abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213074494
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:17 schreef NedKelly het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat hierbij bijzonder was, is dat Van Ommering die tijdens de meidagen 1940 met de witte vlag heen en weer gelopen is voor de onderhandelingen, na de capitulatie brandweerman werd en bij het bombardement op West nog een meisje heeft gered.

Dat deze militair die witte vlag (die hij zelf gemaakt had van een laken) na het bombardement nog bewaard heeft en de vlag 40 jaar in een meterkast is blijven staan, vind ik ook bijzonder.
Paar jaar terug bij een tentoonstelling in de Kunsthal heb ik de vlag gezien. Met de bloedvlekken van een verbonden marinier er nog op. Het is maar een stok met een lappie stof, maar (voor mij) onlosmakelijk verbonden met het lot van de stad en hoe de stad er nu uitziet.

https://www.ad.nl/rotterd(...)rdement-43~a89235e5/
Dat was een zeer indrukwekkende tentoonstelling in de Kunsthal destijds ;(
pi_213104426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 13:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ah check ik dacht al wat gaan we straks gillende mensen horen. :')

Het verbaast mij dat de Fenix nog open is. Ik had vernomen dat ze op omvallen stonden een tijd terug. Het blijft eeuwig jammer dat de originele locatie niet behouden kon worden ervoor. Daar zit nu dus dat museum.

Maat van mij woonde daar, zei dat de bewoners daar behoorlijk klagen over de horeca. Het geluid gaat natuurlijk omhoog en met de mooie dagen zit het daar vol met Gen Z hippies.
Dat gezeik van bewoners over stadsgeluiden terwijl ze in de stad wonen irriteert me altijd een beetje. Rotterdam heeft nog weinig gezellige gebieden, maar dat gebied op Katendrecht vanaf Pinchos, Fenix tot Deliplein is er één van. In de zomer hartstikke gezellig en sfeervol.

Die oude Fenix loods was inderdaad veel leuker, eeuwig zonde inderdaad
pi_213362732
quote:
Discotheek Alcazar word gesloopt: wat is jouw mooiste herinnering?
Discotheek Alcazar in Puttershoek staat bij veel mensen in het geheugen gegrift. De dansmarathons, 80's en 90's-party's, bruiloften of de slotavond van de Roparun: van heinde en verre kwamen liefhebbers naar de Hoeksche Waard voor deze plek. Het pand is echter jaren geleden verkocht aan een projectontwikkelaar en binnenkort zal Alcazar dan ook daadwerkelijk uit het straatbeeld verdwijnen. Maar de mooie herinneringen die veel regiogenoten aan deze plek hebben, blijven.

Alcazar werd in 1981 geopend aan de Groeneweg in Puttershoek. Het was in de jaren '80 een van de grootste discotheken van Europa. Vanuit Rotterdam en andere plekken binnen en buiten de regio stapten vriendengroepen met elkaar in de auto om te stappen bij deze discotheek in de Hoeksche Waard.
De plek stond vroeger ook bekend om de jaarlijkse dansmarathon. Bezoekers dansten dan niet slechts een avondje, maar probeerden dit zo lang mogelijk vol te houden. Het wereldrecord werd meerdere keren vanuit Puttershoek verbroken en werd uiteindelijk in 1997 op 115 uur (!) gezet.

Ook traden er allerlei artiesten op in Alcazar, zoals The Dolly Dots en André Hazes. Maar de meeste mensen zullen vooral herinneringen hebben aan de 'normale' stapavonden, met een biertje, bessenjenever of Pisang Ambon in de hand. Voor sommigen was vooral de zondagavond gewild, omdat de dag erna de meisjes van de kappersschool vrij (en dus in Alcazar) waren.
Betalen deed je met de ronde of ovalen muntjes. En de afsluiter bij de snackbar in het pand. En je bent ook vast niet de enige om toe te geven dat je wel eens je maaginhoud heb moeten legen op de parkeerplaats.
Oproep!

Rijnmond is voor een artikel en reportage over het legendarische Alcazar op zoek naar de mooiste verhalen, herinneringen en foto's. Reisde jij drie keer per week af naar Puttershoek voor een avondje Alcazar? Was jij niet van de dansvloer af te slaan tijdens de jaarlijkse dansmarathon? Vond je de liefde van je leven in deze discotheek? Heb jij nog stapels met muntjes van Alcazar in de kast liggen?
Laat het ons weten. Mail je verhaal en foto's naar nieuws@rijnmond.nl en wie weet neemt Rijnmond dan contact met jou op.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-mooiste-herinnering
Mooie herinneringen aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 mei 2024 @ 02:00:57 #204
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213532397
Klopt het dat dit draadje rond 2010 / 2011 drukker bezocht werd dan nu?

Ik woon trouwens zelf ook in Rotterdam.
Ging vroeger altijd uit in de Hollywood music hall, vrijdag bubblingbeats en zaterdag kreeg je een gratis redbull als je tot 7 uur sochtends bleef tijdens de afterparty hahaha, is in 2014 gesloten, en af en toe naar café de Ganz aan de rand van crooswijk.. maar helaas is alles verdwenen tegenwoordig haha

Rotterdam is helaas erg afgetakeld en verloerdert als je het vergelijkt met 2010 / 2014...
pi_216693178
:D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')