abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:32:32 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68335321
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik dat nu niet echt mooi vind...
Het is het soort vale geel dat je ook op DD-AR vindt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:15:47 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68336802
quote:
Brandweer Apeldoorn-Stroe
Tussen Apeldoorn en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de brandweer rijden er tussen Apeldoorn en Amersfoort geen treinen.
oorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
Prognose:
*onbekend.
Volgens Prorail.nl. Daaruit mogen we concluderen dat de kippenlijnsmurf het wel gewoon doet, neem ik aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:20:38 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68336984
De aftakking bij Barneveld ligt voor Stroe als ik me niet vergis. Dus. Toch? Maar misschien dat sommige treindienstleiders zo panieken dat ze gewoon alles platleggen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:37:42 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68337545
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Duvel het volgende:
De aftakking bij Barneveld ligt voor Stroe als ik me niet vergis. Dus. Toch? Maar misschien dat sommige treindienstleiders zo panieken dat ze gewoon alles platleggen?
'Op last van de brandweer' is niet van de TDL. Gisteren ook gehad tussen Venray en Venlo, toen was bij DSM ergens een wolk giftig gas ontsnapt. Kan me voorstellen dat hier ook zo iets is, dat kan natuurlijk alle kanten op drijven dan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 24 april 2009 @ 14:38:25 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_68337571
en de eerste heibrand van het seizoen is een feit...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:55:03 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68338157
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

'Op last van de brandweer' is niet van de TDL.
Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:58:38 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68338295
quote:
Volgens de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland zijn momenteel circa dertig brandweervoertuigen uit Apeldoorn en wijde omgeving ingezet om de brand te blussen. ''De omvang is op dit moment onbekend'', aldus een woordvoerder.
Maar iets kleins is het dus niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:26:29 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68339230
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen.
Dat dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:28:47 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68339301
quote:
Brandweer Apeldoorn-Stroe
De brandweer heeft de sporen weer vrijgegeven tussen Apeldoorn en Amersfoort.
Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Amersfoort wordt geleidelijk hervat.
prorail.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68347205
quote:
NS'ers zelf op de bus
door Nahrin Aslan. vrijdag 24 april 2009 | 17:14 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 april 2009 | 17:16
Tekstgrootte

ZUTPHEN - De NS gaat eigen personeel opleiden tot buschauffeur. Zij kunnen bij vertragingen, storingen en calamiteiten ingezet worden om gestrande reizigers te vervoeren.

De nieuwe regeling gaat per 1 juli in. Het experiment moet volgens woordvoerster Corien Koetsier tijdwinst boeken.

De NS huurt de bussen van Syntus. De voertuigen worden volgens de NS-woordvoerster in Zutphen en Hengelo (O) ondergebracht. De NS heeft daar goed overzicht op de diverse lijnen.

De buschauffeurs kunnen straks bij vertragingen, storingen en calamiteiten vanaf Zutphen en Hengelo ingezet worden in het gebied van de Stedendriehoek, Arnhem, Amersfoort en Zwolle.

Nu vertrekken de bussen nog vanaf verschillende plekken in Nederland naar de stations waar dat nodig is. "Het duurt gemiddeld anderhalf uur voordat er een bus kan rijden op plekken waar een calamiteit is ontstaan. Wij willen die wachttijd terugbrengen naar een half uur door zelf over rijdend personeel te beschikken", zegt Koetsier.

"Als blijkt dat ons nieuwe plan goed werkt dan gaan we misschien wel op meer plekken in Nederland bussen en ons eigen personeel inzetten", aldus Koetsier.


Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel bussen de NS gaat huren en in Zutphen en Hengelo stationeert.
Anderhalf uur is inderdaad veel te lang, goed dat ze er nu wat aan gaan doen
pi_68348328
Wie kan mij helpen ik wil zondag mijn kruidvatkaartje door Nederland reizen, en ook stuk door België, daar ben ik dus een ander kaartje voor nodig.. Mijn vraag wat is het goedkoopst, makkelijkst, en wat is er mogelijk.. Ik wil eventjes Brussel in, en in Ans (bij Luik) de aankomst van de wielerronde bekijken. Nu weet ik dat je in België niet je reis mag onderbreken, dus ben ik meerder kaartjes nodig.. Kan iemand mij hier mee helpen? Ben ook benieuwd naar de prijzen van deze kaartjes.. Ohja ga overigens bij Roosendaal, Nederland uit, en via Maastricht weer Nederland in. Alvast bedankt
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:26:33 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68355319
Met een via-kaartje mag je je reis wel gewoon onderbreken hoor. Een enkeltje Roosendaal-Maastricht via Brussel zou dus kunnen maar is best duur (dat je in het weekend voor bijna half geld een retourtje krijgt heb je helaas weinig aan in dit geval).

hier kan je opzoeken wat een treinkaartje in België kost. Staan helaas alleen Belgische stations in. Dus zoek een kaartautomaat op ofzo als je de prijs wil weten.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:52:20 #114
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68356141
Was deze al bekend?

http://www.durchzug.info/
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:08:13 #115
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zaterdag 25 april 2009 @ 02:06:26 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68358649
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

prorail.nl
Gelukkig kwam ik vanuit Ede-Wageningen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 02:08:09 #117
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68358671
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:15 schreef Charango het volgende:
Wishful thinking:
[ afbeelding ]
Geef mij maar de originele Velaro.
pi_68365436
Vandaag om 11:30 uur op station Zandvoort aan Zee:


(brakke telefoonpics ftw)

Iemand enig idee wat 7 bakken frambozenlollie met een Traxx E186 aan beide zijden op Zvt doet? Na een half uur gestaan te hebben (waarschijnlijk langer, ik was er pas om 11:30), reed hij om 12 uur ledig weer weg richting Hlm, zonder mededeling op de CTA.
* Whatever floats your goat!
  Redactie Sport zaterdag 25 april 2009 @ 14:03:19 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68365597
Afgelopen week is er getest met dubbeltractie, dus dat de achterste loc ook meedoet. Op die manier kan er sneller gekeerd worden (omlopen is nu nog sneller dan loc opbouwen). Maandag zijn de testritten niet doorgegaan, en die zijn vandaag ingehaald.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 25 april 2009 @ 14:41:51 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68366395
Okee cool, wist ik niet. Maar waarom Zandvoort dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68366431
Rijtuigen in Zandvoort aan Zee. Bedankt voor het vastleggen. Pure nostalgie.
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:33:56 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68367409
Frambozenlollies
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:39:31 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68367538
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 25 april 2009 @ 16:19:09 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68368357
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee cool, wist ik niet. Maar waarom Zandvoort dan?
omdat ze toch ergens heen moesten met dat ding
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:31:04 #125
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68368608
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat

[ afbeelding ]
Nice picture
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:36:01 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68368728
Vandaag plan V in de 9100 (stoptrein Groningen - Zwolle v.v.). Normaal gesproken hoort dat er niet meer in te rijden. Om 13.45 uur stonden er 4 DM'90 stellen als Geen Dienst in Groningen (normaal gesproken zijn dit er maar twee). Twee setjes DM'90 zaten alsnog in de 9100 en 1x ICM(m) en 1x dus plan V.
Ik weet niet of deze er nog uit gehaald worden in Zwolle of dat ze ergens uitlopen (in Groningen bijvoorbeeld).
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:36:25 #127
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68368738
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat

[ afbeelding ]
Leuk plaatje
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:41:43 #128
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68368862
Nog twee plaatjes van een tijdje terug. Vanwege omleidingen ben ik naar Venlo gegaan, alleen heb ik niet zoveel cargo's gezien dan verwacht.
Wel stonden er twee Taurus locs in Venlo:


  zaterdag 25 april 2009 @ 17:06:42 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68369402
Blijven mooie dingen, die Taurussen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:09:39 #130
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68369463
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijven mooie dingen, die Taurussen
Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:33:55 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68370055
een 1300 voor een L-trein hoezo overkill
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:46:18 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68370371
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo. Maarja, ik ben geen directeur van de Belgische spoorwegen (helaas niet, anders zou het er wel anders aan toegaan dan nu )

Taurus vind ik ook erg mooi, en daarna de 189 en Traxx
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:05:56 #133
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68370827
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef James1988 het volgende:
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo. Maarja, ik ben geen directeur van de Belgische spoorwegen (helaas niet, anders zou het er wel anders aan toegaan dan nu )
Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekost
quote:
Taurus vind ik ook erg mooi, en daarna de 189 en Traxx
De Belgische Tuarussen gaan er wel anders uit zien:

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:22:07 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68371237
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekost
Als je ¤6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja.
quote:
[..]

De Belgische Tuarussen gaan er wel anders uit zien:

[ afbeelding ]
Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno...
pi_68372102
Voorproefje voor wat later komt.

Woensdag t/m vrijdag langs de Rijn in Duitsland geweest.


De mooiste stek die we bezochten is in de wijnbergen nabij het stadje Braubach aan de Rechter Rheinstrecke. Met uitzicht op de voormalige Keltische Marksburg passeert DB 143 947 met RegionalBahn 15525 Koblenz - Wiesbaden. Vanaf medio december verdwijnt ook hier DB Regio.


Langzaam trekt de mist weg en krijgt de zon meer ruimte, als in de vroege ochtend de City Night Line uit Wenen en Milaan langs de Linker Rheinstrecke rijdt. De zoals elke vrijdag met dubbeltractie rijdende CNL400 (189 090 en 189 092) heeft zojuist het stadje Boppard verlaten en is op weg naar Koblenz om uiteindelijk rond het middaguur in Amsterdam te arriveren. Links in beeld een imposante kilometerpaal welke langs de Rijn meer te vinden zijn.

Meer volgt later.
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:59:23 #136
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68372120
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je ¤6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja.
[..]

Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno...
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:03:48 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68372229
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Nou ja, hij wordt er iig niet NOG lelijker van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:04:11 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68372241
Zug, schitterend! De Mittelrhein, een van mijn favoriete stukken. Kijk uit naar de rest!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:04:56 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68372267
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:04 schreef De_Hertog het volgende:
Zug, schitterend! De Mittelrhein, een van mijn favoriete stukken. Kijk uit naar de rets!
Kon slechter idd Zug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68374550
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat

[ afbeelding ]
Cool

Virm ook maar wit maken
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:21:56 #141
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68374643
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef James1988 het volgende:
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo.
Ik denk dat dat nog heel erg meevalt hoor. Een loc met slechts enkele rijtuigen kan best even snel zijn als een sprinter...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 april 2009 @ 20:34:26 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68375074
De 7300 met de loc voorop
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:36:52 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68375155
Weet iemand in welke ritten de sletjes in het weekend rijden? Heb wel ff zin in een slagje Ut - Gd bijv. (al zijn er vandaag en morgen werkzaamheden )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:58:19 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68377679
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken.

De NMBS slaat een beetje door, vind ik... één kleurstelling en consequent logo's zou genoeg moeten zijn.
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:01:41 #145
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68377794
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken.

De NMBS slaat een beetje door, vind ik... één kleurstelling en consequent logo's zou genoeg moeten zijn.
Ik moet zeggen dat ik de NMBS wel een mooie stijl vind hebben. En anders was de zijkant een geheel lichtgrijs vlak geweest, in Verkehrsrot kan dat nog wel maar met zo'n lichte kleur lijkt me dat ook prima.

Ik heb iig liever het schema van de NMBS en de DB dan het zooitje dat de NS nu is. Zelfs als je de zuurstokken niet mee telt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:29:47 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68378664
Ik vind het kleurenschema van de NS wel mooi, lekker fel geel (zeker bij de nieuwe VIRMs, je hebt bijna een zonnebril nodig), met daarop een mooi blauw kleurenspel en een NS-logo.

In other news: een reistreinverslagje naar Parijs!


Het begin van de reis. Station Breda, van hieraf met de intercity naar Rotterdam om aldaar over te stappen op de Thalys die me naar Parijs brengt.


Tijdens het wachten kwam de stoptrein Utrecht - Breda binnen op spoor 4, dus daar heb ik foto's van gemaakt. Met behulp van Windows Live Photo Gallery heb ik er deze panoramafoto van gemaakt.


En daar is de trein die mij naar Rotterdam brengt: een VIRM


Een wiel


Gloednieuwe VIRM 9587, binnengekomen in het begin van april


Eenmaal in de trein, bleek hij stampvol te zitten. Volgens de conducteur hadden heel veel mensen Kruidvatkaartjes bij zich, en ging men en masse richting Randstad om aldaar iets te gaan doen. Wat weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik geen zitplaats had. Ik moest blijven staan.


Vanaf het balkon in de richting van de A16 over het Hollands diep. Op de voorgrond de brug die de HSL-Zuid van Zuid-Holland naar Noord-Brabant brengt.


Sprintertje (SGMm) te Rotterdam Centraal


De Sprinter in de verte koppelde aan de wachtende Sprinters


+10. Gelukkig had ik een reservering


Mijn trein naar Parijs: een Thalys.


Parijs metrostel


Parijse leukigheid: metro's op banden ipv stalen wielen


Een RER-trein, uitgevoerd door RATP. Niet alle RER-treinen in Parijs worden door de RATP gedaan, enkele lijnen worden door de SNCF uitgevoerd.


Station La Défense


Dit stopt allemaal te La Défense


Weer een metrostel, ditmaal van een andere lijn (M1, dacht ik)


RER-station Neuilly Porte Maillot. Zoals te zien is, is dit een SNCF-station. SNCF voert de RER-diensten uit onder de naam "Transilien", wat een verbastering is van "Francilien", een inwoner van de Ilê-de-France-regio, waar Parijs onder valt.


Een dubbeldekstreinstel


Een eenvoudig, open interieur.


Een Eurostar te Gare du Nord. Om bij deze trein te komen, moet je omlopen en door controles heen, dit i.v.m. regels van Eurostar en het Verenigd Koninkrijk


Een Frans rijtuig naast een Thalys


Drukte


Een 1700? Nee! Dit is het Franse broertje waar de 16/17/1800-locs van zijn afgeleid


Een andere Franse loc


Wat het verschil is tussen een 'gewone' InterCity en een Corail-InterCity weet ik niet...


Een TGV met een gele neus komt binnenrijden


Deze trein heeft een snelheidsrecord gevestigd in het VK


2x Thalys. De rechter heeft mij naar Brussel-Zuid gebracht


Thalys


Kijk eens wat ik gevonden heb? Mag ik 'm houden? Ah toe, ah toe, ah toe, mag het?


En dit is de frambozenlollie die mij naar Nederland heeft gebracht.
pi_68378837
quote:
Reservering verplicht
quote:
+10. Gelukkig had ik een reservering
:S?
hula
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:37:26 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68378867
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier Alstom 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen.
Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 april 2009 @ 22:37:43 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68378880
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een metrostel, ditmaal van een andere lijn (M1, dacht ik)
Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.

Leuke foto's trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:46:19 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68379124
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het kleurenschema van de NS wel mooi, lekker fel geel (zeker bij de nieuwe VIRMs, je hebt bijna een zonnebril nodig), met daarop een mooi blauw kleurenspel en een NS-logo.
Klopt, maar op zo'n beetje iedere andere trein heb je andere kleuren. Op de oude stoptreinen is het geel/lichtblauw, de Buffels zijn alleen geel, de sprinters en de SLTs zijn die vlaflip-kleuren.. Bij de NMBS hebben ze zelfs (een deel ?) van die oude Klassiekers nog overgeschilderd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')