Als je bedoelt vrienden met een stabiele woon/leefsituatie ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja dan had je denk ik om te beginnen je vrienden beter uit moeten zoeken.
Ik heb trouwens ook wel vrienden aan wie ik het niet (of iig niet zonder officieel document, maar geen idee hoe dat zou werken) uit zou lenen, maar beetje makkelijk om aan te nemen dat het hoe dan ook altijd een slecht idee is.
Je gaat een vriend toch niet de shit in laten draaien als jij meer dan genoeg spaargeld hebt?
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:20 schreef rutger05 het volgende:
Waarschijnlijk gaat die deurwaarder niet veilen als er niets te halen valt.
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..
Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
Tja dat is een mooie gedachte. Maar op die manier maak je het jezelf wel moeilijk als je de vraag krijgt of iemand een dergelijk bedrag van je kan lenen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:19 schreef Logician het volgende:
[..]
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Is dat een serieuze ,mogelijkheid?
Zouden ze bijv. de bank of koelkast mee nemen??
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vindquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cracka-ass het volgende:
'Apart' dat je met 5 kinderen en zwanger van een 6e geen enkele financiële buffer op hebt gebouwd.
Gokje... neuken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef tho_Omas het volgende:
Ik vind 6 kinderen trouwens wel veel.Heeft dat een reden?
lolquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is nou net het enige wat ik NIET apart vind
quote:
Ze hadden samen meer inkomen.. de hulpverlening is dus al van stal gehaald en de intake met de schuldhulpverlener ook, maar die staat in de wacht tot de verhuizing rond is..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:24 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat ze wel tijdens zwangerschap met een studie begint terwijl ze naar nu blijkt geen enkele buffer heeft om 1100 euro te lappen, had ze het niet zoals jij zegt 'redelijk voor elkaar'. Dat is gewoon één salaris verwijderd van pure armoe (en dat met 5 kids). Een deurwaarder staat ook niet van de ene op de andere dag voor de deur, daar gaat wel het één en ander aan schrijven vooraf, dus had ze al lang een betalingsregeling kunnen treffen.
Dat geheel terzijde inderdaad want je hebt er nu niks aan. Ik zou haar huis leeghalen voor zover ze nog spullen heeft, met wat vrienden snel een inboedeltje samenstellen van wat men nog in de schuur of op zolder heeft staan en kan missen. Dan kan de deurwaarder verder ook niet veel kwaad doen.
Daarna zou je haar goed helpen als je haar financiën eens doorlicht. Wachten op schuldhulpverlening slaat nergens op want hoe langer je wacht, hoe groter de problemen en staat er straks weer "onverwacht" een deurwaarder op de stoep.
Kijk dat vind ik handig om te weten, want een koelkast ineens weg..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Bank misschien , koelkast noway. die valt onder 1ste levens behoefte...dat soort dingen wordenniet in beslag genomen, maar je TV wel.
Laatst waren ze bezig om Pc's ook niet meer inbeslag te nemen, anders zou je iet meer kunnen soliciteren etc.
Je vriendin moet zich eens gaan afvragen waarom ze in vredes naam 6 kinderen op de wereld zet als ze finacieel er niet voor kan zorgen.
Persoonlijk vind ik dit weer eigen schuld dikke bult, alleen heel erg dat hier dus 5 kinder ook de dupe van worden.
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:29 schreef tho_Omas het volgende:
[..]Goh. Maar als je er financieel al niet erg warm bijzit, lijkt mij probate anticonceptie geen gek idee.
Ze komen morgen alles opschrijven..quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:25 schreef zeemonster het volgende:
Moeilijk en zeker met zes kinderen . Het is wel zuur dat als de GKB belt met de deurwaarder dat ze zelfs dan nog geen regeling willen treffen .
Zijn de spullen al opgetekend? Zo nee dan kan ze haar kleding en belangrijke spullen van de kinderen tijdelijk bij een ander onderbrengen ? Dan laat je in de kinderkamers het kapotte speelgoed en de oude kleding liggen die je toch kwijt moet en verder moet ze zich erin berusten dat er spullen worden weggehaald ben ik bang..
Meestal vind ik dit soort verhalen niet zo snel zielig omdat er vaak een hele lange geschiedenis van wanbetalen aan vastzit. Maar een partner die zomaar even zijn boeltje pakt en vertrekt vind ik wel heel zuur, wat een kneus sorrie.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, tot het wegvallen van een inkomen was er financieel blijkbaar geen probleem. Hoewel 5 kinderen sowieso serieus knaken kosten.
Ik moet zeggen , alhoewel ik geen schulden heb , hecht ik geen waarde aan spullen .quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:31 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze komen morgen alles opschrijven..
En ze is echt geen aso waar je zo vaak over hoort.. ik ken dr al jaren en ze is gewoon vreselijk naiev geweest en veel te lief misschien.. maar dit verdient ze niet..
Met zes kinderen is dat VEEL moelijker dan zonder kinderen. Ik vind het bedenkelijk dat een moeder van 6 kinderen in de schulden komt. Sowieso heeft ze er daarvoor dan ook niet echt heel ruim bijgezeten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:37 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal al zover voor je vriendin , ze moet het maar over zich heen laten komen en direct erna proberen op te krabbelen . Schouders eronder , werken, uit de shit komen en een goede toekomst tegemoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |