Hoe lang geleden?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:13 schreef wallpaper het volgende:
[..]
heb het zelf meegemaakt alles weg ,alleen idd fotoalbums en lijkelijke spullen niet.
Het lijkt mij ook een onveilig en geen leuk beroep. Maar men moet ook eens ophouden om de deurwaarder als boeman te zien. Die hebben ook liever een goede oplossing waarbij ze geld kunnen innen dan een zwangere vrouw met vijf kinderen van alles te ontdoen wat niets op zal leveren. Zo zit het in de praktijk niet tenzij je er echt een potje van maakt en iedere afspraak niet nakomt of wanneer je je latten neemt en de boel achterlaat.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik ken er twee maar ik vraag eigenlijk nooit veel over wat ze doen , zij praten er zelf ook niet over trouwens . Het is gewoon geen leuk onderwerp en volgens mij moet je zelfs behoorlijk sterk in je schoenen staan om dit beroep te kunnen uitoefenen.
Of Provincaal maar dat was wel erg simpele inkopper. .quote:Op woensdag 29 april 2009 00:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
3 generaties geleden was dat misschien gewoon, nu ben je of een pauper, of een immigrant.
Niks verkocht en niks meegenomen er stond ook weinig van waarde.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
En heeft de deurwaarder alles wat niet verkocht is ook meegenomen?
En het is onzin nog ook. Buiten de Randstad ligt het gemiddelde aantal kinderen net zo goed onder de 2.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Of Provincaal maar dat was wel erg simpele inkopper. .
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:17 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Niks verkocht en niks meegenomen er stond ook weinig van waarde.
Die sig van jou onder elke post. Die kan zo leuk zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gebeuren en de schuld blijft staan.
Alleen zijn we dan weer een tijd verder en kan maatschappelijk werk wat doen.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gebeuren en de schuld blijft staan.
Ik moet de bank nog meemaken die niet begint te lachen als je zegt "hoi, ik ben een alleenstaande vrouw met 5 kinderen en de 6e op komst, heb geen waardevolle spullen en wil graag een lening waarvoor ik geen onderpand kan geven, omdat er beslag op mijn spullen wordt gelegd."quote:Op woensdag 29 april 2009 00:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hallo, 1100 eus, regel dat effe met de bank als je het zelf niet hebt. Das in een week geregeld en zo lang wacht de deurwaarder wel als je een dialoog met ze aangaat.
Volgens art. 1408 GW (wel Belgische wet, maar in Nederland vergelijkbaar vermoed ik) zijn dit de onbeslagbare goederen:quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:
Koelkast
Bedden
worden niet ingenomen, wat nog meer niet, wasmachine?
Ik kan niet zo snel lijstjes vinden?
quote:1° het nodige bed en beddengoed van de beslagene en van zijn gezin, de kleren en het linnengoed volstrekt noodzakelijk voor hun persoonlijk gebruik alsmede de meubelen nodig om deze op te bergen, een wasmachine en strijkijzer voor het onderhoud van het linnen, de toestellen die noodzakelijk zijn voor de verwarming van de gezinswoning, de tafel en de stoelen die voor de familie een gemeenschappelijke maaltijd mogelijk maken, alsook het vaatwerk en het huishoudgerei dat volstrekt noodzakelijk is voor het gezin, een meubel om het vaatwerk en het huishoudgerei op te bergen, een toestel om warme maaltijden te bereiden, een toestel om voedingsmiddelen te bewaren, één verlichtingstoestel per bewoonde kamer, de voorwerpen die noodzakelijk zijn voor de mindervalide gezinsleden, de voorwerpen die bestemd zijn om te worden gebruikt door de kinderen ten laste die onder hetzelfde dak wonen, de gezelschapsdieren, de voorwerpen en producten die noodzakelijk zijn voor de lichaamsverzorging en voor het onderhoud van de vertrekken, het gereedschap dat nodig is voor het onderhoud van de tuin, een en ander met uitsluiting van de luxemeubelen en luxeartikelen;
2° de boeken en overige voorwerpen, nodig voor de voortzetting van studies of voor de beroepsopleiding van de beslagene of van de kinderen te zijnen laste die onder hetzelfde dak wonen;
3° de goederen die de beslagene volstrekt nodig heeft voor zijn beroep, tot een waarde van (2.500 EUR) op het tijdstip van het beslag en naar keuze van de beslagene, behalve voor de betaling van de prijs van die goederen;
4° de voorwerpen die dienen voor de uitoefening van de eredienst;
5° de levensmiddelen en brandstof die de beslagene en zijn gezin voor een maand nodig hebben;
6° een koe, of twaalf schapen of geiten, naar keuze van de beslagene, alsmede een varken en vierentwintig dieren van de hoenderhof, met het stro, voeder en graan, nodig voor het strooisel en de voeding van dat vee gedurende één maand
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:22 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Alleen zijn we dan weer een tijd verder en kan maatschappelijk werk wat doen.
Nee muts, Logician kan dat toch voor haar doen als ze het zelf niet heeft? even je krediet op je betaalrekening operekken en afspraken maken en klaarquote:Op woensdag 29 april 2009 00:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik moet de bank nog meemaken die niet begint te lachen als je zegt "hoi, ik ben een alleenstaande vrouw met 5 kinderen en de 6e op komst, heb geen waardevolle spullen en wil graag een lening waarvoor ik geen onderpand kan geven, omdat er beslag op mijn spullen wordt gelegd."
In dit geval is beetje waardevol spul snel weg lijkt me, het is allleen wat kort dag, ze kan gokken om de deur botweg niet open te maken dan heb je weer wat meer tijd.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:27 schreef Technofreakzz het volgende:
de 1e keer dat ze langskomen is het enkel maar om de spullen te noteren die aanwezig zijn.. als ze slim is zorgt ze dat alleen het noodzakelijke aanwezig is. potten/pannen/bedden en miss wat speelgoed voor de kinderen.
het is misschien veel werk om het allemaal weg te slepen. maar is er toch een aardige buurman aanwezig? die het even voor een aantal uurtjes wil stallen
is er een gerechtelijk bevel dan?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
In dit geval is beetje waardevol spul snel weg lijkt me, het is allleen wat kort dag, ze kan gokken om de deur botweg niet open te maken dan heb je weer wat meer tijd.
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:35 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
is er een gerechtelijk bevel dan?
ze mogen ook altijd graag bluffenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Lijkt me wel anders kunnen ze geen beslag leggen.
Deze situatie lijkt me toch wat ernstiger.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:38 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
ze mogen ook altijd graag bluffen
quote:Op woensdag 29 april 2009 00:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Die sig van jou onder elke post. Die kan zo leuk zijn..
Nou pet, ik denk niet haar bank daarom zit te springen, als ze net haar baan is kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nee muts, Logician kan dat toch voor haar doen als ze het zelf niet heeft? even je krediet op je betaalrekening operekken en afspraken maken en klaar
een betere wereld begint bij je zelfquote:Op woensdag 29 april 2009 00:46 schreef Provinciaal het volgende:
En leen haar wat geld voor een sterilisatie aub.
Ik ben hoogopgeleid en welvarend, het zijn juist mensen als ik die zich meer zouden moeten voortplanten, ipv van het achterlijke klootjesvolkquote:Op woensdag 29 april 2009 00:50 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
een betere wereld begint bij je zelf
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..quote:Op woensdag 29 april 2009 00:54 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik ben hoogopgeleid en welvarend, het zijn juist mensen als ik die zich meer zouden moeten voortplanten, ipv van het achterlijke klootjesvolk
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.quote:Op woensdag 29 april 2009 01:05 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..
quote:Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.
TS vraagt serieus aandacht voor een probleem en dan kunnen alle zinloze vooroordelen achterwege blijven.
Ja die gaat alles meenemen en 't opslaan totdat er iemand komt die er nog iets voor wil geven.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef Fuente het volgende:
Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.
't zal je verbazen wat mensen willen geven voor allerlei zooi.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja die gaat alles meenemen en 't opslaan totdat er iemand komt die er nog iets voor wil geven.
Marktplaats staat er vol mee.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
't zal je verbazen wat mensen willen geven voor allerlei zooi.
Want ik hecht er waarde aan wat jij van mij denkt? Waarom zou ik erover liegen? Het punt blijft dat laaggeschoolde paupers zich niet zoveel zouden moeten voortplanten.quote:Op woensdag 29 april 2009 01:05 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
Ik kan hier ook mooi gaan verkondigen dat ik miljonair ben..maar dat is net zo geloofwaardig als dat jij hoogopgeleid bent..
Punt blijft dat jullie maar fijn in een ander topic gaan bekvechten. Zoals TS heeft gevraagd: geen relzoekers hier. TS zoekt een oplossing voor haar vriendin.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:27 schreef Provinciaal het volgende:
Want ik hecht er waarde aan wat jij van mij denkt? Waarom zou ik erover liegen? Het punt blijft dat laaggeschoolde paupers zich niet zoveel zouden moeten voortplanten.
Nogmaals, in eerste instantie wordt alleen een inventarisatie gemaakt. In dit geval zal de deurwaarder ook niet verder gaan dan de radio, televisie, en eventueel een spelcomputer.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef Fuente het volgende:
Een koelkast nemen ze dus ook gewoon mee hoor! Ze nemen alles mee, behalve 1 tafel, stoelen voor elk persoon van het huishouden en de bedden. De rest gaat gewoon weg.
Ik zou als de sodemieter proberen ergens geld te lenen als ik haar was. Als de deurwaarder op geen enkele manier wil meewerken, zit je helemaal klem.
Een voorschot bij de gemeente op de uitkering, is dat niet mogelijk? Dat kreeg een vriendin van me toen het erg lang duurde.
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Punt blijft dat jullie maar fijn in een ander topic gaan bekvechten. Zoals TS heeft gevraagd: geen relzoekers hier. TS zoekt een oplossing voor haar vriendin.
Sterilisatie als je zwanger bent, nee, dat helptquote:Op woensdag 29 april 2009 09:51 schreef Provinciaal het volgende:
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.
Zulk een geniale figuren zit de hele wereld al op te wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:51 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En die oplossing is sterilisatie en professionele hulp.
Voor nadat ze de zesde heeft geworpen natuurlijk, iets zegt me dat deze vrouw anders binnen de kortste keren weer zwanger is.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sterilisatie als je zwanger bent, nee, dat helpt
Het zal je familie maar zijnquote:Op woensdag 29 april 2009 10:02 schreef -moppie- het volgende:
Ik mag hopen dat dit niet over mijn nicht H. gaat?!
Dank uquote:Op woensdag 29 april 2009 09:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zulk een geniale figuren zit de hele wereld al op te wachten.
geadopteerde nicht van mij maakt ook dit soort dingen klaar jaquote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Inderdaad en al dat zielige gebash kan gewoon wegblijven.
TS vraagt serieus aandacht voor een probleem en dan kunnen alle zinloze vooroordelen achterwege blijven.
Fijn. Misschien moet je de OP nog eens lezen. Het gaat over ACCUTE problemen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef Provinciaal het volgende:
Voor nadat ze de zesde heeft geworpen natuurlijk, iets zegt me dat deze vrouw anders binnen de kortste keren weer zwanger is.
Waarschijnlijk niet anders was het ook geen probleem.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Scorpie het volgende:
Kan die ex het niet voorschieten? Of praat ze niet meer met hem?
Mijn vader kwam uit zo'n puinzooi gezin en ik ben reuze trots op 'm nu.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:10 schreef MikeLowrey het volgende:
Totaal niet geschikt voor het moederschap. Die kinderen zitten nu in de puinzooi en zullen waarschijnlijk uiteindelijk bij een pleeggezin terechtkomen omdat mama haar zaakies niet op orde heeft.![]()
En hoeveel broers en zussen heb jij?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Mijn vader kwam uit zo'n puinzooi gezin en ik ben reuze trots op 'm nu.
Ja doei. Ik ga dit soort gedrag echt niet belonen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
Als we nou allemaal 1 a 10 euro overmaken aan logi
Krijgen we zeker een naaktreportage...quote:Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
aan de andere kant; als je kinderen hebt, is het wel knap als je daarnaast ook nog een (aardig) bedrag kunt sparen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:34 schreef Nijns het volgende:
Zo, ik heb alles doorgelezen..
1. Ik denk dat je gewoon even iets beter moet zoeken op internet over wat deurwaarders wel en niet weg mogen halen. Een andere user heeft al die regels die ik bedoel gepost voor Belgie.
2. Zorg dat je vriendin geen geld leent bij banken of wie dan ook, dit kost haar in de toekomst alleen maar extra geld
3. Zorg dat ze regelt dat ze alimentatie krijgt van al die vaders
4. Zorg dat ze heel veel spullen veilig stelt voor morgen
5. Zorg dat ze hulpt zoekt en haar leven aan kant maakt, ze gaat haar kinderen zo verliezen
Ik probeerder heel hard mijn mening niet hier neer te zetten maar ik doe het toch: Ik wil haar geen pauper noemen maar ze lijkt haar zaakjes niet op orde te hebben en niet goed na te denken. Als ze 1100 euro niet kan ophoesten vraag ik me af of die kinderen wel zo goed af zijn bij haar. Ik zeg niet dat goede moeders welvarend horen te zijn, alleen kan zij waarschijnlijk dus niet eens een wasmachine betalen als hij stuk zou gaan. Als ze het wel prima redde met haar partner erbij hadden ze toen moeten sparen. Als je echt een goede vriendin bent, dan wijs je haar op haar misstappen en geef je haar handvatten om er weer bovenop te komen.
Dat 1 je overkomt kan ik nog begrijpen, maar 6quote:Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
aan de andere kant; als je kinderen hebt, is het wel knap als je daarnaast ook nog een (aardig) bedrag kunt sparen.
soms kies je niet voor zo'n hoeveelheid kinderen, maar gebeurt zoiets gewoon.
echt geen mogelijkheid dat de vriendenkring geld bij elkaar zoekt en dat uitleent L.?
kut hoor, voor je vriendin, ik zou niet in zo'n situatie terecht willen komen.
Dat ligt eraan, kun jij haar aan 1100 euro helpen?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef -moppie- het volgende:
Logi, woont ze in Groningen?
dan worden het She praktijken.....quote:Op woensdag 29 april 2009 12:13 schreef Moozzie het volgende:
ook goed, maar het geld was binnen en uitvoering is nooit doorgegaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dr neus bloedde niet, het was allemaal Danny zn schuld!
Eind goed al goed.... niet meteen stressen....quote:Op woensdag 29 april 2009 19:54 schreef Logician het volgende:
Ghe denk niet dat ik het goed zou doen als naaktrepo
Anyways, er is uitvoerig contact geweest met de desbetreffende deurwaarder en deze is uiteindelijk na een ingescande kopie van internetbankieren etc akoord gegaan met een regeling!
M.a.w Positief nieuws, verder gaat er er natuurlijk van alles gebeuren qua hulp inzet zodat ze weer haar rust kan vindenZe heeft nu ook iemand die met evt. papierwerk en instanties kan helpen dus dat is wel fijn omdat zulke dingen soms best lastig kunnen zijn vooral als je er mentaal doorheen zit.
En ik weet niet of ik de woonplaats moet neerzetten aangezien ik haar verder toch wat wil beschermen qua privacy
Nou deze situatie was zonder gestress heel anders afgelopen..quote:Op woensdag 29 april 2009 20:22 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Eind goed al goed.... niet meteen stressen....
Leef je korter van
Ah ik zie dat er al een oplossing is, geweldig!!quote:Op woensdag 29 april 2009 22:14 schreef Heleeeen het volgende:
Getver wat een nare uitspraken doen sommigen zeg..
Ooit weleens gehoord van heel veel bad luck? Dat het nou met sommigen nu zo welvarend gaat die hoogopgeleid zijn wil niet zeggen dat zoiets of iets soortgelijks jou niet gebeurd..
Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt morgen en dat die beste man/vrouw een beetje redelijk is..
Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat er helemaal geen betalingsregeling mee afgesproken kan worden, ik bedoel het gaat maar om 1100 euro, tuurlijk het is veel geld, maar om zo'n procedure op te starten kost ook veel geld..
Daar kunnen we pas over oordelen als we de foto's gezien hebbenquote:Op woensdag 29 april 2009 19:54 schreef Logician het volgende:
Ghe denk niet dat ik het goed zou doen als naaktrepo
Da's goed nieuws. Voor zover ik weet gaat een deurwaarder hooguit 1 keer accoord met een betalingsregeling. Als er niet op tijd betaald wordt, komt de deurwaarder alsnog met beslaglegging enzo. Dus die deurwaarder moet sowieso netjes op tijd het geld krijgen.quote:Anyways, er is uitvoerig contact geweest met de desbetreffende deurwaarder en deze is uiteindelijk na een ingescande kopie van internetbankieren etc akoord gegaan met een regeling!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |