De RER is helemaal leuk, die hebben namen. Dan heb je dus treinen als GOTA, ROMI en NORA. De eerste letter geeft de bestemming aan, de tweede het soort trein, en de andere twee zijn om de naam uitspreekbaar te maken. (Dacht ik?)quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.
Dank jequote:Leuke foto's trouwens
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRMquote:
quote:Names of Services
RER trains do not display the name of the destination station, but instead display a "nom de mission" or "name of service." These are, literally, names used to designate (and distinguish) individual services ("runs"), and are accompanied by a two-digit number.
The first letter corresponds to the destination station (gare d'arrivée):
* B = La Défense
* D = Noisy-le-Grand Mont d'Est
* N = Boissy-St-Léger
* O = Torcy
* Q = Marne-la-Vallée - Chessy
* R = La Varenne-Chennevières
* T = Poissy
* U = Cergy - Le Haut
* W = No Passengers (Train vide, "Empty Train")
* X = Le Vésinet - Le Pecq
* Y = Rueil-Malmaison
* Z = Saint-Germain-en-Laye
(The letter "W" is used to represent the two letters "v" in vide voyageurs, "empty of passengers.)
The second letter corresponds to the stations served. The letter "E" indicates a train calling at all stations (omnibus, only on the route Saint-Germain-in-Laye - Boissy-St-Léger).
The third and fourth letters are used to form a pronounceable name. These letters are changed when the service number (from 01 to 99 eastward, from 02 to 98 westward) reaches the maximum. Therefore, two services with the first two letters identical serve the same station, e.g. ZEUS and ZEMA (local trains with destination Saint-Germain-en-Laye, or NELY, NEGE and NEMO (local trains with destination Boissy-Saint-Léger. The letters ZZ generally indicate that the established service pattern was changed for an unspecified reason, generally a technical problem which disrupted operations.
Maar als jij geen reservering had, mocht je niet eens mee. Wat er dan gelukkig aan is dat je er een hadquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar ochquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord danquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.
Het is wél verplicht. Maar je kan moeilijk iemand eruitzetten met 300 km/h (ok, het kan wel, maar klantvriendelijk is het niet).quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan
Die locs zijn in ieder geval nog steeds niet winterbestendig. Meestal worden de gestrande 13-locs opgehaald door 27-locs.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?
Roemenië verbaast me niets. Daar gebeuren wel vaker rare dingen (en dan heb ik het niet over voetbal).quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Da's een eind omrijdenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in De Panne geraakt.
Waar slaat dat dan weer op?quote:Op zondag 26 april 2009 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten
Nee, Luik-Ans behoort tot het oude spoornetwerk, Leuven-Ans werkt met een andere spanning.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's een eind omrijden![]()
Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet.....
Comfortabel wel, maar van de snelheid moet je het niet hebben. Keulen-Frankfurt en Bussel-Parijs uitgezonderd.quote:Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl
Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Ze zitten water beter, en stopcontact naast je bij sommige plekkenquote:Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl
Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Oke, kan trouwens ook van mijn stationnetje direct naar Deventer (moet in NL dus wel overstappen).. dus totale reis is slechts kwartier langer zelfs. Kan opzich half uur korter, maar overstaptijd is maar 2 min dan op Deventer, en hoewel het op hetzelfde parron is, heb je altijd kans dat je 5 minuten vertraging hebt. Altijd zo jammerlijk als het niet lekker aansluit!quote:Op zondag 26 april 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima
Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis.quote:Op zondag 26 april 2009 08:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus als je die trein mist, heb je wel een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |