quote:Op zondag 26 april 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het leek mij ook eng toen ik daar voor het eerst op de fiets stapte, maar het valt echt mee. Maar ik zal nooit beweren dat het verkeer daar net zo veilig is als in NL.
(en "jia you!" (klinkt als "djaa joow") betekent letterlijk: "voeg olie/ benzine toe!". Maar dat is gewoon een aanmoedigings kreet in het Manderijn, dus net zoiets als "zet hem op!" in het Nederlands).
Ik doe het deze week toch rustig aanquote:Op zondag 26 april 2009 15:33 schreef knep het volgende:
Helaas niet al te beste weervoorspellingen voor de komende dagen:
Als mijn rug goed hersteld wil ik vrijdag flink aan de bak. Of misschien zelfs donderdag al vertrekken voor een kort trainingskamp in de Vogezenquote:Op zondag 26 april 2009 15:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doe het deze week toch rustig aan
Beetje moe na Sardinië.
nu je pas "klinkt als" erachter hebt gezet begrijp ik wat je bedoeldequote:Op zondag 26 april 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het leek mij ook eng toen ik daar voor het eerst op de fiets stapte, maar het valt echt mee. Maar ik zal nooit beweren dat het verkeer daar net zo veilig is als in NL.
(en "jia you!" (klinkt als "djaa joow") betekent letterlijk: "voeg olie/ benzine toe!". Maar dat is gewoon een aanmoedigings kreet in het Manderijn, dus net zoiets als "zet hem op!" in het Nederlands).
quote:Op zondag 26 april 2009 13:25 schreef Andyy het volgende:
zijn hier mensen lid van Fiets.nl ?
ik heb een M-frame lens en kom er niet vanaf, misschien wilt iemand zo aardig zijn en een advertentie daar voor me plaatsen?
Het is een hobby hé: het moet wel leuk blijven.quote:Op zondag 26 april 2009 15:52 schreef SeLang het volgende:
Je kan natuurlijk ook juist gaan trainen in de regen.
Dan word je een nog hardere bikkel.
Leuk verslag had je erover geschreven!!quote:Op zondag 26 april 2009 15:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doe het deze week toch rustig aan
Beetje moe na Sardinië.
quote:Op zondag 26 april 2009 16:08 schreef cyclechick het volgende:
Wat moet ik nu doen.. dillema dillema...
ohhh grapje, heb mijn fout maar even verbeterdquote:Op zondag 26 april 2009 16:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Als het een introrit is zal het niet al te hard gaan lijkt me...
Is ook supertofquote:Op zondag 26 april 2009 16:08 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Leuk verslag had je erover geschreven!!Klinkt erg zwaar, maar ook heel tof!
Alleen klopt het nu nog steeds nietquote:Op zondag 26 april 2009 16:26 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ohhh grapje, heb mijn fout maar even verbeterd![]()
quote:Op zondag 26 april 2009 17:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Alleen klopt het nu nog steeds niet![]()
Heb helaas niet kunnen fietsen dit weekend, op een 40 minuutjes stoempwerk van vrijdagavond naHopelijk doordeweek inhalen 's avonds. Jammer dat de weersverwachtingen niet al te goed zijn.
@Wombcat: mooi verslagAltijd leuk om te lezen zulke fietsavonturen.
![]()
Dat krijg je er van hé!quote:Op zondag 26 april 2009 17:57 schreef superbient het volgende:
aiaiai, wilde vandaag 100+km eer gaan rijden, dus ik vrolijk weg om 9.10, beetje regen erbij maar das niet zo erg is het tenminste lekker rustig, maar halverwege een sneaky brug met een rooster in het midden en omdat ik een beetje wiggle op de fiets schoof me achterwiel weg, reed met handen losjes bovenop en probeerde nog te corrigeren maar helaas, pats boem. Ik draag sinds aantal jaar geen handschoentjes meer dus allebei me handen open, heup knie en elleboog viel nog wel mee, maar die handen zagen er niet zo best uit, dus toch maar de kortste route naar huis ipv de training af te maken.
Fiets was gelukkig in orde zo op het eerste gezicht, maar wel een gat in de elleboog van me italie wk varese shirt![]()
Nou morgen ff de fiets cleanen en inspecteren en ff wat losrijden op de rollen om de heup soepel te houden.
En ik ga weer handschoentjes dragen
Prima tijd dacht ik zo!quote:Op zondag 26 april 2009 19:42 schreef dutch_cyclist het volgende:
Vandaag Klimmen Banneux Klimmen
4:47h 141.1km 29.5kmh 2041hm
Nee, heb het tenue nog niet binnen.quote:Op maandag 27 april 2009 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@marcodej....zag gisteren iemand in een Wilierskoersbroek rondrijden...heb jij gisteren gefietst toevallig?
Op marktplaats worden ze 2de hands aangeboden.quote:Op maandag 27 april 2009 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het eerste jaar dat ik de tour echt volgde, was dit shirt veel vooraan...als ik hem zie hangen zal ik me moeten beheersen
[ afbeelding ]
Ik ook, maar die retroshirt kun je orgineel niet nieuw krijgen, dan zijn het replica's. En wol vind ik met dit weer nog fijner ook.quote:Op maandag 27 april 2009 14:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
heb m'n sportspullen liever nieuw...maar voor dit shirt maak ik mischien een uitzondering
mooi klassiek ding.quote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef Strooper het volgende:
Hier dan een foto van mijn 40-euro fietsje:
[ afbeelding ]
Dit weekend vierde mijn oma haar 80ste verjaardag in de buurt van Assen. Ideaal tochtje (32 km) natuurlijk om er op mijn racefiets heen te gaan en hem wat beter te leren kennen. En ik moet zeggen dat ie lekker rijdt. Alleen hij schakelt soms niet helemaal goed, maar wat wil je voor dat geld
Tof klassiek fietsjequote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef Strooper het volgende:
Hier dan een foto van mijn 40-euro fietsje:
[ afbeelding ]
Dit weekend vierde mijn oma haar 80ste verjaardag in de buurt van Assen. Ideaal tochtje (32 km) natuurlijk om er op mijn racefiets heen te gaan en hem wat beter te leren kennen. En ik moet zeggen dat ie lekker rijdt. Alleen hij schakelt soms niet helemaal goed, maar wat wil je voor dat geld
De hogeweg en ruiterberg ken ik.. maar de tankweg? waar is die? Woon pas sinds een halfjaar in deze omgeving dus nieuwe leuke klimmetjes zijn altijd leuk om te leren kennenquote:Op dinsdag 28 april 2009 07:40 schreef cyclechick het volgende:
Gister toch met de domrenners wezen fietsen en ik was bang dat het nog erger zou zijn dan vorige week (toen kon ik ze nauwelijks, of eigenlijk gewoon niet bijhouden) maar het viel mee! Scheelt ook wel dat we een speciale training hadden en bij de ruiterberg/hoogstraat allemaal oefeningen deden: tussen bidons door slalommen, over bidons heenspringen, heel hard fietsen en bidon aanpakken etc.
De tankweg moesten we op souplesse doen (mijn motoriek is vrij gebrekkig, haha ik kon niet echt een soepele beweging maken) en daarna rondje hoogstraat/ruiterberg op kracht, op het grootste blad (dat deed wel pijn aan m'n verotte beentjes).
in totaal iets van 72 km gefietst, en was helemaal vol energie en enthousiasme toen ik terugkwam
Vind ik ook, ik ga lekker hardlopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:39 schreef maartenducrot het volgende:
Vandaag dan maar een verplichte rustdag, veel te nat
Het rubber van een band is enigzins poreus, dus de lucht loopt er langzaam uit. Bij een racefiets is dat effect sterker omdat er relatief weinig lucht in die bandjes zit en ook nog onder een veel hogere druk.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:50 schreef 1517 het volgende:
Ik kan een tijdje niet fietsen ivm met een gebroken pink.
Nu kwam ik mijn fietsen vanochtend tegen en zijn beide banden van mijn race fiets leeg en de voorband van mijn atb is nog maar halfvol/halfleeg. Hoe komt dit? Er zit een autoventiel op mijn atb en een fransventiel op de racefiets.
Wat zijn mogelijke oorzaken tot 'zomaar' leeg lopen, stil staan?
Ik heb beide fietsen al meerdere maanden in bezit, wel eens een lekke band gehad maar ik weet zeker toen ik ze weg heb gezet dat ze beide nog vol met lucht zaten.
Ok, ik wist dat ze leeg liepen maar zo snel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het rubber van een band is enigzins poreus, dus de lucht loopt er langzaam uit. Bij een racefiets is dat effect sterker omdat er relatief weinig lucht in die bandjes zit en ook nog onder een veel hogere druk.
Je kunt banden minder poreus maken maar dan worden ze ook zwaarder. Vooral racebinnenbandjes zijn gemaakt op laag gewicht waardoor ze nog weer eens sneller leeglopen.
Banden lopen iets minder snel leeg als je ze oppompt met CO2, omdat die molekulen groter zijn dan N2 en O2 waar lucht voornamelijk uit bestaat. Dat betekent ook dat als je een band vers oppompt (met gewone lucht) en steeds bijpompt deze steeds iets minder snel zal leeglopen omdat de CO2 concentratie toeneemt (N2 en O2 diffunderen eerder eruit). Dit is theoretisch, ik heb dit nooit daadwerkelijk gemeten ofzo.
Btw: als banden verouderen kunnen ze natuurlijk ook meer poreus worden.
Ikzelf pomp mijn racefiets banden voor elke tocht bij (tot 7,5-8,0 bar). Na 1-2 dagen merk je al duidelijk dat er lucht uit is.
Ik heb zo een, en die gebruik ik voor beide fietsen. Kan ook verschillende soorten ventielen aan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:29 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ok, ik wist dat ze leeg liepen maar zo snel?
Hoe pomp je je banden dan op? Met een pomp waar je het aantal bar ook op kan zien? Ik zoek zo'n pomp maar dan het liefst voor beide ventiel soorten.
Mijn atb doe ik altijd bij het tankstation maar hoe pak ik dat aan met een frans ventiel
Ohquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb zo een, en die gebruik ik voor beide fietsen. Kan ook verschillende soorten ventielen aan.
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik heb deze in 2001 gekocht zonder er verstand van te hebben en hij doet het nog steeds prima.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
OhNiks speciaals dus. Ga morgen wel even langs de fietsenmaker.
Nog ergens op letten bij aanschaf van fietspomp?
Erhm.. Ik moet zeggen dat ik de route in mijn eentje niet na zou kunnen fietsen, ben echt een mongool zonder enig gevoel van richtingquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
De hogeweg en ruiterberg ken ik.. maar de tankweg? waar is die? Woon pas sinds een halfjaar in deze omgeving dus nieuwe leuke klimmetjes zijn altijd leuk om te leren kennenDus vertel... waar vind ik de tankweg??
quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Erhm.. Ik moet zeggen dat ik de route in mijn eentje niet na zou kunnen fietsen, ben echt een mongool zonder enig gevoel van richtingVolgens mij is het als je vanaf utrecht richting amersfoort gaat...? Maar echt een klim is het niet hoor, tis een klein heuveltje/viaduct wat een stuk omhoog loopt. Maar ze doen er altijd sprintjes en daar is het wel geschikt voor!
Verder heb je nog de Maarnsche (?) berg (bij Maarn, dus) en bij Amerongen de Amerongense berg. Oh en bij Austrlitz zitten ook wat klimmetjes, meer weet ik er ook niet te vinden![]()
Maar als je nou meegaat fietsen met onze meet, dan gaan we ze allemaal doen geloof ik
Dat ken ik. Zo langzamerhand beginnen de vlakkelanders te snappen wat ik bedoel als ik spreek over een 'goeddeels vlakke route'. Dat is iets dat zij toch fors heuvelend noemenquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:57 schreef SeLang het volgende:
Heheh! Jullie hebben het toch maar slecht daar in Nederland (muv Limburg) als een brug of viaduct al een 'klimmetje' heet. Als ik hier (Zuid Engeland) een echt vlakke route rij dan is dat toch nog altijd een paar honderd hoogtemeters.
Hier idem: was lekker fietsen en het zonnetje kwam ook door. Met de club vanavond weer 40+ km gereden met het uiteindelijke gemiddelde van dik 33. Voor mijn gevoel ging het harder en dat klopt ook: eerste stuk was binnendoor met veel wegopbrekingen, over bruggetjes, met een hoop draaien en keren door een woonwijk (en nog een keer verkeerd gereden dus om moeten draaien). Dus als we buitenom hadden gegaan had het gemiddelde veel hoger gelegen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:00 schreef No-P het volgende:
Toch nog op de fiets gestapt en het was nog best mooi. Lekker over de heuveltjes en tussen de weilanden door en warempel, de zon scheen ook nog eens.
ik had inderdaad de link van eentwee gezien, en daar zit alleen een viaduct over de A28 zover ik weet. Maar inderdaad.. de fietsmeet is in mijn vrije weekend, dus ik ben waarschijnlijk wel van de partij ja. Hopen dat we nog dingen tegenkomen die ik niet ken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Erhm.. Ik moet zeggen dat ik de route in mijn eentje niet na zou kunnen fietsen, ben echt een mongool zonder enig gevoel van richtingVolgens mij is het als je vanaf utrecht richting amersfoort gaat...? Maar echt een klim is het niet hoor, tis een klein heuveltje/viaduct wat een stuk omhoog loopt. Maar ze doen er altijd sprintjes en daar is het wel geschikt voor!
Verder heb je nog de Maarnsche (?) berg (bij Maarn, dus) en bij Amerongen de Amerongense berg. Oh en bij Austrlitz zitten ook wat klimmetjes, meer weet ik er ook niet te vinden![]()
Maar als je nou meegaat fietsen met onze meet, dan gaan we ze allemaal doen geloof ik
Dat er SKS rennradkompressor of Zefal op staat, want dat zijn gewoon de bestequote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
OhNiks speciaals dus. Ga morgen wel even langs de fietsenmaker.
Nog ergens op letten bij aanschaf van fietspomp?
1200 watt, moet je wel een flinke sprint trekken en dat dan 5 minquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat er SKS rennradkompressor of Zefal op staat, want dat zijn gewoon de beste
[ afbeelding ]
Wat een kloteweer vandaagik heb onderweg op de fiets een nieuwe uitvinding bedacht; de Shoe Dryer, op basis van 2 1200 watt haardrogers binnen 5 min droge schoenen
¨quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:59 schreef superbient het volgende:
[..]
1200 watt, moet je wel een flinke sprint trekken en dat dan 5 min
Ow wat ziet dat er heerlijk Nederlands uitquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:42 schreef marcodej het volgende:
Sfeerfotootje van de rit van vanavond (ik ben overigens degene in Caisse-shirt).
[ afbeelding ]
Welke afstand heb je in gedachten? Weer lijkt lekker te worden, dus ik wil m ook wel doen. Lekker dichtbij ook nog. Weet niet of je een fietsmaatje hebt, maar zoals het er nu uitziet moet ik alleen op padquote:Op woensdag 29 april 2009 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mischien vanavond weeer even, ik heb nou een week niet gefietsts door een bijholteontsteking, maar wil nog wel 3 mei de Batavus Rijn-Linge tocht doen in Driebergen dus er moet getrained worden!
Hoere hooikoorts en de bijverschijnselen
Da's mooi, met zn tweeën is het alweer gezelliger dan in je eentje.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Na deze week zonder trainen zat ik aan de 70 km te denken, en lijkt me gaaf samen te doen.![]()
Als je voor de 90 km gaat wil ik het ook wel proberen, maar dan gaat het wel langer duren dan jij aan zou kunnen denk ik![]()
Heb tot nu toe op m'n mountainbike gereden, ga morgen de racefiets eens oppoetsen.
Zien of ie het eigenlijk nog wel doet...
Dat is juist heel goed met trainen want dan blijven je benen warmquote:Op woensdag 29 april 2009 14:38 schreef koeii het volgende:
Lange broek en korte mouwen, blijf het een rare combi vinden
Ik heb afgelopen Zondag de ronde van Noord-Holland gefietst, en ik haalde alle Veltec renners die ik heb gezien alleen maar in... En dat terwijl ik zelf eigenlijk best slecht reed.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:34 schreef Asics-DS het volgende:
Oeh wauw, dat is een tijd geleden dat ik hier ben geweest.
Kleine update: inmiddels trots Veltec-teamlid en Belofterenner.
Leuk, dit topic ga ik weer volgen
Leuk bultje die Stockeu:![]()
[ afbeelding ]
Aankomende zondag een killerwedstrijd in Voerendaal en morgen even een kermiskoersje knallen
Jawel, net zoals iedereen in een Rabobank shirt bij de Rabo wielerploeg rijdtquote:Op woensdag 29 april 2009 18:46 schreef twisteddlogic het volgende:
Niet iedereen in die shirts rijd voor de ploeg?
quote:Op woensdag 29 april 2009 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jawel, net zoals iedereen in een Rabobank shirt bij de Rabo wielerploeg rijdtWat denk je zelf sukkel!
Wij zaten dit weekend in de Ardennen, dus dat waren wij niet in elk gevalquote:Op woensdag 29 april 2009 18:56 schreef twisteddlogic het volgende:
Ach bij de onbekende kleine ploegjes zie je niet vaak mensen in die shirts rijden, helemaal niet in groepen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |