abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72482229
Het muurtje van de wastafel is iets te kort voor een scherm of iets dergelijks. Is dat een bewuste keuze geweest in verband met de ruimte?
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 12:13:55 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72482279
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:09 schreef Forno het volgende:
De vloertegels hebben afschot naar de drain toe. Daar ben ik bijna anderhalve week mee bezig geweest, maar je ziet er niets van terug. [ afbeelding ]

Kan zo wel even een fotootje plaatsen. Ik was niet van plan om zo'n vatsig gordijntje op te hangen, daar wilde ik nu juist vanaf. Maar evengoed is een trekkertje misschien nodig, omdat er zoveel voegwerk in het mozaiek zit. Blijft wat makkelijker water in staan denk ik, en om nu een glijbaan te maken leek me ook weer wat teveel van het goede.
Ja, wij hebben persé gekozen voor deurtjes, maar onze ruimte is dan ook iets groter thuis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!fotograaf zondag 6 september 2009 @ 12:37:07 #53
17893 Forno
pi_72482802
Er komt nog wel een glazenpui tegen het oranje wandje van circa 70x200cm. Daarmee worden de grootste spetters wel binnengehouden. Je kunt er dan vanaf de badkant inlopen.

De hoogte van het uitstekende wandje is even hoog als de glazenpui. Dan blijft het iets luchtiger ogen.
pi_72513208
t mag wel naar eigen zeggen niet al te snel gaan, maar omdat je zo veel aandacht besteed aan je bouw kan het ook niet snel gaan natuurlijk! Ziet er weer spik en span uit! mooie verbouwing
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 7 september 2009 @ 11:24:05 #55
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72513896
Ik had nog geen tvp geplaatst...
Ziet er strak uit!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  FOK!fotograaf maandag 7 september 2009 @ 18:11:47 #56
17893 Forno
pi_72525198
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:53 schreef Cybersijp het volgende:
t mag wel naar eigen zeggen niet al te snel gaan, maar omdat je zo veel aandacht besteed aan je bouw kan het ook niet snel gaan natuurlijk! Ziet er weer spik en span uit! mooie verbouwing
Het gaat niet heel snel inderdaad. Ligt aan een aantal factoren. Ten eerste ben ik vrij perfectionistisch. Bijvoorbeeld de keuze voor mozaiektegels. Dat is al een vrij tijdrovend klusje, en dan wil ik ook het liefst alles op hele tegeltjes uitzetten. Kortom heul veul meet- en precisiewerk. Zeker met een voegbreedte van 1,5mm :/ Dat soort dingen doe ik het liefste zelf, en kan ik ook gewoon niet van me afzetten. Dan ben ik bang dat ik later denk, "had ik nou toch maar wat meer tijd aan dit of dat besteed".
Ten tweede woont familie in het zuiden en wij in het noorden. Vrienden hebben weinig kluservaring, dus om te zeggen, "begin jij even aan de dakkapel" is ook lastig. Natuurlijk kunnen ze wel aan de kwast en roller, maar dat is procentueel maar zo'n klein deel van de verbouwing. Zet weinig zoden aan de dijk.
Ten derde hebben we geen geld om betaalde arbeid in te schakelen. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat de meeste tijd opgaat aan dingen je straks helemaal niet meer terugziet. Leidingwerk, elektra, de inkopen. We hebben gewoon geen geld om dat soort dingen uit te besteden. Dus wat een installateur in een dagje doet, ben ik twee weken mee bezig.

Ik heb na de zomervakantie een 32-urige werkweek kunnen regelen. Niet dat het nu ineens 2x zo snel gaat, maar alle beetjes helpen. Ik moet heel eerlijk toegeven dat het soms een sleur begint te worden, maar ik zie het einde nog steeds positief tegemoet. De enige manier om er mee door te kunnen gaan, is de dingen naast het klussen blijven doen. Vakantie, verjaardagen, de avonden in het weekend chillen. Heb ook wel eens gehoord van de halverwege dip, daar zit ik in volgens mij op het moment.

Dus daar moet ik mezelf even doorheen
pi_72527376
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:11 schreef Forno het volgende:

[..]

. Heb ook wel eens gehoord van de halverwege dip, daar zit ik in volgens mij op het moment.

Dus daar moet ik mezelf even doorheen [ afbeelding ]
Je mag en kan jezelf wat mij betreft wel ff op je borst kloppen hoor! Je werk ziet er allemaal even keurig en verzorgd uit. Aan het eind kun je met een gerust hart op de bank "ploffen", pootjes omhoog en denken "dat heb ik mooi wel ff gefikst.... "

Qua wat je zegt over de dip, dat is naar mijn idee niet juist. Het heeft meer te maken met het feit dat een mens gewoonweg niet zo veel tijd aan een en de zelfde bezigheid zich kan bezig houden.(concentratie/focus verlies) Het dus leuke dingen tussen door doen moet er dus onbedoeld voor zorgen dat je er juist dus niet in terechtkomt.Wat ook goed werkt is om een soort van "side"project te hebben. Als je dan een dag absoluut geen zin hebt om aan dat klussie te beginnen kun je met een gerust hart aan het andere beginnen. Afijn das mijn visie natuurlijk. Ik ben zo'n mafkees dat ik na een werkweek van 70 uur de volgende twee vrije dagen 12 uur per dag sta te klussen. Klussen is voor mij bedoeld/onbedoeld een soort van uitlaatklep.

Troost je bij de gedachte dat er meer klussers je klus relaas volgen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 7 september 2009 @ 20:58:32 #58
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72531551
Mozeskriebel, je hbet wel de juiste handjes gekregen destijds he

ff een vraagje over die badkamer in aanbouw toen je daar nog mee bezig was

1 Heb je die zwaluwstaart platen direct op de balken gelegd? of zit dara nog een houten vloer onder?
2 Ik zie dat je allemaal ijzeren draden op die platen hebt geschroeft. Moet dat ?
3 hoe heb je dat afschot hulpmiddelding gemaakt ?? het lijkt gewoon een houten plankje maar das vast meer....

Ik moet binnenkort zelf ook zoiets gaan brouwen en moet dan eerst de boel slopen van de vorige bewoner. Dat zal een feest gaan worden Ik probeer in te schatten hoe groot de kans is dat hij die zwaluwdingen ook rechtstreeks op de balken heeft gemikt en niet ( wat ik hoop) op een planken vloer.
Heeft hij dat namelijk niet gedaan dan hoef ik bij het slopen maar ff uit te schieten en het is... Hoi buurman ( en onze relatie is al zo innig )

PS, stel dat je dat vloertje zou moeten slopen, is dat beton (???) er dan een beetje eenvoudig uit te bikken ? Het lijkt gewoon beton op een metalen plaat en dat tik je los van elkaar.

[ Bericht 44% gewijzigd door klusfoobje op 07-09-2009 21:04:26 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72532017
Zeer leuk en netjes gedaan zo met die badkamer, ik mag binnenkort aan de doucheruimte beginnen dus ben al her en der aan het kijken voor ideetjes, en die drain die jij hebt ingebouwd is wel een heel strak exemplaar.

Greetz
Pseik-O
Prettig gestoord
  FOK!fotograaf maandag 7 september 2009 @ 22:05:29 #60
17893 Forno
pi_72534487
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Troost je bij de gedachte dat er meer klussers je klus relaas volgen
Dat is een mooie gedachte inderdaad. Het gaat er helaas niet sneller door.
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:58 schreef klusfoobje het volgende:
Mozeskriebel, je hbet wel de juiste handjes gekregen destijds he

ff een vraagje over die badkamer in aanbouw toen je daar nog mee bezig was

1 Heb je die zwaluwstaart platen direct op de balken gelegd? of zit dara nog een houten vloer onder?
2 Ik zie dat je allemaal ijzeren draden op die platen hebt geschroeft. Moet dat ?
3 hoe heb je dat afschot hulpmiddelding gemaakt ?? het lijkt gewoon een houten plankje maar das vast meer....

Ik moet binnenkort zelf ook zoiets gaan brouwen en moet dan eerst de boel slopen van de vorige bewoner. Dat zal een feest gaan worden Ik probeer in te schatten hoe groot de kans is dat hij die zwaluwdingen ook rechtstreeks op de balken heeft gemikt en niet ( wat ik hoop) op een planken vloer.
Heeft hij dat namelijk niet gedaan dan hoef ik bij het slopen maar ff uit te schieten en het is... Hoi buurman ( en onze relatie is al zo innig )

PS, stel dat je dat vloertje zou moeten slopen, is dat beton (???) er dan een beetje eenvoudig uit te bikken ? Het lijkt gewoon beton op een metalen plaat en dat tik je los van elkaar.
De zwaluwstaartplaten liggen op de bestaande houten vloer. En omdat de vloer nogal scheef loopt, heb ik de platen eerst met houten balkjes waterpas gemaakt. Daar nog een laagje steenwolstroken overheen voor de geluidsdemping. Dan dreunt het niet zo door naar beneden.
Die ijzeren mat is de aardingsmat. Daar kon ik meteen de vloerverwarmingsbuizen aan vast maken. Daarom is de mat vastgeschroefd, anders zou ie omhoog komen drijven tijdens het storten. En dan heb je te weinig dekking boven je leidingen waardoor het beton kan gaan barsten als de leidingen warm worden.
Dat hulpmiddelding was een stuk multiplex dat ik direct na het storten in het beton kon drukken voor het afschot. Leuk in theorie natuurlijk, in de praktijk werkte het maar half. Ik heb de vloer later alsnog met poedertegellijm moeten ophogen om voldoende afschot te krijgen. Bijkomend voordeel is wel dat de poedertegellijm waterdicht is. Dus geen lekkage bij een kapotte voeg.
Ik heb geen ervaring met het slopen van een zwaluwstaartvloertje. Maar het zal veel lawaai, trillingen en stof verzoorzaken.

Succes, zet alvast een dubbel hangslot op je deur voor je boze onderbuur!
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:08:25 #61
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72553191
Mooi geworden die badkamer, Forno!
  FOK!fotograaf zondag 13 september 2009 @ 19:31:15 #62
17893 Forno
pi_72707323
Ik wil jullie graag de finisjing tutsj laten zien. Vandaag zijn we officieel over gegaan.

Gisteren de glazen douchewand en de rainshower geplaatst. Het water blijft keurig netjes aan de douchekant gelukkig. Een klein nadeeltje, de douchekop hangt nogal laag. Had iets beter over nagedacht kunnen worden door de ontwerperts. Een goed excuus om dagelijks onder de rainshower te staan.

De wasbak met IKEA spiegelkastje. Onder de wasbak heb ik nog een RVS-handdoekrekje opgehangen.

En het bad. Het is lang geleden dat ik in bad kon.

Maandag begint de sloop van de oude douche.
pi_72708104
Mooi geworden!
Maar is dat de hans grohe raindshower?
zei net dat er langere stangen te krijgen zijn al (dus ze zijn er ws al achter).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72708196
Dat ziet er heel netjes uit.
Lekker badderen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  FOK!fotograaf zondag 13 september 2009 @ 20:50:04 #65
17893 Forno
pi_72710507
Dat is een Duschmaster Rain van duitse makerladij. Stuk goedkoper dan een Hans G. maar ook met zijn minpuntjes blijkbaar.
  Moderator zondag 13 september 2009 @ 21:32:32 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72712389
Kijk op deze manier kan je Ikea prima combineren
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:54:42 #67
910 Barbie
Graduated Fool
pi_72759782
Mooi geworden hoor! Ik vind dat zilveren randje tussen het bad en de betegeling een mooi detail. Dat is toch niet gekit, neem ik aan? Het ziet eruit als een rvs randje oid.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_72760346
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef Barbie het volgende:
Mooi geworden hoor! Ik vind dat zilveren randje tussen het bad en de betegeling een mooi detail. Dat is toch niet gekit, neem ik aan? Het ziet eruit als een rvs randje oid.
Wordt express gedaan, dit er voorkoming van beschadigen van de hoeken waarbij de tegels bij elkaar komen. Je hebt ze in rvs, aluminium en het o zo mooie plastic
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:24:55 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_72771932
Wat een geweldige verbouwing, hulde
disclaimer
  FOK!fotograaf dinsdag 15 september 2009 @ 18:04:26 #70
17893 Forno
pi_72773358
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:32 schreef Renesite het volgende:
Kijk op deze manier kan je Ikea prima combineren
Ik vond het er ook uitstekend bij passen.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef Barbie het volgende:
Inderdaad een RVS-randje. Wel 4 keer zo duur als plastic, maar ik vind het veel mooier. Plus dat dat plastic spul niet zo heel krasvast is volgens mij.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:02:50 #71
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72777885
Trouwens, die losse douchekop hangt zo laag, omdat ie normaal gesproken alleen is voor de keren dat je niet helemaal onder die waterval wil gaan staan, bijvoorbeeld als je wel even snel wilt douchen maar niet je haar wil wassen. Dat komt bij mij nog wel eens voor.
pi_72778034
Prachtig staaltje werk Forno! Wanneer ga je jezelf verhuren?
Daar zit je dan.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 september 2009 @ 21:18:18 #73
17893 Forno
pi_72781715
@Godigita, ok. Ik vind het alleen een beetje zonde van het water en het gas om dagelijks onder zo'n stortvloed te staan. Plus dat het gevoel van dat beetje extra dan snel verdwenen is. Denk dat ik er voorlopig alleen in de weekenden onder ga staan.

@Csbs. Ik heb die mozaiektegels vervloekt dus daar begin ik niet meer aan. Maar als je een paar jaar geduld hebt, bel nog eens aan.

Ik wil jullie de sloop van de oude douche niet onthouden. Hoezo een beetje krokant?
Dit zat achter de waterdichte beplating.

pi_72781783
Waar is de nieuwe badkamer gekomen? Op zolder ofzo?
Daar zit je dan.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 september 2009 @ 21:26:33 #75
17893 Forno
pi_72782121
Op zolder inderdaad. Het is een zadeldak, met oorspronkelijk 1 dakkapel in het midden in de lengte van het dak, met de bestaande douche. Aan de andere kant zat ook een klein pukkeltje (minidakkapeltje). Die heb ik gesloopt en vergroot en daar de nieuwe badkamer in gemaakt. Aan de beide zijden komt een slaapkamer.

De dakkapel die ik nu ga vervangen wordt later een toiletje (met sanibroyeur) en daarnaast de cv-kast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')