Er is dus geprobeerd om contact op te nemen, maar het enige antwoord is nee..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is de deurwaarder omzeilen en contact opnemen met de schuldeiser zelf? Ik denk dat alleen zij opdracht kunnen geen aan de deurwaarder om iig niet op deze manier achter haar aan te zitten omdat dit voor beide partijen niet wenselijk is.
Nee die heeft ze niet.. ze had zelfs de spel computers al verkocht om eten te kunnen kopen ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
klote voor je vriedin logi
heeft ze niet een auto die ze kan verkopen?
Gokje wagen? Nee.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader?
Probleem is dat dit niet op korte termijn gaat lukken.. en er echt een korte termijn oplossing gezocht moet worden..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader? Dan moet daar ook wel iets te halen zijn toch?
Hij zal allimentatie moeten gaan betalen.
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef beestjuh het volgende:
De vader van het kindje? En die andere 5?![]()
Huis leeghalen om de schade te beperken en mevrouw moest zich eens afvragen waarom ze aan de zesde begonnen is...
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag mij af hoe die rechtszaak gegaan is dan. Geen rechter die 5 kinderen voor 1100 euro in een leeg huis zet.
Maar goed...
Ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht recht heeft op die uitkering?
Als ze ingeschreven staat bij de Pabo die geld eist, heeft ze dan ook recht op belastingaftrek van die opleiding?
Bovendien de kinderbijslag van 5 kinderen zou ook niet weinig zijn. Misschien dat daar een voorschot op kan komen.
Ik denk eigenlijk in dit geval dat er nog best mogelijkheden moeten zijn.
Hm, wat zullen ze dan meenemen? Van een kale kip...quote:Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis
Nee helaas niet momenteel, evt. voor eten oid kan natuurlijk wel wat geregeld worden, maar qua geld is de timing zwaar K.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft ze geen andere vrienden die samen die 1100 E bij elkaar kunnen leggen? En dan daarna, met het acuutste probleem even uit de weg, de hulpverlening in. Want met zo'n talent om jezelf in de nesten te werken kun je wel wat begeleiding gebruiken.
Ja goed ik weet niet precies hoe dat gaat met kinderbijslag ik heb zelf geen kinderen, maar normaal gesproken heb je ook zoiets als een voorlopige belastingteruggave. Dat is ook een voorschot.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.
TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
Als ik het had ja, en nee ik zou het niet terug hoeven, ik ken haar al jaren en ze is iemand met een hart van goud die altijd voor anderen klaar staat, op het moment dat ik haar zou kunnen helpen zou ik het per direct doen, zonder iets terug te verwachten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.
TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Onzin tho_Omas. ik heb ook wel flinke bedragen aan vrienden uitgeleend (niet zo flink, maar ook flink) in noodsituaties en dat stond in no-time weer netjes op mijn rekening. Soms in termijnen, maar allemaal zeer netjes afgehandeld.
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordtquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?
Als je bedoelt vrienden met een stabiele woon/leefsituatie ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.
Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.
Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:20 schreef rutger05 het volgende:
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..
Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
Tja dat is een mooie gedachte. Maar op die manier maak je het jezelf wel moeilijk als je de vraag krijgt of iemand een dergelijk bedrag van je kan lenen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef Logician het volgende:
[..]
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?
Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vindquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cracka-ass het volgende:
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.
Gokje... neuken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel.Heeft dat een reden?
lolquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
quote:
Ze hadden samen meer inkomen.. de hulpverlening is dus al van stal gehaald en de intake met de schuldhulpverlener ook, maar die staat in de wacht tot de verhuizing rond is..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:24 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.
Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.
Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
Kijk dat vind ik handig om te weten, want een koelkast ineens weg..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.
Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.
Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:29 schreef tho_Omas het volgende:
[..]Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
Ze komen morgen alles opschrijven..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef zeemonster het volgende:
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .
Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..
Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze komen morgen alles opschrijven..
En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja ben bang dat er misschien niet anders op zit, maar vind het bijv. goed om te weten dat 1e levensbehoeften zoals bijv. een koelkast niet in beslag genomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .
Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.
Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Ze heeft er daarvoor niet alleen voor gestaan, dat maakt een heel groot verschil natuurlijk..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
Laten we dat dan hopen ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo te horen is die deurwaarder snel klaar en rekenen kunnen de meeste nog wel.
Hey mamsquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef wallpaper het volgende:
advocaat van onvermogen een optie?FF via de rechtswinkel informeren naar de andere mogelijkheden
Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:46 schreef antonwachter het volgende:
Gewoon niet opendoen. Geeft een paar maand uitstel dan kan ze dingen regelen en verder alles van waarde uit huis halen.
Ze nemen niets mee, spullen die wat waarde hebben worden opgeschreven en vallen onder beslag voor openbare verkoop vanaf dat moment.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef zeemonster het volgende:
Zouden ze eigenlijk ook gewoon de knuffel van een kind meenemen ?
Inderdaad, spullen zijn niet belangrijk. Bepaalde zaken mogen ze ook niet meenemen (denk bijvoorbeeld aan Bedden, de koelkast etc). Hierzijn vast wel lijstjes van op Internet. Het gaat om de spullen die ze KAN missen. Niet leuk, maar uiteindelijk heeft ze het wel zo ver laten komen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .
Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.
Voor zo ver ik weet is het idd. zo dat ze eerst een inventaris opmaken en dat het dan in de openbare verkoop gaat met een briefje aan de deur.. ..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze nemen niets mee, spullen die wat waarde hebben worden opgeschreven en vallen onder beslag voor openbare verkoop vanaf dat moment.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Staan ze paar uur later met politieagent en slotenmaker aan de deur.
Het is al gezegd eerste levensbehoeften worden niet meegenomen. Geloof tegenwoordig zelfs de PC ook niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ook het kinderspeelgoed, foto's en al die persoonlijke dingen worden niet meegenomen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Mja dat is nu even niet het topic, ik heb het uitgelegd en wil daar nu eigenlijk zo weinig mogelijk energie aan besteden sorriequote:Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef dahei het volgende:
[..]
Inderdaad, spullen zijn niet belangrijk. Bepaalde zaken mogen ze ook niet meenemen (denk bijvoorbeeld aan Bedden, de koelkast etc). Hierzijn vast wel lijstjes van op Internet. Het gaat om de spullen die ze KAN missen. Niet leuk, maar uiteindelijk heeft ze het wel zo ver laten komen.
Ze zou de alimentatie voor 5 kinderen kunnen krijgen, heeft ze daar wat aan gedaan? Als je al geen rode cent hebt, waarom kies je dan in godsnaam voor 6 kinderen? Het zal best een lief mens zijn, maar wel heel naief..
Nee, het probleem is natuurlijk alleen die deurwaarder.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:51 schreef Logician het volgende:
[..]
Mja dat is nu even niet het topic, ik heb het uitgelegd en wil daar nu eigenlijk zo weinig mogelijk energie aan besteden sorrie
Als je geluk hebt, met wat pech is dat al geregeld zodat het dezelfde dag nog kan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Nee, dat duurt echt 2 maanden.
Oke, genoteerdquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef wallpaper het volgende:
zeker heb je er wat aan,Die geven rechtsadviezen en welke weg ze het beste kan bewandelen .
Wasmachine wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Logician het volgende:
So far:
Koelkast
Bedden
worden niet ingenomen, wat nog meer niet, wasmachine?
Ik kan niet zo snel lijstjes vinden?
Hulp op dat gebied is al opgestartquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is al gezegd eerste levensbehoeften worden niet meegenomen. Geloof tegenwoordig zelfs de PC ook niet, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ook het kinderspeelgoed, foto's en al die persoonlijke dingen worden niet meegenomen.
Maar het zesde kind onderweg van verschillende vaders en haar ouders denken alleen maar aan zichzelf... tja.
Als je een vriendin bent mag je ook wel eens kritisch zijn naar haar. En het is heel lullig voor haar maar ik denk echt dat ze begeleiding nodig heeft om de boel weer op de rit te krijgen en misschien ook eens aan voorbehoedsmiddelen mag gaan doen i.p.v. alles op zijn beloop te laten. Nu is het crisis, maar stuur haar de richting op dat ze hulp krijgt. Ieder mens maakt fouten maar hier wijst er wel heel veel op dat ze niet voor zichzelf kan zorgen. Heel naief is lief en schattig maar daar redt echt niemand het mee.
Op dit moment wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, het probleem is natuurlijk alleen die deurwaarder..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |