Het is het soort vale geel dat je ook op DD-AR vindt...quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat nu niet echt mooi vind...
Volgens Prorail.nl. Daaruit mogen we concluderen dat de kippenlijnsmurf het wel gewoon doet, neem ik aanquote:Brandweer Apeldoorn-Stroe
Tussen Apeldoorn en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de brandweer rijden er tussen Apeldoorn en Amersfoort geen treinen.oorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
Prognose:
*onbekend.
'Op last van de brandweer' is niet van de TDL. Gisteren ook gehad tussen Venray en Venlo, toen was bij DSM ergens een wolk giftig gas ontsnapt. Kan me voorstellen dat hier ook zo iets is, dat kan natuurlijk alle kanten op drijven dan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Duvel het volgende:
De aftakking bij Barneveld ligt voor Stroe als ik me niet vergis. Dus. Toch? Maar misschien dat sommige treindienstleiders zo panieken dat ze gewoon alles platleggen?
Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
'Op last van de brandweer' is niet van de TDL.
Maar iets kleins is het dus nietquote:Volgens de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland zijn momenteel circa dertig brandweervoertuigen uit Apeldoorn en wijde omgeving ingezet om de brand te blussen. ''De omvang is op dit moment onbekend'', aldus een woordvoerder.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar het is heul niet onvoorstelbaar dat als de brandweer Amf - Apd laat stilleggen, dat de Trdl dan meteen de kippensmurf erbij de nek omdraait. Dat zou zomaar kunnen.
prorail.nlquote:Brandweer Apeldoorn-Stroe
De brandweer heeft de sporen weer vrijgegeven tussen Apeldoorn en Amersfoort.
Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Amersfoort wordt geleidelijk hervat.
quote:NS'ers zelf op de bus
door Nahrin Aslan. vrijdag 24 april 2009 | 17:14 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 april 2009 | 17:16
Tekstgrootte
ZUTPHEN - De NS gaat eigen personeel opleiden tot buschauffeur. Zij kunnen bij vertragingen, storingen en calamiteiten ingezet worden om gestrande reizigers te vervoeren.
De nieuwe regeling gaat per 1 juli in. Het experiment moet volgens woordvoerster Corien Koetsier tijdwinst boeken.
De NS huurt de bussen van Syntus. De voertuigen worden volgens de NS-woordvoerster in Zutphen en Hengelo (O) ondergebracht. De NS heeft daar goed overzicht op de diverse lijnen.
De buschauffeurs kunnen straks bij vertragingen, storingen en calamiteiten vanaf Zutphen en Hengelo ingezet worden in het gebied van de Stedendriehoek, Arnhem, Amersfoort en Zwolle.
Nu vertrekken de bussen nog vanaf verschillende plekken in Nederland naar de stations waar dat nodig is. "Het duurt gemiddeld anderhalf uur voordat er een bus kan rijden op plekken waar een calamiteit is ontstaan. Wij willen die wachttijd terugbrengen naar een half uur door zelf over rijdend personeel te beschikken", zegt Koetsier.
"Als blijkt dat ons nieuwe plan goed werkt dan gaan we misschien wel op meer plekken in Nederland bussen en ons eigen personeel inzetten", aldus Koetsier.
Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel bussen de NS gaat huren en in Zutphen en Hengelo stationeert.
omdat ze toch ergens heen moesten met dat dingquote:Op zaterdag 25 april 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee cool, wist ik niet. Maar waarom Zandvoort dan?
Nice picturequote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Leuk plaatjequote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen.quote:
Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekostquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef James1988 het volgende:
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo. Maarja, ik ben geen directeur van de Belgische spoorwegen (helaas niet, anders zou het er wel anders aan toegaan dan nu)
De Belgische Tuarussen gaan er wel anders uit zien:quote:Taurus vind ik ook erg mooi, en daarna de 189 en Traxx
Als je ¤6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Gaat het daar zo slecht dan? Ik vond laatst die Am 96 echt geweldig rijden eigenlijk.. Erg modern, heeft vast ook een hoop gekost
Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno...quote:
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je ¤6 miljard subsidie krijgt en nog steeds verlies draait, vind ik dat het slecht gaat ja.
[..]
Best netjes, alleen dat rare grijze vlak op de zijkant... bij de andere locs zit daar ventilatie, maar bij deze niet. Waarom dan toch zo'n vlak? Dunno...
Nou ja, hij wordt er iig niet NOG lelijker vanquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Kon slechter idd Zugquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:04 schreef De_Hertog het volgende:
Zug, schitterend! De Mittelrhein, een van mijn favoriete stukken. Kijk uit naar de rets!
Coolquote:Op zaterdag 25 april 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardige lineup gisteren in Utrecht Centraal. Het SLeTje rijdt net weg richting Den Haag en de Virm komt binnen uit Amsterdam terwijl op spoor 13 een SGMm voor de rooie staat![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat nog heel erg meevalt hoor. Een loc met slechts enkele rijtuigen kan best even snel zijn als een sprinter...quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:46 schreef James1988 het volgende:
Belgen zijn goed in onzinnige dingen... een L-trein lijkt mij veel beter geschikt voor sprinter/Plan V/T dan voor getrokken materieel, vanwege de optrektijden enzo.
Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat het zo meer in stijl is met de rest. Dat is geen gok of grap, dat is serieus de reden.
Ik moet zeggen dat ik de NMBS wel een mooie stijl vind hebben. En anders was de zijkant een geheel lichtgrijs vlak geweest, in Verkehrsrot kan dat nog wel maar met zo'n lichte kleur lijkt me dat ook prima.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, valt op zich iets voor te zeggen. Een beetje een uniformiteit is wel fijn natuurlijk, voor je klanten, maar je kunt ook doorslaan. Stel je voor dat NS de DD-AR's zo gaat aanpassen dat het op VIRM lijkt, of dat alle rijdende SGMm's worden omgebouwd om (nog) meer op SLT te lijken.
De NMBS slaat een beetje door, vind ik... één kleurstelling en consequent logo's zou genoeg moeten zijn.
Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de NMBS/SNCB komen die locs nu de belangrijkste IC-diensten overnemen, de Bombardier Alstom 1300's verschuiven naar L- en cargo-treinen.
Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een metrostel, ditmaal van een andere lijn (M1, dacht ik)
Klopt, maar op zo'n beetje iedere andere trein heb je andere kleuren. Op de oude stoptreinen is het geel/lichtblauw, de Buffels zijn alleen geel, de sprinters en de SLTs zijn die vlaflip-kleuren.. Bij de NMBS hebben ze zelfs (een deel ?) van die oude Klassiekers nog overgeschilderd.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het kleurenschema van de NS wel mooi, lekker fel geel (zeker bij de nieuwe VIRMs, je hebt bijna een zonnebril nodig), met daarop een mooi blauw kleurenspel en een NS-logo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |