abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 10:19:06 #26
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71277493
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:47 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Mijn Firefox vindt dit topic niet leuk Er staan te veel foto's in die ervoor zorgen dat als je naar beneden scrollt naar de nieuwe updates, opeens het beeld blijft hangen. En dan kan ik dus geen nieuwe updates zien

En dat vind ik dan weer heel jammer! Want het is echt een superverbouwing en ik ben steeds weer benieuwd naar de vorderingen!

(tevens TVP )
Ik heb datzelfde probleem, maar als je dan even doorscrold naar een plek waar waarschijnlijk alleen posts staan met tekst dan trekt het beeld bij mij vanzelf weer bij.
  FOK!fotograaf maandag 10 augustus 2009 @ 12:35:52 #27
17893 Forno
pi_71757203
The story continues... (let niet op de roze waas, de camera vertoont wat kuren).

Ben een hele week bezig geweest om die kleine %#@#$ tegels tegen de wanden te plakken. Kreeg er bijna nachtmerries van. De wanden zijn nu betegeld en voor de helft gevoegd. Deze week wordt het plafond gestuct. Begint de badkamer eindelijk een beetje vorm te krijgen. Kan er nu al van dromen om onder de rainshower te staan...
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:20:25 #28
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  FOK!fotograaf vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:13:07 #29
17893 Forno
pi_71882843
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:20 schreef Rallydame het volgende:
Nog steeds goed bezig Forno
Still going strong!

Een foto van de wasbak. Bovenin komt een stopcontact (altijd handig). Onder de wasbak heb ik een nisje gemaakt, waar ik van hardhout een rekje wil gaan timmeren. Teak lijkt me wel mooi. Er komt een IKEA Flaren spiegelkastje boven de wasbak te hangen. Moest een beetje op bespaart worden na de dure tegels en glazen douchewand.

Vandaag is de stukadoor langs geweest. Via werkspot geregeld en heeft prima werk afgeleverd en goedkoop. Bijna de helft van wat anderen vroegen.

Tegen het oranje wandje komt straks een glazen douchewand voor de inloopdouche.

To do in badkamer. Schilderen plafond na drogen. Badombouw en bad maken. Vloer tegelen. Kitten. Radiator, kranen en accessoires ophangen. Nog een weekje of drie en dan issie klaar!
pi_71889834
Dat wordt fijn!!! Het is niet mijn kleur maar wel super gedaan
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71890028
ongelooflijk wat een werk...
wat een tijd...
wat een energie....
zit je nog een beetje binnen de begroting?
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_71890558
sjee zeg

waar woon je eigluk akl die tijd? je hebt toch vet vet vet te maken met dubbele lasten?
  FOK!fotograaf zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:14:44 #33
17893 Forno
pi_71896261
De begroting is inmiddels opgerekt naar 3x het oorspronkelijke bedrag van wat ik in gedachten had.
Het motto is en blijft; je doet het goed, of je doet het niet.

We wonen er al 1 jaar van de twee jaar dat we bezig zijn. Geen dubbele lasten meer gelukkig. In het eerste jaar hebben we de keuken, toilet, washok en een slaapkamer gemaakt. Een soort minihuisje of studentenkamer waar we wonen nu. Maar het is te doen. We douchen in de bestaande 'badkamer'. Die gaat eruit zodra de nieuwe klaar is.
pi_71911930
Oh, dit is wel een verbouwing naar mijn

Om eerlijk te zijn dacht ik dat die 2,5 bij 2,5 cm tegels ook op een matje zouden zitten, net zoals die kleine mozaïektegels.... maar dat is dus een illusie?
  zondag 16 augustus 2009 @ 00:09:17 #35
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_71911985
* Doet even laten weten dat ik mee lurk

Ik vind tot nu toe alles zeer respectabel gedaan, enige puntje voor mij zou zijn dat het badmeubel / wasbak-ding niet vrij hangt van de vloer. Voor mijn gevoel sta je dan te ver van de wasbak zelf, maar wie weet hebben jullie daar ook wel geen last van

Keep up the good work!

Dit inspireert trouwens..Zal zelf morgen ook eens een paar kleine updeets doen
pi_71912672
Goed bezig joh!

Goeie keukenoplossing met die toegang tot de kelder en zo.
Had verwacht dat de badkamer erg druk zou worden met al die kleine tegeltjes, maar met die witte voeg ertussen valt het reuze mee!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2009 @ 13:38:36 #37
17893 Forno
pi_71920145
De tegeltjes zitten op matjes van ca. 32x32cm. Anders was het letterlijk monnikenwerk geweest. Ondanks dat was het toch een hele toer om zo'n matje in een keer goed in de lijm te drukken. Eenmaal in de lijm gedrukt, kon je er niet veel meer mee schuiven. Dankzij mijn lasertje ging het toch vrij gemakkelijk.

De wasbak steekt 15cm voor de wastafel uit (op de foto niet geheel duidelijk). Is prima. Meestal sta je zo'n 20 a 30cm van de wasbak af. En om je mond te spoelen moet je sowieso een pas naar achteren doen. Ik was er ook een beetje bang voor toen ik het bedacht. Toch zag in in showrooms genoeg wasbakken met kastjes eronder. Nu het af is, blijkt het geen enkel probleem.

De kelder toegang zat daar oorspronkelijk ook. Ik vond het na lang wikken en wegen uiteindelijk de beste plek om hem terug te brengen. Ik zat te denken aan een vaste wand met een vaste trap en deur. Maar dat kostte toch te veel vierkante meter van de keuken. En de voegen maken het inderdaad een stuk strakker. Nadeel is straks wel het onderhoud. Maar dat is een zorg voor later.
pi_71921461
Ok ik reageer vrijwel niet en ik lees / geniet enorm van je aanpak en zelfwerkzaamheid.

puinhopen revisited
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 22:19:39 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72125100
Mennus hoe een toffe badkamer !

Over hoeveel jaar gaan jullie verhuizen? Alsin: per wanneer kan ik het kopen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72125282
Leuk huisje!
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:38:33 #41
17893 Forno
pi_72131721
@ Renesite.
De komende tien jaar zal het niet te koop te staan. Was het niet omdat we er heel content mee zijn, dan wel omdat we er zo godsallemachtig veel energie in hebben gestoken. Als dit af is kan ik geen kwast of zelfs schroevedraaier meer zien.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 september 2009 @ 23:40:53 #42
17893 Forno
pi_72475341
Vandaag de elektra aangesloten. Een van de drie trafo's bleek al overleden voor ie goed en wel was aangesloten. Maar goed, meteen maar een nieuwe goeie gehaald. Er zitten nu zeven kleine halogeenspotjes in het plafond. Ik twijfelde nog een beetje of het niet te veel licht zou geven. Valt mee gelukkig, is eik prima. Misschien dat ik er later nog een dimmer op zet, voor als je sfeervol in bad wilt.

Gisteren de mozaiektegels op de vloer gelijmd. Ik stond versteld dat de tegeltjes zo mooi op elkaar aansluiten en op de drain. Was geen kwestie van geluk maar van lang nadenken en heel veel pielwerk. Vandaag laat ik de lijm nog even goed laten harden, durfde er vanavond pas overheen te lopen. Morgen de boel voegen met een grijze voeg. MultiTAF drain met zero plaatje. Ik kan het RVS-plaatje ook omdraaien en opvullen met tegels, maar daar heb'k geen zin meer in. Vind het er zo ook wel strak uit zien.

Bad en de pootjes waar de radiator straks aan komt te hangen. Hoeft maar een kleintje te zijn, want we hebben ook vloerverwarming.

Je moet geen 2 meter zijn voor dit bad. Het is 1,6m lang en 0,9m breed.

Morgen voegen en daarna kitten en dan kan de boel eindelijk opgetuigd worden.
pi_72476695
Gaaf! Tvp!
pi_72479722
Heel strak allemaal en supermooi!!
pi_72479828
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:00 schreef styliste het volgende:
Heel mooi!
Waar heb je die drain vandaan als ik vragen mag?
Hihi zat me net te bedenken oh ja die drain kun je doortegelen, dat is wat styliste zocht, even pm-en
  FOK!fotograaf zondag 6 september 2009 @ 11:46:45 #47
17893 Forno
pi_72481582
De drain heb ik via internet. Ik wil hier geen reklame maken, maar het heef te maken met sanitair en winkel en .nl. Ik vind alleen een kitnaadje als vochtbarriere toch wat tricky. Deze drain heeft een randje rondom de bak, waarover je kunt tegelen. Heb ik de komende tien jaar geen omkijken meer na.

pi_72481695
Geweldig! Soms denk ik "was ik maar zo handig, dan kocht ik een bouwval en knapte ik die helemaal op".
Daar zit je dan.
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 11:51:56 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72481716
Is dat wel een goede plek voor die drain? Moet je dan niet ontzettend veel dweilen? Of komt er een gordijn ( ) of een scherm voor?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!fotograaf zondag 6 september 2009 @ 12:09:20 #50
17893 Forno
pi_72482176
De vloertegels hebben afschot naar de drain toe. Daar ben ik bijna anderhalve week mee bezig geweest, maar je ziet er niets van terug.

Kan zo wel even een fotootje plaatsen. Ik was niet van plan om zo'n vatsig gordijntje op te hangen, daar wilde ik nu juist vanaf. Maar evengoed is een trekkertje misschien nodig, omdat er zoveel voegwerk in het mozaiek zit. Blijft wat makkelijker water in staan denk ik, en om nu een glijbaan te maken leek me ook weer wat teveel van het goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')