Er komt geen computerkamer, wel een tijdelijke woonkamer als de slaapkamers straks klaar zijn.quote:
Bij de kleinste twijfel van vriend of vriendin niet aan beginnen. Of een ander zoeken natuurlijk.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:10 schreef trisooma het volgende:
Ook voor deel twee een TVP tje
Tjeemig, ik zou ook graag voor mijn verbouwing zo veel zelf willen doen, maar de baas vind dat het snel moet (en dus laten we het meeste doen)
Thanks! Is ook de stuwende kracht; de gedachte hoe het straks helemaal af is. Mooi natuurlijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:19 schreef truttebosje het volgende:
Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan.
Het wordt heel mooi, de keuken vind ik ook wel tof.
Ik volg mee in deel 2.
Ik heb er nog steeds zin in! Ik moet alleen niet te veel stil staan bij het idee hoe het straks zou zijn. Stel je voor dat ik een beeld krijg van wat er nog allemaal moet gebeuren. *Ril* Nachtmerrie.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:09 schreef Vonkenboer het volgende:
En gewoon doorzetten he !
Een prachtige woning maken jullie er van ! Die echt letterlijk van boven tot onder aangepakt is
Ik heb datzelfde probleem, maar als je dan even doorscrold naar een plek waar waarschijnlijk alleen posts staan met tekst dan trekt het beeld bij mij vanzelf weer bij.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:47 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Mijn Firefox vindt dit topic niet leukEr staan te veel foto's in die ervoor zorgen dat als je naar beneden scrollt naar de nieuwe updates, opeens het beeld blijft hangen. En dan kan ik dus geen nieuwe updates zien
![]()
En dat vind ik dan weer heel jammer! Want het is echt een superverbouwing en ik ben steeds weer benieuwd naar de vorderingen!
(tevens TVP)
Still going strong!quote:
Hihi zat me net te bedenken oh ja die drain kun je doortegelen, dat is wat styliste zocht, even pm-enquote:Op zondag 6 september 2009 10:00 schreef styliste het volgende:
Heel mooi!
Waar heb je die drain vandaan als ik vragen mag?
Ja, wij hebben persé gekozen voor deurtjes, maar onze ruimte is dan ook iets groter thuis.quote:Op zondag 6 september 2009 12:09 schreef Forno het volgende:
De vloertegels hebben afschot naar de drain toe. Daar ben ik bijna anderhalve week mee bezig geweest, maar je ziet er niets van terug. [ afbeelding ]
Kan zo wel even een fotootje plaatsen. Ik was niet van plan om zo'n vatsig gordijntje op te hangen, daar wilde ik nu juist vanaf. Maar evengoed is een trekkertje misschien nodig, omdat er zoveel voegwerk in het mozaiek zit. Blijft wat makkelijker water in staan denk ik, en om nu een glijbaan te maken leek me ook weer wat teveel van het goede.
Het gaat niet heel snel inderdaad. Ligt aan een aantal factoren. Ten eerste ben ik vrij perfectionistisch. Bijvoorbeeld de keuze voor mozaiektegels. Dat is al een vrij tijdrovend klusje, en dan wil ik ook het liefst alles op hele tegeltjes uitzetten. Kortom heul veul meet- en precisiewerk. Zeker met een voegbreedte van 1,5mm :/ Dat soort dingen doe ik het liefste zelf, en kan ik ook gewoon niet van me afzetten. Dan ben ik bang dat ik later denk, "had ik nou toch maar wat meer tijd aan dit of dat besteed".quote:Op maandag 7 september 2009 10:53 schreef Cybersijp het volgende:
t mag wel naar eigen zeggen niet al te snel gaan, maar omdat je zo veel aandacht besteed aan je bouw kan het ook niet snel gaan natuurlijk! Ziet er weer spik en span uit! mooie verbouwing
Je mag en kan jezelf wat mij betreft wel ff op je borst kloppen hoor! Je werk ziet er allemaal even keurig en verzorgd uit. Aan het eind kun je met een gerust hart op de bank "ploffen", pootjes omhoog en denken "dat heb ik mooi wel ff gefikst.... "quote:Op maandag 7 september 2009 18:11 schreef Forno het volgende:
[..]
. Heb ook wel eens gehoord van de halverwege dip, daar zit ik in volgens mij op het moment.
Dus daar moet ik mezelf even doorheen [ afbeelding ]
Dat is een mooie gedachte inderdaad. Het gaat er helaas niet sneller door.quote:Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Troost je bij de gedachte dat er meer klussers je klus relaas volgen
De zwaluwstaartplaten liggen op de bestaande houten vloer. En omdat de vloer nogal scheef loopt, heb ik de platen eerst met houten balkjes waterpas gemaakt. Daar nog een laagje steenwolstroken overheen voor de geluidsdemping. Dan dreunt het niet zo door naar beneden.quote:Op maandag 7 september 2009 20:58 schreef klusfoobje het volgende:
Mozeskriebel, je hbet wel de juiste handjes gekregen destijds he
ff een vraagje over die badkamer in aanbouw toen je daar nog mee bezig was![]()
1 Heb je die zwaluwstaart platen direct op de balken gelegd? of zit dara nog een houten vloer onder?
2 Ik zie dat je allemaal ijzeren draden op die platen hebt geschroeft. Moet dat ?
3 hoe heb je dat afschot hulpmiddelding gemaakt ?? het lijkt gewoon een houten plankje maar das vast meer....
Ik moet binnenkort zelf ook zoiets gaan brouwenen moet dan eerst de boel slopen van de vorige bewoner. Dat zal een feest gaan worden
Ik probeer in te schatten hoe groot de kans is dat hij die zwaluwdingen ook rechtstreeks op de balken heeft gemikt en niet ( wat ik hoop) op een planken vloer.
Heeft hij dat namelijk niet gedaan dan hoef ik bij het slopen maar ff uit te schieten en het is... Hoi buurman( en onze relatie is al zo innig
)
PS, stel dat je dat vloertje zou moeten slopen, is dat beton (???) er dan een beetje eenvoudig uit te bikken ? Het lijkt gewoon beton op een metalen plaat en dat tik je los van elkaar.![]()
Wordt express gedaan, dit er voorkoming van beschadigen van de hoeken waarbij de tegels bij elkaar komen. Je hebt ze in rvs, aluminium en het o zo mooie plasticquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef Barbie het volgende:
Mooi geworden hoor! Ik vind dat zilveren randje tussen het bad en de betegeling een mooi detail. Dat is toch niet gekit, neem ik aan? Het ziet eruit als een rvs randje oid.
Ik vond het er ook uitstekend bij passen.quote:Op zondag 13 september 2009 21:32 schreef Renesite het volgende:
Kijk op deze manier kan je Ikea prima combineren![]()
Inderdaad een RVS-randje. Wel 4 keer zo duur als plastic, maar ik vind het veel mooier. Plus dat dat plastic spul niet zo heel krasvast is volgens mij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef Barbie het volgende:
Mooi geworden hoor! Ik vind dat zilveren randje tussen het bad en de betegeling een mooi detail. Dat is toch niet gekit, neem ik aan? Het ziet eruit als een rvs randje oid.
Ik vind het zooo knap dat je dat kan! Ik schiet al in de stress als er ergens kortsluiting ontstaatquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Forno het volgende:
Op zolder inderdaad. Het is een zadeldak, met oorspronkelijk 1 dakkapel in het midden in de lengte van het dak, met de bestaande douche. Aan de andere kant zat ook een klein pukkeltje (minidakkapeltje). Die heb ik gesloopt en vergroot en daar de nieuwe badkamer in gemaakt. Aan de beide zijden komt een slaapkamer.
De dakkapel die ik nu ga vervangen wordt later een toiletje (met sanibroyeur) en daarnaast de cv-kast.
Kut. Lijn 8 was anders zo'n uitkomst voor mijquote:
electrische vloerverwarmings kabel kan het beste op de betonvloer gelegd worden net onder de tegels, anders gaat het veel telang duren voor de vloer opgewarmt isquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef naaa het volgende:
Indien elektrisch; zit er een mantelbuis om de kabel?
Zover mij bekend is moeten kabels van PVC- of rubber
voorzien zijn van een mantelbuis ivm. inwerking salpeterzuur.
Of zijn dit speciale kabels die
gelijk / direct in het beton mee gegoten kunnen worden?
Ik ben me aan het orienteren over de mogelijkheden en
opbouw van vloerverwarming in de zwaluwstaartplaat vloer
die binnenkort bij kennissen gestort wordt; vandaar.
Ik heb eerst een matje (aardnet) op de lewisplaat geschroefd met zelftappende schroeven en een ringetje. Zodat de leidingen niet boven komen drijven op het beton, op het moment dat je gaat storten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef naaa het volgende:
Forno, hier ook nog een paar vragen over de opbouw
van jouw Lewis / Zwaluwstaartplaat vloer in de badkamer.
Hoe zijn de leidingen vastgemaakt aan de aardmat?
Met Tywraps / bundelbandjes of ijzerdraad?
Hoeveel / hoe dik is de laag beton die er overheen gekomen is?
Maak je gebruik van elektrische vloerverwarming
of via de CV installatie?
Indien elektrisch; zit er een mantelbuis om de kabel?
Zover mij bekend is moeten kabels van PVC- of rubber
voorzien zijn van een mantelbuis ivm. inwerking salpeterzuur.
Of zijn dit speciale kabels die
gelijk / direct in het beton mee gegoten kunnen worden?
Ik ben me aan het orienteren over de mogelijkheden en
opbouw van vloerverwarming in de zwaluwstaartplaat vloer
die binnenkort bij kennissen gestort wordt; vandaar.
P.s. volgens er nog foto's van de binnenzijde van de nieuwe dakkapel?
quote:Op woensdag 9 december 2009 08:51 schreef Forno het volgende:
PS: ik ben een week geleden ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen (lees crisis). Niet leuk. Maar voordeel is dat ik na mijn opzegtermijn (na januari) opeens zeeen van tijd heb. We kunnen het nog wel even financieel uitzingen. Dus de klus gaat straks veel sneller.
Ik moet zeggen dat ik er aan de ene kant ook wel blij mee ben, schiet het eindelijk en beetje opquote:Op woensdag 9 december 2009 15:00 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Balen! Wel prettig dat je ff zonder kan en extra gaat klussen, dan krijgen we hier tenminste vaker dan 1x per maand een leuke update met prachtige foto's
Heb je haast dan?quote:Op woensdag 9 december 2009 19:15 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er aan de ene kant ook wel blij mee ben, schiet het eindelijk en beetje op
Hahaquote:
van harte leuk nieuwsquote:Op maandag 21 december 2009 13:42 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Hahaover 6 maandjes moet toch de babykamer wel klaar zijn en onze slaapkamer en moeten we een eind zijn met de woonkamer
maar dat komt wel goed.
Ben nu aan het helpen met de electriciteitsdraden doortrekken en dat zijn er veel
Ja genieten nu van mooi mannetje, jammer genoeg voor ons nog even geen fotos van de babykamer van julliequote:Op maandag 21 december 2009 20:13 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Dank je, jij ook gefeliciteerd he
Dat kan ja, onze straat was een deadtrap voor auto's deze week.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:41 schreef Renesite het volgende:
Reed van de week er nog door de straat, iemand zat toen vast in de sneeuw!!
verder jammer van het mindere bericht, en gefelciiteerd met het betere!
Dit jaar kom ik sowieso niet toe aan klusjes buiten de deur. Ik heb nog zoveel te doen in huis. Maar wie weet, heb je in 2011 nog wat te doen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:57 schreef vigier het volgende:
Zeg uhm Forno, maak je niet teveel tempo? Als je nog door kunt klussen t/m mei, dan kun je daarna fijn mijn badkamer gaan doen. En mijn keuken. Slaapkamer. Zie dat je zelfs nog in de buurt woont ook
Hier tenminste een klusser bij wie je van te voren de kwaliteit kunt zien, dat is nog een stuk beter dan iemand van werkspot pikken!
P.S.Klote van je baan zeg... wees wel blij dat je het nog een tijdje financieel trekt...
Plaats binnenkort weer een paar foto's.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Ja genieten nu van mooi mannetje, jammer genoeg voor ons nog even geen fotos van de babykamer van jullie
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:01 schreef Forno het volgende:
@cvboer, thx voor de complimenten en een beetje kritiek kan nooit kwaad.
Hoe had het radiatortje beter/mooier kunnen worden aangesloten volgens jou?
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in, die perstang die ik voor die bochten gebruik kost al gauw 1400 Euro'squote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef Forno het volgende:
Ik moet het old school met pijpenbuiger en knelfittingen doen. Vond het een beetje duur om voor 1 klus een perstang en buigblok te kopen. Ik heb er wel naar gekeken.
We hebben er nu een paar dagen in geslapen want de slaapkamer is af.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er netjes uit hoor; maar ben je niet bang dat je vanwege de grote hoogte tot het plafond de ruimtes moeilijk behaagelijk warm zijn te krijgen ?
Via de klep in het keukenbladquote:Op zondag 14 februari 2010 21:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zo zeg wat een verbouwingWellicht heb ik niet helemaal goed gelezen maar waar ga je nu de kelder binnen?
Meubels wil ik wel gaan maken als het huis straks af is. Ik heb al genoeg ideeen, maar alle ideeen zijn welkom natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:55 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Mooie slaapkamer Forno!!!Ga je er nog een speciaal bed in maken, een leuk headboard voor je boxspring ofzo?
Ik heb het naar eigen inzicht gedaan. Gelukkig ben ik bouwkundige.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:42 schreef N00bDaan het volgende:
Wat een super vet project echt restecp.
Ben zelf net begonnen aan mijn (kleinere) verbouwing maar als ik dit topic (en het voorgaande) doorlees krijg ik zelf de kriebels (van zowel anticipatie als angst), maar goed...
Paar vraagjes:Hoe lastig is het vervangen/vergroten van die dakkapel (je had het toch zelf gedaan?) Ik heb zelf nog een dakkapel die eigenlijk vervangen moet worden, maar als ik daar 3000,- (kant en klaar + installatie) voor moet neertellen gaat het erg snel met het klus budget.. Heb je het helemaal naar eigen inzicht gedaan of had een vraagbaak in de vorm van iemand met ervaring hierin? Kan je grofweg zeggen wat die badkamervloer (incl. verwarming dus) heeft gekost?
Hoe kan je dan in godsnaam zo verbouwen? Kwestie van klusboekje bij de hand en gaan?quote:We hebben beide weinig kluservaring, maar veel zin (en ik hoop dat ik twee rechterhanden heb)
Eigenlijk is er weinig verandert qua indeling.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:59 schreef Renesite het volgende:
Kan je eens een plattegrond maken met voor/na of zo? ik vond dat wel leuk om te zien altijd!
Ik voel me vereerd. Maar ik denk dat ik volgend jaar nog steeds van de partij ben.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:29 schreef AnneX het volgende:
shame on me ! nou heb ik je niet genomineerd voor de Klusverkiezing !
en ik zie alsmaar hoe hard je aant werk bent.
Volgend jaar dan maar !
Euh ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:54 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Hoe kan je dan in godsnaam zo verbouwen? Kwestie van klusboekje bij de hand en gaan?
Misschien lijkt het moeilijker dan het in principe allemaal is?quote:
Het lijkt zeker moeilijker dan het in principe allemaal is.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:53 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Misschien lijkt het moeilijker dan het in principe allemaal is?
Desondanks prima werk. Je kan jezelf verhuren voor een extra centje als je klaar bent.
dat is echt zoooo waar! Als je eenmaal bezig gaat vallen veel dingen best mee! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een boel dingen ook tegenvallen, maar soit, ik heb zoiets van: daar leer je alleen maar vanquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:40 schreef Forno het volgende:
[..]
Het lijkt zeker moeilijker dan het in principe allemaal is.
Maar!... geef mensen de keuze tussen een avondje tv kijken of een avondje klussen.
Als puntje bij paaltje komt, kiest 9 van 10 voor de tv.
Datzelfde geld voor de weekenden. Kortom het is vooral een kwestie van doen en niet van denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |