abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 17:11:11 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_68661469
Vandaag weer controle gehad en alles gaat nog steeds volgens het boekje! Bloeddruk was zelfs weer ietsje gezakt, hb prima (7.5) en de beebs groeien goed! Tot over 2 weken zei de gyn, dus dat doen we dan maar. Lekker mn rust pakken was wel het advies, maar goed, dat doe ik wel want ik slaap iedere middag bij door die lekkere gebroken nachten
De kindjes waren trouwens aan t schoppen/slaan tegen het echo apparaat, zo geinig om te zien!

Vicky, succes met in bed springen! en kijk je uit als je er s nachts uit stapt?
pi_68662163
Oeh, wat een mooie/leuke echoverhalen weer (*jaloers*)... wat lijken dat soort mijlpalen nog lang te duren zo, en het scheelt dat ik helemaal niet nieuwsgierig ben... Gelukkig vandaag wel definitieve afspraak met Vk gemaakt zodat vriendlief mee kan. Nu maar afwachten tot volgende week vrijdag (duurt lang)

Amarante, gefeli en welkom dan maar nu je kloonloos bent!

Vlindur, au zeg! Hoop voor je dat het snel minder pijn doet!
pi_68663006
De echo vanmiddag was echt geweldig en we hebben het gezichtje super goed kunnen zien. En hij was nog net zo hyperactief als altijd, zelfs de echoscopiste viel het op dat het zo'n overactief kindje is

*zucht* ik ben zo gelukkig
  maandag 4 mei 2009 @ 18:06:06 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_68663055
Zo effe tijd om echt goed te reageren:
Vlindur, auw!
Amarante, nogmaals welkom dan, was al weer helemaal vergeten dat je een kloon was.
Guus, een hartje, fijn he!

En verder...verder weinig te melden hier. Vandaag rustig aan gedaan op mijn werk, ging best goed. Al kost het me wel moeite om dingen gewoon te laten liggen. Ach, nog vier dagen deze week
Duchess, zo laag is je hb toch nog niet? Net onder de grens volgens mij. Gelukkig kun je het ijzergehalte ook omhoog krijgen met ander spul dan staalpillen of ferro ( ), appelstroop werkt ook! Hopelijk knap je snel op!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 4 mei 2009 @ 18:14:24 #205
143848 huuphuup
Dorksided
pi_68663251
Leuk Chan! ga je foto's plaatsen?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68664095
Zo! Ben ik weer!

Alles ok, hartje gehoord, echo gehad (ff extra spieken, donderdag namelijk 20-weken-echo). Hartje ging goed, beweging was er lichtelijk, genoeg vruchtwater. Op het eerste oog zag alles er normaal uit! Donderdag dus terug voor de 20-weken en dan moest ik tot die tijd het ook maar in de gaten houden. Hij vond het iig goed dat ik gekomen was, dus voelde me voor niks een aansteller . De dokter zei dattie of gewoon een beetje lui was, of er geen zin in had door de warmte hier. (Kon op de echo trouwens niks geen piemeltje ontdekken zo snel, zou het dan een meisje zijn? )

En Mefke, als ik beeb niet zo vaak gevoeld had, had ik me ook geen zorgen gemaakt. Maar hiervoor was het echt altijd een enorme drukte, mn buik die je al omhoog zag floepen en vriendlief die het al kon voelen. Dus als ik het dan ineens zelf nauwelijks merkte, vond ik niet zo'n fijn idee.
Lotte!
Noah!
  maandag 4 mei 2009 @ 18:46:05 #207
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_68664171
quote:
Op maandag 4 mei 2009 07:23 schreef Brighteyes het volgende:
Incantrix, ik heb dat vegaspul geprobeerd toen ik zwanger was van Sasha en het is op zich best eetbaar, maar het heeft echt niets te maken met filet of de smaak ervan hoor! Althans, dat vond ik dan.
Jah, ik ga ook maar niet té hard hopen, maar als het lekker is kan ik het misschien af en toe eens snoepen ofzo. Mijn mama heeft vaak filet in de koelkast staan en elke keer als ik daar ben zit ik mezelf te verbiijten om niet stiekum een likje te pikken.. Ik dóe het niet, voor het goede doel, maar OH, de verleiding..
quote:
Op maandag 4 mei 2009 07:54 schreef miss_sly het volgende:
Die vega-filet lijkt me niets, maar ik ben dan ook nogal kritisch. De filet die schaap voor me gaat halen, komt ook van een specifieke slager waar wij op het werk altijd onze boodschappen doen. En die filet is het lekkerste en die wil ik
Ahja, dát ken ik ook ja, ik heb het liefst de verse van de Jumbo.. Maar ik ben ondertussen al in het 'any filet will do' stadium, haha

Karin, fijn dat je je beebje weer gevoeld hebt En grappig dat jij ook zo van de filet bent idd, hoe hóu je het vol.. Ik zat me vandeweek zelfs af te vragen of ik me niet gewoon kon laten testen op antistoffen tegen toxoplasmose, maar dat zal wel niet. Maar ik moet morgen toch met de vk bellen, dus ik ga het mooi vragen hoor. Wil er best voor betalen ook

Guuzewuus, leuk zeg, het hartje horen! Dat vond ik wel echt een extréém mooi moment, superbijzonder

Chan en Linda, fijn dat de echo's ok waren! Ik ben wel benieuwd of jullie foto's gaan posten hoor

Lijnloos, dat gevoel had ik ook heel erg, en als je dan eenmaal in de wachtkamer zit vraag je je ineens af wat je er nu al zit te doen.. Voor je het weet is het zover
3!
  maandag 4 mei 2009 @ 18:54:44 #208
143848 huuphuup
Dorksided
pi_68664424
Fijn Linda! spannend dan donderdag! kijken of je gelijk hebt en je idd een meiske krijgt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 4 mei 2009 @ 18:58:27 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_68664524
Incantrix, helaas voor jou, maar het gaat bij filet juist niet om toxoplasmose maar om de listeriabacterie. En helaas voor mij, want dat geldt ook voor biefstuk en ander rauw vlees.
Grappig dat het voelen van je kindje dan zo kan verschillen. Ik voel em maar af en toe en aan de buitenkant is echt nog niets te voelen, terwijl anderen dus al zo veel voelen. Fijn Linda dat alles goed was!
  maandag 4 mei 2009 @ 18:58:47 #210
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68664535
@Guuzewuus, wat lijkt me dat een enorm wonderlijk moment om voor het eerst het hartje te horen! fijn voor je!

@Vlindur, wat een naar verhaal van al die bulten op je hoofd... gaat het al wat beter??? hoop het voor je...

@ de echo-dames, fijn dat alles er goed uitzag! en wat leuk om je babytje irl te zien ineens??

en ik ben moe, en heb nachtdiensten... totaal geen zin in...zelfmedelijden ook......

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_68664548
Incantrix, word toxopasmose in NL niet standaard getest dan? Ik ben er hier in Duitsland wel op getest. Ze prikken sowieso paar buisjes bloed, dus dan kijken ze dat ook gelijk na...
Lotte!
Noah!
  maandag 4 mei 2009 @ 19:00:15 #212
95408 Incantrix
pi_68664580
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:58 schreef mefke79 het volgende:
Incantrix, helaas voor jou, maar het gaat bij filet juist niet om toxoplasmose maar om de listeriabacterie. En helaas voor mij, want dat geldt ook voor biefstuk en ander rauw vlees.
Oh, echt? Crap, dat is nou naar zeg. Nouja, hoef ik het ook niet meer te vragen.. Boehoe, wat jammer! (Dán kan ik het zelfs beter niet vragen, anders moet ik straks ook ineens weer de kattenbakken verschonen )
3!
pi_68664587
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:58 schreef mefke79 het volgende:
Grappig dat het voelen van je kindje dan zo kan verschillen. Ik voel em maar af en toe en aan de buitenkant is echt nog niets te voelen, terwijl anderen dus al zo veel voelen. Fijn Linda dat alles goed was!
Ik ben gewoon lui...lig de hele dag in bed met m'n handen op mn buik te wachten op een schopje
Lotte!
Noah!
  maandag 4 mei 2009 @ 19:02:40 #214
95408 Incantrix
pi_68664639
Hmm, maar als ik het google kom ik bij Listeria als 'gevaarproducten' rauwmelkse kazen tegen en bij Toxoplasmose het rauwe vlees :S Ik ga het nader onderzoeken..

En Linda, als dát zo is ben ik echt heel blij. Ik hoop het wel, want met een beetje geluk kan ze me dan meteen melden wat de uitslag bij mij is

[edit]Zou het trouwens kunnen dat ze wel op de ziekte testen, maar niet op de antistoffen? Het gaat in dit geval vooral om de antistoffen geloof ik. Ongeveer 45 % van de mensen heeft ze niet, de rest wel.[/edit]
3!
pi_68664733
Nee, ze testen volgens mij echt op antistoffen. Als je die hebt namelijk, dan kan je er niet meer ziek van worden, werd mij iig verteld. Ik heb nog nooit Toxoplasmose gehad, dus daarom loop ik nog het risico het te krijgen. In mn moederpas staat ook dat er geen antistoffen gevonden zijn. Tegen het einde van de zwangerschap gaan ze dan gewoon voor de zekerheid nog een keer testen.
Lotte!
Noah!
  maandag 4 mei 2009 @ 19:10:45 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68664897
Hier in NL testen ze dat iig niet standaard Linda.
Mooi voor veel dames die dus mss wel onterecht de kattenbak op de as vader afschuiven.
  maandag 4 mei 2009 @ 19:10:55 #217
95408 Incantrix
pi_68664902
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:06 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, ze testen volgens mij echt op antistoffen. Als je die hebt namelijk, dan kan je er niet meer ziek van worden, werd mij iig verteld. Ik heb nog nooit Toxoplasmose gehad, dus daarom loop ik nog het risico het te krijgen. In mn moederpas staat ook dat er geen antistoffen gevonden zijn. Tegen het einde van de zwangerschap gaan ze dan gewoon voor de zekerheid nog een keer testen.
Jaah, juistja, dat is ook precies waarom ik het graag wil laten testen.. Echt, al mag ik maar 1 x in de week een héél pieterpeuterig hapje filet dan ben ik al héél gelukkig. Volgens mij is de kans nl. vrij groot dat ik het al gehad heb, ik heb in mijn eentje 3 kleine katten opgevoed en ik ben normaalgesproken een rauw vlees-monster

Ik ga morgen écht even bellen, dank je wel voor de tip Een moederpas, trouwens? Krijg je dat vanzelf? Of woon je in Duitsland (sorry, ik ben een beetje traag van begrip soms )?
3!
pi_68665002
Ja, moederpas krijg je hier in Duitsland (woon in Berlijn ) Heb er een leuk hoesje bij waar mammie op staat, hihi

En inderdaad BE, die kattenbak! Hoef ik lekker ook niet te doen. De dokter zei ook: ja, en niet met je vinger bij de achterkant van de kat hah? En deed er zo'n beweging bij alsof ik dagelijks even in de kont van de katten roer...vreemde opmerking
Lotte!
Noah!
  maandag 4 mei 2009 @ 19:15:53 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68665084
Dagelijks toch?
pi_68665131
Ja natuurlijk...met die zwangerschap heb ik er gratis extra honger bij gekregen, maar helaas geen vergroot boodschappen-budget en als de nood hoog is...
Lotte!
Noah!
pi_68665254
Linda, wat fijn dat alles goed was met je beeb!

En dat kattenanus poeren ga ik verder maar niet op in
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_68665487
Chan wat fijn dat het zo leuk was!! Krijgen wij ook foto's te zien??
  maandag 4 mei 2009 @ 19:31:00 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_68665616
Incantrix, toxoplasmose komt voor in vlees (via katten), listeria in alles wat rauw is (vlees en groenten, dus ook filet). Dus ook al ben je beschermd tegen toxoplasmose via anti-stoffen, dan nog loop je risico door die listeria, jammer genoeg.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 19:31:45 #224
5428 crew  miss_sly
pi_68665637
Fijn dat alles goed was, Linda!

Rauw vlees heeft inderdaad te maken met toxoplasmose, niet listeriose.
En wat ik begrepen heb, kunnen ze wel testen of je antistoffen hebt, maar is dat nog steeds geen 100% garantie dat je rauw vlees kunt eten en je kindje geen risico loopt. Daarom heb ik niet eens naar een test gevaagd, want eigenlijk heb je dus niet veel aan de uitslag. En ach, het is 9 maanden, dat is toch uit te houden voor de gezondheid van je kindje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 mei 2009 @ 19:32:24 #225
95408 Incantrix
pi_68665665
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:13 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, moederpas krijg je hier in Duitsland (woon in Berlijn ) Heb er een leuk hoesje bij waar mammie op staat, hihi

En inderdaad BE, die kattenbak! Hoef ik lekker ook niet te doen. De dokter zei ook: ja, en niet met je vinger bij de achterkant van de kat hah? En deed er zo'n beweging bij alsof ik dagelijks even in de kont van de katten roer...vreemde opmerking
Haha, wat cool! En daar dan mee wapperen als je wil dat mensen voor je opzij gaan enzo, ik zie het al hélemaal voor me

En die kattenbak neem ik er gráág bij als ik dan ook héél af en toe een hapje filet mag Overigens vind ik het wel interessant om überhaupt te weten of ik daar antistoffen voor heb, want ik heb 3 katten en ja, dan ruim je ook wel eens iets op dat naast de bak is gekomen (had ik tenminste twee of 3 weken terug gedaan en dat bedacht ik me dan pas weer later) én die van mij eten rauw vlees dus daar kom ik wel nog mee in aanraking. Was wel altijd heel goed mijn handen nadien, maar toch wel een naar idee..
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')