quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:49 schreef Verbal het volgende:Nogmaals, het zal mij jeuken of een vrouw elk jaar een kind uit haar schotwond laat komen tot ze desnoods d'r schaamlippen op haar knieën heeft hangen.
Maar zeieieieieieieik niet over dingen die daar vervolgens a u t o m a t i s c h bij horen. Want dan ga ik de vraag stellen: waarom wilde je er zoveel en wat in jou zorgde ervoor dat je niet eerder stopte? En die vraag geldt natuurlijk ook net zo goed voor de gulle zaaddonor.
Da's het enige, en vandaar dit topic.
V.
Het is met kinderen krijgen niet zo dat je steeds een nieuwe marmot krijgt, of een extra dwergkonijn voor erbij. Het grote verschil is dat kinderen zich ontwikkelen - heel snel - en dat die ontwikkeling heel bijzonder is, misschien wel zo bijzonder dat mensen tijdens dat proces (een kind dat ooit een baby was kan opeens praten en daarna kan het schrijven, voetballen of hockeyen enzovoort) bedenken hoe ongelooflijk leuk het is om dat mee te maken en te 'begeleiden', zeg maar.
Dat was voor mij tenminste de reden om een tweede kind te willen, en daarna - een tijd later - een derde. Ik was altijd een beetje huiverig voor het clichématige 'Unox-soep'-reclamebeeld van de papa en de mama en het zoontje en het dochtertje - zo'n keurig vierkantje aan een tafel, dat 'klopte' voor mijn gevoel teveel, dat had in mijn ogen iets tuttigs - ik bedoel eigenlijk dat ik zelf niet graag met mijn ouders in die vierkant-opstelling aan tafel zou hebben gezeten. (Wij hadden thuis ook 3 kinderen). Een gezin hoort een beetje chaotisch te zijn, vind ik, omdat kinderen dan meer vrijheid hebben (er kan er best even eentje buiten beeld zijn zonder dat je dat meteen in de gaten hebt) en omdat je er als ouder ook een beetje gemakkelijker van wordt, noodgedwongen: je kúnt met 3 kinderen niet voortdurend bovenop het nieuws zitten. Ook ben je eerder genoodzaakt de oudere kinderen 'los te laten', puur om logistieke redenen: ik laat mijn zoon zelf naar voetbal fietsen (dwars door het centrum van Amsterdam, hij is 12, maar toch... niet veel kinderen doen/mogen dat hier) omdat ik nog 2 kinderen heb, terwijl ik eigenlijk liever zijn hand zou blijven vasthouden, maar ja, het is ook wel goed dat hij zelfstandig wordt. Ik denk dat zulke dingen zich natuurlijker regelen in een groter gezin dan in een klein gezin.
En verder. Verder is het gewoon heel leuk om kinderen te zien opgroeien. Vandaag hadden wij een familie-hockeytournooi en mijn zoon (12) en dochter (10) kunnen opeens geweldig hockeyen. Hoe kan dat? Wanneer is dat gebeurd? Ik zag ook een meisje dat een oogje had op mijn zoon. Dat gaat nu ook allemaal beginnen: verliefdheden, feestjes, en vast ook drank en drugs - ik bedoel natuurlijk: het
voorkomen van dat soort ellende

) - maar daarnaast hebben we ook nog een meisje van 4 dat zich de hele dag als Pippi Langkous verkleedt, voor het contrast, zeg maar, en hoewel het soms druk is, en vermoeiend, is het vooral heel erg bijzonder.