abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:02:52 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68379574
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Je kunt dat in Parijs zien aan de eerste twee cijfers. De andere twee zouden wel eens de dienst kunnen zijn waarin het metrostel rijdt.
De RER is helemaal leuk, die hebben namen. Dan heb je dus treinen als GOTA, ROMI en NORA. De eerste letter geeft de bestemming aan, de tweede het soort trein, en de andere twee zijn om de naam uitspreekbaar te maken. (Dacht ik?)
quote:
Leuke foto's trouwens
Dank je
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:36 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]


[..]

:S?
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 april 2009 @ 23:08:14 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68379727
Ik heb nog nooit met de stadstreinen die onder de RER vallen gereisd. Kom niet verder dan de metro en de Thalys, dus ik zou niet weten hoe ze die beestjes een naam geven
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:09:27 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68379747
Van Wikipedia:
quote:
Names of Services

RER trains do not display the name of the destination station, but instead display a "nom de mission" or "name of service." These are, literally, names used to designate (and distinguish) individual services ("runs"), and are accompanied by a two-digit number.

The first letter corresponds to the destination station (gare d'arrivée):

* B = La Défense
* D = Noisy-le-Grand Mont d'Est
* N = Boissy-St-Léger
* O = Torcy
* Q = Marne-la-Vallée - Chessy
* R = La Varenne-Chennevières
* T = Poissy
* U = Cergy - Le Haut
* W = No Passengers (Train vide, "Empty Train")
* X = Le Vésinet - Le Pecq
* Y = Rueil-Malmaison
* Z = Saint-Germain-en-Laye

(The letter "W" is used to represent the two letters "v" in vide voyageurs, "empty of passengers.)

The second letter corresponds to the stations served. The letter "E" indicates a train calling at all stations (omnibus, only on the route Saint-Germain-in-Laye - Boissy-St-Léger).

The third and fourth letters are used to form a pronounceable name. These letters are changed when the service number (from 01 to 99 eastward, from 02 to 98 westward) reaches the maximum. Therefore, two services with the first two letters identical serve the same station, e.g. ZEUS and ZEMA (local trains with destination Saint-Germain-en-Laye, or NELY, NEGE and NEMO (local trains with destination Boissy-Saint-Léger. The letters ZZ generally indicate that the established service pattern was changed for an unspecified reason, generally a technical problem which disrupted operations.
pi_68380113
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:

Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
Maar als jij geen reservering had, mocht je niet eens mee. Wat er dan gelukkig aan is dat je er een had
hula
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:30:32 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68380222
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Reservering verplicht - zie m'n eerdere foto over een stampvolle VIRM
Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:35:15 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68380338
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.
pi_68380438
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Thalys roep je dan de HC erbij die degene die jouw plek bezet houdt maant die plaats te verlaten. Of je krijgt een andere plaats.
Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan
hula
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:42:02 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68380497
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:39 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Reservering is dus niet verplicht. Waarom zetten ze dat op zo'n bord dan
Het is wél verplicht. Maar je kan moeilijk iemand eruitzetten met 300 km/h (ok, het kan wel, maar klantvriendelijk is het niet).
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:45:52 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68380584
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Net nu ze die dingen een beetje betrouwbaar hebben of zo? Of hebben ze nog steeds veel storingen?
Die locs zijn in ieder geval nog steeds niet winterbestendig. Meestal worden de gestrande 13-locs opgehaald door 27-locs.

Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in de panne geraakt.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:46:51 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68380603
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook maar relatief hoor. Ik heb al eens een uur en drie kwartier gestaan in het gangpad van een rijtuig waar ik een reservering had. Kon gewoon niet bij m'n plek komen. Okee, dat was in Roemenië, maar och
Roemenië verbaast me niets. Daar gebeuren wel vaker rare dingen (en dan heb ik het niet over voetbal).
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:58:46 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68380861
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu geeft dat geen problemen op het oude spoornet, maar je zou een 13 hebben die tussen Leuven en Ans in De Panne geraakt.
Da's een eind omrijden

Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 april 2009 @ 00:07:59 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68381037
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68381063
oeh ik ga morgen Luik - Ans doen:D.. Ik vertrek 's ochtend uit Wierden, ga beetje door Nl rondreizen met Kruidvat kaartje, om daara via Maastricht naar Luik en vervolgens Ans te gaan. En 's avond weer het hele eind terug:D..
  zondag 26 april 2009 @ 00:16:12 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68381192
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NS de mogelijkheid wil hebben om op Dijksgracht nieuw ingestroomd SLT tijdelijk terzijde te stellen totdat de stellen ingepland kunnen worden in de diensten
Waar slaat dat dan weer op?

Oh jee, nieuw ijzer Dat had niemand zien aankomen Eerst even aan de kant zetten en gaan nadenken over wat we er eens mee zullen gaan doen hoor

episch gefaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 april 2009 @ 00:24:30 #165
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68381347
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's een eind omrijden

Maar bedoel je niet tussen Luik en Ans? Daar is een nogal steile helling waar je tegenop KUNT komen, als je goed weet wat je doet.....
Nee, Luik-Ans behoort tot het oude spoornetwerk, Leuven-Ans werkt met een andere spanning.
pi_68381375
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl

Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
  zondag 26 april 2009 @ 00:28:06 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68381419
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl

Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Comfortabel wel, maar van de snelheid moet je het niet hebben. Keulen-Frankfurt en Bussel-Parijs uitgezonderd.
pi_68381426
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:25 schreef Espabilado het volgende:
> klik <
Is een 'Intercity (NS Hispeed)' trein volgens ns.nl

Is dat beter dan de gemiddelde intercity? Ofwel beetje comfortabel? Want voor 16.5 euro meer kan ik een ICE pakken.
Ze zitten water beter, en stopcontact naast je bij sommige plekken Dus ik zou gewoon de intercity pakken

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 00:29:07 ]
pi_68381618
Oke dan pak ik de IC, in het kader van mijzelf wat meer aan een budget houden Is half uurtje langer, dat wel. Als maar comfortabel is, moet er 5 uur inzitten.
  zondag 26 april 2009 @ 00:44:14 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68381785
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima
pi_68381942
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:
IC Berlijn is prima te doen! Sowieso heb je een directe verbinding waar je met de ICE moet overstappen, wat ik toch wel een voordeel noem. 't zit verder gewoon prima
Oke, kan trouwens ook van mijn stationnetje direct naar Deventer (moet in NL dus wel overstappen).. dus totale reis is slechts kwartier langer zelfs. Kan opzich half uur korter, maar overstaptijd is maar 2 min dan op Deventer, en hoewel het op hetzelfde parron is, heb je altijd kans dat je 5 minuten vertraging hebt. Altijd zo jammerlijk als het niet lekker aansluit!
  zondag 26 april 2009 @ 01:18:52 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68382378
Vraag of iemand je weg kan brengen, ga eerder op reis, of volg een alternatieve route naar Almelo of Hengelo. 2 minuten in Deventer is te krap, vind ik.
pi_68384357
Die overstap van 2 minuten zou ik dus niet op gokken. Neem een trein eerder en haal in Deventer bij de AH to Go wat te eten voor in de trein of ga even ontbijten/lunchen in de lunchroom op het perron. Gestress aan het begin van je vakantie moet je niet hebben, plus als je die trein mist, heb je wel een probleem.
pi_68386124
Lap die ¤ 16,50. en ga lekker met de ICE.
  zondag 26 april 2009 @ 12:06:07 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68387072
quote:
Op zondag 26 april 2009 08:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus als je die trein mist, heb je wel een probleem.
Dan kun je 2 uur later de volgende pakken. Reserveren wordt aangeraden, maar is niet verplicht. 't probleem wat je dan wel hebt, is dat je misschien 3x van plek moet wisselen tijdens je reis.

Kom dus gewoon op tijd, en gok niet op 2 minuten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')