Kut. Lijn 8 was anders zo'n uitkomst voor mijquote:
electrische vloerverwarmings kabel kan het beste op de betonvloer gelegd worden net onder de tegels, anders gaat het veel telang duren voor de vloer opgewarmt isquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef naaa het volgende:
Indien elektrisch; zit er een mantelbuis om de kabel?
Zover mij bekend is moeten kabels van PVC- of rubber
voorzien zijn van een mantelbuis ivm. inwerking salpeterzuur.
Of zijn dit speciale kabels die
gelijk / direct in het beton mee gegoten kunnen worden?
Ik ben me aan het orienteren over de mogelijkheden en
opbouw van vloerverwarming in de zwaluwstaartplaat vloer
die binnenkort bij kennissen gestort wordt; vandaar.
Ik heb eerst een matje (aardnet) op de lewisplaat geschroefd met zelftappende schroeven en een ringetje. Zodat de leidingen niet boven komen drijven op het beton, op het moment dat je gaat storten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef naaa het volgende:
Forno, hier ook nog een paar vragen over de opbouw
van jouw Lewis / Zwaluwstaartplaat vloer in de badkamer.
Hoe zijn de leidingen vastgemaakt aan de aardmat?
Met Tywraps / bundelbandjes of ijzerdraad?
Hoeveel / hoe dik is de laag beton die er overheen gekomen is?
Maak je gebruik van elektrische vloerverwarming
of via de CV installatie?
Indien elektrisch; zit er een mantelbuis om de kabel?
Zover mij bekend is moeten kabels van PVC- of rubber
voorzien zijn van een mantelbuis ivm. inwerking salpeterzuur.
Of zijn dit speciale kabels die
gelijk / direct in het beton mee gegoten kunnen worden?
Ik ben me aan het orienteren over de mogelijkheden en
opbouw van vloerverwarming in de zwaluwstaartplaat vloer
die binnenkort bij kennissen gestort wordt; vandaar.
P.s. volgens er nog foto's van de binnenzijde van de nieuwe dakkapel?
quote:Op woensdag 9 december 2009 08:51 schreef Forno het volgende:
PS: ik ben een week geleden ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen (lees crisis). Niet leuk. Maar voordeel is dat ik na mijn opzegtermijn (na januari) opeens zeeen van tijd heb. We kunnen het nog wel even financieel uitzingen. Dus de klus gaat straks veel sneller.
Ik moet zeggen dat ik er aan de ene kant ook wel blij mee ben, schiet het eindelijk en beetje opquote:Op woensdag 9 december 2009 15:00 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Balen! Wel prettig dat je ff zonder kan en extra gaat klussen, dan krijgen we hier tenminste vaker dan 1x per maand een leuke update met prachtige foto's
Heb je haast dan?quote:Op woensdag 9 december 2009 19:15 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er aan de ene kant ook wel blij mee ben, schiet het eindelijk en beetje op
Hahaquote:
van harte leuk nieuwsquote:Op maandag 21 december 2009 13:42 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Hahaover 6 maandjes moet toch de babykamer wel klaar zijn en onze slaapkamer en moeten we een eind zijn met de woonkamer
maar dat komt wel goed.
Ben nu aan het helpen met de electriciteitsdraden doortrekken en dat zijn er veel
Ja genieten nu van mooi mannetje, jammer genoeg voor ons nog even geen fotos van de babykamer van julliequote:Op maandag 21 december 2009 20:13 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Dank je, jij ook gefeliciteerd he
Dat kan ja, onze straat was een deadtrap voor auto's deze week.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:41 schreef Renesite het volgende:
Reed van de week er nog door de straat, iemand zat toen vast in de sneeuw!!
verder jammer van het mindere bericht, en gefelciiteerd met het betere!
Dit jaar kom ik sowieso niet toe aan klusjes buiten de deur. Ik heb nog zoveel te doen in huis. Maar wie weet, heb je in 2011 nog wat te doen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:57 schreef vigier het volgende:
Zeg uhm Forno, maak je niet teveel tempo? Als je nog door kunt klussen t/m mei, dan kun je daarna fijn mijn badkamer gaan doen. En mijn keuken. Slaapkamer. Zie dat je zelfs nog in de buurt woont ook
Hier tenminste een klusser bij wie je van te voren de kwaliteit kunt zien, dat is nog een stuk beter dan iemand van werkspot pikken!
P.S.Klote van je baan zeg... wees wel blij dat je het nog een tijdje financieel trekt...
Plaats binnenkort weer een paar foto's.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Ja genieten nu van mooi mannetje, jammer genoeg voor ons nog even geen fotos van de babykamer van jullie
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:01 schreef Forno het volgende:
@cvboer, thx voor de complimenten en een beetje kritiek kan nooit kwaad.
Hoe had het radiatortje beter/mooier kunnen worden aangesloten volgens jou?
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in, die perstang die ik voor die bochten gebruik kost al gauw 1400 Euro'squote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef Forno het volgende:
Ik moet het old school met pijpenbuiger en knelfittingen doen. Vond het een beetje duur om voor 1 klus een perstang en buigblok te kopen. Ik heb er wel naar gekeken.
We hebben er nu een paar dagen in geslapen want de slaapkamer is af.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er netjes uit hoor; maar ben je niet bang dat je vanwege de grote hoogte tot het plafond de ruimtes moeilijk behaagelijk warm zijn te krijgen ?
Via de klep in het keukenbladquote:Op zondag 14 februari 2010 21:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zo zeg wat een verbouwingWellicht heb ik niet helemaal goed gelezen maar waar ga je nu de kelder binnen?
Meubels wil ik wel gaan maken als het huis straks af is. Ik heb al genoeg ideeen, maar alle ideeen zijn welkom natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:55 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Mooie slaapkamer Forno!!!Ga je er nog een speciaal bed in maken, een leuk headboard voor je boxspring ofzo?
Ik heb het naar eigen inzicht gedaan. Gelukkig ben ik bouwkundige.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:42 schreef N00bDaan het volgende:
Wat een super vet project echt restecp.
Ben zelf net begonnen aan mijn (kleinere) verbouwing maar als ik dit topic (en het voorgaande) doorlees krijg ik zelf de kriebels (van zowel anticipatie als angst), maar goed...
Paar vraagjes:Hoe lastig is het vervangen/vergroten van die dakkapel (je had het toch zelf gedaan?) Ik heb zelf nog een dakkapel die eigenlijk vervangen moet worden, maar als ik daar 3000,- (kant en klaar + installatie) voor moet neertellen gaat het erg snel met het klus budget.. Heb je het helemaal naar eigen inzicht gedaan of had een vraagbaak in de vorm van iemand met ervaring hierin? Kan je grofweg zeggen wat die badkamervloer (incl. verwarming dus) heeft gekost?
Hoe kan je dan in godsnaam zo verbouwen? Kwestie van klusboekje bij de hand en gaan?quote:We hebben beide weinig kluservaring, maar veel zin (en ik hoop dat ik twee rechterhanden heb)
Eigenlijk is er weinig verandert qua indeling.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:59 schreef Renesite het volgende:
Kan je eens een plattegrond maken met voor/na of zo? ik vond dat wel leuk om te zien altijd!
Ik voel me vereerd. Maar ik denk dat ik volgend jaar nog steeds van de partij ben.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:29 schreef AnneX het volgende:
shame on me ! nou heb ik je niet genomineerd voor de Klusverkiezing !
en ik zie alsmaar hoe hard je aant werk bent.
Volgend jaar dan maar !
Euh ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:54 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Hoe kan je dan in godsnaam zo verbouwen? Kwestie van klusboekje bij de hand en gaan?
Misschien lijkt het moeilijker dan het in principe allemaal is?quote:
Het lijkt zeker moeilijker dan het in principe allemaal is.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:53 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Misschien lijkt het moeilijker dan het in principe allemaal is?
Desondanks prima werk. Je kan jezelf verhuren voor een extra centje als je klaar bent.
dat is echt zoooo waar! Als je eenmaal bezig gaat vallen veel dingen best mee! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een boel dingen ook tegenvallen, maar soit, ik heb zoiets van: daar leer je alleen maar vanquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:40 schreef Forno het volgende:
[..]
Het lijkt zeker moeilijker dan het in principe allemaal is.
Maar!... geef mensen de keuze tussen een avondje tv kijken of een avondje klussen.
Als puntje bij paaltje komt, kiest 9 van 10 voor de tv.
Datzelfde geld voor de weekenden. Kortom het is vooral een kwestie van doen en niet van denken.
Soms heb je van die dagen dat alles verkeerd gaat. Klunzig en overal je kop tegen stoot.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is echt zoooo waar! Als je eenmaal bezig gaat vallen veel dingen best mee! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een boel dingen ook tegenvallen, maar soit, ik heb zoiets van: daar leer je alleen maar van
Ik heb echt respect voor deze verbouwing ook, en wat leuk dat er straks een mini in rondbanjert
Thanx.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Modus het volgende:
"Babykamer". Dat betekent dat eh.... Feli allebei.
.
Potver... no problemquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:19 schreef Beijtje het volgende:
O shit, ik had jou eigenlijk ook willen nomineren, nu ik dit zie...
Kiezen is zo lastig!
Wat kosten ze? Wij kunnen nog wel wat gebruiken. Hebben eigenlijk steenwol nodig, maar dit voldoet misschien ook wel!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:45 schreef Forno het volgende:
Er zat wel ensuite in, maar die is ooit door vorige bewoners gesloopt. Dat laten we zo. Ik vind een ruime woonkamer praktischer dan twee van die hokjes waar je net niets mee kunt.
PS: iemand nog interesse in 60m2 glaswoldekens. Over omdat we perse een pallet moesten afnemen.![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |