quote:Op zondag 3 mei 2009 12:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
Jij omschrijft het goedAlleen is er 1 groot verschil, DuchessX is elke dag DOODmoe. Hopelijk voor haar heeft het iets te maken met vitaminen of ijzer, want zij vindt het moe zijn niet leuk meer. Komende week krijgen wij de uitslag.
Geloof me, als je moet dan kun je het.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:53 schreef Ssserpente het volgende:
Pff, zou ook niet zitten te wachten op drie maanden platliggen op een vouwbed in de huiskamer. Lijkt me echt vervelend om in je hoofd nog voldoende energie te hebben, maar lichamelijk toch je rust te moeten nemen.
Geloof ook niet dat ik daar goed in zou zijn...
Ja, dat idee heb ik dan ook, maar mijn zusje zegt dat het dan toch wel erg snel gaat allemaal en dat dat ook niet heel fijn is. Je wordt nogal overvallen door het hele gebeuren en hebt weinig tijd je te realiseren wat er aan de hand is. Voor je het weet heb je dus je kind in je armen. En de angst dat de vk r niet op tijd is of zoals de vorige keer in het ziekenhuis je partner niet op tijd in het ziekenhuis kan zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:38 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Nou fijn dat je gebeld hebt Miss, wel jammer dat je dan nu zo verkouden bent dan. Wel een snelle bevalling zeg, zo wil ik het ook wel
of Floradixquote:Op zondag 3 mei 2009 12:46 schreef miss_sly het volgende:
Juup, kan ze dan niet al voor de zekerheid aan de Roosvicee Ferro? Haalt iig het ijzerpeil wat omhoog, misschien voelt dat wat beter al.
Het lijkt me ook zwaar om 3 maanden heel veel te moeten rusten. Bedje in de huiskamer is dan wel zo prettig, want heel vaak alleen boven liggen is natuurlijk helemaal vreselijk. Je wilt er wel een beetje bijhoren, natuurlijk.
Dat is een ideequote:Op zondag 3 mei 2009 12:46 schreef miss_sly het volgende:
Juup, kan ze dan niet al voor de zekerheid aan de Roosvicee Ferro? Haalt iig het ijzerpeil wat omhoog, misschien voelt dat wat beter al.
Het lijkt me ook zwaar om 3 maanden heel veel te moeten rusten. Bedje in de huiskamer is dan wel zo prettig, want heel vaak alleen boven liggen is natuurlijk helemaal vreselijk. Je wilt er wel een beetje bijhoren, natuurlijk.
ik ook nogquote:Op zondag 3 mei 2009 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]Ik weet het niet, het lijkt me inderdaad fijner dan heel lang, maar tja, wat weet ik nou? Ik moet nog beginnen
De enige juiste instelling mijn inziensquote:Op zondag 3 mei 2009 12:56 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
ik ook nog![]()
maakt ook niet uit, als die kleine er straks maar gezond en wel uitkomt
Misschien heeft jouw zus last van hetzelfde syndroom als mijn zusje : ze baalt/baalde dat ze niet de enige zwangere was, daarbij compleet over het hoofd ziende dat het bij mij/jou bepaald niet soepel is gegaan en er geen sprake is van planning of wat dan ook.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:02 schreef miss_sly het volgende:
Even voor de goede orde: het is niet het feit op zich dat ze hebben gesmst. Het is dat het anders is dan bij de vorige twee bevallingen. De hele situatie is anders, ik heb mijn zusje al weken niet gesproken, zoals ook al weken voor de laatste keer. Het ligt allemaal wat moeilijker nu, en daarom kwam het bij mij even hard aan dat ik nu ook 'maar' een smsje kreeg. Zoals gezegd heb ik ook al besloten te proberen er niet te veel waarde aan te hechten, maar het verschil met de geboorte van mijn beide andere neefjes is gewoon groot. Dat is wat me dwars zit.
Nee, ik weet waar het bij mijn zusje aan ligt, behalve aan de hormonen. Het is gewoon een lastige situatie en daarom ben ik er wat gevoeliger voor (en door mijn hormonen dan ook weer, natuurlijk).quote:Op zondag 3 mei 2009 14:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
Misschien heeft jouw zus last van hetzelfde syndroom als mijn zusje : ze baalt/baalde dat ze niet de enige zwangere was, daarbij compleet over het hoofd ziende dat het bij mij/jou bepaald niet soepel is gegaan en er geen sprake is van planning of wat dan ook.
Mijn zusje is altijd al erg egocentrisch, maar ging hier zover in dat ze zelf niet heeft laten weten dat de kleine er was (mijn moeder stuurde me wel een berichtje) en ik heb mijn neefje vorig weekend pas voor het eerst live gezien (hij is van 4 januari).
Mijn allerliefste echtgenoot schreef dat we voor mijn buik bij de vk waren, maar we waren daar ivm bijna flauwvallen, duizelig, slap enzo.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat is een ideeWinkels zijn nu dicht hier, en morgen bel ik eerst de de huisarts even of de uitslag al binnen is.
En vandaar het bed beneden, als zij moet rusten dan kan dat lekker in onze aanwezigheid.
quote:Op zondag 3 mei 2009 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ik weet waar het bij mijn zusje aan ligt, behalve aan de hormonen. Het is gewoon een lastige situatie en daarom ben ik er wat gevoeliger voor (en door mijn hormonen dan ook weer, natuurlijk).
Maar goed, eind van de week ga ik mijn neefje bewonderen en ik kan niet wachten.
Nee die duwt terugquote:Op zondag 3 mei 2009 15:04 schreef Angel-Eyez het volgende:
DuchessX, Noli heeft zich wel al gemeld vanmorgen hoor
En zo'n voedingskussen (ik heb een goedkope versie trouwens) bij het slapen vind ik inderdaad ook een uitkomst!Hoewel een man in bed volgens mij ook zou werken denk ik
![]()
Ik hoop voor je dat je inderdaad wat beter je rust kunt krijgen, want dat scheelt volgens mij toch wel enorm in kwaaltjes en je geestelijke gesteldheid
Maar wel de vk bellen hoor als je je zo onzeker blijft voelen
En hij gaat niet altijd precies zo liggen dat het het prettigst is voor mijquote:Op zondag 3 mei 2009 15:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nee die duwt terug![]()
en hij dondert toch een stuk minder prettig uit bed dan zo'n kussen
haha ja en ik zou me denk ik ook schuldig voelen als ik hem uit zijn slaap hou, door hem te gebruiken als ondersteuning voor mijn "zware" lichaamquote:Op zondag 3 mei 2009 15:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nee die duwt terug![]()
en hij dondert toch een stuk minder prettig uit bed dan zo'n kussen
ow ik ben zo blij met mijn voedingskussen en dat er geen man nog bij ligtquote:Op zondag 3 mei 2009 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hij gaat niet altijd precies zo liggen dat het het prettigst is voor mij
kijk als ik nou zo'n man kon vinden...quote:Op zondag 3 mei 2009 15:24 schreef seilram het volgende:
Mijn man slaapt overal door heen. Ik leg mijn dikke buik half op zijn rug. Ons kind schupt hem regelmatig en ik hoor alleen maar
![]()
Ja ik heb inderdaad een hoge bloeddruk, maar merk er (helaas) weinig van. Ik heb nu dus inmiddels wel een bloeddrukmeter thuis sinds woensdag. Dus ik mag zelf zovaak meten als ik wil, maar zelfs dan kan ik er niets van maken.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:25 schreef seilram het volgende:
Trouwens AE, jij hebt/ had (weet niet of het nog zo is) toch ook hoge bloeddruk? Merk jij daar verder iets van?
Zal mijn ogen open houden voor zo'n zelfde exemplaar manquote:Op zondag 3 mei 2009 15:40 schreef Angel-Eyez het volgende:
Ja ik heb inderdaad een hoge bloeddruk, maar merk er (helaas) weinig van. Ik heb nu dus inmiddels wel een bloeddrukmeter thuis sinds woensdag. Dus ik mag zelf zovaak meten als ik wil, maar zelfs dan kan ik er niets van maken.
Nee ik heb zo'n electronisch ding hoorquote:Op zondag 3 mei 2009 15:51 schreef seilram het volgende:
[..]
Zal mijn ogen open houden voor zo'n zelfde exemplaar man![]()
Ik merk er ook niks van. Ben ook heel benieuwd of het morgen nog zo is. Ik heb nl zaterdag een vrijgezellenfeest, maar goed, als die bloeddruk zo blijft dan ga ik gewoon niet.
Moet je dan zelf luisteren naar je hartslag? Net zoals zij dat doen? lijkt me inderdaad dat je daar als "leek" bijna geen kaas van kunt maken!
haha dat is wel handig ja, dat doet een voedingskussen nog net nietquote:Op zondag 3 mei 2009 16:15 schreef Memmel het volgende:
Ik zal blij zijn wanneer mijn man morgen weer thuis is. Dan kan die me 's nachts tenminste weer even omrollen wanneer ik door de slapende handen en schouders niet meer door kan rollen![]()
Seilram, ik heb zaterdag ook een vrijgezellenfeest! Wat een toeval!
Goor spul trouwens, maar mijn vk zei dat het geen kwaad kon om dat sowieso maar te gaan gebruiken, dus ik ben nu ook maar aan de floradix. Moet zeggen dat het net zo niet-lekker smaakt als roosvicee ferro, alleen bij de floradix is het 1 slok, bij ferro is het een glas. Dan maar liever 1 slokquote:
Bed staat erquote:Op zondag 3 mei 2009 12:47 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat is een ideeWinkels zijn nu dicht hier, en morgen bel ik eerst de de huisarts even of de uitslag al binnen is.
En vandaar het bed beneden, als zij moet rusten dan kan dat lekker in onze aanwezigheid.
ik heb gewoon floradix tabletten. Proef je niets van verder eigkquote:Op zondag 3 mei 2009 16:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Goor spul trouwens, maar mijn vk zei dat het geen kwaad kon om dat sowieso maar te gaan gebruiken, dus ik ben nu ook maar aan de floradix. Moet zeggen dat het net zo niet-lekker smaakt als roosvicee ferro, alleen bij de floradix is het 1 slok, bij ferro is het een glas. Dan maar liever 1 slok
Noliquote:Op zondag 3 mei 2009 21:08 schreef Noli. het volgende:
Memmel!
Oja Duchess ik ben er nog gewoon hoor.. (helaasch wel)
Oh ja Bar heb je nog geprobeerd zuivel te minderen en deed dat iets?
Nee, echt, als ik na mijn bevalling toevallig een tonijn tegenkom, spuit in een tube wasabi leeg op 'm en eet 'm ter plekke op!quote:Op zondag 3 mei 2009 21:08 schreef Noli. het volgende:
Memmel!
Oja Duchess ik ben er nog gewoon hoor.. (helaasch wel)
Oh, hou op! Filet American! Ik ga nú al dood zonder en heb al met mijn moeder afgesproken dat ze, zodra ik op alledag loop, standaard filet in huis zal hebben en dan kan ze meteen een half brood en een bakkie filet meenemen als ze de verse baby komt aanschouwenquote:Op zondag 3 mei 2009 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Herkenbaar Memmel
Ik heb het vooral met een heerlijke rode steak en een broodje filet americainWat heb ik daar zin in!!
en eht broodje krijg ik dezelfde dag nog heeft schaap me beloofd
Bij de drukker waar ik besteld heb, duurt het ongeveer een week voor ze een zetproef hebben. In principe kunnen vanaf dat moment de kaartjes gedrukt worden. Maar het schijnt dat ze bij uitzondering ook nog wel sneller kunnen leveren. Dus ik denk dat het nog best op korte termijn kan hoor. Alleen vind je dat zelf prettig. Ik ben toevallig vorige week nog langs geweest, om toch een stukje tekst aan te passenquote:Op zondag 3 mei 2009 22:30 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, geboortkaartje...hoe lang vantevoren moet je dat toch wel af hebben, besteld, ontworpen, whatever?
We zijn er gewoonweg nog niet helemaal uit.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:42 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Bij de drukker waar ik besteld heb, duurt het ongeveer een week voor ze een zetproef hebben. In principe kunnen vanaf dat moment de kaartjes gedrukt worden. Maar het schijnt dat ze bij uitzondering ook nog wel sneller kunnen leveren. Dus ik denk dat het nog best op korte termijn kan hoor. Alleen vind je dat zelf prettig. Ik ben toevallig vorige week nog langs geweest, om toch een stukje tekst aan te passen
Dat bedoel ik, voordat je eruit bent heeft al tijd nodig, ik heb ook tig proefexemplaren besteld eerst via internet en ook zelf ontworpen, maar dat was het gewoon allemaal nèt niet vond ik. (ook met inlegvelletjes en zelf-doe-dingetjes enzo)quote:Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We zijn er gewoonweg nog niet helemaal uit.
Een paar proefexemplaren opgevraagd en dat was het net niet. Eentje vond schaap wel leuk, maar dat was met een los vel en dat wil ik per se niet. En ik moet er nog even over denken of ik die niet te zoet vind.
Kortom, we hebben nog niet echt iets, dus bestellen wordt lastig
lekker blijven struinen dus voorlopig, ander advies heb ik niet voor jequote:Op zondag 3 mei 2009 22:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil zo graag dat ene perfecte kaartje, en ik kan het niet vinden. Niet bij voorgedrukte kaartjes, maar ook niet in mijn gedachten van wat ik nou precies zou willen...vind het zoveel lastiger dan ik had gedacht.
ik merk wel wat verschil ja!!! dank je wel voor de tipquote:Op zondag 3 mei 2009 21:08 schreef Noli. het volgende:
Memmel!
Ja, dat vind ik ook. Maar het schuimt niet en ruikt niet en jeukt ook niet, dus ik voldoe niet aan de standaard symtomen voor infecties. Ik las alleen ergens dat een candida ook groenig kan zijn, niet persé wit. Dus misschien is dat het dan... is wel typisch zo'n zwangerschapsschimmel. Ik bel zo de HA wel...quote:Op zondag 3 mei 2009 20:22 schreef mefke79 het volgende:
Tan, je afscheiding klinkt een beetje 'juk, bah, bah'. Ik herken wel het meer afscheiding hebben, maar niet die kleur...
Ja straks misschien, heb al anderhalf uur in bed geprobeerd terug in slaap te vallenquote:Op maandag 4 mei 2009 07:54 schreef miss_sly het volgende: AE, inderdaad, wat ben je vroeg! Uitslapen nu het nog kan, ga terug naar bed joh
Wat zijn we braaf zo vroeg meldenquote:Op maandag 4 mei 2009 07:56 schreef Memmel het volgende:
*meldt ook
Idd AE, die kleine van mij ligt nog op 1 oor en ik zit alweer op....
Wij kunnen nu echt niet meer van naam veranderen, want die is in het kaartje gepreegd. (Zo'n oplegletter die je ook vaak bij boekkaften ziet). Of we moeten natuurlijk allemaal nieuwe kaartjes bestellen, maar ik denk dat mijn man dan een rolberoerte krijgt van me....
Haha echt? Ik weet wel dat zij in het namentopic ooit een meisjes-naam heeft geroepen die ik erg leuk vindquote:Op maandag 4 mei 2009 08:23 schreef Memmel het volgende:
AE, moet je BE effe om advies vragen! Heb ik ook gedaan![]()
![]()
"BE, uw partner in alle namen kwesties. De one stop shop voor professioneel advies!"
ja hoor, ze meldt zich elke dag braaf.. alleen wat later op de ochtend... de luilakquote:Op maandag 4 mei 2009 08:52 schreef flowerbox het volgende:
Noli is vandaag uitgerekend toch?
Heeft ze geen meldplicht hier?
quote:Op maandag 4 mei 2009 08:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja hoor, ze meldt zich elke dag braaf.. alleen wat later op de ochtend... de luilak
Hier alles nog onder controle, weinig achter de compu gezeten afgelopen dagen.quote:[b]
Iemand nog iets van Mamanik gehoord? Ze had vrijdag controle.....
Hier alles prima, morgen weer voor controle. We gaan de 32e week in, dus het wordt spannender! Ik heb me helemaal ingesteld op minimaal 34 weken want dan hoef ik in principe niet meer aan de remmers oid maar toch... Heb wel zo af en toe een harde buik, maar niet pijnlijk gelukkig. Meer een gek gevoel vind ik. Ze gaan wel snel weer over en dan zal t erbij horen neem ik aan...
quote:Op maandag 4 mei 2009 10:46 schreef Guuzewuus het volgende:
Vanochtend heb ik het hartje gehoord. Zo fijn
.
Zal een drukte worden met 2 van die kleine mensjes tegelijk.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:40 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Woensdag 33 weken het gaat nu echt opschieten, nog een paar weekjes dan is het gebeurd, en kunnen we aan de slag.
Scheelt al een heleboel werk hequote:Op maandag 4 mei 2009 11:34 schreef amaranta het volgende:
Dus hier verder en niet meer klungelen met 2 accounts
Stiekemerdquote:Op maandag 4 mei 2009 11:34 schreef amaranta het volgende:
Amaranta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 4 mei 2009 11:34 schreef amaranta het volgende:
Bumbaloe is de kloon van amarantaquote:Op maandag 4 mei 2009 12:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
welkom en Gefeliciteerd Amarante en Bumbaloe![]()
![]()
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:49 schreef Vlindur het volgende:
Guus, wat fijn dat je een hartje hebt gehoord!
Amarante,
Hier gaat het redelijk, met mijn buik is alles weer als vanouds, met de buikpijn hier en daar dus, maar gelukkig geen bloed meer gezien!
Gister hebben we het kantoor afgemaakt, en op een gegeven moment zat ik achter het bureau met de kabelgoot te klooien. En op dat moment dondert de nieuwe plank met stereo, box en porseleienpop naar beneden. Boven op mijn hoofd. Janken natuurlijk, tranen met tuiten. En nu heb ik 4 eieren op mijn hoofd, 1 boven mijn oog, 2 tegen mijn haargrens en 1 hele grote boven op. En het doet pijn
(Maar het kantoor is zo mooi geworden!)
haha okquote:
Vlindur auwquote:Op maandag 4 mei 2009 12:49 schreef Vlindur het volgende:
Hier gaat het redelijk, met mijn buik is alles weer als vanouds, met de buikpijn hier en daar dus, maar gelukkig geen bloed meer gezien!
Gister hebben we het kantoor afgemaakt, en op een gegeven moment zat ik achter het bureau met de kabelgoot te klooien. En op dat moment dondert de nieuwe plank met stereo, box en porseleienpop naar beneden. Boven op mijn hoofd. Janken natuurlijk, tranen met tuiten. En nu heb ik 4 eieren op mijn hoofd, 1 boven mijn oog, 2 tegen mijn haargrens en 1 hele grote boven op. En het doet pijn
Daar is ze danquote:Op maandag 4 mei 2009 11:34 schreef amaranta het volgende:
Bixquote:Op maandag 4 mei 2009 13:02 schreef bixister het volgende:Xenia!
(wel lief dat ie 'm in elkaar is komen zetten!)
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:39 schreef Linda2205 het volgende:
Typ net een heel verhaal...doet internet het niet meer...
Nog maar een keer dan:
Amaranta, gefeliciteerd!
Bar: moet je die niet eigenlijk voor je baby-to-be bewaren?
Ik voel hier sinds een paar dagen de baby niet echt goed meer. In het begin werd ik de hele tijd geschopt en geduwd en gekietelt en nu ongeveer 1x per dag een klein duwtje wat ook door zou kunnen gaan voor rommelende darmen. Nu heb ik donderdag een echo, dus heb ik de dokter niet gebeld, omdat ik dacht: die kan er natuurlijk ook weinig aan doen nu. Maak me ook niet echt super zorgen, alhoewel ik net wel even een paar doemgedachtes had. Onverstandig om niet te bellen, of toch maar even doen voor de zekerheid?
Nou dat is wel fijn, hopen dat het allemaal goed is.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:51 schreef Linda2205 het volgende:
Troel, fijn dat je weer aan het werk mag! En rustig aan opbouwen is niet erg toch?!
Ik heb net toch maar even gebeld, mag langskomen om even aan de CTG te liggen...tot vanavond!
De wet van Fok he...quote:Op maandag 4 mei 2009 14:53 schreef Angel-Eyez het volgende:
Fijn Karin dat jij weer wat gevoeld hebt van de kleine
En voor Linda, succes! Hopelijk blijkt alles gewoon goed
Haha inderdaad, dat werkt hier schijnbaar wel zo jaquote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
De wet van Fok he...
De volgende keer meld ik het eerder hier
Ik heb vanmiddag verf gehaald voor het kamertje, dus nu kan ik er niet meer onderuit.quote:Op maandag 4 mei 2009 07:54 schreef miss_sly het volgende:
Ow BE, jullie zijn er ook nog niet uit? Het is dus niet raar dat we het nog niet weten!
ja het zou wel wat voor mij zijn om zoiets te doen en dan pas achteraf te bedenken dat het niet echt handig isquote:Op maandag 4 mei 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:Huup, ergens zou ik dat ook wel willen, maar ja... straks moet ik aan zo'n stom dieet en dat probeer ik toch wel te vermijden.
![]()
Ik heb ook eig. geen idee of je geen tussendoortjes mag, maar die stel ik dus maar uit tot na dat prikje, het lijkt me dat het niet voor niets is dat je pas 2 uur na je eten moet prikken.
Haha, ik ook!quote:Op maandag 4 mei 2009 16:02 schreef Poppejans het volgende:
Gefeliciteerd AmarantaIk had echt een heel ander idee van wie Bumba kon zijn hahaha
Ik weet ook effe niet meer welk kindje daar dan bij hoortquote:Op maandag 4 mei 2009 16:10 schreef Takkembah het volgende:
Amarante.....![]()
![]()
Ik ken je alleen als bumba uit het w88 topic![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heb ik vandaag een Big Comfy voedingskussen gekocht bij Prenatal, lijkt me echt heerlijk om mee te slapenZe hadden ook de Doomoo buddy maar die was ongeveer 20 euro duurder. De vulling is ook iets stugger dan van de Big Comfy en dat leek me ook wat minder prettig. Oooh wat zal ik lekker slapen!!!
![]()
Dankzij mijn schoonzusje
#geen
Amaranta & Eva zijn lievvvvvv!!!quote:Op maandag 4 mei 2009 16:10 schreef Takkembah het volgende:
Amarante.....![]()
![]()
Ik ken je alleen als bumba uit het w88 topic![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 mei 2009 16:14 schreef DuchessX het volgende:
We hebben net vast de uitslagen van de bloedonderzoeken opgehaald, niet alles was er maar de dokter zou vandaag zéker nog bellen volgens de assistente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferrofumeraat waarschijnlijk, 3 maal daags 1 pil(Let op: je kan daar een beetje obstipatie van krijgen en je krijgt geheid zwarte poep) Verder zal de vitamine B12 misschien wel gespoten worden, aangezien je best kans hebt dat B1 en B6 dan ook te laag is (en dan zit je hoogstwaarschijnlijk aan een ampul Neurobion vast die om de zoveel tijd gespoten moet worden, wat even vervelend is, maar goed te doen is als ze het langzaam spuiten). Gaat gewoon goedkomen hoor DX!
Verder heb ik vandaag een Big Comfy voedingskussen gekocht bij Prenatal, lijkt me echt heerlijk om mee te slapenZe hadden ook de Doomoo buddy maar die was ongeveer 20 euro duurder. De vulling is ook iets stugger dan van de Big Comfy en dat leek me ook wat minder prettig. Oooh wat zal ik lekker slapen!!!
![]()
Dankzij mijn schoonzusje
[ afbeelding ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik ook nietquote:
Volgens mij nu 10 weken en 4 dagen (iig zeker 10 weken nogwat)quote:Op maandag 4 mei 2009 16:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe ver ben je dan nu Poppejans? Was al op zoek naar je ticker maar die heb je (nog) niet gemaakt.
Edit:hmmm ander kijk je even onder haar post karin... 10+4 dus.....ik zat in de OP te kijken
Ik zou ook pas met 12 weken de eerste echo hebben, maar gelukkig ging ze bij de intake toen een echo maken (met 8,5 weken).
Spannend wel he! Eindelijk voor het eerst je kindje zien!
Bij onze verloskundigepraktijk gaat het net zo, ze willen pas voelen en naar het hartje luisteren vanaf 12 weken. Met de echo hebben we gevraagd of dat wat vroeger kon en die hebben we met 10 weken gekregen, maar normaal is die ook met 12 weken.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik ook niet![]()
![]()
Ik heb vrijdagochtend eindelijk de eerste echo, ik vond het best wel laat, lijkt wel of iedereen al veel eerder een echo krijgt, ik weet wel dat als je een voorgeschiedenis hebt v bijv.miskramen dat je dan eerder controles hebt, maar blijkbaar is het bij iedere verloskundige anders, sommigen krijgen bij intake ook al een controle, nou bij mij wou ze niet eens voelen.
Maar ik vind het heeeel spannend, hoop zo op heel goed nieuws en dan ga ik lekker daarna positiemode alvast shoppen haha
straks ga ik nog meer twijfelen, dat doe ik mezelf niet aanquote:Op maandag 4 mei 2009 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
AE, mijn PM staat open hoor, als je mijn deskundige mening wil over je namen.![]()
Memmel, klinkt gaaf, die naam in het kaartje geperst!Maar dat maakt veranderen ook idd gelijk uitgesloten!
Jah, ik ga ook maar niet té hard hopen, maar als het lekker is kan ik het misschien af en toe eens snoepen ofzo. Mijn mama heeft vaak filet in de koelkast staan en elke keer als ik daar ben zit ik mezelf te verbiijten om niet stiekum een likje te pikken.. Ik dóe het niet, voor het goede doel, maar OH, de verleiding..quote:Op maandag 4 mei 2009 07:23 schreef Brighteyes het volgende:
Incantrix, ik heb dat vegaspul geprobeerd toen ik zwanger was van Sasha en het is op zich best eetbaar, maar het heeft echt niets te maken met filet of de smaak ervan hoor!Althans, dat vond ik dan.
Ahja, dát ken ik ook ja, ik heb het liefst de verse van de Jumbo.. Maar ik ben ondertussen al in het 'any filet will do' stadium, hahaquote:Op maandag 4 mei 2009 07:54 schreef miss_sly het volgende:
Die vega-filet lijkt me niets, maar ik ben dan ook nogal kritisch. De filet die schaap voor me gaat halen, komt ook van een specifieke slager waar wij op het werk altijd onze boodschappen doen. En die filet is het lekkerste en die wil ik
Oh, echt? Crap, dat is nou naar zeg. Nouja, hoef ik het ook niet meer te vragen.. Boehoe, wat jammer! (Dán kan ik het zelfs beter niet vragen, anders moet ik straks ook ineens weer de kattenbakken verschonenquote:Op maandag 4 mei 2009 18:58 schreef mefke79 het volgende:
Incantrix, helaas voor jou, maar het gaat bij filet juist niet om toxoplasmose maar om de listeriabacterie. En helaas voor mij, want dat geldt ook voor biefstuk en ander rauw vlees.
Ik ben gewoon lui...lig de hele dag in bed met m'n handen op mn buik te wachten op een schopjequote:Op maandag 4 mei 2009 18:58 schreef mefke79 het volgende:
Grappig dat het voelen van je kindje dan zo kan verschillen. Ik voel em maar af en toe en aan de buitenkant is echt nog niets te voelen, terwijl anderen dus al zo veel voelen. Fijn Linda dat alles goed was!
Jaah, juistja, dat is ook precies waarom ik het graag wil laten testen.. Echt, al mag ik maar 1 x in de week een héél pieterpeuterig hapje filet dan ben ik al héél gelukkig. Volgens mij is de kans nl. vrij groot dat ik het al gehad heb, ik heb in mijn eentje 3 kleine katten opgevoed en ik ben normaalgesproken een rauw vlees-monsterquote:Op maandag 4 mei 2009 19:06 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, ze testen volgens mij echt op antistoffen. Als je die hebt namelijk, dan kan je er niet meer ziek van worden, werd mij iig verteld. Ik heb nog nooit Toxoplasmose gehad, dus daarom loop ik nog het risico het te krijgen. In mn moederpas staat ook dat er geen antistoffen gevonden zijn. Tegen het einde van de zwangerschap gaan ze dan gewoon voor de zekerheid nog een keer testen.
Haha, wat cool! En daar dan mee wapperen als je wil dat mensen voor je opzij gaan enzo, ik zie het al hélemaal voor mequote:Op maandag 4 mei 2009 19:13 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, moederpas krijg je hier in Duitsland (woon in Berlijn) Heb er een leuk hoesje bij waar mammie op staat, hihi
En inderdaad BE, die kattenbak! Hoef ik lekker ook niet te doen. De dokter zei ook: ja, en niet met je vinger bij de achterkant van de kat hah? En deed er zo'n beweging bij alsof ik dagelijks even in de kont van de katten roer...vreemde opmerking![]()
Ik ben zelf dus niet getest, ,mijn zusje bijv wel bij de derde zwangerschap. En ondanks een jaar of 15 meedere katten te hebben gehad en nog katten hebben, had ze nog geen antistoffen. Het zegt dus nog niet zoveel.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:34 schreef Incantrix het volgende:
@ Mefke en Miss_Sly: Mjah, daar wees mijn lief me zonet ook al haarfijn opDus dan hou ik gewoon maar op met zeuren en neem ik het als een man
Hoewel ik het dus nog steeds wel zou willen weten ivm de katten..
Ow, jammer! Ik heb ook geen scanner trouwens, ik heb er gewoon foto's van gemaaktquote:Op maandag 4 mei 2009 19:39 schreef Chan het volgende:
Ik wil wel foto's neerzetten, maar manlief en ik hebben allebei vakantie en thuis geen scanner (op het werk allebei wel)
We hebben er ook een dvd bij maar die werkt alleen in de gewone dvdspeler en niet in mijn laptop en ook niet op zijn pc. Nog even uitzoeken waarom, maar als dat wel werkt kan ik daar screenshotjes van maken
Ik denk niet dat cavia's toxoplasmose kunnen verspreiden. Maar als je het hok verschoont kun je het best even van die weggooi handschoentjes aantrekken. Dat doe ik ook bij de kattenbak, en daarna gooi ik ze meteen weg en dan nog een keer goed mijn handen wassen.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:43 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, nu we het toch over toxoplasmose hebben, weet iemand hoe dat zit met cavia's? We hebben er hier namelijk 2 maar vriedlief is er niet zo van en kooi verschonen al helemaal niet. En nou zei mijn moeder dat cavia's ook een bron van die bacterie zijn... En dat ze beter weg konden. Nou vind ik dat wel erg drastisch maar ben best bereid ze anders full-time naar buiten te doen. Iemand een idee of ervaring?
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:43 schreef mefke79 het volgende:
..ergens toch jammer dat konijnen geen toxoplasmose kunnen uitscheiden, had me weer een schoonmaakbeurtje van het hok bespaart...
De wielen gingen er heel makkelijk af, maar ik kreeg ze er met geen mogelijkheid meer op. Daarom moest ik ook zo vreselijkquote:Op maandag 4 mei 2009 13:10 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Xenia, zijn de wielen makkelijk van de wagen af te halen? Onze kinderwagen pas ook alleen maar als de wielen er af zijn. Ook hier kreeg ik net de maxi cosi niet van de wagen af.
Bij mij werken de hormonen alleen net iets anders, ipv huilen word ik veel sneller kwaad en heb ik echt de neiging om met dingen te gaan gooien. Gelukkig heb ik me tot nu toe kunnen inhouden.
Dat zal inderdaad een opluchting zijn geweestquote:Net even geprobeerd of de maxi cosi ook op de achterbank van onze auto past (opel tigra) gelukkig past dat! Weer een zorg minder!
Goh, ja, borstvoeding.. Ook nog zoiets! En ghi, ja, ik ben een beetje eigenwijs (mijn naasten noemen het allemaal koppig, maar dat ontken ik al jarenquote:Op maandag 4 mei 2009 20:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn Sorbootje!
zo Icantrix, jij bent wel heeeeel erg verslaafd aan filet. Dacht dat ik erg was![]()
Naja, nog maar even geduld, en weetje, in de kraamweek lekker elke dag beginnen met een broodje filet opgesmeerd door de kraamhulp is ook geen verkeerd vooruitzicht toch???
Kan me er nu al op verheugen hihi
(je mag het toch wel als je bv geeft hoop ik?)
Oh Mikoxx wat ben ik toch jaloers op jou, elke 2 weken een echo....
Fijn dat het zo goed met jullie gaat!
Jeeeeej !!quote:Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Laatste suikerprikje was 4,3!Helemaal niks aan het handje dus!
Dan blijft hij toch lekker thuis!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:17 schreef Linda2205 het volgende:
Vriendlief hier wil het helaas niet, die ziet er toch niks in zegtie...![]()
![]()
gelukkig hoef ik na 3 maanden geen nachtdiensten meer te draaien.. maar heb echt enorme tegenzin...quote:
Ik hoef vanaf het moment dat ik de planning heb ingelicht geen nachtdiensten meer te draaien (is niet goed voor het ongeboren kind volgens onze cao). Staat er niets beschreven in de jouwe?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
gelukkig hoef ik na 3 maanden geen nachtdiensten meer te draaien.. maar heb echt enorme tegenzin...
bleeeghhh...
(zo en nu uitgezeurd, want doe er toch niets aan, moet toch gebeuren...)
ik heb nog niet in het cao gekeken eigenlijk... zal me eens gaan inlezen, ik dacht pas na 3 maanden en als je borstvoeding geeft ook niet direct als ik weer begin...quote:Op maandag 4 mei 2009 22:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik hoef vanaf het moment dat ik de planning heb ingelicht geen nachtdiensten meer te draaien (is niet goed voor het ongeboren kind volgens onze cao). Staat er niets beschreven in de jouwe?
Nou, dat stelt me al een stuk meer gerust eigenlijk... maar zal het volgende week zowieso even voorleggen bij de vk.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Lijnloos, ik moest aan mijn verloskundige ook alle huisdieren doorgeven die we hebben waar onder ook een konijn en cavia's, maar ze zei dat het alleen kwaad kon om de kattenbak schoon te maken, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind.
Ik ga morgen naar het concert van Enrique Iglesias, ik ben benieuwd hoe de baby daar op reageert. In het stadion wordt er altijd flink geschopt bij geluid dus dat zal morgen ook wel het geval zijn
Even een vraagje, heb je dit besproken met de verloskundige? Ik heb altijd begrepen dat naar een concert gaan een grote no-no is als je zwanger bent. Ik heb destijds, om die reden, een concert van u2 aan me voorbij laten gaan.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik ga morgen naar het concert van Enrique Iglesias, ik ben benieuwd hoe de baby daar op reageert. In het stadion wordt er altijd flink geschopt bij geluid dus dat zal morgen ook wel het geval zijn
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:37 schreef Mone het volgende:
[..]
Even een vraagje, heb je dit besproken met de verloskundige? Ik heb altijd begrepen dat naar een concert gaan een grote no-no is als je zwanger bent. Ik heb destijds, om die reden, een concert van u2 aan me voorbij laten gaan.
Tssssssssssquote:Op maandag 4 mei 2009 22:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Beessie, ik heb je effe een PM gestuurd aangezien ik niet zo veel info zo maar op het web kwijt wil over mezelf
Juist in 't water, heb ik begrepen. Heb het pas nog zitten lezen in 'veilig zwanger', maar het kind raakt in een soort stress-toestand. Ik ga het nog even opzoeken.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Volgens mij, als je niet in de pit gaat staan bij een hardrock concert ofzo, en niet pal voor de boxen gaat staan is het niet per sé schadelijk.
Je kind zal het wel horen, maar op zich zit het wel in een zak water, het is niet dat die direct aan het geluid bloodgesteld wordt toch?
quote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Berto het volgende:
Hier is het begonnen, 5cm ontsluiting.
We gaan nu naar het ziekenhuis.
Tot laterz
quote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Berto het volgende:
Tot laterz
Spannendquote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Berto het volgende:
Tot laterz