abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68480699
Hoi

Allereerst, dit is een schrijnend serieus topic, dus a.u.b. geen rel zoekers hier..

Eén heel goede vriendin van mij heeft dringend hulp nodig, uit machteloosheid keer ik mijzelf tot fok omdat ik echt niet weet hoe ik hier nog verder mee kom aangezien alle mogelijke oplossingen op lijken te zijn..

Mijn vriendin is momenteel zwanger van haar 6e kindje, ze had alles redelijk voor elkaar en wou tijdens haar zwangerschap aan een nieuwe studie beginnen aan de Pabo.

Tijdens de zwangerschap heeft de vader van het kindje haar plotseling verlaten en is ze in een groot gat gevallen, ze moest een uitkering aanvragen omdat ze niet kan werken.
Dit vanwege fysieke problemen in haar zwangerschap maar dat was allemaal lastig ivm de papier zooi waar ze niet door heen kwam en deze is tot op heden nog niet rond. Maar zal wel binnenkort rondkomen is er gezegd. Het einde wat dat betreft lijkt nu in zicht te komen. Gelukkig..

De studieboeken die ze nodig had voor haar opleiding moesten nog betaald worden maar daar had ze geen geld meer voor omdat ze ook eten voor haar kinderen moest kopen, nu konden er gelukkig wbt de huur etc. regelingen getroffen worden wat betreft later betalen maar de Pabo eiste zijn geld terug, dit was eind vorig jr. en deze zaak is nu behoorlijk uit de hand gelopen.

Mijn vriendin heeft helaas geen contact meer met haar ouders aangezien deze alleen maar met hun eigen dingen bezig zijn. Ze heeft al contact gezocht met verschillende hulpverlenende instanties zoals schuldhulp, gkb, mee etc. etc. Maar deze kunnen nog niets doen omdat er nog geen indicatie gegeven kan worden wat haar vaste lasten worden omdat ze over 2mnd een nieuw huis opgeleverd krijgt.. (deze is haar toegewezen door de woningbouw nadat haar buurman haar huis binnengedrongen was in een moment van gekte).

Het gkb heeft contact opgenomen met de desbetreffende deurwaarder om te kijken of er nog een regeling mogelijk is, en ze heeft zelf aangegeven dat ze desnoods haar kinderbijslag wil overmaken in delen. Maar het antwoord is NEE en er is nu middels een rechtzaak besloten tot inboedel beslaglegging… Ondanks dat ze aangeeft dat ze in termijnen wil betalen...

Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis en ze heeft 5 kinderen en is verdorie zwanger…

Het gaat om 1100e.. Als ik het had zou ik het per direct geven maar zit zelf ook helemaal aan de grond momenteel na het verliezen van mijn baan…

Ik vraag me af of er nog iemand een idee heeft of advies of wat dan ook waar we nog mee aan de slag kunnen gaan om te voorkomen dat ze straks in een leeg huis mag gaan bevallen..

Alvast bedankt voor het nemen van de moeite om dit te lezen, en sorrie voor de typefouten etc..
Groetjes Logi

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 29-04-2009 10:09:22 ]
pi_68480862
rot voor je vrinedin, maar ik begrijp haar ex niet. waarom zou hij plotseling weggaan? maargoed...

kon je deze niet beter bij WGR zetten? daar zitten meet mensen die je er eventueel mee kunnen helpen.

pi_68480905
Het enige wat ik kan bedenken is de deurwaarder omzeilen en contact opnemen met de schuldeiser zelf? Ik denk dat alleen zij opdracht kunnen geen aan de deurwaarder om iig niet op deze manier achter haar aan te zitten omdat dit voor beide partijen niet wenselijk is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_68480939
Zij begrijpt hem ook niet.. maar dat is helaas momenteel niet het hoofdprobleem..

Ik wist niet waar ik hem moest zetten
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:05:16 #5
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:06:20 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_68480973
De vader van het kindje? En die andere 5?

Huis leeghalen om de schade te beperken en mevrouw moest zich eens afvragen waarom ze aan de zesde begonnen is...
power to the people
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:06:45 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68480994
klote voor je vriedin logi
heeft ze niet een auto die ze kan verkopen?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_68481003
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is de deurwaarder omzeilen en contact opnemen met de schuldeiser zelf? Ik denk dat alleen zij opdracht kunnen geen aan de deurwaarder om iig niet op deze manier achter haar aan te zitten omdat dit voor beide partijen niet wenselijk is.
Er is dus geprobeerd om contact op te nemen, maar het enige antwoord is nee..

Ik snap de deurwaarder ook niet omdat volgens mij die hele beslaglegging duurder is dan wat ze er uit kunnen halen omdat ze niets van waarde heeft staan
pi_68481004
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader? Dan moet daar ook wel iets te halen zijn toch?

Hij zal allimentatie moeten gaan betalen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_68481036
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
klote voor je vriedin logi
heeft ze niet een auto die ze kan verkopen?
Nee die heeft ze niet.. ze had zelfs de spel computers al verkocht om eten te kunnen kopen ..
pi_68481055
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader?
Gokje wagen? Nee.
pi_68481082
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader? Dan moet daar ook wel iets te halen zijn toch?

Hij zal allimentatie moeten gaan betalen.
Probleem is dat dit niet op korte termijn gaat lukken.. en er echt een korte termijn oplossing gezocht moet worden..
pi_68481178
Maar wat is de situatie? Hij HEEFT het geld ook niet? Hij WIL haar niet helpen?

Want als al die kinderen van 1 babydaddy zijn zal hij toch niet willen dat de commode onder de babybillen vandaan in beslag genomen wordt?

Als hij niet WIL (en het zijn dus allemaal zijn kinderen) al die kinderen in de bolderkar laden en op zijn stoep zetten. Nog al makkelijk, weggaan en een ander met je 6 jong en een minischuld die maxiproblemen gaat opleveren zeker icm die 6 koters laten zitten.
pi_68481184
Ik vraag mij af hoe die rechtszaak gegaan is dan. Geen rechter die 5 kinderen voor 1100 euro in een leeg huis zet.

Maar goed...
Ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht recht heeft op die uitkering?
Als ze ingeschreven staat bij de Pabo die geld eist, heeft ze dan ook recht op belastingaftrek van die opleiding?
Bovendien de kinderbijslag van 5 kinderen zou ook niet weinig zijn. Misschien dat daar een voorschot op kan komen.

Ik denk eigenlijk in dit geval dat er nog best mogelijkheden moeten zijn.
pi_68481187
Heeft ze geen andere vrienden die samen die 1100 E bij elkaar kunnen leggen? En dan daarna, met het acuutste probleem even uit de weg, de hulpverlening in. Want met zo'n talent om jezelf in de nesten te werken kun je wel wat begeleiding gebruiken.
pi_68481192
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef beestjuh het volgende:
De vader van het kindje? En die andere 5?

Huis leeghalen om de schade te beperken en mevrouw moest zich eens afvragen waarom ze aan de zesde begonnen is...
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..

Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
pi_68481240
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag mij af hoe die rechtszaak gegaan is dan. Geen rechter die 5 kinderen voor 1100 euro in een leeg huis zet.

Maar goed...
Ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht recht heeft op die uitkering?
Als ze ingeschreven staat bij de Pabo die geld eist, heeft ze dan ook recht op belastingaftrek van die opleiding?
Bovendien de kinderbijslag van 5 kinderen zou ook niet weinig zijn. Misschien dat daar een voorschot op kan komen.

Ik denk eigenlijk in dit geval dat er nog best mogelijkheden moeten zijn.
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.

TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:14:49 #18
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_68481272
quote:
Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis
Hm, wat zullen ze dan meenemen? Van een kale kip...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_68481284
Onzin tho_Omas. ik heb ook wel flinke bedragen aan vrienden uitgeleend (niet zo flink, maar ook flink) in noodsituaties en dat stond in no-time weer netjes op mijn rekening. Soms in termijnen, maar allemaal zeer netjes afgehandeld.
pi_68481288
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft ze geen andere vrienden die samen die 1100 E bij elkaar kunnen leggen? En dan daarna, met het acuutste probleem even uit de weg, de hulpverlening in. Want met zo'n talent om jezelf in de nesten te werken kun je wel wat begeleiding gebruiken.
Nee helaas niet momenteel, evt. voor eten oid kan natuurlijk wel wat geregeld worden, maar qua geld is de timing zwaar K.

En zichzelf in de nesten werken is nogal cru aangezien ze hier niet zelf voor gekozen heeft.
pi_68481348
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
Ja goed ik weet niet precies hoe dat gaat met kinderbijslag ik heb zelf geen kinderen, maar normaal gesproken heb je ook zoiets als een voorlopige belastingteruggave. Dat is ook een voorschot.
pi_68481351
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als ik het had ja, en nee ik zou het niet terug hoeven, ik ken haar al jaren en ze is iemand met een hart van goud die altijd voor anderen klaar staat, op het moment dat ik haar zou kunnen helpen zou ik het per direct doen, zonder iets terug te verwachten.
pi_68481376
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Onzin tho_Omas. ik heb ook wel flinke bedragen aan vrienden uitgeleend (niet zo flink, maar ook flink) in noodsituaties en dat stond in no-time weer netjes op mijn rekening. Soms in termijnen, maar allemaal zeer netjes afgehandeld.
Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?
pi_68481415
Ik heb ook wel driecijferige bedragen uitgeleend aan vrienden, altijd keurig teruggehad. En zelf duizenden euro's geleend van m'n zus, inmiddels allemaal netjes terugbetaald. Natuurlijk kan dat. Je moet alleen zelf je vrienden/familie goed inschatten.
pi_68481436
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:17 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
pi_68481437
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.

Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.

Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?

Maar sorry Logi, zo wordt het een algemeen topic, terwijl het natuurlijk over jouw vriendin in het bijzonder gaat.

pi_68481478
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
pi_68481528
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.

Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.

Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?
Als je bedoelt vrienden met een stabiele woon/leefsituatie ja.

Niet als je meer dan het tienvoudige hebt. Wel als je net 1200e hebt gespaard voor het geval jezelf zoiets overkomt.
pi_68481538
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:20 schreef rutger05 het volgende:
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?

Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
pi_68481548
Misschien denk ik nu te veel als een kerel, maar wellicht is het handig in dit geval om de ideeën praktisch te houden ipv te verzanden in een discussie over relaties en vrienden en dergelijke waar we toch nooit uitkomen.
pi_68481562
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.

Waar is haar ex in dit verhaal?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:24:23 #32
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_68481602
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef Logician het volgende:

[..]

Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..

Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.

Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.

Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
power to the people
pi_68481633
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef Logician het volgende:

[..]

Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
Tja dat is een mooie gedachte. Maar op die manier maak je het jezelf wel moeilijk als je de vraag krijgt of iemand een dergelijk bedrag van je kan lenen.

Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel. Heeft dat een reden?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:25:32 #34
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_68481640
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Is dat een serieuze ,mogelijkheid?

Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.

Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.

Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_68481653
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .

Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..

Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:26:49 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481685
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cracka-ass het volgende:
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:27:16 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481700
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel. Heeft dat een reden?
Gokje... neuken?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:27:33 #38
230721 The.Apple
pi_68481714
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
lol
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
pi_68481765
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gokje... neuken?
Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
pi_68481766
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:24 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.

Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.

Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
Ze hadden samen meer inkomen.. de hulpverlening is dus al van stal gehaald en de intake met de schuldhulpverlener ook, maar die staat in de wacht tot de verhuizing rond is..

Het is idd geen fijne situatie en er is wel contact geweest ze heeft al eerder aangegeven dat er momenteel niets binnenkomt tot de uitkering rond is, maar ze wilden daar niet op wachten.
pi_68481804
Lekker handig met 6 kinderen en dan geen geld hebben.
Misschien voortaan eerst even nadenken voordat je je vol laat pompen
pi_68481811
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.

Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.

Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Kijk dat vind ik handig om te weten, want een koelkast ineens weg..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:31:03 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481843
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:29 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
pi_68481869
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef zeemonster het volgende:
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .

Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..

Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie .
Ze komen morgen alles opschrijven..

En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
pi_68481895
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
Inderdaad.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:35:41 #46
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68482016
gaat iets fout:S *edit*
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_68482085
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:

[..]

En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .

Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.

Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
pi_68482157
Dankje voor je reactie, er is dus al hulpverlening opgestart, ze gaf ook zelf aan dit te willen.

En wbt de deurwaarder, dit zit echt niet anders inelkaar dan ik heb geschreven. En ik ken idd ook mensen met grotere schulden die niet in deze situatie komen, schijnt dat dit per deurwaarder anders gaat?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:40:54 #49
214481 I-r-i-s
Wie leest is nooit alleen
pi_68482201
Is je vriendin al bij het algemeen maatschappelijk werk geweest? Een maatschappelijk werker zou contact kunnen leggen met de schuldheiser(s) en kunnen bemiddelen. Aanmelden bij het algemeen maatschappelijk werk is kosteloos en een doorverwijzing is niet nodig.

Mijn persoonlijke reactie; ik merk dat ik zo mijn vragen heb bij de situatie. Wanneer zo veel zaken tegelijk spelen, is er doorgaans meer aan de hand en kan het helpend zijn om daar -bijvoorbeeld in samenwerking met een maatschappelijk werker- eens naar te kijken.
In mijn leven loopt ook zeker niet alles op rolletjes; zo is onlangs bijvoorbeeld mijn oma overleden. Maar dusdanig veel zaken hebben bij mij nooit tegelijk gespeeld en ik zie dat ook niet gebeuren.
Wanneer er zó veel zaken tegelijkertijd spelen zoals beschreven (5 kinderen en 6e op komst zonder voldoende financiele middelen, geen werk, opleiding gestaakt, problemen op het gebied van gezondheid m.b.t. de zwangerschap, problemen met buren, schulden, geen goed contact met ouders en een partner die plotseling vertrekt), dan wijst dit er in mijn ogen op dat er meer aan de hand is. Je zegt dat je vriendin hier zelf niet voor gekozen heeft. Ik ben het daar niet mee eens. Ik geloof heilig in de uitspraken 'niets is voor niets' en 'alles gebeurt of overkomt je met een reden'. Ik denk dat je vriendin er goed aan zou doen eens bij zichzelf te raden te gaan wat haar aandeel in deze situatie is. Hierbij zou zij baat kunnen hebben bij begeleiding door een professionele hulpverlener.

Overigens verbaas ik mij nogal over de grootte van de schuld en de gevolgen die deze heeft zoals uit het verhaal blijkt. Zelf kom ik in mijn stage cliënten tegen met schulden van wel 30000 euro en -ondanks deze schuld- gaat bij hen het leven "gewoon" door zonder dat spullen in beslag genomen worden. Vraag me dus af of het zo'n vaart zal lopen met de deurwaarder. Ik denk van niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door I-r-i-s op 28-04-2009 23:51:58 ]
Een optimist ziet in elk probleem een mogelijkheid, een pessimist ziet in elke mogelijkheid een probleem
pi_68482243
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
pi_68482262
quote:

[..]

Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.
pi_68482265
quote:

[..]

Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .

Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.

Ja ben bang dat er misschien niet anders op zit, maar vind het bijv. goed om te weten dat 1e levensbehoeften zoals bijv. een koelkast niet in beslag genomen kunnen worden.

Ik weet dat ik waarschijnlijk handiger af was geweest met een beknopt verhaal maar ik heb het hele verhaal er op gezet omdat ik echt serieus hoop nog iets te weten te komen wbt evt. mogelijkheden en die krijg je niet als je niet het gehele verhaal er op zet..
pi_68482320
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
Ze heeft er daarvoor niet alleen voor gestaan, dat maakt een heel groot verschil natuurlijk..
pi_68482327
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.
Laten we dat dan hopen ..
pi_68482347
Spullen die nog wat waard zijn veiligstellen en van de rest nog even snel een enorme puinhoop maken.
Ziet die deurwaarder vanzelf dat het zinloos is.
pi_68482403
advocaat van onvermogen een optie?FF via de rechtswinkel informeren naar de andere mogelijkheden
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_68482416
Gewoon niet opendoen. Geeft een paar maand uitstel dan kan ze dingen regelen en verder alles van waarde uit huis halen.
pi_68482435
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ? Mijn maag draait al om als ik aan de gezichten van die ukkies denk .
pi_68482451
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef wallpaper het volgende:
advocaat van onvermogen een optie?FF via de rechtswinkel informeren naar de andere mogelijkheden
Hey mams

Doen die zulke urgente zaken?? En heeft dat zin als er al een uitspraak is geweest??
Zo ja dan bel ik die morgen, kreeg ook al een advies over sp hulpverlening die gaan we morgen ook even bellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 23:48:33 ]
pi_68482452
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef antonwachter het volgende:
Gewoon niet opendoen. Geeft een paar maand uitstel dan kan ze dingen regelen en verder alles van waarde uit huis halen.
Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.
pi_68482509
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef zeemonster het volgende:
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ?
Ze nemen niets mee, spullen die wat waarde hebben worden opgeschreven en vallen onder beslag voor openbare verkoop vanaf dat moment.
pi_68482530
quote:

[..]

Inderdaad, spullen zijn niet belangrijk. Bepaalde zaken mogen ze ook niet meenemen (denk bijvoorbeeld aan Bedden, de koelkast etc). Hierzijn vast wel lijstjes van op Internet. Het gaat om de spullen die ze KAN missen. Niet leuk, maar uiteindelijk heeft ze het wel zo ver laten komen.
Ze zou de alimentatie voor 5 kinderen kunnen krijgen, heeft ze daar wat aan gedaan? Als je al geen rode cent hebt, waarom kies je dan in godsnaam voor 6 kinderen? Het zal best een lief mens zijn, maar wel heel naief..
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_68482540
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ze nemen niets mee, spullen die wat waarde hebben worden opgeschreven en vallen onder beslag voor openbare verkoop vanaf dat moment.
Voor zo ver ik weet is het idd. zo dat ze eerst een inventaris opmaken en dat het dan in de openbare verkoop gaat met een briefje aan de deur.. ..
pi_68482546
zeker heb je er wat aan,Die geven rechtsadviezen en welke weg ze het beste kan bewandelen .
pi_68482547
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.

Nee, dat duurt echt 2 maanden.
pi_68482554
quote:

[..]

Het is al gezegd eerste levensbehoeften worden niet meegenomen. Geloof tegenwoordig zelfs de PC ook niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ook het kinderspeelgoed, foto's en al die persoonlijke dingen worden niet meegenomen.

Maar het zesde kind onderweg van verschillende vaders en haar ouders denken alleen maar aan zichzelf... tja.
Als je een vriendin bent mag je ook wel eens kritisch zijn naar haar. En het is heel lullig voor haar maar ik denk echt dat ze begeleiding nodig heeft om de boel weer op de rit te krijgen en misschien ook eens aan voorbehoedsmiddelen mag gaan doen i.p.v. alles op zijn beloop te laten. Nu is het crisis, maar stuur haar de richting op dat ze hulp krijgt. Ieder mens maakt fouten maar hier wijst er wel heel veel op dat ze niet voor zichzelf kan zorgen. Heel naief is lief en schattig maar daar redt echt niemand het mee.
pi_68482562
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef dahei het volgende:

[..]

Inderdaad, spullen zijn niet belangrijk. Bepaalde zaken mogen ze ook niet meenemen (denk bijvoorbeeld aan Bedden, de koelkast etc). Hierzijn vast wel lijstjes van op Internet. Het gaat om de spullen die ze KAN missen. Niet leuk, maar uiteindelijk heeft ze het wel zo ver laten komen.
Ze zou de alimentatie voor 5 kinderen kunnen krijgen, heeft ze daar wat aan gedaan? Als je al geen rode cent hebt, waarom kies je dan in godsnaam voor 6 kinderen? Het zal best een lief mens zijn, maar wel heel naief..
Mja dat is nu even niet het topic, ik heb het uitgelegd en wil daar nu eigenlijk zo weinig mogelijk energie aan besteden sorrie
pi_68482597
So far:

Koelkast
Bedden

worden niet ingenomen, wat nog meer niet, wasmachine?

Ik kan niet zo snel lijstjes vinden?
pi_68482633
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:51 schreef Logician het volgende:

[..]

Mja dat is nu even niet het topic, ik heb het uitgelegd en wil daar nu eigenlijk zo weinig mogelijk energie aan besteden sorrie
Nee, het probleem is natuurlijk alleen die deurwaarder. .
pi_68482635
nee openbare verkoop komt in de krant,dan een bezichtiging met briefjes op de spullen met een nummer.Kijdag dus .Daarna ga je naar een gebouw en worden de spullen geveild bij opbod
pi_68482641
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Nee, dat duurt echt 2 maanden.
Als je geluk hebt, met wat pech is dat al geregeld zodat het dezelfde dag nog kan.
Deurwaarders staan weleens vaker voor gesloten deur.
pi_68482655
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef wallpaper het volgende:
zeker heb je er wat aan,Die geven rechtsadviezen en welke weg ze het beste kan bewandelen .
Oke, genoteerd
pi_68482662
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:

Koelkast
Bedden

Wasmachine wel.
pi_68482672
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is al gezegd eerste levensbehoeften worden niet meegenomen. Geloof tegenwoordig zelfs de PC ook niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ook het kinderspeelgoed, foto's en al die persoonlijke dingen worden niet meegenomen.

Maar het zesde kind onderweg van verschillende vaders en haar ouders denken alleen maar aan zichzelf... tja.
Als je een vriendin bent mag je ook wel eens kritisch zijn naar haar. En het is heel lullig voor haar maar ik denk echt dat ze begeleiding nodig heeft om de boel weer op de rit te krijgen en misschien ook eens aan voorbehoedsmiddelen mag gaan doen i.p.v. alles op zijn beloop te laten. Nu is het crisis, maar stuur haar de richting op dat ze hulp krijgt. Ieder mens maakt fouten maar hier wijst er wel heel veel op dat ze niet voor zichzelf kan zorgen. Heel naief is lief en schattig maar daar redt echt niemand het mee.
Hulp op dat gebied is al opgestart

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 23:54:11 ]
pi_68482719
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, het probleem is natuurlijk alleen die deurwaarder. .
Op dit moment wel.
pi_68482744
quote:
So far:

Koelkast
Bedden

alles dus wordt verkocht. ook bedden ect
pi_68482764
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:55 schreef wallpaper het volgende:

[..]

Echt?

Weet jij uit je hoofd wat wel en wat niet?
pi_68482765
quote:
So far:

Koelkast
Bedden

Nadat alles bekeken is en er weinig te halen valt is de deurwaarder ineens stuk meer bereid om regeling te treffen.
Een openbare verkoop zoals deze kost geld namelijk.
pi_68482802
quote:

[..]

Moet er nog wel iemand zijn die de zooi wil kopen.
pi_68482830
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nadat alles bekeken is en er weinig te halen valt is de deurwaarder ineens stuk meer bereid om regeling te treffen.
Een openbare verkoop zoals deze kost geld namelijk.
Ja dat is wat ik ook had gehoord, ze geeft zelf aan dr kinderbijslag zwart op wit in een regeling naar hun over te laten maken, ik vind het raar dat ze dit niet accepteren?
pi_68482852
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef zeemonster het volgende:
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ? Mijn maag draait al om als ik aan de gezichten van die ukkies denk .
Nee, die kinderen hoeven toch niet te boeten voor de conflicten van hun ouders?
pi_68482867
helaas heeft jack het meegemaakt daarom weet ik het ook
pi_68482881
Wat mij betreft mogen ze alles meenemen en die kinderen afpakken en in een goed gezin plaatsen. Misschien leert ze het dan eindelijk eens, wat een kansloos figuur zeg...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_68482895
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:58 schreef wallpaper het volgende:
helaas heeft jack het meegemaakt
Okay.. dan bel ik hem morgen eens denk ik..
Ik moet zo echt eens gaan liggen, zit met koorts achter de pc
pi_68482919
Andere truc is een bekende op de verkoop neer zetten die andere bieders ietwat intimideerd.
pi_68482947
quote:

[..]

Hoe kom je hierbij?

Het is niet waar. Men kan hier wel doen alsof de deurwaarder de grote boze wolf is maar zo is het natuurlijk niet he?

Koelkast, wasmachine, tafel, bed, kinderspeelgoed, dingen als foto's (bij sieraden heb je pech) laten ze staan. Zelfs een eenvoudige tv of computer laten ze al veel vaker staan.
pi_68483003
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:01 schreef Stali het volgende:

. Zelfs een eenvoudige tv of computer laten ze al veel vaker staan.

Alles wat op de kringloop ook te vinden is blijft staan.
pi_68483017
quote:
Volgens mij niet.
Eerste levensbehoeften als een bed, koelkast, kleding en eten mogen niet verkocht worden.
Ook heeft de beroepsvereniging van deurwaarders een verzoek bij Justitie ingediend om ook tv's en computers te (mogen) laten staan.
Ik weet niet of er verder nog zaken onder "eerste levensbehoefte" vallen. Ik googlede er net op en zag een uitspraak voor een persoon in Heerlen, waarbij de rechter de openbare verkoop heeft stopgezet, omdat zijn/haar kind(eren) autistisch is/zijn en ADHD heeft/hebben en de rechter vond dat het kind(eren) een vertrouwde omgeving nodig had en dus moesten alle spullen in het huis blijven. Het hangt dus van het geval af en ik kan me niet voorstellen dat een rechter een zwangere vrouw met 5 kinderen op een campingstoeltje uit een blik bonen laat eten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_68483025
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:58 schreef

tho_Omas het volgende:

[..]

Nee, die kinderen hoeven toch niet te boeten voor de conflicten van hun ouders?
Ik moet dan altijd meteen aan het "Patty Brard faillissement" denken ... vandaar dat ik het vroeg.

Maar zoals ik al eerder zei , spullen zijn vervangbaar , je kinderen en je toekomst niet . Ik hoop voor je vriendin TS , dat ze na deze ervaring haar leven op de rit krijgt.

Nog steeds vind ik de expartner in dit verhaal wel een ongelovelijke sul als hij geen poging onderneemt te helpen . Je vriendin heeft het tenslotte als het goed is niet alleen veroorzaakt.
pi_68483044
quote:

[..]

Hoe kom je hierbij?

Het is niet waar. Men kan hier wel doen alsof de deurwaarder de grote boze wolf is maar zo is het natuurlijk niet he?

Koelkast, wasmachine, tafel, bed, kinderspeelgoed, dingen als foto's (bij sieraden heb je pech) laten ze staan. Zelfs een eenvoudige tv of computer laten ze al veel vaker staan.
Wasmachine wordt gewoon meegenomen en kinderspeelgoed ook.
pi_68483064
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:54 schreef Logician het volgende:

[..]

Op dit moment wel.
Ja, begrijp ik maar bij jou ontbreekt ook elke kritiek, terwijl je zegt haar al jaren te kennen.
pi_68483102
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:05 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Het is niet zo nl.
Ja, als je op de vlucht slaat maar in geval van TS lijkt me dat niet het geval.
pi_68483108
quote:

[..]

Ik ken er twee maar ik vraag eigenlijk nooit veel over wat ze doen , zij praten er zelf ook niet over trouwens . Het is gewoon geen leuk onderwerp en volgens mij moet je zelfs behoorlijk sterk in je schoenen staan om dit beroep te kunnen uitoefenen.
pi_68483150
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:05 schreef antonwachter het volgende:

[..]

In zulke gevallen wordt de openbare verkoop gewoon ter plaatse gehouden.
De transportkosten zijn hoger dan de waarde van inboedel dan.
Geen bieders op die spullen wat zeer waarschijnlijk zo zal zijn is ook geen verkoop.
pi_68483205
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Meegenomen in het beslag en het is wel zo, net vorige maand nog meegemaakt.
pi_68483258
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:10 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Meegenomen in het beslag en het is wel zo, net vorige maand nog meegemaakt.
En heeft de deurwaarder alles wat niet verkocht is ook meegenomen?
pi_68483271
6 kinderen!? Van verschillende vaders nog ook!? Dat stinkt naar domme pauper...
pi_68483309
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stali het volgende:

[..]

heb het zelf meegemaakt alles weg ,alleen idd fotoalbums en lijkelijke spullen niet.
pi_68483320
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:12 schreef Provinciaal het volgende:
6 kinderen!? Dat stinkt naar domme pauper...
Veel CDA stemmers zijn pauper dan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 00:14:30 ]
pi_68483343
Sowieso, hoe kom je erbij om 6 kinderen te nemen als je nog niets eens 1100 euro kunt ophoesten?
pi_68483374
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:14 schreef sig000 het volgende:

[..]

Veel CDA stemmers zijn pauper dan.
3 generaties geleden was dat misschien gewoon, nu ben je of een pauper, of een immigrant.
pi_68483387
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:13 schreef wallpaper het volgende:

[..]

heb het zelf meegemaakt alles weg ,alleen idd fotoalbums en lijkelijke spullen niet.
Hoe lang geleden?
pi_68483402
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik ken er twee maar ik vraag eigenlijk nooit veel over wat ze doen , zij praten er zelf ook niet over trouwens . Het is gewoon geen leuk onderwerp en volgens mij moet je zelfs behoorlijk sterk in je schoenen staan om dit beroep te kunnen uitoefenen.
Het lijkt mij ook een onveilig en geen leuk beroep. Maar men moet ook eens ophouden om de deurwaarder als boeman te zien. Die hebben ook liever een goede oplossing waarbij ze geld kunnen innen dan een zwangere vrouw met vijf kinderen van alles te ontdoen wat niets op zal leveren. Zo zit het in de praktijk niet tenzij je er echt een potje van maakt en iedere afspraak niet nakomt of wanneer je je latten neemt en de boel achterlaat.
pi_68483426
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:15 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

3 generaties geleden was dat misschien gewoon, nu ben je of een pauper, of een immigrant.
Of Provincaal maar dat was wel erg simpele inkopper. .
pi_68483440
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:11 schreef sig000 het volgende:

[..]

En heeft de deurwaarder alles wat niet verkocht is ook meegenomen?
Niks verkocht en niks meegenomen er stond ook weinig van waarde.
pi_68483473
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Of Provincaal maar dat was wel erg simpele inkopper. .
En het is onzin nog ook. Buiten de Randstad ligt het gemiddelde aantal kinderen net zo goed onder de 2.
pi_68483482
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Niks verkocht en niks meegenomen er stond ook weinig van waarde.

Dat gaat hier ook gebeuren en de schuld blijft staan.
pi_68483543
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die sig van jou onder elke post. Die kan zo leuk zijn. .
pi_68483563
Die "vrouw" is onvolwassen. heeft hulp nodig, moet zich ergens laten opnemen en de kinderen afstaan.

En anders gaat ze maar achter centraal staan... want naaien is blijkbaar toch het enige dat ze kan! Er zijn er die kicken op zwangere vrouwen.... zo heb je meteen een niche gevonden in een brede markt.

nee ff serieus, die 1100 is pappen en nathouden. De bom zal daar gaan barsten!!! Sterkte!!!
pi_68483617
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Alleen zijn we dan weer een tijd verder en kan maatschappelijk werk wat doen.
  woensdag 29 april 2009 @ 00:24:11 #111
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68483665
Hallo, 1100 eus, regel dat effe met de bank als je het zelf niet hebt. Das in een week geregeld en zo lang wacht de deurwaarder wel als je een dialoog met ze aangaat.

5 kinderen en de 6e op komst en geen contact met de vader(s)
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_68483764
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hallo, 1100 eus, regel dat effe met de bank als je het zelf niet hebt. Das in een week geregeld en zo lang wacht de deurwaarder wel als je een dialoog met ze aangaat.
Ik moet de bank nog meemaken die niet begint te lachen als je zegt "hoi, ik ben een alleenstaande vrouw met 5 kinderen en de 6e op komst, heb geen waardevolle spullen en wil graag een lening waarvoor ik geen onderpand kan geven, omdat er beslag op mijn spullen wordt gelegd."
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_68483797
de 1e keer dat ze langskomen is het enkel maar om de spullen te noteren die aanwezig zijn.. als ze slim is zorgt ze dat alleen het noodzakelijke aanwezig is. potten/pannen/bedden en miss wat speelgoed voor de kinderen.

het is misschien veel werk om het allemaal weg te slepen. maar is er toch een aardige buurman aanwezig? die het even voor een aantal uurtjes wil stallen

ik heb zelf ook het probleem gehad met die fucking incasso shit, en heb toen alles op naam van vrienden gezeten en een contract gemaakt, is er wel een wettelijk bevel uitgeschreven door de rechtbank? zo niet dat hoef zij ze al helemaal niet binnen te laten

sorry als het dubbel is had namelijk geen zin om het hele topic door te spitten
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
pi_68483829
quote:
So far:

Koelkast
Bedden

Volgens art. 1408 GW (wel Belgische wet, maar in Nederland vergelijkbaar vermoed ik) zijn dit de onbeslagbare goederen:
quote:
1° het nodige bed en beddengoed van de beslagene en van zijn gezin, de kleren en het linnengoed volstrekt noodzakelijk voor hun persoonlijk gebruik alsmede de meubelen nodig om deze op te bergen, een wasmachine en strijkijzer voor het onderhoud van het linnen, de toestellen die noodzakelijk zijn voor de verwarming van de gezinswoning, de tafel en de stoelen die voor de familie een gemeenschappelijke maaltijd mogelijk maken, alsook het vaatwerk en het huishoudgerei dat volstrekt noodzakelijk is voor het gezin, een meubel om het vaatwerk en het huishoudgerei op te bergen, een toestel om warme maaltijden te bereiden, een toestel om voedingsmiddelen te bewaren, één verlichtingstoestel per bewoonde kamer, de voorwerpen die noodzakelijk zijn voor de mindervalide gezinsleden, de voorwerpen die bestemd zijn om te worden gebruikt door de kinderen ten laste die onder hetzelfde dak wonen, de gezelschapsdieren, de voorwerpen en producten die noodzakelijk zijn voor de lichaamsverzorging en voor het onderhoud van de vertrekken, het gereedschap dat nodig is voor het onderhoud van de tuin, een en ander met uitsluiting van de luxemeubelen en luxeartikelen;

2° de boeken en overige voorwerpen, nodig voor de voortzetting van studies of voor de beroepsopleiding van de beslagene of van de kinderen te zijnen laste die onder hetzelfde dak wonen;

3° de goederen die de beslagene volstrekt nodig heeft voor zijn beroep, tot een waarde van (2.500 EUR) op het tijdstip van het beslag en naar keuze van de beslagene, behalve voor de betaling van de prijs van die goederen;

4° de voorwerpen die dienen voor de uitoefening van de eredienst;

5° de levensmiddelen en brandstof die de beslagene en zijn gezin voor een maand nodig hebben;

6° een koe, of twaalf schapen of geiten, naar keuze van de beslagene, alsmede een varken en vierentwintig dieren van de hoenderhof, met het stro, voeder en graan, nodig voor het strooisel en de voeding van dat vee gedurende één maand
pi_68483842
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:22 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Alleen zijn we dan weer een tijd verder en kan maatschappelijk werk wat doen.

Heb verder idee wat voor instanties er precies voor zijn in dit soort gevallen.
Normaal gesproken de sociale dienst lijkt me maar ja als je formulieren niet invult?
pi_68483851
Speelgoed nemen ze NIET mee. Tenzij ze daar een PS3 hebben staan oid. Speelgoed van emotionele waarde, zoals knuffels en poppenhuizen of weet ik het, levert niets op bij executie. Daarbij is die deurwaarder ook geen robot.
  woensdag 29 april 2009 @ 00:31:42 #117
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68483889
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik moet de bank nog meemaken die niet begint te lachen als je zegt "hoi, ik ben een alleenstaande vrouw met 5 kinderen en de 6e op komst, heb geen waardevolle spullen en wil graag een lening waarvoor ik geen onderpand kan geven, omdat er beslag op mijn spullen wordt gelegd."
Nee muts, Logician kan dat toch voor haar doen als ze het zelf niet heeft? even je krediet op je betaalrekening operekken en afspraken maken en klaar
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_68483941
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:27 schreef Technofreakzz het volgende:
de 1e keer dat ze langskomen is het enkel maar om de spullen te noteren die aanwezig zijn.. als ze slim is zorgt ze dat alleen het noodzakelijke aanwezig is. potten/pannen/bedden en miss wat speelgoed voor de kinderen.

het is misschien veel werk om het allemaal weg te slepen. maar is er toch een aardige buurman aanwezig? die het even voor een aantal uurtjes wil stallen

In dit geval is beetje waardevol spul snel weg lijkt me, het is allleen wat kort dag, ze kan gokken om de deur botweg niet open te maken dan heb je weer wat meer tijd.
pi_68483999
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:33 schreef sig000 het volgende:

[..]

In dit geval is beetje waardevol spul snel weg lijkt me, het is allleen wat kort dag, ze kan gokken om de deur botweg niet open te maken dan heb je weer wat meer tijd.
is er een gerechtelijk bevel dan?

ken trouwens wel een aantal mensen die er op geilen om deurwaarders te laten rennen voor hun leven dmv hele valse honden
pi_68484033
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:35 schreef Technofreakzz het volgende:

[..]

is er een gerechtelijk bevel dan?

Lijkt me wel anders kunnen ze geen beslag leggen.
pi_68484071
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:36 schreef sig000 het volgende:

[..]

Lijkt me wel anders kunnen ze geen beslag leggen.
ze mogen ook altijd graag bluffen
pi_68484114
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:38 schreef Technofreakzz het volgende:

[..]

ze mogen ook altijd graag bluffen
Deze situatie lijkt me toch wat ernstiger.
pi_68484145
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:20 schreef Stali het volgende:

[..]

Die sig van jou onder elke post. Die kan zo leuk zijn. .

Ik krijg altijd inspiratie hier.
pi_68484222
En leen haar wat geld voor een sterilisatie aub.
pi_68484228
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nee muts, Logician kan dat toch voor haar doen als ze het zelf niet heeft? even je krediet op je betaalrekening operekken en afspraken maken en klaar
Nou pet, ik denk niet haar bank daarom zit te springen, als ze net haar baan is kwijtgeraakt.
pi_68484317
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:46 schreef Provinciaal het volgende:
En leen haar wat geld voor een sterilisatie aub.
een betere wereld begint bij je zelf
pi_68484351
Heeft zij ook opa, oma en of andere kant van de families die bereid haar helpen.

Hoe lang is zij al in verwachting?.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_68484403
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:50 schreef Technofreakzz het volgende:

[..]

een betere wereld begint bij je zelf
Ik ben hoogopgeleid en welvarend, het zijn juist mensen als ik die zich meer zouden moeten voortplanten, ipv van het achterlijke klootjesvolk
pi_68484424
Fok! --> Topic --> 6 kinderen --> kerel weg --> geld op --> deurwaarder --> stoephoer.
pi_68484547
Sorry

Je vriendin is een pauper. Wie gaat nou zonder één cent te makken aan 6 kinderen beginnen. Je gaat mij niet wijsmaken dat alle 6 kids een ongelukje zijn.

Laat me raden: het zijn gekleurde kindjes?

[ Bericht 30% gewijzigd door Leonidas82 op 29-04-2009 01:12:38 ]
pi_68484589
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:54 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik ben hoogopgeleid en welvarend, het zijn juist mensen als ik die zich meer zouden moeten voortplanten, ipv van het achterlijke klootjesvolk
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..
pi_68484642
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:05 schreef Technofreakzz het volgende:

[..]

Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.
TS vraagt serieus aandacht voor een probleem en dan kunnen alle zinloze vooroordelen achterwege blijven.
pi_68484756
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

TS vraagt serieus aandacht voor een probleem en dan kunnen alle zinloze vooroordelen achterwege blijven.
pi_68486266
Ik begrijp dat je vriendin geen contact meer heeft met haar ouders, toch lijkt mij het handigste dat zij een beroep doet op haar ouders. Dit is niet misschien niet leuk, en misschien heeft het geen zin.

Als haar ouders haar willen helpen, is het probleem van de 1100 euro snel opgelost.
pi_68486331
Een koelkast nemen ze dus ook gewoon mee hoor! Ze nemen alles mee, behalve 1 tafel, stoelen voor elk persoon van het huishouden en de bedden. De rest gaat gewoon weg.

Ik zou als de sodemieter proberen ergens geld te lenen als ik haar was. Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.
Een voorschot bij de gemeente op de uitkering, is dat niet mogelijk? Dat kreeg een vriendin van me toen het erg lang duurde.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68486348
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef Fuente het volgende:
Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.

Ja die gaat alles meenemen en 't opslaan totdat er iemand komt die er nog iets voor wil geven.
pi_68486371
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja die gaat alles meenemen en 't opslaan totdat er iemand komt die er nog iets voor wil geven.
't zal je verbazen wat mensen willen geven voor allerlei zooi.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 april 2009 @ 07:53:37 #138
3542 Gia
User under construction
pi_68486425
6 kinderen, van verschillende mannen? En ze ontvangt van geen van hen allimentatie?

Zou daar toch eens achterheen gaan als ik haar was.

En waarom eist de pabo geld terug? Krijg je daar dan geld van als je met een opleiding wilt beginnen?
Of heeft ze daar die studieboeken gekocht? Kan ze die niet alvast verkopen aan een pabostudent tegen 60 %. (Als zij de eerste eigenaar is) Die opleiding komt toch voorlopig niks van.

Eerst maar eens zorgen dat ze haar leven weer op de rails heeft.

Of, ze zou een paar maanden naar de sociale opvang kunnen gaan. Scheelt haar toch een hoop aan vaste lasten die dan wegvallen. Kunnen eerst de rekeningen betaald worden. En dan weer verder.
Zoeken naar een woning, beetje bij beetje inrichten. Vooral niks lenen, bij niemand.

Eerst zien rond te komen en dan sparen voor alles wat je wilt aanschaffen.
pi_68486437
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:46 schreef Fuente het volgende:

[..]

't zal je verbazen wat mensen willen geven voor allerlei zooi.
Marktplaats staat er vol mee.
pi_68487916
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:05 schreef Technofreakzz het volgende:

[..]

Want ik hecht er waarde aan wat jij van mij denkt? Waarom zou ik erover liegen? Het punt blijft dat laaggeschoolde paupers zich niet zoveel zouden moeten voortplanten.
pi_68488505
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:27 schreef Provinciaal het volgende:
Want ik hecht er waarde aan wat jij van mij denkt? Waarom zou ik erover liegen? Het punt blijft dat laaggeschoolde paupers zich niet zoveel zouden moeten voortplanten.
Punt blijft dat jullie maar fijn in een ander topic gaan bekvechten. Zoals TS heeft gevraagd: geen relzoekers hier. TS zoekt een oplossing voor haar vriendin.
pi_68488527
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef Fuente het volgende:
Een koelkast nemen ze dus ook gewoon mee hoor! Ze nemen alles mee, behalve 1 tafel, stoelen voor elk persoon van het huishouden en de bedden. De rest gaat gewoon weg.

Ik zou als de sodemieter proberen ergens geld te lenen als ik haar was. Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.
Een voorschot bij de gemeente op de uitkering, is dat niet mogelijk? Dat kreeg een vriendin van me toen het erg lang duurde.
Nogmaals, in eerste instantie wordt alleen een inventarisatie gemaakt. In dit geval zal de deurwaarder ook niet verder gaan dan de radio, televisie, en eventueel een spelcomputer.

Op zich valt er met een deurwaarder wel te praten (zeker als er kinderen zijn), echter hij is ook maar gebonden aan zijn opdrachtgever. Ik zou hem in ieder geval niet op de kast jagen door televisies of wat dies meer zij op het laatste moment weg te halen (heeft ie echt wel door).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68488551
Ik vraag me af hoe een moeder van (straks) zes kinderen de opvoeding denkt te combineren met een baan die ze kennelijk nog niet heeft en waarvoor ze de benodigde papieren nog niet op zak heeft. Zelfs als ze die papieren wél heeft, betwijfel ik of er scholen zijn die met haar in zee willen. Laten we eerlijk zijn: een vrouw die zes kinderen op de wereld zet, maar die verantwoordelijkheid (op z'n minst financieel) niet aankan, is niet bepaald de geschikte persoon om als leerkracht voor een groep te staan.

Ik vraag me sowieso af in hoeverre iemand die de kinderbijslag voor 5 kinderen besteedt aan studieboeken voor zichzelf, geschikt is om kinderen op te voeden. Klinkt hard, maar zo zullen instanties wel naar haar verzoeken kijken. Volgens mij heeft de vrouw ernstige problemen op de lange termijn, die zich nu openbaren in de vorm van een (eerste?) crisissituatie. Het oplossen van die ene crisissituatie gaat haar langetermijnproblemen niet oplossen.

Wat ik het uit het verhaal afleid, is dat het volgen van een studie op dit moment financieel gezien geen haalbare kaart is. Volgens mij moet ze dat idee dan ook uit haar hoofd zetten en zich richten op de opvoeding van de kinderen, want geld voor kinderopvang zal ze waarschijnlijk ook niet hebben.
pi_68488585
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Punt blijft dat jullie maar fijn in een ander topic gaan bekvechten. Zoals TS heeft gevraagd: geen relzoekers hier. TS zoekt een oplossing voor haar vriendin.
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.
  woensdag 29 april 2009 @ 09:55:13 #145
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68488700
ze is dus in september/oktober met de studie begonnen, boeken niet betaald. Eind van het jaar is de uitkering aangevraagd (en dus vriend weggegaan) en wilde de school niet (meer) meewerken aan een betalingsregeling?

Het lijkt me dat ze al eerder om hun geld gevraagd hebben tussen september en december en daarom niet meer zo welwillend waren.

Dat maakt dat het probleem al langer speelde en niet pas vanaf het aanvragen van de uitkering die nog niet rond is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68488705
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:51 schreef Provinciaal het volgende:
Sterilisatie als je zwanger bent, nee, dat helpt
En laat ik mijn zin herzien:
TS zoekt een oplossing voor de accute problemen van haar vriendin.
Zoals je (ongetwijfeld) hebt gelezen is TS' vriendin al in gesprek met professionele hulp, maar dat kost tijd.
pi_68488742
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:51 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Zulk een geniale figuren zit de hele wereld al op te wachten.
pi_68488867
Grootste probleem is dat formulieren niet invullen
In hoeverre dat tegen haar gaat werken is de vraag.
Hier op Fok lopen er soms beste goede raadgevers rond en ook volslagen van de pot gerukte.
De simpele kleuters valllen al meteen door de mand.
pi_68488887
Ik mag hopen dat dit niet over mijn nicht H. gaat?!
pi_68489407
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sterilisatie als je zwanger bent, nee, dat helpt

Voor nadat ze de zesde heeft geworpen natuurlijk, iets zegt me dat deze vrouw anders binnen de kortste keren weer zwanger is.
pi_68489424
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:02 schreef -moppie- het volgende:
Ik mag hopen dat dit niet over mijn nicht H. gaat?!
Het zal je familie maar zijn
pi_68489438
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zulk een geniale figuren zit de hele wereld al op te wachten.
Dank u
pi_68489520
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:20 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het zal je familie maar zijn
geadopteerde nicht van mij maakt ook dit soort dingen klaar ja
heeft al weet ik hoeveel kinderen van verschillende mannen.
kwam haar laatst per toeval toen ik door de Staatscourant heen bladerde tegen, ging over schuldsanering enzo
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 april 2009 @ 10:24:28 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68489561
Ik denk, ik herhaal 't nog even...
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_68489585
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef Provinciaal het volgende:
Voor nadat ze de zesde heeft geworpen natuurlijk, iets zegt me dat deze vrouw anders binnen de kortste keren weer zwanger is.
Fijn. Misschien moet je de OP nog eens lezen. Het gaat over ACCUTE problemen.
Maar goed, blijf vooral doorgaan met je "opbouwende kritiek"

Edit: doe toch maar niet.
pi_68490361
Edit: anders maak ik modje boos.
pi_68490430
Kan die ex het niet voorschieten? Of praat ze niet meer met hem?
pi_68490896
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Scorpie het volgende:
Kan die ex het niet voorschieten? Of praat ze niet meer met hem?
Waarschijnlijk niet anders was het ook geen probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 11:05:28 ]
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 11:08:02 #159
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68491123
Totaal niet geschikt voor het moederschap. Die kinderen zitten nu in de puinzooi en zullen waarschijnlijk uiteindelijk bij een pleeggezin terechtkomen omdat mama haar zaakies niet op orde heeft.
pi_68491223
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:10 schreef MikeLowrey het volgende:
Totaal niet geschikt voor het moederschap. Die kinderen zitten nu in de puinzooi en zullen waarschijnlijk uiteindelijk bij een pleeggezin terechtkomen omdat mama haar zaakies niet op orde heeft.
Mijn vader kwam uit zo'n puinzooi gezin en ik ben reuze trots op 'm nu.
pi_68491736
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:13 schreef sig000 het volgende:

[..]

Mijn vader kwam uit zo'n puinzooi gezin en ik ben reuze trots op 'm nu.
En hoeveel broers en zussen heb jij?
pi_68493331
Hoi net even alle reacties teruggelezen...

Wbt de pauper reacties, ik kan me serieus goed voorstellen dat dit verhaal deze indruk wekt, ik zou hetzelfde denken als ik haar niet zou kennen. Voor het mis ging werkte ze part-time als nagelstyliste en daar kon ze samen met het inkomen van haar ex prima mee rondkomen. Alleen ze wou meer zekerheid etc. dus besloot ze een 2e opleiding te gaan doen omdat ze toch thuis zat ivm de fysieke problemen en met het oog op de toekomst. Ze is een superlieve moeder en dr kindjes zijn prima verzorgd en opgevoed, ze is helemaal gek op kinderen en heeft altijd een groot gezin gewild. Verder ga ik maar niet meer in op dit gedeelte omdat ik het idee heb dat voor sommige bashen interessanter is dan lezen. En ik stop liever mijn energie in het oplossend denken dan in een cyclus van verdedigend reageren te belanden aangezien dit "nu" geen enkel nut heeft wbt een oplossing.

En ja de papierzooi is idd haar zwakke kant, en dat weet ze zelf ook dondersgoed en daar heeft ze nu dus ook hulp voor ingeschakelt zodat ze hier de ondersteuning bij krijgt die ze ook nodig heeft omdat dit nooit meer mag gebeuren. Ook is er maatschappelijk werk in de aanvraag. Dus als dat eenmaal op de rit zit komt de rust in haar gezin hopelijk zo snel mogelijk weer terug, maar damn als je zwanger bent en er ineens alleen voor staat en er nog 5 kinderen thuiszitten die aandacht nodig hebben en verzorging en je ondertussen ook nog met zware bekkeninstabiliteit zit, hoe naief je ook bent geweest, dan is het mentaal ook echt wel even heel zwaar.

Het enige wat ik nu helaas voor haar kan doen nu is meedenken aangezien ik 150km verder op woon.
Ik ga zo eens rondbellen en ik hoop dat er dan meer duidelijkheid komt, schijnt ieg dat die bezichtig naar volgende wk is verschoven dus dat geeft toch even iets meer ruimte om wat dingen te proberen te regelen.

Tot zo ver bedankt voor de meedenkende reacties!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 12:10:34 ]
pi_68493497
Als we nou allemaal 1 a 10 euro overmaken aan logi
pi_68495750
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
Ja doei. Ik ga dit soort gedrag echt niet belonen.
pi_68495924
Logi, woont ze in Groningen?
  woensdag 29 april 2009 @ 13:34:09 #167
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_68496309
Zo, ik heb alles doorgelezen..

1. Ik denk dat je gewoon even iets beter moet zoeken op internet over wat deurwaarders wel en niet weg mogen halen. Een andere user heeft al die regels die ik bedoel gepost voor Belgie.
2. Zorg dat je vriendin geen geld leent bij banken of wie dan ook, dit kost haar in de toekomst alleen maar extra geld
3. Zorg dat ze regelt dat ze alimentatie krijgt van al die vaders
4. Zorg dat ze heel veel spullen veilig stelt voor morgen
5. Zorg dat ze hulpt zoekt en haar leven aan kant maakt, ze gaat haar kinderen zo verliezen

Ik probeerder heel hard mijn mening niet hier neer te zetten maar ik doe het toch: Ik wil haar geen pauper noemen maar ze lijkt haar zaakjes niet op orde te hebben en niet goed na te denken. Als ze 1100 euro niet kan ophoesten vraag ik me af of die kinderen wel zo goed af zijn bij haar. Ik zeg niet dat goede moeders welvarend horen te zijn, alleen kan zij waarschijnlijk dus niet eens een wasmachine betalen als hij stuk zou gaan. Als ze het wel prima redde met haar partner erbij hadden ze toen moeten sparen. Als je echt een goede vriendin bent, dan wijs je haar op haar misstappen en geef je haar handvatten om er weer bovenop te komen.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:58:00 #168
3542 Gia
User under construction
pi_68497233
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef -moppie- het volgende:
Is groningen - Enschede 150 KM?
pi_68498657
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Is groningen - Enschede 150 KM?
ja
pi_68498708
logi mag ik vragen waar ze woont?

trouwens in de schulden zit je zo hoor en de deurwaarders zitten er bovenop.
2 maanden niet betalen en je krijgt een deurwaarder aan je broek hangen.
mama van 3 kids!
pi_68498979
quote:
Krijgen we zeker een naaktreportage...
  woensdag 29 april 2009 @ 14:50:45 #172
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68499179
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:34 schreef Nijns het volgende:
Zo, ik heb alles doorgelezen..

1. Ik denk dat je gewoon even iets beter moet zoeken op internet over wat deurwaarders wel en niet weg mogen halen. Een andere user heeft al die regels die ik bedoel gepost voor Belgie.
2. Zorg dat je vriendin geen geld leent bij banken of wie dan ook, dit kost haar in de toekomst alleen maar extra geld
3. Zorg dat ze regelt dat ze alimentatie krijgt van al die vaders
4. Zorg dat ze heel veel spullen veilig stelt voor morgen
5. Zorg dat ze hulpt zoekt en haar leven aan kant maakt, ze gaat haar kinderen zo verliezen

Ik probeerder heel hard mijn mening niet hier neer te zetten maar ik doe het toch: Ik wil haar geen pauper noemen maar ze lijkt haar zaakjes niet op orde te hebben en niet goed na te denken. Als ze 1100 euro niet kan ophoesten vraag ik me af of die kinderen wel zo goed af zijn bij haar. Ik zeg niet dat goede moeders welvarend horen te zijn, alleen kan zij waarschijnlijk dus niet eens een wasmachine betalen als hij stuk zou gaan. Als ze het wel prima redde met haar partner erbij hadden ze toen moeten sparen. Als je echt een goede vriendin bent, dan wijs je haar op haar misstappen en geef je haar handvatten om er weer bovenop te komen.
aan de andere kant; als je kinderen hebt, is het wel knap als je daarnaast ook nog een (aardig) bedrag kunt sparen.
soms kies je niet voor zo'n hoeveelheid kinderen, maar gebeurt zoiets gewoon.

echt geen mogelijkheid dat de vriendenkring geld bij elkaar zoekt en dat uitleent L.?
kut hoor, voor je vriendin, ik zou niet in zo'n situatie terecht willen komen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68502747
Ik vind het een beetje onduidelijk allemaal. Natuurlijk is het niet goed om (bijna) 6 kinderen te hebben en niet even 1100 euro op te kunnen hoesten maar goed dat is de situatie nu. Toen ze die 5 kinderen kreeg zal ze het misschien wel beter gehad hebben.

Ik denk dat als die deurwaarder komt en de situatie is echt zoals jij dat hier neerzet dan zal die geen inboedelverkoop gaan organiseren.
Haters gonna hate.
pi_68502813
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

aan de andere kant; als je kinderen hebt, is het wel knap als je daarnaast ook nog een (aardig) bedrag kunt sparen.
soms kies je niet voor zo'n hoeveelheid kinderen, maar gebeurt zoiets gewoon.

echt geen mogelijkheid dat de vriendenkring geld bij elkaar zoekt en dat uitleent L.?
kut hoor, voor je vriendin, ik zou niet in zo'n situatie terecht willen komen.
Dat 1 je overkomt kan ik nog begrijpen, maar 6 ??? Ik wil geen overhaaste conclusies trekken, maar het lijkt me een type die met de foute mannen in zee gaat. Anders kan ik echt niet verklaren waar de vader(s) in dit verhaal zijn.
  woensdag 29 april 2009 @ 16:51:46 #176
107521 Furia
snoopy weer
pi_68503638
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef -moppie- het volgende:
Dat ligt eraan, kun jij haar aan 1100 euro helpen?
  woensdag 29 april 2009 @ 18:30:26 #177
230721 The.Apple
pi_68506698
quote:
dan worden het She praktijken.....

Eerst cashen en dan doen alsog je neus bloed.
pi_68506827
Dr neus bloedde niet, het was allemaal Danny zn schuld!
  woensdag 29 april 2009 @ 19:02:17 #179
230721 The.Apple
pi_68507576
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dr neus bloedde niet, het was allemaal Danny zn schuld!
ook goed, maar het geld was binnen en uitvoering is nooit doorgegaan.
pi_68509088
Ghe denk niet dat ik het goed zou doen als naaktrepo

Anyways, er is uitvoerig contact geweest met de desbetreffende deurwaarder en deze is uiteindelijk na een ingescande kopie van internetbankieren etc akoord gegaan met een regeling!

M.a.w Positief nieuws, verder gaat er er natuurlijk van alles gebeuren qua hulp inzet zodat ze weer haar rust kan vinden Ze heeft nu ook iemand die met evt. papierwerk en instanties kan helpen dus dat is wel fijn omdat zulke dingen soms best lastig kunnen zijn vooral als je er mentaal doorheen zit.

En ik weet niet of ik de woonplaats moet neerzetten aangezien ik haar verder toch wat wil beschermen qua privacy
  woensdag 29 april 2009 @ 20:22:25 #181
230721 The.Apple
pi_68510010
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:54 schreef Logician het volgende:

Anyways, er is uitvoerig contact geweest met de desbetreffende deurwaarder en deze is uiteindelijk na een ingescande kopie van internetbankieren etc akoord gegaan met een regeling!

M.a.w Positief nieuws, verder gaat er er natuurlijk van alles gebeuren qua hulp inzet zodat ze weer haar rust kan vinden Ze heeft nu ook iemand die met evt. papierwerk en instanties kan helpen dus dat is wel fijn omdat zulke dingen soms best lastig kunnen zijn vooral als je er mentaal doorheen zit.

En ik weet niet of ik de woonplaats moet neerzetten aangezien ik haar verder toch wat wil beschermen qua privacy
Eind goed al goed.... niet meteen stressen....

Leef je korter van
pi_68510077
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:22 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Eind goed al goed.... niet meteen stressen....

Leef je korter van
Nou deze situatie was zonder gestress heel anders afgelopen..
pi_68513835
Getver wat een nare uitspraken doen sommigen zeg..

Ooit weleens gehoord van heel veel bad luck? Dat het nou met sommigen nu zo welvarend gaat die hoogopgeleid zijn wil niet zeggen dat zoiets of iets soortgelijks jou niet gebeurd..

Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt morgen en dat die beste man/vrouw een beetje redelijk is..

Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat er helemaal geen betalingsregeling mee afgesproken kan worden, ik bedoel het gaat maar om 1100 euro, tuurlijk het is veel geld, maar om zo'n procedure op te starten kost ook veel geld..
pi_68513902
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:14 schreef Heleeeen het volgende:
Getver wat een nare uitspraken doen sommigen zeg..

Ooit weleens gehoord van heel veel bad luck? Dat het nou met sommigen nu zo welvarend gaat die hoogopgeleid zijn wil niet zeggen dat zoiets of iets soortgelijks jou niet gebeurd..

Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt morgen en dat die beste man/vrouw een beetje redelijk is..

Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat er helemaal geen betalingsregeling mee afgesproken kan worden, ik bedoel het gaat maar om 1100 euro, tuurlijk het is veel geld, maar om zo'n procedure op te starten kost ook veel geld..
Ah ik zie dat er al een oplossing is, geweldig!!
pi_68515762
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:54 schreef Logician het volgende:
Daar kunnen we pas over oordelen als we de foto's gezien hebben
quote:
Da's goed nieuws. Voor zover ik weet gaat een deurwaarder hooguit 1 keer accoord met een betalingsregeling. Als er niet op tijd betaald wordt, komt de deurwaarder alsnog met beslaglegging enzo. Dus die deurwaarder moet sowieso netjes op tijd het geld krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')