Maar waarom? Alleen omdat het kan?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:08 schreef LXIV het volgende:
Zolang ik gezonde kinderen voortbreng, tijd en geld heb ze op te voeden ga ik gewoon door. Laat Gods water over Gods akker vloeien zeg ik maar.
Aangezien één van de meest veranderlijke aspecten van de vrouw tijdens en na de zwangerschap de psyche is, lijkt me dit een redelijk nutteloos examen. Om over zaken als PND's of PPD's maar te zwijgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:20 schreef Liejannuh het volgende:
Eigenlijk zou iedereen eerst een examen moeten doen voordat ze aan kinderen beginnen. Je moet kinderen wel een stabiele thuissituatie kunnen geven natuurlijk.
Zowel financieel als geestelijk.
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:22 schreef Jelief het volgende:
We hebben een meisje en een jongen, meer smaken zijn er niet.
Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?
Ben je het nou met haar eens of oneens?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat.... Nee, 't is wel goed zo. Ik hou sowieso niet van voetbal.
.
Het zijn geen pokemons he sjak.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:39 schreef sjak het volgende:
Ik vind het juist wel grappig om van alle soorten 1 te hebben.
Goed punt!quote:Op woensdag 8 april 2009 14:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aangezien één van de meest veranderlijke aspecten van de vrouw tijdens en na de zwangerschap de psyche is, lijkt me dit een redelijk nutteloos examen. Om over zaken als PND's of PPD's maar te zwijgen.
Anna is dan ook wel heel erg leuk.quote:Maar goed. Wij zijn er om meerdere redenen wel klaar mee (met 1 kind, dus). Niet omdat we het idee hebben dat ons gezin compleet is (wat sowieso een redelijk zweverige opmerking is imho, alsof mensen dat opeens ingestraald krijgen) ofzo, meer omdat mijn vrouw geen tweede zwangerschap aankan / aan wil (psychisch gezien dus). En eigenlijk vind ik 1 ook wel enorm 'handig' (bij gebrek aan een betere term): je behoudt je individuele zelfstandigheid (ik heb het idee dat je met 2 kinderen een aantal jaren echt totaal geleefd wordt, om over drie maar te zwijgen), financieel is het zo goed te doen, aandacht kan voor de volle 100% naar 1 kind gaan, etc.
ff ?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef sjak het volgende:
[..]
Gelukkig niet, dan zou ik bij twee nog ff door moeten gaan
Herinner je nog de verontwaardige discussie die gevoerd werd toen bleek dat in Zweden zwakker begaafden gesteriliseerd werden. Want men mag niet beschikken over de wens van een ander.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Goed punt!
Maar ik denk dat we allemaal wel voorbeelden kennen van mensen die eigenlijk gewoon niet aan kinderen hadden moeten beginnen. Gewoon omdat ze voor een zwangerschap al niet lekker in hun vel zitten. Of omdat ze financieel gezien de zaken nou niet echt op orde hebben. Of omdat ze nou niet echt de levenservaring hebben om een kind op te voeden.
[..]
Anna is dan ook wel heel erg leuk.
Oew, daar moet ik even heel diep voor graven. Het komt me vaag bekend voor.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:44 schreef sjak het volgende:
[..]
Herinner je nog de verontwaardige discussie die gevoerd werd toen bleek dat in Zweden zwakker begaafden gesteriliseerd werden. Want men mag niet beschikken over de wens van een ander.
die keuze is gewoon een individuele keuze.... waarom misschien mensen als je die vraag zo stelt een beetje negatief terugreageren omdat je die vraag over een individuele keuze zelf stelt alsof daarvoor algemeen gelden overkoepelende voorwaarden zouden kunnen zijn...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:05 schreef Verbal het volgende:
En waarom rust er een taboe op die vraag? Als ik het hier op mijn werk eens vraag aan collega’s word ik aangekeken of ik een soort Chinese staatsmaffioso ben…
Maar ik stel hem toch maar: wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?
Als ze het gevoel hebben dat het zo goed is.quote:Maar ik stel hem toch maar: wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?
Jazeker, geslacht buiten beschouwing gelaten is Ruben een heel ander kind dan Emma. Ik heb het elders ookal geschreven, wij wilden héél graag ook een jongen. Ik kan niet uitsluiten dat we over een derde kindje nagedacht zouden hebben als Ruben een meisje zou zijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?
Ja, maar waarom hebben sommige mensen dat gevoel nog niet na 3 of 4 kinderen? En mensen met dat soort aantallen nageslacht die ík tegenkom lijken er meer last van te hebben dan plezier. Waarom dan niet denken: hee latex, fantastische uitvinding? Of: kom, laat ik nog effe een tube zaaddodende pasta gorgelen?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:01 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Als ze het gevoel hebben dat het zo goed is.
Jamaar mijn water werkte ook al niet zo goed voor we besloten voor nummer één te gaanquote:Op woensdag 8 april 2009 15:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat voel je aan je water, of je er nog een wilAls het hele idee je niet aanstaat moet je het niet doen, simpel zat
water verversenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jamaar mijn water werkte ook al niet zo goed voor we besloten voor nummer één te gaan.
Het zijn geen woestijnratten die je in koppeltjes moet houdenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:04 schreef TwyLight het volgende:
Enige wat ik vind is dat áls je kinderen neemt, minimaal 2.
Een kind die altijd alleen is kan amper fatsoenlijk delen, weet altid alles beter dan de rest en kan niet samenwerken. Heb een aantal vrienden die enigkind zijn en die hebben allemaal die slechte eigenschappen
Ja, zo ken ik ook heel veel 2-kind-kinderen en die sporen ook niet helemaal hoor.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:04 schreef TwyLight het volgende:
Een kind die altijd alleen is kan amper fatsoenlijk delen, weet altid alles beter dan de rest en kan niet samenwerken. Heb een aantal vrienden die enigkind zijn en die hebben allemaal die slechte eigenschappen
Nah jah, je hebt wel een punt, al kan je er natuurlijk best voor zorgen dat een kind in aanraking komt met kindjes die niet de jouwe zijn om dit wat op te vangen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:04 schreef TwyLight het volgende:
blijkbaar welquote:Op woensdag 8 april 2009 16:08 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het zijn geen woestijnratten die je in koppeltjes moet houden.
.
Sociaal in de omgang met mensen ja maar ze willen alsnog altijd hun zin hebben, en zijn gierigquote:Op woensdag 8 april 2009 16:15 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ken twee enigskinderen, ook heel sociaal, allebei.
Eigenschappen die je bij mensen met broers en zussen natuurlijk nooit tegenkomt.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:18 schreef TwyLight het volgende:
ze willen alsnog altijd hun zin hebben, en zijn gierig
't Zegt natuurlijk niks over jou en je vriendenkring.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:18 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Sociaal in de omgang met mensen ja maar ze willen alsnog altijd hun zin hebben, en zijn gierig
Idd "show me your friends and I'll tell you who you are"quote:Op woensdag 8 april 2009 16:25 schreef popolon het volgende:
[..]
't Zegt natuurlijk niks over jou en je vriendenkring.
Maar ze zullen als ze ouder zijn toch meer naar elkaar toetrekken. Ik heb een veel jonger broertje, maar nu we ouder worden is er meer contact. Zo kun je toch nog jeugdherinneringen ophalen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:26 schreef MarMar het volgende:
Nah en het is ook wel leuk verzonnen allemaal, maar als er een beetje leeftijdsverschil tussen kinderen zit, gaan ze echt meer met hun eigen vriendjes om op den duur dan met elkaar, dus het hele broertje zusje samen spelen idee is ook een beetje overtrokken imho.
Ik speelde vroeger bijna nooit met mijn broers, behalve als ze op me moesten letten of als een van ons ziek was.
Ja, dat snap ik, maar 6 is wel heel erg... eh... ik zoek naar een ander woord voor asociaal maar ik kan niet echt op een geschikte term komen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar draagt elk kind aan bij, dus ook als je er 1 hebt.
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:22 schreef MamsX het volgende:
Als er 1 iemand heel gul is dan ben ik het..
Juist doordat ik alleen was hebben mijn ouders daar goed op gelet.
Ik moest altijd alles delen, en als ik ergens om vroeg dan kreeg ik het ook niet zomaar.
Ik denk juist veel eerder aan anderen dan aan mezelf.
Jij hebt gewoon een slechte keus in vrienden![]()
mooie zin, die laatste!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]dan zijn jouw ouders wel slim genoeg maar meeste ouders behandelen hun kind echt als troetelkindje
En btw: nee hoor, heb ook genoeg andere vrienden en die vrienden die die eigenschappen hebben hebben ook wel goede kanten hoor
ja, ik verwachtte zo'n reactie al. Kijk wat het uiteindelijk zal worden, moet de toekomst nog uitwijzen natuurlijk. Ik verwacht dat het uiteindelijk neerkomt op 2 of 3. Maar het lijkt me echt gezellig met z'n allen om de keukentafel, grote verjaardagen etc. Voor de kinderen zelf net iets meer aanspraak dan die ene broer of zus. Ik ken een gezin met vier kinderen en dat vind ik toch wel heel leuk:)quote:Op woensdag 8 april 2009 16:30 schreef Jarno het volgende:
Sorry, maar 6 kinderen snap ik echt niet. Je bent toch geen broedfabriek? En wat te denken van overbevolking?
Dat waren natuurlijk wel heel andere tijden. Als je kijkt naar hoe de wereld nu in elkaar steekt (waar we de afgelopen 20 jaar enorm veel kennis over hebben opgebouwd) dan snap ik gewoon niet dat iemand bewust kan kiezen voor dit soort aantallen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn moeder komt uit een gezin met 7 kinderen, haar moeder uit een gezin met 9 kinderen. Dat het tegenwordig niet meer zo standaard is in onze maatschappij, wil nog niet zeggen dat het niet ook gewoon heel natuurlijk kan zijn toch?
Ik vind het alleen asociaal als je niet in staat bent ze fatsoenlijk op te voeden.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar 6 is wel heel erg... eh... ik zoek naar een ander woord voor asociaal maar ik kan niet echt op een geschikte term komen.
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil er ook wel drie. Kom zelf uit een groot gezin, mijn vrouw ook, en het kan ook gewoon heel gezellig zijn. Het is denk ik - maar dat is nergens wetenschappelijk op gebaseerd - ook wel goed voor kids om broers en zussen te hebben, nog los van de band die ze met elkaar hebben.
Ik zie nu zowel bij mijn ouders als mijn schoonouders hoe leuk het is om de hele kliek bij elkaar te hebben. Nu komen daar langzamerhand ook kleinkinderen bij. Zij hebben een boerderij in Friesland waar iedereen altijd welkom is, er zijn zeilbootjes en elektrische grasmaaiers en kippen en een bbq en een pingpongtafel...ik zie het wel zitten om daar met z'n allen te chillen en lol te hebben.Maar goed, we beginnen eerst met één, daarna zien we wel weer.
Het staat dan natuurlijk ook wel intelligent als je je eigen post nog even naspeurt op spelfouten.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen asociaal als je niet in staat bent ze fatsoenlijk op te voeden.
Het valt mij op dat hoogopgeleide vaak kiezen voor minder kinderen, terwijl ondertussen de minder intelligente mensen allerlei fouten met anticonceptie maken of geeneens gebruiken. Stel dat die 6 kids er komen dan zou het, denk ik, een goede toevoeging zijn aan de maatschappij
maar nogmaals, het verschil tussen wens en werkelijkheid moet nog blijken uit de toekomst:)
Nou de stap van 1 naar 2 vond ik behoorlijk groot, maar de derde frotten we er gewoon tussen en dat heeft eigenlijk niet echt invloed meer op je dagelijkse patroon.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!
Ik vergelijk het een beetje met voor 5.000 euro aan tuinmeubilair kopen terwijl het 3 dagen per jaar mooi weer is in Nederland. Tuurlijk heb je er een hoop plezier aan als je er op kúnt zitten, maar hoe vaak komt dat voor?
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Nu is het inderdaad een keuze, toen niet.
Ja, dat is zeker waar...ik kan ook niet goed inschatten hoe we dit zouden gaan doen, als kind gaat het allemaal vanzelf, op weg naar Zuid-Frankrijk met de surfplank op het dak..maar mijn moeder werkte toen niet idd., mijn schoonmoeder ook niet..quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!
Ik vergelijk het een beetje met voor 5.000 euro aan tuinmeubilair kopen terwijl het 3 dagen per jaar mooi weer is in Nederland. Tuurlijk heb je er een hoop plezier aan als je er op kúnt zitten, maar hoe vaak komt dat voor?
Ik doe het er ook een beetje om natuurlijk. Dat snappen jullie ook wel. En:quote:
quote:Ik vergelijk het een beetje
rly?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik doe het er ook een beetje om natuurlijk. Dat snappen jullie ook wel.
vergelijk jij nou serieus kinderen krijgen met tuinmeubilair kopen?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Wij moeten ons best doen om 1x per week Lost te kunnen kijken (45minuten aaneengesloten dus). Om half 8 ploffen we op de bank, dan ligt de muppet op bed en is de grootste puin opgeruimd. Nog even wat zappen en oeps, naar bed want om 6 uur gaat de wekkert.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Svyatagor het volgende:
Ik las in het andere topic over hoe gaat het met de vaders ook al iemand die vertelde dat hij al een jaar geen film heeft afgezien.
ik heb een -n- toegevoegd aan hoogopgeleiden hoor;)quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het staat dan natuurlijk ook wel intelligent als je je eigen post nog even naspeurt op spelfouten.
Als ik dacht dat je 'het er niet om zou doen' zou ik heel anders gereageerd hebbenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Wij moeten ons best doen om 1x per week Lost te kunnen kijken (45minuten aaneengesloten dus). Om half 8 ploffen we op de bank, dan ligt de muppet op bed en is de grootste puin opgeruimd. Nog even wat zappen en oeps, naar bed want om 6 uur gaat de wekkert.
Dat is jouw situatie. Mijn broer (die met die 3 kinderen en vierde op komst, echtpaar werkt in totaal 7,5 dag per week - met overlap uiteraard) boekt op donderdagavond een weekendje weg en vertrekt met gezin en benodigde meuk de dag erop. En iedereen heeft een super-weekend.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je totaal nog niet toe was aan dat kind....quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Wij moeten ons best doen om 1x per week Lost te kunnen kijken (45minuten aaneengesloten dus). Om half 8 ploffen we op de bank, dan ligt de muppet op bed en is de grootste puin opgeruimd. Nog even wat zappen en oeps, naar bed want om 6 uur gaat de wekkert.
* MarMar vindt dat ook een beetje.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:00 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je totaal nog niet toe was aan dat kind....
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:00 schreef Jill85 het volgende:
[..]
en dat vind ik dus onzin, Wat heeft het opleidingsniveau nou te maken met kinderen opvoeden?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen asociaal als je niet in staat bent ze fatsoenlijk op te voeden.
Het valt mij op dat hoogopgeleiden vaak kiezen voor minder kinderen, terwijl ondertussen de minder intelligente mensen allerlei fouten met anticonceptie maken of geeneens gebruiken. Stel dat die 6 kids er komen dan zou het, denk ik, een goede toevoeging zijn aan de maatschappij
maar nogmaals, het verschil tussen wens en werkelijkheid moet nog blijken uit de toekomst:)
Nou...quote:Op woensdag 8 april 2009 17:17 schreef hestria het volgende:
[..]
en dat vind ik dus onzin, Wat heeft het opleidingsniveau nou te maken met kinderen opvoeden?
Komende van iemand die 6 kinderen ambieert beschouw ik dat als een compliment.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:00 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Manlief en ik hadden twee kinderen: een jongen en een meisje.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:05 schreef Verbal het volgende:
Heb je je eigen driften niet in bedwang? Is het gebruik van anticonceptie te ingewikkeld? Wat?
daar heb je het al dat word geleerd op de basisschool en als het goed is heeft iedereen die toch gedaanquote:Op woensdag 8 april 2009 17:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou...
Het begint al met het inschattingsvermogen om het aantal kinderen beheersbaar te houden
V.
Voor mij een simpele vraag: Als ik 1, 2 generaties terug geleefd had, dan hadden moeder en kind de 1e en al helemaal 2e zwangerschap niet overleefd.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:05 schreef Verbal het volgende:
wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?
V.
In jou schuilt een slechte plannerquote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld. Maar ik heb 2 collega's met 3 kinderen en wat ik van hun hoor geeft me in ieder geval niet de indruk dat ik alleen ben daarin.quote:
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb daar ook moeite mee. Als je ergens zin in hebt is er meestal geen energie meer voor tegen de tijd dat alle dingen nog even opgeruimd, gedweild en afgewassen zijn. Maar het schijnt dat dat uiteindelijk steeds beter gaat, omdat je er meer ervaring in krijgt en je kind veel zelfstandiger gaat worden en bijvoorbeeld zelf al gaat tandenpoetsenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld. Maar ik heb 2 collega's met 3 kinderen en wat ik van hun hoor geeft me in ieder geval niet de indruk dat ik alleen ben daarin..
Of je laat wat vaker de boel de boel.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb daar ook moeite mee. Als je ergens zin in hebt is er meestal geen energie meer voor tegen de tijd dat alle dingen nog even opgeruimd, gedweild en afgewassen zijn. Maar het schijnt dat dat uiteindelijk steeds beter gaat, omdat je er meer ervaring in krijgt en je kind veel zelfstandiger gaat worden en bijvoorbeeld zelf al gaat tandenpoetsen.
Nou ja, als wij er 3 in een uurtje door de douche heen kunnen sleuren en met keurig gepoetste tandjes en verhaaltjes en knuffeltjes, kroeltjes en dansjes in bed kunnen krijgen moet dat met 1 of 2 kinderen ook wel lukkenquote:Op woensdag 8 april 2009 21:07 schreef k_i_m het volgende:
Meestal is het ook het kind zelf wat opgeruimd en afgewassen moet worden.
kan er nu nog niet zoveel van zeggen omdat nummer 2 nog geboren moet worden. Als het aan M. ligt is het na deze ook helemaal klaar. We hebben dalijk met de 2e erbij ook alle slaapkamers vol, financieel moet het ook lukken.. maar ik weet niet of ik wel voor 100% kan zeggen dat het na deze ook klaar is.. nu, gevoelsmatig zeg ik ja, maar misschien zeg ik over een paar jaar wel wat anders...quote:Op woensdag 8 april 2009 20:17 schreef Fuente het volgende:
Wat Jelief zegt.
Ik heb 2 meiden, zo is het prima. Slaapkamers vol, financieel is het te doen, we hebben genoeg tijd voor 2 kids, mijn lijf kan ik echt niet nog een zwangerschap aandoen enz. Daarbij wil m'n man absoluut geen derde. Gevoelsmatig zou ik er nog wel 1 willen misschien, maar het gaat niet alleen om gevoel, ook om wat kan en niet kan. Klaar.
Ach, er zijn ergere dingen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef Jill85 het volgende:
[..]
ja, ik verwachtte zo'n reactie al. Kijk wat het uiteindelijk zal worden, moet de toekomst nog uitwijzen natuurlijk. Ik verwacht dat het uiteindelijk neerkomt op 2 of 3. Maar het lijkt me echt gezellig met z'n allen om de keukentafel, grote verjaardagen etc. Voor de kinderen zelf net iets meer aanspraak dan die ene broer of zus. Ik ken een gezin met vier kinderen en dat vind ik toch wel heel leuk:)
Het idee dat ze ook allemaal gemaakt moet worden vind ik ook het minste aan het hele verhaal
en waarom niet??quote:Op woensdag 8 april 2009 20:05 schreef DIGGER het volgende:
M.b.t. het argument van overbevolking, waarom zou je je eigen kroost in wereldwijd verband moeten zien?
ik vind dat wel wat simplistisch & egocentristisch gedacht eerlijk gezegd. natuurlijk hoeft het niet het enige argument te zijn, maar het kan toch best meespelen in je overwegingen? diezelfde wereld (inclusief bevolking) is wel ook hun toekomst.quote:Het gaat er maar om dat ze in je huis, tuin, aandacht en financiele plaatje passen toch, dat je ze kunt meegeven waar een kind recht op heeft (simpel samengevat). Of ik er nu 2 of 4 had gekregen maakt op het totaal van de hele wereldbevolking geen zak uit.
Neuh, hooguit hypocriet. Want als je echt zo begaan bent met overbevolking en de gevolgen daarvan op de planeet is elk kind er al 1 teveel. Puur milieutechnisch bekeken.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:13 schreef bixister het volgende:
[..]
en waarom niet??
[..]
ik vind dat wel wat simplistisch & egocentristisch gedacht eerlijk gezegd. natuurlijk hoeft het niet het enige argument te zijn, maar het kan toch best meespelen in je overwegingen? diezelfde wereld (inclusief bevolking) is wel ook hun toekomst.
voor mij voelt het in elk geval wel als een soort grens, jezelf (in aantal) reproduceren is op zich mooi & genoeg (en voor onze zwaarbelaste aarde zelfs eigenlijk al teveel). ééntje meer zou wat mij betreft echt wel 't maximum zijn (niet dat die ervan komt overigens), en daar spelen dit soort redenen dan echt een rol bij. is dat zo vreemd?
Ja, maar waarom zou 1, 2 of 3 niet genoeg kunnen zijn? Waarom 4, 5, 6 of zoals ik laatst zag 7?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk denk ik dat elke keuze voor meer dan wel minder kinderen gebaseerd is op een persoonlijke voorkeur / eigen belang die we hier nu met z'n allen proberen te rationaliseren.
Over 400 jaar is iedereen zo "fucking broeds" Want de mensen die dat niet zijn sterven vanzelf uit.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou 1, 2 of 3 niet genoeg kunnen zijn? Waarom 4, 5, 6 of zoals ik laatst zag 7?
Dat mens had in 6 jaar d'r tenen niet gezien
How fucking broeds moet je dan wel niet door het leven gaan
V.
Mjah, het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou 1, 2 of 3 niet genoeg kunnen zijn? Waarom 4, 5, 6 of zoals ik laatst zag 7?
Dat mens had in 6 jaar d'r tenen niet gezien
How fucking broeds moet je dan wel niet door het leven gaan
V.
Of die even een bom onder het ecosysteem heeft gelegd.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:20 schreef bixister het volgende:
mijn oma heeft er 12 gekregen, en nog een 13e geadopteerd.
Mjah, zo kun je alles dooddoeneren.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Mjah net zoals je van alles een probleem kan maken.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mjah, zo kun je alles dooddoeneren.
V.
waar dacht je dat dat schuldgevoel van me vandaan komt?quote:Op woensdag 8 april 2009 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of die even een bom onder het ecosysteem heeft gelegd.
...zoals die ouders, waarover ik het heb, die ongebreideld kinderen uitpoepen en vervolgens klagen dat ze geen geld, leven, tijd of energie hebben?quote:Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah net zoals je van alles een probleem kan maken.
Blijkbaar is het niet zo moeilijk om te neuken zonder rubber...quote:Op donderdag 9 april 2009 07:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
...zoals die ouders, waarover ik het heb, die ongebreideld kinderen uitpoepen en vervolgens klagen dat ze geen geld, leven, tijd of energie hebben?
Dus ik herhaal mijn vraag: is het dan zo moeilijk om te neuken zonder rubber, is het een verslaving, zijn ze dom, is het een foutje, valt meneer toevallig per ongeluk met zijn lul in mevrouw? Wat?
V.
Tja en ik herhaal mijn antwoord. Het is een persoonlijke keuze.quote:Op donderdag 9 april 2009 07:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
...zoals die ouders, waarover ik het heb, die ongebreideld kinderen uitpoepen en vervolgens klagen dat ze geen geld, leven, tijd of energie hebben?
Dus ik herhaal mijn vraag: is het dan zo moeilijk om te neuken zonder rubber, is het een verslaving, zijn ze dom, is het een foutje, valt meneer toevallig per ongeluk met zijn lul in mevrouw? Wat?
V.
quote:Op donderdag 9 april 2009 08:08 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Blijkbaar is het niet zo moeilijk om te neuken zonder rubber...
En mij maakt dat eerlijk gezegd niet zo veel uit, hoe dik die portemonnee is.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, je ziet ook vaak genoeg dat rijke mensen juist een groot gezin hebben hoor.
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik zie dat liever dan bij mensen die het bijna van de kinderbijslag doen.
Zwanger zijn ging hier van een leien dakje, financieel kunnen we een tweede waarschijnlijk ook best aan. Maar om dan te zeggen dat het dan logisch is om voor een groter gezin te kiezen... Ik zie niet in waarom eigenlijk. Gewoon omdat het kan?!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jill85 het volgende:
[..]
vergelijk jij nou serieus kinderen krijgen met tuinmeubilair kopen?![]()
Ik ben al blij als blijkt dat ik kinderen kan krijgen op het moment dat ik eraan toe ben (over 10 jr). Dus om nu al een hele discussie over aantallen te hebben, voelt ook wat vreemd. Als zwanger zijn een enorme lijdensweg is, tuurlijk hou je het dan bij één. Gaat het zwanger zijn goed en is het financieel mogelijk dan lijkt het me logisch dat je voor iets groter gezin kiest, dat is toch veel gezelliger? Die eenzame computergerenatie is het ook niet helemaal:p
quote:Op donderdag 9 april 2009 08:08 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Blijkbaar is het niet zo moeilijk om te neuken zonder rubber...
Vooralsnog is kinderbijslag niet inkomensafhankelijkquote:Op donderdag 9 april 2009 09:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, je ziet ook vaak genoeg dat rijke mensen juist een groot gezin hebben hoor.
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik zie dat liever dan bij mensen die het bijna van de kinderbijslag doen.
Het is geen gekke vraag, en als je dat tenenkrommend vindt, ben je niks gewendquote:Op donderdag 9 april 2009 08:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat een gekke vraag en de manier waarop je het vraagt is helemaal tenenkrommend.
Ik vraag het die mensen ook en dan blijft het stil. En ik vrees dat FOK! een forum is, waar je dit soort dingen zou moeten kunnen bediscussiëren.quote:Vraag het die mensen zelf eens! Ik vrees dat hier op [OUD] weinig van zulke ouders zijn.
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jill85 het volgende:
Als zwanger zijn een enorme lijdensweg is, tuurlijk hou je het dan bij één. Gaat het zwanger zijn goed en is het financieel mogelijk dan lijkt het me logisch dat je voor iets groter gezin kiest, dat is toch veel gezelliger?
Ik denk toch dat die situatie waarover je wilt discusseren niet bepaald gemiddeld is en dat je niet erg veel van dat soort gezinnen tegen zal komen hierquote:Op donderdag 9 april 2009 09:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is geen gekke vraag, en als je dat tenenkrommend vindt, ben je niks gewend![]()
[..]
Ik vraag het die mensen ook en dan blijft het stil. En ik vrees dat FOK! een forum is, waar je dit soort dingen zou moeten kunnen bediscussiëren.
V.
Nee, ik vraag in een forum vol met OUD'ers hoe dat werkt met de kinderstop binnen het gezin, omdat zij ervaringsdeskundigen zijn. En het is niet hetzelfde als de kleur rood leuk vinden, want ik ben nog nooit iemand tegengekomen die rood een leuke kleur vindt, en er vervolgens over gaat lopen zeiken dat het feit dat hij/zij die kleur rood leuk vindt zijn/haar leven zo zwaar, dan wel onmogelijk maakt. Nog afgezien van het feit dat een kleur mooi vinden geen keuze is. Het aantal kinderen dat je 'neemt' tot op zekere hoogte wel. Tenzij je ineens een achtling krijgt. Maar ja, de laatste die een achtling kreeg (in Amerika, een paar maanden terug) schijnt er al zes te hebben gehad, dus die heeft er nou veertien. En dan heb je dus precies weer zo'n geval: je hebt er al zes, en je wilt er nog een (of meer). WTF?quote:Op donderdag 9 april 2009 08:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja en ik herhaal mijn antwoord. Het is een persoonlijke keuze.
Wat wil je nou? Dat wij gaan bedenken waarom iemand iets wil? Waarom vind iemand de kleur rood leuk.
Je zou om te beginnen voor jezelf kunnen spreken...quote:Wat kunnen we hier nou meer over roepen dan dooddoeners zoals jij ze noemt?
Als je het woordje logisch zou vervangen met makkelijker, kom je dichter in de buurt imho.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:37 schreef Moonah het volgende:
[..]Ik ben het met Sjeen eens dat dit wel een erg vreemde aanname is...
Ja... DUS is het een persoonlijke keuze. Blijkbaar wilde die mensen een 7e en kregen er 8. Geval van pech.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, ik vraag in een forum vol met OUD'ers hoe dat werkt met de kinderstop binnen het gezin, omdat zij ervaringsdeskundigen zijn. En het is niet hetzelfde als de kleur rood leuk vinden, want ik ben nog nooit iemand tegengekomen die rood een leuke kleur vindt, en er vervolgens over gaat lopen zeiken dat het feit dat hij/zij die kleur rood leuk vindt zijn/haar leven zo zwaar, dan wel onmogelijk maakt. Nog afgezien van het feit dat een kleur mooi vinden geen keuze is. Het aantal kinderen dat je 'neemt' tot op zekere hoogte wel. Tenzij je ineens een achtling krijgt. Maar ja, de laatste die een achtling kreeg (in Amerika, een paar maanden terug) schijnt er al zes te hebben gehad, dus die heeft er nou veertien. En dan heb je dus precies weer zo'n geval: je hebt er al zes, en je wilt er nog een (of meer). WTF?
[..]
quote:Je zou om te beginnen voor jezelf kunnen spreken...
V.
Ja, maar als de mensen in kwestie niet mee-discussieren, ofwel omdat ze hier niet zijn ofwel omdat ze dat niet willen blijft het een beetje een vage discussie niet?quote:Op donderdag 9 april 2009 09:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is geen gekke vraag, en als je dat tenenkrommend vindt, ben je niks gewend![]()
[..]
Ik vraag het die mensen ook en dan blijft het stil. En ik vrees dat FOK! een forum is, waar je dit soort dingen zou moeten kunnen bediscussiëren.
V.
Dat vind ik net zo belachelijk als die mensen die rond komen van hun uitkering en x-aantallen kinderbijslag per maand.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:34 schreef MarMar het volgende:
[..]
Vooralsnog is kinderbijslag niet inkomensafhankelijk
Dus, wat vindt je ervan dat rijke mensen toch ook kinderbijslag ontvangen dan?
Bij mij persoonlijk was de eerste zwangerschap niet bepaald uit een boekje heb van alles gemankeerd en lekker liep het al helemaal niet, maar dat oer gevoel dat Moonah zo mooi beschreef stak hier bij Isa's 1ste verjaardag gewoon de kop weer op hoor, ondanks die vervelende zwangerschap.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:42 schreef MarMar het volgende:
De overweging die je dan maakt is namelijk imho ook: hoeveel van mijn gezondheid gaat dit me kosten en hoe goed kan ik dan nog moeder zijn? Om maar eens iets te noemen..
Voor mij persoonlijk is dat iig een groot vraagstuk en zal dat ook de doorslaggevende factor zijn voor of er al dan niet nog eentje bij komt hier.
Zoals je had kunnen lezen in een eerdere post van mij, nog niet zolang geleden, zijn hier ervaringsdeskundigen met kinderen, die ervaring hebben met het stop-moment. Wellicht is er zo over te praten? Vond dat er hier verder wel aardige discussies ontsproten, hoor, maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD, pleur er dan maar een slotje op.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar als de mensen in kwestie niet mee-discussieren, ofwel omdat ze hier niet zijn ofwel omdat ze dat niet willen blijft het een beetje een vage discussie niet?
Flauw.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:51 schreef Verbal het volgende:
maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD,
Jahaaaaaa, en die persoonlijke keuze betwist ik niemand, maar ik verbaas mij er dus over dat vervolgens daarover door die mensen met die persoonlijke, vrije keuze zelf moeilijk over wordt gedaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... DUS is het een persoonlijke keuze.
Mijn opmerking d was nog gelinkt aan je OP die ging over 4-5+ kinder gezinnen. En waarom die niet eerder gestopt waren. Maar idd, je hebt gelijk de discussie is op zich ook prima te voeren met mensen die idd eerder stoppen...quote:Op donderdag 9 april 2009 09:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zoals je had kunnen lezen in een eerdere post van mij, nog niet zolang geleden, zijn hier ervaringsdeskundigen met kinderen, die ervaring hebben met het stop-moment. Wellicht is er zo over te praten? Vond dat er hier verder wel aardige discussies ontsproten, hoor, maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD, pleur er dan maar een slotje op.
V.
Hey, het WK Korte Bocht is kennelijk verplaatst naar OUD, want roepen dat je 45 minuten per week Lost zou willen kijken is kennelijk al voldoende om te concluderen dat je beter geen kinderen had kunnen nemen. Dus ik kijk nergens meer van op in dit topic.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:37 schreef Moonah het volgende:
[..]Ik ben het met Sjeen eens dat dit wel een erg vreemde aanname is...
Wat een flauwe opmerking die laatste.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zoals je had kunnen lezen in een eerdere post van mij, nog niet zolang geleden, zijn hier ervaringsdeskundigen met kinderen, die ervaring hebben met het stop-moment. Wellicht is er zo over te praten? Vond dat er hier verder wel aardige discussies ontsproten, hoor, maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD, pleur er dan maar een slotje op.
V.
Andere vergelijking dan tuinhout, huisdieren.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jahaaaaaa, en die persoonlijke keuze betwist ik niemand, maar ik verbaas mij er dus over dat vervolgens daarover door die mensen met die persoonlijke, vrije keuze zelf moeilijk over wordt gedaan.
Dús is mijn vraag: waarom die keuze, dan? Was het wel een keuze, of zijn mensen slachtoffer van hun geile voortplantingsdrang? Zijn ze misschien eerder zielig te noemen en moet ik toch medelijden met ze hebben dat ze zo zielig 'gekozen' hebben voor veel nageslacht?
V.
Het lijkt wel of je vindt dat als mensen ergens zelf voor gekozen hebben, ze dit altijd maar opgewekt en fluitend moeten ondergaan en mochten ze daar nadelen van ondervinden, ze dit vooral niet mogen ventileren. Dat is toch raar? Er zijn vaker dingen in het leven die niet alleen maar leuk zijn en voordelen hebben (goh, echt?) en dat mag je toch ook best uitspreken?quote:Op donderdag 9 april 2009 09:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jahaaaaaa, en die persoonlijke keuze betwist ik niemand, maar ik verbaas mij er dus over dat vervolgens daarover door die mensen met die persoonlijke, vrije keuze zelf moeilijk over wordt gedaan.
Dús is mijn vraag: waarom die keuze, dan? Was het wel een keuze, of zijn mensen slachtoffer van hun geile voortplantingsdrang? Zijn ze misschien eerder zielig te noemen en moet ik toch medelijden met ze hebben dat ze zo zielig 'gekozen' hebben voor veel nageslacht?
V.
Fijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn opmerking d was nog gelinkt aan je OP die ging over 4-5+ kinder gezinnen. En waarom die niet eerder gestopt waren. Maar idd, je hebt gelijk de discussie is op zich ook prima te voeren met mensen die idd eerder stoppen...
Nee, ikzelf vind het allemaal in het geheel niet ingewikkeld, sterker nog, ik put mij uit in uitleg, die volgens mij aan duidelijkheid weinig tot niets te wensen overlaat, dus waar je vandaan haalt dat ik graag onbegrepen zou willen zijn, is mij een raadsel.quote:
En verder over dat 'te ingewikkeld zijn', je lijkt wel heel erg graag te willen dat 'wij hier' jou niet begrijpen he...
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij schrijf ik in mijn post waarop jij reageert dat ik nou juist vond dat er prettige discussies plaatsvonden. Dus wederom, waarom jij denkt dat ik het jammer vind dat het een normaal topic is, is mij hogelijk een raadselquote:Jammer of niet, dat het gewoon een normaal topic geworden is?![]()
Nou er zullen er best zijn die er onnadenkend ingedoken zijn. Maar volgens mij zijn er maar erg weinig mensen die 1 kind al zwaar vonden en er vervolgens nog 6 bij nemen. Of ze moeten in streefkerk wonen ofzo....quote:Op donderdag 9 april 2009 09:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Pfff, zo ben ik eigenlijk wel opgevoed. Als je ergens voor gaat, dan ga je ervoor en dan ga je niet lopen zeuren. En als je er niet voor gaat, ga je ook niet lopen zeuren. Sowieso ga je niet lopen zeurenquote:Op donderdag 9 april 2009 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt wel of je vindt dat als mensen ergens zelf voor gekozen hebben, ze dit altijd maar opgewekt en fluitend moeten ondergaan en mochten ze daar nadelen van ondervinden, ze dit vooral niet mogen ventileren. Dat is toch raar? Er zijn vaker dingen in het leven die niet alleen maar leuk zijn en voordelen hebben (goh, echt?) en dat mag je toch ook best uitspreken?
Dus jij klaagt of zeurt nooit in je leven? Kan ik me niet voorstellen.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:08 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Pfff, zo ben ik eigenlijk wel opgevoed. Als je ergens voor gaat, dan ga je ervoor en dan ga je niet lopen zeuren. En als je er niet voor gaat, ga je ook niet lopen zeuren. Sowieso ga je niet lopen zeuren![]()
Best moeilijk soms om dat principe los te laten. Maar wel wenselijk hoor
, want zeuren en oprechte gevoelens uiten is toch nog wel wat anders.
Ik vind het raar als je gaat klagen over dingen die tegenvallen om redenen die je redelijkerwijs had kunnen inschatten. Ik heb het niet over klagen dat één van je 4 of 5 kinderen een keer in de gordijnen heeft gezeken, maar klagen over dingen die direct samenhangen met die keuze voor die 4 of 5 kinderen.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt wel of je vindt dat als mensen ergens zelf voor gekozen hebben, ze dit altijd maar opgewekt en fluitend moeten ondergaan en mochten ze daar nadelen van ondervinden, ze dit vooral niet mogen ventileren. Dat is toch raar?
Check. Ja natuurlijk. Zie boven.quote:Er zijn vaker dingen in het leven die niet alleen maar leuk zijn en voordelen hebben (goh, echt?) en dat mag je toch ook best uitspreken?
Zeg ik dat ergens?quote:Op donderdag 9 april 2009 10:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus jij klaagt of zeurt nooit in je leven? Kan ik me niet voorstellen.
De dame van de achtling, had al 6 kinderen onder de 8, heeft alle kinderen gekregen via IVF, bij iedere zwangerschap zijn er 6 embryo's teruggezet, de dame heeft geen baan (arbeidsongeschikt wegens rugklachten), woont (of woonde) bij haar moeder in en wil er graag net zo uitzien als Angelina Jolie.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... DUS is het een persoonlijke keuze. Blijkbaar wilde die mensen een 7e en kregen er 8. Geval van pech.
Agreed there, hoewel dan het probleem imho dieper ligt dan alleen het negatieve saldo op de bankrekening.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat vind ik net zo belachelijk als die mensen die rond komen van hun uitkering en x-aantallen kinderbijslag per maand.
Maar waar het om gaat, is dat je je zaakjes financiel op orde moet hebben als je aan kinderen begint. Natuurlijk heeft een kind vooral behoefte aan aandacht en liefde, maar je ziet toch vaak bij gezinnen waar (grote) schulden zijn, ook andere problemen zijn. En dat het aan de aandacht en liefde ook al snel tekort schiet, en de problemen in elkaar overgaan.
En dan heb ik het niet over gezinnen die eenvoudig rond moeten komen, maar toch meer het achterbuurtvolk wat allerhande problemen heeft.
Nah, dat kan je natuurlijk op zoveel dingen betrekken...quote:Op donderdag 9 april 2009 10:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het raar als je gaat klagen over dingen die tegenvallen om redenen die je redelijkerwijs had kunnen inschatten. Ik heb het niet over klagen dat één van je 4 of 5 kinderen een keer in de gordijnen heeft gezeken, maar klagen over dingen die direct samenhangen met die keuze voor die 4 of 5 kinderen.
[..]
Check. Ja natuurlijk. Zie boven.
V.
En dat zijn uiteraard excessen, dus eigenlijk niet echt relevant voor een topic als dit.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:11 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
De dame van de achtling, had al 6 kinderen onder de 8, heeft alle kinderen gekregen via IVF, bij iedere zwangerschap zijn er 6 embryo's teruggezet, de dame heeft geen baan (arbeidsongeschikt wegens rugklachten), woont (of woonde) bij haar moeder in en wil er graag net zo uitzien als Angelina Jolie.
*Only in America*
Dit snap ik wel. Die 2 collega's van mij hoor ik idd ook regelmatig over het niet kunnen kopen van een fatsoenlijke auto, over het vaak niet meer zijn dan een veredelde taxicentrale, over het niet hebben van een privé leven, etc, etc. En dat zijn toch echt vaak dingen waarvan ik denk... tsja, je was er zelf bij toch? Misschien zijn mannen onderling wat harder (of eerlijker) over dit soort dingen en komen dan juist de negatieve zaken naar boven. Want ik ga er wel vanuit dat ze van al hun kinderen enorm veel houden natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het raar als je gaat klagen over dingen die tegenvallen om redenen die je redelijkerwijs had kunnen inschatten. Ik heb het niet over klagen dat één van je 4 of 5 kinderen een keer in de gordijnen heeft gezeken, maar klagen over dingen die direct samenhangen met die keuze voor die 4 of 5 kinderen.
Dat weet ik.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat zijn uiteraard excessen, dus eigenlijk niet echt relevant voor een topic als dit.
Eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit snap ik wel. Die 2 collega's van mij hoor ik idd ook regelmatig over het niet kunnen kopen van een fatsoenlijke auto, over het vaak niet meer zijn dan een veredelde taxicentrale, over het niet hebben van een privé leven, etc, etc. En dat zijn toch echt vaak dingen waarvan ik denk... tsja, je was er zelf bij toch?
Nee ik ken het verhaal, maar de discussie gaat meer om zijn algemeenheid.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dat weet ik.Maar Swets meende dat deze mensen misschien gewoon graag nog een 8e wilden, maar het zit dus iets anders in elkaar.
Want ze probeerden een 8e te krijgen omdat ze dat niet gewoon graag nog wildenquote:Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dat weet ik.Maar Swets meende dat deze mensen misschien gewoon graag nog een 8e wilden, maar het zit dus iets anders in elkaar.
Ik kan best begrijpen dat er eens geklaagd wordt. En nee, niet altijd, over alles, maar er zullen ook weer neit veel mensen zijn die dat doen. Sommige dagen zit het gewoonweg niet mee, sommige dagen vallen dingen zwaarder, en ja, dan kunnen ok de dingen waar je normaal van geniet of erg blij mee bent wel eens te veel zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:28 schreef MarMar het volgende:
Overigens, bedenk ik me net, dat ik ook best een hekel heb aan mensen die klagen dat ze kindjes hebben..
Ik vind het altijd ontzettend ergerlijk als mensen na de zomervakantie bij het schoolplein zuchten van opluchting dat die vakantie eindelijk weer voorbij is en dat ze eindelijk de kids weer op school kunnen droppen...
Ik weet niet op welke roze wolk jij tript, maar ik zou er iets minder van nemen.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:28 schreef MarMar het volgende:
Overigens, bedenk ik me net, dat ik ook best een hekel heb aan mensen die klagen dat ze kindjes hebben..
Ik vind het altijd ontzettend ergerlijk als mensen na de zomervakantie bij het schoolplein zuchten van opluchting dat die vakantie eindelijk weer voorbij is en dat ze eindelijk de kids weer op school kunnen droppen...
Oh, ok. Dan had ik het verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:10 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens?
Ik herken zijn uitgangspunt vanuit mijn opvoeding. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Ik zeg nergens dat ik daar naar leef of dat ik dat een goede zaak vind.
Ohja, jij bent er zoeentje die een weekendje weg regelen al teveel vindt...quote:Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke roze wolk jij tript, maar ik zou er iets minder van nemen.
Grijs, denk je dat die grote gezinnen in je omgeving samenhangen met de geloofsovertuiging die jullie (en ook je omgeving??) hebben?quote:Op donderdag 9 april 2009 10:36 schreef Grijs het volgende:
Ik ken nogal wat gezinnen met 4, 5 of 6 kinderen. Bij veel van die gezinnen was het laatste kind ongepland (maar dat was mijn laatste, de 3e, ook), dus ze hebben in elk geval nagedacht over stoppen.
Ow ja, ik vind het wel vanzelfsprekend om mama te mogen zijnquote:Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef MarMar het volgende:
Mwach, ik kijk er denk ik misschien sowieso anders tegenaan Miss_Sly, ik vind het allemaal niet zo vanzelfsprekend om mama te mogen zijn en een gezinnetje te mogen hebben en ben daar eigenlijk ontzettend blij mee en dankbaar voor.
Natuurlijk zijn er wel eens minder leuke momentjes, maar "zwaar" nee, dat label zou ik daar beslist niet aan geven als het aankomt op de drukte die een gezin met zich meebrengt.
Eh, nee. Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 9 april 2009 10:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ohja, jij bent er zoeentje die een weekendje weg regelen al teveel vindt...
Jij denkt dat ik dat niet kan? Maar volgens jou is dat dus niet mogelijk om tegelijkertijd eens een keer blij te zjin als je een avondje alleen op de bank kan eten met een pizzaatje, of wanneer diezelfde tweejarige een nachtje bij opa en oma is zodat papa en mama weer even man en vrouw zijn ipv papa en mama. Juist jezelf compleet wegschofferen zou je over een paar jaar nog wel eens akelig op kunnen breken (ook al komt m'n dochter bij mij op m'n eerste plaats).quote:Ik kan intens genieten van mijn kinderen, van het moeder zijn, van het peutergepuber van de kleinste omdat het gewoon ontzettend grappig is dat een tweejarige denkt dat ze best de baas kan proberen te zijn, van hoe de oudste zich als mensje ontwikkeld, van leuke dingen doen met mn dochters, van ze te zien spelen, van gewoon als ze lekker om me heen dartelen.
Dat vind ik nogal een boute uitspraak...quote:Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef MarMar het volgende:
Mwach, ik kijk er denk ik misschien sowieso anders tegenaan Miss_Sly, ik vind het allemaal niet zo vanzelfsprekend om mama te mogen zijn en een gezinnetje te mogen hebben en ben daar eigenlijk ontzettend blij mee en dankbaar voor.
Natuurlijk zijn er wel eens minder leuke momentjes, maar "zwaar" nee, dat label zou ik daar beslist niet aan geven als het aankomt op de drukte die een gezin met zich meebrengt.
Ik vind het gewoon ronduit onbeschoft maar dat is mijn mening whehehehequote:Op donderdag 9 april 2009 10:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een boute uitspraak...
Toch denk ik dat je anders tegen bepaalde dingen aankijkt als je verlies hebt ervaren, dit merk ik bij mezelf ook en ik vind het niet raar dat het zo is.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het gewoon een nogal domme uitspraak.
*bzzzzt* Fout. Ik gaf alleen aan dat degene die dat zei wel eens een heel verkeerd beeld ZOU kunnen hebben van dergelijke weekendjes. Tuurlijk, als ik m'n ogen dichtdoe kan ik ook leuke weekendjes met 30 kinderen uit 6 families bedenken, met zonnestralen en lachende kinderen en bbq's en weet ik veel wat. Maar zet daar eens de dagelijkse realiteit tegenover? Het feit dat je een groot gezin hebt, betekent niet automatisch dát je ultragezellige weekendjes op toffe boerderijen in het verschiet hebt. Da's alles.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:03 schreef MarMar het volgende:
Overigens, Jarno, jij had het over dat weekendje in een boerderij in Friesland wat dan wel heel lastig werd,
Jij leest verder niet in OUD?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:03 schreef MarMar het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je anders tegen bepaalde dingen aankijkt als je verlies hebt ervaren, dit merk ik bij mezelf ook en ik vind het niet raar dat het zo is.
Let wel, ik constateer dit alleen maar, ik beweer nergens dat jij een slechte ouder bent. Ik kan alleen maar vertellen hoe ik het ervaar en het zou naief zijn te denken dat mijn ervaringen mijn beeld van het moeder zijn niet kleuren.
Overigens, Jarno, jij had het over dat weekendje in een boerderij in Friesland wat dan wel heel lastig werd, ik heb nergens gezegd dat je geen goede ouder bent als je er niet precies zo over denkt als ik, ik vertel alleen maar hoe het voor mij is![]()
En ja, dat kan best rooskleurig op je overkomen, maar zo ervaar ik het en daar verander je niets aan.
Heeft niets met wegcijferen te maken trouwens, want imho doe ik met moeder zijn en het genieten daarvan juist precies wat ik het liefste doe.
Als je het maar hard genoeg verdraait zou je dat zelfs egoistisch kunnen noemen inplaats van wegcijferen.
Lijkt me wel een erg rationalistische benadering. Natuurlijk vloeien er altijd vervelende dingen uit keuzes voort die je had kunnen verwachten, maar soms kan de redelijkheid je in de steek laten en kun je enorm balen van de keuze die je hebt gemaakt. Hoort bij het leven, en wat je dan doet is even zuchten en gaan zeiken tegen *wie er maar in de buurt is*, en dan vervolgens ga je weer verder. Ik denk dat er niemand is die structureel bitter wordt van het feit dat hij / zij voor een groot gezin heeft gekozen. Als jij die mensen wel kent, dan zou ik me toch in andere, minder droevige kringen gaan begeven. En ja, aan tokkie-onderburen doe je helemaal niks, kennelijk hebben zij hun redelijke inschattingsvermogens minder op peil dan jij. De een denkt nu eenmaal wat meer met zijn buik / lendenen dan de ander.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
[..]
Via via ken ik mensen die dat wel deden.... ze zijn bij het vijfde jongetje maar gestopt....quote:Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat.... Nee, 't is wel goed zo. Ik hou sowieso niet van voetbal.
.
Heel duidelijk nietquote:
Mijn droom, wat doe jequote:Op donderdag 9 april 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
*bzzzzt* Fout. Ik gaf alleen aan dat degene die dat zei wel eens een heel verkeerd beeld ZOU kunnen hebben van dergelijke weekendjes. Tuurlijk, als ik m'n ogen dichtdoe kan ik ook leuke weekendjes met 30 kinderen uit 6 families bedenken, met zonnestralen en lachende kinderen en bbq's en weet ik veel wat. Maar zet daar eens de dagelijkse realiteit tegenover? Het feit dat je een groot gezin hebt, betekent niet automatisch dát je ultragezellige weekendjes op toffe boerderijen in het verschiet hebt. Da's alles.
quote:Op donderdag 9 april 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
*bzzzzt* Fout. Ik gaf alleen aan dat degene die dat zei wel eens een heel verkeerd beeld ZOU kunnen hebben van dergelijke weekendjes. Tuurlijk, als ik m'n ogen dichtdoe kan ik ook leuke weekendjes met 30 kinderen uit 6 families bedenken, met zonnestralen en lachende kinderen en bbq's en weet ik veel wat. Maar zet daar eens de dagelijkse realiteit tegenover? Het feit dat je een groot gezin hebt, betekent niet automatisch dát je ultragezellige weekendjes op toffe boerderijen in het verschiet hebt. Da's alles.
Sorry, ik had dat stukje van zonnestralen en lachende kinderen en bbq's even gemist in jouw reactiequote:Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!
Verlies slaat in dit geval voor mij persoonlijk niet alleen op kindjes Sjeen, maar lees mijn vorige post maar, misschien snap je dan wat ik bedoelquote:
Ooooooooohkay.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef MarMar het volgende:
en ja, ik ben dus zo'n hopeloze romanticus die echt een week blij kan zijn van een vlindertje
Echt... ik zou gewoon eens voor de lol me een beetje inlezen in OUD als ik jou was. En dan misschien zelfs specifiek eens in de postgeschiedenis van Miss_Sly duiken, alvorens nog meer uitspraken te doen...quote:Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef MarMar het volgende:
[..]
Verlies slaat in dit geval voor mij persoonlijk niet alleen op kindjes Sjeen, maar lees mijn vorige post maar, misschien snap je dan wat ik bedoel
Dit is hoe het voor mij persoonlijk werkt, nou ben ik daar gewoon blij om en zie ik dat meer als een kadootje dat het zo werkt voor mij dan als een verdienste.
Het maakt het toch allemaal net ietsjes makkelijker voor me op deze manier.
*zucht*quote:Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef Lois het volgende:
MarMar gaat er gemakshalve maar even vanuit dat zij het alleenrecht heeft op verlies?
(verder niet helemaal bijgelezen is maar ik begon toevallig op deze pagina)
Ik zat al op mijn handen, doe JIJ hetquote:Op donderdag 9 april 2009 11:22 schreef k_i_m het volgende:
Hee, het is het grote MarMar topic aan het worden. Was de aandacht elders op?.
Met deze post heb je het EN over je eigen gevoel en ga je er gemakshalve maar even vanuit dat Miss Sly het vanzelfsprekend vind om mama te mogen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef MarMar het volgende:
Mwach, ik kijk er denk ik misschien sowieso anders tegenaan Miss_Sly, ik vind het allemaal niet zo vanzelfsprekend om mama te mogen zijn en een gezinnetje te mogen hebben
Ik heb het inderdaad over mijn eigen gevoel, maar vanuit de bedoeling dat dat het enige is wat ik kan beschrijven en kan uitleggen. Niet met de bedoeling iemand er onderuit te halen, ik begrijp dat het lijkt alsof ik insinueer dat het voor haar vanzelfsprekend zou zijn, dat was niet mijn bedoeling, sorry!quote:Op donderdag 9 april 2009 11:25 schreef Lois het volgende:
[..]
Met deze post heb je het EN over je eigen gevoel en ga je er gemakshalve maar even vanuit dat Miss Sly het vanzelfsprekend vind om mama te mogen zijn.
Dat bedoel ik met denk jij dat je het alleenrecht hebt op ellende ofzo?
*terugzucht*
Ik ben er zoeentje en ben absoluut niet religieus (ook niet religieus opgevoed).quote:Op donderdag 9 april 2009 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou er zullen er best zijn die er onnadenkend ingedoken zijn. Maar volgens mij zijn er maar erg weinig mensen die 1 kind al zwaar vonden en er vervolgens nog 6 bij nemen. Of ze moeten in streefkerk wonen ofzo....
Ja, verdomme, we hadden het hier over boerderijen, bbqs, Lost en overbevolking en de droeftoeterige onderburen van Verbal, niet over verlies en vanzelfsprekendheid en zulks.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:22 schreef k_i_m het volgende:
Hee, het is het grote MarMar topic aan het worden. Was de aandacht elders op?.
ik dus ook...quote:Op donderdag 9 april 2009 10:57 schreef MeNicole het volgende:
Als ik dat van Marmar zo lees ben ik een ontaarde moeder
leuk!! Ik hoop met je mee!quote:Op donderdag 9 april 2009 11:29 schreef Tan het volgende:
[..]Het is zelfs zo dat ik eigenlijk hoop op korte termijn nog éénmaal deel te mogen nemen aan jullie zwangerschapstopic.
Ja en blij dat het 's avonds 7 uur is en hij na bed kanquote:Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik dus ook...
ik mag dus niet af en toe ff "blij zijn" dat Amber naar de psz is...
Eh nee je bent er NIET zo eentje, want je vond de eerste leuk! En TOEN kwam de tweede (en de rest)quote:Op donderdag 9 april 2009 11:29 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik ben er zoeentje en ben absoluut niet religieus (ook niet religieus opgevoed).
<verhaal>
Hmm, ja oké, als je het zo bekijkt heb je gelijk. Maar bedoelde eigenlijk meer dat ik de eerste zwangerschap niet leuk vond, en het niet leuk vond om kinderen te krijgen - het duurde zelfs even voordat ik de eerste leuk begon te vinden.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee je bent er NIET zo eentje, want je vond de eerste leuk! En TOEN kwam de tweede (en de rest)
Wat zou 6 kinderen leuker maken dan 5? (serieuze vraag, ik zeg het er maar even bij).quote:Op donderdag 9 april 2009 11:29 schreef Tan het volgende:
En later een derde. Vierde. Vijfde.Hoe moeilijk ik het in het begin ook vond, zo leuk vind ik het nu. Ik zou mijzelf geen leven meer kunnen indenken zonder groot gezin (de meesten weten wel dat onze vijfde er niet meer is, maar vier kinderen vind ik ook een groot gezin).
Ik geniet er van, van alle leeftijden. En nee, het is niet altijd rozegeur en maneschijn, maar ik vind moeder zijn geweldig, en dat had ik nooit gedacht van mijzelf.
Het is zelfs zo dat ik eigenlijk hoop op korte termijn nog éénmaal deel te mogen nemen aan jullie zwangerschapstopic.
![]()
Wel een klein beetje denk ik. Niet zozeer dat we ons verplicht voelen om een groot gezin te hebben, maar wel dat je ziet dat het prima kan. En ook dat als er een ongeplande zwangerschap is, dat het voor de meesten geen optie is om de zwangerschap af te breken.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:42 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Grijs, denk je dat die grote gezinnen in je omgeving samenhangen met de geloofsovertuiging die jullie (en ook je omgeving??) hebben?
Heeft het niet ook te maken met terughoudendheid met anti-conceptie? Of ben ik dan nu hopeloos ouderwets.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:17 schreef Grijs het volgende:
[..]
Wel een klein beetje denk ik. Niet zozeer dat we ons verplicht voelen om een groot gezin te hebben, maar wel dat je ziet dat het prima kan. En ook dat als er een ongeplande zwangerschap is, dat het voor de meesten geen optie is om de zwangerschap af te breken.
In sommige kerken wel, maar ik denk dat het bij ons in de kerk maar bij een zeer klein aantal gezinnen mee zal spelen. Eigenlijk weet ik maar van een gezin in mijn omgeving die bezwaar heeft tegen anti-conceptie en die is geen lid van onze kerkquote:Op donderdag 9 april 2009 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heeft het niet ook te maken met terughoudendheid met anti-conceptie? Of ben ik dan nu hopeloos ouderwets.
Bij ons blijft het aantal nog steeds vijf in feite, omdat onze vijfde is overleden. We hebben dan straks hoop ik zes kinderen, maar het gezin telt in de praktijk dus vijf kinderhoofden.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat zou 6 kinderen leuker maken dan 5? (serieuze vraag, ik zeg het er maar even bij).
Mij lijkt het al heel bijzonder knap om 1 kind goed te helpen opgroeien in deze wereld. Wordt dat niet moeilijker met zoveel? Is het voor die kids zelf leuk? Verdunt het niet teveel?
V.
O, wat ergquote:Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef Tan het volgende:
[..]
Bij ons blijft het aantal nog steeds vijf in feite, omdat onze vijfde is overleden. We hebben dan straks hoop ik zes kinderen, maar het gezin telt in de praktijk dus vijf kinderhoofden.
Dat klink in ieder geval als warm en welkom (en in het geheel niet als de klaagzangen die ik omschreef in de TT).quote:Maar wat maakt ééntje meer leuker? In ons geval is het wel wat anders denk ik, na het overlijden van de jongste is er een leegte ontstaan, en hoewel we hem niet kunnen vervangen is er wel heel erg behoefte deze leegte op te vullen. Die behoefte is er niet alleen bij ons, ook heel erg bij de kinderen. Nog een keer zo'n klein warm lijfje, nog één keer al die geweldige fasen meemaken, de gezelligheid van nog één extra bordje aan tafel. Kleine dingen die een zoon/dochter en broertje/zusje zo leuk maken. We zijn het er allemaal unaniem over eens!!
Yepquote:Het is dan ook met name de gezelligheid. Wat jij denk ik bedoelt met verdunnen is de intensiteit waarmee je individuele aandacht kunt schenken?
Dank je wel voor je antwoordquote:Ik was daar altijd erg bang voor, dat ik dat niet op kon brengen. In de praktijk valt het reuze mee. Soms is het druk, als ze allemaal tegelijk uit school komen, en allemaal hun verhaal willen doen. Maar er zit ook een keerzijde aan: ze moeten aandacht verdelen, maar leren zo ook rekening te houden emt elkaar, te delen en te geven. Heel waardevol!
Het scheelt bij ons ook dat de oudste al bijna 13 is. Mijn schoonzusje heeft er vijf in zeven jaar tijd. Geen tweelingen, dus echt allemaal kort op elkaar, en dat is wel heel wat pittiger merk ik.
Fijn, dan hoef ik niet (wat ik zo graag schijn te willen) onbegrepen door het leven te gaanquote:Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit snap ik wel. Die 2 collega's van mij hoor ik idd ook regelmatig over het niet kunnen kopen van een fatsoenlijke auto, over het vaak niet meer zijn dan een veredelde taxicentrale, over het niet hebben van een privé leven, etc, etc. En dat zijn toch echt vaak dingen waarvan ik denk... tsja, je was er zelf bij toch? Misschien zijn mannen onderling wat harder (of eerlijker) over dit soort dingen en komen dan juist de negatieve zaken naar boven. Want ik ga er wel vanuit dat ze van al hun kinderen enorm veel houden natuurlijk.
Gelukkig ben jij wél geweldig [insert schijt in je bek-smiley]quote:Op donderdag 9 april 2009 10:16 schreef MarMar het volgende:
Mensen klagen nou eenmaal vaak en graag, net als jij blijkbaar![]()
jij bent zeker lid van deze kerk.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:53 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het gewoon ronduit onbeschoft maar dat is mijn mening whehehehe.
Nou inderdaad dat zeg je hier wel ff tegen de vekeerde MarMar als het voor iemand niet vanzelfsprekend is, is dat bij Schaap en Miss_Sly wel. Je slaat hier met je roze mama trip echt de plank finaal misquote:Op donderdag 9 april 2009 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, ik vind het wel vanzelfsprekend om mama te mogen zijn
Ik ben (gelukkig!) lid van geen enkele kerk, maar als ik toch zou moeten kiezen...quote:
Het is ook niet mijn hobby neequote:Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
O, wat ergDat lijkt mij heel erg om mee te moeten maken...
[..]
Hij of zij (waar heb ik het over, ben nog niet eens zwangerquote:Dat klink in ieder geval als warm en welkom (en in het geheel niet als de klaagzangen die ik omschreef in de TT).
[..]
Graag gedaanquote:Dank je wel voor je antwoord
V.
Dat valt toch wel mee?quote:Op donderdag 9 april 2009 12:43 schreef shmoopy het volgende:
Ik helemaal ontopic reageren omdat ik de laatste reacties nog niet gelezen had, zitten jullie gewoon ruzie te maken!
Ik ben blij dat jij (als vrouw) dit nu roept, want als ik hier lees hoeveel vrouwen (kennelijk) dromen van een gezin met 3,4, 5 of 6 kinderen en je hoort hoeveel vrouwen er 'zomaar echt dwars door de pil heen' zwanger worden, vraag je het je af idd.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:59 schreef k_i_m het volgende:
Weet je wat ik me ineens zat te bedenken; ik ken best een aantal mannen die er toch min of meer "ingeluisd" zijn door hun vrouwen. Die dan zonder wederzijdse instemming ineens zwanger blijken te zijn. En ondanks dat die mannen natuurlijk dan ook wel van die kinderen houden, waren ze er toch nog niet aan toe.
Oh, wat verschrikkelijk leuk! Ik hoop heel snel dat je met goed nieuws komt!quote:Op donderdag 9 april 2009 11:29 schreef Tan het volgende:
[..]
Het is zelfs zo dat ik eigenlijk hoop op korte termijn nog éénmaal deel te mogen nemen aan jullie zwangerschapstopic.
Dan mag je van mijn part wat vaker over je vrouw zuchten, als je zo'n secreet thuis hebt.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:59 schreef k_i_m het volgende:
Weet je wat ik me ineens zat te bedenken; ik ken best een aantal mannen die er toch min of meer "ingeluisd" zijn door hun vrouwen. Die dan zonder wederzijdse instemming ineens zwanger blijken te zijn. En ondanks dat die mannen natuurlijk dan ook wel van die kinderen houden, waren ze er toch nog niet aan toe.
Dan ga je toch gewoon je nest niet uit.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij (als vrouw) dit nu roept, want als ik hier lees hoeveel vrouwen (kennelijk) dromen van een gezin met 3,4, 5 of 6 kinderen en je hoort hoeveel vrouwen er 'zomaar echt dwars door de pil heen' zwanger worden, vraag je het je af idd..
ooh en om de fout niet alleen aan de vrouw/secreet te wijten.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:59 schreef k_i_m het volgende:
En ondanks dat die mannen natuurlijk dan ook wel van die kinderen houden, waren ze er toch nog niet aan toe.
Ik vind dat nogal snel geoordeeld - ook al besef ik wel dat je het niet per definitie tegen mij hebt). In ons geval van dwars door de pil heen, was het zo dwars door pil niet, ik was ziek geweest, dus het was achteraf bezien verklaarbaar. En hij was er wel aan toe (want al 32) en ik niet (want nog maar 19 en geen kinderwens).quote:Op donderdag 9 april 2009 13:59 schreef k_i_m het volgende:
Maar in een goede relatie met wederzijds vertrouwen en de hele reutemeteut zou je er als man wel van uit mogen gaan dat als de vrouw zegt de pil trouw te slikken dat dat dan ook zo is.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:19 schreef marlieske het volgende:
[..]
ooh en om de fout niet alleen aan de vrouw/secreet te wijten.
Als de man geen kinderen (meer) wil of er niet aan toe is kan hij ook aan anti conceptie doen, condooms/zaaddodend spul/ sterilisatie te over. De pil is helaas niet 100% betrouwbaar dus ongelukjes kunnen gebeuren niet meer als normaal dat een man dan ook zijn verantwoordelijkheid neemt om geen kinderen (meer) te produceren.
(en tuurlijk blijven er dames bestaan die hun man er in luizen, maar ik ken er persoonlijk geen een)
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:48 schreef Étoile het volgende:
Volgens mij worden veel gezinsuitbreidingen door hormonen/rammelende eierstokken bepaald, het 'oergevoel' waar Moonah het over heeft. De behoefte aan nog een keer de bijzondere tijd van een zwangerschap en klein babietje kan natuurlijk ook na een 2e,3e of 4e kindje weer opspelen.
Ik had het ook al tussen haakjes gezet omdat het hoe dan ook altijd raar klinkt (vind ik zelf) maar die mannen hebben dat zelf zo gezegdquote:Op donderdag 9 april 2009 14:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal snel geoordeeld - ook al besef ik wel dat je het niet per definitie tegen mij hebt). In ons geval van dwars door de pil heen, was het zo dwars door pil niet, ik was ziek geweest, dus het was achteraf bezien verklaarbaar. En hij was er wel aan toe (want al 32) en ik niet (want nog maar 19 en geen kinderwens).
Maar je hebt wel een punt, het verklaart misschien ook wel waarom hij hele nachten 8-jes door de kamer liep met een jankende baby op de arm en ik lekker in bed bleef liggen(hoe ego ben je op die leeftijd
)
Ach ja, in mijn vriendenkring is het verschijnsel 'Pattex-baby' ook niet ongewoon. Stellen die na veel ruzie uit elkaar gaan, het na een paar maanden toch weer bijleggen, en *pats* een maandje later is mevrouw bezwangerd. Ach ja, dan kun je in ieder geval niet meer terug.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had het ook al tussen haakjes gezet omdat het hoe dan ook altijd raar klinkt (vind ik zelf) maar die mannen hebben dat zelf zo gezegd.
Alhoewel ik er ook wel eerlijk bij moet zeggen dat ik het bij sommige ook wel eens vantevoren gekscherend gezegd heb dat het me niet zou verbazen als de vrouw ineens zwanger zou zijn (relatie bagger, vrouw in paniek, etc. etc.) en dat er dan inderdaad ineens gezinsuitbreiding kwam.
wat spannend trouwens, ik hou z&g weer goed in de gaten de komende tijd.
Jawel hoor. Kost een paar centen....quote:Op donderdag 9 april 2009 15:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ach ja, in mijn vriendenkring is het verschijnsel 'Pattex-baby' ook niet ongewoon. Stellen die na veel ruzie uit elkaar gaan, het na een paar maanden toch weer bijleggen, en *pats* een maandje later is mevrouw bezwangerd. Ach ja, dan kun je in ieder geval niet meer terug.
Ja, ik bedoelde ook meer moreel gezien. Dat kind zal altijd ook van jou blijven, ook al heb je nog zo de tyfus aan je ex.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel hoor. Kost een paar centen....
Nou, ik moet wel heel eerlijk bekennenquote:Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had het ook al tussen haakjes gezet omdat het hoe dan ook altijd raar klinkt (vind ik zelf) maar die mannen hebben dat zelf zo gezegd.
Alhoewel ik er ook wel eerlijk bij moet zeggen dat ik het bij sommige ook wel eens vantevoren gekscherend gezegd heb dat het me niet zou verbazen als de vrouw ineens zwanger zou zijn (relatie bagger, vrouw in paniek, etc. etc.) en dat er dan inderdaad ineens gezinsuitbreiding kwam.
wat spannend trouwens, ik hou z&g weer goed in de gaten de komende tijd.
En als je een beetje pech hebt krijg je het kind nooit meer te zine ook als man, maar DAT is een andere discussiequote:Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde ook meer moreel gezien. Dat kind zal altijd ook van jou blijven, ook al heb je nog zo de tyfus aan je ex.
Ik kan daar altijd zo om lachen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:38 schreef E.T. het volgende:
En als alle verhalen van 'door de pil heen zwanger' waar zouden zijn, zou de pil volgens mij nog maar een betrouwbaarheidsgehalte van 50% hebben ipv de 99,99% die het werkelijk zou moeten zijn
en dat gevoel kan ik me dus heel goed voorstellen... Zelfs bij ons geplande kindje krijg ik toch vrij regelmatig ongevraagd de opmerking "jaja, door de pil heen zeker"quote:Op donderdag 9 april 2009 16:29 schreef RockabeIIa het volgende:
MamsX, wat je schrijft klinkt heel denigrerend (gelukkig ben ik niet zo jong meer en ik was zorgvuldig met voorbehoedsmiddelen)
Bij ons is het nl. wel echt op zo'n wijze gegaan.
We zagen kindjes echt nog niet zitten en waren nog maar heel kort bij elkaar maar hij is er gekomen en we zijn hartstikke gelukkig met elkaar.
En toch heb ik elke keer weer het gevoel dat ik me aan mensen moet verantwoorden omdat er zo veel kindjes dwars door de pil heen geboren worden... Eigenlijk boeit het me niet (meer) wat anderen denken of vinden. Als ik zelf maar weet hoe het zit en ik heb gewoon het geluk dat ik me nooit schuldig hoef te voelen in dezen.
Ik dacht, nog, zal ik er op ingaan of nietquote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef MamsX het volgende:
Ooh Rocka nu ik mijn post nalees staat het er wel heel negatief.![]()
![]()
Ja, en denk er maar over na hoe lomp het is voor de vrouwen die wel door de pil heen zwanger raken. Ik heb het vaak zat gehoord toen ik zwanger was mijn oudste, terwijl ik 22 was, nog studeerde, noem maar op. Het laatste waar ik op dat moment aan zat te denken was zwanger worden, en toch gebeurde het (door de pil). En wat voor lompe opmerkingen je daarvan krijgt, alsof elke vrouw het dan expres doet ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij (als vrouw) dit nu roept, want als ik hier lees hoeveel vrouwen (kennelijk) dromen van een gezin met 3,4, 5 of 6 kinderen en je hoort hoeveel vrouwen er 'zomaar echt dwars door de pil heen' zwanger worden, vraag je het je af idd..
Misschien ben ik blij voor Tan vanwege alles wat er gebeurt is en het fijne positieve gevoel wat ik hierbij krijg? Daar interesse in hebben en een blij gevoel van krijgen is zeker tequote:Op donderdag 9 april 2009 17:20 schreef Jarno het volgende:
Nog zoiets (ja ik ben ik een zeikbui): waarom is het. fijn
. om te lezen dat iemand anders een kind gaat maken/nemen/krijgen? Ik denk dan, moeten ze lekker zelf weten. Het is toch ook niet
. fijn
, om te lezen dat iemand geen kinderen wil nemen/krijgen/maken?
Sorry het spijt me zeer, ik bedoelde het ook absoluut niet negatief ten op zichtte van mensen die op die manier zwanger zijn geworden, het ging over dat het vaak als goed excuus gezien wordtquote:Op donderdag 9 april 2009 16:59 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik dacht, nog, zal ik er op ingaan of nietVond het ook wat bot klinken, vooral omdat ik net erboven mijn verhaal heb uitgelegd. Voel me wel aangesproken; was destijds 19 en ziek.
Misschien is het de hele 'ik word blij van een vlindertje'-vibe in dit topic.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
Misschien ben ik blij voor Tan vanwege alles wat er gebeurt is en het fijne positieve gevoel wat ik hierbij krijg? Daar interesse in hebben en een blij gevoel van krijgen is zeker te?
Je bent inderdaad in een zeikbui denk ik
Hmm, ja, vind dat je nu ook wel een punt maakt om niks, ik meldde dat van ons plan eigenlijk alleen om aan te geven dat er genoeg redenen zijn om nog een kind te willen, zelfs als je al een groot gezin hebt. Ik snap de reacties van de anderen wel, inderdaad omdat we vorig jaar een kind zijn verloren. Ik denk dat ik zelf ook zo zou reageren - volgens mij deed ik dat zelfs ook toen ik las dat Bar weer zwanger was. Zou ik bij een ander misschien ook minder snel doen. Hoewel... het is toch gewoon leuk om te horen dat iemand weer een kindje wil of krijgt?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:20 schreef Jarno het volgende:
Nog zoiets (ja ik ben ik een zeikbui): waarom is het. fijn
. om te lezen dat iemand anders een kind gaat maken/nemen/krijgen? Ik denk dan, moeten ze lekker zelf weten. Het is toch ook niet
. fijn
, om te lezen dat iemand geen kinderen wil nemen/krijgen/maken?
Ik was 29, samenwonend, goede relatie, we hebben een half jaar voorwerk gedaan en iedereen vroeg of het EEN ONGELUKJE WASquote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja, en denk er maar over na hoe lomp het is voor de vrouwen die wel door de pil heen zwanger raken. Ik heb het vaak zat gehoord toen ik zwanger was mijn oudste, terwijl ik 22 was, nog studeerde, noem maar op. Het laatste waar ik op dat moment aan zat te denken was zwanger worden, en toch gebeurde het (door de pil). En wat voor lompe opmerkingen je daarvan krijgt, alsof elke vrouw het dan expres doet ofzo.
Is ook zo, maar beticht worden van je vent erin luizen enzo vond ik echt niet tof.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was 29, samenwonend, goede relatie, we hebben een half jaar voorwerk gedaan en iedereen vroeg of het EEN ONGELUKJE WAS.
.
Kennelijk zijn andere mensen gewoon lomp als het om een zwangerschap gaat, dat heeft niks met een pil te maken wmb.
Dat bedoelde ik ook Tan. Ik vind het gewoon echt fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. En het positieve gevoel bij nog een kindje. En daar krijg ik dan weer eenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Hmm, ja, vind dat je nu ook wel een punt maakt om niks, ik meldde dat van ons plan eigenlijk alleen om aan te geven dat er genoeg redenen zijn om nog een kind te willen, zelfs als je al een groot gezin hebt. Ik snap de reacties van de anderen wel, inderdaad omdat we vorig jaar een kind zijn verloren. Ik denk dat ik zelf ook zo zou reageren - volgens mij dat ik dat zelfs ook toen ik las dat Bar weer zwanger was. Zou ik bij een ander misschien ook minder snel doen. Hoewel... het is toch gewoon leuk om te horen dat iemand weer een kindje wil of krijgt?
Precies. Of mensen moeten na jaren definitief de moeilijke en pijnlijke keuze maken voor geen kindje omdat de medische risico's te groot zijn, en dan mensen over zich heen krijgen:quote:Op donderdag 9 april 2009 17:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mensen zijn wel vaker lomp met hun gedrag. Vragen als "wanneer komt er bij jullie een kind/ 2e kindje etc" wordt ook niet overal gewaardeerd. Sommige mensen moeten door de complete medische molen om een kindje te kunnen krijgen en zijn daar soms jaren voor bezig.
Ook lekker tactisch gebracht ja. Dan zou je toch eigenlijk die mensen binnenste buiten willen keren.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. Of mensen moeten na jaren definitief de moeilijke en pijnlijke keuze maken voor geen kindje omdat de medische risico's te groot zijn, en dan mensen over zich heen krijgen:
* "hebben jullie geen kinderen? Moet je doen, joh, wordt je leven zoveel waardevoller door"
- "ehh, dat ligt een beetje ingewikkeld en gevoelig..."
* "onzin... gewoon doen joh, je weet niet wat je mist..."
Enzo.
V.
In ons geval zijn het een paar mensen geweest die ons wel kennenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef k_i_m het volgende:
Omdat ze je niet kennen stellen ze dat soort algemene vragen waarmee ze conversatie kunnen maken. Als ze je wel kennen zouden ze je vast niet moedwillig willen beledigen.
Dan zijn het géén vriendenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:56 schreef Verbal het volgende:
[..]
In ons geval zijn het een paar mensen geweest die ons wel kennen
Wie denk je godverdomme wel niet dat je bent, alsof wij dat na een scrum van 30 seconden hebben besloten of zo
V.
Die zal voor mij bedoeld zijn...quote:Op donderdag 9 april 2009 18:04 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het zelfde geldt commentaar op iemand kinderwens qua aantal. Ik zou best een 3e willen maar daarvoor zou ik dus weer naar de gyneacoloog moeten voor hormonen. Zonder dat is het een kwestie van proberen, proberen en proberen. En dat kan maanden zo niet jaren duren. Kan ik onveilige sex hebben tot ik een ons weeg, En toch zijn er dan mensen (zoals mijn ouders) dat ik wel gek lijk en dat ik van allebei de smaken er 1 heb rondlopen etc. Al wil ik een voetbal elftal, ieder zijn keus, ieder zijn leven. En respecteer dat toch van elkaar.
Subtiel V., subtiel.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:49 schreef Verbal het volgende:
Nogmaals, het zal mij jeuken of een vrouw elk jaar een kind uit haar schotwond laat komen tot ze desnoods d'r schaamlippen op haar knieën heeft hangen.
Als je de wereld wil verbeteren met je eigen kinderen kan ik me voorstellen dat één niet genoeg isquote:Op donderdag 9 april 2009 19:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
...dus laten we er vooral meer van maken...
V.
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dank je. Ik dacht: laat ik me inhouden
V.
Misschien spuit 11-reaktie, maar die laatste opmerking van ET schiet mij ook regelmatig door het hoofd. Als ik het al zo vaak hoor, waar komt dat betrouwbaarheidspercentage van de anticonceptiepil vandaan?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
Maar in een goede relatie met wederzijds vertrouwen en de hele reutemeteut zou je er als man wel van uit mogen gaan dat als de vrouw zegt de pil trouw te slikken dat dat dan ook zo is.
En als alle verhalen van 'door de pil heen zwanger' waar zouden zijn, zou de pil volgens mij nog maar een betrouwbaarheidsgehalte van 50% hebben ipv de 99,99% die het werkelijk zou moeten zijn
Het betrouwbaarheidspercentage is 99.8 %. Dit geldt echter alleen bij exact juist gebruik; dus elke dag netjes om de zelfde tijd innemen, geen antibiotica of ziekteverschijnselen.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef Smirre het volgende:
[..]
Misschien spuit 11-reaktie, maar die laatste opmerking van ET schiet mij ook regelmatig door het hoofd. Als ik het al zo vaak hoor, waar komt dat betrouwbaarheidspercentage van de anticonceptiepil vandaan?
Bij ons dus ook, alleen was ik 23, maar ook getrouwd en gelukkig, weinig mensen ( alleen onze directe opmgeving) gingen er vanuit dat het echt een bewuste keuze was van ons om voor een kind te gaan en met de pil te stoppen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was 29, samenwonend, goede relatie, we hebben een half jaar voorwerk gedaan en iedereen vroeg of het EEN ONGELUKJE WAS.
.
Kennelijk zijn andere mensen gewoon lomp als het om een zwangerschap gaat, dat heeft niks met een pil te maken wmb.
Ik ken wel zo'n vrouw... De ex van mijn vader! Ze waren al een tijdje uit elkaar!quote:Op donderdag 9 april 2009 13:59 schreef k_i_m het volgende:
Het is met kinderen krijgen niet zo dat je steeds een nieuwe marmot krijgt, of een extra dwergkonijn voor erbij. Het grote verschil is dat kinderen zich ontwikkelen - heel snel - en dat die ontwikkeling heel bijzonder is, misschien wel zo bijzonder dat mensen tijdens dat proces (een kind dat ooit een baby was kan opeens praten en daarna kan het schrijven, voetballen of hockeyen enzovoort) bedenken hoe ongelooflijk leuk het is om dat mee te maken en te 'begeleiden', zeg maar.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:49 schreef Verbal het volgende:
Nogmaals, het zal mij jeuken of een vrouw elk jaar een kind uit haar schotwond laat komen tot ze desnoods d'r schaamlippen op haar knieën heeft hangen.
Maar zeieieieieieieik niet over dingen die daar vervolgens a u t o m a t i s c h bij horen. Want dan ga ik de vraag stellen: waarom wilde je er zoveel en wat in jou zorgde ervoor dat je niet eerder stopte? En die vraag geldt natuurlijk ook net zo goed voor de gulle zaaddonor.
Da's het enige, en vandaar dit topic.
V.
Of als je gewoon geen kinderen wilt omdat je er gewoon geen zin in hebt.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. Of mensen moeten na jaren definitief de moeilijke en pijnlijke keuze maken voor geen kindje omdat de medische risico's te groot zijn, en dan mensen over zich heen krijgen:
* "hebben jullie geen kinderen? Moet je doen, joh, wordt je leven zoveel waardevoller door"
- "ehh, dat ligt een beetje ingewikkeld en gevoelig..."
* "onzin... gewoon doen joh, je weet niet wat je mist..."
Enzo.
V.
Good one.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef Verbal het volgende:
Dus.... Dringend hulp gezocht, crisis situatie!
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |