quote:Op zondag 26 april 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het leek mij ook eng toen ik daar voor het eerst op de fiets stapte, maar het valt echt mee. Maar ik zal nooit beweren dat het verkeer daar net zo veilig is als in NL .
(en "jia you!" (klinkt als "djaa joow") betekent letterlijk: "voeg olie/ benzine toe!". Maar dat is gewoon een aanmoedigings kreet in het Manderijn, dus net zoiets als "zet hem op!" in het Nederlands).
Ik doe het deze week toch rustig aanquote:Op zondag 26 april 2009 15:33 schreef knep het volgende:
Helaas niet al te beste weervoorspellingen voor de komende dagen:
Als mijn rug goed hersteld wil ik vrijdag flink aan de bak. Of misschien zelfs donderdag al vertrekken voor een kort trainingskamp in de Vogezen .quote:Op zondag 26 april 2009 15:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doe het deze week toch rustig aan
Beetje moe na Sardinië.
nu je pas "klinkt als" erachter hebt gezet begrijp ik wat je bedoeldequote:Op zondag 26 april 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het leek mij ook eng toen ik daar voor het eerst op de fiets stapte, maar het valt echt mee. Maar ik zal nooit beweren dat het verkeer daar net zo veilig is als in NL .
(en "jia you!" (klinkt als "djaa joow") betekent letterlijk: "voeg olie/ benzine toe!". Maar dat is gewoon een aanmoedigings kreet in het Manderijn, dus net zoiets als "zet hem op!" in het Nederlands).
quote:Op zondag 26 april 2009 13:25 schreef Andyy het volgende:
zijn hier mensen lid van Fiets.nl ?
ik heb een M-frame lens en kom er niet vanaf, misschien wilt iemand zo aardig zijn en een advertentie daar voor me plaatsen?
Het is een hobby hé: het moet wel leuk blijven.quote:Op zondag 26 april 2009 15:52 schreef SeLang het volgende:
Je kan natuurlijk ook juist gaan trainen in de regen.
Dan word je een nog hardere bikkel.
Leuk verslag had je erover geschreven!! Klinkt erg zwaar, maar ook heel tof!quote:Op zondag 26 april 2009 15:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doe het deze week toch rustig aan
Beetje moe na Sardinië.
quote:Op zondag 26 april 2009 16:08 schreef cyclechick het volgende:
Wat moet ik nu doen.. dillema dillema...
ohhh grapje, heb mijn fout maar even verbeterdquote:Op zondag 26 april 2009 16:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als het een introrit is zal het niet al te hard gaan lijkt me...
Is ook supertofquote:Op zondag 26 april 2009 16:08 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Leuk verslag had je erover geschreven!! Klinkt erg zwaar, maar ook heel tof!
Alleen klopt het nu nog steeds nietquote:Op zondag 26 april 2009 16:26 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ohhh grapje, heb mijn fout maar even verbeterd
Zondag he, dan staan mijn hersenen uitquote:Op zondag 26 april 2009 17:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Alleen klopt het nu nog steeds niet
Heb helaas niet kunnen fietsen dit weekend, op een 40 minuutjes stoempwerk van vrijdagavond na Hopelijk doordeweek inhalen 's avonds. Jammer dat de weersverwachtingen niet al te goed zijn.
@Wombcat: mooi verslag Altijd leuk om te lezen zulke fietsavonturen.
Dat krijg je er van hé!quote:Op zondag 26 april 2009 17:57 schreef superbient het volgende:
aiaiai, wilde vandaag 100+km eer gaan rijden, dus ik vrolijk weg om 9.10, beetje regen erbij maar das niet zo erg is het tenminste lekker rustig, maar halverwege een sneaky brug met een rooster in het midden en omdat ik een beetje wiggle op de fiets schoof me achterwiel weg, reed met handen losjes bovenop en probeerde nog te corrigeren maar helaas, pats boem. Ik draag sinds aantal jaar geen handschoentjes meer dus allebei me handen open, heup knie en elleboog viel nog wel mee, maar die handen zagen er niet zo best uit, dus toch maar de kortste route naar huis ipv de training af te maken.
Fiets was gelukkig in orde zo op het eerste gezicht, maar wel een gat in de elleboog van me italie wk varese shirt
Nou morgen ff de fiets cleanen en inspecteren en ff wat losrijden op de rollen om de heup soepel te houden.
En ik ga weer handschoentjes dragen
Prima tijd dacht ik zo!quote:Op zondag 26 april 2009 19:42 schreef dutch_cyclist het volgende:
Vandaag Klimmen Banneux Klimmen
4:47h 141.1km 29.5kmh 2041hm
Nee, heb het tenue nog niet binnen. En ik zag net dat het shirt niet meer op voorraad is tot eind mei. Populair shirt blijkbaar.quote:Op maandag 27 april 2009 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@marcodej....zag gisteren iemand in een Wilierskoersbroek rondrijden...heb jij gisteren gefietst toevallig?
Op marktplaats worden ze 2de hands aangeboden.quote:Op maandag 27 april 2009 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het eerste jaar dat ik de tour echt volgde, was dit shirt veel vooraan...als ik hem zie hangen zal ik me moeten beheersen
[ afbeelding ]
Ik ook, maar die retroshirt kun je orgineel niet nieuw krijgen, dan zijn het replica's. En wol vind ik met dit weer nog fijner ook.quote:Op maandag 27 april 2009 14:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
heb m'n sportspullen liever nieuw...maar voor dit shirt maak ik mischien een uitzondering
mooi klassiek ding.quote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef Strooper het volgende:
Hier dan een foto van mijn 40-euro fietsje:
[ afbeelding ]
Dit weekend vierde mijn oma haar 80ste verjaardag in de buurt van Assen. Ideaal tochtje (32 km) natuurlijk om er op mijn racefiets heen te gaan en hem wat beter te leren kennen. En ik moet zeggen dat ie lekker rijdt. Alleen hij schakelt soms niet helemaal goed, maar wat wil je voor dat geld
Tof klassiek fietsjequote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef Strooper het volgende:
Hier dan een foto van mijn 40-euro fietsje:
[ afbeelding ]
Dit weekend vierde mijn oma haar 80ste verjaardag in de buurt van Assen. Ideaal tochtje (32 km) natuurlijk om er op mijn racefiets heen te gaan en hem wat beter te leren kennen. En ik moet zeggen dat ie lekker rijdt. Alleen hij schakelt soms niet helemaal goed, maar wat wil je voor dat geld
De hogeweg en ruiterberg ken ik.. maar de tankweg? waar is die? Woon pas sinds een halfjaar in deze omgeving dus nieuwe leuke klimmetjes zijn altijd leuk om te leren kennen Dus vertel... waar vind ik de tankweg??quote:Op dinsdag 28 april 2009 07:40 schreef cyclechick het volgende:
Gister toch met de domrenners wezen fietsen en ik was bang dat het nog erger zou zijn dan vorige week (toen kon ik ze nauwelijks, of eigenlijk gewoon niet bijhouden) maar het viel mee! Scheelt ook wel dat we een speciale training hadden en bij de ruiterberg/hoogstraat allemaal oefeningen deden: tussen bidons door slalommen, over bidons heenspringen, heel hard fietsen en bidon aanpakken etc.
De tankweg moesten we op souplesse doen (mijn motoriek is vrij gebrekkig, haha ik kon niet echt een soepele beweging maken) en daarna rondje hoogstraat/ruiterberg op kracht, op het grootste blad (dat deed wel pijn aan m'n verotte beentjes).
in totaal iets van 72 km gefietst, en was helemaal vol energie en enthousiasme toen ik terugkwam
Vind ik ook, ik ga lekker hardlopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:39 schreef maartenducrot het volgende:
Vandaag dan maar een verplichte rustdag, veel te nat
Het rubber van een band is enigzins poreus, dus de lucht loopt er langzaam uit. Bij een racefiets is dat effect sterker omdat er relatief weinig lucht in die bandjes zit en ook nog onder een veel hogere druk.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:50 schreef 1517 het volgende:
Ik kan een tijdje niet fietsen ivm met een gebroken pink.
Nu kwam ik mijn fietsen vanochtend tegen en zijn beide banden van mijn race fiets leeg en de voorband van mijn atb is nog maar halfvol/halfleeg. Hoe komt dit? Er zit een autoventiel op mijn atb en een fransventiel op de racefiets.
Wat zijn mogelijke oorzaken tot 'zomaar' leeg lopen, stil staan?
Ik heb beide fietsen al meerdere maanden in bezit, wel eens een lekke band gehad maar ik weet zeker toen ik ze weg heb gezet dat ze beide nog vol met lucht zaten.
Ok, ik wist dat ze leeg liepen maar zo snel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het rubber van een band is enigzins poreus, dus de lucht loopt er langzaam uit. Bij een racefiets is dat effect sterker omdat er relatief weinig lucht in die bandjes zit en ook nog onder een veel hogere druk.
Je kunt banden minder poreus maken maar dan worden ze ook zwaarder. Vooral racebinnenbandjes zijn gemaakt op laag gewicht waardoor ze nog weer eens sneller leeglopen.
Banden lopen iets minder snel leeg als je ze oppompt met CO2, omdat die molekulen groter zijn dan N2 en O2 waar lucht voornamelijk uit bestaat. Dat betekent ook dat als je een band vers oppompt (met gewone lucht) en steeds bijpompt deze steeds iets minder snel zal leeglopen omdat de CO2 concentratie toeneemt (N2 en O2 diffunderen eerder eruit). Dit is theoretisch, ik heb dit nooit daadwerkelijk gemeten ofzo .
Btw: als banden verouderen kunnen ze natuurlijk ook meer poreus worden.
Ikzelf pomp mijn racefiets banden voor elke tocht bij (tot 7,5-8,0 bar). Na 1-2 dagen merk je al duidelijk dat er lucht uit is.
Ik heb zo een, en die gebruik ik voor beide fietsen. Kan ook verschillende soorten ventielen aan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:29 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ok, ik wist dat ze leeg liepen maar zo snel?
Hoe pomp je je banden dan op? Met een pomp waar je het aantal bar ook op kan zien? Ik zoek zo'n pomp maar dan het liefst voor beide ventiel soorten.
Mijn atb doe ik altijd bij het tankstation maar hoe pak ik dat aan met een frans ventiel
Oh Niks speciaals dus. Ga morgen wel even langs de fietsenmaker.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb zo een, en die gebruik ik voor beide fietsen. Kan ook verschillende soorten ventielen aan.
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik heb deze in 2001 gekocht zonder er verstand van te hebben en hij doet het nog steeds prima.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
Oh Niks speciaals dus. Ga morgen wel even langs de fietsenmaker.
Nog ergens op letten bij aanschaf van fietspomp ?
Erhm.. Ik moet zeggen dat ik de route in mijn eentje niet na zou kunnen fietsen, ben echt een mongool zonder enig gevoel van richting Volgens mij is het als je vanaf utrecht richting amersfoort gaat...? Maar echt een klim is het niet hoor, tis een klein heuveltje/viaduct wat een stuk omhoog loopt. Maar ze doen er altijd sprintjes en daar is het wel geschikt voor!quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
De hogeweg en ruiterberg ken ik.. maar de tankweg? waar is die? Woon pas sinds een halfjaar in deze omgeving dus nieuwe leuke klimmetjes zijn altijd leuk om te leren kennen Dus vertel... waar vind ik de tankweg??
quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Erhm.. Ik moet zeggen dat ik de route in mijn eentje niet na zou kunnen fietsen, ben echt een mongool zonder enig gevoel van richting Volgens mij is het als je vanaf utrecht richting amersfoort gaat...? Maar echt een klim is het niet hoor, tis een klein heuveltje/viaduct wat een stuk omhoog loopt. Maar ze doen er altijd sprintjes en daar is het wel geschikt voor!
Verder heb je nog de Maarnsche (?) berg (bij Maarn, dus) en bij Amerongen de Amerongense berg. Oh en bij Austrlitz zitten ook wat klimmetjes, meer weet ik er ook niet te vinden
Maar als je nou meegaat fietsen met onze meet, dan gaan we ze allemaal doen geloof ik
Dat ken ik. Zo langzamerhand beginnen de vlakkelanders te snappen wat ik bedoel als ik spreek over een 'goeddeels vlakke route'. Dat is iets dat zij toch fors heuvelend noemenquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:57 schreef SeLang het volgende:
Heheh! Jullie hebben het toch maar slecht daar in Nederland (muv Limburg) als een brug of viaduct al een 'klimmetje' heet. Als ik hier (Zuid Engeland) een echt vlakke route rij dan is dat toch nog altijd een paar honderd hoogtemeters.
Hier idem: was lekker fietsen en het zonnetje kwam ook door. Met de club vanavond weer 40+ km gereden met het uiteindelijke gemiddelde van dik 33. Voor mijn gevoel ging het harder en dat klopt ook: eerste stuk was binnendoor met veel wegopbrekingen, over bruggetjes, met een hoop draaien en keren door een woonwijk (en nog een keer verkeerd gereden dus om moeten draaien). Dus als we buitenom hadden gegaan had het gemiddelde veel hoger gelegen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:00 schreef No-P het volgende:
Toch nog op de fiets gestapt en het was nog best mooi. Lekker over de heuveltjes en tussen de weilanden door en warempel, de zon scheen ook nog eens.
ik had inderdaad de link van eentwee gezien, en daar zit alleen een viaduct over de A28 zover ik weet. Maar inderdaad.. de fietsmeet is in mijn vrije weekend, dus ik ben waarschijnlijk wel van de partij ja. Hopen dat we nog dingen tegenkomen die ik niet ken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Erhm.. Ik moet zeggen dat ik de route in mijn eentje niet na zou kunnen fietsen, ben echt een mongool zonder enig gevoel van richting Volgens mij is het als je vanaf utrecht richting amersfoort gaat...? Maar echt een klim is het niet hoor, tis een klein heuveltje/viaduct wat een stuk omhoog loopt. Maar ze doen er altijd sprintjes en daar is het wel geschikt voor!
Verder heb je nog de Maarnsche (?) berg (bij Maarn, dus) en bij Amerongen de Amerongense berg. Oh en bij Austrlitz zitten ook wat klimmetjes, meer weet ik er ook niet te vinden
Maar als je nou meegaat fietsen met onze meet, dan gaan we ze allemaal doen geloof ik
Dat er SKS rennradkompressor of Zefal op staat, want dat zijn gewoon de bestequote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
Oh Niks speciaals dus. Ga morgen wel even langs de fietsenmaker.
Nog ergens op letten bij aanschaf van fietspomp ?
1200 watt, moet je wel een flinke sprint trekken en dat dan 5 minquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat er SKS rennradkompressor of Zefal op staat, want dat zijn gewoon de beste
[ afbeelding ]
Wat een kloteweer vandaag ik heb onderweg op de fiets een nieuwe uitvinding bedacht; de Shoe Dryer, op basis van 2 1200 watt haardrogers binnen 5 min droge schoenen
¨quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:59 schreef superbient het volgende:
[..]
1200 watt, moet je wel een flinke sprint trekken en dat dan 5 min
Ow wat ziet dat er heerlijk Nederlands uitquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef marcodej het volgende:
Sfeerfotootje van de rit van vanavond (ik ben overigens degene in Caisse-shirt).
[ afbeelding ]
Welke afstand heb je in gedachten? Weer lijkt lekker te worden, dus ik wil m ook wel doen. Lekker dichtbij ook nog. Weet niet of je een fietsmaatje hebt, maar zoals het er nu uitziet moet ik alleen op padquote:Op woensdag 29 april 2009 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mischien vanavond weeer even, ik heb nou een week niet gefietsts door een bijholteontsteking, maar wil nog wel 3 mei de Batavus Rijn-Linge tocht doen in Driebergen dus er moet getrained worden!
Hoere hooikoorts en de bijverschijnselen
Da's mooi, met zn tweeën is het alweer gezelliger dan in je eentje.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Na deze week zonder trainen zat ik aan de 70 km te denken, en lijkt me gaaf samen te doen.
Als je voor de 90 km gaat wil ik het ook wel proberen, maar dan gaat het wel langer duren dan jij aan zou kunnen denk ik
Heb tot nu toe op m'n mountainbike gereden, ga morgen de racefiets eens oppoetsen.
Zien of ie het eigenlijk nog wel doet...
Dat is juist heel goed met trainen want dan blijven je benen warmquote:Op woensdag 29 april 2009 14:38 schreef koeii het volgende:
Lange broek en korte mouwen, blijf het een rare combi vinden
Ik heb afgelopen Zondag de ronde van Noord-Holland gefietst, en ik haalde alle Veltec renners die ik heb gezien alleen maar in... En dat terwijl ik zelf eigenlijk best slecht reed.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:34 schreef Asics-DS het volgende:
Oeh wauw, dat is een tijd geleden dat ik hier ben geweest .
Kleine update: inmiddels trots Veltec-teamlid en Belofterenner.
Leuk, dit topic ga ik weer volgen
Leuk bultje die Stockeu:
[ afbeelding ]
Aankomende zondag een killerwedstrijd in Voerendaal en morgen even een kermiskoersje knallen
Jawel, net zoals iedereen in een Rabobank shirt bij de Rabo wielerploeg rijdt Wat denk je zelf sukkel!quote:Op woensdag 29 april 2009 18:46 schreef twisteddlogic het volgende:
Niet iedereen in die shirts rijd voor de ploeg?
quote:Op woensdag 29 april 2009 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jawel, net zoals iedereen in een Rabobank shirt bij de Rabo wielerploeg rijdt Wat denk je zelf sukkel!
Wij zaten dit weekend in de Ardennen, dus dat waren wij niet in elk geval . Veltec is overigens geen ploeg, maar een gesponsorde groep cyclo-toppers. Mijn UCI wedstrijden rijdt ik dan ook niet voor/met Veltec.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:56 schreef twisteddlogic het volgende:
Ach bij de onbekende kleine ploegjes zie je niet vaak mensen in die shirts rijden, helemaal niet in groepen...
Tof.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelijk maar een nieuwe tweedehands gekocht bij EP bikes...
een fraaie Batavus inruiler, en korting op de schoenen en wat gratis grut als een bidon en een zadeltasje met reparatie spulletjes
M'n oude grijze lijk kan op marktplaats
Laat het seizoen maar komen!
En het is een mooi shirt natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 21:54 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Wij zaten dit weekend in de Ardennen, dus dat waren wij niet in elk geval . Veltec is overigens geen ploeg, maar een gesponsorde groep cyclo-toppers. Mijn UCI wedstrijden rijdt ik dan ook niet voor/met Veltec.
Grappig dat er dan toch mensen in Veltec kleding rijden. Het is wel gewoon te koop trouwens
Of de vele mensen die op de rommelmarkt stonden en hun niet verkochte rommel zomaar lieten liggen... Echt aso.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef superbient het volgende:
Nou echt hele slechte benen vandaag en dat terwijl ik gister niets bijzonders heb gedaan
toch ff 2.5 uurtjes getrapt met dit heerlijke weer, maar echt niet normaal veel glas hier in a'dam. Echt hebben die mensen geen opvoeding gehad, je gaat toch niet zomaar al je rommel op straat gooien (en niet eens in je eigen stad), echt ongelooflijk.
ben op de fietsmeet erg benieuwd naar je karretje. Ze hebben mijn wiel nog ter reparatie bij EP, eens kijken of ik korting krijg, ivm aanbrengen van nieuwe klantenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelijk maar een nieuwe tweedehands gekocht bij EP bikes...
een fraaie Batavus inruiler, en korting op de schoenen en wat gratis grut als een bidon en een zadeltasje met reparatie spulletjes
M'n oude grijze lijk kan op marktplaats
Laat het seizoen maar komen!
oh dat is klote, zo ben ik ook wel eens gevallen, hoe bedoel je voor ´t eerst met 30?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:53 schreef Koert het volgende:
Voor het eerst met 30 op mijn plaat gegaan, mda de tegemoetkomer die niet rechts kon houden (hij zwiepte opeens naar de andere weghelft) waardoor ik met mijn arm in aanraking kwam met zijn stuur. Gelukkig ging ik in de berm onderuit en niet op het fietspad, scheelt schade aan mij en m'n fiets. Ik heb nu twee linker ellebogen lijkt wel, alleen is er eentje mooi blauw. Gelukkig geen grote materiaalschade, moest alleen wat dingen opnieuw afstellen.
Kom je ook uit de bollenstreek?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:51 schreef marcodej het volgende:
Vandaag weer met de club een rondje Katwijk-Zandvoort-Aerdenhout-Katwijk gedaan in een dikke anderhalf uur. Heen werd er rustig en groupe gereden (dat is ook weleens anders, gaan ze meteen volle bak). Maar terug werd de schade dubbel en dwars ingehaald: wat ging het hard! Ik kon relatief lang bij de eerste groep blijven, meestal zit ik direct in de tweede groep als de voorste mannen versnellen. Moest er op een gegeven moment toch echt vanaf (het ging met een gangetje van dik 40 ofzo), tijdje alleen gereden en toen opgevist door de tweede groep, met bijna een aanrijding omdat ik ze niet zag aankomen. Die hadden een tempo die ik het laatste stuk nog wel lekker aankon.
Nou ja, voel wel dat ik wat gedaan heb zeg maar.
Katwijk.quote:
Batavusquote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelijk maar een nieuwe tweedehands gekocht bij EP bikes...
een fraaie Batavus inruiler, en korting op de schoenen en wat gratis grut als een bidon en een zadeltasje
Foutje...Gazelle. Had vroeger als klein Captaintje een batavusquote:
Hij zou er een zadeltasje met bandenplakspullen bij doen, maar vergat het toen ik hem gisteren ophaalde, herinner hem er even aanquote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:42 schreef the_critic het volgende:
[..]
ben op de fietsmeet erg benieuwd naar je karretje. Ze hebben mijn wiel nog ter reparatie bij EP, eens kijken of ik korting krijg, ivm aanbrengen van nieuwe klanten
goed dat ik dan vandaag lees dat het een gazelle is, en geen batavus, haha Maar als ik Eric spreek vandaag (ik hoop van wel... IK WIL MIJN WIEL TERUG ) dan zal ik dat zeker doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hij zou er een zadeltasje met bandenplakspullen bij doen, maar vergat het toen ik hem gisteren ophaalde, herinner hem er even aan
30km/h, ben nog nooit eerder met mn racefiets onderuit gegaan. Op mijn bmx wel, maar daar heb je wat meer bescherming aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
oh dat is klote, zo ben ik ook wel eens gevallen, hoe bedoel je voor ´t eerst met 30?
Ik vind het meer gek dat ik altijd eerder koude armen dan benen heb, dus als ik beenstukken zou dragen dan heb ik ook altijd lange mouwenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:55 schreef Asics-DS het volgende:
Tsjah, wat kan ik zeggen. Ik ben het tegenover gestelde van de wielertoerist die met een waterige winterzon de korte broek aantrekt. Het moet wel echt warm worden voor ik de beenstukken uit doe met trainen, en dan ga ik over op de kniestukken . Koersen is juist weer altijd korte broek met evt. armstukken.
Old habbits ...
Is inderdaad een toffe zaak, kom er ook regelmatigquote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Foutje...Gazelle. Had vroeger als klein Captaintje een batavus
Een Gazelle Primavera met gele (!?!) bandjes. Die jongen bij EP was goed bezig, eindeljk eens iemand in een fietswinkel die niet je het idee geeft dat elke fiets onder de 1000 euro per definitie een krot is.
Ik heb stiekume ambitie om in 2011 ParisBrestParijs te rijden, volgens ultra_ivo moet dat kunnen als ik nu serieus ga trainen...maar aangezien ik nog steeds bezig ben om dunner te worden klinkt dat nogal kennelijk grappig als ik dat in een fietsenwinkel uitleg
Bij EP luisterde ze wel, en gaven goed advies. Verademing.
Misschien heb ik het gemist maar wat heb je voor fiets gekocht? Altijd leuk om te zien namelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:23 schreef Littlecreep het volgende:
Vandaag dan eindelijk, na 2 maanden rondbellen, eindelijk mijn nieuwe fiets klaar voor gebruik.
Ik ben nou al verliefd en ze staat nog niet eens in de kamer
De 2009 Stevens Aspin in het wit Hij moest helemaal besteld worden, dus heb er twee maanden op moeten wachten. Maar dankzij de geduldige en fantastische service van Van Herwerden in Den Haag staat ze dan eindelijk in de kamer en is het eerste rondje door de straat ook al gemaaktquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:36 schreef eentwee het volgende:
Misschien heb ik het gemist maar wat heb je voor fiets gekocht? Altijd leuk om te zien namelijk.
Je komt uit de buurt van Nijmegen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:43 schreef No-P het volgende:
Vandaag voor het eerst meer dan 60km gefietst. Was eigenlijjk niet de bedoeling, maar als je in Duitsland zit, en naar Nederland wil, moet je niet richting het oosten fietsen. Uiteindelijk 83,1 km met 29,7 gemiddeld. Dik tevreden mee.
Ziet er mooi uitquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:00 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
De 2009 Stevens Aspin in het wit Hij moest helemaal besteld worden, dus heb er twee maanden op moeten wachten. Maar dankzij de geduldige en fantastische service van Van Herwerden in Den Haag staat ze dan eindelijk in de kamer en is het eerste rondje door de straat ook al gemaakt
[ afbeelding ]
Volledig afgemonteerd met Ultegra SL. Heel even een ander kleurtje erbij gooien in plaats van het zilver van de normale Ultegra. Voor de rest een zilveren stuurpen en zilveren zadelpen. Mijn vorige fietsje was gewoon op. Alles wiebelde na de kasseien van Vlaanderen
Heel even poseren met nieuwe fietsje
[ afbeelding ]
Jep, woon in Nijmegen. Was een beetje verdwaald in het Reichswald. Kwam uiteindelijk onder Kleve uit in plaats van bij Groesbeek.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:14 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Je komt uit de buurt van Nijmegen?
Heb er wel eens van gehoord. Nu de site bekeken en de opzet bevalt me wel. Fiets nu meestal met een vriend die bij Mercurius fietst. Dus dat zou ook een optie zijn mocht ik met een groep mee willen fietsen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:32 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ken je de Wedrenners uit Nijmegen?
Als je lekker wilt fietsen in een groep kan je overwegen om hiermee mee te gaan
Ook zonder dat tasje had ik wel een goeie deal denk ik maar wel leuk om te hebben natuurlijkquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
goed dat ik dan vandaag lees dat het een gazelle is, en geen batavus, haha Maar als ik Eric spreek vandaag (ik hoop van wel... IK WIL MIJN WIEL TERUG ) dan zal ik dat zeker doen.
ivo zegt dat je pas na je eerste 600 km weet of lange afstand rijden iets voor je is...dus in 2010 zullen we het zeker wetenquote:Ben blij dat je weer een positieve ervaring rijker bent, weer een extra motivatie om over 2 jaar het wieltje van Ivo te kunnen houden haha Mij nie gezien, maar ieder zijn ambitie..
Mooie fiets!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:00 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
De 2009 Stevens Aspin in het wit Hij moest helemaal besteld worden, dus heb er twee maanden op moeten wachten. Maar dankzij de geduldige en fantastische service van Van Herwerden in Den Haag staat ze dan eindelijk in de kamer en is het eerste rondje door de straat ook al gemaakt
[ afbeelding ]
Volledig afgemonteerd met Ultegra SL. Heel even een ander kleurtje erbij gooien in plaats van het zilver van de normale Ultegra. Voor de rest een zilveren stuurpen en zilveren zadelpen. Mijn vorige fietsje was gewoon op. Alles wiebelde na de kasseien van Vlaanderen
Heel even poseren met nieuwe fietsje
[ afbeelding ]
misschien toch eens goed naar de stand van je fiets (hoogte zadel, afstand zadel-stuur ed) kijken.. en ook naar de stand van de plaatjes onder de schoenen. Wie weet valt daarin wat pijn te verklaren en weg te namen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:10 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Mooie fiets!
De afgelopen paar dagen was ik vrij, dus daar heb ik gebruik van gemaakt
In totaal iets meer dan 100km gereden, niet al te veel kilometers dus, maar gewoon rondjes van +/- 40km
Het enige vervelende is dat ik nu pijn aan mijn knie heb.
Gisteren merkte ik het al, maar vandaag werd het gedurende de rit nog erger. Uiteindelijk hebben we dan ook maar een kortere ronde gereden dan gepland. Deze pijn heb ik een paar weken geleden ook al gehad. Destijds heb ik ruim een week rust gehad en toen was de pijn (zo goed als) weg, maar nu komt het dus gewoon weer terug..
Misschien moet ik maar weer een tijdje rust nemen, zeker aangezien we begin Juni in Z-Frankrijk willen gaan fietsen.
Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:22 schreef the_critic het volgende:
[..]
misschien toch eens goed naar de stand van je fiets (hoogte zadel, afstand zadel-stuur ed) kijken.. en ook naar de stand van de plaatjes onder de schoenen. Wie weet valt daarin wat pijn te verklaren en weg te namen.
Je bent volgens mij één van de weinigen die dat vindtquote:
quote:Op zondag 3 mei 2009 00:05 schreef Gripper het volgende:
Morgen met Captain_F en zn nieuwe gele gevaar een rondje van de driebergse tourclub rijden
bedoel je het blad? Dan ja, is wel leuk blad vind ik. Geen aandacht voor prof-wielrennen en wedstrijden maar vooral voor mooie fietsvakanties, materiaal, fietstechniek, training etc, alles voor de recreatieve fietserquote:
minimaal 200.- geen idee, je hebt dan iig nieuwe manivels nodig, nieuwe voorderailleur, nieuwe achterderailleur en een vers kabeltje ofzo. Heb je 9 speed?quote:Op zondag 3 mei 2009 01:10 schreef diedirk het volgende:
iemand enig idee wat het ongeveer kost om van een ultegra dubbel(twee bladen voor) een trippeltje te maken?
nee, ik lees m regelmatig en ik vind het een waardeloos bladquote:
pff 't trekt mij niet, die lange afstanden. Respect hoor maar ik vind 150/250 km echt genoeg op een dag. Rijd jij je kont wel eens kapot?quote:Op zondag 3 mei 2009 03:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug van een lange dag controleren. Vanochtend van 6 tot 7u15 inschrijven/starten. Dan een uurtje thuis om om te kleden en andere spullen te pakken. Met de fiets naar het 1e Belgische station, van daaruit met de trein naar Jemelle. Een forse klim later stond ik met een hele bult voorraad op de plek waar ik de geheime controle wilde houden. Daar 4 uur lang gecontroleerd. Weer terug naar het station, trein naar Maastricht. Kom ik in de kroeg aan zijn pas 2 rijders binnen. Alletwee onder het oude parcoursrecord (staat nu op 11u44, best snel voor een 300km met bijna 2800 hoogtemeters). Uiteindelijk moeten wachten tot 1u55 voordat de laatste binnen was. Ben nu dus volledig gaar. Eigenlijk kun je beter een 300 fietsen dan een 300 controleren
wow respect, mooie tocht en mooie prestatie. Ja die kasseien hakken er wel in idd, je moet ckr niet je reflex volgen dat je je stuur krampachtig probeert vast te houden, want dan krijg je echt last van je handen en polsen idd.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Afgelopen vrijdag de Superklassieker gereden (combinatie van RVV en P-R). De Koppenberg voor de zekerheid maar gelopen ivm de drukte en de angst om te vallen. De Paterberg lekker in het gootje kunnen rijden totdat ik na 3/4 van de klim pardoes de bosjes in ben gevallen bij gebrek aan snelheid. Gelukkig wel de Oude Kwaremont tot boven kunnen fietsen. Laatste 20 km zaten aantal kasseistroken uit P-R in het parcours. Krijg nu toch wel respect voor de profrenners. Op tv lijkt het nog wel mee te vallen maar als je er zelf over rijdt Vooral Carrefour de L'arbe was echt stuiteren over de kasseien. Niet normaal Gelukkig wel overeind gebleven in de Thor Hushovd bocht . Na afloop nog langs de schelde teruggereden van Roubaix naar Oudenaarde. Heb wel nog steeds ontzettende last van mijn handen
[ afbeelding ]
Dat hangt heel erg van je fiets af. Ik ken mensen die dik 10x P-R en RVV met dezelfde fiets hebben gereden. Maar dan met een goed klassiek stalen exemplaar. Wat erg veel lijdt is het balhoofd. Een naaldlager balhoofd kan dit nog aan, een klassiek kogellagerbalhoofd kun je na 1x P-R weggooien.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:41 schreef SeLang het volgende:
Met die kasseien vraag ik me altijd af hoelang een frame/ voorvork dat kunnen verdragen.
Hoeveel keer zou je op een gemiddelde fiets Parijs-Roubaix kunnen rijden voordat je vork/ frame breekt?
Ik heb nog nooit m'n kont kapot gereden op een lange afstand. Kwestie van het juiste zadel gebruiken (Brooks in mijn geval). Wel heb ik m'n kont kapot gereden op m'n werkfiets.quote:Op zondag 3 mei 2009 08:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
pff 't trekt mij niet, die lange afstanden. Respect hoor maar ik vind 150/250 km echt genoeg op een dag. Rijd jij je kont wel eens kapot?
je hebt nog zo een platsic velglintje? (uberhaupt kunnen die niet verschuiven, je ventiel zit in het gat..) maar het beste kun je gewoon een plaklintje gebruiken. En inderdaad even na laten kijken, misschien ergens een heel klein puntje dat je band die je zelf over het hoofd ziet.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:44 schreef ursel het volgende:
Dinsdag maar ff langs de fietsenmaker gaan met beide banden..
Na 4 lekke banden was er gisteren wel de lol er vanaf...
En gezien ik de laatste paar keren ook al vaak lek gereden heb mag de fietsenmaker maar ff kijken wat ut is..
Heb zelf niets in de buitenband kunnen vinden. Wat ik zelf denk is dat het lint in de velg snel verschuift, zodat die gaten voor je spaken snel open liggen en zo de binnenband telkens aan gort helpen.
Zit het standaard plastic lint nog op, idd zo'n plastic ding, Dat is met de hand nog redelijk te verschuiven en met de band erom leggen verschuift die dus vaak naar de zijkanten nog..quote:Op zondag 3 mei 2009 12:10 schreef the_critic het volgende:
[..]
je hebt nog zo een platsic velglintje? (uberhaupt kunnen die niet verschuiven, je ventiel zit in het gat..) maar het beste kun je gewoon een plaklintje gebruiken. En inderdaad even na laten kijken, misschien ergens een heel klein puntje dat je band die je zelf over het hoofd ziet.
Als je je binnenbandje weer opblaast.. kun je mogelijk ff kijken of het gaatje aan de binnen of buitenkant zit (velg of bandje dus..) en misschien even je bandje langs je velg leggen, en dan waar het gaatje zit, mogelijk, als de band niet teveel verschoven is, kun je iets gerichter zoeken naar iets in je band..
Mijn balhoofd van mijn oude fiets kon ik al wegdoen na de Paddestraat en Lippenhovestraat dit jaar na de RvV. Ben wel fan van kasseien. Als ik erop zit denk ik dat ik elk moment weg stuiter, maar als ik ervan af ben wil ik eigenlijk nog wel een keerquote:Op zondag 3 mei 2009 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat hangt heel erg van je fiets af. Ik ken mensen die dik 10x P-R en RVV met dezelfde fiets hebben gereden. Maar dan met een goed klassiek stalen exemplaar. Wat erg veel lijdt is het balhoofd. Een naaldlager balhoofd kan dit nog aan, een klassiek kogellagerbalhoofd kun je na 1x P-R weggooien.
ik weet dat Tacx hiervoor zelfs een speciaal programma heeft. De nieuwste rollers kun je aansluiten op je pc en zo meefietsen in een wedstrijd ofzo. Verder... zet een leuke film op, of de herhaling van een mooie touretappe.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:16 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr mag zich eindelijk ook in dit topic melden
Ik zie hier al wat bekende namen uit het hardloopcircuit, meer dan verwacht zelfs
Ik heb hier nu binnen op mn kamer een racefiets staan op een tacx cycletrainer. Foto's volgen nog, heb op dit moment niet echt iets om een foto mee te maken.
Ik had direct een vraagje. Ik ga mijn racefiets voorlopig alleen binnen gebruiken ( ), maar dat is vrij saai. Zijn er meer mensen die dat probleem herkennen en wat doen jullie om het toch op te leuken? Ik kan in principe wel bij mijn pc, dus zou een soort fietsroute film af kunnen spelen
En hebben jullie ook speciale trainingsschema's voor het binnen fietsen?
De bekende val die volgens mij elke renner heeft gehad Ook geen goed idee, proberen een scherpe 180 graden bocht te maken met beide clips vast. Gegarandeerd een valpartij.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met Gripper de 70 km van Rijn-Linge tocht gereden...1ste keer dat ik op m'n nieuwe fiets zat, en 1ste keer dat ik met clips reed...en dus op m'n zijkant gegaan toen ik de verkeerde voet losgooide voor een openstaande brug
Maar even goed een mooie tocht, en ik heb nu een fraai kitsch medaille geval, voor zo'n eerste keer wilde ik een aandenken behalve m'n geschramde been na die val
Wel pokkeweer, gelukkig konden we na de controle aanpikken bij een groepje dat niet al te hard ging...maar moest aan het einde wel mijn best doen om niet te moeten lossen, aangezien er 14-15 jarigen bij zaten was dat wel minder geweest
Om met Mart te spreken, Parijs is nog ver ...
Bij mij is het 291 km. De Ronde van Vlaanderen toertocht. Jaar weet ik niet meer uit mijn hoofd. Het zou 257 km zijn, maar was 284. En ik was onderweg nog een stukje verkeerd gereden, waardoor ik een paar extra km had.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:46 schreef SeLang het volgende:
Ongeacht of ik goed of slecht getraind ben, boven de 100km is bij mij de lol er echt wel af. Dan zit ik alleen nog maar te denken "ik wou dat ik er was" . Al begrijp ik wel dat het een kick zal geven om een persoonlijk afstandsrecord te vestigen. Maar zelf zou ik niet meer genieten van het fietsen. Het langste dat ik ooit heb gedaan is trouwens 150km (Amstel Gold Race, de korte route).
Tofquote:Op zondag 3 mei 2009 10:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Afgelopen vrijdag de Superklassieker gereden (combinatie van RVV en P-R). De Koppenberg voor de zekerheid maar gelopen ivm de drukte en de angst om te vallen. De Paterberg lekker in het gootje kunnen rijden totdat ik na 3/4 van de klim pardoes de bosjes in ben gevallen bij gebrek aan snelheid. Gelukkig wel de Oude Kwaremont tot boven kunnen fietsen. Laatste 20 km zaten aantal kasseistroken uit P-R in het parcours. Krijg nu toch wel respect voor de profrenners. Op tv lijkt het nog wel mee te vallen maar als je er zelf over rijdt Vooral Carrefour de L'arbe was echt stuiteren over de kasseien. Niet normaal Gelukkig wel overeind gebleven in de Thor Hushovd bocht . Na afloop nog langs de schelde teruggereden van Roubaix naar Oudenaarde. Heb wel nog steeds ontzettende last van mijn handen
[ afbeelding ]
Dat heb ik vandaag gezien...in de groep waar we op het einde mee reden deed iemand zoiets denk ik, we gingen een verkeerde weg in, dus iedereen keren, en hij valt opzij, en maakte een soort roller over zijn rug...maar hij fietste daarna zonder problemen weer verder gelukkig.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:27 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ook geen goed idee, proberen een scherpe 180 graden bocht te maken met beide clips vast. Gegarandeerd een valpartij.
Toen ik nog in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk in de bergen fietsen in het pikkedonker . Ik vertrok dan rond 20:30 en was pas rond 00:30 weer thuis. Alleen ging ik meestal op m'n trekkingfiets omdat ik de weg niet goed kon zien en zo'n fiets met mountainbike wielen natuurlijk een stuk robuuster is als je in een kuil rijdt ofzo. Het gevaarlijkste was eigenlijk dat er vaak zwerfhonden midden op de weg lagen te slapen. Beetje oppassen met afdalen dus.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik gebruik em alleen binnen omdat ik het eigenlijk als aanvulling gebruik (voorlopig). Ik heb in eerste instantie een mountainbike waar ik buiten op rij als het mooi weer is. Buiten dat ben ik ook aan het hardlopen en zwemmen, wat eigenlijk resulteert in weinig tijd. Daarnaast bevind mijn kamer zich op de 2e verdieping en wil ik ook niet elke keer de trap op en af met mn fiets
Het voordeel ervan om in ieder geval binnen te fietsen is dat ik nu in de avonden rustig nog eens hard kan gaan fietsen. Ik ben niet iemand die graag in de avond fietst, dan voelt het toch allemaal wat gehaaster aan, omdat je toch weer vroeg naar bed moet vanwege de werkweek. Uiteindelijk doe je het ook om te ontspannen en dan voel ik me hier beter bij. Maar over een aantal jaar heb ik 100% zeker een goede racefiets voor buiten. Wat ik nu heb is een dingetje van ¤ 40,- wat prima werkt, maar toch wel merkbaar verouderd is.
Overigens kan mijn Tacx helaas niet aangesloten worden op de pc, ook dit model is al wat ouder. Ik ga dan maar eens opzoek naar wat touretappes (geprefereerd met commentaar van held Evert ten Napel )
En thnx voor de tip over de banden, zal het onthouden
Ik ben helemaal vooraan gestart. Helaas net niet bij de eerste 100 gefinished.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij mij is het 291 km. De Ronde van Vlaanderen toertocht. Jaar weet ik niet meer uit mijn hoofd. Het zou 257 km zijn, maar was 284. En ik was onderweg nog een stukje verkeerd gereden, waardoor ik een paar extra km had.
[..]
Tof
Ik heb vandaag de Fietschallenge gefietst. Ging nog wel ok. Achteraan gestart, maar ik kwam in een goede groep terecht. Alleen op het einde een hongerklopje (had wat te weinig eten mee), maar toch als 196e gefinished. Van te voren had ik al gedacht dat ergens tussen de 150 en 200 wel het maximale zou zijn met achteraan starten. Zonder hongerklopje had ik denk ik een plek of 30 meer naar voren gezeten, dus ik ben niet ontevreden .
Wat een prachtig uitzicht. Heel wat anders dan overdag fietsen.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toen ik nog in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk in de bergen fietsen in het pikkedonker . Ik vertrok dan rond 20:30 en was pas rond 00:30 weer thuis. Alleen ging ik meestal op m'n trekkingfiets omdat ik de weg niet goed kon zien en zo'n fiets met mountainbike wielen natuurlijk een stuk robuuster is als je in een kuil rijdt ofzo. Het gevaarlijkste was eigenlijk dat er vaak zwerfhonden midden op de weg lagen te slapen. Beetje oppassen met afdalen dus.
Picca van de terugweg, als je Taipei ziet liggen
(btw: die toren was toen nog de hoogste ter wereld: ruim 500m)
[ afbeelding ]
gewoon TV aan met filmpje of natuurlijk fietsen, als je dan beetje gaat mee-demareren of de sprint voorbereiden heb je gelijk een goede trainingquote:Op zondag 3 mei 2009 21:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik gebruik em alleen binnen omdat ik het eigenlijk als aanvulling gebruik (voorlopig). Ik heb in eerste instantie een mountainbike waar ik buiten op rij als het mooi weer is. Buiten dat ben ik ook aan het hardlopen en zwemmen, wat eigenlijk resulteert in weinig tijd. Daarnaast bevind mijn kamer zich op de 2e verdieping en wil ik ook niet elke keer de trap op en af met mn fiets
Het voordeel ervan om in ieder geval binnen te fietsen is dat ik nu in de avonden rustig nog eens hard kan gaan fietsen. Ik ben niet iemand die graag in de avond fietst, dan voelt het toch allemaal wat gehaaster aan, omdat je toch weer vroeg naar bed moet vanwege de werkweek. Uiteindelijk doe je het ook om te ontspannen en dan voel ik me hier beter bij. Maar over een aantal jaar heb ik 100% zeker een goede racefiets voor buiten. Wat ik nu heb is een dingetje van ¤ 40,- wat prima werkt, maar toch wel merkbaar verouderd is.
Overigens kan mijn Tacx helaas niet aangesloten worden op de pc, ook dit model is al wat ouder. Ik ga dan maar eens opzoek naar wat touretappes (geprefereerd met commentaar van held Evert ten Napel )
En thnx voor de tip over de banden, zal het onthouden
Een nieuw soort triatlon? Eerst fietsen, daarna zeilen en ten slot thee drinken?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:28 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag tijdens het fietsen het zusje van m'n ex tegengekomen. Met haar naar hun huis gegaan en heerlijk gegeten. Daarna een stukje gezeild met haar broertje (wetsuit over de koersoutfit )en nog even blijven plakken voor een bakje thee. 5 voor 9 weggegaan. kwart over negen en een tijdrit van tien kilometer later was ik thuis
En nu zit ik te hoesten als een hond!
Lijkt me top! Het zijn alledrie dingen waar ik goed in benquote:Op maandag 4 mei 2009 22:14 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Een nieuw soort triatlon? Eerst fietsen, daarna zeilen en ten slot thee drinken?
Ben blij als ik eindelijk eens dingen als rijles kwijt ben, verpest elke vrije middag die ik heb om te fietsen.
Ik heb maar 1 toertocht gedaan, maar dat was de JJC 150 KM. Het is wel veel op en af, maar dat zal de AGR ook wel zijn. Ik kon het iig goed aan, terwijl ik nog nooit zover had gefietst.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef FredWielergek het volgende:
Hee, een vraagje. Wie heeft eens Jan Janssen Classic gereden, 150 km / 200 km. 20 juni is het weer zover, en dan wil ik voor de 1e keer meedoen. Ik twijfel een beetje welke afstand. Ik heb bv AGR 150 km gedaan en ik had nog genoeg over. Is 150 km AGR net zo zwaar als 150 km JJC?
Ik kan best nu 150 km en volgend jaar 200 km, maar ik heb geen geduld
Hier kun je een GPS track downloaden en de route ook bekijken in google maps/earth:quote:Op maandag 4 mei 2009 10:33 schreef Gripper het volgende:
Ik zat te denken om een van de twee weekenddagen de mergelland route in Limburg te gaan rijden (120 km) 't Is een ANWB route, en dus voorzien van bordjes. Is ie leuk, en duidelijk genoeg bepijld om zonder kaart te hoeven fietsen?
JJC is een prachtige toertocht naar mijn mening. Vind het jammer dat ik hem dit jaar niet kan fietsen, maar anders zeker weer gedaan. Het is eigenlijk heel typisch Nederlands. Ontzettend veel draaien en keren, heuveltjes zijn net wat minder zwaar dan in de AGR, alleen je wordt het op een gegeven moment wel zat omdat geen enkele meter vlak is. Ook snijd je vrijwel alle klimmetjes vanaf een 90 graden bocht aan, dus vrijwel uit stilstand beginnen aan de klim.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef FredWielergek het volgende:
Hee, een vraagje. Wie heeft eens Jan Janssen Classic gereden, 150 km / 200 km. 20 juni is het weer zover, en dan wil ik voor de 1e keer meedoen. Ik twijfel een beetje welke afstand. Ik heb bv AGR 150 km gedaan en ik had nog genoeg over. Is 150 km AGR net zo zwaar als 150 km JJC?
Ik kan best nu 150 km en volgend jaar 200 km, maar ik heb geen geduld
Nee, ik kreeg bij de Fietschallenge er een foldertje van. Ziet er wel aardig uit.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:42 schreef thettes het volgende:
Ga trouwens naast hopelijk de JJC150 ook de classico boretti fietsen. Start is lekker dicht bij huis namelijk (Olympisch stadion).
Heeft iemand die wel eens gedaan?
Mjin lijstje van dingen die ik nog wil doen op fietsgebied is al behoorlijk lang. Voor 6x de Mont Ventoux klim ik te langzaam om dit bij daglicht te doen. Binnen de 24 uur zou ik wel een kans maken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:41 schreef thettes het volgende:
Ivo, zijn van die gekke diploma's van bijvoorbeeld de mont ventoux ook niets voor jou? Zes keer op een dag omhoog en omlaag bijvoorbeeld?
Brevetten mag je rijden met een alles inclusief gemiddelde tussen de 15 en 30km/u. Dit bektent dat je voor een 400km tussen de 13u30 en 27 uur mag rijden. 23u30 is dus de formele openingstijd van de eindcontrole. Sluitingstijd is 12u30 of 13u00 (afhankelijk van welke starttijd ze tellen, 9u30 of 10u).quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is jouw gemiddelde snelheid eigenlijk tijdens zo'n 400 km ivo?
Als ik op de site kijk van de CCO, is het start zaterdag om 9:30 en sluiting om 23:30...dan moet je gemiddeld bijna 29 km/uur rijden om het net te halen. Toch?
Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikelquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)
Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
je kunt onschuldig beginnen met 2 aspirine voordat je gaat trainenquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:
[..]
Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel
Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Een controversieel artikel. Daar waren de meeste PBP rijders niet blij mee. Afgezien van sloten koffie, red bull en andere cafeïnehoudende dranken is dopinggebruik een zeldzaamheid bij randonneurs, zeker achterin het peloton.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:
[..]
Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel
Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Het gemiddelde van 15 - 30km/u geldt voor alle brevetten t/m 600km. Vanaf 700km geldt een gemiddelde van 13,3 - 30km/u. Voor brevetten boven de 1400km gaat het gemiddelde nog meer omlaag, van 12 - 30km/u.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)
Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Hum...ik denk dat ik liever een jaar train om dan toe te moeten geven dat ik PBP nooit zal doen omdat ik er niet het duurvermogen voor heb, dan die weg op te gaan. Als blijkt dat na 400 km bij mij de lichtjes helemaal uit gaan, zal ik proberen tevreden te zijn met 400 km.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:
[..]
Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel
Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Dat hangt bij mij heel erg van de starttijd af. Bij een starttijd om 4 of 5 uur 's ochtends heb ik altijd slaapproblemen. Vanaf 6 uur 's ochtends gaat het voor een 300. Een 400 start ik het liefst in de avonduren, dan kan ik zonder slaapproblemen doorrijden. Bij een 600 hangt het heel erg van de starttijd af. Bij een starttijd om 8 uur 's ochtends kan ik met hooguit een kwartiertje dutten op een bankje gewoon doorrijden. Start een 600 om 6 uur 's ochtends dan moet ik toch minimaal een uur gaan liggen ergens.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Boven welke afstand ga je eigenlijk onderweg een slaappauze houden? Een 400 kun je nog in 20 uur doen als je 20 gemiddeld rijdt, dus met eetpauzes laten we 24 uur rekenen....daarboven lijkt het me zelfs niet veilig om zonder slaap door te fietsen, je zit tenslotte op de openbare weg, en moet met het verkeer rekening houden tenslotte...
Dat..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:40 schreef the_critic het volgende:
ik heb liever de brandend hete zon als element... maarja, ieder zijn ding
juistquote:
Ook!quote:
Ik gok nog steeds dezequote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:34 schreef Tommeke het volgende:
Littlecreep, wat voor fiets heb je gescoord?
Wat OProg zei inderdaad De 2009 Stevens Aspin. Echt een heerlijk fietsje Kan niet wachten om haar over een maand de Veluwe op te brengenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:34 schreef Tommeke het volgende:
Littlecreep, wat voor fiets heb je gescoord?
Oeh triatlon. Daar wil ik eventueel ook weer naar toe werken.quote:Op zondag 10 mei 2009 03:02 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
..........., heel misschien aan het einde van dit jaar nog een triatlon meepikken
Ja daar is het bij mij eigenlijk allemaal begonnen. Deed een paar keer per jaar een triatlon. Gewoon georganiseerd door mijn middelbare school. Zwemmen ging nooit lekker, maar klom bij het wielrennen altijd weer op van plaats 30 naar plaats 5. Hardlopen was dan gewoon twee mensen oppikken die zich teveel gegeven hadden en dan alsnog derde worden Heb hem helaas nooit gewonnen door mijn zwemmen en het vele vals spel van sommige mensen.quote:Op zondag 10 mei 2009 04:07 schreef No-P het volgende:
[..]
Oeh triatlon. Daar wil ik eventueel ook weer naar toe werken.
wat bedoel je hiermeequote:
Een constant tempo dat iedereen moet kunnen volgen zonder echt maximaal te gaan.quote:
Oude Holleweg is inderdaad erg pittig. Toen ik de eerste keer op de fiets zat deed ik een rondje waarbij ik ook daar omhoog moest. Ik wist niet wat me over kwam. Maar nu gaat het al wel wat simpeler. Stap zo op de fiets en dan ga ik er ook weer naar boven.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:03 schreef Strooper het volgende:
Net even 38 kilometer weggetrapt. Wat een heerlijk weer was het zeg. En hier (omgeving Nijmegen) is toch wel een stuk toffer fietsen dan het platte Noorden.
Heb ook even de Oude Holleweg beklommen (ik kende hem eerlijk gezegd niet, terwijl ik toch 15 jaar hier gewoond heb ), maar da's toch erg pittig met maar 12 versnellingen.
Heb daar een week geleden een heel leuk plaatje gezien: een visser die langs de kant van de weg zat, links en rechts van m 2 reigers die geduldig zaten te wachten tot ie wat zou vangenquote:Op zondag 10 mei 2009 21:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En er stond opeens een reiger naast het pad, erg mooi als je daar een meter langs zoeft.
een klim van 9km? dan ben jij vast niet wezen trainen in nederland... Waar ben je wezen fietsen??quote:Op maandag 11 mei 2009 12:34 schreef Oksel het volgende:
Gisteren (eindelijk) ook weer gefietst! Het weer en tijd zat niet echt mee vorige week. Wel hardgelopen en getennist.
Prachtig rondje gefietst, met een mooie klim van 9 km. Fietste alleen dit keer, en was 3km/u sneller dan wanneer ik met m'n fietsmaat fiets..
Wat voor werking heeft dat?quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:59 schreef superbient het volgende:
[..]
je kunt onschuldig beginnen met 2 aspirine voordat je gaat trainen
Die wil ik ook welquote:Op maandag 11 mei 2009 11:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@the_critic
Doe een route waar het stuk Breukelen- Loenen - Nederhorst den berg in zit...volg de Vecht zeg maar, dus niet de N-weg volgen maar de knooppunt weggetjes...zo mooi dat je haast vergeet te fietsen.
ik zal je wel wat google maps linkjes sturen op PM.
Aspirine verdunt je bloed, waardoor het makkelijker rondstroomt. (en er dus per slag grotere volumes bloed met lekkere verse zuurstof in je hijgende spieren terecht komen)quote:
Dat rondje ken jij ook wel, want we hebben het pas nog (grotendeels dezelfde route) gedaanquote:Op maandag 11 mei 2009 14:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Die wil ik ook wel
Maarssenbroek zou ik ver bij uit de buurt blijven, ik heb daar in 23.5 jaar nog nooit iets moois ontdekt
Okay, grappig. En hoe snel werkt dat? Als ik nog eens een rondje in de bergen rij met m'n stiefpa (zo'n 50 jarige pezige beul die de Mont-Ventoux lachend opfietst.. ), kan ik zoiets wel gebruiken.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aspirine verdunt je bloed, waardoor het makkelijker rondstroomt. (en er dus per slag grotere volumes bloed met lekkere verse zuurstof in je hijgende spieren terecht komen)
Op sommige punten was dat inderdaad niet altijd even mooi nee...al was het weer ook niet aan het helpen natuurlijkquote:Op maandag 11 mei 2009 14:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat rondje ken jij ook wel, want we hebben het pas nog (grotendeels dezelfde route) gedaan
Hier geloof ik echt helemaal niks van. Ik zou daarnaast ook niet in de hitte met koortsremmers een berg met hartslag 180 opfietsen, omdat het op je temperatuurcentrum (en dus warmteperceptie) werkt.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aspirine verdunt je bloed, waardoor het makkelijker rondstroomt. (en er dus per slag grotere volumes bloed met lekkere verse zuurstof in je hijgende spieren terecht komen)
Is inderdaad wel een mooi stuk, met name tussen Vreeland en Nigtevecht vind ik. Alleen ligt de weg er op bepaalde plekken slecht bij en is het met mooi weer meestal gevaarlijk druk.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
en elke route waar je dit stukje in stopt is ook goed.
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Vreelandseweg&daddr=Nigtevechtseweg+to:Mijndensedijk+to:Zandpad+to:Zandpad+to:52.173195,5.07843&geocode=FRKjHQMdDKBMAA%3BFT5DHQMdOPhMAA%3BFbt-HAMdKpVMAA%3BFX5OHAMd_GtMAA%3BFfbgGwMdYJRMAA%3B&hl=nl&mra=dme&mrcr=4&mrsp=5&sz=13&dirflg=w&sll=52.163719,5.056458&sspn=0.078553,0.153809&ie=UTF8&ll=52.253868,5.020065&spn=0.313574,0.615234&z=11
In ieder geval 1 reserve-binnenband en een pompjequote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Ik heb van de week een oude racefiets gekregen omdat ik wil kijken of het wat voor me is. Wil eigenlijk vooral gaan fietsen om mijn conditie in de zomer op peil te houden en hardlopen vind ik echt saai.
Wat ik mij afvroeg is wat jullie meenemen als jullie gaan fietsen? Hebben jullie altijd bandenplakspullen en pomp bij je? Want ergste lijkt mij als je flink stuk van huis bent en je band ineens lek is.
Dat is zeker niet het ergste kan ik je vertellen Gewoon de noodzakelijke dingen meenemen: binnenbandje, bandenlichters, pompje. Als je een zenuwlijer bent kun je ook twee binnenbandjes meenemen. Ik heb er wel eens twee nodig gehad in een ritje van amper twee uur Bij het verwisselen van een binnenband is het raadzaam om het gaatje op te sporen en te kijken of er niet nodig iets in de buitenband steekt. Is ook zo lullig als je net je band verwisseld hebt en de aanvankelijke boosdoener opnieuw toeslaat Het is ook wel handig om nog wat noodplakkers mee te nemen (bijv. van Park Tool).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Wat ik mij afvroeg is wat jullie meenemen als jullie gaan fietsen? Hebben jullie altijd bandenplakspullen en pomp bij je? Want ergste lijkt mij als je flink stuk van huis bent en je band ineens lek is.
Thnks voor de tips. Van de week maar eens een starterspakket halen danquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is zeker niet het ergste kan ik je vertellen Gewoon de noodzakelijke dingen meenemen: binnenbandje, bandenlichters, pompje. Als je een zenuwlijer bent kun je ook twee binnenbandjes meenemen. Ik heb er wel eens twee nodig gehad in een ritje van amper twee uur Bij het verwisselen van een binnenband is het raadzaam om het gaatje op te sporen en te kijken of er niet nodig iets in de buitenband steekt. Is ook zo lullig als je net je band verwisseld hebt en de aanvankelijke boosdoener opnieuw toeslaat Het is ook wel handig om nog wat noodplakkers mee te nemen (bijv. van Park Tool).
Bedenk wel dat racebandjes vooral snel lekrijden als ze niet hard genoeg opgepompt zijn, en de 8 bar die je in een raceband doet kun je met de meeste handpompjes niet voor elkaar krijgen. Een pompje met een CO2 patroon erin is dan wel handig. Eerst met de hand oppompen tot de band goed gevuld is, een bar of 4-5. Laatste beetje met je CO2.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:01 schreef Colplay het volgende:
[..]
Thnks voor de tips. Van de week maar eens een starterspakket halen dan
Oke, zal hier ook naar kijken. Is dit allemaal bij Halfords te verkrijgen of niet? Zijn er anders goede suggesties voor Rotterdam en omgeving?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bedenk wel dat racebandjes vooral snel lekrijden als ze niet hard genoeg opgepompt zijn, en de 8 bar die je in een raceband doet kun je met de meeste handpompjes niet voor elkaar krijgen. Een pompje met een CO2 patroon erin is dan wel handig. Eerst met de hand oppompen tot de band goed gevuld is, een bar of 4-5. Laatste beetje met je CO2.
barbieri maakt redelijk goeie pompjes die niet al te duur zijn.
http://www.bikesandparts.nl/fietspomp.php
Ik heb zelf die 3-in-1 visionair, en da's een prima ding.
halfords richt zich meer op de stadsfietser, dus ik denk niet dat die hogedruk pompjes hebben. Een goeie gespecialiseerde fietsenwinkel wel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:43 schreef Colplay het volgende:
[..]
Oke, zal hier ook naar kijken. Is dit allemaal bij Halfords te verkrijgen of niet? Zijn er anders goede suggesties voor Rotterdam en omgeving?
Een tijd terug heb ik ze wel zien liggen dacht ik. Van SKS. Weet niet of ze racebinnenbandjes hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
halfords richt zich meer op de stadsfietser, dus ik denk niet dat die hogedruk pompjes hebben. Een goeie gespecialiseerde fietsenwinkel wel.
8 bar haal je makkelijk? Geloof ik niet hoor.. met die van mij kom ik niet verder dan een bar of 5.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.
Heb je dezelfde? Ik heb het niet gemeten maar gewoon geschat door eerst met de grote pomp (met metertje) tot 8 bar op te pompen en daarna met het kleine pompje net zolang totdat de band even hard aanvoelde. De fabrikant claimt trouwens 11 bar....quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
8 bar haal je makkelijk? Geloof ik niet hoor.. met die van mij kom ik niet verder dan een bar of 5.
Neem altijd binnenbandjes mee omdat plakken bij mij bizar lang duurt. Ik heb overigens een vergelijkbaar pompje van Topeak. Niet de PocketRocket DX, maar de 'gewone' PocketRocket. Ze claimen zelfs 11 bar te kunnen pompen, maar dat neem ik met een flinke korrel zout. Maar 7-8 bar moet zeker lukken ja.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef SeLang het volgende:
Ik heb NOOIT een binnenband bij me Hoe groot is de kans dat zo'n ding echt scheurt? Het is mij nog nooit gebeurd. Ik neem natuurlijk wel bandenplakspul mee en een pompje.
Kwa pompje heb ik altijd deze aan m'n fiets hangen:
[ afbeelding ]
Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.
Ja heb dezelfde. Heb de druk gemeten met mijn Rennkompressor (en gecorrigeerd voor het drukverlies door vullen van de slang).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Heb je dezelfde? Ik heb het niet gemeten maar gewoon geschat door eerst met de grote pomp (met metertje) tot 8 bar op te pompen en daarna met het kleine pompje net zolang totdat de band even hard aanvoelde. De fabrikant claimt trouwens 11 bar....
Zie hier: http://www.topeak.com/products/Mini-Pumps/PocketRocketDX
Langer geeft je theoretisch inderdaad geen hogere druk, maar (mijn) praktijkervaring is dat als het pompje erg kort is dat je dan zo'n beetje aan het einde van de slag zit op het moment dat je net genoeg druk hebt opgebouwd om daadwerkelijk lucht in de band te laten lopen. Pompen gaat dan dus nauwelijks.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:22 schreef eentwee het volgende:
Een lange pomp is inderdaad handiger als je minder vaak wilt pompen, maar daar krijg je je band niet per definitie harder mee.
Mja, toen ik in de duinen laatst stond te plakken waren er toch ook 2 die stopten om even te vragen of alles ok was.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:18 schreef el_salvador het volgende:
als je in spanje trouwens lek rijdt stopt echt _IEDEREEN_ om te vragen of je wat nodig hebt, een pomp, binnenband, of om je gewoon te helpen met vervangen. stond ik in het begin enorm van te kijken, en het heeft me ook al eens thuisgebracht toen ik door m'n binnenbanden heen was. in nederland (althans hier in de randstad) gebeurt dat eigenlijk bijna nooit, waarom? in het zuiden is dat anders toch? ik vroeg laatst aan iemand die lek reed ook of ie hulp nodig had, en die keek me maar raar aan. beetje meer solidariteit onder fietsers mag wel, net als motorrijders onderling ofzo.
en ja salvadort heeft altijd minimaal 2 binnenbanden bij zich, in nederland overbodig, maar in spanje al een keertje gehad dat ik idd 2x lek reed op een rit. mijn pomp is van de lidl
In Nederland heeft mijn vader dat ook gehad toen we samen anderhalf uur fietsten een paar weken terug. Ik had een binnenband mee, hij niet. Dus toen hij de tweede keer lek reed stonden we met zijn setje toch nog te plakken. Dat is alleen vaak veel meer gedoe dan even een nieuwe binnenband erin. Daarom heb ik nu toch twee banden mee voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:18 schreef el_salvador het volgende:
en ja salvadort heeft altijd minimaal 2 binnenbanden bij zich, in nederland overbodig, maar in spanje al een keertje gehad dat ik idd 2x lek reed op een rit. mijn pomp is van de lidl
Je kunt ze makkelijk zelf maken van een oude binnenbandquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:36 schreef marcodej het volgende:
Iemand een idee waar die rubberen ringetjes te krijgen zijn?
Goeie tip, maar ik ben niet zo'n knutselaar. Als ik eens lek rijdt moet ik dus niet vergeten het bandje te bewaren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:22 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Je kunt ze makkelijk zelf maken van een oude binnenband
Ik heb altijd 2 binnenbandjes bij me en lekke banden mik ik meteen weg.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef SeLang het volgende:
Ik heb NOOIT een binnenband bij me Hoe groot is de kans dat zo'n ding echt scheurt? Het is mij nog nooit gebeurd. Ik neem natuurlijk wel bandenplakspul mee en een pompje.
Kwa pompje heb ik altijd deze aan m'n fiets hangen:
[ afbeelding ]
Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.
5 jaar oude picca, maar you get the point...
[ afbeelding ]
CO2 had ik vroeger mee maar dat was toch niet ideaal. Je moet dan meerdere patronen meenemen en als er iets niet goed gaat en je bent door je patronen heen dan sta je daar . Eén keer gebeurd en daarna maar gewoon een goed pompje gekocht (die hierboven dus).
Wat is een kneus?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met opzet een relatief kort ritje rustig aan gedaan. De 90+ km van zondag zaten duidelijk nog in de benen. Heb vrij vroeg de groep laten gaan, de benen stilgehouden en me op laten vissen door de laatste groep. Daar rustig gereden, maar dit groepje ging me toch te langzaam. Dus heb toen maar het kopwerk tegen de wind in op me genomen. Maar zonder echt gekke dingen te doen loste ik ze al, dus dit bleek echt het 'kneuzen'groepje te zijn. Toen maar samen met nog iemand wat snelheid gemaakt en kop over kop het rondje afgemaakt.
Is inderdaad niet erg aardig van mij, het staat dan ook tussen aanhalingstekens... Het waren de 'zwakke broeders' om het dan maar wat netter te zeggen. Tevreden?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:19 schreef Colnago het volgende:
[..]
Wat is een kneus?
Dat ben jij toch ook niet omdat jij moest lossen?
Laat iedereen in z'n waarde zou ik zeggen.
Neem aan dat je de Wedrenners bedoeld? Welke groep?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met opzet een relatief kort ritje rustig aan gedaan. De 90+ km van zondag zaten duidelijk nog in de benen. Heb vrij vroeg de groep laten gaan, de benen stilgehouden en me op laten vissen door de laatste groep. Daar rustig gereden, maar dit groepje ging me toch te langzaam. Dus heb toen maar het kopwerk tegen de wind in op me genomen. Maar zonder echt gekke dingen te doen loste ik ze al, dus dit bleek echt het 'kneuzen'groepje te zijn. Toen maar samen met nog iemand wat snelheid gemaakt en kop over kop het rondje afgemaakt.
Okee.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:43 schreef marcodej het volgende:
Is inderdaad niet erg aardig van mij, het staat dan ook tussen aanhalingstekens... Het waren de 'zwakke broeders' om het dan maar wat netter te zeggen. Tevreden?
Nou ja, je ging toch op kop rijden?quote:En ja, ik voelde me een kneus toen ik me liet lossen en in dat groepje terecht kwam. Heb niet lekker getraind gister.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |