en dat gevoel kan ik me dus heel goed voorstellen... Zelfs bij ons geplande kindje krijg ik toch vrij regelmatig ongevraagd de opmerking "jaja, door de pil heen zeker"quote:Op donderdag 9 april 2009 16:29 schreef RockabeIIa het volgende:
MamsX, wat je schrijft klinkt heel denigrerend (gelukkig ben ik niet zo jong meer en ik was zorgvuldig met voorbehoedsmiddelen)
Bij ons is het nl. wel echt op zo'n wijze gegaan.
We zagen kindjes echt nog niet zitten en waren nog maar heel kort bij elkaar maar hij is er gekomen en we zijn hartstikke gelukkig met elkaar.
En toch heb ik elke keer weer het gevoel dat ik me aan mensen moet verantwoorden omdat er zo veel kindjes dwars door de pil heen geboren worden... Eigenlijk boeit het me niet (meer) wat anderen denken of vinden. Als ik zelf maar weet hoe het zit en ik heb gewoon het geluk dat ik me nooit schuldig hoef te voelen in dezen.
Ik dacht, nog, zal ik er op ingaan of nietquote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef MamsX het volgende:
Ooh Rocka nu ik mijn post nalees staat het er wel heel negatief.![]()
![]()
Ja, en denk er maar over na hoe lomp het is voor de vrouwen die wel door de pil heen zwanger raken. Ik heb het vaak zat gehoord toen ik zwanger was mijn oudste, terwijl ik 22 was, nog studeerde, noem maar op. Het laatste waar ik op dat moment aan zat te denken was zwanger worden, en toch gebeurde het (door de pil). En wat voor lompe opmerkingen je daarvan krijgt, alsof elke vrouw het dan expres doet ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij (als vrouw) dit nu roept, want als ik hier lees hoeveel vrouwen (kennelijk) dromen van een gezin met 3,4, 5 of 6 kinderen en je hoort hoeveel vrouwen er 'zomaar echt dwars door de pil heen' zwanger worden, vraag je het je af idd..
Misschien ben ik blij voor Tan vanwege alles wat er gebeurt is en het fijne positieve gevoel wat ik hierbij krijg? Daar interesse in hebben en een blij gevoel van krijgen is zeker tequote:Op donderdag 9 april 2009 17:20 schreef Jarno het volgende:
Nog zoiets (ja ik ben ik een zeikbui): waarom is het. fijn
. om te lezen dat iemand anders een kind gaat maken/nemen/krijgen? Ik denk dan, moeten ze lekker zelf weten. Het is toch ook niet
. fijn
, om te lezen dat iemand geen kinderen wil nemen/krijgen/maken?
Sorry het spijt me zeer, ik bedoelde het ook absoluut niet negatief ten op zichtte van mensen die op die manier zwanger zijn geworden, het ging over dat het vaak als goed excuus gezien wordtquote:Op donderdag 9 april 2009 16:59 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik dacht, nog, zal ik er op ingaan of nietVond het ook wat bot klinken, vooral omdat ik net erboven mijn verhaal heb uitgelegd. Voel me wel aangesproken; was destijds 19 en ziek.
Misschien is het de hele 'ik word blij van een vlindertje'-vibe in dit topic.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
Misschien ben ik blij voor Tan vanwege alles wat er gebeurt is en het fijne positieve gevoel wat ik hierbij krijg? Daar interesse in hebben en een blij gevoel van krijgen is zeker te?
Je bent inderdaad in een zeikbui denk ik
Hmm, ja, vind dat je nu ook wel een punt maakt om niks, ik meldde dat van ons plan eigenlijk alleen om aan te geven dat er genoeg redenen zijn om nog een kind te willen, zelfs als je al een groot gezin hebt. Ik snap de reacties van de anderen wel, inderdaad omdat we vorig jaar een kind zijn verloren. Ik denk dat ik zelf ook zo zou reageren - volgens mij deed ik dat zelfs ook toen ik las dat Bar weer zwanger was. Zou ik bij een ander misschien ook minder snel doen. Hoewel... het is toch gewoon leuk om te horen dat iemand weer een kindje wil of krijgt?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:20 schreef Jarno het volgende:
Nog zoiets (ja ik ben ik een zeikbui): waarom is het. fijn
. om te lezen dat iemand anders een kind gaat maken/nemen/krijgen? Ik denk dan, moeten ze lekker zelf weten. Het is toch ook niet
. fijn
, om te lezen dat iemand geen kinderen wil nemen/krijgen/maken?
Ik was 29, samenwonend, goede relatie, we hebben een half jaar voorwerk gedaan en iedereen vroeg of het EEN ONGELUKJE WASquote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja, en denk er maar over na hoe lomp het is voor de vrouwen die wel door de pil heen zwanger raken. Ik heb het vaak zat gehoord toen ik zwanger was mijn oudste, terwijl ik 22 was, nog studeerde, noem maar op. Het laatste waar ik op dat moment aan zat te denken was zwanger worden, en toch gebeurde het (door de pil). En wat voor lompe opmerkingen je daarvan krijgt, alsof elke vrouw het dan expres doet ofzo.
Is ook zo, maar beticht worden van je vent erin luizen enzo vond ik echt niet tof.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was 29, samenwonend, goede relatie, we hebben een half jaar voorwerk gedaan en iedereen vroeg of het EEN ONGELUKJE WAS.
.
Kennelijk zijn andere mensen gewoon lomp als het om een zwangerschap gaat, dat heeft niks met een pil te maken wmb.
Dat bedoelde ik ook Tan. Ik vind het gewoon echt fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. En het positieve gevoel bij nog een kindje. En daar krijg ik dan weer eenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Hmm, ja, vind dat je nu ook wel een punt maakt om niks, ik meldde dat van ons plan eigenlijk alleen om aan te geven dat er genoeg redenen zijn om nog een kind te willen, zelfs als je al een groot gezin hebt. Ik snap de reacties van de anderen wel, inderdaad omdat we vorig jaar een kind zijn verloren. Ik denk dat ik zelf ook zo zou reageren - volgens mij dat ik dat zelfs ook toen ik las dat Bar weer zwanger was. Zou ik bij een ander misschien ook minder snel doen. Hoewel... het is toch gewoon leuk om te horen dat iemand weer een kindje wil of krijgt?
Precies. Of mensen moeten na jaren definitief de moeilijke en pijnlijke keuze maken voor geen kindje omdat de medische risico's te groot zijn, en dan mensen over zich heen krijgen:quote:Op donderdag 9 april 2009 17:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mensen zijn wel vaker lomp met hun gedrag. Vragen als "wanneer komt er bij jullie een kind/ 2e kindje etc" wordt ook niet overal gewaardeerd. Sommige mensen moeten door de complete medische molen om een kindje te kunnen krijgen en zijn daar soms jaren voor bezig.
Ook lekker tactisch gebracht ja. Dan zou je toch eigenlijk die mensen binnenste buiten willen keren.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. Of mensen moeten na jaren definitief de moeilijke en pijnlijke keuze maken voor geen kindje omdat de medische risico's te groot zijn, en dan mensen over zich heen krijgen:
* "hebben jullie geen kinderen? Moet je doen, joh, wordt je leven zoveel waardevoller door"
- "ehh, dat ligt een beetje ingewikkeld en gevoelig..."
* "onzin... gewoon doen joh, je weet niet wat je mist..."
Enzo.
V.
In ons geval zijn het een paar mensen geweest die ons wel kennenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef k_i_m het volgende:
Omdat ze je niet kennen stellen ze dat soort algemene vragen waarmee ze conversatie kunnen maken. Als ze je wel kennen zouden ze je vast niet moedwillig willen beledigen.
Dan zijn het géén vriendenquote:Op donderdag 9 april 2009 17:56 schreef Verbal het volgende:
[..]
In ons geval zijn het een paar mensen geweest die ons wel kennen
Wie denk je godverdomme wel niet dat je bent, alsof wij dat na een scrum van 30 seconden hebben besloten of zo
V.
Die zal voor mij bedoeld zijn...quote:Op donderdag 9 april 2009 18:04 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het zelfde geldt commentaar op iemand kinderwens qua aantal. Ik zou best een 3e willen maar daarvoor zou ik dus weer naar de gyneacoloog moeten voor hormonen. Zonder dat is het een kwestie van proberen, proberen en proberen. En dat kan maanden zo niet jaren duren. Kan ik onveilige sex hebben tot ik een ons weeg, En toch zijn er dan mensen (zoals mijn ouders) dat ik wel gek lijk en dat ik van allebei de smaken er 1 heb rondlopen etc. Al wil ik een voetbal elftal, ieder zijn keus, ieder zijn leven. En respecteer dat toch van elkaar.
Subtiel V., subtiel.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:49 schreef Verbal het volgende:
Nogmaals, het zal mij jeuken of een vrouw elk jaar een kind uit haar schotwond laat komen tot ze desnoods d'r schaamlippen op haar knieën heeft hangen.
Als je de wereld wil verbeteren met je eigen kinderen kan ik me voorstellen dat één niet genoeg isquote:Op donderdag 9 april 2009 19:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
...dus laten we er vooral meer van maken...
V.
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dank je. Ik dacht: laat ik me inhouden
V.
Misschien spuit 11-reaktie, maar die laatste opmerking van ET schiet mij ook regelmatig door het hoofd. Als ik het al zo vaak hoor, waar komt dat betrouwbaarheidspercentage van de anticonceptiepil vandaan?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
Maar in een goede relatie met wederzijds vertrouwen en de hele reutemeteut zou je er als man wel van uit mogen gaan dat als de vrouw zegt de pil trouw te slikken dat dat dan ook zo is.
En als alle verhalen van 'door de pil heen zwanger' waar zouden zijn, zou de pil volgens mij nog maar een betrouwbaarheidsgehalte van 50% hebben ipv de 99,99% die het werkelijk zou moeten zijn
Het betrouwbaarheidspercentage is 99.8 %. Dit geldt echter alleen bij exact juist gebruik; dus elke dag netjes om de zelfde tijd innemen, geen antibiotica of ziekteverschijnselen.quote:Op donderdag 9 april 2009 22:22 schreef Smirre het volgende:
[..]
Misschien spuit 11-reaktie, maar die laatste opmerking van ET schiet mij ook regelmatig door het hoofd. Als ik het al zo vaak hoor, waar komt dat betrouwbaarheidspercentage van de anticonceptiepil vandaan?
Bij ons dus ook, alleen was ik 23, maar ook getrouwd en gelukkig, weinig mensen ( alleen onze directe opmgeving) gingen er vanuit dat het echt een bewuste keuze was van ons om voor een kind te gaan en met de pil te stoppen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik was 29, samenwonend, goede relatie, we hebben een half jaar voorwerk gedaan en iedereen vroeg of het EEN ONGELUKJE WAS.
.
Kennelijk zijn andere mensen gewoon lomp als het om een zwangerschap gaat, dat heeft niks met een pil te maken wmb.
Ik ken wel zo'n vrouw... De ex van mijn vader! Ze waren al een tijdje uit elkaar!quote:Op donderdag 9 april 2009 13:59 schreef k_i_m het volgende:
Weet je wat ik me ineens zat te bedenken; ik ken best een aantal mannen die er toch min of meer "ingeluisd" zijn door hun vrouwen. Die dan zonder wederzijdse instemming ineens zwanger blijken te zijn. En ondanks dat die mannen natuurlijk dan ook wel van die kinderen houden, waren ze er toch nog niet aan toe.
Het is met kinderen krijgen niet zo dat je steeds een nieuwe marmot krijgt, of een extra dwergkonijn voor erbij. Het grote verschil is dat kinderen zich ontwikkelen - heel snel - en dat die ontwikkeling heel bijzonder is, misschien wel zo bijzonder dat mensen tijdens dat proces (een kind dat ooit een baby was kan opeens praten en daarna kan het schrijven, voetballen of hockeyen enzovoort) bedenken hoe ongelooflijk leuk het is om dat mee te maken en te 'begeleiden', zeg maar.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:49 schreef Verbal het volgende:
Nogmaals, het zal mij jeuken of een vrouw elk jaar een kind uit haar schotwond laat komen tot ze desnoods d'r schaamlippen op haar knieën heeft hangen.
Maar zeieieieieieieik niet over dingen die daar vervolgens a u t o m a t i s c h bij horen. Want dan ga ik de vraag stellen: waarom wilde je er zoveel en wat in jou zorgde ervoor dat je niet eerder stopte? En die vraag geldt natuurlijk ook net zo goed voor de gulle zaaddonor.
Da's het enige, en vandaar dit topic.
V.
Of als je gewoon geen kinderen wilt omdat je er gewoon geen zin in hebt.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. Of mensen moeten na jaren definitief de moeilijke en pijnlijke keuze maken voor geen kindje omdat de medische risico's te groot zijn, en dan mensen over zich heen krijgen:
* "hebben jullie geen kinderen? Moet je doen, joh, wordt je leven zoveel waardevoller door"
- "ehh, dat ligt een beetje ingewikkeld en gevoelig..."
* "onzin... gewoon doen joh, je weet niet wat je mist..."
Enzo.
V.
Good one.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:49 schreef Verbal het volgende:
Dus.... Dringend hulp gezocht, crisis situatie!
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |