abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:02:52 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68379574
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.
De RER is helemaal leuk, die hebben namen. Dan heb je dus treinen als GOTA, ROMI en NORA. De eerste letter geeft de bestemming aan, de tweede het soort trein, en de andere twee zijn om de naam uitspreekbaar te maken. (Dacht ik?)
quote:
Leuke foto's trouwens
Dank je
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:36 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]


[..]

:S?
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 april 2009 @ 23:08:14 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68379727
Ik heb nog nooit met de stadstreinen die onder de RER vallen gereisd. Kom niet verder dan de metro en de Thalys, dus ik zou niet weten hoe ze die beestjes een naam geven
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:09:27 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68379747
Van Wikipedia:
quote:
Names of Services

RER trains do not display the name of the destination station, but instead display a "nom de mission" or "name of service." These are, literally, names used to designate (and distinguish) individual services ("runs"), and are accompanied by a two-digit number.

The first letter corresponds to the destination station (gare d'arrivée):

* B = La Défense
* D = Noisy-le-Grand Mont d'Est
* N = Boissy-St-Léger
* O = Torcy
* Q = Marne-la-Vallée - Chessy
* R = La Varenne-Chennevières
* T = Poissy
* U = Cergy - Le Haut
* W = No Passengers (Train vide, "Empty Train")
* X = Le Vésinet - Le Pecq
* Y = Rueil-Malmaison
* Z = Saint-Germain-en-Laye

(The letter "W" is used to represent the two letters "v" in vide voyageurs, "empty of passengers.)

The second letter corresponds to the stations served. The letter "E" indicates a train calling at all stations (omnibus, only on the route Saint-Germain-in-Laye - Boissy-St-Léger).

The third and fourth letters are used to form a pronounceable name. These letters are changed when the service number (from 01 to 99 eastward, from 02 to 98 westward) reaches the maximum. Therefore, two services with the first two letters identical serve the same station, e.g. ZEUS and ZEMA (local trains with destination Saint-Germain-en-Laye, or NELY, NEGE and NEMO (local trains with destination Boissy-Saint-Léger. The letters ZZ generally indicate that the established service pattern was changed for an unspecified reason, generally a technical problem which disrupted operations.
pi_68380113
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:

Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
Maar als jij geen reservering had, mocht je niet eens mee. Wat er dan gelukkig aan is dat je er een had
hula
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:30:32 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68380222
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:35:15 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68380338
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.
pi_68380438
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.
Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan
hula
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:42:02 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68380497
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:39 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan
Het is wél verplicht. Maar je kan moeilijk iemand eruitzetten met 300 km/h (ok, het kan wel, maar klantvriendelijk is het niet).
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:45:52 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68380584
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?
Die locs zijn in ieder geval nog steeds niet winterbestendig. Meestal worden de gestrande 13-locs opgehaald door 27-locs.

Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in de panne geraakt.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:46:51 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68380603
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Roemenië verbaast me niets. Daar gebeuren wel vaker rare dingen (en dan heb ik het niet over voetbal).
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:58:46 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68380861
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in De Panne geraakt.
Da's een eind omrijden

Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 april 2009 @ 00:07:59 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68381037
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68381063
oeh ik ga morgen Luik - Ans doen:D.. Ik vertrek 's ochtend uit Wierden, ga beetje door Nl rondreizen met Kruidvat kaartje, om daara via Maastricht naar Luik en vervolgens Ans te gaan. En 's avond weer het hele eind terug:D..
  zondag 26 april 2009 @ 00:16:12 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68381192
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten
Waar slaat dat dan weer op?

Oh jee, nieuw ijzer Dat had niemand zien aankomen Eerst even aan de kant zetten en gaan nadenken over wat we er eens mee zullen gaan doen hoor

episch gefaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 april 2009 @ 00:24:30 #165
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68381347
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's een eind omrijden

Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet.....
Nee, Luik-Ans behoort tot het oude spoornetwerk, Leuven-Ans werkt met een andere spanning.
pi_68381375
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl

Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
  zondag 26 april 2009 @ 00:28:06 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68381419
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl

Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Comfortabel wel, maar van de snelheid moet je het niet hebben. Keulen-Frankfurt en Bussel-Parijs uitgezonderd.
pi_68381426
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl

Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Ze zitten water beter, en stopcontact naast je bij sommige plekken Dus ik zou gewoon de intercity pakken

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 00:29:07 ]
pi_68381618
Oke dan pak ik de IC, in het kader van mijzelf wat meer aan een budget houden Is half uurtje langer, dat wel. Als maar comfortabel is, moet er 5 uur inzitten.
  zondag 26 april 2009 @ 00:44:14 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68381785
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima
pi_68381942
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima
Oke, kan trouwens ook van mijn stationnetje direct naar Deventer (moet in NL dus wel overstappen).. dus totale reis is slechts kwartier langer zelfs. Kan opzich half uur korter, maar overstaptijd is maar 2 min dan op Deventer, en hoewel het op hetzelfde parron is, heb je altijd kans dat je 5 minuten vertraging hebt. Altijd zo jammerlijk als het niet lekker aansluit!
  zondag 26 april 2009 @ 01:18:52 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68382378
Vraag of iemand je weg kan brengen, ga eerder op reis, of volg een alternatieve route naar Almelo of Hengelo. 2 minuten in Deventer is te krap, vind ik.
pi_68384357
Die overstap van 2 minuten zou ik dus niet op gokken. Neem een trein eerder en haal in Deventer bij de AH to Go wat te eten voor in de trein of ga even ontbijten/lunchen in de lunchroom op het perron. Gestress aan het begin van je vakantie moet je niet hebben, plus als je die trein mist, heb je wel een probleem.
pi_68386124
Lap die ¤ 16,50. en ga lekker met de ICE.
  zondag 26 april 2009 @ 12:06:07 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68387072
quote:
Op zondag 26 april 2009 08:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus als je die trein mist, heb je wel een probleem.
Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis.

Kom dus gewoon op tijd, en gok niet op 2 minuten
  zondag 26 april 2009 @ 12:08:54 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68387132
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:06 schreef James1988 het volgende:
Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis.
Of je verschanst je in de BordBistro natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68387442
Gisteren zag ik rond 14 uur twee stoomlocs met een hele sleep rijtuigen erachter aan rijden vanaf Zutphen richting Deventer (van de VSM denk ik). Wat deed die daar? Kan er verder niks over vinden.. Staat ook niet op Somda. Kon helaas geen foto's maken, ik stond er toch wel een kilometer vanaf en had alleen een mobiel bij me. Anders zou het een mooi plaatje geworden zijn!
  Redactie Sport zondag 26 april 2009 @ 12:41:12 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68387996
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 26 april 2009 @ 12:53:47 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68388389
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt,
Dat heeft NS allang voorgesteld. Eind 2010 moet de eerste DDAR in VIRM-look klaar zijn.
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat

[ afbeelding ]
Gebeurt wel vaker daar
pi_68397411
Dit topic begon al goed met een echte Engelse trein.

Mijn vriendin en ik willen deze zomer gaan toeren in het zuiden van Engeland.
Voorlopige planning:
7 juli vertrek per Eurostar naar London waar we dan 1 dag zullen blijven om daarna door te tuffen naar het zuiden. De precieze rit is nog niet zeker vanwege een aantal factoren.

Maar ik zit nog maar een vraag:
zo werd het mij al snel duidelijk dat het reserveren van een treinkaartje vele malen goedkoper is, dan op de bonnefooi een trein pakken. Maar waar kan ik nu de prijzen vinden wat een kaartje aan het loket/automaat kost?
pi_68399355
Afgelopen week zijn drie dagen doorgebracht langs de linker en rechter Rheinstrecke, om precies te zijn tussen Koblenz en Mainz. De streek staat bekend om de mooie steile bergen en vooral de vele burchten en kastelen. Uitgangspunt was de Jeugdherberg in St. Goar. Gedurende de drie dagen werd per auto op diverse locaties gefotografeerd. In deze post is gegarandeerd elke foto op een andere plek gemaakt!

Veel kijkplezier!


Met op de achtergrond de pittoreske huisjes van Oberwesel, passeert Railion's 145 056 met een fraaie tankcontainertrein. Op de achtergrond zijn de markante wijnbergen te zien, welke in grote getalen te vinden zijn in deze omgeving.


Vanuit de Loreleytunnel raast SBB Cargo 482 031 met een tankcontainertrein zuidwaarts richting Zwitserland.


Op het stationnetje van Kaub is sinds enkele jaren een nieuw perron aangelegd, welke in schril contrast staat met het veel meer gebruikte oude eilandperron. De omgeving waarin Railion's 151 011 en 151 012 met een Kolentrein rijden, wordt vooral gekenmerkt door de 13e eeuwse Burg Gutenfels, waarin tegenwoordig een hotel is gevestigd.


In de binnenbocht van het stationnetje Lorch(Rhein) zien we allereerst DB Regio 143 269 als RB 15527 Koblenz Hbf - Wiesbaden Hbf.


Door een stremming op de NBS Frankfurt-Köln worden alle ICE-3 treinen omgeleid via de Linker en Rechter Rheinstrecke, waardoor de extra reistijd oploopt tot meer dan 2 uur. NS Hispeed is met stel 4652 "Arnhem" als ICE 122 op weg van Frankfurt(Main) Hauptbahnhof naar Amsterdam Centraal, als de Ochsenturm in het stadje Oberwesel gepasseerd wordt. Rechts op de berg zien we het uit de 12e eeuw stammende kasteel de Schönburg.


Nabij de Jeugdherberg in St. Goar is ITL's zilveren 185 148 met een al even mooie zilveren beladen autotransport op weg van Bremerhaven naar Illingen (Württemberg), alwaar de firma Mosolf de auto's op wacht.


Vanuit de wijnbergen in Assmannshausen is het genieten van een prachtige blik in het Rijndal. Aan de rechterzijde van de Rijn is RD 185 315 met een keteltrein op weg richting het zuiden. Op de achtergrond het dorpje Trechtingshausen met de burcht Reichenstein, welke tevens als hotel dient.


Eind 2009 neemt DB Regio afscheid van het regionale treinverkeer op de Rechter Rheinstrecke. Tot die tijd rijden de van oorsprong oost-Duitse Baureihe 143 met enkele gemoderniseerde rijtuigen heen en weer tussen Frankfurt/Wiesbaden en Koblenz. Op de foto passeert in een doorbrekend zonnetje de 143 133 met RB 15530 vanaf Wiesbaden naar Koblenz, ter hoogte van Im Bächergrund.


Net voorbij de Loreley snelt DB 143 644 met Regionalbahn 15537 vanuit Koblenz langs ons, eindstation is Wiesbaden Hauptbahnhof.


Even buiten het Loreleystadje St. Goarshausen ligt het stadsdeel Wellmich, waar onder andere de 14e eeuwse St. Martin kerk te bezichtigen is. Grootste toeristentrekker is de eveneens 14e eeuwse Burg Maus, te zien aan de bovenzijde van de foto. Daaronder loopt de Rechter Rheinstrecke waarop DB Regio 143 653 met RB 15418 Wiesbaden - Koblenz onderweg is.


Langzaam trekt de mist weg en krijgt de zon meer ruimte, als in de vroege ochtend de City Night Line uit Wenen en Milaan langs de Linker Rheinstrecke rijdt. De zoals elke vrijdag met dubbeltractie rijdende CNL400 (189 090 en 189 092) heeft zojuist het stadje Boppard verlaten en is op weg naar Koblenz om uiteindelijk rond het middaguur in Amsterdam te arriveren. Links in beeld een imposante kilometerpaal welke langs de Rijn meer te vinden zijn.


Vanuit Stuttgart Hbf is vroeg op pad de IC 2310 met stuurstand voorop en achterop duwend de 101 105 van de DB. Eindbestemming is Westerland op het schiereiland Sylt.


De lokserie 155 is van oorsprong in de voormalige DDR groot geworden en wordt sinds de eenwording in 1990 in heel Duitsland ingezet. Enkele loks hebben hun fraaie oude rode kleur behouden en enkele daar weer van hebben ook hun witte slabbetje behouden. De RD 155 214 hier met een gemengde goederentrein ter hoogte van Osterspai aan de Rechter Rheinstrecke.


De mooiste stek die we bezochten is in de wijnbergen nabij het stadje Braubach aan de Rechter Rheinstrecke. Met uitzicht op de voormalige Keltische Marksburg passeert RD 185 047 met een bont gekleurde containertrein.


Op de middagstek net buiten Osterspai is de Wiener Lokalbahn met de uit de Rotterdamse Maasvlakte komende Linz-shuttle onderweg vanuit Emmerich naar Oostenrijk, waarbij de tractie verleend wordt door de Siemens Taurus ES64-U2-020.


Vanuit het Italiaanse Brescia is trein 40028 onderweg naar Ede-Wageningen en de Waalhaven Zuid. Vanaf de Zwitsers-Duitse grens verzorgd Rail4Chem de tractie met de 185 532 tot aan Emmerich, waar een G2000 de trein verder naar Nederland rijdt. Aan de lok bevinden zich hier de bekende zwarte VOS Hupac's welke in Ede-Wageningen van de trein gehaald zullen worden. Het achterste deel van de trein heeft de Waalhaven als bestemming. In een prachtig namiddag zonnetje passeert de trein hier ter hoogte van Kamp Bornhofen.

Meer foto's staan op mijn www. Onder het kopje Foto's 2009 -> week 17.
  zondag 26 april 2009 @ 18:28:48 #182
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_68399464
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Heel verhaal




pi_68399510
@ ZugChef: Zware respect voor deze foto's
Ik blijf ook genieten van de mooie achtergrondverhalen bij jouw foto's
Het Rijndal is zeker een van de mooiste railcorridors in de wereld.

Het lijkt overigens wel dat de Rijn erg laag staat.
Socialist in Mercedes
  zondag 26 april 2009 @ 18:43:42 #184
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68399821
Zug-Chef
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  zondag 26 april 2009 @ 18:54:28 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68400149
Kudo's maatje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68400172
Op deze manier sneeuwt mijn vraag wel onder met zulke geweldige foto's
  zondag 26 april 2009 @ 18:56:38 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68400210
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 april 2009 @ 18:57:53 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68400251
Mooie foto's Zug!

Toennet op het nieuws dat vandag de Diesel-3 uit Tilburg is overgebracht naar Utrecht, toevallig mensen daar foto's van gemaakt? Heb het zelf gemist helaas..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68400524
Bedankt voor de fijne reacties allemaal!

@ De Hertog: zie hier en hier
  Redactie Sport zondag 26 april 2009 @ 19:10:21 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68400640
De treindienstleider heeft trouwens lekker zitten te slapen vanmiddag: hij heeft dat transport linkerspoor de Maliebaan opgestuurd (wat de museumpendel doet), maar om in het museum zelf te komen moet je via het rechterspoor. Er is weer teruggestoken het spoor Utrecht-Arnhem op, en vervolgens is ie alsnog het rechterspoor opgegaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 26 april 2009 @ 19:19:39 #191
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68400907
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Bedankt voor de fijne reacties allemaal!

@ De Hertog: zie hier en hier
Dank je. Ik heb het op tv ook al gezien hoor, wilde gewoon weten of iemand van hier toevallig nog langs het spoor was gaan staan Maar zijn ook leuke plaatjes, zie je niet iedere dag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68401019
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Bedankt voor de fijne reacties allemaal!

@ De Hertog: zie hier en hier
Zou iemand mij willen uitleggen waarom dat ding tussen ogenschijnlijk willekeurige goederenwagons is gekoppeld?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 april 2009 @ 19:31:11 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68401238
Nice Zug-Chef
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68401596
Leuke website met links naar webcam's gericht op diverse trein projecten.
http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/
  Redactie Sport zondag 26 april 2009 @ 19:46:01 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68401637
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zou iemand mij willen uitleggen waarom dat ding tussen ogenschijnlijk willekeurige goederenwagons is gekoppeld?
Die zullen wel dienen als remwagens, meestal zit de remleiding van een treinstel niet doorverbonden als er een loc voor hangt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 26 april 2009 @ 19:55:20 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68401916
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef dennistd het volgende:
Die zullen wel dienen als remwagens, meestal zit de remleiding van een treinstel niet doorverbonden als er een loc voor hangt.
Dat idd. Dat is gebruikelijk bij overbrengingsritten van museummat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68402528
Het is weer te merken dat de ICE omgeleid wordt via Venlo. Al verschillende spotters gespot ( ). De een loopt 'gewoon' via de spoorwegovergang het rangeerterrein op, de ander gaat half in een hek hangen. Ook eentje met een knal-geel hesje aan, was ie hardop (hij was alleen) het aantal wagons van een goederentrein aan het tellen.
"Dat is een artikeltje 5"
pi_68402713


pi_68402842
ZO kan het ook...
  zondag 26 april 2009 @ 20:26:31 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68402966
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:14 schreef Jeroen_L het volgende:
was ie hardop (hij was alleen) het aantal wagons van een goederentrein aan het tellen.
je hebt mensen die zich verbazen over elk klavertje-drie he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')