abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68481437
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.

Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.

Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?

Maar sorry Logi, zo wordt het een algemeen topic, terwijl het natuurlijk over jouw vriendin in het bijzonder gaat.

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_68481478
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
pi_68481528
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.

Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.

Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?
Als je bedoelt vrienden met een stabiele woon/leefsituatie ja.

Niet als je meer dan het tienvoudige hebt. Wel als je net 1200e hebt gespaard voor het geval jezelf zoiets overkomt.
pi_68481538
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:20 schreef rutger05 het volgende:
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?

Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
pi_68481548
Misschien denk ik nu te veel als een kerel, maar wellicht is het handig in dit geval om de ideeën praktisch te houden ipv te verzanden in een discussie over relaties en vrienden en dergelijke waar we toch nooit uitkomen.
pi_68481562
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.

Waar is haar ex in dit verhaal?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:24:23 #32
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_68481602
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef Logician het volgende:

[..]

Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..

Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.

Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.

Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
power to the people
pi_68481633
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef Logician het volgende:

[..]

Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
Tja dat is een mooie gedachte. Maar op die manier maak je het jezelf wel moeilijk als je de vraag krijgt of iemand een dergelijk bedrag van je kan lenen.

Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel. Heeft dat een reden?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:25:32 #34
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_68481640
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Is dat een serieuze ,mogelijkheid?

Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.

Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.

Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_68481653
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .

Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..

Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:26:49 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481685
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cracka-ass het volgende:
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:27:16 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481700
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel. Heeft dat een reden?
Gokje... neuken?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:27:33 #38
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_68481714
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
lol
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_68481765
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gokje... neuken?
Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
pi_68481766
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:24 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.

Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.

Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
Ze hadden samen meer inkomen.. de hulpverlening is dus al van stal gehaald en de intake met de schuldhulpverlener ook, maar die staat in de wacht tot de verhuizing rond is..

Het is idd geen fijne situatie en er is wel contact geweest ze heeft al eerder aangegeven dat er momenteel niets binnenkomt tot de uitkering rond is, maar ze wilden daar niet op wachten.
pi_68481804
Lekker handig met 6 kinderen en dan geen geld hebben.
Misschien voortaan eerst even nadenken voordat je je vol laat pompen
pi_68481811
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.

Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.

Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Kijk dat vind ik handig om te weten, want een koelkast ineens weg..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:31:03 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481843
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:29 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
pi_68481869
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef zeemonster het volgende:
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .

Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..

Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie .
Ze komen morgen alles opschrijven..

En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
pi_68481895
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
Inderdaad.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:35:41 #46
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68482016
gaat iets fout:S *edit*
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_68482085
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:

[..]

Ze komen morgen alles opschrijven..

En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .
Mocht er ooit zo een dag komen , wat ik niet hoop .. dan zou ik het het allerergst vinden als ze de spullen van mijn kind zouden meenemen .

Mijn vader vertelde mij eens : Wie zijn schulden betaald, wordt niet armer maar verliest zijn geld.

Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
pi_68482157
Dankje voor je reactie, er is dus al hulpverlening opgestart, ze gaf ook zelf aan dit te willen.

En wbt de deurwaarder, dit zit echt niet anders inelkaar dan ik heb geschreven. En ik ken idd ook mensen met grotere schulden die niet in deze situatie komen, schijnt dat dit per deurwaarder anders gaat?
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:40:54 #49
214481 I-r-i-s
Wie leest is nooit alleen
pi_68482201
Is je vriendin al bij het algemeen maatschappelijk werk geweest? Een maatschappelijk werker zou contact kunnen leggen met de schuldheiser(s) en kunnen bemiddelen. Aanmelden bij het algemeen maatschappelijk werk is kosteloos en een doorverwijzing is niet nodig.

Mijn persoonlijke reactie; ik merk dat ik zo mijn vragen heb bij de situatie. Wanneer zo veel zaken tegelijk spelen, is er doorgaans meer aan de hand en kan het helpend zijn om daar -bijvoorbeeld in samenwerking met een maatschappelijk werker- eens naar te kijken.
In mijn leven loopt ook zeker niet alles op rolletjes; zo is onlangs bijvoorbeeld mijn oma overleden. Maar dusdanig veel zaken hebben bij mij nooit tegelijk gespeeld en ik zie dat ook niet gebeuren.
Wanneer er zó veel zaken tegelijkertijd spelen zoals beschreven (5 kinderen en 6e op komst zonder voldoende financiele middelen, geen werk, opleiding gestaakt, problemen op het gebied van gezondheid m.b.t. de zwangerschap, problemen met buren, schulden, geen goed contact met ouders en een partner die plotseling vertrekt), dan wijst dit er in mijn ogen op dat er meer aan de hand is. Je zegt dat je vriendin hier zelf niet voor gekozen heeft. Ik ben het daar niet mee eens. Ik geloof heilig in de uitspraken 'niets is voor niets' en 'alles gebeurt of overkomt je met een reden'. Ik denk dat je vriendin er goed aan zou doen eens bij zichzelf te raden te gaan wat haar aandeel in deze situatie is. Hierbij zou zij baat kunnen hebben bij begeleiding door een professionele hulpverlener.

Overigens verbaas ik mij nogal over de grootte van de schuld en de gevolgen die deze heeft zoals uit het verhaal blijkt. Zelf kom ik in mijn stage cliënten tegen met schulden van wel 30000 euro en -ondanks deze schuld- gaat bij hen het leven "gewoon" door zonder dat spullen in beslag genomen worden. Vraag me dus af of het zo'n vaart zal lopen met de deurwaarder. Ik denk van niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door I-r-i-s op 28-04-2009 23:51:58 ]
Een optimist ziet in elk probleem een mogelijkheid, een pessimist ziet in elke mogelijkheid een probleem
pi_68482243
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')