Jah, ik ga ook maar niet té hard hopen, maar als het lekker is kan ik het misschien af en toe eens snoepen ofzo. Mijn mama heeft vaak filet in de koelkast staan en elke keer als ik daar ben zit ik mezelf te verbiijten om niet stiekum een likje te pikken.. Ik dóe het niet, voor het goede doel, maar OH, de verleiding..quote:Op maandag 4 mei 2009 07:23 schreef Brighteyes het volgende:
Incantrix, ik heb dat vegaspul geprobeerd toen ik zwanger was van Sasha en het is op zich best eetbaar, maar het heeft echt niets te maken met filet of de smaak ervan hoor!Althans, dat vond ik dan.
Ahja, dát ken ik ook ja, ik heb het liefst de verse van de Jumbo.. Maar ik ben ondertussen al in het 'any filet will do' stadium, hahaquote:Op maandag 4 mei 2009 07:54 schreef miss_sly het volgende:
Die vega-filet lijkt me niets, maar ik ben dan ook nogal kritisch. De filet die schaap voor me gaat halen, komt ook van een specifieke slager waar wij op het werk altijd onze boodschappen doen. En die filet is het lekkerste en die wil ik
Oh, echt? Crap, dat is nou naar zeg. Nouja, hoef ik het ook niet meer te vragen.. Boehoe, wat jammer! (Dán kan ik het zelfs beter niet vragen, anders moet ik straks ook ineens weer de kattenbakken verschonenquote:Op maandag 4 mei 2009 18:58 schreef mefke79 het volgende:
Incantrix, helaas voor jou, maar het gaat bij filet juist niet om toxoplasmose maar om de listeriabacterie. En helaas voor mij, want dat geldt ook voor biefstuk en ander rauw vlees.
Ik ben gewoon lui...lig de hele dag in bed met m'n handen op mn buik te wachten op een schopjequote:Op maandag 4 mei 2009 18:58 schreef mefke79 het volgende:
Grappig dat het voelen van je kindje dan zo kan verschillen. Ik voel em maar af en toe en aan de buitenkant is echt nog niets te voelen, terwijl anderen dus al zo veel voelen. Fijn Linda dat alles goed was!
Jaah, juistja, dat is ook precies waarom ik het graag wil laten testen.. Echt, al mag ik maar 1 x in de week een héél pieterpeuterig hapje filet dan ben ik al héél gelukkig. Volgens mij is de kans nl. vrij groot dat ik het al gehad heb, ik heb in mijn eentje 3 kleine katten opgevoed en ik ben normaalgesproken een rauw vlees-monsterquote:Op maandag 4 mei 2009 19:06 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, ze testen volgens mij echt op antistoffen. Als je die hebt namelijk, dan kan je er niet meer ziek van worden, werd mij iig verteld. Ik heb nog nooit Toxoplasmose gehad, dus daarom loop ik nog het risico het te krijgen. In mn moederpas staat ook dat er geen antistoffen gevonden zijn. Tegen het einde van de zwangerschap gaan ze dan gewoon voor de zekerheid nog een keer testen.
Haha, wat cool! En daar dan mee wapperen als je wil dat mensen voor je opzij gaan enzo, ik zie het al hélemaal voor mequote:Op maandag 4 mei 2009 19:13 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, moederpas krijg je hier in Duitsland (woon in Berlijn) Heb er een leuk hoesje bij waar mammie op staat, hihi
En inderdaad BE, die kattenbak! Hoef ik lekker ook niet te doen. De dokter zei ook: ja, en niet met je vinger bij de achterkant van de kat hah? En deed er zo'n beweging bij alsof ik dagelijks even in de kont van de katten roer...vreemde opmerking![]()
Ik ben zelf dus niet getest, ,mijn zusje bijv wel bij de derde zwangerschap. En ondanks een jaar of 15 meedere katten te hebben gehad en nog katten hebben, had ze nog geen antistoffen. Het zegt dus nog niet zoveel.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:34 schreef Incantrix het volgende:
@ Mefke en Miss_Sly: Mjah, daar wees mijn lief me zonet ook al haarfijn opDus dan hou ik gewoon maar op met zeuren en neem ik het als een man
Hoewel ik het dus nog steeds wel zou willen weten ivm de katten..
Ow, jammer! Ik heb ook geen scanner trouwens, ik heb er gewoon foto's van gemaaktquote:Op maandag 4 mei 2009 19:39 schreef Chan het volgende:
Ik wil wel foto's neerzetten, maar manlief en ik hebben allebei vakantie en thuis geen scanner (op het werk allebei wel)
We hebben er ook een dvd bij maar die werkt alleen in de gewone dvdspeler en niet in mijn laptop en ook niet op zijn pc. Nog even uitzoeken waarom, maar als dat wel werkt kan ik daar screenshotjes van maken
Ik denk niet dat cavia's toxoplasmose kunnen verspreiden. Maar als je het hok verschoont kun je het best even van die weggooi handschoentjes aantrekken. Dat doe ik ook bij de kattenbak, en daarna gooi ik ze meteen weg en dan nog een keer goed mijn handen wassen.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:43 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, nu we het toch over toxoplasmose hebben, weet iemand hoe dat zit met cavia's? We hebben er hier namelijk 2 maar vriedlief is er niet zo van en kooi verschonen al helemaal niet. En nou zei mijn moeder dat cavia's ook een bron van die bacterie zijn... En dat ze beter weg konden. Nou vind ik dat wel erg drastisch maar ben best bereid ze anders full-time naar buiten te doen. Iemand een idee of ervaring?
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:43 schreef mefke79 het volgende:
..ergens toch jammer dat konijnen geen toxoplasmose kunnen uitscheiden, had me weer een schoonmaakbeurtje van het hok bespaart...
De wielen gingen er heel makkelijk af, maar ik kreeg ze er met geen mogelijkheid meer op. Daarom moest ik ook zo vreselijkquote:Op maandag 4 mei 2009 13:10 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Xenia, zijn de wielen makkelijk van de wagen af te halen? Onze kinderwagen pas ook alleen maar als de wielen er af zijn. Ook hier kreeg ik net de maxi cosi niet van de wagen af.
Bij mij werken de hormonen alleen net iets anders, ipv huilen word ik veel sneller kwaad en heb ik echt de neiging om met dingen te gaan gooien. Gelukkig heb ik me tot nu toe kunnen inhouden.
Dat zal inderdaad een opluchting zijn geweestquote:Net even geprobeerd of de maxi cosi ook op de achterbank van onze auto past (opel tigra) gelukkig past dat! Weer een zorg minder!
Goh, ja, borstvoeding.. Ook nog zoiets! En ghi, ja, ik ben een beetje eigenwijs (mijn naasten noemen het allemaal koppig, maar dat ontken ik al jarenquote:Op maandag 4 mei 2009 20:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn Sorbootje!
zo Icantrix, jij bent wel heeeeel erg verslaafd aan filet. Dacht dat ik erg was![]()
Naja, nog maar even geduld, en weetje, in de kraamweek lekker elke dag beginnen met een broodje filet opgesmeerd door de kraamhulp is ook geen verkeerd vooruitzicht toch???
Kan me er nu al op verheugen hihi
(je mag het toch wel als je bv geeft hoop ik?)
Oh Mikoxx wat ben ik toch jaloers op jou, elke 2 weken een echo....
Fijn dat het zo goed met jullie gaat!
Jeeeeej !!quote:Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Laatste suikerprikje was 4,3!Helemaal niks aan het handje dus!
Dan blijft hij toch lekker thuis!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:17 schreef Linda2205 het volgende:
Vriendlief hier wil het helaas niet, die ziet er toch niks in zegtie...![]()
![]()
gelukkig hoef ik na 3 maanden geen nachtdiensten meer te draaien.. maar heb echt enorme tegenzin...quote:
Ik hoef vanaf het moment dat ik de planning heb ingelicht geen nachtdiensten meer te draaien (is niet goed voor het ongeboren kind volgens onze cao). Staat er niets beschreven in de jouwe?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
gelukkig hoef ik na 3 maanden geen nachtdiensten meer te draaien.. maar heb echt enorme tegenzin...
bleeeghhh...
(zo en nu uitgezeurd, want doe er toch niets aan, moet toch gebeuren...)
ik heb nog niet in het cao gekeken eigenlijk... zal me eens gaan inlezen, ik dacht pas na 3 maanden en als je borstvoeding geeft ook niet direct als ik weer begin...quote:Op maandag 4 mei 2009 22:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik hoef vanaf het moment dat ik de planning heb ingelicht geen nachtdiensten meer te draaien (is niet goed voor het ongeboren kind volgens onze cao). Staat er niets beschreven in de jouwe?
Nou, dat stelt me al een stuk meer gerust eigenlijk... maar zal het volgende week zowieso even voorleggen bij de vk.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Lijnloos, ik moest aan mijn verloskundige ook alle huisdieren doorgeven die we hebben waar onder ook een konijn en cavia's, maar ze zei dat het alleen kwaad kon om de kattenbak schoon te maken, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind.
Ik ga morgen naar het concert van Enrique Iglesias, ik ben benieuwd hoe de baby daar op reageert. In het stadion wordt er altijd flink geschopt bij geluid dus dat zal morgen ook wel het geval zijn
Even een vraagje, heb je dit besproken met de verloskundige? Ik heb altijd begrepen dat naar een concert gaan een grote no-no is als je zwanger bent. Ik heb destijds, om die reden, een concert van u2 aan me voorbij laten gaan.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik ga morgen naar het concert van Enrique Iglesias, ik ben benieuwd hoe de baby daar op reageert. In het stadion wordt er altijd flink geschopt bij geluid dus dat zal morgen ook wel het geval zijn
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:37 schreef Mone het volgende:
[..]
Even een vraagje, heb je dit besproken met de verloskundige? Ik heb altijd begrepen dat naar een concert gaan een grote no-no is als je zwanger bent. Ik heb destijds, om die reden, een concert van u2 aan me voorbij laten gaan.
Tssssssssssquote:Op maandag 4 mei 2009 22:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Beessie, ik heb je effe een PM gestuurd aangezien ik niet zo veel info zo maar op het web kwijt wil over mezelf
Juist in 't water, heb ik begrepen. Heb het pas nog zitten lezen in 'veilig zwanger', maar het kind raakt in een soort stress-toestand. Ik ga het nog even opzoeken.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Volgens mij, als je niet in de pit gaat staan bij een hardrock concert ofzo, en niet pal voor de boxen gaat staan is het niet per sé schadelijk.
Je kind zal het wel horen, maar op zich zit het wel in een zak water, het is niet dat die direct aan het geluid bloodgesteld wordt toch?
quote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Berto het volgende:
Hier is het begonnen, 5cm ontsluiting.
We gaan nu naar het ziekenhuis.
Tot laterz
quote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Berto het volgende:
Tot laterz
Spannendquote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Berto het volgende:
Tot laterz