abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72782191
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Forno het volgende:
Op zolder inderdaad. Het is een zadeldak, met oorspronkelijk 1 dakkapel in het midden in de lengte van het dak, met de bestaande douche. Aan de andere kant zat ook een klein pukkeltje (minidakkapeltje). Die heb ik gesloopt en vergroot en daar de nieuwe badkamer in gemaakt. Aan de beide zijden komt een slaapkamer.

De dakkapel die ik nu ga vervangen wordt later een toiletje (met sanibroyeur) en daarnaast de cv-kast.
Ik vind het zooo knap dat je dat kan! Ik schiet al in de stress als er ergens kortsluiting ontstaat
Daar zit je dan.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 september 2009 @ 22:18:35 #77
17893 Forno
pi_72784779
Dan zou ik je een cursus elektra aanraden.

Maar het is inderdaad geen klus voor streskippen.
pi_72785410
Gátver. Je oude douche

Maar Wat een klus! Wat een werk En wat een resultaat
pi_72921562
Oh, die badkamer is zoooo mooi!!!

Ik heb de foto's in mijn persoonlijke inspiratie-archief opgeslagen. Voor mijn toekomstige huis.....
  FOK!fotograaf zondag 20 september 2009 @ 21:54:51 #80
17893 Forno
pi_72949769
@ Appelblauwzeegroen, leuk, mijn ontwerp slaat aan.

Ik ben het hele weekend (samen met vriendin) aan het beuken geweest. Mijn handen zien er momenteel uit als ruwe klauwen. We zijn de oude dakkapel aan het vervangen, en hebben nu tijdelijk geen warmwater. Omdat de cv-installatie in die dakkapel zat. Dus nu moet die nieuwe dakkapel zo snel mogelijk af! Legt wel wat meer druk oo m'n schouders, maar het moet maar even. Anders staan we weken onder een koude douche. Gelukkig woont schoonmoeder in de buurt.

PS: we hebben nu ook even geen kookstel tot onze beschikking omdat de gasleiding in de weg zat waar de nieuwe dakkapel komt. Kortom het is een beetje behelpen om het moment. Maar als het goed is zijn we voor de winter helemaal klaar buiten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Forno op 20-09-2009 22:00:20 ]
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2009 @ 22:33:35 #81
17893 Forno
pi_73166109
Na twee weken van doorstampen, heb ik de oude dakkapel gesloopt en een nieuwe opgebouwd. Van schrootjes paradijs, naar strakke dakkapel met opnieuw een houten gevelbetimmering. De bruine beitskleur laten we niet terugkomen, dat is zo 1980. De nieuwe kleur wordt (gebroken) wit, omdat het huisje grotendeels wit is. We hebben voor verduurzaamde houten rabatdelen gekozen (stellac). Dat kost wat meer dan onbehandeld hout, maar het is bijna net zo duurzaam als hardhout.

Rechtsonderin duidelijk de rot in de muurplaat te zien, waar de lekke douche zat. Ik heb alle rotte delen weggezaagd, zelfs een heel stuk vloer, en met vers hout gerepareerd. Insmeren met anti-rot was niet echt meer een optie. Als je er naar keek verpulverde het al.

Onder de schrootjes kwam een stuk dekzeil tevoorschijn. Je blijft je verbazen in zo'n oud huis.

Mooie doorkijk naar de hemel. Helaas tijdelijk.

De opbouw van de nieuwe dakkapel. De nieuwe is iets smaller, zodat ie even breed als de overloop is geworden. Wel een beetje hoger, zodat ik mijn kop straks niet meer stoot als ik naar de plee ga.

En in krap twee weken weer zo goed als wind en waterdicht. Alleen de gevelbekleding moet er nog op, maar de waterkerende folie kan ook wel een buitje hebben.

Het beeld van bovenaf. Komt mijn klimervaring mooi van pas.

En de nieuwe pijpjes van de cv-ketel en de ventilatie.

Ik ga nu eerst de cv-ketel weer aansluiten, zodat we weer kunnen douchen. En koken, want er moest ook een stuk uit de gasleiding. Douchen kunnen we nu bij schoonmoeder doen. Al met al een flinke operatie, en een van de laatste rotklussen. Daarna is al het leidingwerk wel zo'n beetje af. Of in ieder geval klaar om af gemaakt te worden. Kan nu eindelijk de ventilatie-box ophangen en de kanalen doortrekken.
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 22:38:34 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73166328
Gaaf doorkijkje!

Ligt die brug er onderhand al eens op? Als je begrijpt wat ik bedoel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2009 @ 22:42:58 #83
17893 Forno
pi_73166500
De A-brug bedoel je? Nee.
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 22:44:13 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73166550
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:42 schreef Forno het volgende:
De A-brug bedoel je? Nee.
Kut. Lijn 8 was anders zo'n uitkomst voor mij in/uitstappen bij de Akerk ipv. dat geleur op het station !

Maar een toffe plek !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2009 @ 22:51:13 #85
17893 Forno
pi_73166810
De noodbrug is ok, maar het is soms even dringen in de spits.

[ Bericht 56% gewijzigd door Forno op 28-09-2009 08:19:50 ]
pi_73170512
Waarom mis ik ramen in je dakkapellen?

En dat zeil...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2009 @ 08:23:55 #87
17893 Forno
pi_73172075
Omdat er een cv-hok en toilet in komen.
pi_73338805
De dakkapel is helemaal klaar Het verfwerk heb ik gedaan, twee keer in de grondverf en daarna afgelakt We hebben wel mazzel gehad met het weer, nu mag het wat mij betreft gaan regenen en stormen want alles is nu waterdicht.

pi_73678104
Forno, hier ook nog een paar vragen over de opbouw
van jouw Lewis / Zwaluwstaartplaat vloer in de badkamer.

Hoe zijn de leidingen vastgemaakt aan de aardmat?
Met Tywraps / bundelbandjes of ijzerdraad?

Hoeveel / hoe dik is de laag beton die er overheen gekomen is?

Maak je gebruik van elektrische vloerverwarming
of via de CV installatie?

Indien elektrisch; zit er een mantelbuis om de kabel?

Zover mij bekend is moeten kabels van PVC- of rubber
voorzien zijn van een mantelbuis ivm. inwerking salpeterzuur.

Of zijn dit speciale kabels die
gelijk / direct in het beton mee gegoten kunnen worden?

Ik ben me aan het orienteren over de mogelijkheden en
opbouw van vloerverwarming in de zwaluwstaartplaat vloer
die binnenkort bij kennissen gestort wordt; vandaar .

P.s. volgens er nog foto's van de binnenzijde van de nieuwe dakkapel?

[ Bericht 5% gewijzigd door naaa op 14-10-2009 14:57:00 ]
pi_73684226
prachtig
pi_73685785
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef naaa het volgende:

electrische vloerverwarmings kabel kan het beste op de betonvloer gelegd worden net onder de tegels, anders gaat het veel telang duren voor de vloer opgewarmt is
het zijn speciale kabels die niet ingekort mogen worden en zonder buis
De thermostaatvoeler komt wel in buis in de vloer
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2009 @ 21:54:03 #92
17893 Forno
pi_73696175
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef naaa het volgende:
Forno, hier ook nog een paar vragen over de opbouw
van jouw Lewis / Zwaluwstaartplaat vloer in de badkamer.

Hoe zijn de leidingen vastgemaakt aan de aardmat?
Met Tywraps / bundelbandjes of ijzerdraad?

Hoeveel / hoe dik is de laag beton die er overheen gekomen is?

Maak je gebruik van elektrische vloerverwarming
of via de CV installatie?

P.s. volgens er nog foto's van de binnenzijde van de nieuwe dakkapel?
Ik heb eerst een matje (aardnet) op de lewisplaat geschroefd met zelftappende schroeven en een ringetje. Zodat de leidingen niet boven komen drijven op het beton, op het moment dat je gaat storten.

Daar heb ik de kunststof buizen met tieraps op vast gemaakt. Vervolgens heb ik er ongeveer 56mm beton overheen geblubberd. Ik heb gewoon het verwerkingsadvies van Reppel opgevolgd. http://www.reppel.nl/files/verwerkingsadviezen.pdf Daar heb ik overheen getegeld. De leidingen kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen in bepaalde lengtes.

Op dit moment is de vloerverwarming lekker aan het snorren.

De binnenkant van de dakkapel is nog niet afgewerkt. Gewoon isolatie waar je tegenaan kijkt. En aan 1 kant hangt de cv al weer, rapido! We moesten ruim een week douchen bij schoonmoeders.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 19:33:28 #93
17893 Forno
pi_74702753
De laatste foto (al weer een tijdje geleden) was de buitenkant van de nieuwe dakkapel.

In de tussentijd ben ik aan de binnenkant bezig geweest met onder andere het toekomstige toiletje.

De CV, afzuiging en verdeler van de vloerverwarming.

En het overloopje.

Ben nu begonnen aan de 'master' bedroom.
pi_75433726
Nog vorderingen met de slaapkamer? Wat moet je daar allemaal aanpakken qua grote klussen?

Wat een spannende, blauw-grijze isolatie heb je trouwens om je cv leidingen zitten
pi_75434325
Er was een update op 14 oktober en 14 november, Forno komt vast op 14 december langs om over de bedroom te vertellen .
  FOK!fotograaf woensdag 9 december 2009 @ 08:51:21 #96
17893 Forno
pi_75434795
Wat een vroege vogels hier.

Ik ben bezig aan een slaapkamer en maak over een paar weekjes een update. Er is naast isolatie en mdf-kraaldelen aan 1 kant (nog) niet veel afwerking te zien. Ik ga van de kerst een inbouwkast maken van mdf volgens een eigen ontwerpje. Ik ga voor het eerst met een lamellofrees aan de slag.

PS: ik ben een week geleden ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen (lees crisis). Niet leuk. Maar voordeel is dat ik na mijn opzegtermijn (na januari) opeens zeeen van tijd heb. We kunnen het nog wel even financieel uitzingen. Dus de klus gaat straks veel sneller.
pi_75442780
Ik was het topic uit het oog verloren... TVP!
  woensdag 9 december 2009 @ 15:00:19 #98
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_75447106
quote:
Op woensdag 9 december 2009 08:51 schreef Forno het volgende:
PS: ik ben een week geleden ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen (lees crisis). Niet leuk. Maar voordeel is dat ik na mijn opzegtermijn (na januari) opeens zeeen van tijd heb. We kunnen het nog wel even financieel uitzingen. Dus de klus gaat straks veel sneller.
Balen! Wel prettig dat je ff zonder kan en extra gaat klussen, dan krijgen we hier tenminste vaker dan 1x per maand een leuke update met prachtige foto's
Geluk is een richting, geen punt
pi_75455987
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:00 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Balen! Wel prettig dat je ff zonder kan en extra gaat klussen, dan krijgen we hier tenminste vaker dan 1x per maand een leuke update met prachtige foto's
Ik moet zeggen dat ik er aan de ene kant ook wel blij mee ben, schiet het eindelijk en beetje op
  woensdag 9 december 2009 @ 20:10:50 #100
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_75457843
Wat balen Forno! Hier hetzelfde verhaal, ik ben ook vanwege bedrijfseconomische redenen ontslagen na 10 jaar trouwe dienst... Vreemd hoor! Wel fijn dat je je in elk geval de eerste tijd nuttig kan maken in je eigen huis. Gelukkig dat er niet direct financiële nood ontstaat. Succes met het vinden van een nieuwe job!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')