Er is dus geprobeerd om contact op te nemen, maar het enige antwoord is nee..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is de deurwaarder omzeilen en contact opnemen met de schuldeiser zelf? Ik denk dat alleen zij opdracht kunnen geen aan de deurwaarder om iig niet op deze manier achter haar aan te zitten omdat dit voor beide partijen niet wenselijk is.
Nee die heeft ze niet.. ze had zelfs de spel computers al verkocht om eten te kunnen kopen ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
klote voor je vriedin logi
heeft ze niet een auto die ze kan verkopen?
Gokje wagen? Nee.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader?
Probleem is dat dit niet op korte termijn gaat lukken.. en er echt een korte termijn oplossing gezocht moet worden..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader? Dan moet daar ook wel iets te halen zijn toch?
Hij zal allimentatie moeten gaan betalen.
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef beestjuh het volgende:
De vader van het kindje? En die andere 5?![]()
Huis leeghalen om de schade te beperken en mevrouw moest zich eens afvragen waarom ze aan de zesde begonnen is...
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag mij af hoe die rechtszaak gegaan is dan. Geen rechter die 5 kinderen voor 1100 euro in een leeg huis zet.
Maar goed...
Ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht recht heeft op die uitkering?
Als ze ingeschreven staat bij de Pabo die geld eist, heeft ze dan ook recht op belastingaftrek van die opleiding?
Bovendien de kinderbijslag van 5 kinderen zou ook niet weinig zijn. Misschien dat daar een voorschot op kan komen.
Ik denk eigenlijk in dit geval dat er nog best mogelijkheden moeten zijn.
Hm, wat zullen ze dan meenemen? Van een kale kip...quote:Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis
Nee helaas niet momenteel, evt. voor eten oid kan natuurlijk wel wat geregeld worden, maar qua geld is de timing zwaar K.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft ze geen andere vrienden die samen die 1100 E bij elkaar kunnen leggen? En dan daarna, met het acuutste probleem even uit de weg, de hulpverlening in. Want met zo'n talent om jezelf in de nesten te werken kun je wel wat begeleiding gebruiken.
Ja goed ik weet niet precies hoe dat gaat met kinderbijslag ik heb zelf geen kinderen, maar normaal gesproken heb je ook zoiets als een voorlopige belastingteruggave. Dat is ook een voorschot.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.
TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
Als ik het had ja, en nee ik zou het niet terug hoeven, ik ken haar al jaren en ze is iemand met een hart van goud die altijd voor anderen klaar staat, op het moment dat ik haar zou kunnen helpen zou ik het per direct doen, zonder iets terug te verwachten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.
TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Onzin tho_Omas. ik heb ook wel flinke bedragen aan vrienden uitgeleend (niet zo flink, maar ook flink) in noodsituaties en dat stond in no-time weer netjes op mijn rekening. Soms in termijnen, maar allemaal zeer netjes afgehandeld.
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordtquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?
Als je bedoelt vrienden met een stabiele woon/leefsituatie ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.
Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.
Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:20 schreef rutger05 het volgende:
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..
Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
Tja dat is een mooie gedachte. Maar op die manier maak je het jezelf wel moeilijk als je de vraag krijgt of iemand een dergelijk bedrag van je kan lenen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef Logician het volgende:
[..]
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?
Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vindquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cracka-ass het volgende:
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.
Gokje... neuken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel.Heeft dat een reden?
lolquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
quote:
Ze hadden samen meer inkomen.. de hulpverlening is dus al van stal gehaald en de intake met de schuldhulpverlener ook, maar die staat in de wacht tot de verhuizing rond is..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:24 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.
Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.
Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
Kijk dat vind ik handig om te weten, want een koelkast ineens weg..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.
Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.
Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:29 schreef tho_Omas het volgende:
[..]Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
Ze komen morgen alles opschrijven..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef zeemonster het volgende:
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .
Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..
Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze komen morgen alles opschrijven..
En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja ben bang dat er misschien niet anders op zit, maar vind het bijv. goed om te weten dat 1e levensbehoeften zoals bijv. een koelkast niet in beslag genomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .
Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.
Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Ze heeft er daarvoor niet alleen voor gestaan, dat maakt een heel groot verschil natuurlijk..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
Laten we dat dan hopen ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.
Hey mamsquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef wallpaper het volgende:
advocaat van onvermogen een optie?FF via de rechtswinkel informeren naar de andere mogelijkheden
Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef antonwachter het volgende:
Gewoon niet opendoen. Geeft een paar maand uitstel dan kan ze dingen regelen en verder alles van waarde uit huis halen.
Ze nemen niets mee, spullen die wat waarde hebben worden opgeschreven en vallen onder beslag voor openbare verkoop vanaf dat moment.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef zeemonster het volgende:
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ?
Inderdaad, spullen zijn niet belangrijk. Bepaalde zaken mogen ze ook niet meenemen (denk bijvoorbeeld aan Bedden, de koelkast etc). Hierzijn vast wel lijstjes van op Internet. Het gaat om de spullen die ze KAN missen. Niet leuk, maar uiteindelijk heeft ze het wel zo ver laten komen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .
Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.
Voor zo ver ik weet is het idd. zo dat ze eerst een inventaris opmaken en dat het dan in de openbare verkoop gaat met een briefje aan de deur.. ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze nemen niets mee, spullen die wat waarde hebben worden opgeschreven en vallen onder beslag voor openbare verkoop vanaf dat moment.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.
Het is al gezegd eerste levensbehoeften worden niet meegenomen. Geloof tegenwoordig zelfs de PC ook niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ook het kinderspeelgoed, foto's en al die persoonlijke dingen worden niet meegenomen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Mja dat is nu even niet het topic, ik heb het uitgelegd en wil daar nu eigenlijk zo weinig mogelijk energie aan besteden sorriequote:Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef dahei het volgende:
[..]
Inderdaad, spullen zijn niet belangrijk. Bepaalde zaken mogen ze ook niet meenemen (denk bijvoorbeeld aan Bedden, de koelkast etc). Hierzijn vast wel lijstjes van op Internet. Het gaat om de spullen die ze KAN missen. Niet leuk, maar uiteindelijk heeft ze het wel zo ver laten komen.
Ze zou de alimentatie voor 5 kinderen kunnen krijgen, heeft ze daar wat aan gedaan? Als je al geen rode cent hebt, waarom kies je dan in godsnaam voor 6 kinderen? Het zal best een lief mens zijn, maar wel heel naief..
Nee, het probleem is natuurlijk alleen die deurwaarder.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:51 schreef Logician het volgende:
[..]
Mja dat is nu even niet het topic, ik heb het uitgelegd en wil daar nu eigenlijk zo weinig mogelijk energie aan besteden sorrie
Als je geluk hebt, met wat pech is dat al geregeld zodat het dezelfde dag nog kan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Nee, dat duurt echt 2 maanden.
Oke, genoteerdquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef wallpaper het volgende:
zeker heb je er wat aan,Die geven rechtsadviezen en welke weg ze het beste kan bewandelen .
Wasmachine wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:
Koelkast
Bedden
worden niet ingenomen, wat nog meer niet, wasmachine?
Ik kan niet zo snel lijstjes vinden?
Hulp op dat gebied is al opgestartquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is al gezegd eerste levensbehoeften worden niet meegenomen. Geloof tegenwoordig zelfs de PC ook niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ook het kinderspeelgoed, foto's en al die persoonlijke dingen worden niet meegenomen.
Maar het zesde kind onderweg van verschillende vaders en haar ouders denken alleen maar aan zichzelf... tja.
Als je een vriendin bent mag je ook wel eens kritisch zijn naar haar. En het is heel lullig voor haar maar ik denk echt dat ze begeleiding nodig heeft om de boel weer op de rit te krijgen en misschien ook eens aan voorbehoedsmiddelen mag gaan doen i.p.v. alles op zijn beloop te laten. Nu is het crisis, maar stuur haar de richting op dat ze hulp krijgt. Ieder mens maakt fouten maar hier wijst er wel heel veel op dat ze niet voor zichzelf kan zorgen. Heel naief is lief en schattig maar daar redt echt niemand het mee.
Op dit moment wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, het probleem is natuurlijk alleen die deurwaarder..
alles dus wordt verkocht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:
Koelkast
Bedden
Echt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:55 schreef wallpaper het volgende:
[..]
alles dus wordt verkocht.ook bedden ect
Nadat alles bekeken is en er weinig te halen valt is de deurwaarder ineens stuk meer bereid om regeling te treffen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:
Koelkast
Bedden
Moet er nog wel iemand zijn die de zooi wil kopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:55 schreef wallpaper het volgende:
[..]
Ja dat is wat ik ook had gehoord, ze geeft zelf aan dr kinderbijslag zwart op wit in een regeling naar hun over te laten maken, ik vind het raar dat ze dit niet accepteren?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nadat alles bekeken is en er weinig te halen valt is de deurwaarder ineens stuk meer bereid om regeling te treffen.
Een openbare verkoop zoals deze kost geld namelijk.
Nee, die kinderen hoeven toch niet te boeten voor de conflicten van hun ouders?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef zeemonster het volgende:
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ? Mijn maag draait al om als ik aan de gezichten van die ukkies denk.
Okay.. dan bel ik hem morgen eens denk ik..quote:
Hoe kom je hierbij?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:55 schreef wallpaper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:01 schreef Stali het volgende:
. Zelfs een eenvoudige tv of computer laten ze al veel vaker staan.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:55 schreef wallpaper het volgende:
Ik moet dan altijd meteen aan het "Patty Brard faillissement" denken ... vandaar dat ik het vroeg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:58 schreef
tho_Omas het volgende:
[..]
Nee, die kinderen hoeven toch niet te boeten voor de conflicten van hun ouders?
Wasmachine wordt gewoon meegenomen en kinderspeelgoed ook.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij?
Het is niet waar. Men kan hier wel doen alsof de deurwaarder de grote boze wolf is maar zo is het natuurlijk niet he?
Koelkast, wasmachine, tafel, bed, kinderspeelgoed, dingen als foto's (bij sieraden heb je pech) laten ze staan. Zelfs een eenvoudige tv of computer laten ze al veel vaker staan.
Ja, begrijp ik maar bij jou ontbreekt ook elke kritiek, terwijl je zegt haar al jaren te kennen.quote:
Waar haal je dit vandaan? Het is niet zo nl.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:05 schreef antonwachter het volgende:![]()
[..]
Wasmachine wordt gewoon meegenomen en kinderspeelgoed ook.
Ik ken er twee maar ik vraag eigenlijk nooit veel over wat ze doen , zij praten er zelf ook niet over trouwens . Het is gewoon geen leuk onderwerp en volgens mij moet je zelfs behoorlijk sterk in je schoenen staan om dit beroep te kunnen uitoefenen.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is niet waar. Men kan hier wel doen alsof de deurwaarder de grote boze wolf is maar zo is het natuurlijk niet he?
In zulke gevallen wordt de openbare verkoop gewoon ter plaatse gehouden.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:05 schreef antonwachter het volgende:![]()
[..]
Wasmachine wordt gewoon meegenomen en kinderspeelgoed ook.
Meegenomen in het beslag en het is wel zo, net vorige maand nog meegemaakt.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Het is niet zo nl.
Ja, als je op de vlucht slaat maar in geval van TS lijkt me dat niet het geval.
En heeft de deurwaarder alles wat niet verkocht is ook meegenomen?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:10 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Meegenomen in het beslag en het is wel zo, net vorige maand nog meegemaakt.
heb het zelf meegemaakt alles weg ,alleen idd fotoalbums en lijkelijke spullen niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Het is niet zo nl.
Ja, als je op de vlucht slaat maar in geval van TS lijkt me dat niet het geval.
Veel CDA stemmers zijn pauper dan.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:12 schreef Provinciaal het volgende:
6 kinderen!? Dat stinkt naar domme pauper...
Hoe lang geleden?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:13 schreef wallpaper het volgende:
[..]
heb het zelf meegemaakt alles weg ,alleen idd fotoalbums en lijkelijke spullen niet.
Het lijkt mij ook een onveilig en geen leuk beroep. Maar men moet ook eens ophouden om de deurwaarder als boeman te zien. Die hebben ook liever een goede oplossing waarbij ze geld kunnen innen dan een zwangere vrouw met vijf kinderen van alles te ontdoen wat niets op zal leveren. Zo zit het in de praktijk niet tenzij je er echt een potje van maakt en iedere afspraak niet nakomt of wanneer je je latten neemt en de boel achterlaat.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik ken er twee maar ik vraag eigenlijk nooit veel over wat ze doen , zij praten er zelf ook niet over trouwens . Het is gewoon geen leuk onderwerp en volgens mij moet je zelfs behoorlijk sterk in je schoenen staan om dit beroep te kunnen uitoefenen.
Of Provincaal maar dat was wel erg simpele inkopper. .quote:Op woensdag 29 april 2009 00:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
3 generaties geleden was dat misschien gewoon, nu ben je of een pauper, of een immigrant.
Niks verkocht en niks meegenomen er stond ook weinig van waarde.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
En heeft de deurwaarder alles wat niet verkocht is ook meegenomen?
En het is onzin nog ook. Buiten de Randstad ligt het gemiddelde aantal kinderen net zo goed onder de 2.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Of Provincaal maar dat was wel erg simpele inkopper. .
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Niks verkocht en niks meegenomen er stond ook weinig van waarde.
Die sig van jou onder elke post. Die kan zo leuk zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gebeuren en de schuld blijft staan.
Alleen zijn we dan weer een tijd verder en kan maatschappelijk werk wat doen.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gebeuren en de schuld blijft staan.
Ik moet de bank nog meemaken die niet begint te lachen als je zegt "hoi, ik ben een alleenstaande vrouw met 5 kinderen en de 6e op komst, heb geen waardevolle spullen en wil graag een lening waarvoor ik geen onderpand kan geven, omdat er beslag op mijn spullen wordt gelegd."quote:Op woensdag 29 april 2009 00:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hallo, 1100 eus, regel dat effe met de bank als je het zelf niet hebt. Das in een week geregeld en zo lang wacht de deurwaarder wel als je een dialoog met ze aangaat.
Volgens art. 1408 GW (wel Belgische wet, maar in Nederland vergelijkbaar vermoed ik) zijn dit de onbeslagbare goederen:quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:
Koelkast
Bedden
quote:1° het nodige bed en beddengoed van de beslagene en van zijn gezin, de kleren en het linnengoed volstrekt noodzakelijk voor hun persoonlijk gebruik alsmede de meubelen nodig om deze op te bergen, een wasmachine en strijkijzer voor het onderhoud van het linnen, de toestellen die noodzakelijk zijn voor de verwarming van de gezinswoning, de tafel en de stoelen die voor de familie een gemeenschappelijke maaltijd mogelijk maken, alsook het vaatwerk en het huishoudgerei dat volstrekt noodzakelijk is voor het gezin, een meubel om het vaatwerk en het huishoudgerei op te bergen, een toestel om warme maaltijden te bereiden, een toestel om voedingsmiddelen te bewaren, één verlichtingstoestel per bewoonde kamer, de voorwerpen die noodzakelijk zijn voor de mindervalide gezinsleden, de voorwerpen die bestemd zijn om te worden gebruikt door de kinderen ten laste die onder hetzelfde dak wonen, de gezelschapsdieren, de voorwerpen en producten die noodzakelijk zijn voor de lichaamsverzorging en voor het onderhoud van de vertrekken, het gereedschap dat nodig is voor het onderhoud van de tuin, een en ander met uitsluiting van de luxemeubelen en luxeartikelen;
2° de boeken en overige voorwerpen, nodig voor de voortzetting van studies of voor de beroepsopleiding van de beslagene of van de kinderen te zijnen laste die onder hetzelfde dak wonen;
3° de goederen die de beslagene volstrekt nodig heeft voor zijn beroep, tot een waarde van (2.500 EUR) op het tijdstip van het beslag en naar keuze van de beslagene, behalve voor de betaling van de prijs van die goederen;
4° de voorwerpen die dienen voor de uitoefening van de eredienst;
5° de levensmiddelen en brandstof die de beslagene en zijn gezin voor een maand nodig hebben;
6° een koe, of twaalf schapen of geiten, naar keuze van de beslagene, alsmede een varken en vierentwintig dieren van de hoenderhof, met het stro, voeder en graan, nodig voor het strooisel en de voeding van dat vee gedurende één maand
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:22 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Alleen zijn we dan weer een tijd verder en kan maatschappelijk werk wat doen.
Nee muts, Logician kan dat toch voor haar doen als ze het zelf niet heeft? even je krediet op je betaalrekening operekken en afspraken maken en klaarquote:Op woensdag 29 april 2009 00:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik moet de bank nog meemaken die niet begint te lachen als je zegt "hoi, ik ben een alleenstaande vrouw met 5 kinderen en de 6e op komst, heb geen waardevolle spullen en wil graag een lening waarvoor ik geen onderpand kan geven, omdat er beslag op mijn spullen wordt gelegd."
In dit geval is beetje waardevol spul snel weg lijkt me, het is allleen wat kort dag, ze kan gokken om de deur botweg niet open te maken dan heb je weer wat meer tijd.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:27 schreef Technofreakzz het volgende:
de 1e keer dat ze langskomen is het enkel maar om de spullen te noteren die aanwezig zijn.. als ze slim is zorgt ze dat alleen het noodzakelijke aanwezig is. potten/pannen/bedden en miss wat speelgoed voor de kinderen.
het is misschien veel werk om het allemaal weg te slepen. maar is er toch een aardige buurman aanwezig? die het even voor een aantal uurtjes wil stallen
is er een gerechtelijk bevel dan?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
In dit geval is beetje waardevol spul snel weg lijkt me, het is allleen wat kort dag, ze kan gokken om de deur botweg niet open te maken dan heb je weer wat meer tijd.
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:35 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
is er een gerechtelijk bevel dan?
ze mogen ook altijd graag bluffenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Lijkt me wel anders kunnen ze geen beslag leggen.
Deze situatie lijkt me toch wat ernstiger.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:38 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
ze mogen ook altijd graag bluffen
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Die sig van jou onder elke post. Die kan zo leuk zijn..
Nou pet, ik denk niet haar bank daarom zit te springen, als ze net haar baan is kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nee muts, Logician kan dat toch voor haar doen als ze het zelf niet heeft? even je krediet op je betaalrekening operekken en afspraken maken en klaar
een betere wereld begint bij je zelfquote:Op woensdag 29 april 2009 00:46 schreef Provinciaal het volgende:
En leen haar wat geld voor een sterilisatie aub.
Ik ben hoogopgeleid en welvarend, het zijn juist mensen als ik die zich meer zouden moeten voortplanten, ipv van het achterlijke klootjesvolkquote:Op woensdag 29 april 2009 00:50 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
een betere wereld begint bij je zelf
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..quote:Op woensdag 29 april 2009 00:54 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik ben hoogopgeleid en welvarend, het zijn juist mensen als ik die zich meer zouden moeten voortplanten, ipv van het achterlijke klootjesvolk
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.quote:Op woensdag 29 april 2009 01:05 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..
quote:Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.
TS vraagt serieus aandacht voor een probleem en dan kunnen alle zinloze vooroordelen achterwege blijven.
Ja die gaat alles meenemen en 't opslaan totdat er iemand komt die er nog iets voor wil geven.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef Fuente het volgende:
Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.
't zal je verbazen wat mensen willen geven voor allerlei zooi.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja die gaat alles meenemen en 't opslaan totdat er iemand komt die er nog iets voor wil geven.
Marktplaats staat er vol mee.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
't zal je verbazen wat mensen willen geven voor allerlei zooi.
Want ik hecht er waarde aan wat jij van mij denkt? Waarom zou ik erover liegen? Het punt blijft dat laaggeschoolde paupers zich niet zoveel zouden moeten voortplanten.quote:Op woensdag 29 april 2009 01:05 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..
Punt blijft dat jullie maar fijn in een ander topic gaan bekvechten. Zoals TS heeft gevraagd: geen relzoekers hier. TS zoekt een oplossing voor haar vriendin.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:27 schreef Provinciaal het volgende:
Want ik hecht er waarde aan wat jij van mij denkt? Waarom zou ik erover liegen? Het punt blijft dat laaggeschoolde paupers zich niet zoveel zouden moeten voortplanten.
Nogmaals, in eerste instantie wordt alleen een inventarisatie gemaakt. In dit geval zal de deurwaarder ook niet verder gaan dan de radio, televisie, en eventueel een spelcomputer.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef Fuente het volgende:
Een koelkast nemen ze dus ook gewoon mee hoor! Ze nemen alles mee, behalve 1 tafel, stoelen voor elk persoon van het huishouden en de bedden. De rest gaat gewoon weg.
Ik zou als de sodemieter proberen ergens geld te lenen als ik haar was. Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.
Een voorschot bij de gemeente op de uitkering, is dat niet mogelijk? Dat kreeg een vriendin van me toen het erg lang duurde.
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Punt blijft dat jullie maar fijn in een ander topic gaan bekvechten. Zoals TS heeft gevraagd: geen relzoekers hier. TS zoekt een oplossing voor haar vriendin.
Sterilisatie als je zwanger bent, nee, dat helptquote:Op woensdag 29 april 2009 09:51 schreef Provinciaal het volgende:
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.
Zulk een geniale figuren zit de hele wereld al op te wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:51 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.
Voor nadat ze de zesde heeft geworpen natuurlijk, iets zegt me dat deze vrouw anders binnen de kortste keren weer zwanger is.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sterilisatie als je zwanger bent, nee, dat helpt
Het zal je familie maar zijnquote:Op woensdag 29 april 2009 10:02 schreef -moppie- het volgende:
Ik mag hopen dat dit niet over mijn nicht H. gaat?!
Dank uquote:Op woensdag 29 april 2009 09:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zulk een geniale figuren zit de hele wereld al op te wachten.
geadopteerde nicht van mij maakt ook dit soort dingen klaar jaquote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.
TS vraagt serieus aandacht voor een probleem en dan kunnen alle zinloze vooroordelen achterwege blijven.
Fijn. Misschien moet je de OP nog eens lezen. Het gaat over ACCUTE problemen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef Provinciaal het volgende:
Voor nadat ze de zesde heeft geworpen natuurlijk, iets zegt me dat deze vrouw anders binnen de kortste keren weer zwanger is.
Waarschijnlijk niet anders was het ook geen probleem.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Scorpie het volgende:
Kan die ex het niet voorschieten? Of praat ze niet meer met hem?
Mijn vader kwam uit zo'n puinzooi gezin en ik ben reuze trots op 'm nu.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:10 schreef MikeLowrey het volgende:
Totaal niet geschikt voor het moederschap. Die kinderen zitten nu in de puinzooi en zullen waarschijnlijk uiteindelijk bij een pleeggezin terechtkomen omdat mama haar zaakies niet op orde heeft.![]()
En hoeveel broers en zussen heb jij?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Mijn vader kwam uit zo'n puinzooi gezin en ik ben reuze trots op 'm nu.
Ja doei. Ik ga dit soort gedrag echt niet belonen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
Als we nou allemaal 1 a 10 euro overmaken aan logi
Krijgen we zeker een naaktreportage...quote:Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
aan de andere kant; als je kinderen hebt, is het wel knap als je daarnaast ook nog een (aardig) bedrag kunt sparen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:34 schreef Nijns het volgende:
Zo, ik heb alles doorgelezen..
1. Ik denk dat je gewoon even iets beter moet zoeken op internet over wat deurwaarders wel en niet weg mogen halen. Een andere user heeft al die regels die ik bedoel gepost voor Belgie.
2. Zorg dat je vriendin geen geld leent bij banken of wie dan ook, dit kost haar in de toekomst alleen maar extra geld
3. Zorg dat ze regelt dat ze alimentatie krijgt van al die vaders
4. Zorg dat ze heel veel spullen veilig stelt voor morgen
5. Zorg dat ze hulpt zoekt en haar leven aan kant maakt, ze gaat haar kinderen zo verliezen
Ik probeerder heel hard mijn mening niet hier neer te zetten maar ik doe het toch: Ik wil haar geen pauper noemen maar ze lijkt haar zaakjes niet op orde te hebben en niet goed na te denken. Als ze 1100 euro niet kan ophoesten vraag ik me af of die kinderen wel zo goed af zijn bij haar. Ik zeg niet dat goede moeders welvarend horen te zijn, alleen kan zij waarschijnlijk dus niet eens een wasmachine betalen als hij stuk zou gaan. Als ze het wel prima redde met haar partner erbij hadden ze toen moeten sparen. Als je echt een goede vriendin bent, dan wijs je haar op haar misstappen en geef je haar handvatten om er weer bovenop te komen.
Dat 1 je overkomt kan ik nog begrijpen, maar 6quote:Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
aan de andere kant; als je kinderen hebt, is het wel knap als je daarnaast ook nog een (aardig) bedrag kunt sparen.
soms kies je niet voor zo'n hoeveelheid kinderen, maar gebeurt zoiets gewoon.
echt geen mogelijkheid dat de vriendenkring geld bij elkaar zoekt en dat uitleent L.?
kut hoor, voor je vriendin, ik zou niet in zo'n situatie terecht willen komen.
Dat ligt eraan, kun jij haar aan 1100 euro helpen?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef -moppie- het volgende:
Logi, woont ze in Groningen?
dan worden het She praktijken.....quote:Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
ook goed, maar het geld was binnen en uitvoering is nooit doorgegaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dr neus bloedde niet, het was allemaal Danny zn schuld!
Eind goed al goed.... niet meteen stressen....quote:Op woensdag 29 april 2009 19:54 schreef Logician het volgende:
Ghe denk niet dat ik het goed zou doen als naaktrepo
Anyways, er is uitvoerig contact geweest met de desbetreffende deurwaarder en deze is uiteindelijk na een ingescande kopie van internetbankieren etc akoord gegaan met een regeling!
M.a.w Positief nieuws, verder gaat er er natuurlijk van alles gebeuren qua hulp inzet zodat ze weer haar rust kan vindenZe heeft nu ook iemand die met evt. papierwerk en instanties kan helpen dus dat is wel fijn omdat zulke dingen soms best lastig kunnen zijn vooral als je er mentaal doorheen zit.
En ik weet niet of ik de woonplaats moet neerzetten aangezien ik haar verder toch wat wil beschermen qua privacy
Nou deze situatie was zonder gestress heel anders afgelopen..quote:Op woensdag 29 april 2009 20:22 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Eind goed al goed.... niet meteen stressen....
Leef je korter van
Ah ik zie dat er al een oplossing is, geweldig!!quote:Op woensdag 29 april 2009 22:14 schreef Heleeeen het volgende:
Getver wat een nare uitspraken doen sommigen zeg..
Ooit weleens gehoord van heel veel bad luck? Dat het nou met sommigen nu zo welvarend gaat die hoogopgeleid zijn wil niet zeggen dat zoiets of iets soortgelijks jou niet gebeurd..
Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt morgen en dat die beste man/vrouw een beetje redelijk is..
Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat er helemaal geen betalingsregeling mee afgesproken kan worden, ik bedoel het gaat maar om 1100 euro, tuurlijk het is veel geld, maar om zo'n procedure op te starten kost ook veel geld..
Daar kunnen we pas over oordelen als we de foto's gezien hebbenquote:Op woensdag 29 april 2009 19:54 schreef Logician het volgende:
Ghe denk niet dat ik het goed zou doen als naaktrepo
Da's goed nieuws. Voor zover ik weet gaat een deurwaarder hooguit 1 keer accoord met een betalingsregeling. Als er niet op tijd betaald wordt, komt de deurwaarder alsnog met beslaglegging enzo. Dus die deurwaarder moet sowieso netjes op tijd het geld krijgen.quote:Anyways, er is uitvoerig contact geweest met de desbetreffende deurwaarder en deze is uiteindelijk na een ingescande kopie van internetbankieren etc akoord gegaan met een regeling!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |