Lange termijn meet agendaquote:Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:48 schreef littledrummergirl het volgende:
en nu ga ik echt braaf mn bedje in
Nee, jij gaat toch slapen?quote:
quote:
Smoel houden en werken jijquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
slotje, die terrorist uit Amsterdam,levend in Ommoord is binnen.......
Jaquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat afwijkende familie gen komt bij jou alleen in bepaalde situaties naar boven?
Whehehequote:Op dinsdag 28 april 2009 09:13 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
van 10.30 tot 19.00 vriend.......
Like you know ...quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:35 schreef TJDoornbos het volgende:
zo warm is het niet hoor, vochtig wel!
"Zullen we iets bellen?"quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
bah bah en nog eens bah...
[ afbeelding ]
het is kutweer en ik verveel me
jiskefetquote:
gewoon de quote in google geplakt,quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
HAHA. Ken Uw Klassiekers
(edit: waar zoek je zoiets op? ..)
LDGquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:51 schreef DutchTrain het volgende:
Iedereen de verjaardag van LHO overleefd
Ja dat bedoelde ik. En zoals gezegd zat ik voor een bruiloft in Tokyo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
k ben pas in juni jarigEn waarom was jij er niet?
een bruiloft in tokyo, balen zegquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik. En zoals gezegd zat ik voor een bruiloft in Tokyo.
Als die hele handel valt kan alles...........quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoezo, Wilders kan toch niet voor Juni al gekozen worden?
Dan zal er niet binnen een maand een verkiezing zijn, en zeker niet een benoeming van een kabinet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Als die hele handel valt kan alles...........
"Voor zijn constructieve bijdrage aan voetbalgeweld en het ondersteunen van sociale achterstand in de probleemwijk Rotterdam-IJsselmonde" ?quote:
"voor zijn sociale werk om debiele en ander wazig tuig op internet te helpen"quote:Op woensdag 29 april 2009 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Voor zijn constructieve bijdrage aan voetbalgeweld en het ondersteunen van sociale achterstand in de probleemwijk Rotterdam-IJsselmonde" ?
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:24 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
"voor zijn sociale werk om debiele en ander wazig tuig op internet te helpen"
dit lijkt me beter!
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]het klinkt een beetje alsof Midas de Wolf subsidie aanvraagt voor de Booswichtuh klub
nee die brandt ze altijd zelfquote:Op woensdag 29 april 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Koop jij die ook voor je broer?
dat zal wel, maar dat krijgt hij dan via de achterdeur weer terug denk ikquote:Op woensdag 29 april 2009 12:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Dan betaald hij dus, via die gore stichting Brein, voor zijn eigen muziek
Pas als je daar heel veel moeite voor gaat doen. Want Brein heeft het voornamelijk heel erg druk met het innen van heffingen. Voor het uitbetalen van de gelden aan de artiesten schijnt er ergens in Nederland een deeltijder rond te lopen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
dat zal wel, maar dat krijgt hij dan via de achterdeur weer terug denk ik
Mooiste verhaal wat ik ooit gehoord was, was een coverbandje dat wel eens in kroegjes optrad, deels eigen nummers, deels covers.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:45 schreef Metatron het volgende:
[..]
Pas als je daar heel veel moeite voor gaat doen. Want Brein heeft het voornamelijk heel erg druk met het innen van heffingen. Voor het uitbetalen van de gelden aan de artiesten schijnt er ergens in Nederland een deeltijder rond te lopen.
In essentie is het allemaal hetzelfde. Voornamelijk innen. En dreigbrieven sturen. Verwacht niet dat je iets van ze gaat krijgen, zelfs al heb je er recht op.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:02 schreef SingleCoil het volgende:
halen we niet wat dingen door elkaar? Stichting Brein, de kopieer-heffing, Buma, Stemra...is neit allemaal hetzelfde hoor...
Ik heb van een bandje eens het verhaal gehoord dat hun provider brieven kreeg van Brein om hun website af te sluiten. En dat ze zelf brieven kregen met dreigementen over rechtzaken en meer van dat geneuzel. Omdat ze hun eigen nummers als mp3 aanboden op hun eigen websitequote:Op woensdag 29 april 2009 13:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mooiste verhaal wat ik ooit gehoord was, was een coverbandje dat wel eens in kroegjes optrad, deels eigen nummers, deels covers.
Die moeten dan dus wel betalen voor de covernummers die ze spelen, maar die hoeven van de heren en dames BREIN niets te verwachten voor evt. opnames van hun eigen nummers. Hoe draai ik beginnende muzikanten de nek om
Flauwekul dus. Op een kleine kostenfractie na worden alle geinde vergoedingen afgedragen.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef Metatron het volgende:
[..]
In essentie is het allemaal hetzelfde. Voornamelijk innen. En dreigbrieven sturen. Verwacht niet dat je iets van ze gaat krijgen, zelfs al heb je er recht op.
Dat het onzin is dat bijv. een winkel heffing betaald omdat ze uitzenden, zodra de muziek buiten het pand te horen is, dat het onzin is dat ik voor een lege DVD een kopieerheffing betaal. In mijn ogen heb ik dus per lege CD/DVD betaald voor de muziek die ik er eventueel op ga zetten, en ben ik dus iets goedkoper uit omdat ik er geen hoesje en boekje bij krijg, en er zelf werk aan heb.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:30 schreef SingleCoil het volgende:
Het aanbieden van je eigen nummers via een website wordt niet belast. Het aanbeiden van numemrs van anderen, ook als je ze zelf speelt, wel natuurlijk. Het is ook zeker geen flauwekul of gelul. De Buma beschremt de uitzendrechten van auteurs en die krijgen dus de geinde bijdragen gewoon uitgekeerd, de Stemra doet ongeveer hetzelfde, maar dan voor geluidsdragers. Brein houdt szich meer bezig met het fenomeen "thuiskopieeren". In alle gevallen gat het om het beschremen van het auteursrecht, wat is daar nou op tegen?
Zegt wie?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:14 schreef SingleCoil het volgende:
Dat je voor lege DVD's / CD's etc. kopieerheffing betaalt is omdat 1) het grootste deel van die media gekocht worden met het oogmerk illegaal te kopieren,
Je hoeft ook geen heffing te leggen op illegale handelingen. Je moet de PLEGER van illegale handelingen bestraffen.quote:en 2) er op geen andere manier dan deze op dat illegaal kopieeren een heffing kan worden gelegd.
Nee, het is helemaal niet zoiets. Een park bezoeken is namelijk niet illegaal.quote:Het is net zoiets als de onderhoudskosten van het park: al kom je er nooit, je betaalt er toch aan mee
Ja, zakkenvul stichtingen als brein stoppen, wat minder mensen tussen de winkel en de artiest, en dus minder onkosten bij mensen die feitelijk niets bijdrage aan de muziek, en dan een reelere prijs vragen voor een cd.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:41 schreef SingleCoil het volgende:
Ieder recht op z'n mening hoor. Ik ben er ook niet helemaal voor, ik probeer alleen een paar misverstanden uit de weg te ruimen. Weet jij een betere manier om de rechten van auteurs te beschermen?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
bah bah en nog eens bah...
[ afbeelding ]
het is kutweer en ik verveel me
Nee, die van LDG wel, al heeft de revalidatie wel even geduurd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:51 schreef DutchTrain het volgende:
Iedereen de verjaardag van LHO overleefd
nogmaals: brein is geen zakkenvullende stichting, brein doet opsporingswerk namens buma/stemra et al. Brein krijgt ook helemaal niks, en wordt betaald door de leden. Zie het maar als een particulier beveiligingsbedrijf dat namens de winkelier kijkt of er niks gejat wordt.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, zakkenvul stichtingen als brein stoppen, wat minder mensen tussen de winkel en de artiest, en dus minder onkosten bij mensen die feitelijk niets bijdrage aan de muziek, en dan een reelere prijs vragen voor een cd.
revalidatie? reincarnatie zult u bedoelen...jezus zeg...mij kon je na de vierde joint al opvegen...quote:Op woensdag 29 april 2009 19:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, die van LDG wel, al heeft de revalidatie wel even geduurd.
vrees dat dat de leeftijd isquote:Op woensdag 29 april 2009 19:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
revalidatie? reincarnatie zult u bedoelen...jezus zeg...mij kon je na de vierde joint al opvegen...
...of de massa...quote:Op woensdag 29 april 2009 20:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vrees dat dat de leeftijd is![]()
tjah...ik werd alleen maar steeds draaieriger, en met voldoende bier gemixt leverde dat uiteindelijk een flinke kotspartij op...quote:wij jonge goden en godinnen hebben er 8gehad die nacht ( met 3 man, dubbel
![]()
)
blegh...quote:Op woensdag 29 april 2009 20:30 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
tjah...ik werd alleen maar steeds draaieriger, en met voldoende bier gemixt leverde dat uiteindelijk een flinke kotspartij op...
Om jou over het hek bij Bokito te gooien. Met alle plezierquote:
leuk idee, maar wij zijn al voorzien van activiteitenquote:
mooi zie je om 10.00 op CS aan de achterkantquote:Op woensdag 29 april 2009 21:24 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Om jou over het hek bij Bokito te gooien. Met alle plezier
Helaasquote:Op woensdag 29 april 2009 21:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
mooi zie je om 10.00 op CS aan de achterkant
quote:Op woensdag 29 april 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Een plotselinge diarree-aanval terwijl je een VvE-vergadering aan het voorzitten bent is NIET grappig.![]()
Gokje: Deze keer waren er wel mensen op komen dagenquote:Op woensdag 29 april 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Een plotselinge diarree-aanval terwijl je een VvE-vergadering aan het voorzitten bent is NIET grappig.![]()
Het stroomde volquote:Op donderdag 30 april 2009 00:34 schreef Metatron het volgende:
[..]
Gokje: Deze keer waren er wel mensen op komen dagen.
Mensen met een licht getinte huidskleur zeker?quote:Op donderdag 30 april 2009 01:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het stroomde vol![]()
Spetterende opkomst
Ja.quote:Op donderdag 30 april 2009 00:34 schreef Metatron het volgende:
[..]
Gokje: Deze keer waren er wel mensen op komen dagen.
nou dan weet je wat je te doen staat, haal een retourtje leeuwarden maastricht ofzo en reis een dagje heen en weer.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:52 schreef ebeaydojraes het volgende:
*YAWN*
tijd voor iets Oranjes geloof ik ... de treinen zitter er al weer vol mee (leuke vrouwtjes)
Waar haal je vandaan dat het een Rotterdams kind is? Op de persco is geen woonplaats bekend gemaakt.quote:Op donderdag 30 april 2009 12:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach ja. het haalt CNN niet eens.
vind dat 3 jarige kind met mexicaanse griep in ROTTERDAM wel belangrijker nieuws.
CNN heeft het wel, incl beelden, laten zien. " A spectaculair crash in Appledorn, where a car crashes into a pilar next to the Queens open bus"quote:Op donderdag 30 april 2009 12:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach ja. het haalt CNN niet eens.
vind dat 3 jarige kind met mexicaanse griep in ROTTERDAM wel belangrijker nieuws.
wat is officieel ... Dance feest?quote:Op donderdag 30 april 2009 13:47 schreef littledrummergirl het volgende:
alle officiële evenementen gaan niet door in rotterdam vandaag... voor diegenen die nog wilden gaan
zat ik me ook af te vragen, alles georganiseerd door de gemeente denk ik? Hier zou bijv mr abou komen over een uurtje of twee, dat zal wel niet doorgaan ( hoewel het hele surinaamse feest daar flink gaande is aan de muziek te horen )quote:Op donderdag 30 april 2009 14:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
wat is officieel ... Dance feest?
Waarmee precies? De wereld stond toen toch wel vrij letterlijk stil. Maar goed, als er op een verjaardagsfeest een aanslag wordt gepleegd op de jarige, dan vind ik het vrij logisch om de officiële festiviteiten af te gelasten.quote:Op donderdag 30 april 2009 14:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wat een onzin ... Sorry hoor maar er vallen continu doden e.d. Op 11 9 zijn we ook gewoon doorgegaan ...
Voro jou vast niet nee..quote:Op woensdag 29 april 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:
11 9 werd er s avonds gewoon CL voetbal gespeeld maar toen de omvang echt duidelijk was 12 9 werd alles plat gelegd!quote:Op donderdag 30 april 2009 16:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarmee precies? De wereld stond toen toch wel vrij letterlijk stil. Maar goed, als er op een verjaardagsfeest een aanslag wordt gepleegd op de jarige, dan vind ik het vrij logisch om de officiële festiviteiten af te gelasten.
Dat niet alleen. Maar wij zijn toen met een aantal touringcars naar Keulen gereden (250 a 350 man fans) voor de cd presentatie van een of ander bandje uit Tilburg. Onderweg bij een tussenstop in Venlo (station) werd ons deels duidelijk dat de vliegtuigen het gebouw waren ingevlogen en op de radio hoorde we letterlijk een ooggetuigen veraslag dat er mensen het gebouw uit sprongen en dood tepletter vielen ... Ook toen werd er aan gedacht om het af te gelasten. Toen uiteindelijk toch optreden gedaan en terug gereden.quote:Op donderdag 30 april 2009 18:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
11 9 werd er s avonds gewoon CL voetbal gespeeld maar toen de omvang echt duidelijk was 12 9 werd alles plat gelegd!
Blogje over deze vreemde dag
"Dit profiel is helaas niet zichtbaar voor iedereen."quote:Op donderdag 30 april 2009 18:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
11 9 werd er s avonds gewoon CL voetbal gespeeld maar toen de omvang echt duidelijk was 12 9 werd alles plat gelegd!
Blogje over deze vreemde dag
Volgens mij is die open voor hyvers hoorquote:Op donderdag 30 april 2009 20:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
"Dit profiel is helaas niet zichtbaar voor iedereen."
Goeie blog heb jij.
zeiksnorquote:Op donderdag 30 april 2009 20:11 schreef Breuls het volgende:
Dat zal best, maar wij zijn FOK!kers. En welke blog zit er nou achter een login, hoe open die login ook is?
Lieve Ise heb jij hyves? Waarom heb je mij niet toegevoegd dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 07:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik antwoord niet op vragen die in het Begisch gesteld worden.
dat is idd klotequote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:42 schreef littledrummergirl het volgende:
die autosukkel is doodbeetje jammer
verder goedemorgen!
Wist niet dat LHO aan sport deedquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:34 schreef littledrummergirl het volgende:
mn josti's zijn in het park aan het sportenjammer dat ik niet mee kon, had me wel hilarisch geleken eigenlijk.
doet ie ook nietquote:
Ow je normale josti'squote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
doet ie ook nietdit zijn mn parttime josti's waar ik het over heb
Hetzelfde zou ik aan jou kunnen vragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Lieve Ise heb jij hyves? Waarom heb je mij niet toegevoegd dan?
Ik had het net verdrongen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Altijd nog beter dan een mental image van cakefarts op een VVE vergadering
omdat ik niet wist dat je hyves hebt lieverd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hetzelfde zou ik aan jou kunnen vragen.
Wat een kutsmoes!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:59 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
omdat ik niet wist dat je hyves hebt lieverd.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:07 schreef Isegrim het volgende:
Nee, maar wie zegt dat ik jou op m'n Hyves wilde?Straks denken mensen nog dat we bevriend zijn.
Ga je beton storten?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
sow, vandaag weer even lekker in de tuin gewerkt. Nou ja, tuin...het is meer een bouwplaats...
[ afbeelding ]
quote:
Dat kun je wel gebruiken na al dat harde werk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:01 schreef Alicey het volgende:
[..]We hebben vandaag al 18 zakken spul gehaald (Zand, grind en cement). Morgen willen we nog 12 of 18 zakken er bij halen (voor zondag). Morgen hopen we ook de rest van de voorbereidingen klaar te hebben en de eerste laag te storten aan de randen.
Oh, SingleCoil heeft vandaag ook voor het eerst in zijn leven kapsalon gegeten.
Wij hebben het genomen na het halen van de spullen (wat best hard werk is inderdaadquote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kun je wel gebruiken na al dat harde werk.
We hebben een alternatief plan gemaakt, nl. het deel waar het terras komt ophogen met grond van de randen. Bijkomend voordeel is dat alles afgewaterd kan worden via de randen van de tuin. Staat nu een pomp in en werkt ook perfect bij een hoog waterpeil.quote:Maar is de tuin nu al opgehoogd dan?
Die pomp blijft er dus gewoon? En waar pompt die het water naartoe?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wij hebben het genomen na het halen van de spullen (wat best hard werk is inderdaad). Maar het heeft best een leuke hoeveelheid calorieën voor zwaar werk.
[..]
We hebben een alternatief plan gemaakt, nl. het deel waar het terras komt ophogen met grond van de randen. Bijkomend voordeel is dat alles afgewaterd kan worden via de randen van de tuin. Staat nu een pomp in en werkt ook perfect bij een hoog waterpeil.
Of die pomp er uiteindelijk blijft weten we niet, maar waarschijnlijk komt er uiteindelijk een kleinere pomp in een speciaal daarvoor afgegraven put, die aanslaat als het water bijna op grondniveau komt. Voorlopig gebruiken we het om te zorgen dat vocht wat nog in de grond zit zoveel mogelijk weg kan. We pompen naar het riool toe. Het duurt wel weer een poosje eer het vanuit de Nieuwe Maas terug is bij ons onder de grond.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die pomp blijft er dus gewoon? En waar pompt die het water naartoe?
Aha. Eerst de boel BBQ-klaar maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of die pomp er uiteindelijk blijft weten we niet, maar waarschijnlijk komt er uiteindelijk een kleinere pomp in een speciaal daarvoor afgegraven put, die aanslaat als het water bijna op grondniveau komt. Voorlopig gebruiken we het om te zorgen dat vocht wat nog in de grond zit zoveel mogelijk weg kan. We pompen naar het riool toe. Het duurt wel weer een poosje eer het vanuit de Nieuwe Maas terug is bij ons onder de grond.
Het is ook niet de bedoeling dat de geul met water er blijft. Uiteindelijk moet de rest van de tuin ook opgehoogd en aangelegd worden. Daarvoor gunnen we ons echter iets meer tijd.
Klaarkomen doe je maar ergens anders.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Een beetje brak zijn eigenlijkquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:15 schreef Breuls het volgende:
Iemand vanavond wat te doen? Ik heb nog twee vrijdagen voordat ik naar Curacao ga en op zich wil ik die best leuk invullen.
de hoofdprijs gaat wel naar A. hoor! Die sjouwt met zakken cement en grond alsof het dageijks werk is, als ik even moe ben gaat zij gewoon doorquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:40 schreef Causa het volgende:
Wat veel werk verzet zo op zo'n dagje SingleCoil!![]()
foto's?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb vandaag het balkon helemaal opgeruimd en er een leuk zitje gemaakt.Met bloemetjes enzo.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:40 schreef Causa het volgende:
Wat veel werk verzet zo op zo'n dagje SingleCoil!![]()
Het is wel erg goed tegen calorietjes heb ik het idee.quote:
gezelli!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bloemetjes:
[ afbeelding ]
Zitje met (nep)bloemetjes:
[ afbeelding ]
Washoekje:
[ afbeelding ]
Nu nog een mooie BBQ. Ik heb op een Weber geboden op Marktplaats.
Leuk met al die bloemtjes!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bloemetjes:
[ afbeelding ]
Zitje met (nep)bloemetjes:
[ afbeelding ]
Washoekje:
[ afbeelding ]
Nu nog een mooie BBQ. Ik heb op een Weber geboden op Marktplaats.
Nee, de zonnebloemen zijn van de Action, evenals de nep-Azalea's.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gezien de tijd van het jaar, zal de zonnebloem ook niet geheel echt zijn
Wiet op het balkon kan best werken. Mijn broer heeft vuilniszakken vol uit zijn eigen tuin gehaald.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wiet op 't balkon werkt nie echt ... Maar goed. Damn wat is het stil in de rotown vanaaf ... Als de Watt strax ook zo stil is ...
Ik heb geen inside info, maar ik weet wel dat dit gebied de komende tijd op de schop gaat. Er komen veel woningen en voorzieningen bij, vooral op het voormalige spooremplacement en langs de Laan op Zuid.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:07 schreef FJD het volgende:
Is er iemand die wat meer inside-buurt-info heeft over deze buurt; http://www.funda.nl/koop/(...)0-spoorweghaven-116/
welkom in de grote stad ... Die is druk. rust is erg moeilijk te vinden. daar heb je vakantie voorquote:Op zondag 3 mei 2009 12:36 schreef FJD het volgende:
Ah thanks![]()
Tis een beetje lastig inschatten voor me. De woning is erg mooi en qua indeling meer dan acceptabel maar ik ben er nog niet helemaal over uit of de omgeving een probleem is. De basisschool heb ik natuurlijk geen last van ivm werk maar als er elk weekend een man of 20 zich luidruchtig dronken zit te drinken dan is rustig op je balkon zitten er ook niet meer bij. Had natuurlijk eigenlijk gewoon gister even langs moeten rijden, was toch op Zuid om een uurtje of 23:00.
Meer tips/hints zijn welkom
Dat is ook de reden om dicht tegen t centrum aan te gaan wonen maar er is nogal een verschil tussen stadsdrukte en 20 man hangjeugd die met ghettoblaster en 50 cent muziek tot diep in de nacht zichzelf dronken drinken op een grasveldje voor m'n deurquote:Op zondag 3 mei 2009 12:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
welkom in de grote stad ... Die is druk. rust is erg moeilijk te vinden. daar heb je vakantie voor.
die mag je water over de bek gooien toch?quote:Op zondag 3 mei 2009 12:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is ook de reden om dicht tegen t centrum aan te gaan wonen maar er is nogal een verschil tussen stadsdrukte en 20 man hangjeugd die met ghettoblaster en 50 cent muziek tot diep in de nacht zichzelf dronken drinken op een grasveldje voor m'n deur
Voor zover ik wet zou hij om 14:00 de Brienenoord gepasseerd zijn, en ergens tussen 16:00 en 17:00 gaat de Erasmus open voor hem.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef Breuls het volgende:
Wanneer is dat? Lijkt me wel leuk om even een blik op te werpen.
Op de markt @blaak staat altijd een groentekraam in het deel aan de "heliport" kant met wat goede kruidenplantjes (oa. mijn basilicum die nu 40x40x40 is komt daar vandaan), en aan de bibliotheekkant staat een zaden en plantjes kraam die veel heeftquote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, de zonnebloemen zijn van de Action, evenals de nep-Azalea's.Ik denk dat ik een hele verzameling nepbloemen ga aanleggen op het balkon. Oh, en een echt kruidentuintje, maar daarvoor moet ik nog even naar een tuinzaak.
de brug zou juist in 1 deel vervoerd moeten worden omdat er in Ierland geen werf is die groot genoeg is om hem daar in elkaar te zetten.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:53 schreef littledrummergirl het volgende:
zou het een beetje de moeite waard zijn? Als ze een uit elkaar geschroefde stalen constuctie op een boot kiepen hoeft dat niet direct spectaculair te zijn natuurlijk
quote:Op zondag 3 mei 2009 15:38 schreef Metatron het volgende:
[..]
de brug zou juist in 1 deel vervoerd moeten worden omdat er in Ierland geen werf is die groot genoeg is om hem daar in elkaar te zetten.
ik loop nu over de Boompjes, maar vooralsnog zie ik niks aankomen. misschien waait het te hard en is het uitgesteld, geen idee.
zo eerst maar even wat shoppen, en dan ga ik wel weer even kijken.
te groot om daar te bouwen.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Groot? Dat ding is iets van 1/5 erasmusbrug
Op open zee kom je daarentegengeen andere bruggen tegen, en heb je wat meer bewegingsruimte.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij kan tot windkracht 6 sowieso op open zee hebben. Dus lijkt me niet dat het nu te hard waait.
ja, ik ook. kom je naar de k-brug?quote:Op zondag 3 mei 2009 16:35 schreef Breuls het volgende:
Kej, dus ik zit hier op de Boompjes wel verkeerd
Mijn vader vond dat ik moest gaan kijken. Vooral omdat hij zelf graag zou gaan kijken.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:42 schreef Metatron het volgende:
Gaat er nog iemand kijken naar het transport van de Samuel Beckett Bridge, als die de Erasmus passeert?
http://tinyurl.com/cv554z
amenquote:Op zondag 3 mei 2009 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Tegenwoordig rammen mensen ook op zondagmiddag al de trein in voordat de uitstappende reizigers goed en wel zijn uitgestapt.Asociaal kankertuig.
Wanneer leren automobilisten nou eens dat die trams niet meegeven?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
17:32:29 03-05-09 KRUISPLEIN ROTTERDAM
17. Rotterdam Rijnmond POLI 121 Aanr 2 tram en personenauto, geen gewonden
1430020 Politie Rotterdam-Rijnmond ( Persinformatie Politie )
Als ze ernstig letsel hebbenquote:Op zondag 3 mei 2009 18:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wanneer leren automobilisten nou eens dat die trams niet meegeven?
een ex huisgenoot van mij was ook geen trams gewend, koste me de eerste 3 dagen dat ze door Rotterdam reed paar keer bijna mn kop. Blij dat jij verstandiger bent....quote:Op zondag 3 mei 2009 18:38 schreef littledrummergirl het volgende:
ik hoe me meestal maar aan de stelregel "trams hebben altijd voorrang". Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar dit werkt iig het veiligste.Plus dat ik mn rijbewijs heb gehaald in een tramloos stadje, was tot voor kort geen trams in het verkeer gewend.
ikea?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:12 schreef JJdJ1984 het volgende:
Morgen maar weer naar Stockholm. Ok wel in Barendrecht maar ik ga naar Stockholm
Je mag niet meer radenquote:
Oh dat is toch normaalquote:Op zondag 3 mei 2009 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Tegenwoordig stormen mensen ook op zondagmiddag al de trein in voordat de uitstappende reizigers goed en wel zijn uitgestapt.Asociaal kankertuig.
tegenwoordig wel en als je er wat van zegt wordt je in je bek gespuugd . Maar gelukkig waren daar de NS conducteurs die dat jong onderhanden namenquote:
Ben je echt in je bek gespuugd daarom?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:36 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
tegenwoordig wel en als je er wat van zegt wordt je in je bek gespuugd . Maar gelukkig waren daar de NS conducteurs die dat jong onderhanden namen
Nee. Ik ben wel bezig met het aanschaffen van een tweedehands Weber-BBQ. De onderhandelingen zijn gaande.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:36 schreef WHATSHESAID het volgende:.
Hoe is het hier in Rotterdam? Is de eerste barbecue al gepland inmiddels?
en voorrang hebben....quote:Op zondag 3 mei 2009 18:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wanneer leren automobilisten nou eens dat die trams niet meegeven?
Nog niet, maar die moet wel binnen anderhalve week plaatsvinden.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:36 schreef WHATSHESAID het volgende:
Is de eerste barbecue al gepland inmiddels?
Oh ik dacht dat dat hele vierkant vol met beton moest, maar het is alleen die rand? Wat is het plan nou precies dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:38 schreef SingleCoil het volgende:
Update: tuin!
de rest van de betonrand is gestort, er ligt nu bijna 1000 kg beton in, dat dus wel gewoon met de hand door mijn liefje naar de plaats van bestemming is gesjouwd!
[ afbeelding ]
Ik niet maar een collega welquote:
zn kop stond me niet aan!quote:Op zondag 3 mei 2009 19:52 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Ik niet maar een collega welEcht te aso
1. eerst de rand helemaal volquote:Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat hele vierkant vol met beton moest, maar het is alleen die rand? Wat is het plan nou precies dan?
Kijk, dat zijn nog eens nuttige investeringen, Rotterdam komt het barbecueseizoen zo wel doorquote:Op zondag 3 mei 2009 19:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee. Ik ben wel bezig met het aanschaffen van een tweedehands Weber-BBQ. De onderhandelingen zijn gaande.
Toll! Berlijn is een geweldige stad. Maar toch altijd weer fijn om terug te zijn in 010quote:Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
zn kop stond me niet aan!WSS hoe was het?
Ik geloof niet dat ik helemaal snap, maar ik zie het wel als het klaar is.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
1. eerst de rand helemaal vol
2. bewapening in de rand aanbrengen
3. rand volstorten
4. piepschuim over het midden leggen
5. bewapeing over de rest aanbrengen
6. de rest volstorten
7. een afdeklaag van ca. 2-3 cm over het geheel storten en afstrijken
8. leisteen er overheen leggen
we hebben nog wel wat te doen...
berlijn is zo'n prachtige stadquote:Op zondag 3 mei 2009 20:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens nuttige investeringen, Rotterdam komt het barbecueseizoen zo wel door.
[..]
Toll! Berlijn is een geweldige stad. Maar toch altijd weer fijn om terug te zijn in 010
Zou hij in Duitsland op die bruiloft zijn uitgehuwelijkt?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh hai, leef je nog?
Ik mis Goeroe trouwens.
Ik hoop het niet.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zou hij in Duitsland op die bruiloft zijn uitgehuwelijkt?
Ik ben er zelf vorig jaar begin januari geweest, toen het sneeuwde en constant onder 0 was. Nu was ik er 4 dagen met 26 graden, hele andere stad! Maar wel echt ontzettend leuk, lekker ontbijten en dineren op terrasjes voor weinig geld inquote:Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
berlijn is zo'n prachtige stadwij zijn er een keer rond kerst geweest, maar ik wil ook nog een keer in de zomer.
Veel mooie dingen gezien zeker?
Oh, schuiven die dingen nog wat 2e-hands dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee. Ik ben wel bezig met het aanschaffen van een tweedehands Weber-BBQ. De onderhandelingen zijn gaande.
Ze gaan lang mee en blijven mooi. Ik heb nu geboden op een Weber One Touch Platinum. Ik had vijftig euro geboden en hij wil vijfenzeventig. Ik heb gezegd dat ik daarmee akkoord ga als 'ie 'm even langsbrengt (hij woont in R'dam).quote:Op zondag 3 mei 2009 22:40 schreef Metatron het volgende:
[..]
Oh, schuiven die dingen nog wat 2e-hands dan?
Een rooiequote:Op zondag 3 mei 2009 22:54 schreef Isegrim het volgende:
Wat voor eentje heb je?
Ik heb werkelijk geen idee.quote:
Ik heb er niet eens 10 voor betaald, maar gekregenquote:Op zondag 3 mei 2009 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat is de motivatie achter het meer dan 10 euro betalen voor een bbq?
quote:
Zoiets heb ik ook gehad. Als je door het oerwoud heen de achterkant van m'n tuin kan vinden, kun je de resten vast nog terugvindenquote:Op maandag 4 mei 2009 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De beste bbq die ik ooit misbruikt heb, bestond uit 20 bakstenen en een rekje.
Ideaal, blijft eeuwig warm, goed voor het poffen van aardappels, onderhoudsvriendelijk, en kan niet omvallen
Hey, de kleur is OOK belangrijk hoor!quote:Op maandag 4 mei 2009 00:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat was mijn broer zijn reactie op de vraag wat voor auto hij had, nadat allemaal vrienden op vakantie heul bijzonder deden over hun auto en hoe hard ze wel niet gaan en wat voor motor er al dan wel niet in zit e.d.
een kuil in de grond met 2 bakstenen en een rekje werkt ookquote:Op maandag 4 mei 2009 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ideaal, blijft eeuwig warm, goed voor het poffen van aardappels, onderhoudsvriendelijk, en kan niet omvallen
Bouw er anders zo 1 in het parkquote:Op maandag 4 mei 2009 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als het niks wordt met die Marktplaats-gozer, wil ik 'm wel van je overnemen en dan hoef je 'm wmb niet schoon te maken, doe ik zelluf wel.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee.
Even Googlen: http://www.amazon.com/Weber-441001-Touch-Silver-Kettle/dp/B00004RALW/ref=pd_lpo_k2_dp_k2a_2_img?pf_rd_p=304485601&pf_rd_s=lpo-top-stripe-2&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B00004RALR&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1P87BMA4QSG3KVFP76KW
Maar dan rood. Dus.
Kwaliteit. Niet alleen qua duurzaamheid, maar ook qua bereiding van het voedsel. De vorm van een Weber is optimaal voor de garing van het vlees (de deksel is essentieel) en je kunt 'm ook gebruiken voor indirect grillen en roken (en dat lukt je niet met een wegwerp-BBQ):quote:Op zondag 3 mei 2009 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat is de motivatie achter het meer dan 10 euro betalen voor een bbq?
Bron: http://selwerd.nl/~jeroen/dummie2.html#directquote:Indirect grillen
Een goede vuistregel is dat stukken vlees of vis die je in een gemiddeld hete oven kunt braden, geschikt zijn voor de indirecte grill.
Deze methode kan alleen met een barbecue met kap en duurt tussen een half uur en drie uur.
Het is slow en low garen, je zorgt dat de kolen niet direct onder je vlees of vis liggen.
Je kunt wel beginnen met een korstje te grillen boven de kolen.
Daarna schuif je het vlees of de vis naar het gedeelte waar geen kolen liggen.
Onder je gerecht ligt dan een druippan om het vocht op te vangen.
Het is van belang je gerecht vochtig te houden, zodat het eindresultaat niet te droog wordt (duh).
Dit doe je door regelmatig te draaien en olie of een mopsaus te gebruiken met een kwast.
Zorg dat je niet te heet begint, dan gaart het gerecht te snel (droog of taai) en de korst kan te donker worden.
De beste manier is om met 10 kooltjes te beginnen en deze gedurende het gaarproces aan te vullen. De beste temperatuur is rond de 150 graden C.
Gerechten waarbij deze methode geschikt is: kip
* Hele kip of kippenpoten
* Hele kalkoen
* Wild gevogelte of konijn
* lamsbout of reebout
* Hele vis, zoals zeebaars of dorade
* Spare-ribs
* Grote delen van haarwild, zoals een hertenrack
* Grotere stukken rund- en kalfsvlees zoals entrecote, ossehaas en rosbief
De laatste categorie wordt niet geheel gegaard, maar medium gehouden.
De indirecte methode is ook erg geschikt voor het toevoegen van rooksmaak door houtsnippers en kruiden.
ga werkenquote:
Je hebt ook voor 10-20 euro een barbeque met deksel (hoewel dat weber ding dat metatron poste met de huidige dollarkoers ook net 40 euro is, das toch ruim 100 minder dan die waar jij het over hadquote:Op maandag 4 mei 2009 07:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kwaliteit. Niet alleen qua duurzaamheid, maar ook qua bereiding van het voedsel. De vorm van een Weber is optimaal voor de garing van het vlees (de deksel is essentieel) en je kunt 'm ook gebruiken voor indirect grillen en roken (en dat lukt je niet met een wegwerp-BBQ):
[..]
Bron: http://selwerd.nl/~jeroen/dummie2.html#direct
De gemiddelde Nederlander kan sowieso niet BBQ-en. Als je wilt weten wat BBQ echt is, moet je eens naar Texas gaan. Beef brisket.
Nu je mij er op wijst zie ik hem liggen jaquote:Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef TJDoornbos het volgende:
iemand mn nieuwe schip naast KPN-gebouw al gezien?
Als jij denkt dat een BBQ van 10 euro net zo goed is, dan koop jij er toch eentje van 10 euro? Geen bezwaar tegen en ik ga ook niet een hele discussie aan hierover.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt ook voor 10-20 euro een barbeque met deksel (hoewel dat weber ding dat metatron poste met de huidige dollarkoers ook net 40 euro is, das toch ruim 100 minder dan die waar jij het over had), een wegwerp bbq is 1,99 bie de lidl
![]()
Bij Amerikanen, en dan vooral Texas en andere 'redneck' staten, heb ik vooral het beeld dat 'meer is beter' het toverwoord is, en niet zo zeer wat ze eten...![]()
Maar goed, ik ben alleen in New York geweest, en daar heb ik geen barbecue gezien
Waar ben je wezen kijken?quote:Op maandag 4 mei 2009 17:45 schreef FJD het volgende:
Donderdag bij een drietal huisjes kijken in RotterdamBen benieuwd of het wat is.
Donderdagquote:
Ik ben ook niet op het Stadhuisplein, maar ik vind dat niet weird.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmzz. ik ben niet op stadhuisplein.... *weird*...
Dawistiknie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |