Game on.quote:British Rail Class 158 Express Sprinter is a diesel multiple unit (DMU) train, built for British Rail between 1989 and 1992 by BREL at their Derby Works. They were built to replace elderly 'heritage' DMUs and locomotive-hauled passenger trains. Class 159 trains are almost identical to Class 158s having been converted from Class 158 to Class 159 in two batches.
Het ziet er inderdaad vrij apart uitquote:
quote:Op woensdag 22 april 2009 14:45 schreef James1988 het volgende:
Engels treinentopic zo te zien?
Die ken je toch wel uit je hoofd zo langzamerhand?quote:
Nee hoor, Wo ist der Bahnhof?quote:
Hmm, dan toch liever een vogelbekdier...quote:
Bij de opening van de Betuweroute hebben er ook veel verschillende loctypes voor de eerste trein gezeten.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:00 schreef dennistd het volgende:
Deze trein doet mee voor het record 'hoe veel verschillende locs kunnen er voor een trein':
[ afbeelding ]
Die foto doet me denken aan het ACTS filmpje van Flesquote:Op woensdag 22 april 2009 15:00 schreef dennistd het volgende:
Deze trein doet mee voor het record 'hoe veel verschillende locs kunnen er voor een trein':
[ afbeelding ]
Deze is ook mooi ja!quote:Op woensdag 22 april 2009 15:20 schreef Ireyon het volgende:
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub![]()
Ik begin wel:
[ afbeelding ]
quote:Onderzoek Lightrailverbinding Amersfoort-Rhenen
De provincie Utrecht voert een nieuw onderzoek uit naar de haalbaarheid van een lightrailverbinding tussen Amersfoort en Veenendaal/Rhenen. Gedeputeerde Staten hebben hierover een startnotitie vastgesteld.
De nieuwe studie gaat uit van de oude spoorlijn die nu op dit traject ligt. Het onderzoek gaat uit van een exploitatie op basis van vier treinen per uur rijden. Verder houdt het rekening met nieuwe haltes in Leusden en Woudenberg/Scherpenzeel.
Bureau DHV heeft in 2008 onderzoek gedaan naar de vervoerwaarde van deze lijn. Op de resultaten van deze studie wordt een second opinion aangevraagd. Verder besteedt de nieuwe studie extra aandacht aan de effecten van een nieuwe treinverbinding op het verkeer en (bus)vervoer, natuur en landschap, recreatie en toerisme en de economische ontwikkeling van het gebied. Het onderzoek is gereed in september 2009.
Persbericht Provincie Utrecht
sorry hebben we een welstandscommissie voor deze topicreeks?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:20 schreef Ireyon het volgende:
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub![]()
Ik zie iets staan over een falende DHCP-server. In het Frans.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:08 schreef Boschkabouter het volgende:
In station Heerlen kan de OV chipfaal niet eens meer de "Buiten gebruik" foutmelding weergeven.
[ afbeelding ]
dat is de 6703. Die vormen altijd samen een koppeltje. Onlangs gingen ze zelfs samen naar de werkplaats in Tilburgquote:Op woensdag 22 april 2009 15:24 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Loc 1251
Samen met een 6700-loc als Leeuwarden-Shuttle te Akkrum (31 juli 2008)
Lange perrons hebben ze daar in Japanquote:Op woensdag 22 april 2009 15:20 schreef Ireyon het volgende:
Willen jullie vanaf nu weer mooie treinen posten aub![]()
Ik begin wel:
[ afbeelding ]
Zelfs de tekst "buiten" klopt niet. Ding staat duidelijk "binnen"quote:Op woensdag 22 april 2009 15:08 schreef Boschkabouter het volgende:
In station Heerlen kan de OV chipfaal niet eens meer de "Buiten gebruik" foutmelding weergeven.
[ afbeelding ]
ik heb het even opgezocht, maar het is toch echt de 6705 volgens de spots op somdaquote:Op woensdag 22 april 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is de 6703. Die vormen altijd samen een koppeltje. Onlangs gingen ze zelfs samen naar de werkplaats in Tilburg
'k Kwam laatst nog dit (ruim 2 jaar geleden geüploadquote:Op woensdag 22 april 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lange perrons hebben ze daar in Japandie sets zijn gewoon zonder gekheid 8 of 16 bakken lang telkens
Iig hebben die paaltjes exact het zelfde euvel als de kaartautomaten: Bij volle zon erop worden de schermpjes zwart, gisteren gezien op Horst... Bij beide apparatenquote:Op woensdag 22 april 2009 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs de tekst "buiten" klopt niet. Ding staat duidelijk "binnen"
Vet hipquote:
Waar lees jij dat ie geband werd? In Forum banmeldtopic. staat ie niet in ieder geval.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom werd Duvel nou geband? Doodsverwensing richting de gozers in de filmpjes die ik postte?
Dat die conducteur zijn pet niet verliest @ 4.06.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Kwam laatst nog dit (ruim 2 jaar geleden geüpload) filmpje tegen;
Vanaf 3:38.. Die snelheidDie lengte
OMG, Fles vind mijn geposte trein geilquote:Op woensdag 22 april 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet hip![]()
Koppelbaar![]()
Botsveiligheid is ook goed naar gekeken
WTF? Ben ik geband?quote:Op woensdag 22 april 2009 21:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom werd Duvel nou geband? Doodsverwensing richting de gozers in de filmpjes die ik postte?
eoa naabquote:Op woensdag 22 april 2009 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Ben ik geband?
Test...test...
Nope.
Weet je dat niet dan?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Ben ik geband?
Test...test...
Nope.
Geeft niet.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Ow wacht
Treintopic 157 Dag ICK
Nu begrijp ik er niks van.
quote:Op woensdag 22 april 2009 23:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geeft niet.
[ afbeelding ]
Eet smakelijk.
Hogesnelheidsnachttreinen FTW!quote:Das Hochgeschwindigkeitsnetz ist inzwischen so eng geknüpft, daß es such zukünftig auf bestimmten Routen lohnen wird, eine entsprechende Verbindung über Nacht mit angepasster Ausstattung auf dem Weg zu bringen.
April 2005 - Bron
Ik zie niks, of rijdt de boel alweer?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wedden dat er zo een melding komt dat er een defecte trein bij rotterdam noord staat? Ik zit erin
Het zuidwesten hangt lekker in de prijzen? Rotterdam Noord, Etten-Leur EN Oisterwijk?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding tussen Rsd en Bd, volgens mij met een goederentrein.
Dan ben je zeker wel dood ja
Ik denk dat het bij elke trein wel zo isquote:Op donderdag 23 april 2009 16:40 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding tussen Rsd en Bd, volgens mij met een goederentrein.
Dan ben je zeker wel dood ja
Volgens mij wel ja, gaat weer lekker in die omstrekenquote:Op donderdag 23 april 2009 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zuidwesten hangt lekker in de prijzen? Rotterdam Noord, Etten-Leur EN Oisterwijk?
Na 25 minuten weggereden zonder reizigers met een hoop treintjes erachteraan dus het viel meequote:Op donderdag 23 april 2009 15:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie niks, of rijdt de boel alweer?
Dat scheelt dan!quote:Op donderdag 23 april 2009 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Na 25 minuten weggereden zonder reizigers met een hoop treintjes erachteraan dus het viel mee
Het hele stuk Amersfoort-Barneveld aansluiting is dus linkerspoor gereden?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:29 schreef daanski82 het volgende:
ik vraag me af of de NS dit nu altijd gaat doen omdat je namelijk bij barneveld met de blauwe vallei lijn zit.
Ik hoop dat het waar is.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
Het laatste gerucht: AnsaldoBreda bijna failliet, NS Hispeed heeft geannuleerd en Siemens levert nog dit najaar ICE-3M's voor de HSL-zuid.
Ja, kwam elders ook langs. Daar reageerde ik met:quote:Op donderdag 23 april 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
Het laatste gerucht: AnsaldoBreda bijna failliet, NS Hispeed heeft geannuleerd en Siemens levert nog dit najaar ICE-3M's voor de HSL-zuid.
klinkt leuk natuurlijk, maar laten we niet te vroeg de vlag uithangen.quote:
Al het aanbetaalde geld (ik weet niet hoeveel dat is) is dan weg idd. Maar gezien het ontbreken van een ontsnappingsclausule is een faillissement van AnsaldoKuttekoppenogwat de enige kans voor HSA om er onderuit te komen. Welke debiel op zo'n manier met een paar miljard belastinggeld omgaat mag ook wel tegen de muur van mij, maar dat is een ander verhaal. en uiteindelijk is de Velaro natuurlijk de Opgelegde keuze, want allang gehomologeerd in zowel NL, B als F, bewezen techniek, binnen afzienbare tijd te leveren, en bovendien veel sneller (330 vs 250). laten we gewoon ophouden met het NOG langer weggooien van belastinggeld in eoa quasi hip prestigeprojectje. Dat doe je maar in Botswana of zo.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:25 schreef Guard het volgende:
Dan maar "zomaar" even wat ander materieel aanschaffen, dat zou me bijzonder verbazen.
helemaal eensch, laten we eens ophouden met geld te gooien. Als er dan toch met geld gegooid moet worden, prima, maar dan wel mijn kant op.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laten we gewoon ophouden met het NOG langer weggooien van belastinggeld in eoa quasi hip prestigeprojectje.
Hij is een redelijke insider in het spoorwereldje, dus ik ben benieuwd.quote:Flauwekul; eerste stel is (eindelijk) onderweg naar Nederland. De rest van de fata morgana op die kutsites is ook gebaseerd op de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Dat blijkt uit wat?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef James1988 het volgende:
Luccus meldt op GoT:
Hij is een redelijke insider in het spoorwereldje,
Kun je veel beter de FLIRT nemen. Die is meer voor dat werk gemaakt dan de GTWquote:Op vrijdag 24 april 2009 00:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die GTW'z zijn er toch plenty van? Koppel gewoon 4 3ledige GTW'stjes aan elkaar, turbopowerpack ertussen en gaan op die HSL-zuid
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef
Ik hoop overigens dat het waar is... als eind 2009 de eerste zuurstokvelaro op de HSL-Zuid zou karren, zou natuurlijk tof zijn. Komt er nog eens wat HSL-materieel wat niet foeilelijk is, in Breda
Eh ik volg het niet?quote:[b]Op vrijdag 24 april 2009 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop natuurlijk dat hij ongelijk heeft, een Velaro in zuurstokkleuren is veel toffer dan zo'n opengewerkte stofzuiger.
Dat is ook een mogelijkheid. Normaliter kunnen de FLIRT's 140 of 160 km/h, maar de NSB had voertuigen besteld die opgewaardeerd werden naar 200 km/h.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je veel beter de FLIRT nemen. Die is meer voor dat werk gemaakt dan de GTW
Ik hoop dat het gerucht waar is, en dat Luccus ongelijk heeft. Dan klopt wat ik schrijf toch?quote:
Bij de IRM heb je dat ook als je tijdens het openen aan de deuren begint te duwen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:42 schreef Peterselieman het volgende:
Zat gister in GTW'tje 10307 waarvan een deurtje niet te lang open wilde blijven. De betreffende deur sloot gewoon op het moment dat er nog reizigers aan het in- en uitstappen waren. Sensor een beetje defect?
Dit zijn deuren vergelijkbaar met SGMm en SLT die automatisch sluiten als er zoveel seconden niemand in de buurt is geweest.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de IRM heb je dat ook als je tijdens het openen aan de deuren begint te duwen.
Ik begrijp het, ik sneed een verkeerd onderwerp aan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit zijn deuren vergelijkbaar met SGMm en SLT die automatisch sluiten als er zoveel seconden niemand in de buurt is geweest.
Ik hoop ook dat het waar is, maar de HSL kennende kan zelfs de ICE lelijk gemaakt worden.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef James1988 het volgende:
Luccus meldt op GoT:
[..]
Ik hoop overigens dat het waar is... als eind 2009 de eerste zuurstokvelaro op de HSL-Zuid zou karren, zou natuurlijk tof zijn. Komt er nog eens wat HSL-materieel wat niet foeilelijk is, in Breda
Die snelheid kan wel kloppen. Die temperatuur kan zelfs in Fahrenheit niet kloppen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:56 schreef knars het volgende:
vanochtend voor het eerst een ritje in de SLT gemaakt. Beviel me prima, al vertrouw ik de informatie op de schermen nog niet zo. Met 142 km/h door de bocht onder de flyover bij Harmelen, terwijl de binnentempeartuur 127 graden Celsius was...
Ik stond laatst iets te vroeg op Gd en besloot toen ook de SLT te nemen. Het ging best, maar vanaf mijn plek geen zicht op de schermen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:21 schreef knars het volgende:
En wat die temperatuur betreft; stiekem is die SLeT best wel een geil treintje. Maar zo warm werd ik er nou ook weer niet van.
Ja, krijg je dat weer. Het werkt niet, van die open wanden.quote:Jammer trouwens dat de machinist geen zin had in pottenkijkers en de cabine dus van binnenuit gebliondeerd had, ik had wel graag over z'n schouder meegekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |