die mag je water over de bek gooien toch?quote:Op zondag 3 mei 2009 12:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is ook de reden om dicht tegen t centrum aan te gaan wonen maar er is nogal een verschil tussen stadsdrukte en 20 man hangjeugd die met ghettoblaster en 50 cent muziek tot diep in de nacht zichzelf dronken drinken op een grasveldje voor m'n deur
Voor zover ik wet zou hij om 14:00 de Brienenoord gepasseerd zijn, en ergens tussen 16:00 en 17:00 gaat de Erasmus open voor hem.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef Breuls het volgende:
Wanneer is dat? Lijkt me wel leuk om even een blik op te werpen.
Op de markt @blaak staat altijd een groentekraam in het deel aan de "heliport" kant met wat goede kruidenplantjes (oa. mijn basilicum die nu 40x40x40 is komt daar vandaan), en aan de bibliotheekkant staat een zaden en plantjes kraam die veel heeftquote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, de zonnebloemen zijn van de Action, evenals de nep-Azalea's.Ik denk dat ik een hele verzameling nepbloemen ga aanleggen op het balkon. Oh, en een echt kruidentuintje, maar daarvoor moet ik nog even naar een tuinzaak.
de brug zou juist in 1 deel vervoerd moeten worden omdat er in Ierland geen werf is die groot genoeg is om hem daar in elkaar te zetten.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:53 schreef littledrummergirl het volgende:
zou het een beetje de moeite waard zijn? Als ze een uit elkaar geschroefde stalen constuctie op een boot kiepen hoeft dat niet direct spectaculair te zijn natuurlijk
quote:Op zondag 3 mei 2009 15:38 schreef Metatron het volgende:
[..]
de brug zou juist in 1 deel vervoerd moeten worden omdat er in Ierland geen werf is die groot genoeg is om hem daar in elkaar te zetten.
ik loop nu over de Boompjes, maar vooralsnog zie ik niks aankomen. misschien waait het te hard en is het uitgesteld, geen idee.
zo eerst maar even wat shoppen, en dan ga ik wel weer even kijken.
te groot om daar te bouwen.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Groot? Dat ding is iets van 1/5 erasmusbrug
Op open zee kom je daarentegengeen andere bruggen tegen, en heb je wat meer bewegingsruimte.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij kan tot windkracht 6 sowieso op open zee hebben. Dus lijkt me niet dat het nu te hard waait.
ja, ik ook. kom je naar de k-brug?quote:Op zondag 3 mei 2009 16:35 schreef Breuls het volgende:
Kej, dus ik zit hier op de Boompjes wel verkeerd
Mijn vader vond dat ik moest gaan kijken. Vooral omdat hij zelf graag zou gaan kijken.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:42 schreef Metatron het volgende:
Gaat er nog iemand kijken naar het transport van de Samuel Beckett Bridge, als die de Erasmus passeert?
http://tinyurl.com/cv554z
amenquote:Op zondag 3 mei 2009 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Tegenwoordig rammen mensen ook op zondagmiddag al de trein in voordat de uitstappende reizigers goed en wel zijn uitgestapt.Asociaal kankertuig.
Wanneer leren automobilisten nou eens dat die trams niet meegeven?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
17:32:29 03-05-09 KRUISPLEIN ROTTERDAM
17. Rotterdam Rijnmond POLI 121 Aanr 2 tram en personenauto, geen gewonden
1430020 Politie Rotterdam-Rijnmond ( Persinformatie Politie )
Als ze ernstig letsel hebbenquote:Op zondag 3 mei 2009 18:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wanneer leren automobilisten nou eens dat die trams niet meegeven?
een ex huisgenoot van mij was ook geen trams gewend, koste me de eerste 3 dagen dat ze door Rotterdam reed paar keer bijna mn kop. Blij dat jij verstandiger bent....quote:Op zondag 3 mei 2009 18:38 schreef littledrummergirl het volgende:
ik hoe me meestal maar aan de stelregel "trams hebben altijd voorrang". Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar dit werkt iig het veiligste.Plus dat ik mn rijbewijs heb gehaald in een tramloos stadje, was tot voor kort geen trams in het verkeer gewend.
ikea?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:12 schreef JJdJ1984 het volgende:
Morgen maar weer naar Stockholm. Ok wel in Barendrecht maar ik ga naar Stockholm
Je mag niet meer radenquote:
Oh dat is toch normaalquote:Op zondag 3 mei 2009 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Tegenwoordig stormen mensen ook op zondagmiddag al de trein in voordat de uitstappende reizigers goed en wel zijn uitgestapt.Asociaal kankertuig.
tegenwoordig wel en als je er wat van zegt wordt je in je bek gespuugd . Maar gelukkig waren daar de NS conducteurs die dat jong onderhanden namenquote:
Ben je echt in je bek gespuugd daarom?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:36 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
tegenwoordig wel en als je er wat van zegt wordt je in je bek gespuugd . Maar gelukkig waren daar de NS conducteurs die dat jong onderhanden namen
Nee. Ik ben wel bezig met het aanschaffen van een tweedehands Weber-BBQ. De onderhandelingen zijn gaande.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:36 schreef WHATSHESAID het volgende:.
Hoe is het hier in Rotterdam? Is de eerste barbecue al gepland inmiddels?
en voorrang hebben....quote:Op zondag 3 mei 2009 18:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wanneer leren automobilisten nou eens dat die trams niet meegeven?
Nog niet, maar die moet wel binnen anderhalve week plaatsvinden.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:36 schreef WHATSHESAID het volgende:
Is de eerste barbecue al gepland inmiddels?
Oh ik dacht dat dat hele vierkant vol met beton moest, maar het is alleen die rand? Wat is het plan nou precies dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:38 schreef SingleCoil het volgende:
Update: tuin!
de rest van de betonrand is gestort, er ligt nu bijna 1000 kg beton in, dat dus wel gewoon met de hand door mijn liefje naar de plaats van bestemming is gesjouwd!
[ afbeelding ]
Ik niet maar een collega welquote:
zn kop stond me niet aan!quote:Op zondag 3 mei 2009 19:52 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Ik niet maar een collega welEcht te aso
1. eerst de rand helemaal volquote:Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat hele vierkant vol met beton moest, maar het is alleen die rand? Wat is het plan nou precies dan?
Kijk, dat zijn nog eens nuttige investeringen, Rotterdam komt het barbecueseizoen zo wel doorquote:Op zondag 3 mei 2009 19:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee. Ik ben wel bezig met het aanschaffen van een tweedehands Weber-BBQ. De onderhandelingen zijn gaande.
Toll! Berlijn is een geweldige stad. Maar toch altijd weer fijn om terug te zijn in 010quote:Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
zn kop stond me niet aan!WSS hoe was het?
Ik geloof niet dat ik helemaal snap, maar ik zie het wel als het klaar is.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
1. eerst de rand helemaal vol
2. bewapening in de rand aanbrengen
3. rand volstorten
4. piepschuim over het midden leggen
5. bewapeing over de rest aanbrengen
6. de rest volstorten
7. een afdeklaag van ca. 2-3 cm over het geheel storten en afstrijken
8. leisteen er overheen leggen
we hebben nog wel wat te doen...
berlijn is zo'n prachtige stadquote:Op zondag 3 mei 2009 20:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens nuttige investeringen, Rotterdam komt het barbecueseizoen zo wel door.
[..]
Toll! Berlijn is een geweldige stad. Maar toch altijd weer fijn om terug te zijn in 010
Zou hij in Duitsland op die bruiloft zijn uitgehuwelijkt?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh hai, leef je nog?
Ik mis Goeroe trouwens.
Ik hoop het niet.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zou hij in Duitsland op die bruiloft zijn uitgehuwelijkt?
Ik ben er zelf vorig jaar begin januari geweest, toen het sneeuwde en constant onder 0 was. Nu was ik er 4 dagen met 26 graden, hele andere stad! Maar wel echt ontzettend leuk, lekker ontbijten en dineren op terrasjes voor weinig geld inquote:Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
berlijn is zo'n prachtige stadwij zijn er een keer rond kerst geweest, maar ik wil ook nog een keer in de zomer.
Veel mooie dingen gezien zeker?
Oh, schuiven die dingen nog wat 2e-hands dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee. Ik ben wel bezig met het aanschaffen van een tweedehands Weber-BBQ. De onderhandelingen zijn gaande.
Ze gaan lang mee en blijven mooi. Ik heb nu geboden op een Weber One Touch Platinum. Ik had vijftig euro geboden en hij wil vijfenzeventig. Ik heb gezegd dat ik daarmee akkoord ga als 'ie 'm even langsbrengt (hij woont in R'dam).quote:Op zondag 3 mei 2009 22:40 schreef Metatron het volgende:
[..]
Oh, schuiven die dingen nog wat 2e-hands dan?
Een rooiequote:Op zondag 3 mei 2009 22:54 schreef Isegrim het volgende:
Wat voor eentje heb je?
Ik heb werkelijk geen idee.quote:
Ik heb er niet eens 10 voor betaald, maar gekregenquote:Op zondag 3 mei 2009 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat is de motivatie achter het meer dan 10 euro betalen voor een bbq?
quote:
Zoiets heb ik ook gehad. Als je door het oerwoud heen de achterkant van m'n tuin kan vinden, kun je de resten vast nog terugvindenquote:Op maandag 4 mei 2009 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De beste bbq die ik ooit misbruikt heb, bestond uit 20 bakstenen en een rekje.
Ideaal, blijft eeuwig warm, goed voor het poffen van aardappels, onderhoudsvriendelijk, en kan niet omvallen
Hey, de kleur is OOK belangrijk hoor!quote:Op maandag 4 mei 2009 00:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat was mijn broer zijn reactie op de vraag wat voor auto hij had, nadat allemaal vrienden op vakantie heul bijzonder deden over hun auto en hoe hard ze wel niet gaan en wat voor motor er al dan wel niet in zit e.d.
een kuil in de grond met 2 bakstenen en een rekje werkt ookquote:Op maandag 4 mei 2009 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ideaal, blijft eeuwig warm, goed voor het poffen van aardappels, onderhoudsvriendelijk, en kan niet omvallen
Bouw er anders zo 1 in het parkquote:Op maandag 4 mei 2009 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als het niks wordt met die Marktplaats-gozer, wil ik 'm wel van je overnemen en dan hoef je 'm wmb niet schoon te maken, doe ik zelluf wel.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee.
Even Googlen: http://www.amazon.com/Weber-441001-Touch-Silver-Kettle/dp/B00004RALW/ref=pd_lpo_k2_dp_k2a_2_img?pf_rd_p=304485601&pf_rd_s=lpo-top-stripe-2&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B00004RALR&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1P87BMA4QSG3KVFP76KW
Maar dan rood. Dus.
Kwaliteit. Niet alleen qua duurzaamheid, maar ook qua bereiding van het voedsel. De vorm van een Weber is optimaal voor de garing van het vlees (de deksel is essentieel) en je kunt 'm ook gebruiken voor indirect grillen en roken (en dat lukt je niet met een wegwerp-BBQ):quote:Op zondag 3 mei 2009 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat is de motivatie achter het meer dan 10 euro betalen voor een bbq?
Bron: http://selwerd.nl/~jeroen/dummie2.html#directquote:Indirect grillen
Een goede vuistregel is dat stukken vlees of vis die je in een gemiddeld hete oven kunt braden, geschikt zijn voor de indirecte grill.
Deze methode kan alleen met een barbecue met kap en duurt tussen een half uur en drie uur.
Het is slow en low garen, je zorgt dat de kolen niet direct onder je vlees of vis liggen.
Je kunt wel beginnen met een korstje te grillen boven de kolen.
Daarna schuif je het vlees of de vis naar het gedeelte waar geen kolen liggen.
Onder je gerecht ligt dan een druippan om het vocht op te vangen.
Het is van belang je gerecht vochtig te houden, zodat het eindresultaat niet te droog wordt (duh).
Dit doe je door regelmatig te draaien en olie of een mopsaus te gebruiken met een kwast.
Zorg dat je niet te heet begint, dan gaart het gerecht te snel (droog of taai) en de korst kan te donker worden.
De beste manier is om met 10 kooltjes te beginnen en deze gedurende het gaarproces aan te vullen. De beste temperatuur is rond de 150 graden C.
Gerechten waarbij deze methode geschikt is: kip
* Hele kip of kippenpoten
* Hele kalkoen
* Wild gevogelte of konijn
* lamsbout of reebout
* Hele vis, zoals zeebaars of dorade
* Spare-ribs
* Grote delen van haarwild, zoals een hertenrack
* Grotere stukken rund- en kalfsvlees zoals entrecote, ossehaas en rosbief
De laatste categorie wordt niet geheel gegaard, maar medium gehouden.
De indirecte methode is ook erg geschikt voor het toevoegen van rooksmaak door houtsnippers en kruiden.
ga werkenquote:
Je hebt ook voor 10-20 euro een barbeque met deksel (hoewel dat weber ding dat metatron poste met de huidige dollarkoers ook net 40 euro is, das toch ruim 100 minder dan die waar jij het over hadquote:Op maandag 4 mei 2009 07:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kwaliteit. Niet alleen qua duurzaamheid, maar ook qua bereiding van het voedsel. De vorm van een Weber is optimaal voor de garing van het vlees (de deksel is essentieel) en je kunt 'm ook gebruiken voor indirect grillen en roken (en dat lukt je niet met een wegwerp-BBQ):
[..]
Bron: http://selwerd.nl/~jeroen/dummie2.html#direct
De gemiddelde Nederlander kan sowieso niet BBQ-en. Als je wilt weten wat BBQ echt is, moet je eens naar Texas gaan. Beef brisket.
Nu je mij er op wijst zie ik hem liggen jaquote:Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef TJDoornbos het volgende:
iemand mn nieuwe schip naast KPN-gebouw al gezien?
Als jij denkt dat een BBQ van 10 euro net zo goed is, dan koop jij er toch eentje van 10 euro? Geen bezwaar tegen en ik ga ook niet een hele discussie aan hierover.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt ook voor 10-20 euro een barbeque met deksel (hoewel dat weber ding dat metatron poste met de huidige dollarkoers ook net 40 euro is, das toch ruim 100 minder dan die waar jij het over had), een wegwerp bbq is 1,99 bie de lidl
![]()
Bij Amerikanen, en dan vooral Texas en andere 'redneck' staten, heb ik vooral het beeld dat 'meer is beter' het toverwoord is, en niet zo zeer wat ze eten...![]()
Maar goed, ik ben alleen in New York geweest, en daar heb ik geen barbecue gezien
Waar ben je wezen kijken?quote:Op maandag 4 mei 2009 17:45 schreef FJD het volgende:
Donderdag bij een drietal huisjes kijken in RotterdamBen benieuwd of het wat is.
Donderdagquote:
Ik ben ook niet op het Stadhuisplein, maar ik vind dat niet weird.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmzz. ik ben niet op stadhuisplein.... *weird*...
Dawistiknie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |