quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:55 schreef aloe_vera het volgende:[..]
Mooie slaapkamer Forno!!!

Ga je er nog een speciaal bed in maken, een leuk headboard voor je boxspring ofzo?
Meubels wil ik wel gaan maken als het huis straks af is. Ik heb al genoeg ideeen, maar alle ideeen zijn welkom natuurlijk.

quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:42 schreef N00bDaan het volgende:Wat een super vet project echt restecp.

Ben zelf net begonnen aan mijn (kleinere) verbouwing maar als ik dit topic (en het voorgaande) doorlees krijg ik zelf de kriebels (van zowel anticipatie als angst), maar goed...
Paar vraagjes:
Hoe lastig is het vervangen/vergroten van die dakkapel (je had het toch zelf gedaan?) Ik heb zelf nog een dakkapel die eigenlijk vervangen moet worden, maar als ik daar 3000,- (kant en klaar + installatie) voor moet neertellen gaat het erg snel met het klus budget.. Heb je het helemaal naar eigen inzicht gedaan of had een vraagbaak in de vorm van iemand met ervaring hierin?
Kan je grofweg zeggen wat die badkamervloer (incl. verwarming dus) heeft gekost?
Ik heb het naar eigen inzicht gedaan. Gelukkig ben ik bouwkundige.

Iedere situatie is uniek. Dus ik kan niet zeggen of jou dakkapel ook zelf te doen is.
Met de eerste dakkapel ben ik ongeveer twee maanden bezig geweest. De tweede dakkapel was groter, maar in een maand klaar. Ik heb alles van hout gemaakt. De wandjes, het dak. Op het dak ligt EPDM dakfolie (materiaal lijkt op binnenband, maar dan veel dikker). Het lijmen van de dakfolie was het lastigste klusje, maar als je een beetje handig bent is het zelf te doen. Aan de buitenkant van de wanden zit Trespa, dat is praktisch onderhoudsvrij. De andere dakkapel is zichtbaar vanaf de straat, daar heb ik verduurzaamde rabatdelen tegenaan gespijkerd. Hoe en wat te zagen, bevestigen is een kwestie van de productbladen lezen en volgen. Zoek eens op google naar Centrum Hout + dakkapel, daar staat een mooie folder hoe je een dakkapel kunt bouwen.
Een hele grove schatting van de badkamervloer (ca 4,5m2) was zo'n 750 euro. Maar ga er niet van op aan. Als je het exact wilt weten, moet je even langs een bouwmarkt rijden. Benodigdheden; Beton, mixer, boormachine, emmer, afreilat, spatels, wat houten latjes voor de bekisting, geluidswerende stroken, lewisplaten, aardigsmat, -draad en koppelstukken, vloerverwarmingsunit en -leidingen plus wat koppelingen om het ding op de cv aan te sluiten.