Game on.quote:British Rail Class 158 Express Sprinter is a diesel multiple unit (DMU) train, built for British Rail between 1989 and 1992 by BREL at their Derby Works. They were built to replace elderly 'heritage' DMUs and locomotive-hauled passenger trains. Class 159 trains are almost identical to Class 158s having been converted from Class 158 to Class 159 in two batches.
Het ziet er inderdaad vrij apart uitquote:
quote:Op woensdag 22 april 2009 14:45 schreef James1988 het volgende:
Engels treinentopic zo te zien?
Die ken je toch wel uit je hoofd zo langzamerhand?quote:
Nee hoor, Wo ist der Bahnhof?quote:
Hmm, dan toch liever een vogelbekdier...quote:
Bij de opening van de Betuweroute hebben er ook veel verschillende loctypes voor de eerste trein gezeten.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:00 schreef dennistd het volgende:
Deze trein doet mee voor het record 'hoe veel verschillende locs kunnen er voor een trein':
[ afbeelding ]
Die foto doet me denken aan het ACTS filmpje van Flesquote:Op woensdag 22 april 2009 15:00 schreef dennistd het volgende:
Deze trein doet mee voor het record 'hoe veel verschillende locs kunnen er voor een trein':
[ afbeelding ]
Deze is ook mooi ja!quote:Op woensdag 22 april 2009 15:20 schreef Ireyon het volgende:
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub![]()
Ik begin wel:
[ afbeelding ]
quote:Onderzoek Lightrailverbinding Amersfoort-Rhenen
De provincie Utrecht voert een nieuw onderzoek uit naar de haalbaarheid van een lightrailverbinding tussen Amersfoort en Veenendaal/Rhenen. Gedeputeerde Staten hebben hierover een startnotitie vastgesteld.
De nieuwe studie gaat uit van de oude spoorlijn die nu op dit traject ligt. Het onderzoek gaat uit van een exploitatie op basis van vier treinen per uur rijden. Verder houdt het rekening met nieuwe haltes in Leusden en Woudenberg/Scherpenzeel.
Bureau DHV heeft in 2008 onderzoek gedaan naar de vervoerwaarde van deze lijn. Op de resultaten van deze studie wordt een second opinion aangevraagd. Verder besteedt de nieuwe studie extra aandacht aan de effecten van een nieuwe treinverbinding op het verkeer en (bus)vervoer, natuur en landschap, recreatie en toerisme en de economische ontwikkeling van het gebied. Het onderzoek is gereed in september 2009.
Persbericht Provincie Utrecht
sorry hebben we een welstandscommissie voor deze topicreeks?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:20 schreef Ireyon het volgende:
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub![]()
Ik zie iets staan over een falende DHCP-server. In het Frans.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:08 schreef Boschkabouter het volgende:
In station Heerlen kan de OV chipfaal niet eens meer de "Buiten gebruik" foutmelding weergeven.
[ afbeelding ]
dat is de 6703. Die vormen altijd samen een koppeltje. Onlangs gingen ze zelfs samen naar de werkplaats in Tilburgquote:Op woensdag 22 april 2009 15:24 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Loc 1251
Samen met een 6700-loc als Leeuwarden-Shuttle te Akkrum (31 juli 2008)
Lange perrons hebben ze daar in Japanquote:Op woensdag 22 april 2009 15:20 schreef Ireyon het volgende:
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub![]()
Ik begin wel:
[ afbeelding ]
Zelfs de tekst "buiten" klopt niet. Ding staat duidelijk "binnen"quote:Op woensdag 22 april 2009 15:08 schreef Boschkabouter het volgende:
In station Heerlen kan de OV chipfaal niet eens meer de "Buiten gebruik" foutmelding weergeven.
[ afbeelding ]
ik heb het even opgezocht, maar het is toch echt de 6705 volgens de spots op somdaquote:Op woensdag 22 april 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is de 6703. Die vormen altijd samen een koppeltje. Onlangs gingen ze zelfs samen naar de werkplaats in Tilburg
'k Kwam laatst nog dit (ruim 2 jaar geleden geüploadquote:Op woensdag 22 april 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lange perrons hebben ze daar in Japandie sets zijn gewoon zonder gekheid 8 of 16 bakken lang telkens
Iig hebben die paaltjes exact het zelfde euvel als de kaartautomaten: Bij volle zon erop worden de schermpjes zwart, gisteren gezien op Horst... Bij beide apparatenquote:Op woensdag 22 april 2009 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs de tekst "buiten" klopt niet. Ding staat duidelijk "binnen"
Vet hipquote:
Waar lees jij dat ie geband werd? In Forum banmeldtopic. staat ie niet in ieder geval.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom werd Duvel nou geband? Doodsverwensing richting de gozers in de filmpjes die ik postte?
Dat die conducteur zijn pet niet verliest @ 4.06.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Kwam laatst nog dit (ruim 2 jaar geleden geüpload) filmpje tegen;
Vanaf 3:38.. Die snelheidDie lengte
OMG, Fles vind mijn geposte trein geilquote:Op woensdag 22 april 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet hip![]()
Koppelbaar![]()
Botsveiligheid is ook goed naar gekeken
WTF? Ben ik geband?quote:Op woensdag 22 april 2009 21:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom werd Duvel nou geband? Doodsverwensing richting de gozers in de filmpjes die ik postte?
eoa naabquote:Op woensdag 22 april 2009 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Ben ik geband?
Test...test...
Nope.
Weet je dat niet dan?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Ben ik geband?
Test...test...
Nope.
Geeft niet.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Ow wacht
Treintopic 157 Dag ICK
Nu begrijp ik er niks van.
quote:Op woensdag 22 april 2009 23:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geeft niet.
[ afbeelding ]
Eet smakelijk.
Hogesnelheidsnachttreinen FTW!quote:Das Hochgeschwindigkeitsnetz ist inzwischen so eng geknüpft, daß es such zukünftig auf bestimmten Routen lohnen wird, eine entsprechende Verbindung über Nacht mit angepasster Ausstattung auf dem Weg zu bringen.
April 2005 - Bron
Ik zie niks, of rijdt de boel alweer?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wedden dat er zo een melding komt dat er een defecte trein bij rotterdam noord staat? Ik zit erin
Het zuidwesten hangt lekker in de prijzen? Rotterdam Noord, Etten-Leur EN Oisterwijk?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding tussen Rsd en Bd, volgens mij met een goederentrein.
Dan ben je zeker wel dood ja
Ik denk dat het bij elke trein wel zo isquote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding tussen Rsd en Bd, volgens mij met een goederentrein.
Dan ben je zeker wel dood ja
Volgens mij wel ja, gaat weer lekker in die omstrekenquote:Op donderdag 23 april 2009 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zuidwesten hangt lekker in de prijzen? Rotterdam Noord, Etten-Leur EN Oisterwijk?
Na 25 minuten weggereden zonder reizigers met een hoop treintjes erachteraan dus het viel meequote:Op donderdag 23 april 2009 15:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie niks, of rijdt de boel alweer?
Dat scheelt dan!quote:Op donderdag 23 april 2009 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Na 25 minuten weggereden zonder reizigers met een hoop treintjes erachteraan dus het viel mee
Het hele stuk Amersfoort-Barneveld aansluiting is dus linkerspoor gereden?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:29 schreef daanski82 het volgende:
ik vraag me af of de NS dit nu altijd gaat doen omdat je namelijk bij barneveld met de blauwe vallei lijn zit.
Ik hoop dat het waar is.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
Het laatste gerucht: AnsaldoBreda bijna failliet, NS Hispeed heeft geannuleerd en Siemens levert nog dit najaar ICE-3M's voor de HSL-zuid.
Ja, kwam elders ook langs. Daar reageerde ik met:quote:Op donderdag 23 april 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
Het laatste gerucht: AnsaldoBreda bijna failliet, NS Hispeed heeft geannuleerd en Siemens levert nog dit najaar ICE-3M's voor de HSL-zuid.
klinkt leuk natuurlijk, maar laten we niet te vroeg de vlag uithangen.quote:
Al het aanbetaalde geld (ik weet niet hoeveel dat is) is dan weg idd. Maar gezien het ontbreken van een ontsnappingsclausule is een faillissement van AnsaldoKuttekoppenogwat de enige kans voor HSA om er onderuit te komen. Welke debiel op zo'n manier met een paar miljard belastinggeld omgaat mag ook wel tegen de muur van mij, maar dat is een ander verhaal. en uiteindelijk is de Velaro natuurlijk de Opgelegde keuze, want allang gehomologeerd in zowel NL, B als F, bewezen techniek, binnen afzienbare tijd te leveren, en bovendien veel sneller (330 vs 250). laten we gewoon ophouden met het NOG langer weggooien van belastinggeld in eoa quasi hip prestigeprojectje. Dat doe je maar in Botswana of zo.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:25 schreef Guard het volgende:
Dan maar "zomaar" even wat ander materieel aanschaffen, dat zou me bijzonder verbazen.
helemaal eensch, laten we eens ophouden met geld te gooien. Als er dan toch met geld gegooid moet worden, prima, maar dan wel mijn kant op.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laten we gewoon ophouden met het NOG langer weggooien van belastinggeld in eoa quasi hip prestigeprojectje.
Hij is een redelijke insider in het spoorwereldje, dus ik ben benieuwd.quote:Flauwekul; eerste stel is (eindelijk) onderweg naar Nederland. De rest van de fata morgana op die kutsites is ook gebaseerd op de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Dat blijkt uit wat?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef James1988 het volgende:
Luccus meldt op GoT:
Hij is een redelijke insider in het spoorwereldje,
Kun je veel beter de FLIRT nemen. Die is meer voor dat werk gemaakt dan de GTWquote:Op vrijdag 24 april 2009 00:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die GTW'z zijn er toch plenty van? Koppel gewoon 4 3ledige GTW'stjes aan elkaar, turbopowerpack ertussen en gaan op die HSL-zuid
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef
Ik hoop overigens dat het waar is... als eind 2009 de eerste zuurstokvelaro op de HSL-Zuid zou karren, zou natuurlijk tof zijn. Komt er nog eens wat HSL-materieel wat niet foeilelijk is, in Breda
Eh ik volg het niet?quote:[b]Op vrijdag 24 april 2009 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop natuurlijk dat hij ongelijk heeft, een Velaro in zuurstokkleuren is veel toffer dan zo'n opengewerkte stofzuiger.
Dat is ook een mogelijkheid. Normaliter kunnen de FLIRT's 140 of 160 km/h, maar de NSB had voertuigen besteld die opgewaardeerd werden naar 200 km/h.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je veel beter de FLIRT nemen. Die is meer voor dat werk gemaakt dan de GTW
Ik hoop dat het gerucht waar is, en dat Luccus ongelijk heeft. Dan klopt wat ik schrijf toch?quote:
Bij de IRM heb je dat ook als je tijdens het openen aan de deuren begint te duwen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:42 schreef Peterselieman het volgende:
Zat gister in GTW'tje 10307 waarvan een deurtje niet te lang open wilde blijven. De betreffende deur sloot gewoon op het moment dat er nog reizigers aan het in- en uitstappen waren. Sensor een beetje defect?
Dit zijn deuren vergelijkbaar met SGMm en SLT die automatisch sluiten als er zoveel seconden niemand in de buurt is geweest.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de IRM heb je dat ook als je tijdens het openen aan de deuren begint te duwen.
Ik begrijp het, ik sneed een verkeerd onderwerp aan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit zijn deuren vergelijkbaar met SGMm en SLT die automatisch sluiten als er zoveel seconden niemand in de buurt is geweest.
Ik hoop ook dat het waar is, maar de HSL kennende kan zelfs de ICE lelijk gemaakt worden.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef James1988 het volgende:
Luccus meldt op GoT:
[..]
Ik hoop overigens dat het waar is... als eind 2009 de eerste zuurstokvelaro op de HSL-Zuid zou karren, zou natuurlijk tof zijn. Komt er nog eens wat HSL-materieel wat niet foeilelijk is, in Breda
Die snelheid kan wel kloppen. Die temperatuur kan zelfs in Fahrenheit niet kloppen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:56 schreef knars het volgende:
vanochtend voor het eerst een ritje in de SLT gemaakt. Beviel me prima, al vertrouw ik de informatie op de schermen nog niet zo. Met 142 km/h door de bocht onder de flyover bij Harmelen, terwijl de binnentempeartuur 127 graden Celsius was...
Ik stond laatst iets te vroeg op Gd en besloot toen ook de SLT te nemen. Het ging best, maar vanaf mijn plek geen zicht op de schermen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:21 schreef knars het volgende:
En wat die temperatuur betreft; stiekem is die SLeT best wel een geil treintje. Maar zo warm werd ik er nou ook weer niet van.
Ja, krijg je dat weer. Het werkt niet, van die open wanden.quote:Jammer trouwens dat de machinist geen zin had in pottenkijkers en de cabine dus van binnenuit gebliondeerd had, ik had wel graag over z'n schouder meegekeken.
Ik moet zeggen dat ik dat nu niet echt mooi vind...quote:
Het is het soort vale geel dat je ook op DD-AR vindt...quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat nu niet echt mooi vind...
Volgens Prorail.nl. Daaruit mogen we concluderen dat de kippenlijnsmurf het wel gewoon doet, neem ik aanquote:Brandweer Apeldoorn-Stroe
Tussen Apeldoorn en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de brandweer rijden er tussen Apeldoorn en Amersfoort geen treinen.oorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
Prognose:
*onbekend.
'Op last van de brandweer' is niet van de TDL. Gisteren ook gehad tussen Venray en Venlo, toen was bij DSM ergens een wolk giftig gas ontsnapt. Kan me voorstellen dat hier ook zo iets is, dat kan natuurlijk alle kanten op drijven dan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Duvel het volgende:
De aftakking bij Barneveld ligt voor Stroe als ik me niet vergis. Dus. Toch? Maar misschien dat sommige treindienstleiders zo panieken dat ze gewoon alles platleggen?
Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
'Op last van de brandweer' is niet van de TDL.
Maar iets kleins is het dus nietquote:Volgens de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland zijn momenteel circa dertig brandweervoertuigen uit Apeldoorn en wijde omgeving ingezet om de brand te blussen. ''De omvang is op dit moment onbekend'', aldus een woordvoerder.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen.
prorail.nlquote:Brandweer Apeldoorn-Stroe
De brandweer heeft de sporen weer vrijgegeven tussen Apeldoorn en Amersfoort.
Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Amersfoort wordt geleidelijk hervat.
quote:NS'ers zelf op de bus
door Nahrin Aslan. vrijdag 24 april 2009 | 17:14 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 april 2009 | 17:16
Tekstgrootte
ZUTPHEN - De NS gaat eigen personeel opleiden tot buschauffeur. Zij kunnen bij vertragingen, storingen en calamiteiten ingezet worden om gestrande reizigers te vervoeren.
De nieuwe regeling gaat per 1 juli in. Het experiment moet volgens woordvoerster Corien Koetsier tijdwinst boeken.
De NS huurt de bussen van Syntus. De voertuigen worden volgens de NS-woordvoerster in Zutphen en Hengelo (O) ondergebracht. De NS heeft daar goed overzicht op de diverse lijnen.
De buschauffeurs kunnen straks bij vertragingen, storingen en calamiteiten vanaf Zutphen en Hengelo ingezet worden in het gebied van de Stedendriehoek, Arnhem, Amersfoort en Zwolle.
Nu vertrekken de bussen nog vanaf verschillende plekken in Nederland naar de stations waar dat nodig is. "Het duurt gemiddeld anderhalf uur voordat er een bus kan rijden op plekken waar een calamiteit is ontstaan. Wij willen die wachttijd terugbrengen naar een half uur door zelf over rijdend personeel te beschikken", zegt Koetsier.
"Als blijkt dat ons nieuwe plan goed werkt dan gaan we misschien wel op meer plekken in Nederland bussen en ons eigen personeel inzetten", aldus Koetsier.
Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel bussen de NS gaat huren en in Zutphen en Hengelo stationeert.
omdat ze toch ergens heen moesten met dat dingquote:Op zaterdag 25 april 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee cool, wist ik niet. Maar waarom Zandvoort dan?
Nice picturequote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Leuk plaatjequote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen.quote:
Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekostquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef James1988 het volgende:
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo. Maarja, ik ben geen directeur van de Belgische spoorwegen (helaas niet, anders zou het er wel anders aan toegaan dan nu)
De Belgische Tuarussen gaan er wel anders uit zien:quote:Taurus vind ik ook erg mooi, en daarna de 189 en Traxx
Als je ¤6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekost
Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno...quote:
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je ¤6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja.
[..]
Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno...
Nou ja, hij wordt er iig niet NOG lelijker vanquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Kon slechter idd Zugquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:04 schreef De_Hertog het volgende:
Zug, schitterend! De Mittelrhein, een van mijn favoriete stukken. Kijk uit naar de rets!
Coolquote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat nog heel erg meevalt hoor. Een loc met slechts enkele rijtuigen kan best even snel zijn als een sprinter...quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef James1988 het volgende:
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo.
Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Ik moet zeggen dat ik de NMBS wel een mooie stijl vind hebben. En anders was de zijkant een geheel lichtgrijs vlak geweest, in Verkehrsrot kan dat nog wel maar met zo'n lichte kleur lijkt me dat ook prima.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken.
De NMBS slaat een beetje door, vind ik... één kleurstelling en consequent logo's zou genoeg moeten zijn.
Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier Alstom 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen.
Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een metrostel, ditmaal van een andere lijn (M1, dacht ik)
Klopt, maar op zo'n beetje iedere andere trein heb je andere kleuren. Op de oude stoptreinen is het geel/lichtblauw, de Buffels zijn alleen geel, de sprinters en de SLTs zijn die vlaflip-kleuren.. Bij de NMBS hebben ze zelfs (een deel ?) van die oude Klassiekers nog overgeschilderd.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het kleurenschema van de NS wel mooi, lekker fel geel (zeker bij de nieuwe VIRMs, je hebt bijna een zonnebril nodig), met daarop een mooi blauw kleurenspel en een NS-logo.
De RER is helemaal leuk, die hebben namen. Dan heb je dus treinen als GOTA, ROMI en NORA. De eerste letter geeft de bestemming aan, de tweede het soort trein, en de andere twee zijn om de naam uitspreekbaar te maken. (Dacht ik?)quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.
Dank jequote:Leuke foto's trouwens
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRMquote:
quote:Names of Services
RER trains do not display the name of the destination station, but instead display a "nom de mission" or "name of service." These are, literally, names used to designate (and distinguish) individual services ("runs"), and are accompanied by a two-digit number.
The first letter corresponds to the destination station (gare d'arrivée):
* B = La Défense
* D = Noisy-le-Grand Mont d'Est
* N = Boissy-St-Léger
* O = Torcy
* Q = Marne-la-Vallée - Chessy
* R = La Varenne-Chennevières
* T = Poissy
* U = Cergy - Le Haut
* W = No Passengers (Train vide, "Empty Train")
* X = Le Vésinet - Le Pecq
* Y = Rueil-Malmaison
* Z = Saint-Germain-en-Laye
(The letter "W" is used to represent the two letters "v" in vide voyageurs, "empty of passengers.)
The second letter corresponds to the stations served. The letter "E" indicates a train calling at all stations (omnibus, only on the route Saint-Germain-in-Laye - Boissy-St-Léger).
The third and fourth letters are used to form a pronounceable name. These letters are changed when the service number (from 01 to 99 eastward, from 02 to 98 westward) reaches the maximum. Therefore, two services with the first two letters identical serve the same station, e.g. ZEUS and ZEMA (local trains with destination Saint-Germain-en-Laye, or NELY, NEGE and NEMO (local trains with destination Boissy-Saint-Léger. The letters ZZ generally indicate that the established service pattern was changed for an unspecified reason, generally a technical problem which disrupted operations.
Maar als jij geen reservering had, mocht je niet eens mee. Wat er dan gelukkig aan is dat je er een hadquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar ochquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord danquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.
Het is wél verplicht. Maar je kan moeilijk iemand eruitzetten met 300 km/h (ok, het kan wel, maar klantvriendelijk is het niet).quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan
Die locs zijn in ieder geval nog steeds niet winterbestendig. Meestal worden de gestrande 13-locs opgehaald door 27-locs.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?
Roemenië verbaast me niets. Daar gebeuren wel vaker rare dingen (en dan heb ik het niet over voetbal).quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Da's een eind omrijdenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in De Panne geraakt.
Waar slaat dat dan weer op?quote:Op zondag 26 april 2009 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten
Nee, Luik-Ans behoort tot het oude spoornetwerk, Leuven-Ans werkt met een andere spanning.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's een eind omrijden![]()
Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet.....
Comfortabel wel, maar van de snelheid moet je het niet hebben. Keulen-Frankfurt en Bussel-Parijs uitgezonderd.quote:Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl
Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Ze zitten water beter, en stopcontact naast je bij sommige plekkenquote:Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl
Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Oke, kan trouwens ook van mijn stationnetje direct naar Deventer (moet in NL dus wel overstappen).. dus totale reis is slechts kwartier langer zelfs. Kan opzich half uur korter, maar overstaptijd is maar 2 min dan op Deventer, en hoewel het op hetzelfde parron is, heb je altijd kans dat je 5 minuten vertraging hebt. Altijd zo jammerlijk als het niet lekker aansluit!quote:Op zondag 26 april 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima
Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis.quote:Op zondag 26 april 2009 08:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus als je die trein mist, heb je wel een probleem.
Of je verschanst je in de BordBistro natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2009 12:06 schreef James1988 het volgende:
Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis.
Dat heeft NS allang voorgesteld. Eind 2010 moet de eerste DDAR in VIRM-look klaar zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt,
Gebeurt wel vaker daarquote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Dank je. Ik heb het op tv ook al gezien hoor, wilde gewoon weten of iemand van hier toevallig nog langs het spoor was gaan staanquote:Op zondag 26 april 2009 19:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Bedankt voor de fijne reacties allemaal!
@ De Hertog: zie hier en hier
Zou iemand mij willen uitleggen waarom dat ding tussen ogenschijnlijk willekeurige goederenwagons is gekoppeld?quote:Op zondag 26 april 2009 19:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Bedankt voor de fijne reacties allemaal!
@ De Hertog: zie hier en hier
Die zullen wel dienen als remwagens, meestal zit de remleiding van een treinstel niet doorverbonden als er een loc voor hangt.quote:Op zondag 26 april 2009 19:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zou iemand mij willen uitleggen waarom dat ding tussen ogenschijnlijk willekeurige goederenwagons is gekoppeld?
Dat idd. Dat is gebruikelijk bij overbrengingsritten van museummatquote:Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef dennistd het volgende:
Die zullen wel dienen als remwagens, meestal zit de remleiding van een treinstel niet doorverbonden als er een loc voor hangt.
je hebt mensen die zich verbazen over elk klavertje-drie hequote:Op zondag 26 april 2009 20:14 schreef Jeroen_L het volgende:
was ie hardop (hij was alleen) het aantal wagons van een goederentrein aan het tellen.
Oeh, de DE3 27 is teruggekeerd in het spoorwegmuseum. Teruggebracht door Museumloc 2225quote:Op zondag 26 april 2009 22:28 schreef bork het volgende:
Ik was vandaag in Groningen (in een Hondekop)en daar stonden me toch 2 rare treinen, kennen jullie die?
[ afbeelding ]
was je erbij ?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:11 schreef Sj0rSz het volgende:
Hoppaaa, de derde springer in een maand tijd in Oisterwijk.
Vannacht was het weer raak
Geen ideequote:Op zondag 26 april 2009 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://gallery.alexvanherwijnen.nl/d/6640-1/CIMG3085.JPG
Chatelet les Halles als ik me niet vergis?
Dat laatste is gelukt, bedankt voor je interessante reportage!quote:Op zondag 26 april 2009 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Afgelopen week zijn drie dagen doorgebracht langs de linker en rechter Rheinstrecke, om precies te zijn tussen Koblenz en Mainz. De streek staat bekend om de mooie steile bergen en vooral de vele burchten en kastelen. Uitgangspunt was de Jeugdherberg in St. Goar. Gedurende de drie dagen werd per auto op diverse locaties gefotografeerd. In deze post is gegarandeerd elke foto op een andere plek gemaakt!
Veel kijkplezier!
Stad is wel leuk!quote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef knars het volgende:
vergeef me m;n uitspraak over groninger veenklodders, want dit is best een aardig machientje. Het is nu eenmaal moeilijk om Groningen niet af te zeiken omdat het o.a. zo godsgruwelijk saai is.
Mag je met zo'n MP kaartje ook met Syntus, Veolia en dat soort verhikels mee?quote:Eegalief moet binnenkort naar Roosendaal, dus heeft een marktplaatsdagkaart gescoord. Ik zit er aan te denken die te confisceren en een gewoon retourtje zonder datum voor haar neer te leggen. Ik bedoel, kom op - wat stelt Gouda - Roosendaal vv nou voor tov Gouda - Den Haag - Eindhoven - Maastricht - Kerkrade - Nijmegen - Winterswijk - Zutphen - Hengeloooh - Pimpel - Haarlem - Rotterdam - Gouda?
Volgens de instructies mag je met NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia meequote:Op maandag 27 april 2009 08:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag je met zo'n MP kaartje ook met Syntus, Veolia en dat soort verhikels mee?
quote:Op zondag 26 april 2009 20:23 schreef Zug-Chef het volgende:
ZO kan het ook...
Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Wadloper het volgende:
Die kan je bij elk loket gratis afhalen, en ja daar zijn de loketten nog wel open!quote:Op maandag 27 april 2009 01:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Kon je niet direct een plattegrond kopen?
cliffhanger......quote:Op maandag 27 april 2009 12:17 schreef thatsme het volgende:
Het mooiste metro station in Parijs kwa stijl waar ik uit/ingestapt ben:
[ geen afbeelding ]
Wel, als je je er gaat werken en wonen, dan moet je weleens ter voorbereiding even heen en weer ehquote:Op maandag 27 april 2009 00:14 schreef knars het volgende:
DD, hoe vaak per maand ga jij eigenlijk naar Parijs? Het lijkt wel alsof je bij elke oneven treinentopic weer een Parijsreisje doet
quote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef knars het volgende:
vergeef me m;n uitspraak over groninger veenklodders, want dit is best een aardig machientje. Het is nu eenmaal moeilijk om Groningen niet af te zeiken omdat het o.a. zo godsgruwelijk saai is.
Ik ben mijn 2 kaartjes gewoon kwijtquote:Op maandag 27 april 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Gevalletje tempodwang Dennis?![]()
Ik moet er ook nog steeds 2 opmaken
Aldus Luccus op GoT.quote:Het eerste V250-stel dat komt is een paar uur geleden vertrokken uit Velim en wordt vannacht aan de grens en op de Meer verwacht. Goed, kan dat gespring hier ook weer achterwege blijven.
Gevonden in de lectuurbak op het toiletquote:Op maandag 27 april 2009 16:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ben mijn 2 kaartjes gewoon kwijt
quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gevonden in de lectuurbak op het toilet
Dat zal ik zeker doen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:22 schreef Socios het volgende:
Post t.z.t. even je reisschema. Altijd interessant.
Zoiets. Nieuwe gedrochten hoeven we hier in Nederland niet op het spoorquote:Op maandag 27 april 2009 17:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Luccus op GoT.
Nu maar hopen dat 't ding nog voor de grens door z'n assen zakt ofzo...
Of dat ie onderweg finaal total loss crasht op de laatste DSB-IC4 die ze nog nodig hadden om het ultimatum te halen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:37 schreef James1988 het volgende:
Nu maar hopen dat 't ding nog voor de grens door z'n assen zakt ofzo...
http://gathering.tweakers(...)ge/31861756#31861756quote:
quote:Luccus schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:08:
Het eerste V250-stel dat komt is een paar uur geleden vertrokken uit Velim en wordt vannacht aan de grens en op de Meer verwacht. Goed, kan dat gespring hier ook weer achterwege blijven. Tractie: Gay2000.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op maandag 27 april 2009 20:13 schreef dennistd het volgende:
je moet wel een bepaald aantal posts op GoT hebben om het te kunnen lezen...
GoT is eigenlijk een computerforum natuurlijk he, dit is een extra iets voor vaste bezoekers zeg maarquote:
Aldus broek53 op somdaquote:Het transport, door TXL, komt via Emmerich, waar de Rurtalbahn het over zou moeten nemen. Oorspronkelijke aankomsttijd rond 2 uur vannacht, maar dat zal dus wel later worden.
mja, 2.00u gepland en 3,5 uur vertraging, dus wacht nog maar ffquote:Op maandag 27 april 2009 21:33 schreef Palmboom313 het volgende:
Nou ik ga dus zo maar even naar zevenaar
quote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, 2.00u gepland en 3,5 uur vertraging, dus wacht nog maar ff
Na ja, aggemar leut hetquote:jedoch hatte sie eine kuriose Überführung am Haken. und zwar einen komischen triebzug in weiss+ros+rot. der hatte als Aufschrift "Ansaldo Breda"
broek53 op somda verteld over een locwissel te Em om 2.00u, en hij heeft het vaak bij het rechte eindquote:Op maandag 27 april 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na ja, aggemar leut het
Wie weet overigens zo zeker dat hij over Zv binnenkomt?
morgenvroeg gewoon op tijd op arnhem-utrecht gaan staan en je bent de eerste die het stel met eieren bekogelt denk ikquote:Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef sander89 het volgende:
Ik gooi nog liever eieren naar de V250 dan ik er een foto van maak
Hmm ik virm rond 7:23 oostwaarts... Ik maak kans op een eitje van Sander?quote:Op maandag 27 april 2009 21:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
morgenvroeg gewoon op tijd op arnhem-utrecht gaan staan en je bent de eerste die het stel met eieren bekogelt denk ik
quote:Op maandag 27 april 2009 22:01 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor wie een ei wil gooien: BLUF!
EN ik zie graag het bewijs
Balenquote:Op maandag 27 april 2009 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen in verwerkte vorm![]()
Niet in een doosje zoals je ze in een normale supermarkt kunt kopen
foto is ook wel genoegquote:Op maandag 27 april 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BalenGeen eieren tegen de alba morgen. Eens kijken wat de tomaten kosten.
Zij kunnen er om lachen, er komt daar de komende tien jaar eentje paar jaar langs en dan zijn ze er weer van af. Wij moeten er tegen aan kijken..quote:
In Duitsland hebben ze toch veel ervaring met het tegenhouden van transporten per spoor....quote:Op maandag 27 april 2009 22:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zij kunnen er om lachen, er komt daar de komende tien jaar eentje paar jaar langs en dan zijn ze er weer van af. Wij moeten er tegen aan kijken..
Ik ga er volgende week heenquote:Op maandag 27 april 2009 23:23 schreef bork het volgende:
iew!
[ afbeelding ]
Daar hoop ik half juli om 7 uur 's ochtends aan te komen
Je ziet continu alleen de achterkant, met een koppelwagen er aan vast (voor als er kop gemaakt moet worden neem ik aan).quote:Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat ding rijd op eigen kracht door al die landen heen begrijp ik?
Met de n8trein?quote:Op maandag 27 april 2009 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ga er volgende week heenAl weet ik niet of ik het station ga bezoeken. Zeker niet als die zuurstok daar nog staat
Station:quote:Op maandag 27 april 2009 23:23 schreef bork het volgende:
iew!
[ afbeelding ]
Daar hoop ik half juli om 7 uur 's ochtends aan te komen
mmmmmquote:Op maandag 27 april 2009 23:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dresden is (weer) een erg mooie stad (geworden)
Het is in ieder geval imposant:quote:Op maandag 27 april 2009 23:54 schreef bork het volgende:
[..]
mmmmm. We hebben en super gaaf appartement midden in de oude stad, ben trouwens erg nieuwsgierig geworden naar Leipzig Hbf dat schijnt ook immens en mooi te zijn.
dresden vakantie 2009quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is in ieder geval imposant:
[ afbeelding ]
Ik ga dus niet per trein, dus ik zal er niet veel van zien. Al zal het met de nachttrein ook wel meevallen.
Waar zitten jullie precies?
Wie gaat er nog even cesium tegenaan gooien?quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdeknetter die dweilkar gaat echt deze kant op komen
quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdeknetter die dweilkar gaat echt deze kant op komen
danleejon, 10:05 AM Apr 24thquote:en waarom staan er allemaal mensen met verrekijkers langs het spoor?
quote:IJnte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:59: (GoT)
Ok, voor de mensen die een foto willen maken op nederlandse bodem: De V250 is zojuist vertrokken uit emmerich (8:10). Voor de hyperventilerende mensen alhier: Neem uw medicijnen in!
- 3 minquote:broek53 schreef Dinsdag 28 april 2009 - 09:26:25 (somda.nl)
Niet bekend, althans: de route tussen Ut en de Wgm. Verwachte aankomsttijd in Wgm is over een uur van nu.
Bronquote:Treinkaartjes worden mogelijk fors duurder
Uitgegeven: 28 april 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:56
AMSTERDAM - Treinkaartjes worden volgend jaar mogelijk een stuk duurder omdat spoorbeheerder ProRail de tarieven om over het spoor te rijden met 17 procent wil verhogen. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen maandag bekendgemaakt.
Als de stijging van de kosten met zo'n 30 miljoen euro doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5 procent extra omhoog moeten.
Volgens de NS is de prijsverhoging van ProRail ''onrechtmatig en onvoldoende onderbouwd.''
De vervoerder heeft bij de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een klacht ingediend over de extra verhoging.
Variabele kosten
''ProRail wil allerlei kosten, die voorheen niet in rekening werden gebracht, vanaf 2010 door NS laten betalen'', aldus de NS.
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.
Infrastructuur
Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.
''Twee jaar geleden hebben ze dit ook geprobeerd, maar de NMa heeft ze toen in het ongelijk gesteld. Wij denken dat we nu ook een hele sterke zaak hebben'', aldus een woordvoerder van NS.
© ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |