw dat ik een mailtje kreeg, normaal krijg ik een brief ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2009 @ 23:28 | |
En een bonusfilmpje ![]() Let vooral even op de ramen, door de framerate lijkt het net achteruit te gaan ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-05-2009 23:41:05 ] | ||
ziggyziggyziggy | zondag 10 mei 2009 @ 00:57 | |
quote:Ik wilde net zeggen: ik woon amper 500 meter van Noord, en dit is niet in de buurt van Noord. Sterker nog: je zit hier al bijna op de lijn Groningen-Leeuwarden. | ||
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 01:00 | |
quote:Dus dichterbij Zuidhorn als het ware? | ||
ziggyziggyziggy | zondag 10 mei 2009 @ 01:04 | |
quote:Als het ware, ja. Maar toch nét niet. | ||
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 01:06 | |
Geen last van voorbijrazende Spurts? Ik lees berichten over NIMBY's die de Spurts namelijk luidruchtig vinden, maar dat vind ik ook een risico van het vak als je langs een spoorlijn woont. | ||
Dichterbijer | zondag 10 mei 2009 @ 13:02 | |
ZO! En mijn vakantie is rond ![]() Een dikke week Zuid-engeland met de trein. 7 juli vertrekken we naar Londen per Eurostar. Na een dag door Londen te hebben gedwaald nemen we de trein naar Minehead. Startend op London Paddington gaan we naar Taunton waar we een stukje met de bus moeten om in Bishops Lydeard de stoomtrein naar Minehead. (http://www.west-somerset-railway.co.uk/) Daar blijven we dan twee dagen op te genieten van het mooie stuk natuur aldaar. Daarna vertrekken we via dezelfde weg terug naar Taunton om daar de trein te pakken richting St Erth, waar we dan overstappen voor de eindbestemming St. Ives. Daar verblijven we dan een dikke dag zodat we daarna weer terug keren naar Londen, en een dag later de retourtocht maken met de Eurostar. Heel globaal gaat dat er zo uit zien: hier | ||
Peterselieman | zondag 10 mei 2009 @ 13:50 | |
quote:Als het rustig is, kan ik de GTW's ook wel horen vanuit mijn studentenkamer als ik het raam open heb. Woon toch vrij ver van Groningen Noord af ![]() | ||
Guard | zondag 10 mei 2009 @ 14:02 | |
quote:Ziet er goed uit ![]() Devon en Cornwall staan ook op mijn lijstje om weer eens te bezoeken, hele mooi natuur daar inderdaad | ||
Mathijz | zondag 10 mei 2009 @ 15:13 | |
Vandaag was weer een voorbeeld van klantvriendelijkheid. De trein naar Den helder kreeg als eindpunt Alkmaar, ivm de opgelopen vertraging. De volgende trein zou (volgens schema) over 10 minuten vertrekken. Alleen deze had 18 minuten vertraging. Werd niet door iedereen gewaardeerd ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 17:04 | |
Om meer vertragingen te voorkomen vind ik die actie van NS begrijpelijk. Maar was er geen reservematerieel te Alkmaar die even twee slagen Den Helder-Alkmaar kon rijden? | ||
dennistd | zondag 10 mei 2009 @ 17:07 | |
ik denk dat er wel materieel was maar geen personeel | ||
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 17:10 | |
quote:Daar gaat ook geld in zitten, machinisten en conducteurs op wacht zetten. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 10 mei 2009 @ 17:21 | |
quote:Ik hoor de kermis van de Grote Markt ook als de wind goed staat. En nee: ik heb geen last van de Spurts. Ik hoor ze wel, maar ik heb er geen last van. Ik woon dan ook zo 200 m van het spoor. | ||
Mathijz | zondag 10 mei 2009 @ 17:39 | |
Nja voor Alkmaar werd er gezegd dat die trein met 10 minuten zou komen, toen was al bekend dat de daarna komende trein +18 had, zag ik online al staan. Als je dan al de trein uitmoet en het duurt bijna een half uur ipv 10 minuten dan raken wat mensen over de zeik ondanks het mooie zonnetje. Personeel ging ook niet in op vragen, was eentje die zei, "ik moet nog lunchen" | ||
Dr_Flash | zondag 10 mei 2009 @ 17:50 | |
quote:Mja, soms zijn het net mensen he ![]() | ||
Mathijz | zondag 10 mei 2009 @ 17:59 | |
quote:True, ik pakte ook maar de trein naar Hoorn, die wel volgens schema ging. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 mei 2009 @ 20:00 | |
Ik kreeg een feedbackmailtje ![]() quote: | ||
YoshiBignose | zondag 10 mei 2009 @ 20:12 | |
Wijzigingen in de dienstregeling Hoorn Kersenboogerd - Hoorn Met ingang van 8 mei rijdt de stoptrein Hoorn Kersenboogerd-Schiphol-Hoofddorp van ’s morgens 06.30 uur (zaterdag en zondag vanaf 07.30 uur) tot ’s avonds 23.30 uur niet meer tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoorn. Tussen Hoorn en Schiphol/Hoofddorp is de trein ongewijzigd. VIEZE VUILE SMERIGE RATTEN, wat is dit voor godsgelul dan. Halen gewoon die hele trein van kersenboogerd af??? Ik hoorde dat het iets met milieueisen te maken had, omdat die trein daar zo lang stil stond? Wat een gelul. Nu ben ik echt WOEST ![]() ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 20:13 | |
In elk derdewereldland mogelijk wisten ze wel raad met NIMBY's. | ||
Dr_Flash | zondag 10 mei 2009 @ 20:15 | |
quote:Wat Ofy2 al zegt dude: Het zijn je eigen buren die hier de oorzaak van zijn ![]() | ||
dennistd | zondag 10 mei 2009 @ 20:18 | |
Er schijnt een milieuvergunning nodig te zijn voor dat kopspoortje, aangezien het officieel gezien wordt als een emplacement. Hoorn zelf heeft die vergunning wel, maar dit spoor valt niet onder station Hoorn. Een aangezien prutsrail vond dat er geen vergunning nodig was, is die ook nooit aangevraagd. Het aanvragen schijnt trouwens iets van 9 maanden te duren, als er niemand protest tegen aantekent.... | ||
YoshiBignose | zondag 10 mei 2009 @ 20:20 | |
Echt te triest. | ||
Dr_Flash | zondag 10 mei 2009 @ 20:21 | |
quote:kotsfail staat toch buiten de wet jeweettttt | ||
Darkwing_Duck | zondag 10 mei 2009 @ 20:57 | |
quote:En wat gaat het antwoord worden ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 10 mei 2009 @ 21:00 | |
quote:Oh, dat hebben ze wel gefixt voordat de eerste trein van AnsaldoOisterwijk in gebruik wordt genomen. | ||
Dr_Flash | zondag 10 mei 2009 @ 21:02 | |
quote:Tegen die tijd doen we aan real-time teleportatie. Gratis. | ||
Dichterbijer | zondag 10 mei 2009 @ 22:38 | |
Dit begint meer een kotstopic te worden over alles en iedereen wat maar met treinen te maken heeft. Waar zijn de positieve dingen? | ||
Darkwing_Duck | zondag 10 mei 2009 @ 22:39 | |
quote:Ik heb me gisteren ontzettend vermaakt met het personeelsteam in de ICE ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 02:39 | |
quote:Gewoon lang wachten. | ||
James1988 | maandag 11 mei 2009 @ 08:35 | |
Ik vind dat nog wel meevallen, maar hier om het goed te maken: Trein > auto (foto gemaakt vanuit Breda trein ri. Dordrecht / Rotterdam, voor de brug over 't Hollands Diep) Lekker snel. Maar pas na Brussel-Zuid. Metro En ik dacht dat ICK verrot zat... ![]() Een ander soort trein: de monorail in Seattle | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 09:50 | |
quote: ![]() | ||
TeringHenkie | maandag 11 mei 2009 @ 10:00 | |
quote:Ach, 5 km bovenleiding heb je sneller aangelegd dan 5 km stukgereden dwarsliggers, spoorkasten en grind dat over auto's gestrooid wordt ![]() | ||
Guard | maandag 11 mei 2009 @ 10:12 | |
Benieuwd naar de oorzaak..... | ||
#ANONIEM | maandag 11 mei 2009 @ 11:07 | |
Test jezelf: ben jij geschikt om bij NS te werken? Door middel van deze korte test kun je kijken of jij het in je hebt om werknemer bij NS te worden. Veel plezier! Vraag 1: Op station Zwolle stromen 12 bakken ICM leeg. Vanwege werkzaamheden moeten al deze reizigers via Deventer reizen. Wat voor trein zet je in op Zwolle-Deventer? A. 2x VIRM-IV B. 1x VIRM-VI C. 1x VIRM-IV Vraag 2: De VIRM-IV, waarvoor je zojuist hebt gekozen, is te klein voor al die reizigers. Ze zitten als sardientjes opgepropt in de trein en nog past niet iedereen erin. Wat doe je? A. Je doet de deuren dicht en gaat rijden. B. Je roept om: "Dames en heren, deze trein is te vol. Zo kunnen we niet rijden. Wij verzoeken de reizigers naar bestemming X om uit te stappen en op de volgende trein te wachten." C. Je roept om: "Dames en heren, aan de voorzijde van deze trein wordt een extra treindeel bijgeplaatst. U hebt genoeg tijd om hierheen te lopen." Als vervolgens een heleboel reizigers zijn uitgestapt doe je gauw de deuren dicht en ga je er vandoor. Het resultaat Vooral A? Je zou vrijwilligerswerk bij een liefdadigheidsinstelling moeten gaan doen! Vooral B? Helaas, je bent niet geschikt als medewerker bij NS. Je denkt nog te veel als een ambtenaar. Probeer jezelf aan te leren dat gewijzigde situaties, zoals werkzaamheden, een kans zijn om de klant het leven extra zuur te maken! Vooral C? Gefeliciteerd! Je bent met vlag en wimpel geslaagd voor deze test! ![]() Naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal, dat gisteren rond 19:48 plaatsvond op station Zwolle. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2009 11:09:04 ] | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 11:18 | |
Kudows voor die quiz-format ![]() | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 11:43 | |
Ik had 1x A en 1x B, moet ik nu vrijwilligerswerk gaan doen bij de overheid? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 11:44 | |
Ik had bij 1 optie D: Je trapt een DM'90 stelletje af van de stopper naar Enschede ![]() (andere opties zijn strijdig met de Wet van Behoud van Maximale Ellende ![]() | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 11:54 | |
DM'90 mag niet los op Zl-Dv rijden dacht ik door het ontbreken van assentellers daar... (gelukkig maar eigenlijk ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 12:11 | |
quote:Gaaf. NOG meer mensen gedupeerd ![]() | ||
Sj0rSz | maandag 11 mei 2009 @ 12:33 | |
Door een stroomstoring: - geen treinen tussen Breda en Roosendaal - vertraging en uitval van treinen tussen Breda en Dordrecht Vertraging: 30-60 minuten ![]() | ||
TrainGV | maandag 11 mei 2009 @ 12:41 | |
quote:Onzin ![]() Beter is dat je het overgebleven ICM inzet als extra trein Zwolle - Deventer - (Amersfoort). Zo zat ik zaterdag in een extra trein Zwolle - Deventer - (Amersfoort), vertrektijd 10:44. Het kan dus nog wel! Blijkbaar hadden de reguliere C antwoorders koffiepauze en hebben de A antwoorders de desk overgenomen. | ||
patatmetfriet | maandag 11 mei 2009 @ 12:55 | |
GoftekenkerNS/prutrail. Heb vanmorgen meer dan DRIE KWARTIER op Almere Centrum gegaan wegens eoa stroomstoring bij Lelystad. Nergens wat vermeld, alleen op m.ns.nl "er is een wijziging op deze reis" of hoe zeggen ze het. Maar verder niks! En Toen bij Almere: "Ja dames en heren deze trein stopt hier en gaat terug naar Amsterdam." Verder, weer niks. DRIE KWARTIER later kwam er eens een treintje richting Lelystad. En die storing was er GISTERAVOND al. Hadden ze dat niet ff eerder kunnen oplossen of zo. TSSSK. | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 13:02 | |
wat heb je dan ook in godsnaam in Almere te zoeken ![]() | ||
patatmetfriet | maandag 11 mei 2009 @ 13:02 | |
quote:NIKS! Daarom was het zo naar dat ik er DRIE KWARTIER van mijn kostbare leven moest doorbrengen. | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 13:42 | |
oh juist, ik las verkeerd ![]() | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 14:47 | |
quote: ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 14:56 | |
quote:Als je in Almere drie kwartier blijft staan, kun je een levensverzekering afsluiten. | ||
Peterselieman | maandag 11 mei 2009 @ 14:57 | |
quote:Dat gevoel had ik laatst bij Lelydorp ook al ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 14:58 | |
quote:Ik dacht altijd dat Lelystad de minst erge stad van die twee was. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 11 mei 2009 @ 15:06 | |
quote:Ik gok dat verzekeraars je dan juist niet meer willen verzekeren. | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 15:12 | |
quote:In het kader van zelfbescherming ofzoiets. In ieder geval blijft Almere een stad met een identiteitscrisis. Overdag zo saai als een dorp, 's avonds zo gevaarlijk als Amsterdam. | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 15:45 | |
quote:Dat is ook zo ![]() | ||
Socios | maandag 11 mei 2009 @ 15:46 | |
Amsterdam gevaarlijk ´s nachts? ![]() | ||
James1988 | maandag 11 mei 2009 @ 16:37 | |
In een redelijk volle VIRM 8637 stond ik bovenin in het gat bij het goederenliftje (naast de trap dus, uit de weg). Oudere vrouw: "Meneer, mogen wij er even door?". Die was niet al te helder volgens mij, haar man wees haar op de trap naast me - gelach en "oh sorry ![]() ![]() | ||
patatmetfriet | maandag 11 mei 2009 @ 17:16 | |
Goftedomme en nou vergeet ik op de terugweg ook nog een kaartje te kopen, omdat ik vanmorgen zonder korting moest kopen. Ik vertrok immers voor negen. (Had net zo goed een uur later kunnen vertrekken ja...) Kortom, domme acties alom. | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 17:27 | |
Al een conducteur langs geweest of heb je geluk? ![]() (je kunt trouwens ook een kaartje kopen voor de terugweg op je beginstation, gewoon kiezen voor een ander vertrekstation bij de automaat) | ||
patatmetfriet | maandag 11 mei 2009 @ 17:33 | |
Ja dat weet ik... Maar was lui of had haast of zo ![]() Condo is al geweest ja. Maar het kan erger ![]() ![]() | ||
StephanL | maandag 11 mei 2009 @ 17:47 | |
Vanochtend een gekke locomotief gezien. Heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Op de zijkant stond ACTS als ik het goed heb. Foto1, lange afstand Foto2, kortere afstand. Als iemand de foto's wilt gebruiken voor het één en ander ga je gang. Wel de plaatjes opslaan op eigen schijf en of webspace. [ Bericht 58% gewijzigd door StephanL op 11-05-2009 18:02:57 ] | ||
NikkelCobalt | maandag 11 mei 2009 @ 18:30 | |
quote: ![]() Ohja, zag gister voor het eerst de 513-9, heb hem wel in de kast staan, maar had hem nog nooit hier gezien ![]() | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 18:35 | |
quote:Die is toch niet gek joh, staat al lang op YoutTube! Hier dus met luidruchtig Belgisch vriendje. | ||
StephanL | maandag 11 mei 2009 @ 18:38 | |
quote:Vond hem aardig vreemd, verwacht daar NS treinen, geen ACTS. Heb er verder ook geen verstand van ![]() | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 18:45 | |
Ik dacht dat ie dagelijks door Weesp kwam, maar dan met een sleep containers. ![]() | ||
Ireyon | maandag 11 mei 2009 @ 18:47 | |
quote:.. Moet dat filmpje nou echt in serieus élk deel tevoorschijn worden gehaald? ![]() | ||
Wadloper | maandag 11 mei 2009 @ 19:05 | |
quote:Tuurlijk ![]() | ||
YoshiBignose | maandag 11 mei 2009 @ 19:12 | |
Trein was overbeladen vol, mensen zaten op de trappen enzo (ik ook). Komt ze nog gewoon vrolijk controleren ![]() "Zou ik er misschien langs mogen?" Ja dag hoer, ik zit hier toch gvd niet voor de lol op de trap. Eerste dag zeker... leert ze wel snel af denk ik. | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 19:13 | |
quote:Jij hebt een serieus attitudeprobleem. | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 19:21 | |
Als er nog ruimte is voor een conducteur om door de trein te lopen (eventueel met wat duwen) dan is een trein niet overvol, hooguit wat aan de volle kant... | ||
YoshiBignose | maandag 11 mei 2009 @ 19:23 | |
quote:Sorry? Hele trein zit vol en iedereen staat of zit op trappen. Dan ga je als conducteur toch niet proberen je erdoor te wurmen om nog lekker die kaartjes te knippen? Doe ff normaal man... Die laatste zin trouwens zei ik natuurlijk niet echt tegen haar hé. quote: ![]() ![]() | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 19:36 | |
quote:AVR-NS Artikel 6.6: "NS is gerechtigd voor, tijdens of na de reis het bezit en de geldigheid van het Vervoerbewijs te controleren." quote:Internetheld. ![]() | ||
Peterselieman | maandag 11 mei 2009 @ 19:40 | |
quote:Zitvol noem ik nog niet echt vol. Je moet in de spits accepteren dat er mensen een staanplaats hebben. Dat kan gewoon niet anders. Ik heb wel eens in een trein gezeten die echt mudvol was. Daar kon echt niemand meer bij en dan is het niet echt gezellig meer. Maar de situatie zoals jij die beschrijft is voor de NS code oranje. Meer niet. | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 19:41 | |
quote:Dat hangt er vanaf, is het een stoptrein dan vind ik vol als er echt niemand meer bij kan (en dus ook de gangpaden volstaan, meestal blijft iedereen op het balkon staan...), bij een intercity als er een paar mensen moeten staan (en dan niet omdat ze niet naast iemand willen gaan zitten, wat ik vaak genoeg mee maak) | ||
YoshiBignose | maandag 11 mei 2009 @ 19:45 | |
quote:Kneus. ![]() quote:Wat is code oranje? quote:Dat is ook zo. Was een intercity, niet zo vol als ik weleens in metro's of sprinters heb meegemaakt, maar vol genoeg dat het niet prettig is als mensen aan de kant moeten, omdat er iemand langs wil. | ||
Guard | maandag 11 mei 2009 @ 20:04 | |
Leuk hoe sommige mensen denken dat dit een KLB topic is.... ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 20:09 | |
quote:Zo heel af en toe is het nog functioneel ook ![]() Wat een takkeherrie zeg | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 20:10 | |
quote: ![]() ![]() Snel! Voor XM je volgende sig-idee ook jat ![]() | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 20:19 | |
On-topic nu, KLB is verderop. Weer eens wat foto's uit de oude doos: een bezoek aan Amsterdam CS. Voordat de Thalys de sporen onveilig maakte, werd de Internationale trein naar Parijs (of was het een Eurocity?) gereden met Franse rijtuigen en een Belgische loc. Aangezien de meerspanningslocs van de reeks 25.5 al een paar jaar geen Beneluxdiensten meer hoefden te rijden èn voorzien zijn van ATB, was dit een logische keuze. Op onderstaande foto's zien we de 2555 klaarstaan met een trein naar Parijs, via Schiphol et cetera. ![]() ![]() In 1993 reden er nog volop Hondekoppen, ook al gingen in dat jaar de met asbest geïsoleerde stellen buiten dienst. Hier zien we waarschijnlijk een van de oudere stellen (te zien aan de kano's waar de pantografen op staan), tezamen met een in intercity-beschildering gestoken soortgenoot. Op de foto is te zien dat op het onderhoud al is bezuinigd. ![]() Begin jaren '90 waren de e-locs uit de jaren '50 nog vaak te zien. Zoals deze, de 1152, die een intercity van Zandvoort naar Maastricht trekt. Achter de 1152 zien we een rijtuig Plan W, later in de jaren '90 afscheid van werd genomen. De 1152 hield het langer uit, en was uiteindelijk een van de laatste 1100'en die buiten dienst werd gesteld. ![]() | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 20:28 | |
mooie plaatjes duvel ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 11 mei 2009 @ 20:30 | |
quote:Och, zolang ene meneer Arthur het lekker vind om in de kont van Fles te peuren, zal het wel herpost worden ja ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 11 mei 2009 @ 20:35 | |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 11-05-2009 20:48:51 ] | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 20:48 | |
quote:Heeft Almere Strand stationsborden? Zo ja, dan zal ik DrFlash eens stinkjaloers maken... | ||
Zug-Chef | maandag 11 mei 2009 @ 20:49 | |
Zo ja, dan is het alleen interessant omdat het tijdelijke is. Anders hangen ze er namelijk altijd al, en dan heeft ie ze allang ![]() | ||
Dichterbijer | maandag 11 mei 2009 @ 20:55 | |
![]() Zie ik het nou goed, heeft de hondekop die daar achter zit een complete blauwe band van voor naar achteren? | ||
Peterselieman | maandag 11 mei 2009 @ 21:03 | |
quote:Dan is een trein vol, maar niet zo vol dat er een extra treinstel noodzakelijk is. | ||
dennistd | maandag 11 mei 2009 @ 21:06 | |
Dit weekend trouwens weer treinen over de Binckhorstboog: Werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Gouda, waardoor er niks rechtstreeks tussen Centraal en Voorburg kan rijden. Op de terugweg van Alkmaar nog maar even langsgaan ![]() | ||
James1988 | maandag 11 mei 2009 @ 21:08 | |
*ding dong* Uitverkoop bij NS, koop nu het mooie Roosendaal voor maar $0!![]() | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 21:10 | |
quote:Softwarestorinkje ofzoiets? Ik wil echt weten hoe ze die displays aansturen. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 21:14 | |
quote:Het lijkt Monopoly wel ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 21:15 | |
quote:Al denk ik dat Amsterdam Centraal dan iets met meer dan vijf cijfers oplevert, evenals Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal. | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 21:18 | |
quote: quote:Precies. Net zo zeer als OLV ter Nood, als Lierop, als Jorwerd, en waarschijnlijk nog wel links of rechts een paar ![]() | ||
Peterselieman | maandag 11 mei 2009 @ 21:19 | |
quote:Dat is idd de echte waarde van zo'n troosteloos station | ||
Ireyon | maandag 11 mei 2009 @ 21:20 | |
quote:Dat zie je goed, dat is de intercity-versie ![]() ![]() | ||
Nightshadow | maandag 11 mei 2009 @ 21:21 | |
Die dingen kunnen toch zelf ingesteld worden? Tenminste ik had een tijdje geleden dat er bewegende tekst op stond, weet niet meer precies wat, iets zoals "treinstam blijft in Deventer" ofzo. | ||
Ireyon | maandag 11 mei 2009 @ 21:21 | |
quote: ![]() ![]() ![]() De rest van de stad is ontzettend pauper, maar van het station blijf je af ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 11 mei 2009 @ 21:30 | |
quote:Ik was toevallig afgelopen december op Roosendaal, al was het maar om daar over te stappen op een andere IC. | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 21:33 | |
quote:Coupétje 2e klasse voorin. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 21:36 | |
quote:Dat station bezit aan de kant van het busstation trouwens een aantal fraaie ornamenten ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Socios | maandag 11 mei 2009 @ 22:00 | |
Je had ook ICR-rijtuigen met 2e klas coupeetjes van zes personen. ![]() | ||
Charango | maandag 11 mei 2009 @ 22:26 | |
quote:Is mooi. ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 11 mei 2009 @ 22:32 | |
De V250 staat in de header van OHIH ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 22:33 | |
quote:Er staat vast ook iets vreselijks in de header van het Ku Klux Klan forum. Nou en? ![]() | ||
James1988 | maandag 11 mei 2009 @ 22:40 | |
quote: ![]() ![]() ![]() Btw, Belgische Bullshit: quote:Bullshit... Italië, Zwitserland, Betuweroute? | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 22:47 | |
Zo nieuw is het anders niet. ERTMS niet idd, maar zeker ook totale onzin uit Descheemaker niet ![]() | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 22:47 | |
Nog een paar! Bij de opening van de Schiphollijn introduceerde NS totaalreclame op de Koplopers. De 4011 en 4012 kwamen in dienst in de kleuren van KLM en Martinair. Het derde bedrijf dat met NS in zee ging was Aegon. In de loop der tijd hebben drie Koplopers in Aegon-livrei rondgereden: 4011, 4012 en 4024. Een van de drie hier op de foto onder de kap van Amsterdam CS. ![]() Ook onder de kap deze Hondekop-IV, wederom in intercitykleuren. Hoe zeer tijden veranderen toont het jongetje links op de foto, die dit jaar zijn 19e verjaardag vierde terwijl ie op wereldreis was in Australië. ![]() In 1993 was er nog volop postvervoer per trein. De mP 3004, gebouwd in de jaren '60 bij Werkspoor, staat hier te wachten op nieuwe klussen. ![]() Achter de mP staat een Koploper ICM-IV in originele uitvoering, dus zonder de baanruimers. ![]() Dat was het weer. | ||
Peterselieman | maandag 11 mei 2009 @ 22:52 | |
Toffe platen Duvel ![]() | ||
Duvel | maandag 11 mei 2009 @ 22:56 | |
quote:Dank je! | ||
Dr_Flash | maandag 11 mei 2009 @ 23:19 | |
Mooie plaatjes hoor ![]() ![]() | ||
Socios | maandag 11 mei 2009 @ 23:26 | |
Heel vet die foto´s uit de jaren ´90. ![]() | ||
Charango | maandag 11 mei 2009 @ 23:42 | |
quote:Oh noes! ![]() | ||
Guard | maandag 11 mei 2009 @ 23:48 | |
Mooie plaatjes inderdaad... zo'n hondekop "zit" zo mooi aan het perron. En die koplopers, wat een feest was dat toen ik daar als klein menneke in mocht, zeker als er nog echt "kop gelopen" kon worden. Vroegâh... * Guard zucht in een nostalgische bui | ||
#ANONIEM | maandag 11 mei 2009 @ 23:55 | |
quote:Die doorloopkoppen vond ik altijd maar donker, krap en eng, dus ik gebruikte ze nooit. Toen ze werden afgesloten viel me eerst alleen op dat het combineren in Zwolle ineens zo lekker snel ging. Pas maanden later ontdekte ik dat dat kwam doordat de koppen waren afgesloten - toen ik er op internet over las. ![]() Kortom, ik vind het wel prima zo. En bijvoorbeeld de overstap Groningen - Zwolle - Roosendaal gaat zo ook minder snel fout. ![]() | ||
Guard | dinsdag 12 mei 2009 @ 00:08 | |
quote:Ik maakte me niet druk over vertragingen, sterker nog de treinreis kon niet lang genoeg duren. En die kop, fantastisch toch dat je van het ene naar het andere treinstel kon lopen... ![]() Dat het donker en krap was, is mij toen nooit opgevallen ![]() | ||
James1988 | dinsdag 12 mei 2009 @ 00:41 | |
quote: ![]() | ||
James1988 | dinsdag 12 mei 2009 @ 01:50 | |
Met dank aan NikkelCobalt zit er nu een CAPTCHA op mijn imagechanger. Iemand (ik noem geen namen) forceerde 'm steeds op Kim-Jong de VIRMlover ![]() ![]() | ||
NikkelCobalt | dinsdag 12 mei 2009 @ 01:51 | |
quote:Net zo geforceerd als je gesaboteerde poll zeker ![]() | ||
James1988 | dinsdag 12 mei 2009 @ 01:52 | |
quote:Ohja... no comment ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 08:44 | |
quote:Hier dan joh, jankert ![]() | ||
Socios | dinsdag 12 mei 2009 @ 08:59 | |
Hoezo donker? Er brandde gewoon licht in de overgang van het ene Koploperstel naar het andere. ![]() ![]() | ||
TommyGun | dinsdag 12 mei 2009 @ 09:02 | |
quote:Zulks staat hier ook regelmatig (zowel Diesel als elektrisch). Geen idee welk bedrijf hier z'n cargo (zeecontainers voornamelijk) mee vervoert maar het zit op bedrijventerrein Acht (Eindhoven). Viel me gewoon op, verder heeft deze post geen waarde ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2009 @ 10:44 | |
weer iets van een overwegstoring tussen almelo de riet en hengelo. Zit momenteel in een sgmm, en die stopt weer lekker bij elke overweg | ||
Nightshadow | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:41 | |
Was en verstoring ja, stond niet wat op de site van ns, was binnen het half uur weer voorbij.quote:Maar nu weer verstoring, defecte goederentrein hoorde ik op Hengelo.. | ||
thats-me | dinsdag 12 mei 2009 @ 14:13 | |
Die verstoring heeft toch nog tot bijna 12uur geduurd kleine anderhalf uur dus, en die defecte trein is inmiddels weg, het treinverkeer wordt langzaam opgestart. Er heeft geen half uur tussen beide verstoringen gezeten, van de meldingen die op de Storingen pagina heb gezien ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2009 @ 14:14 | |
Ik lees net op Somda dat morgen wadlopers 3102 en 3206 om 10.00 naar Polen vertrekken vanuit Amersfoort | ||
TeringHenkie | dinsdag 12 mei 2009 @ 15:04 | |
thats-me | dinsdag 12 mei 2009 @ 15:15 | |
Dit zijn ook leuke schommelboten ![]() | ||
James1988 | dinsdag 12 mei 2009 @ 16:02 | |
Wat issie mooi ![]() | ||
Guppy | dinsdag 12 mei 2009 @ 17:12 | |
quote: ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 12 mei 2009 @ 18:25 | |
En de tweede V250 gaat as we speak door het land heen... van Arnhem richting Watergraafsmeer, denk ik. | ||
Ofyles2 | dinsdag 12 mei 2009 @ 18:29 | |
quote:Nu gaat het wel crescendo! ![]() | ||
Wadloper | dinsdag 12 mei 2009 @ 18:29 | |
quote:Dat is ACTS ![]() | ||
Wadloper | dinsdag 12 mei 2009 @ 18:39 | |
![]() Op de wasstraat te Groningen is het Nedtrain services bord er af gehaald en hangt er nu een Arriva bord, aangezien NSR zijn treinen er niet meer wast ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:13 | |
one moment please... Danny krijg een seinpaalstoring ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15 | |
quote:Sinds wanneer worden de NS-treinen er niet meer gewassen? | ||
Guppy | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15 | |
Danny woont tussen Zevenaar en Doetinchem ![]() | ||
Ofyles2 | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15 | |
Verkapte doodsverwensing! Dat mag niet! ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:48 | |
quote:Hij begon zelf ![]() Honderdduizendmiljoenmiljardontelbaar keer "one moment" dan zit mijn tijd aan deze kant van de dampkring er ook wel op ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 20:23 | |
Leuke aflevering weer van Rail Away ![]() | ||
Peter | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:06 | |
quote:in 2 jaar af? .... [ Bericht 4% gewijzigd door Peter op 12-05-2009 22:12:38 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:10 | |
quote:Zijn die lui helemaal besuikerd of wat?? Het hele traject is zegge en schrijve 42 kilometer. 400 km bovenleiding? Zelfs al ga je uit van een dubbele rijdraad die twee keer als lengte telt, dan wordt de complete Hanzelijn minimaal vijfsporig dus? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13 | |
Ik denk dat dat een typfoutje is, en dat men "40" bedoelde ![]() | ||
Peter | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:15 | |
quote:4-sporig met dubbele bovenleiding tegen breuken natuurlijk ![]() + inhaalspoor over de gehele lengte van het tracé ![]() Alle bedrijven uit het consortium moeten wel hun tijdelijk overtollig personeel ergens kwijt kunnen he? ![]() | ||
dennistd | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:17 | |
Het aantal masten vind ik ook aan de hoge kant: als je er vanuit gaat dat ze normaal op 70 meter van elkaar staan zouden er maar zo'n 600 nodig zijn. Op stations en bij wissels heb je er wat meer nodig misschien, maar als je ook de seinpalen erbij gaat rekenen kom ik nog lang niet op 1500... (of het moeten losse masten zoals op de HSL en de betuweroute zijn, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig (Utrecht-Amsterdam zijn volgens mij ook gewone portalen maar toch voorbereid op 25kV)) | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:21 | |
quote:Masten he. 1 portaal is 2 masten en dan zit je al aan 1200 ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:35 | |
quote: ![]() Twee kabels naast elkaar voor de stroom, een kabel om het geheel aan op te hangen en dan nog al die tussenkabeltjes. Zo kom je wel aan de 400. Ja, dat is flauw, maar ze tellen dus daadwerkelijk kabellengte. | ||
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:37 | |
quote:2 keer rijdraad, 1 keer draagkabel en al die tussendingetjes. Dat heet allemaal "bovenleiding"? Ik geloof er de bliksem van ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:39 | |
quote:In de journalistiek wel ![]() | ||
Ou-Tannu | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:40 | |
ze doen eens dingen goed bij de vingerverf brigade?:P |